abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_198299806
Om wat leven in de brouwerij te brengen heb ik een ideetje. Oud BTC mod Zith is vroeger eens een competitie gestart voor het traden van cryptocurrencies. Helaas is Zith er niet meer en kwam de competitie nooit echt van de grond. Toch was het idee wel leuk en zou ik willen kijken of we het weer op kunnen oppakken. Daarom presenteer ik: de Zith Cup; beste (fictieve) trader van FOK!.

Wat is het idee?
Men neemt voor maandag 11:00 ten minste 2 fictieve posities (van minimaal 25%, dus max 4) van totaal 1 BTC in een top 250 crypto van Coingecko en post deze als volgt in het topic:

• Bitcoin - 75%
• Litecoin - 25%

Diegene die in bitcoin waarde het meest is gestegen na precies 1 week is de winnaar. Uiteindelijk hou je de fictieve bitcoin in je fictieve wallet en dat zijn dan ook je punten. Na elke ronde verwerken we de wallets dan in een "Rich List" bijvoorbeeld:

1. User A 1,56234235 BTC
2. User B 1,21342243 BTC
3. User C 0,94323423 BTC
enz. enz.

Vervolgens hebben we een week pauze om na te praten en nieuwe posities in te nemen. Het uitrekenen van de posities kan best wat tijd in gaan zitten uiteraard.

Wat kan er anders?
Allereerst de waarde in satoshi, dit kan natuurlijk ook in euro's zijn. Hoewel ik zelf in satoshi reken zullen er veel zijn die in euros rekenen.

Ten tweede kunnen we in plaats van de top 250 crypto meer of minder pakken of een dagelijks volume als maatstaaf gebruiken.

En als laatste zat ik te denken aan een prijzenpot. Dit hoeft natuurlijk niet, na een jaar zou de rich list al genoeg voldoening moeten geven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het doel?
Voor FOK!kers die niet traden maar hier wel over denken kan het een mooie introductie zijn. Voor de traders onder ons kan het juist een leuke manier zijn om bij nieuwe crypto te worden ge´ntroduceerd en posities te nemen in crypto die je anders nooit zou durven. Daardoor kom je misschien wel tot nieuwe inzichten die je kan toepassen in je trading strategie. Of misschien kom je er uiteindelijk wel achter dat traden niets voor jou is en je beter satoshis kunt gaan stacken.

Klinkt leuk, wanneer kunnen we starten?
Wat mij betreft als we de regels vastgesteld hebben beginnen met een proef ronde in dit topic om vervolgens de competitie te starten in een nieuw topic.

De belangrijkste vraag:
POLL
De biersmiley.
Nuchter zijn is een ongemakkelijke situatie.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 08:47:58 #2
42184 crew  DaMart
pi_198332088
Ik vind dit wel een leuk idee en zou dus meedoen als zoiets van de grond komt :Y.
pi_198337644
leuk idee, maar van mij hoeft het niet met een prijzenpot.

• Het verhoogd de drempel voor mensen zonder crypto ervaring, want ze moeten eerst wat aanschaffen
• Ik heb zelf geen behoefte om een inleg te doen, ik doe het voor het spel element.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 14:56:59 #4
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198337876
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:43 schreef Brad het volgende:
leuk idee, maar van mij hoeft het niet met een prijzenpot.

• Het verhoogd de drempel voor mensen zonder crypto ervaring, want ze moeten eerst wat aanschaffen
• Ik heb zelf geen behoefte om een inleg te doen, ik doe het voor het spel element.
Exact dit :)
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 maart 2021 @ 20:44:34 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198344267
1 week is misschien iets te kort, dat maakt de waan van de dag te belangrijk en vereist te veel tijd, waardoor de drempel om leuk mee te doen te hoog kan worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198372161
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:44 schreef Nattekat het volgende:
1 week is misschien iets te kort, dat maakt de waan van de dag te belangrijk en vereist te veel tijd, waardoor de drempel om leuk mee te doen te hoog kan worden.
Het is geen bagholder competitie. Vond een week al wel lang eigenlijk.
De biersmiley.
Nuchter zijn is een ongemakkelijke situatie.
pi_198386842
Ik heb zoiets in het verleden voor aandelen georganiseerd, is toen ook beetje doodgebloed, maar gaat veel werk inzitten, ik had de regels een beetje open gelaten waardoor er nogal wat gekke dingen tussen zaten qua commodity's enzo, volgens mij had iemand: Boter :')

https://docs.google.com/s(...)CZVW1f8yLsV3/pubhtml
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')