abonnement Unibet Coolblue
pi_198297578
Nog veel cookies zonder toestemming

quote:
Ook bijna 3 jaar na invoering van de AVG plaatst de helft van de websites nog steeds cookies zonder toestemming, of stuurt je richting ‘alles accepteren’. Dit blijkt uit een cookiescan die we in januari uitvoerden bij 100 populaire sites.

Sinds de invoering van de privacywet AVG in 2018 moeten websites op de juiste manier toestemming vragen voor het plaatsen van volgcookies. Dat zijn cookies waarmee een derde partij jouw bezoek aan meerdere websites kan registeren, bijvoorbeeld voor het tonen van persoonsgerichte advertenties.

Omdat het volgen van gebruikers behoorlijk privacyschendend is moet de bezoeker zijn toestemming ‘vrijelijk, ondubbelzinnig, geïnformeerd en specifiek’ geven. Een site mag bij bezoekers de toestemming niet afdwingen met een ‘cookiemuur’, zoals we afgelopen jaren veel zagen. Dat is een blokkerend venster met de boodschap ‘accepteer alle cookies of je komt de site niet op’.

Cookiescan
In januari 2021 deden we een cookiescan op 100 populaire websites. Er blijkt veel mis:

•Positief is dat de cookiemuur nagenoeg verdwenen is. Alleen op Tweakers.net staat hij nog overeind.
•Helaas zien we op 41 andere sites ingewikkelde keuzemenu’s waarin het afwijzen van advertentiecookies moeilijker is dan ze allemaal accepteren (een simpele klik op ‘OK’ of 'Accepteren'). Veel van deze sites hadden in de afgelopen jaren nog een cookiemuur. Met hun complexe cookiekeuzemenu’s duwen ze bezoekers ook richting het geven van toestemming. De sitebeheerders menen zo waarschijnlijk juridisch aan de regels te voldoen. Wij hebben aan de Autoriteit Persoonsgegevens gevraagd of dit het geval is. We zullen deze pagina updaten als we daar antwoord op hebben gekregen.
•Ook plaatst nog steeds een kwart (24) van de sites advertentiecookies vóórdat je ermee hebt kunnen instemmen. Dat is wel een duidelijke verbetering ten opzichte van vorige metingen. Bunq.nl plaatst de meeste: je krijgt direct 9 advertentietrackers binnen bij het laden van de homepage.
•We hebben ook gekeken of er sites zijn die, als je advertentiecookies afwijst, tóch volgcookies op je computer zetten. Dat bleken er 20 te zijn, waaronder webshop Coolblue, streamingdienst NLZiet en datingsite OKcupid.

De helft gaat in de fout
Uiteindelijk gaat de helft van de sites (53) in de fout. Of je krijgt advertentiecookies zonder je toestemming, of je toestemming wordt min of meer afgedwongen.

•Webwinkels (inclusief 3 erotiekshops) gingen het vaakst over de schreef.
•Te ingewikkelde cookiemenu’s zagen we vooral bij de nieuwssites en sociale-mediasites.

Excuses
De partijen die zonder toestemming cookies plaatsen, reageren vaak met excuses: ‘oeps, foutje, gaan we fixen’. Dit waren onder andere Bax Shop, Bever Sport, Buienradar, CameraNu, Coolblue, Ikea, Paradigit, Snapchat en Vinted.

De aangesproken websites die de gebruiker trakteren op ingewikkelde cookiekeuzemenu’s weigeren meestal iets aan te passen.

Ook veel sites die het wél goed doen
De andere 47 sites in onze steekproef doen het wél goed: ze plaatsen geen volgcookies óf vragen er op een nette manier toestemming voor. Je kunt de advertentiecookies direct (of met heel geringe moeite) afwijzen en gewoon de site op.

Wat kun jij doen om je privacy te beschermen?
Consumenten die geen risico willen lopen op advertentievolgcookies (ongevraagd of opgedrongen) kunnen een adblocker installeren. Deze blokkeert effectief de meeste volgcookies en andere trackers van commerciële bedrijven.

Wil je bij het bezoeken van sites geen cookiemenu's meer zien dan kun je een 'cookiegezeurkiller' in je browser installeren. Deze werkt helaas alleen op een pc en niet op een tablet of telefoon. Gebruik zo'n killer alleen in combinatie met een goede adblocker, want je zegt overal 'ja' tegen.

https://www.consumentenbo(...)s-zonder-toestemming
Websites hebben nog altijd lak aan privacyregels

quote:
Drie jaar na invoering van de AVG blijken veel websites zich nog altijd niet aan de privacyregels te houden. Dat concludeert de Consumentenbond na een uitgebreide steekproef. Meer dan de helft van de bezochte sites plaatst volgcookies zonder daar toestemming voor te vragen of dwingt die toestemming af.

De Consumentenbond onderzocht 100 populaire websites. 53 daarvan gaat in in de fout. Een kwart (24) van de websites plaatst al volgcookies voordat ze überhaupt om toestemming hebben gevraagd. Bunq plaatst de meeste: 9. En 20 websites, waaronder Coolblue, NLZiet en OKCupid, plaatsen tóch volgcookies ondanks dat de bezoeker ze geweigerd heeft.

Sturende menu’s
De cookiemuren, die de onderzoekers in 2018 en 2019 (bij datingsites en bij websites over geloof, ziekte en geaardheid) nog veel aantroffen, blijken gelukkig grotendeels verdwenen. Alleen Tweakers gebruikt deze techniek nog, ondanks dat die niet is toegestaan.

Wel vonden de onderzoekers meer ingewikkelde en sturende menu’s. Op 41 sites moeten bezoekers allerlei menu’s doorworstelen om reclamecookies uit te schakelen, terwijl het accepteren van alle cookies op diezelfde sites juist heel simpel is. Ook zijn de cookieverklaringen soms erg uitgebreid. Marktplaats.nl spant de kroon met een ruim 68.000 woorden tellende verklaring. En wie wil controleren of alle cookie-instellingen goed staan, moet pagina’s lang scrollen om 20 cookieschuifjes te controleren.

Foutje
De partijen die zonder toestemming cookies plaatsen, reageren vaak – net als in 2018 en 2019 – met excuses en beloven de problemen op te lossen. De bedrijven die gebruik maken van ingewikkelde menu’s weigeren meestal iets aan te passen.
De Autoriteit Persoonsgegevens laat in een reactie weten zeer kritisch te zijn over de ingewikkelde en sturende menu’s en de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten te houden.

Hindernisbaan
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond, is teleurgesteld over de resultaten: ‘Het is treurig om te moeten constateren dat bedrijven zo hardnekkig de fout in blijven gaan. Hoe ingewikkeld is het nu helemaal om netjes om toestemming te vragen? In de wet staat dat je je vrijelijk, ondubbelzinnig, geïnformeerd en specifiek toestemming moet geven voor cookies. Daar is absoluut geen sprake van als het keuzemenu meer lijkt op een hindernisbaan of je bezoeker zich eerst door een 170 pagina’s tellende verklaring moet worstelen.

https://www.consumentenbo(...)ak-aan-privacyregels
Tijd voor een nieuwe cookiewetgeving.
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:11:45 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198297848
Wil je me nou vertellen dat die domme wet het alleen maar veel lastiger voor iedereen heeft gemaakt maar niks veranderd heeft?

Ik val haast van mijn stoel van verbazing
Laffe huichelaar
pi_198297910
Het internet reguleren blijkt superingewikkeld.
-nee-
pi_198298055
quote:
of stuurt je richting ‘alles accepteren’.
quote:
De aangesproken websites die de gebruiker trakteren op ingewikkelde cookiekeuzemenu’s weigeren meestal iets aan te passen.
Je kunt het niet snel goed doen he? Je bent of te dwingend, of je vraagt het niet op een "nette manier", en geef je juist veel keuze dan is het weer "ingewikkeld".

Maak een domme wet, krijg domme resultaten. Wauw, verrassend.
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:33:06 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198298098
quote:
14s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:17 schreef Marsenal het volgende:
Het internet reguleren blijkt superingewikkeld.
Dat is op zich het probleem niet. Het probleem is dat mensen die de functie van cookies niet snappen wel daar domme beslissingen over nemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198298205
Cookies kun je gewoon zelf weigeren of toestaan, daar heb je echt geen draconische cookiewet voor nodig. De overheid kan zich beter bezighouden met educatie en bewustwording dan met verlammende en zinloze wetgeving. Maar ja een flink deel van de mensen die deze wetten maken zijn oude fossielen die nog met kroontjespen schrijven.
pi_198298445
Cookies zijn nog wel de minst grote problemen van de AVG, ik ken precies 1 bedrijf dat serieus werk van de AVG heeft gemaakt en geloof me dat is ontzettend complex, maar het is wel iets wat nuttig is, en waar de burger recht op heeft.

Ik doel dan op het recht op inzage/verwijdering, het probleem is namelijk dat de koppeling tussen IT systemen vaak nogal losjes is, en dat het enorm complex is.

Een ander probleem is dat wet en regelgeving veelal conflicterend is, enerzijds dien je burgers te beschermen, anderzijds zijn er toezichthouders die weer vragen gegevens te bewaren, dat maakt het er niet makkelijker op.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 maart 2021 @ 10:03:48 #8
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_198298479
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:41 schreef Farenji het volgende:
Cookies kun je gewoon zelf weigeren of toestaan, daar heb je echt geen draconische cookiewet voor nodig. De overheid kan zich beter bezighouden met educatie en bewustwording dan met verlammende en zinloze wetgeving. Maar ja een flink deel van de mensen die deze wetten maken zijn oude fossielen die nog met kroontjespen schrijven.
Dat weigeren lukt dus soms niet op sommige websites. of plaatsen ze alsnog ookal heb je ze geweigerd.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_198298506
Ik verwijderde vroeger automatisch mijn cookies na het afsluiten van de browser. Dat is een levende hel geworden met alle pop-ups. Bedankt overheid!
pi_198298853
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik verwijderde vroeger automatisch mijn cookies na het afsluiten van de browser. Dat is een levende hel geworden met alle pop-ups. Bedankt overheid!
Nee je moet de bedrijven aanspreken die cookies bij jouw willen plaatsen en daar toestemming voor nodig hebben, voor functionele cookies is geen toestemming nodig. Kijk maar waar ze toestemming voor willen, dan zul je zien dat het 9 van de 10 keer tracking cookies zijn die je helemaal niet wilt en ook een ernstige bedreiging voor jouw privacy zorgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 maart 2021 @ 10:32:31 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198298876
quote:
15s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:03 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Dat weigeren lukt dus soms niet op sommige websites. of plaatsen ze alsnog ookal heb je ze geweigerd.
Dan installeer je een blocker. Daar zijn er genoeg van.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198298964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is op zich het probleem niet. Het probleem is dat mensen die de functie van cookies niet snappen wel daar domme beslissingen over nemen.
Als je niet klikt op accepteren werken veel websites niet.
Ik klik per definitie altijd als eerste direct op accepteren, het is een automatisme geworden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198298979
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee je moet de bedrijven aanspreken die cookies bij jouw willen plaatsen en daar toestemming voor nodig hebben, voor functionele cookies is geen toestemming nodig. Kijk maar waar ze toestemming voor willen, dan zul je zien dat het 9 van de 10 keer tracking cookies zijn die je helemaal niet wilt en ook een ernstige bedreiging voor jouw privacy zorgen.
Ik zal ze een email sturen of ze er bij mij mee willen ophouden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 3 maart 2021 @ 10:39:55 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198298985
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je niet klikt op accepteren werken veel websites niet.
En dit mag dus niet volgens de wet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 maart 2021 @ 10:41:43 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198299005
Alle oude heren in Brussel gaan natuurlijk de geldverbrander weer goed laten werken om deze absoluut onaanvaardbare praktijken te doen stoppen. Echt ongelofelijk dat websites het gore lef hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198299030
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:39 schreef Megumi het volgende:

[..]

En dit mag dus niet volgens de wet.
Oh dat wist ik helemaal niet.
Ik zal die bedrijven een email sturen dat ze ermee moeten ophouden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 3 maart 2021 @ 10:45:11 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198299059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Oh dat wist ik helemaal niet.
Ik zal die bedrijven een email sturen dat ze ermee moeten ophouden.
Zinloos. Want deze regel is er een van velen waar de overheid niet op handhaaft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198299106
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee je moet de bedrijven aanspreken die cookies bij jouw willen plaatsen en daar toestemming voor nodig hebben, voor functionele cookies is geen toestemming nodig. Kijk maar waar ze toestemming voor willen, dan zul je zien dat het 9 van de 10 keer tracking cookies zijn die je helemaal niet wilt en ook een ernstige bedreiging voor jouw privacy zorgen.
Zelfs bij NPO websites vragen ze je om toestemming om bijvoorbeeld tweets te laten zien bij nieuwsberichten. Zelfs zonder trackers zou een van mijn oude manieren tegen tracking een levende hel geworden zijn.
pi_198299129
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zal ze een email sturen of ze er bij mij mee willen ophouden.
Stop met zaken doen met dit soort bedrijven, zelf spreek ik diensten waar ik niet onder uit kan er op aan of ik jaag ze op hoge kosten, mijn pensioen verzekeraar krijgt het maar niet op orde en moet me nu elke maand papieren overzichten sturen welke ze uitgefaseerd hadden :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 maart 2021 @ 10:50:56 #20
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198299151
'I don't care about cookies!'
  woensdag 3 maart 2021 @ 10:58:44 #21
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_198299271
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:32 schreef Netsplitter het volgende:
.
I dont care about cookies werkt niet altijd.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_198299319
quote:
15s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:03 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Dat weigeren lukt dus soms niet op sommige websites. of plaatsen ze alsnog ookal heb je ze geweigerd.
Ik heb het niet over de cookiemelding, dat is een wassen neus en vaak niet meer dan een melding "hey we gaan cookies plaatsen, deal with it!" maar over het blokkeren van cookies door je browser. Firefox heeft standaard al protectie tegen diverse tracking cookies ingebouwd, hoef je alleen maar aan te zetten, daar komt geen site doorheen. En er zijn genoeg addons voor nog meer controle.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 maart 2021 @ 11:05:14 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198299377
Mijn haat jegens cookiemuren is niks tegenop te brengen. En als informaticus snap ik er ook de ballen van waarom het nodig is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198299392
quote:
15s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:58 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

I dont care about cookies werkt niet altijd.
Nee, omdat iedereen de cookie-melding net weer anders maakt, die addon werkt met een soort van database waarin staat hoe diverse cookiemeldingen automatisch "weggeklikt" kunnen worden, meestal door het zetten van een cookie met een specifieke naam. Als ie niet werkt op een site kun je deze wel rapporteren zodat ie toegevoegd kan worden.
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:13:11 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198299501
Er moet gewoon een heel ander soort wetgeving komen. Tegenwoordig heb je ook nog knoppen zoals legitimate interest welke standaard aan staan. Als je kijkt naar bijvoorbeeld weeronline, en je kijkt dan met hoeveel partners je info gedeeld hebt. Die lijst is echt honderden (!) bedrijven lang. Op sommige sites moet je 1 voor 1 alles handmatig uitzetten ook nog.



scroll maar eens door deze lijst heen en zoek dan wat sommige van deze bedrijven doen. Het gaat echt ver.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:16:41 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198299546
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:05 schreef Nattekat het volgende:
Mijn haat jegens cookiemuren is niks tegenop te brengen. En als informaticus snap ik er ook de ballen van waarom het nodig is.
In principe zijn dat alleen de functionele cookies. Maar die keuze kom je nergens tegen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198299549
Wetgeving heeft echt geen enkele zin als ie niet te handhaven is.
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:17:54 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198299570
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:16 schreef Farenji het volgende:
Wetgeving heeft echt geen enkele zin als ie niet te handhaven is.
Correct. Maar verder redelijk complex. Vandaar dat ik wel eens de grap maak alles mag want er is zelden een handhaver in de buurt. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198299726
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Stop met zaken doen met dit soort bedrijven, zelf spreek ik diensten waar ik niet onder uit kan er op aan of ik jaag ze op hoge kosten, mijn pensioen verzekeraar krijgt het maar niet op orde en moet me nu elke maand papieren overzichten sturen welke ze uitgefaseerd hadden :)
Ik zal stoppen met alle websites bezoeken
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198299756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zinloos. Want deze regel is er een van velen waar de overheid niet op handhaaft.
Je merkte mijn sarcasme niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198299760
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zal stoppen met alle websites bezoeken
Of gebruik gewoon Torr Browser als je maximale veiligheid wilt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 maart 2021 @ 11:33:34 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198299795
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Of gebruik gewoon Torr Browser als je maximale veiligheid wilt.
https://www.researchgate.(...)asier_than_you_think
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198299813
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Stop met zaken doen met dit soort bedrijven, zelf spreek ik diensten waar ik niet onder uit kan er op aan of ik jaag ze op hoge kosten, mijn pensioen verzekeraar krijgt het maar niet op orde en moet me nu elke maand papieren overzichten sturen welke ze uitgefaseerd hadden :)
Dat zal ze leren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_198300946
quote:
Niet alles gelezen, maar als je Tor goed gebruikt dan moet je daar ook niet je eigen gegevens gebruiken, TOR is een protocol, het helpt je niet je identiteit te verbergen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 maart 2021 @ 19:16:36 #35
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198306311
Wie met deze regelgeving gepakt wordt zijn bedrijven die klantonvriendelijk oplossingen voor hun site moeten implementeren en de gebruiker die hier allemaal niet op zit te wachten.

Wie hier niet door geraakt wordt, de grote bedrijven die wat aan de cookies hebben en ze installeren
Laffe huichelaar
pi_198320807
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 19:16 schreef timmmmm het volgende:
Wie met deze regelgeving gepakt wordt zijn bedrijven die klantonvriendelijk oplossingen voor hun site moeten implementeren en de gebruiker die hier allemaal niet op zit te wachten.

Wie hier niet door geraakt wordt, de grote bedrijven die wat aan de cookies hebben en ze installeren
Onzin, het is pas klantonvriendelijk om je klant data weg te sluizen zonder dat ze daarom gevraagd hebben, hoe zou je reageren als je een winkel binnen loopt, men sneaky fotos van je maakt, en deze verkopen? Dan zou je toch ook zeggen: Joh zo ga je toch niet met je klanten om?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:43:08 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198320924
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Onzin, het is pas klantonvriendelijk om je klant data weg te sluizen zonder dat ze daarom gevraagd hebben, hoe zou je reageren als je een winkel binnen loopt, men sneaky fotos van je maakt, en deze verkopen? Dan zou je toch ook zeggen: Joh zo ga je toch niet met je klanten om?
Maar dat gebeurt nog steeds
Laffe huichelaar
pi_198321044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt nog steeds
Omdat marketeers domme debielen zijn die niets snappen en nergens voor geschikt zijn, daarom fijn als ze flink hoge boetes krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')