abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198342201
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:59 schreef KrekelJapie het volgende:
recruitment consultant
https://www.collincrowdfund.nl/bcruitment/
2e hypotheek woonhuis
En bij dit project eigenlijk net het omgedraaide. Weinig vertrouwen in de ondernemer maar op basis van de 2e hypotheek (en de prijzen van omliggende panden) zou het lening bedrag wel terug moeten kunnen komen. Verder ook maar een matig project m.i.
pi_198343091
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Nee, niks meer over gehoord en ga er maar vanuit dat dit ook niet gaat gebeuren. Ze weten echt wel hoe het komt want dit is echt geen toeval of foutje. Hopelijk komt het niet meer voor, dat is nog veel belangrijker.
Hadden gewoon direct moeten communiceren dat het innercrowd-relatie-netwerk (familie, kennissen, collega ondernemers of whatever) van de hypotheeknemer waren. En dan vertellen dat het incidenteel kan voorkomen. Als relatie / familie kan je zo (substantieel) meefinancieren en wordt het formeel goed vastgelegd, en niet in een separate ovek (met of zonder garanties) waarover mogelijk weer gedoe kan ontstaan.
SIG had deze smoes moeten verzinnen, en overigens, je ondersteunt je relatie en je legt het als grote jongens vast.
pi_198348737
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:10 schreef Horsemen het volgende:
Nee, niks meer over gehoord en ga er maar vanuit dat dit ook niet gaat gebeuren. Ze weten echt wel hoe het komt want dit is echt geen toeval of foutje. Hopelijk komt het niet meer voor, dat is nog veel belangrijker.
Of het niet meer gebeurd (is) ben ik helaas nog niet zo zeker van, dat het minder zichtbaar is en zal zijn verwacht ik absoluut wel, ze willen geen gezeur. Maar dat kan ook door een goed en eerlijk verhaal.

Neem het laatste project, fors overschreven, namelijk zo'n 35369 door uiteindelijk 2(!) investeerders bij een gemiddeld investeringsbedrag in dat project van 2734.38 (was 3187.41 voordat de overinschrijving gecorrigeerd werd).

En dan moeten wij geloven dat die twee inschrijving van (gemiddeld) 17684.50 per stuk van "gewone" investeerders zijn? Als ze dat inderdaad beweren en transparant willen zijn dan hoop ik dat ze weer heel snel de lijst van deelnemers met deelname percentage meesturen samen met de copy hypotheekaktes etc. zodat mijn ongelijk eenvoudig is aan te tonen. Maar voorlopig hebben ze de schijn helaas nog wel wat tegen, die transparantie is overigens al sinds ergens half 2019 (volgens mij zonder enige mededeling) verdwenen.

Tenslotte, ik heb geen problemen met sig als platform of zo, ik ben in de basis blij met het platform. Alleen is het zo jammer dat ze nu alle schijn tegen zich hebben en daar helaas niet adequaat op reageren, het uitblijven van een goede transparante uitleg over die 75k geeft wel een smet op het geheel. En hoe langer het duurt hoe lastiger het uit te leggen zal worden, gemiste kans. Een uitleg zoals @peterc noemt had een optie geweest, maar die komt nu niet meer geloofwaardig over, want dat wisten ze toen namelijk ook al als het zo zou zitten.
pi_198351655
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:39 schreef Tjalala het volgende:
Crowdpartners zeeschip.

ms Waterway

Projectnummer
PF0138
Sector
Shortsea Shipping

Financiering
MKB Lening
Risicoclassificatie
!CP B3
Partner
Weforsea B.V.
Doelbedrag
¤ 635.000,00

Geïnvesteerd
¤ 0,00
Rente p.a.
7,00 %
Rentevast / Looptijd
60 maanden

Investeren start over
21 uur, 49 minuten

Project stond vanochtend nog niet zichtbaar op de site.
Project gaat zo open, in vergelijking met sommige binnenvaartschepen waarbij er een 2de/3de hypotheek op zit. Ziet het project er niet verkeerd uit. Het is echter iets heel anders dan de binnenvaart, Zover mijn kennis gaat lijkt het allemaal een beetje krap te zijn qua kosten(maar goed specificatie is beknopt). Vrachtopbrengsten lijken op dit moment goed realiseerbaar te zijn (de markt draait sinds 2021 eigenlijk op het beste niveau in jaren). Als beide tegenvallen volgend jaar wordt het natuurlijk lastig echter met een aflossingsvrije periode kan je alsnog een heel eind komen.
pi_198351723
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:19 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Project gaat zo open, in vergelijking met sommige binnenvaartschepen waarbij er een 2de/3de hypotheek op zit. Ziet het project er niet verkeerd uit. Het is echter iets heel anders dan de binnenvaart, Zover mijn kennis gaat lijkt het allemaal een beetje krap te zijn qua kosten(maar goed specificatie is beknopt). Vrachtopbrengsten lijken op dit moment goed realiseerbaar te zijn (de markt draait sinds 2021 eigenlijk op het beste niveau in jaren). Als beide tegenvallen volgend jaar wordt het natuurlijk lastig echter met een aflossingsvrije periode kan je alsnog een heel eind komen.
Zou een mooi project voor WVJG zijn geweest, met al die opmerkingen over niet op zondag varen.....
Het typische is dat ze dan wel weer uitgaan van een gemiddelde dagomzet gebaseerd o.b.v. 360 vaardagen. Zetten ze dan een Poolse matroos achter het stuurwiel?
Pecunia non olet
pi_198351880
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zou een mooi project voor WVJG zijn geweest, met al die opmerkingen over niet op zondag varen.....
Het typische is dat ze dan wel weer uitgaan van een gemiddelde dagomzet gebaseerd o.b.v. 360 vaardagen. Zetten ze dan een Poolse matroos achter het stuurwiel?
Over het algemeen gaan ze dan uit van een lagere netto dagopbrengst omdat het wel vaker voorkomt. Inderdaad, dit was zeker iets voor WVJG geweest.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 10:41:11 #182
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198352518
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:37 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Over het algemeen gaan ze dan uit van een lagere netto dagopbrengst omdat het wel vaker voorkomt. Inderdaad, dit was zeker iets voor WVJG geweest.
Of het dan bij WVJG ook zo snel vol loopt? De investering, niet de boot :)

Bij Crowdpartners gaat het snel..
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198352578
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:39 schreef Tjalala het volgende:
Crowdpartners zeeschip.

ms Waterway
Investeren start over
21 uur, 49 minuten

Project stond vanochtend nog niet zichtbaar op de site.
Crowdpartners hoeft de projecten niet 48 uur van te voren te publiceren?
pi_198352712
Ik ben zelf niet zo van de projecten met een grote slotsom. Bij dit bootje staat ook dat na 5 jaar de schuld van dan nog 436 ineens zal worden afgelost of opnieuw zal worden gefinancierd.

Dat eerste gaat natuurlijk nooit gebeuren tenzij ze dat schip verkopen. Dus opnieuw financieren, geen idee hoe het er over 5 jaar voorstaat. En hypotheken op een boot is leuk, maar executieverkoop op een boot is niet best. Ik had liever nog een 2e hypotheek op woonhuis erbij gezien.

Ik lees nu al regelmatig dat bij verschillende partijen uitstel wordt gevraagd van de slotsom om allerlei redenen, zijn er ook al projecten te melden waarbij de slotsom nooit is ontvangen en het daarom geklapt is? Of maak ik me teveel zorgen :)
pi_198352897
Bij dit Crowdpartners project zijn inderdaad grote risico's aanwezig.
- transport markt / economie kan instorten
- schade aan de motor van het schip
- gezondheid ondernemers
- herfinanciering tegen een flink hogere rente.

Dit zijn echter naar mijn idee wel precies de projecten waarvoor crowdfunding geschikt is!

Er is een jonge ondernemer die een droom heeft om op een eigen schip te gaan varen. Bij de banken blijft de deur tegenwoordig dicht voor scheepsfinanciering dus richt hij zich op de crowd. Als investeerder ben ik blij dat ik met mijn geld zo iemand kan helpen zijn droom te verwezenlijken.
Dat deze lening over 15 jaar (en niet over 5 jaar) wordt afgelost is logisch. 5 jaar is gewoon te kort een looptijd voor een schip.

Verder staat tegenover de risico's ook een hoge rente. En het risico dek je als het goed is af door te spreiden over zo veel mogelijk projecten.
pi_198352962
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Crowdpartners hoeft de projecten niet 48 uur van te voren te publiceren?
Blijkbaar niet, maar op basis van welke reden moet ik je het antwoord schuldig blijven.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 11:57:41 #187
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198353460
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:16 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, maar op basis van welke reden moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Wat wordt hier bedoeld?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198353749
Het project Fosfaat op Maat van Moneybrothers heeft de laatste aflossing overgemaakt. Hiermee is dit project ook succesvol ten einde gekomen. ^O^
Ik wens de ondernemer veel succes verder.

Dit betrof het laatste lopende project van het platform Moneybrothers. Zoals eerder door het platform aangegeven zullen ze er nu mee stoppen.

Moneybrothers schreef eerder:
quote:
Moneybrothers heeft van 2014 - 2016 drie crowdfunding-campagnes succesvol gefinancierd. Inmiddels is één lening naar tevredenheid van ondernemer en investeerders afgelost. Twee leningen lopen nog en zullen in 2020 en 2021 aflopen. De ondernemers achter Moneybrothers hebben besloten verder geen nieuwe crowdfunding-campagnes meer aan te nemen en houden de website actief tot de laatste lening is afgelost.
pi_198354274
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:21 schreef dyna18 het volgende:
Het project Fosfaat op Maat van Moneybrothers heeft de laatste aflossing overgemaakt. Hiermee is dit project ook succesvol ten einde gekomen. ^O^
Ik wens de ondernemer veel succes verder.

Dit betrof het laatste lopende project van het platform Moneybrothers. Zoals eerder door het platform aangegeven zullen ze er nu mee stoppen.

Moneybrothers schreef eerder:
[..]

Ik zat zelf in TrueTalk Marketing, ook netjes afgelost.

Dat derde project is meen ik iets uit Leeuwarden, die heeft het niet gered.

Edit: dat was deze:
https://www.moneybrothers.nl/projecten/19-fiskhuske-visrestaurant
Pecunia non olet
pi_198355148
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zat zelf in TrueTalk Marketing, ook netjes afgelost.

Dat derde project is meen ik iets uit Leeuwarden, die heeft het niet gered.

Edit: dat was deze:
https://www.moneybrothers.nl/projecten/19-fiskhuske-visrestaurant
Ah ja inderdaad.
Bij het project staat nog een notitie dat de ondernemer ondanks faillissement van het restaurant wel blijft afbetalen. Dus misschien is dat ook volledig gelukt om terug te betalen.
pi_198355757
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:57 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Wat wordt hier bedoeld?
Een crowdfunding platform moet volgens de AFM richtlijnen minimaal 48 uur voor openstelling van een project deze openbaar publiceren zodat investeerders het project vooraf kunnen bestuderen.
pi_198356182
Nog niet besproken meen ik?

Supermarkt. Beschaafde mensen, hard werkend.

Linkje:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:17:24 #193
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198357507
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:09 schreef Jaco078 het volgende:
Nog niet besproken meen ik?

Supermarkt. Beschaafde mensen, hard werkend.

Linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt, linkje gebruikt. Had er zelfs om gevraagd. :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198357747
Gisteren al

quote:
14s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 18:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat het hele hardwerkende ondernemers zijn. Wel is het een héle grote stap voorwaarts met dito toename van de kosten. Ik ken de locatie niet maar het ziet er op Google allemaal maar matig uit. Jammer dat er geen 2e hypotheek op het woonhuis kan worden afgegeven. Door de enthousiaste ondernemers en in minderematen door de (matige) zekerheden overweeg ik maximaal een basis inleg.
Ik neem hem zelf niet mee.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:59:17 #195
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198358215
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:30 schreef crowdiefunder het volgende:
Gisteren al
[..]

Ik neem hem zelf niet mee.
Het zijn vaak harde werkers die vele uren "knallen".
Moet ze wel gegund zijn. NIET zoals bij sommige waar aanslagen waren. Daar ga je letterlijk en figuurlijk kapot aan.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198358245
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Een crowdfunding platform moet volgens de AFM richtlijnen minimaal 48 uur voor openstelling van een project deze openbaar publiceren zodat investeerders het project vooraf kunnen bestuderen.
Ik heb het idee dat ze het project inderdaad 2 dagen van te voren openbaar zetten op de website. Er is dan ook een countdown te zien tot wanneer hij open gaat.

De aankondiging per e-mail wil echter nogal eens op zich laten wachten, zodat er bij ontvangst e-mail nog maar een klein aantal uur over is.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 08-03-2021 11:04:30 ]
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:06:47 #197
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198358316
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:01 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ze het project inderdaad 2 dagen van te voren openbaar zetten op de website. Er is dan ook een countdown te zien tot wanneer hij open gaat.

De aankondiging per e-mail wil echter nogal eens op zich laten wachten, zodat er bij ontvangst e-mail nog meer een klein aantal uur over is.
Is dit geoorloofd?
Of zien we dat als creatief omgaan met de regels?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:25:14 #198
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_198358522
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Is dit geoorloofd?
Of zien we dat als creatief omgaan met de regels?
Volgens mij is daar niets creatiefs aan. Je doet gewoon wat de regels vragen: minimaal 48 uur voor opening op de website plaatsen. Dan kun je als extra service ook nog een mail naar de vaste klanten doen uitgaan. En verder moet je maar afwachten wie jouw bericht wanneer ziet. Ik zou niet weten hoe je het anders moet doen.
pi_198358696
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Is dit geoorloofd?
Of zien we dat als creatief omgaan met de regels?
Dit is conform de voorwaarden. Er zijn meerdere platformen die hun investeerders niet vooraf per mail informeren maar wel netjes minimaal 48 uur voor openstelling een project op hun website publiceren. Een voorbeeld hiervan is Collin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 06-03-2021 17:46:56 ]
pi_198358749
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:01 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ze het project inderdaad 2 dagen van te voren openbaar zetten op de website. Er is dan ook een countdown te zien tot wanneer hij open gaat.

De aankondiging per e-mail wil echter nogal eens op zich laten wachten, zodat er bij ontvangst e-mail nog meer een klein aantal uur over is.
Hier lijkt toch wat anders aan de hand
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:39 schreef Tjalala het volgende:
Crowdpartners zeeschip.

ms Waterway
Investeren start over
21 uur, 49 minuten

Project stond vanochtend nog niet zichtbaar op de site
Tjalala heeft geconstateerd dat het project 's ochtends niet op de site stond en een paar uur later stond de teller op 21 uur en 49 minuten.

Dit zou niet mogen kunnen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')