abonnement Unibet Coolblue
pi_198297307
Kan iemand me vertellen waarom we de Corona varianten niet bij de grens tegenhouden in plaats van ze rond te laten gaan in de samenleving? Dus reizigers die land via Schiphol binnenkomen 14 dagen in quarantaine en over de weg mag alleen vrachtverkeer binnenkomen. Nu hebben we gekozen voor open grenzen maar dichte winkels wat heel raar is natuurlijk. Beleid is ook dweilen met de kraan open want er duiken steeds maar weer nieuwe varianten op in het buitenland.
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:15:42 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198297893
Vrachtverkeer neemt geen corona mee inderdaad, goede oplossing

En er is inderdaad een correlatie met inkomend vliegverkeer en dichte winkels.

Very stable genius deze TS, we zetten hem bij de het RIVM
Laffe huichelaar
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:21:48 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_198297958
quote:
5s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:10 schreef Alpha0 het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom we de Corona varianten niet bij de grens tegenhouden in plaats van ze rond te laten gaan in de samenleving? Dus reizigers die land via Schiphol binnenkomen 14 dagen in quarantaine en over de weg mag alleen vrachtverkeer binnenkomen. Nu hebben we gekozen voor open grenzen maar dichte winkels wat heel raar is natuurlijk. Beleid is ook dweilen met de kraan open want er duiken steeds maar weer nieuwe varianten op in het buitenland.
Lekkker plan. Zou voor mij betekenen dat ik mijn werk niet meer kan doen (werk in een kritische sector).

Overigens is de grens al zo goed als dicht. Heb mijn Nederlandse familie afgelopen jaar slechts een keer gezien.
Alleen zakelijk verkeer mag zonder quarantaine de grens over. Blijf ik meer dan 24 uur in NL, dan is er in Duitsland een meldingsplicht en soms test- en quarantaineplicht.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:37:16 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198298154
quote:
5s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:10 schreef Alpha0 het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom we de Corona varianten niet bij de grens tegenhouden in plaats van ze rond te laten gaan in de samenleving? Dus reizigers die land via Schiphol binnenkomen 14 dagen in quarantaine en over de weg mag alleen vrachtverkeer binnenkomen. Nu hebben we gekozen voor open grenzen maar dichte winkels wat heel raar is natuurlijk. Beleid is ook dweilen met de kraan open want er duiken steeds maar weer nieuwe varianten op in het buitenland.
Een vrachtwagen bestuurder kan dus nooit met corona besmet raken? Maar grenzen helemaal dicht kan niet. En zie ook wat Tinkepink post.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198300248
Geen idee, dat gebeurd in de UK nu wel. En ook in Duitsland moesten mensen dan wel niet in quarantaine, maar wel 2x getest worden binnen vaak dagen na binnenkomst. In Cambodja bijvoorbeeld moet je $2000 betalen bij binnenkomst en je paspoort inleveren. Dan word je in een hotel gestopt en mag je je kamer niet af. Vervolgens word je 2x getest in 10 dagen en als dat negatief is krijg je je paspoort terug en de $2000 min de kosten van het hotel en de testen. Ongeveer hetzelfde deden ze vorig jaar ook in landen in Afrika.
Maar zulke maatregelen hebben vooral zin in het begin, dus die maatregelen hadden ze voor kerst moeten nemen. Dan had je de toename van de Britse variant met een paar maanden uit kunnen stellen. Nu is dat te laat, de Britse variant is nu net ongeveer dominant geworden, de R ervan is duidelijk boven, maar men gooit vanalles al weer open, om hopelijk een paar stemmen te winnen met de verkiezingen. De regeringspartijen zullen ook wel met meer positief corona nieuws komen de komende weken, dat zag je gister al met De Jonge.
pi_198300629
Je komt niet eens een vliegtuig naar Nederland in zonder een pcr-test binnen 72u en een sneltest binnen 4u.
pi_198300943
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:32 schreef Vasilevski het volgende:
Je komt niet eens een vliegtuig naar Nederland in zonder een pcr-test binnen 72u en een sneltest binnen 4u.
Het porbleem is is dat je best een dag vantevoren besmet kunt raken, en dan dus een negatieve PCR-test en sneltest hebt op het moment dat je het vliegtuig instapt. En pas besmettelijk wordt een paar dagen na aankomst.
Vooral op long-haul flights zijn er wel voorbeelden van mensen die een negatieve test hadden, en tijdens de vlucht meerdere mensen besmetten. Een land als Peru had daarom restricties op de lengte van de vluchten die ze accepteerden, 7u ofzo. Dat was wel te omzeilen, eerst naar Brazilie vliegen, en dan door naar Peru, maar het is toch apart dat er zo weinig aan gedaan wordt in NL/Europa. Het is best te doen, als je er een beetje goed over nadenkt.
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:27:44 #8
451005 Grems
Clown World
pi_198301309
quote:
5s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:10 schreef Alpha0 het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom we de Corona varianten niet bij de grens tegenhouden in plaats van ze rond te laten gaan in de samenleving? Dus reizigers die land via Schiphol binnenkomen 14 dagen in quarantaine en over de weg mag alleen vrachtverkeer binnenkomen. Nu hebben we gekozen voor open grenzen maar dichte winkels wat heel raar is natuurlijk. Beleid is ook dweilen met de kraan open want er duiken steeds maar weer nieuwe varianten op in het buitenland.
Grenzen bestaan niet en zijn een extreemrechtse fabel verzonnen om witte suprematie te verheerlijken, als ze wel zouden bestaan dan is het onmogelijk om deze effectief te handhaven.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 maart 2021 @ 13:30:48 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198301354
Ach, het werkt toch niet. Zo lang er enorm !@#$ domme egoïstische !@#$ mongolen zijn die graag naar Brazilië oid willen, komen ze er wel. Zo is de Braziliaanse variant nu ook in Engeland terecht gekomen, maar hier hoor je uiteraard pas van zodra poep de ventilator raakt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198301718
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Het porbleem is is dat je best een dag vantevoren besmet kunt raken, en dan dus een negatieve PCR-test en sneltest hebt op het moment dat je het vliegtuig instapt. En pas besmettelijk wordt een paar dagen na aankomst.
Vooral op long-haul flights zijn er wel voorbeelden van mensen die een negatieve test hadden, en tijdens de vlucht meerdere mensen besmetten. Een land als Peru had daarom restricties op de lengte van de vluchten die ze accepteerden, 7u ofzo. Dat was wel te omzeilen, eerst naar Brazilie vliegen, en dan door naar Peru, maar het is toch apart dat er zo weinig aan gedaan wordt in NL/Europa. Het is best te doen, als je er een beetje goed over nadenkt.
Ja dat is waar, maar dan moet je nog wel pech hebben. Dan test je in een periode van 72u twee keer negatief en dan ben je toch besmettelijk. Of je wordt in het vliegtuig besmet door anderen die ook 2x negatief getest zijn.

Dan moet je nog het advies om in quarantaine te gaan negeren en iemand besmetten met een nieuwe variant die dan weer anderen besmet. Nu kan ik me wel voorstellen dat dat advies veel genegeerd wordt. Hugo werkt nog aan de quarantaineplicht dacht ik.

Had het er laatst over met iemand uit België die het vreemd vond dat we de sneltest voor boarding doen in plaats van bij aankomst. Maar ik bedacht me later: op die manier is het in elk geval niet het probleem van Nederland als je positief test. Als je nu bij aankomst positief sneltest, dan kan de marechaussee alleen maar zeggen: "Wel in quarantaine gaan hè?" En dan moet je misschien nog met de trein naar Zwolle of zo... Terwijl als het je in het buitenland overkomt, je gewoon niet aan boord kan en dan moet je het daar maar oplossen met de plaatselijke autoriteiten.
pi_198302231
Hier in de UK werken ze nu wel met verplichte quarantaine ook, en als je uit een red-list country komt, of bent geweest in de afgelopen 10 dagen (lastig als je via dubai vliegt, de VAE zijn red-listed) dan kun je alleen binnenkomen, na 10 dagen verplichte quarantaine in een door de overheid aangewezen hotel, als je baan op een uitzonderingslijst staat. Maar ook dat is niet waterdicht. Bijv, een 'nuclear emergency responder' staat op die lijst, maar het lijkt me niet handig als zo iemand de UK binnenkomt voor werk, dat die dan eerst 10 dagen in een hotelkamer opgesloten wordt.
Maar de UK is wel makkelijker af te sluiten. Luchthavens, ferries en treintunnel. Op het vasteland is het lastiger, maar in de VS deed men het ook. Je kwam New Mexico bijvoorbeeld niet binnen vanuit andere staten, alleen na 14 dagen quarantaine.
  woensdag 3 maart 2021 @ 18:42:08 #12
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_198305769
quote:
5s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:10 schreef Alpha0 het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom we de Corona varianten niet bij de grens tegenhouden in plaats van ze rond te laten gaan in de samenleving? Dus reizigers die land via Schiphol binnenkomen 14 dagen in quarantaine en over de weg mag alleen vrachtverkeer binnenkomen. Nu hebben we gekozen voor open grenzen maar dichte winkels wat heel raar is natuurlijk. Beleid is ook dweilen met de kraan open want er duiken steeds maar weer nieuwe varianten op in het buitenland.
Klinkt natuurlijk allemaal heel logisch, maar als je alleen al in Nederland 300-500 immigranten op weekbasis zich hier melden bij de AZC, kan je nagaan wat er voor overig grensverkeer is.
Daarnaast, vrachtverkeer zal blijven, net zoals grensverkeer van mensen die wonen, studeren en werken over de grens.

Op verkeer via de lucht zijn nu PCR testen (niet ouder dan 12 uur) of 72 uur oud en 4 uur sneltesten benodigd om naar Nederland te vliegen.
Dit zorgt natuurlijk ervoor dat het aantal pleziervluchten echt wel minder is. Ik vlieg voor werk, ben officieel uitgezonderd van de testplicht, al is het beleid van mijn werkgever weer anders waardoor ik de testen wel doe, of nou ja meestal dan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_198391146
https://www.welingelichte(...)variant-in-gorinchem

Zolang dit soort koekebakkers bestaan die naar Zuid Afrika, Brazilië en dergelijke corona-risicolanden reizen en niet in zelf-quarantaine als ze terugkomen is het vechten tegen de bierkaai. Deze mensen naaien het hele volk een oor aan. De overheid moet ook veel strenger zijn als het gaat om het monitoren van mensen die terugkomen uit risicogebieden en quarantaine afdwingen. Waarom zijn we hier zo soft mee terwijl we wel paardenmiddelen als een avondklok inzetten?

In Singapore moet je 14 dagen in een hotel verblijven als je terugkomt en zelf de kosten betalen. Daarna mag je eruit als je negatief test maar als je positief test moet je uiteraard nog langer in quarentaine blijven. Klinkt misschien heftig maar als we geen nieuwe varianten willen hebben in een periode waarin het overgrote deel van de bevolking nog niet gevaccineerd is en we nog allerlei landelijke maatregelen hebben hoort dit er ook gewoon bij.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198391398
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://www.welingelichte(...)variant-in-gorinchem

Zolang dit soort koekebakkers bestaan die naar Zuid Afrika, Brazilië en dergelijke corona-risicolanden reizen en niet in zelf-quarantaine als ze terugkomen is het vechten tegen de bierkaai. Deze mensen naaien het hele volk een oor aan. De overheid moet ook veel strenger zijn als het gaat om het monitoren van mensen die terugkomen uit risicogebieden en quarantaine afdwingen. Waarom zijn we hier zo soft mee terwijl we wel paardenmiddelen als een avondklok inzetten?

In Singapore moet je 14 dagen in een hotel verblijven als je terugkomt en zelf de kosten betalen. Daarna mag je eruit als je negatief test maar als je positief test moet je uiteraard nog langer in quarentaine blijven. Klinkt misschien heftig maar als we geen nieuwe varianten willen hebben in een periode waarin het overgrote deel van de bevolking nog niet gevaccineerd is en we nog allerlei landelijke maatregelen hebben hoort dit er ook gewoon bij.
je moet toch een negatieve test hebben als je terug komt?
pi_198392199
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

je moet toch een negatieve test hebben als je terug komt?
Geen idee, maar dat is sowieso niet afdoende. De persoon uit het artikel kreeg ook pas klachten toen hij/zij terug was.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 8 maart 2021 @ 19:42:46 #16
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_198398407
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://www.welingelichte(...)variant-in-gorinchem

Zolang dit soort koekebakkers bestaan die naar Zuid Afrika, Brazilië en dergelijke corona-risicolanden reizen en niet in zelf-quarantaine als ze terugkomen is het vechten tegen de bierkaai. Deze mensen naaien het hele volk een oor aan. De overheid moet ook veel strenger zijn als het gaat om het monitoren van mensen die terugkomen uit risicogebieden en quarantaine afdwingen. Waarom zijn we hier zo soft mee terwijl we wel paardenmiddelen als een avondklok inzetten?

In Singapore moet je 14 dagen in een hotel verblijven als je terugkomt en zelf de kosten betalen. Daarna mag je eruit als je negatief test maar als je positief test moet je uiteraard nog langer in quarentaine blijven. Klinkt misschien heftig maar als we geen nieuwe varianten willen hebben in een periode waarin het overgrote deel van de bevolking nog niet gevaccineerd is en we nog allerlei landelijke maatregelen hebben hoort dit er ook gewoon bij.
Belangrijk verschil met Singapore is dat wij landsgrenzen hebben. Je kan met nog zoveel formulieren gaan werken, mensen houden zich simpelweg er niet aan.
En Nederland is een handelsland, en wil het niet onmogelijk maken om hier te komen, plezierreizigers worden door extra testen die nu nodig zijn echt wel ontmoedigd, blijft over een groep die moet reizen.

En die landsgrenzen, Nederland kan niet een strikter beleid dan een Duitsland gaan voeren, want dan krijg je dus de situatie dat mensen doorvliegen naar Dusseldorf, en vanuit daar de grens over gaan naar Nederland.
Het is een utopie om te denken dat je dan ook maar enige vorm van waterdichte controle hebt.

In België waar ze met allemaal PLF formulieren werken die je moet invullen en reisverboden houdt men bij controles dagelijks mensen aan, maar weten ze ook heel goed dat meer dan 80% onder de radar blijft omdat noodzakelijke verplaatsingen, waaronder regulier grensverkeer gewoon toegestaan zijn. En daarnaast, de opvolging van testrestricties op de PLF werkt niet, en omdat er zoveel mensen die opvolging niet geven heeft men geen capaciteit om dit aan te pakken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_198443508
Succes met deze storm. De Britse variant zal nu wel veel harder toe slaan, gezien Evert uit het Westen komt. Ik houd mijn hart vast
pi_198443635
Dat is ook een kwestie van globalistische ideologie. Er wordt dan ook al gesproken over een veranderende wereld en de volgende pandemie. Maar het idee om niet van elke epidemie een pandemie te maken door de internationale elite te laten zoomen ipv de burger die op een kwartiertje van zijn werk woont gewoon op de fiets te laten stappen is nog niet geopperd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')