abonnement Unibet Coolblue
pi_198306090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 18:49 schreef Hexagon het volgende:
Die SP-vrouwen hebben vaak allemaal zo'n zuur trekje dat het mensen afstoot. Met zo'n gezellige Brabander a la Emile Roemer zouden ze het zonder twijfel beter doen.
Dat denk ik ook. Roemer was gewoon een aardig persoon die zijn best deed en humor had. Ik heb serieus overwogen om op hem te stemmen, deels omdat ik de SP een sympathieke partij vind maar grotendeels voor de persoon Roemer en hoe hij erin staat. Als mens, met tekortkomingen maar wel humor en een hart voor de zaak.
pi_198306241
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:22 schreef Jojoke het volgende:
Voor een troonopvolger doet Marijnissen het best goed. In het debat van afgelopen zondag was ze goed bezig. Ik denk niet dat Leijten dat beter had gedaan en ik denk ook niet dat Leijten heel veel meer stemmen zou trekken. De SP heeft in Nederland een bovengrens omdat hun ideologie niet breed gedragen wordt.
Die bovengrens is best hoog. Zie 2005 (25 zetels).
pi_198306352
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 19:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die bovengrens is best hoog. Zie 2005 (25 zetels).
Ik denk dat het nu nog wel hoger ligt aangezien het de enige traditionele linkse partij is. De anderen hebben traditionele linkse punten als een baksteen laten vallen en gaan nu voor hippe zaken.
pi_198307447
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 19:18 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik denk dat het nu nog wel hoger ligt aangezien het de enige traditionele linkse partij is. De anderen hebben traditionele linkse punten als een baksteen laten vallen en gaan nu voor hippe zaken.
Links en rechts zijn veel minder relevant geworden nu
't Echte en 't ware!
pi_198312112
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:44 schreef Hyperdude het volgende:
Onze eigen Kim Jong-un. w/
nou nou.. al die mensen die de SP communistisch noemen. Is ook wel erg doemdenken. Een meer linkse koers is niets mis mee.
pi_198317201
Ik heb niet het idee dat zij het heel slecht doet maar volg het ook niet zo intensief nu. Heb ook niet het idee dat de verkiezingen nu heel erg leven. De samenstelling van de Kamer zit nu muurvast, denk niet dat heel veel mensen nu gaan zweven of radicaal andere keuzes gaan maken. Zelfs als zij een fantastische lijsttrekker was, zou het niet zoveel uitmaken nu. Dat zag je ook nadat Roemer te vroeg gepiekt had. Prima vent, maar na die ene keer werd het ook nooit meer wat.

Ik zou nooit beweren dat het kabinet het SP-programma uitvoert, maar de hele zaak is wel een stuk meer naar links opgeschoven, in ieder geval op het gebied van een grote, sterke overheid en klimaatbeleid. Ondanks issues als zorg, pensioenen, sociale zekerheid, onderwijs e.d. waar voor de SP nog wel wat te winnen valt, en het optreden van de partij in de toeslagenaffaire.

Maar door die andere linkse thema's over te nemen heeft het middenkabinet het totale zetelpotentieel van links kleiner gemaakt. Er zijn 30-40 linkse zetels te verdelen, de SP zal dat nooit ineens gaan domineren.

Maatschappelijk teleurgestelde mensen die over het algemeen kritisch waren op de overheid en altijd tegen 'de hoge heren in Den Haag' zijn, die gaan niet meer zo snel SP stemmen nu. Als je in de zorg of onderwijs werkt, wat nu voorname doelgroepen van de SP zijn, dan valt die primaire populistische impuls een beetje weg. Afhankelijk van je smaak heb je nu de keuze uit 50Plus, PVV, FVD, JA21, Code Oranje, Henk Krol...

Er zijn verder ook geen grote sociale protestbewegingen, alles wordt door corona opgeslokt. Nu zijn 'wappies' de enigen die protesteren. Vroeger zaten er in die grote partij van Jan ook aktivistiese krakers als Krista van Velzen, feministen als Anja Meulenbelt, al die types die je zag als er ergens een demonstratie was tegen datgene wat de staat en de kapitalisten deden. Maakt niet uit wat, als je maar tegen was. Die zijn nu weg of naar PvdD of BIJ1, dat is enerzijds een verbetering voor de SP, anderzijds dus weer een versmalling. Vroeger zou de SP vooraan hebben gestaan om te ageren tegen politiegeweld als er een demonstratie uiteen werd geslagen, nu vinden ze het wel prima als het maar tegen wappies gebeurt, en doen ze gewoon alsof het issue niet bestaat.

[ Bericht 21% gewijzigd door Vasilevski op 04-03-2021 12:36:19 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 12:27:58 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198317232
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:46 schreef Minimunt het volgende:

[..]

nou nou.. al die mensen die de SP communistisch noemen. Is ook wel erg doemdenken. Een meer linkse koers is niets mis mee.
Je weet dat papa Marijnissen een groot aanhanger en liefhebber is/was van het Rode boekje van Mao?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198346575
Wat me opvalt aan haar, en eigenlijk aan links in het algemeen, dat ze heel erg leunt op morele verontwaardiging. Ook vandaag/gister met het WW-plan van Hoekstra.

Zeg nou niet eens 'asociaal'. Zeg wat het doet met gezinnen in onzekerheid. Zeg dat Hoekstra ver staat van de werkelijkheid. Wat dan ook. Maar hou op met termen als 'schandalig' als 'asociaal'.
pi_198347016
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:13 schreef skrn het volgende:
Wat me opvalt aan haar, en eigenlijk aan links in het algemeen, dat ze heel erg leunt op morele verontwaardiging. Ook vandaag/gister met het WW-plan van Hoekstra.

Zeg nou niet eens 'asociaal'. Zeg wat het doet met gezinnen in onzekerheid. Zeg dat Hoekstra ver staat van de werkelijkheid. Wat dan ook. Maar hou op met termen als 'schandalig' als 'asociaal'.
Ik volg haar nu een half jaartje oid op Twitter en het is idd een en al verontwaardiging, geschiktheid en vooral wijzen naar de ander. En soms heel soms, een voorstel hoe het anders kan.

Alle partijen weten dat het 5 voor twaalf is mbt arbeid. Er ligt een heel stevig rapport wat door de verantwoordelijke minister vakkundig voor zich uitgeschoven is, door naar de komende regering. Er zal grondige hervorming nodig zijn. Juist om een betere balans tussen flex en vaste contracten, juist voor omscholing van (dreigende) werklozen enzovoort.

Ik ben nog op zoek naar uitgebreide reacties van de verschillende partijen op het rapport van de commissie-Borstlap. Ben wel blij dat dit onderwerp nu in de schijnwerpers getrokken wordt. Toch ernstig belangrijk voor de komende 4 jaar en daarna.
pi_198347374
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:13 schreef skrn het volgende:
Wat me opvalt aan haar, en eigenlijk aan links in het algemeen, dat ze heel erg leunt op morele verontwaardiging. Ook vandaag/gister met het WW-plan van Hoekstra.
Goed punt, vreemde verontwaardiging.

"hoe kunnen ze dat nou doen??" Nou... als je de afgelopen tien jaar een beetje hebt opgelet is dit precies wat je verwacht dat ze doen!!
pi_198355835
Dit is ook een bizar interview trouwens:

twitter


Ze reageert toch netjes op een behoorlijk nare aanval. Lastig voor haar dat de SP zichzelf in een hoekje heeft geverfd. Met name jonge leden van de SP willen een kant op die al vertegenwoordigd wordt door PvdD en BIJ1 en in mindere mate PvdA en GroenLinks. Of ze willen nu communisme en geen samenwerking met andere partijen, terwijl Marijnissen juist in het kabinet wil om dingen voor de zorg, onderwijs, zwakkeren in de samenleving, enz. te bereiken, niet om over communisme te dagdromen.
pi_198355923
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:47 schreef Vasilevski het volgende:
Dit is ook een bizar interview trouwens:

[ twitter ]

Ze reageert toch netjes op een behoorlijk nare aanval. Lastig voor haar dat de SP zichzelf in een hoekje heeft geverfd. Met name jonge leden van de SP willen een kant op die al vertegenwoordigd wordt door PvdD en BIJ1 en in mindere mate PvdA en GroenLinks. Of ze willen nu communisme en geen samenwerking met andere partijen, terwijl Marijnissen juist in het kabinet wil om dingen voor de zorg, onderwijs, zwakkeren in de samenleving, enz. te bereiken, niet om over communisme te dagdromen.
Redelijk absurd idd. Hier gaat ze goed mee om.
pi_198356002
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:47 schreef Vasilevski het volgende:
Dit is ook een bizar interview trouwens:

[ twitter ]

Ze reageert toch netjes op een behoorlijk nare aanval. Lastig voor haar dat de SP zichzelf in een hoekje heeft geverfd. Met name jonge leden van de SP willen een kant op die al vertegenwoordigd wordt door PvdD en BIJ1 en in mindere mate PvdA en GroenLinks. Of ze willen nu communisme en geen samenwerking met andere partijen, terwijl Marijnissen juist in het kabinet wil om dingen voor de zorg, onderwijs, zwakkeren in de samenleving, enz. te bereiken, niet om over communisme te dagdromen.
Ik heb niets met de SP zelf, maar dit was wel een goed antwoord ja. Ik vind het vooral gevaarlijk dat nu ook hier in Nederland de linkerkant van het spectrum overgenomen wordt door identiteitspolitiek.
pi_198357039
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:47 schreef Vasilevski het volgende:
Dit is ook een bizar interview trouwens:

[ twitter ]

Ze reageert toch netjes op een behoorlijk nare aanval. Lastig voor haar dat de SP zichzelf in een hoekje heeft geverfd. Met name jonge leden van de SP willen een kant op die al vertegenwoordigd wordt door PvdD en BIJ1 en in mindere mate PvdA en GroenLinks. Of ze willen nu communisme en geen samenwerking met andere partijen, terwijl Marijnissen juist in het kabinet wil om dingen voor de zorg, onderwijs, zwakkeren in de samenleving, enz. te bereiken, niet om over communisme te dagdromen.
Ik zou willen dat er eens eentje niet netjes zou reageren. Wat de NOS in deze reeks doet is beneden alle peil met hun hufterige trucjes. Daarnaast zijn ze zo vol van zichzelf en hun mening over het nieuws dat zelfs bij een interview dat rotjoch van een Noorlander nog even moeten komen duiden om zijn versie van de waarheid te geven.

En dan krijgen ze natuurlijk kritiek en gaan ze iets doen met de kritiek, zodat wanneer de grote partijen aan de beurt zijn ze weer poeslief moeten doen. De Diane Matroos tactiek om tegen de macht en de broodheer aan te schurken zeg maar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198357042
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:47 schreef Vasilevski het volgende:
Dit is ook een bizar interview trouwens:

[ twitter ]

Ze reageert toch netjes op een behoorlijk nare aanval. Lastig voor haar dat de SP zichzelf in een hoekje heeft geverfd. Met name jonge leden van de SP willen een kant op die al vertegenwoordigd wordt door PvdD en BIJ1 en in mindere mate PvdA en GroenLinks. Of ze willen nu communisme en geen samenwerking met andere partijen, terwijl Marijnissen juist in het kabinet wil om dingen voor de zorg, onderwijs, zwakkeren in de samenleving, enz. te bereiken, niet om over communisme te dagdromen.
Ze heeft hier inderdaad correct gehandeld en petje af voor Marijnissen die met haar partij duidelijk ver van dit soort identiteitspolitiek weg wilt blijven. Hopelijk kiest links Nederland voor de SP ipv partijen die wel willen meedoen aan identiteitspolitiek.
pi_198363856
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ze heeft hier inderdaad correct gehandeld en petje af voor Marijnissen die met haar partij duidelijk ver van dit soort identiteitspolitiek weg wilt blijven. Hopelijk kiest links Nederland voor de SP ipv partijen die wel willen meedoen aan identiteitspolitiek.
Of jij moet gewoon lekker op de SP stemmen. Kan ook.
pi_198364240
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:29 schreef Lariekoek11 het volgende:

[..]

Of jij moet gewoon lekker op de SP stemmen. Kan ook.
:?
pi_198364312
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:29 schreef Lariekoek11 het volgende:

[..]

Of jij moet gewoon lekker op de SP stemmen. Kan ook.
Dat gaat hem niet worden, de SP is mij veel te links.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 21:54:01 #44
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198364527
Dat interview... in wat voor wereld leven die journalisten, wat is dit?? Ik had al niet zo'n hoge pet op van de NOS, maar als dit je insteek is kan ik de NOS moeilijk meer serieus nemen.
pi_198365111
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:54 schreef BasEnAad het volgende:
Dat interview... in wat voor wereld leven die journalisten, wat is dit?? Ik had al niet zo'n hoge pet op van de NOS, maar als dit je insteek is kan ik de NOS moeilijk meer serieus nemen.
"Laten we kijken hoe woke u bent, ben u blank of wit" _O-
pi_198366748
Telkens als ik beelden zie van de SP, dan denk ik jaloers: wat is dat toch een gezellige familie!
En dat is het probleem. De SP is een gezellige club en Lilian Marijnissen is de liefste buurvrouw, vriendin, sportmaat die je je kan wensen. Een lieve vrouw is alleen weinig geloofwaardig op een barricade. Als Gretha Thunberg zo lief was, dan hadden haar ouders haar allang aan een karbonade gezet en voor haar een vliegvakantie naar Mallorca geboekt.
Daarnaast heb je het probleem dat de SP letterlijk halveert na een bestuursperiode. In 2006 werd de SP overal groot en mochten ze op veel plekken wethouders leveren. In 2010 verloren ze fors, met een felle fractievoorzitter Agnes Kant. Veel van de ferme woorden in de programma’s roep je misschien in een opwelling, maar de daad bij het woord voegen (wie betaalt die nivellering?) is toch een brug te ver.
pi_198371166
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat gaat hem niet worden, de SP is mij veel te links.
Op welke partij ga je stemmen dan als ik vragen mag?
pi_198371626
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:06 schreef Lariekoek11 het volgende:

[..]

Op welke partij ga je stemmen dan als ik vragen mag?
Ik zit zelf qua standpunten bij FvD. Ik vind het alleen heel lastig om op Baudet te stemmen. JA21 is dan een optie maar ik vertrouw Eerdmans niet. Het is voor mij dit jaar bijzonder lastig. Wellicht dat ik mijn stem aan de Mos ga geven.
pi_198371855
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zit zelf qua standpunten bij FvD. Ik vind het alleen heel lastig om op Baudet te stemmen. JA21 is dan een optie maar ik vertrouw Eerdmans niet. Het is voor mij dit jaar bijzonder lastig. Wellicht dat ik mijn stem aan de Mos ga geven.
Maar FVD doet net als de PVV toch ook mee aan identiteitspolitiek?
pi_198373549
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:59 schreef Lariekoek11 het volgende:

[..]

Maar FVD doet net als de PVV toch ook mee aan identiteitspolitiek?
PVV zeer zeker, FvD in wat mindere mate.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commercile doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')