abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198288741
Zie bijgaande foto. Amateurfout nr 1, dacht dat die de wasstraat wel zou overleven: alles ging goed tot de droger voor de allerlaatskeer terug over de auto ging: antenne afgebroken.

Hoe vervang ik deze? Ik wilde eigenlijk dat ding met een tang eraf draaien maar 0 beweging. Vanaf de binnenkant kom ik er ook niet bij.
Is een oude Kia Picanto uit 2004
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 2 maart 2021 @ 18:17:40 #2
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198288807
Je moet het binnen stuk eruit schroeven. Dat kan je proberen door er iets op te lassen en dat dan te draaien.

Maar het lukt niet om de dakbekleding eraf te halen en vanaf de binnenkant bij de antenne te komen?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_198288902
Dat zou met een linkse tapper wel moeten lukken. Een klein gaatje in die bout draaien en dan die linkse tap er indraaien, doordraaien als die aan het eind is. Grote kans dat het er dan uit komt. Die antennes zijn los te koop.

Tootstation
pi_198288946
Kruipolie of wd40 en paar dagen wachten.
.
pi_198289017
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:25 schreef Fer het volgende:
Komt ie er dan vanzelf uit?
pi_198289046
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:25 schreef Fer het volgende:
Bests advies; zet rechtop, kruupöl of WD40 er in, paar dagen wachten, klein schroevendraaiertje en los peuteren.
  donderdag 11 maart 2021 @ 16:50:58 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198447346
Beginnen met kruipolie erop/in/tussen.

Dak even beschermen (papier/karton/doek), dremel, sleufje slijpen (ook door de buitenzijden heen als dat moet) tot je iets hebt waar je degelijk een schroevendraaier in kun zetten, ding eruit draaien.

Haal een OEM op de sloop of koop een nieuwe origineel.. die aftermarket flitsende antennetjes ontvangen van geen kant. Ontvangen doe je met oppervlak, dus klein is kut.

En haal hem er de volgende keer vanaf in de wasstraat; als de borstel hem eraf rukt en die draait hem een paar rondjes over je auto heb je nog veel meer tranen.

Sterkte met dit leermoment.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_198451333
Heb ik ook ooit eens gehad met zo'n soort antenne.
Het ding stond altijd rond 45 graden en ik wilde weten hoe het er uit zag als hij rechtop stond.
Het bleek toen dat het scharnierende deel vaster zat dan de antenne zelf. :')

Dat ding zit met een bout door het dak bevestigd, de antenneleiding zit dan ook aan die bout.
Als je dan aan de binnen kant een paneeltje/bekleding weghaalt dan kun je hem losdraaien en vervangen.

Ik had toen bij de sloop een vervanger gehaald.
12 euro op internet: https://www.winparts.nl/i(...)e-zwart/p111411.html
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')