abonnement Unibet Coolblue
pi_198285794
Ik woon in een mini dorpje wat omringt is door natuur. vaak doe ik in dit mooie weer smiddags of savonds een rondje fietsen van gemiddeld zo'n 14km. Tijdens deze tochten kom ik heel veel oude huisjes tegen met een mega perceel oppervlakte lekker verlaten in de natuur.

Het lijkt me heerlijk om daar in zo'n soort huis te wonen.

zijn er mensen bewust in een flatje gaan wonen omdat ze het heeeerlijk vinden?

Ik vind het overigens wel heel erg jammer dat de mooie wildernis volgestampt moet worden met windmolens en en verdeelstations.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vonkenboer op 04-03-2021 11:40:20 ]
pi_198285857
Ik weet iemand die in de middle of nergens is gaan wonen, hier in NL, die vent heeft niet eens gasaansluiting of een stroom aansluiting, dat ligt daar niet (gas uit een tank, en stroom via zonnepanelen, water uit een diepe grondput, geen coax, telefoon of adsl te bekennen) , eerst volgende huis is 5km verderop ofzo (rechte lijn)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2021 15:27:22 ]
  dinsdag 2 maart 2021 @ 15:25:39 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198285863
Wil je nou naar een huisje met grond of naar een flatje?
The love you take is equal to the love you make.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 maart 2021 @ 15:41:45 #4
74056 crew  ToT
pi_198286179
Klinkt niet helemaal als een serieus topic, maar mijn vrouw en ik zitten te twijfelen tussen een vrijstaande woning in een oud dorpje, of een royaal nieuwbouw rijtjeshuis in een stad, maar dan met mooi uitzicht enzo.
pi_198286408
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:41 schreef ToT het volgende:
Klinkt niet helemaal als een serieus topic, maar mijn vrouw en ik zitten te twijfelen tussen een vrijstaande woning in een oud dorpje, of een royaal nieuwbouw rijtjeshuis in een stad, maar dan met mooi uitzicht enzo.
suc6 met dat zoeken naar een rijtjeshuis met mooi uitzicht in de stad.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 maart 2021 @ 15:55:31 #6
74056 crew  ToT
pi_198286430
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:54 schreef hoechst het volgende:

[..]

suc6 met dat zoeken naar een rijtjeshuis met mooi uitzicht in de stad.
Ow we hebben al wat gevonden hoor, in een nieuwbouwwijk. Enorm veel vrije ruimte voor en achter.
Alleen zal het waarschijnlijk al verkocht zijn tegen de tijd dat we de financiën rond hebben! ;( (Vast contract enzo.)
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:29:44 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198287032
Wij hebben bijna een vrijstaand huis gekocht aan de rand van een dorp met uitzicht over een groene vallei. Achteraf blij dat we dat niet gedaan hebben. Lijkt mij verrekte eenzaam.

En dat terwijl dat huis dus aan de ene kant kilometers niets had en aan de andere kant gewoon buren (en dan weer een meter of 200 niets.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 16:41:05 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198287212
Er zijn ook wel vrouwen die jouw droom delen, TS. Dus daarom moet je de moed niet opgeven. In de stad wonen toch alleen maar kechs, daar is niks aan verloren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198287247
Mijn partner en ik zijn van een flatje in de stad, naar een arbeidswoning op het platteland gegaan.

We zitten dus niet echt in de middle of nowhere, hebben gewoon glasvezel / water / stroom (geen riolering, dus giertank) maar wel buiten de bebouwde kom.

Beste beslissing van ons leven.

We hebben nu kippen, varkentje, hond, 800M2 aan grond, vriendelijke buren, buurtfeestjes etc etc. Heerlijk. Kan me bijna niet voorstellen dat ik 6 jaar lang op 50m2 heb gewoond...
Daar kende ik mn buren niet eens, werd ik vies aangekeken als ik gedag zei, en had ik wekelijks politie ergens in de flat...

-edit-
oja, en niet te vergeten, uitzicht over de akkers!
pi_198287366
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:43 schreef Markster het volgende:
Mijn partner en ik zijn van een flatje in de stad, naar een arbeidswoning op het platteland gegaan.

We zitten dus niet echt in de middle of nowhere, hebben gewoon glasvezel / water / stroom (geen riolering, dus giertank) maar wel buiten de bebouwde kom.

Beste beslissing van ons leven.

We hebben nu kippen, varkentje, hond, 800M2 aan grond, vriendelijke buren, buurtfeestjes etc etc. Heerlijk. Kan me bijna niet voorstellen dat ik 6 jaar lang op 50m2 heb gewoond...
Daar kende ik mn buren niet eens, werd ik vies aangekeken als ik gedag zei, en had ik wekelijks politie ergens in de flat...

-edit-
oja, en niet te vergeten, uitzicht over de akkers!
Heb je je niet verkeken op het onderhoud?
pi_198289644
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:51 schreef hoechst het volgende:

[..]

Heb je je niet verkeken op het onderhoud?
Ben nog niets geks tegengekomen, huis was redelijk gerenoveerd door vorige bewoners (huis is uit 1949)
Zelf ben ik ook redelijk handig, dus de meeste dingen kan ik prima zelf oplossen.
pi_198309695
Onderhoud van groot huis en perceel is altijd aanwezig. Er is altijd werk. Als actief mens die klussen en groene vingers leuk vind is dat het mooiste wat er is. Heb je daar geen lol aan dan moet je niet groot gaan wonen
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:15:22 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198310256
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:20 schreef hoechst het volgende:
zijn er mensen bewust in een flatje gaan wonen omdat ze het heeeerlijk vinden?
* Fred meldt zich*O*

Paar jaar geleden bewust gekozen voor een flat op één van de drukste plekken in het centrum van Rotterdam. Vrijwel alles op loopafstand. Behalve de auto, maar die heb ik nu toch nauwelijks nodig.
Helaas heeft Corona wel veel roet in het eten gegooid, zeker 's avonds en in het weekend zou wat groen om in te wandelen wel fijn zijn.

Inmiddels zijn hebben we dan ook plannen om te verhuizen. Thuiswerken met zijn tweeën is niet te doen met zijn tweeën op 72m2, appartementen die daar wel geschikt voor zijn én onbetaalbaar én schaars. Straks dus een huis met een tuin. Geen idee wat we met de tuin aan moeten maar we hebben in elk geval ruimte voor twee kantoren in huis :+
So we just called him Fred
pi_198312360
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:15 schreef Fred het volgende:

[..]

* Fred meldt zich*O*

Paar jaar geleden bewust gekozen voor een flat op één van de drukste plekken in het centrum van Rotterdam. Vrijwel alles op loopafstand. Behalve de auto, maar die heb ik nu toch nauwelijks nodig.
Helaas heeft Corona wel veel roet in het eten gegooid, zeker 's avonds en in het weekend zou wat groen om in te wandelen wel fijn zijn.

Inmiddels zijn hebben we dan ook plannen om te verhuizen. Thuiswerken met zijn tweeën is niet te doen met zijn tweeën op 72m2, appartementen die daar wel geschikt voor zijn én onbetaalbaar én schaars. Straks dus een huis met een tuin. Geen idee wat we met de tuin aan moeten maar we hebben in elk geval ruimte voor twee kantoren in huis :+
Een loft in 't centrum van roffa zou ik ook wel willen. Of uitzicht op de maas
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 06:36:10 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198313474
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:51 schreef hoechst het volgende:

[..]

Heb je je niet verkeken op het onderhoud?
Scheelt dat je onderhoud in zo'n huis kunt doen op de manier die jij wilt (materiaalkeuze, zelf doen, door een beunhaas) en niet elke maand hoeft af te tikken aan een vereniging van eigenaren die dit allemaal regelt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:10:40 #16
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_198314682
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:15 schreef Fred het volgende:

[..]

* Fred meldt zich*O*

Paar jaar geleden bewust gekozen voor een flat op één van de drukste plekken in het centrum van Rotterdam. Vrijwel alles op loopafstand. Behalve de auto, maar die heb ik nu toch nauwelijks nodig.
Helaas heeft Corona wel veel roet in het eten gegooid, zeker 's avonds en in het weekend zou wat groen om in te wandelen wel fijn zijn.

Inmiddels zijn hebben we dan ook plannen om te verhuizen. Thuiswerken met zijn tweeën is niet te doen met zijn tweeën op 72m2, appartementen die daar wel geschikt voor zijn én onbetaalbaar én schaars. Straks dus een huis met een tuin. Geen idee wat we met de tuin aan moeten maar we hebben in elk geval ruimte voor twee kantoren in huis :+
Het ligt ook wel een beetje aan het soort huis wat je hebt. Wij wonen op een jaren 30 bovenhuisje van 66 m2 en hebben elk een eigen werkkamer. Goed, kamertje van vriendlief is maar 4 m2 maar die heeft behalve een internet verbinding niet veel nodig. Wij zijn wel van plan om over 2 à 3 jaar naar buiten te verhuizen.
pi_198570942
Ik ben opgegroeid in een klein dorpje. Ben daarna in het centrum van Eindhoven gaan wonen. Voor de kenners (Op 30 seconden afstand van het Stratumseind).

Daarna verhuisd met mijn vriendin naar een dorpje waar we nu in een vrijstaand huis met grote tuin wonen. Ideaal. Zou nooit meer terug naar de stad willen. Het had zijn charme toen ik nog op stap ging en erg jong was maar niet ideaal om in een klein appartementje de rest van mijn leven te gaan wonen.

Nu wonen we vrij met een grote tuin, gezellige buren en een erg rustige buurt. Heerlijk. We hebben zelf alles opgeknapt en ik snap dat niet iedereen dat even leuk vindt.

Zou dus nooit meer weg willen hiero.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_198573066
Wij hebben voorheen wel een gedroomd van een leuk boerderijtje in plaats van centrum Utrecht.

De lockdown is de perfecte manier om te beleven hoe dat zou zijn: Elke dag en weekend is momenteel alsof je ergens diep in Drenthe woont, niks te beleven. Een uitstapje naar de supermarkt of glasbak als hoogtepunt van de dag. Fietsen en wandelen vinden we best leuk maar het totale gebrek aan musea, concerten of restaurants begint ons ondertussen wel op te breken.

Nog 6 maanden lockdown of 6 maanden in een boerderijtje op het platteland zou onze relatie niet overleven.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 18 maart 2021 @ 17:07:16 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198573401
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 16:42 schreef stavromulabeta het volgende:
Wij hebben voorheen wel een gedroomd van een leuk boerderijtje in plaats van centrum Utrecht.

De lockdown is de perfecte manier om te beleven hoe dat zou zijn: Elke dag en weekend is momenteel alsof je ergens diep in Drenthe woont, niks te beleven. Een uitstapje naar de supermarkt of glasbak als hoogtepunt van de dag. Fietsen en wandelen vinden we best leuk maar het totale gebrek aan musea, concerten of restaurants begint ons ondertussen wel op te breken.

Nog 6 maanden lockdown of 6 maanden in een boerderijtje op het platteland zou onze relatie niet overleven.
Dat is niet helemaal waar.
Wij waren helemaal gek geworden in de lockdown in ons oude huis in het centrum van een top10 stad (wat een prima rijtjeshuis was met ruime tuin). Maar doordat we in en rond ons huidige huis zo veel meer ruimte hebben, is het stukken makkelijker uit te houden in de lockdown.

Want dat is wel het verschil. In het centrum van een beetje grote stad leef je meer buiten je huis. En heb je ook doorgaans minder private space. Als je groter gaat wonen, ga je ook minder snel de hort op. Want waarom zou je naar een park gaan als je een flinke lap grond hebt? Of waarom zou je naar een kroeg gaan als je thuis genoeg ruimte hebt om een club leuke & gezellige mensen kwijt te kunnen zonder dat je hutjemutje op elkaar zit.

Kortom, het is een anders leven.
Laat niet weg dat ik de omgeving van ons oude huis wel mis. Want doordat je meer naar binnen gekeerd gaat leven, maak je ook minder contact met anderen. En in de omgeving veranderd er minder. In een stad is er constant verandering. Altijd wel wat nieuws te zien.
pi_199054269
Ik woon in een nieuwe aanbouwwijk van een stad. Ze noemen het een dorp maar ik weet niet of dit de juiste term rrvoor is. De stad is 3km verderop en hiertussen zit heel veel bos en boerderijen/boeren bedrijven. Is dit wat je bedoelt hoechst?
pi_199057428
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef MisterWendel het volgende:
Ik woon in een nieuwe aanbouwwijk van een stad. Ze noemen het een dorp maar ik weet niet of dit de juiste term rrvoor is. De stad is 3km verderop en hiertussen zit heel veel bos en boerderijen/boeren bedrijven. Is dit wat je bedoelt hoechst?
Zoiets is wel lekker (ik vermoed dat we nu ongeveer in een vergelijkbare wijk wonen)

Maar ik heb het echt over zo'n oude arbeiders woning in the middle of nowhere.
https://www.funda.nl/koop(...)-kraaijertsedijk-12/
pi_199264619
Wij zijn daarom naar Portugal gegaan. Wonen nu in een verbouwde schuur tot we met onze nieuwbouw kunnen gaan beginnen. Wonen op 500 meter afstand van een klein dorp op 3.5 hectare grond.Het heeft natuurlijk wel nadelen, de dichtstbijzijnde bouwmarkt is 45 minuten rijden (supermarkt 10 minuten, een kleine) en we moeten het doen met satelliet internet aangezien 4G in de avond gewoon verdwijnt hier.
pi_199266590
Elke persoon en levensfase kent andere woonwensen.

Als jonge alleenstaande wilde ik graag in de buurt van vrienden in voorzieningen wonen. Een flatje in de stad is aantrekkelijk.

In de samenwoon en huisje-boompje-beestje fase is een beetje ruimte, maar wel op acceptabele afstand van bijvoorbeeld een basisschool weer fijn. Stadse voorzieningen is dan niet echt behoefte aan.

En zodra de kinderen het huis uit gevlogen zijn, of als er geen kinderen komen dan kunnen de wensen twee kanten op gaan: een deel zal rust en ruimte zoeken, een andere deel juist reuring en levendigheid.
  Spellchecker maandag 3 mei 2021 @ 20:54:20 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199266637
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 00:07 schreef hoechst het volgende:

[..]

Een loft in 't centrum van roffa zou ik ook wel willen. Of uitzicht op de maas
Ga woningruilen met @Fred ^O^
pi_199281696
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Ow we hebben al wat gevonden hoor, in een nieuwbouwwijk. Enorm veel vrije ruimte voor en achter.
dat was hier in de buurt ook. een vriend had daar gekocht. heel veel ruimte. alleen jaar of twee later werden de huizen in de buurt opgeleverd en is alles gewoon volgebouwd en is er zoals normaal parkeertekort, maar de dichtsbijzijnde supermarkt is 30 minuten lopen.
pi_199281799
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:20 schreef hoechst het volgende:

zijn er mensen bewust in een flatje gaan wonen omdat ze het heeeerlijk vinden?

Ik woonde hiervoor in een klein huisje op het platteland, vond het niets. Nu woon ik in een studio in het midden van de stad waar ik woon met mijn honden. Wel nog bos in de buurt en mooi park ook op loopafstand. Op loopafstand ook meerdere supermarkten en andere winkels, heerlijk. Ik hou van wat meer leven in de buurt waar ik woon. En ik zou ook niet heel groot willen wonen, want daar kan ik niet zo goed tegen.

Plus een tuin bijhouden.. :'( nee.
pi_199282864
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:24 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Ik woonde hiervoor in een klein huisje op het platteland, vond het niets. Nu woon ik in een studio in het midden van de stad waar ik woon met mijn honden. Wel nog bos in de buurt en mooi park ook op loopafstand. Op loopafstand ook meerdere supermarkten en andere winkels, heerlijk. Ik hou van wat meer leven in de buurt waar ik woon. En ik zou ook niet heel groot willen wonen, want daar kan ik niet zo goed tegen.

Plus een tuin bijhouden.. :'( nee.
Ondanks de corona maatregelen nog zo'n mindset ^^ dan moet 't wel heel kut geweest zijn. 😋
pi_199282870
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:24 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Ik woonde hiervoor in een klein huisje op het platteland, vond het niets. Nu woon ik in een studio in het midden van de stad waar ik woon met mijn honden. Wel nog bos in de buurt en mooi park ook op loopafstand. Op loopafstand ook meerdere supermarkten en andere winkels, heerlijk. Ik hou van wat meer leven in de buurt waar ik woon. En ik zou ook niet heel groot willen wonen, want daar kan ik niet zo goed tegen.

Plus een tuin bijhouden.. :'( nee.
Tuin onderhouden is super ontspannend😂🤗
  dinsdag 4 mei 2021 @ 23:44:12 #29
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_199283000
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:33 schreef Jron668 het volgende:
Wij zijn daarom naar Portugal gegaan. Wonen nu in een verbouwde schuur tot we met onze nieuwbouw kunnen gaan beginnen. Wonen op 500 meter afstand van een klein dorp op 3.5 hectare grond.Het heeft natuurlijk wel nadelen, de dichtstbijzijnde bouwmarkt is 45 minuten rijden (supermarkt 10 minuten, een kleine) en we moeten het doen met satelliet internet aangezien 4G in de avond gewoon verdwijnt hier.
Hoe ervaar je het in Portugal als bewoner?
Spreek je de taal?
Accepteert de buurt je?
Voel je je veilig?

Ik vind Portugal een heerlijk vakantie land.
En heb ook wel een aantal leuke kavels gezien. Waaronder een te koop staande villa in aanbouw ( bouw gestaakt)
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 09:11:54 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199285097
Zit soms wel te denken, een appartement in de stad, alle gemakken, wel met een ruim dakterras... Maar zal een tijdelijk iets zijn.
Ga nu gelukkig wonen in een 2/1kap woning, 400m2 grond met vrij uitzicht :7 !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 5 mei 2021 @ 09:24:32 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199285202
Vrij uitzicht in Nederland is alleen wat waard als je uit kijkt op je eigen grond. Zeker als je aan de rand van een dorp of stad woont. Want met de huidige bouwdrift, kan je dat uitzicht binnen 10jaar kwijt zijn.

Heb je alleen weer wel het nadeel dat je het zelf moet onderhouden :+ .
pi_199285233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:24 schreef bleiblei het volgende:
Vrij uitzicht in Nederland is alleen wat waard als je uit kijkt op je eigen grond. Zeker als je aan de rand van een dorp of stad woont. Want met de huidige bouwdrift, kan je dat uitzicht binnen 10jaar kwijt zijn.

Heb je alleen weer wel het nadeel dat je het zelf moet onderhouden :+ .
In mijn gemeente fiets ik vaak rond om te genieten van de rust..

En dan kom ik her en der oude dijk huisjes tegen en sommige zijn dan wel hard genaaid door een kabelmasten of windmolens of zelfs een verdeel station..
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 11:21:48 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199286553
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:24 schreef bleiblei het volgende:
Vrij uitzicht in Nederland is alleen wat waard als je uit kijkt op je eigen grond. Zeker als je aan de rand van een dorp of stad woont. Want met de huidige bouwdrift, kan je dat uitzicht binnen 10jaar kwijt zijn.

Heb je alleen weer wel het nadeel dat je het zelf moet onderhouden :+ .
Broed gebied, ik denk 50 meter? Dat is een nat gebied. Diepje daarachter. Daarna een doorgaande rustige weg en daarachter weer een kanaal.
Moet raar lopen dat daar gebouwd gaat worden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 5 mei 2021 @ 11:40:10 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199286767
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 11:21 schreef Rene het volgende:

[..]

Broed gebied, ik denk 50 meter? Dat is een nat gebied. Diepje daarachter. Daarna een doorgaande rustige weg en daarachter weer een kanaal.
Moet raar lopen dat daar gebouwd gaat worden.
En dan aan de andere kant van het kanaal een Amazon distributiecentrum van 30m hoog in stemmig blauw ;) .
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 12:05:47 #35
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199287074
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 11:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En dan aan de andere kant van het kanaal een Amazon distributiecentrum van 30m hoog in stemmig blauw ;) .
Zit weer een grote weg (achter een dijk en een groot kanaal. Dus als dat daar komt, priem.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:15:56 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199287217
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:24 schreef bleiblei het volgende:
Heb je alleen weer wel het nadeel dat je het zelf moet onderhouden :+ .
Moeder natuur kan dat prima zelf.
So we just called him Fred
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:16:36 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199287233
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:54 schreef maily het volgende:

[..]

Ga woningruilen met @:Fred ^O^
Ik denk niet dat nieuwe eigenaren het daar mee eens zijn ;)
So we just called him Fred
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:20:27 #38
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_199287293
Ik woon nu in een grote 2onder1kapper aan het uiterste randje van een stad, tegen de weilanden aan.
Maar zo gauw de kids er uit zijn gaan m'n vrouw en ik verder weg wonen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:22:30 #39
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_199287340
Flatje in een mini dorp met uitzicht.

Alle voordelen van buitenaf en groen wonen en compact wonen zonder onderhoud enzo.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 12:28:20 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199287455
quote:
6s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:05 schreef Rene het volgende:

[..]

Zit weer een grote weg (achter een dijk en een groot kanaal. Dus als dat daar komt, priem.
ff gemeten. Er kan iets gebouwd worden op 350m (moeten ze eerst kleine woon/werk bedrijfjes slopen) en anders op 500meter afstand. Dus loopt wel los.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:32:38 #41
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199288980
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:25 schreef Banaanvragen het volgende:
Ik weet iemand die in de middle of nergens is gaan wonen, hier in NL, die vent heeft niet eens gasaansluiting of een stroom aansluiting, dat ligt daar niet (gas uit een tank, en stroom via zonnepanelen, water uit een diepe grondput, geen coax, telefoon of adsl te bekennen) , eerst volgende huis is 5km verderop ofzo (rechte lijn)
Dat komt niet vaak mee voor zo afgelegen in Nederland. Lekker off the grid!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:39:22 #42
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199289053
Hier overigens een flat bewoner, wel eentje van 120m2, met overal glas en een vrij uitzicht over de stad. We wonen in het centrum, alle gemakken bij de hand. Heerlijk!

Een rijtjes huis met tuin voor mij zou het dan niet doen, teveel contact met de buren en ellende van kinderen...

Wat mij dan wel trekt is een vrijstaand huisje in het midden van niets. Die vrijheid en ruimte trekt mij ook wel aan :)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_199295154
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 23:44 schreef Tieten het volgende:
Hoe ervaar je het in Portugal als bewoner?
Spreek je de taal?
Accepteert de buurt je?
Voel je je veilig?

Wij zijn verleden jaar aangekomen net voor de lockdown. We moeten vooral wennen aan dat alles langzaam gaat, en met Covid is er nog een schep bovenop gedaan. Het is erg bureaucratisch, dat vinden de Portugezen zelf ook. Maar het is zoals het is.

Wij spreken basis-portugees, we kunnen uit de voeten in de winkel maar een goed gesprek voeren zit er nog niet in. Nu alle winkels open zijn gaat het leren rapper.

De buurt (nou ja, het dorp op 500 meter afstand, geen echte buren) denkt vooral dat buitenlanders rijk en vreemd zijn, dat is iets wat je veel meemaakt hier. We gaan af en toe koffie drinken in het café (tegelijkertijd de post op te halen, café is ook het lokale postkantoor). Er wordt met vermaak gekeken als mijn vriendin de hond met de elektrische fiets uitlaat (een Serra de Estrela, grote hond).

Portugal is veiliger als Nederland, weinig misdaad. Al nemen het aantal inbraken op afgelegen boerderijen wel toe, echter ons terrein is alleen bereikbaar via het dorp dus dat scheelt al een hoop. Verder hebben we een waakhond en twee ezels die een hoop kabaal schoppen als er vreemde mensen op het terrein komen (ezels willen vooral iets te eten als ze op stal staan dus die gaan vrolijk staan balken).

[ Bericht 0% gewijzigd door Jron668 op 05-05-2021 22:03:17 (Rotterdams taalgebruik...) ]
pi_199295281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:20 schreef hoechst het volgende:
Ik woon in een mini dorpje wat omringt is door natuur. vaak doe ik in dit mooie weer smiddags of savonds een rondje fietsen van gemiddeld zo'n 14km. Tijdens deze tochten kom ik heel veel oude huisjes tegen met een mega perceel oppervlakte lekker verlaten in de natuur.

Het lijkt me heerlijk om daar in zo'n soort huis te wonen.

zijn er mensen bewust in een flatje gaan wonen omdat ze het heeeerlijk vinden?

Ik vind het overigens wel heel erg jammer dat de mooie wildernis volgestampt moet worden met windmolens en en verdeelstations.
Nee mensen gaan in een flatje wonen omdat de woningmarkt verkloot is. En als je echt in de wildernis wil leven kan je altijd Jos B. om tips vragen
pi_199295308
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:29 schreef bleiblei het volgende:
Wij hebben bijna een vrijstaand huis gekocht aan de rand van een dorp met uitzicht over een groene vallei. Achteraf blij dat we dat niet gedaan hebben. Lijkt mij verrekte eenzaam.

En dat terwijl dat huis dus aan de ene kant kilometers niets had en aan de andere kant gewoon buren (en dan weer een meter of 200 niets.
Het lijkt misschien eenzaam maar daardoor is de gemeenschap juist vaak heel hect (en ons kent ons). In de stad ben je misschien nooit alleen, maar loopt men zoveel langs elkaar heen dat het een stuk sneller eenzaam kan voelen
pi_199315580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 23:29 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ondanks de corona maatregelen nog zo'n mindset ^^ dan moet 't wel heel kut geweest zijn. 😋
Oke, ik heb geen last van de maatregelen, voor mij veranderde er weinig :) Platteland was gewoon saai. Vind het veel fijner waar ik nu woon O+
pi_199315610
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 23:29 schreef hoechst het volgende:

[..]

Tuin onderhouden is super ontspannend😂🤗
:D Nee, plus mijn rug trekt dat ook niet. Heb nu trouwens ook wel buitenruimte die ik kan gebruiken. Maar dat hoef ik niet bij te houden gelukkig;p
pi_199339190
Het blijkt maar weer dat alles ontzettend persoonlijk is.
Wij wonen in een groot huis met veel grond in een dorp.
Echt heerlijk die ruimte met de kinderen. Maar als die de deur uit zijn gaan we zeker kleiner wonen. Wat moeten we toch anders met zo’n groot huis.

Dus ik denk dat je levensfase ook veel bepaald wat je woonwensen zijn
pi_199339218
Ik zou ook graag een klein huisje willen, een beste schuur en een lap grond waar ik mee kan doen en laten wat ik wil, helaas... mag van de bank niet... :O

Maar dromen daarover blijft zo fijn!
Just say hi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')