abonnement Unibet Coolblue
pi_200210213
Quoi, je hebt ook echt mazzel qua beginnen met zwemles, net op het moment dat alles weer open is. Hier was het maandenlang drop je kind af, neem alle spullen weer mee, zoek maar uit wat je in de tussentijd doet en haal hem 30 minuten later weer op. Maar wij hadden vorige week kijkdag en komende week weer (zodat beide ouders een kans hebben om te komen kijken in het zwembad).

O draagt hier trouwens nog steeds een luier s nachts. En hoewel het een maand lang goed ging is die nu ook elke nacht weer flink nat, ondanks dat we hem s avonds nog een keer laten plassen. Ik heb bij O ook het idee dat hij luiers wel lekker makkelijk vindt :( zijn zusjes waren tegelijk met dagzindelijk ook nachtzindelijk (en ook veel eerder dan O).

Ik denk dat Kevin zijn stoere look nog even moet oefenen inderdaad :D Em kan ook nooit normaal lachen op de foto, die doet letterlijk “hiiiiiiiiiiii” terwijl ze haar tanden laat zien :’) schoolfoto hebben ze hier (op de opvang) helaas gecanceld, en de reguliere schoolfoto is in het najaar altijd. Wel jammer.

Gefeliciteerd Simon *O* heeft hij zo’n ‘doordraaiochtend’ met alleen de kinderen die volgend jaar in de klas zitten?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_200216837
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:22 schreef FlyingFish het volgende:

Gefeliciteerd Simon *O* heeft hij zo’n ‘doordraaiochtend’ met alleen de kinderen die volgend jaar in de klas zitten?
Klopt, de hele school wisselt dan van lokaal en alle klassen komen in het nieuwe klaslokaal van volgend schooljaar samen met de juf/meester van het nieuwe jaar. Voor zo'n groep 1/2 klas is het dus inderdaad alleen maar kinderen waar Simon bij in de klas komt en zijn beide juffen zullen er dan ook zijn.

Zoals het nu naar uitziet, zal ie niet kunnen gaan. Hij heeft een akelige hoest. Daar baal ik wel stevig van.
Voor morgen hebben we hem ook al afgemeld voor de psz. Hij zou trakteren morgen, dus dat maar in overleg met de juf doorgeschoven naar donderdag, in de hoop dat ie dan niet meer hoest.

Iemand nog een gouden tip om sneller van je hoest af te zijn :7 ?
pi_200217128
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:58 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Klopt, de hele school wisselt dan van lokaal en alle klassen komen in het nieuwe klaslokaal van volgend schooljaar samen met de juf/meester van het nieuwe jaar. Voor zo'n groep 1/2 klas is het dus inderdaad alleen maar kinderen waar Simon bij in de klas komt en zijn beide juffen zullen er dan ook zijn.

Zoals het nu naar uitziet, zal ie niet kunnen gaan. Hij heeft een akelige hoest. Daar baal ik wel stevig van.
Voor morgen hebben we hem ook al afgemeld voor de psz. Hij zou trakteren morgen, dus dat maar in overleg met de juf doorgeschoven naar donderdag, in de hoop dat ie dan niet meer hoest.

Iemand nog een gouden tip om sneller van je hoest af te zijn :7 ?
Voor de hoest ligt er een beetje aan wat voor hoest, vastzittende hoest zou je iets kunnen halen wat het slijm wat sneller losmaakt. Kriebelhoest is meer symptoombestrijding door bijvoorbeeld noscapinedrank, dat legt de hoest stil. Kan zijn dat de keel dan wat rust krijgt waardoor hij er sneller vanaf is. Je zou in de (goede) drogist eens kunnen vragen (of pm mij, mag ook).

Wij hebben net het tienminutengesprek gehad. De juf wist inderdaad nog niks van het lezen en rekenen af. Ze nam het wel gelijk serieus op, ze heeft een map 'slimme kleuters' met leuke opdrachten met wat uitdaging, ze gaat hem meer leren te leren ipv de stof zo op te nemen, door te focussen op doorzettingsvermogen. Smart games en dat soort dingen. En met de info die ik nu gegeven heb gaat ze na de vakantie het formulier om hoogbegaafdheid op te sporen nog eens invullen. Niet omdat we nou gelijk denken dat dat aan de hand is, absoluut niet, maar zodat het een beetje gemonitord wordt en beter in de gaten gehouden kan worden. En in groep 3 kunnen ze op verschillende niveaus instromen, wat aan het eind van groep 2 bekeken wordt. Hij moet dan al wel aardig goed kunnen lezen en het komt 1, maximaal 2 kinderen per jaar voor, maar als hij nu al kan lezen achtte ze die kans wel aanwezig dat hij dat zou kunnen tegen die tijd. Er wordt dus gelijk actief op ingezet, heel prettig.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:28:06 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_200245034
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:01 schreef Adrian4 het volgende:
@Quoi wat houdt jullie tegen om de luier weer aan te doen? Wil hij zelf niet? Ik zou er zelf niet vrolijk van worden, maar voor Max lijkt het mij ook verschrikkelijk.
Niet zoveel, dus hebben 'm sinds 3 nachten maar weer een luier omgedaan. 1 nacht droog, rest toch wel een natte luier. Geen enkele keer een nat bed en dat is weleens prettig. Het is anders zo'n valse start van de dag.

En het gaat heel goed met de ongelukjes overdag! In het weekend was vriend niet thuis en was ik "in charge". Ik heb er continu bovenop gezeten. Vaak naar de WC dus, meteen bij een vermoeden. En hij heeft natte doekjes mee naar school, daar wil hij zijn billen mee afvegen na het poepen. Prima ventje, lekker doen :D

En voor in de camper hebben we maar een WC-emmer gekocht. Altijd je WC dichtbij :)

quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Woensdag de eerste kennismaking op de basisschool, hopelijk is ie dan niet meer verkouden, anders valt dat in het water.

@Quoi, klinkt fijn die zwemles! Was het de eerste zwemles?
En? Is hij gegaan? Ik hoop het zo.

Ik ben helemaal klaar met die consequenties voor die kleintjes: niet tracteren/wel tracteren, wel wennen/niet wennen. Bij een klein vermoeden doen wij dus gewoon meteen een testje. En houd hij die klachten, dan doet hij indien negatief getest alles gewoon.

En ja, eerste zwemles :-P

quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:21 schreef Nazil het volgende:

Wij hebben net het tienminutengesprek gehad.
Zo! Meteen trajectje hoogdbegaafd ingezet. Ik zou daar wat voor terugdeinzen en willen zien hoe het gaat in groep 3, maar misschien is dat ook de bedoeling. Extra uitdaging lijkt me nu wel goed voor 'm! Nogmaals: superknap van 'm!

Al naar de poeppoli geweest trouwens?

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 07-07-2021 09:38:42 ]
pi_200250436
Quoi niet meteen ingezet, maar het wordt in de gaten gehouden dmv die formulieren. Op deze leeftijd kan je dat ook nog niet vaststellen en dat wil ik ook niet, ik denk dat er niks aan de hand is wat dat betreft. Voor nu is het die extra uitdaging en eind groep 2 kijken op welk niveau hij kan starten in groep 3. Op andere gebieden is hij helemaal niet zo handig, dus het zal zich wel recht trekken.

Poeppoli gisteren geweest, elke 2 uur naar toilet sturen ook al gaat plassen goed, heeft er toch mee te maken. Na school en half uur na maaltijd 3-5 min op toilet om te proberen poepen en alles voor 2 weken bijhouden. Ze gaan nog een keer kijken dmv echo of hij z'n blaas helemaal leeg plast en of er ontlasting achter blijft.
hier kwam ook weer naar voren dat dit een bekend probleem is bij slimme kinderen. Het valt allemaal een beetje op z'n plek. We hebben een werkboekje gekregen, ik kan je wel een foto sturen wat betreft plassen quoi?
pi_200252274
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:30 schreef Nazil het volgende:
(...) poepen (...)
hier kwam ook weer naar voren dat dit een bekend probleem is bij slimme kinderen. Het valt allemaal een beetje op z'n plek. (...)
:D _O-

Poepproblemen zijn heel vervelend en fijn dat daar serieus naar gekeken wordt! Maar moeite hebben met poepen staat volledig los van intelligentie. Sommige lijfjes leggen de link tussen aandrang hebben en dat er dan poep komt gewoon niet. Het is niet dat het autonome zenuwstelsel in het gedrang komt omdat een kind toevallig "slim" is.

Ik ben ook heel terughoudend met labeltjes plakken. Heb soms het idee dat veel mensen hiero op Fok graag het labeltje "hoogbegaafd" op hun kind willen plakken. Je hebt uiteraard de échte uitzonderingen...kinderen die echt supersnel in alles zijn en dat niet kunnen laten zien, of die het slecht op school doen omdat ze eigenlijk onvoldoende uitgedaagd worden, maar volgens mij is in de meeste gevallen gewoon sprake van kinderen die "goed en snel kunnen leren". Dat laatste is alleen maar hartstikke mooi! Zou er lekker van genieten dat je kind goed in zijn vel zit, gelukkig is, en nu al lekker bezig is lezen en schrijven ^O^
pi_200252448
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:03 schreef MorganLeFay het volgende:
volgens mij is in de meeste gevallen gewoon sprake van kinderen die "goed en snel kunnen leren". Dat laatste is alleen maar hartstikke mooi! Zou er lekker van genieten dat je kind goed in zijn vel zit, gelukkig is, en nu al lekker bezig is lezen en schrijven ^O^
Zolang je kind lekker in zijn vel zit, helemaal mee eens. Dat kan ook snel/ineens omslaan.
pi_200252826
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:03 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

:D _O-

Poepproblemen zijn heel vervelend en fijn dat daar serieus naar gekeken wordt! Maar moeite hebben met poepen staat volledig los van intelligentie. Sommige lijfjes leggen de link tussen aandrang hebben en dat er dan poep komt gewoon niet. Het is niet dat het autonome zenuwstelsel in het gedrang komt omdat een kind toevallig "slim" is.

Ik ben ook heel terughoudend met labeltjes plakken. Heb soms het idee dat veel mensen hiero op Fok graag het labeltje "hoogbegaafd" op hun kind willen plakken. Je hebt uiteraard de échte uitzonderingen...kinderen die echt supersnel in alles zijn en dat niet kunnen laten zien, of die het slecht op school doen omdat ze eigenlijk onvoldoende uitgedaagd worden, maar volgens mij is in de meeste gevallen gewoon sprake van kinderen die "goed en snel kunnen leren". Dat laatste is alleen maar hartstikke mooi! Zou er lekker van genieten dat je kind goed in zijn vel zit, gelukkig is, en nu al lekker bezig is lezen en schrijven ^O^
De uroloog omschreef het als veel bezig zijn met prikkels van buitenaf en daardoor de interne prikkels missen en dat kwam veel voor bij slimme kleuters. Ik verzin het ook niet, hoor.
en mijn kind is hopelijk niet hoogbegaafd, alsjeblieft niet zeg. Daar wordt ook niet op getest, het wordt in de gaten gehouden dmv formulieren die ze voor elk kind invullen.
pi_200255514
Grappig wel, als iemand aangeeft dat zijn/haar kind mogelijk niet goed hoort of tegen andere problemen aanloopt en vertelt dat dat in de gaten gehouden wordt (door artsen/school/whatever), roept iedereen in koor "ah fijn, wat goed!"
Maar nu is het opeens 'labeltjes plakken' en moet je maar terughoudend zijn _O-

@Nazil: superfijn dat school het zo serieus oppakt! Hopelijk blijft hij vooral goed in z'n vel zitten inderdaad, en gaat het ook met poepen beter!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:47:56 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_200255682
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:30 schreef Nazil het volgende:
Quoi niet meteen ingezet, maar het wordt in de gaten gehouden dmv die formulieren. Op deze leeftijd kan je dat ook nog niet vaststellen en dat wil ik ook niet, ik denk dat er niks aan de hand is wat dat betreft. Voor nu is het die extra uitdaging en eind groep 2 kijken op welk niveau hij kan starten in groep 3. Op andere gebieden is hij helemaal niet zo handig, dus het zal zich wel recht trekken.

Poeppoli gisteren geweest, elke 2 uur naar toilet sturen ook al gaat plassen goed, heeft er toch mee te maken. Na school en half uur na maaltijd 3-5 min op toilet om te proberen poepen en alles voor 2 weken bijhouden. Ze gaan nog een keer kijken dmv echo of hij z'n blaas helemaal leeg plast en of er ontlasting achter blijft.
hier kwam ook weer naar voren dat dit een bekend probleem is bij slimme kinderen. Het valt allemaal een beetje op z'n plek. We hebben een werkboekje gekregen, ik kan je wel een foto sturen wat betreft plassen quoi?
Oh wat fijn! Ook heel fijn om te lezen, want dit is precies onze aanpak sinds een week (én het gaat dus echt beter). We houden zelfs bij wat hij eet en drinkt, zetten 'm elke 2 uur op de wc, plakken leuke postertjes op de wc zodat hij rustig blijft zitten....

Gut mensen, ik geloof dat ik dat trouwens pas na de bevalling van Max heb geleerd, op tijd naar de wc gaan. Simpelweg omdat het nu wel moet, omdat ik het anders in mijn broek doe. Ik liep altijd te lang door. Nooit tijd, nooit luisteren naar de signalen van mijn lichaam :X Je kind is een mooie spiegel voor jezelf soms. Hier tenminste wel.
pi_200257627
Ik ben nog steeds een pro in ophouden. Er zijn werkdagen van 9,5 uur waarbij ik thuis kom en dan zó nodig moet plassen. Om er dan dus achter te komen dat ik helemaal niet ben geweest op het werk 8)7 en ik ben echt een theeleut.

Ik was net ontzettend ontroerd door S. Zijn beste vriendje/achterneefje heeft afgelopen weekend zijn oma verloren. S. was twee dagen ziek thuis geweest, dus zag vriendje vandaag voor het eerst.
Ze waren samen aan het voetballen, maar vriendje wilde niet meer. Ze waren samen gaan zitten en kletsen. Vriendje vertelde dat hij heel verdrietig was om zijn oma. En S. had gezegd dat als zijn opa of oma zou overlijden hij ook heel verdrietig zou zijn O+
2 kleuters op een schoolplein, met een goed gesprek over het leven en verdriet O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200257656
@Nazil, vooral heel fijn dat het gesprek voor jullie goed voelde. Label of geen label, jullie voelen dat de leerkracht/school op een fijne manier met je kind omgaat en dat is het allerbelangrijkst, toch?

Wij hebben morgen gesprek, ben heel benieuwd!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200258305
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:00 schreef LeSage het volgende:
Ik ben nog steeds een pro in ophouden. Er zijn werkdagen van 9,5 uur waarbij ik thuis kom en dan zó nodig moet plassen. Om er dan dus achter te komen dat ik helemaal niet ben geweest op het werk 8)7 en ik ben echt een theeleut.
9,5 uur red ik niet, maar verder heel herkenbaar ja :D
quote:
Ik was net ontzettend ontroerd door S. Zijn beste vriendje/achterneefje heeft afgelopen weekend zijn oma verloren. S. was twee dagen ziek thuis geweest, dus zag vriendje vandaag voor het eerst.
Ze waren samen aan het voetballen, maar vriendje wilde niet meer. Ze waren samen gaan zitten en kletsen. Vriendje vertelde dat hij heel verdrietig was om zijn oma. En S. had gezegd dat als zijn opa of oma zou overlijden hij ook heel verdrietig zou zijn O+
2 kleuters op een schoolplein, met een goed gesprek over het leven en verdriet O+
Ach, wat klinkt dat lief en verdrietig tegelijk ja! ;( O+

Wij hebben ook nog een gesprek voor onze Minion, maar pas in de laatste week. Vooral om te kijken hoe ze het volgend jaar in groep 3 aan gaan pakken en 'r op de juiste manier uit kunnen blijven dagen.
Ze kan niet wachten en zat van de week al te klagen dat "6 weken vakantie wel errug lang was" _O- :D

Bedenk me dat ik hier trouwens over 3 weken niet meer 'hoor' :D dan is het écht geen kleuter meer.
Maar dan meld ik me in december weer met de volgende :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_200263148
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:28 schreef Quoi het volgende:
En? Is hij gegaan? Ik hoop het zo.
Ja, Simon is gister wel gegaan. Hij was flink opgeknapt. Terwijl we naar school liepen, zei hij dat hij niet wilde en toen we hem ophaalden zei hij dat hij het erg leuk vond en de juffen lief. O+

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:30 schreef Nazil het volgende:
Poeppoli gisteren geweest, elke 2 uur naar toilet sturen ook al gaat plassen goed, heeft er toch mee te maken. Na school en half uur na maaltijd 3-5 min op toilet om te proberen poepen en alles voor 2 weken bijhouden. Ze gaan nog een keer kijken dmv echo of hij z'n blaas helemaal leeg plast en of er ontlasting achter blijft.
Hoe oud is de jouwe? Poept hij helemaal niet op de wc? Of veel ongelukjes?

Wij waren een aantal weken terug ook op de poep/plaspoli. Vooral omdat Simon het laatste half jaar 2x blaasontsteking had. Uiteindelijk bleek uit de echo dat hij vergrote nierbekkens heeft. Dat wordt nu jaarlijks gemonitord. Maar Simon poept dus alleen maar in de luier, wil absoluut niet op de wc poepen. Dat zorgt voor grote paniek. Wat tips meegekregen, maar scheen wel vaker voor te komen op deze leeftijd, nog niets om ons zorgen over te maken.

Werkt dat, om de 2 uur naar de wc sturen? Wij hebben zo'n eigenwijze kleuter die dan de grootste heibel gaat maken, want hij hoeft toch niet. Hij houdt zijn plas ook te lang op, want spelen is natuurlijk leuker dan naar de wc gaan. Maar gezien de vergrote nierbekkens is het toch niet verstandig om het lang op te houden. Maar dat krijgen we niet aan zijn verstand gepeuterd.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:47 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oh wat fijn! Ook heel fijn om te lezen, want dit is precies onze aanpak sinds een week (én het gaat dus echt beter). We houden zelfs bij wat hij eet en drinkt, zetten 'm elke 2 uur op de wc, plakken leuke postertjes op de wc zodat hij rustig blijft zitten....
Rustig blijven zitten werkt hier ook niet, zodra hij zit, wil hij eigenlijk ook alweer opstaan :')

quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:00 schreef LeSage het volgende:
Ik ben nog steeds een pro in ophouden. Er zijn werkdagen van 9,5 uur waarbij ik thuis kom en dan zó nodig moet plassen. Om er dan dus achter te komen dat ik helemaal niet ben geweest op het werk 8)7 en ik ben echt een theeleut.
Zo herkenbaar. Ik houd het ook veel te lang op. Op het werk denk ik vaak "nog even dit afmaken en dan ga ik" om vervolgens na 2 uur erachter te komen, dat ik dat vergeten ben :') Ik drink wel te weinig over het algemeen.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:00 schreef LeSage het volgende:
Ik was net ontzettend ontroerd door S. Zijn beste vriendje/achterneefje heeft afgelopen weekend zijn oma verloren. S. was twee dagen ziek thuis geweest, dus zag vriendje vandaag voor het eerst.
Ze waren samen aan het voetballen, maar vriendje wilde niet meer. Ze waren samen gaan zitten en kletsen. Vriendje vertelde dat hij heel verdrietig was om zijn oma. En S. had gezegd dat als zijn opa of oma zou overlijden hij ook heel verdrietig zou zijn O+
2 kleuters op een schoolplein, met een goed gesprek over het leven en verdriet O+
O+ :'( O+ O+
  donderdag 8 juli 2021 @ 12:32:22 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_200265695
Ik belde net in bij een online vergadering met het Teams-account van Max. Daar stond 'ie nog op na het 10-minutengesprek :') En mijn collega's zich maar afvragen wie er toch inbelde.

Gister trouwens een middagje Naturalis gedaan met 2 kleuters. Wat een leuk museum toch O+ Het was nog een verjaardagskadootje voor zijn "oud-kdv-maatje". Die blijven maar aan elkaar verknocht.

@LeSage prachtige gesprekken zijn dat!

quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:30 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Ja, Simon is gister wel gegaan. Hij was flink opgeknapt. Terwijl we naar school liepen, zei hij dat hij niet wilde en toen we hem ophaalden zei hij dat hij het erg leuk vond en de juffen lief. O+
[..]

Werkt dat, om de 2 uur naar de wc sturen? Wij hebben zo'n eigenwijze kleuter die dan de grootste heibel gaat maken, want hij hoeft toch niet. Hij houdt zijn plas ook te lang op, want spelen is natuurlijk leuker dan naar de wc gaan. Maar gezien de vergrote nierbekkens is het toch niet verstandig om het lang op te houden. Maar dat krijgen we niet aan zijn verstand gepeuterd.
[..]

Rustig blijven zitten werkt hier ook niet, zodra hij zit, wil hij eigenlijk ook alweer opstaan :')
[..]

Zo herkenbaar. Ik houd het ook veel te lang op. Op het werk denk ik vaak "nog even dit afmaken en dan ga ik" om vervolgens na 2 uur erachter te komen, dat ik dat vergeten ben :') Ik drink wel te weinig over het algemeen.
[..]

O+ :'( O+ O+
Mooi dat 'ie is geweest :s)

En of dat werkt. Het heeft in het begin best wat strijd opgeleverd (schreeuwen, schoppen, slaan), maar het is hier gewoon simpel: je gaat NU omdat ik het zeg. Punt. Dat zeg ik heel rustig. Ik was ook gewoon klaar met de poep- en plaszooi. Het komt nooit uit, want vriendje, filmpje, eten, drinken, lego, te moe, kan niet lopen of <insert any silly reason>, maar hij moet nu eenmaal leren dat het niet kan wachten. En nu het zijn vruchten af begint te werpen, begint hij beter mee te werken. Nu zelf nog gaan als hij het voelt :') Maar dat is stap 2. Die zal vanzelf gaan komen, echt.

Die "punt." die ik altijd zeg na zo'n afspraak die we hebben begint hij nu trouwens zelf ook in te zetten :') Krijg ik zo'n stellige uitspraak terug: "En ik bepaal dat ik dat niet wil. Punt!" :D :D
pi_200265706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:30 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Ja, Simon is gister wel gegaan. Hij was flink opgeknapt. Terwijl we naar school liepen, zei hij dat hij niet wilde en toen we hem ophaalden zei hij dat hij het erg leuk vond en de juffen lief. O+
[..]

Hoe oud is de jouwe? Poept hij helemaal niet op de wc? Of veel ongelukjes?

Wij waren een aantal weken terug ook op de poep/plaspoli. Vooral omdat Simon het laatste half jaar 2x blaasontsteking had. Uiteindelijk bleek uit de echo dat hij vergrote nierbekkens heeft. Dat wordt nu jaarlijks gemonitord. Maar Simon poept dus alleen maar in de luier, wil absoluut niet op de wc poepen. Dat zorgt voor grote paniek. Wat tips meegekregen, maar scheen wel vaker voor te komen op deze leeftijd, nog niets om ons zorgen over te maken.

Werkt dat, om de 2 uur naar de wc sturen? Wij hebben zo'n eigenwijze kleuter die dan de grootste heibel gaat maken, want hij hoeft toch niet. Hij houdt zijn plas ook te lang op, want spelen is natuurlijk leuker dan naar de wc gaan. Maar gezien de vergrote nierbekkens is het toch niet verstandig om het lang op te houden. Maar dat krijgen we niet aan zijn verstand gepeuterd.
[..]

Rustig blijven zitten werkt hier ook niet, zodra hij zit, wil hij eigenlijk ook alweer opstaan :')
[..]

Zo herkenbaar. Ik houd het ook veel te lang op. Op het werk denk ik vaak "nog even dit afmaken en dan ga ik" om vervolgens na 2 uur erachter te komen, dat ik dat vergeten ben :') Ik drink wel te weinig over het algemeen.
[..]

O+ :'( O+ O+
Hij wordt augustus 5. Poept wel op de wc, maar elke dag wel vegen in de onderbroek. Al sinds zindelijk zijn, 1.5 jaar nu. Geen idee of om de 2 uur sturen werkt, misschien omdat een arts het zei. We kregen een complimenten kaart, elke dag dat hij goed luisterde qua wc (geen resultaat maar inzet) een sticker.
pi_200313417
Simon lijkt sinds een week of 3 opeens last te hebben van night terrors. Hij wordt zo'n 2 keer per week helemaal panisch "wakker" en huilt en schreeuwt heel erg. De eerste 2 keer probeerden we hem te troosten werd het nog erger, hij ging om zich heen slaan en schoppen en gillen. Er was niet echt contact met hem te krijgen.

Gister gebeurde het weer en ben ik er stil bij gaan zitten, huilend, want mijn hart brak om hem zo te zien. Ik ben er vooral bij gaan zitten om te voorkomen dat hij zich bezeerde, want hij ging heel erg tekeer met schoppen.
Alhoewel hij zijn ogen open heeft en ook praat (al is er geen touw aan vast te knopen) en beweegt, slaapt hij dan toch nog.

Vreselijk om te zien en mee te maken :'(
Iemand ervaring hiermee?
pi_200313672
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon lijkt sinds een week of 3 opeens last te hebben van night terrors. Hij wordt zo'n 2 keer per week helemaal panisch "wakker" en huilt en schreeuwt heel erg. De eerste 2 keer probeerden we hem te troosten werd het nog erger, hij ging om zich heen slaan en schoppen en gillen. Er was niet echt contact met hem te krijgen.

Gister gebeurde het weer en ben ik er stil bij gaan zitten, huilend, want mijn hart brak om hem zo te zien. Ik ben er vooral bij gaan zitten om te voorkomen dat hij zich bezeerde, want hij ging heel erg tekeer met schoppen.
Alhoewel hij zijn ogen open heeft en ook praat (al is er geen touw aan vast te knopen) en beweegt, slaapt hij dan toch nog.

Vreselijk om te zien en mee te maken :'(
Iemand ervaring hiermee?
Ja, alleen was Sjaak een stuk kleiner. Ik vond het echt heel erg om te zien. Wat ik er nog van weet is dat je ze vooral zo min mogelijk aan moet raken, maar er wel voor moet zorgen dat het veilig blijft, zeg maar. Dat ze zichzelf geen pijn kunnen doen. Ik ging altijd een liedje zingen en dat bleef ik herhalen. Waarschijnlijk meer voor mezelf dan voor Sjaak, maar ergens had ik het idee dat het hielp.

Meestal heeft het te maken met dingen die ze moeten verwerken, dus wellicht kan je voor het slapen gaan een gesprekje aanknopen over de dag, dingen die indruk hebben gemaakt etc. Geen idee of het helpt hoor, maar nooit geschoten…

Succes hiermee!
pi_200316493
Herkenbaar ja. Zo naar, maar niks tegen te doen. :{

En voordat wij opstap gaan
Ik: Kevin ga even plassen voordat we gaan
K: nee
Ik: oh, ik moet ook! Snel!! Anders ga ik eerst
Kevin rent naar de wc en plast
Ik: :7

Werkt hier al een jaar perfect :)
  zondag 11 juli 2021 @ 19:52:18 #295
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200316785
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 19:33 schreef Adrian4 het volgende:
Herkenbaar ja. Zo naar, maar niks tegen te doen. :{

En voordat wij opstap gaan
Ik: Kevin ga even plassen voordat we gaan
K: nee
Ik: oh, ik moet ook! Snel!! Anders ga ik eerst
Kevin rent naar de wc en plast
Ik: :7

Werkt hier al een jaar perfect :)
Exact dit, werkt hier vrijwel altijd. Ook al bijna een jaar :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200317396
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:21 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja, alleen was Sjaak een stuk kleiner. Ik vond het echt heel erg om te zien. Wat ik er nog van weet is dat je ze vooral zo min mogelijk aan moet raken, maar er wel voor moet zorgen dat het veilig blijft, zeg maar. Dat ze zichzelf geen pijn kunnen doen. Ik ging altijd een liedje zingen en dat bleef ik herhalen. Waarschijnlijk meer voor mezelf dan voor Sjaak, maar ergens had ik het idee dat het hielp.

Meestal heeft het te maken met dingen die ze moeten verwerken, dus wellicht kan je voor het slapen gaan een gesprekje aanknopen over de dag, dingen die indruk hebben gemaakt etc. Geen idee of het helpt hoor, maar nooit geschoten…

Succes hiermee!
Dank voor je ervaring en tip! Het is inderdaad erg naar om mee te maken en te zien. Ik dacht ook dat het vaker op jongere leeftijd begon/voorkwam. De eerste 2 keer hadden we het dus niet zo door en dachten we dat het een nachtmerrie was en probeerden hem te troosten en vast te houden/knuffelen. Toen werd het echt zoveel erger. Daarna bedacht ik me later dat het wellicht night terrors waren.

Is het bij Sjaak helemaal over? Hoe lang heeft ie daar last van gehad?
pi_200318609
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:27 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Dank voor je ervaring en tip! Het is inderdaad erg naar om mee te maken en te zien. Ik dacht ook dat het vaker op jongere leeftijd begon/voorkwam. De eerste 2 keer hadden we het dus niet zo door en dachten we dat het een nachtmerrie was en probeerden hem te troosten en vast te houden/knuffelen. Toen werd het echt zoveel erger. Daarna bedacht ik me later dat het wellicht night terrors waren.

Is het bij Sjaak helemaal over? Hoe lang heeft ie daar last van gehad?
Sjaak heeft denk ik 5 maanden night terrors gehad, maar hij was toen nog baby/dreumes. Ik geloof dat het een jaar later nog een keer sporadisch voor kwam, maar toen herkenden we het gelijk. Ik heb echt nachtenlang ‘Ik zag twee beren’ zitten zingen.
  maandag 12 juli 2021 @ 09:45:51 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_200326460
Ja die nachten, ik heb er ook over geklaagd hier toen @TolstoiFan Ook weer zoiets dat weer over gaat, vanzelf. Achteraf weet ik dat hij (in ons geval) gewoon niet echt wakker was. Echt tussen slaap en waak in, in een soort geagiteerde toestand, niet voor rede vatbaar. Het helpt dus niet om te denken in oplossingen hier, maar te troosten, eten, drinken, afleiding en weer in slaap krijgen. Met die 'groeipijn' (?) hier leek het ook weer op zoiets.

@Adrian4 herkenbaar trucje!

Ik wil niet te vroeg juichen, maar nog steeds geen ongelukjes hier én meneer zegt nu zelf dat hij naar de WC moet. Fingers crossed. En weer een luier 's nachts, die overigens 9/10 keer nu droog is. We zijn iig uit de negatieve spiraal en dat vind ik top.

Van de zwemjuf hebben we huiswerk mee. Tijdens de zwemles gisteren (waar hij overigens niet naartoe wilde want spannend) vond het het weer zo spannend. Gelukkig 2 juffen op 8 kindjes, dus 1 juf is continu met hem in de weer geweest. Van alleen langs de kant zitten en huilen ( :'( ), aan haar nek hangend naar de overkant, aan 2 handjes naar de overkant, naar drijvend op zo'n noodle zwemmend naar de overkant. En hij ging weer met grote verhalen achterop de fiets naar huis.

Oh mensen, en ik zit me daar toch een partijtje trots te wezen daar langs de kant O+ De juf kan ik wel omhelzen. Ze heeft ons aangeraden een noodle te kopen en daarmee vaak te gaan zwemmen tijdens de vakantie. Gaan we doen!
pi_200328284
Ik ben ook aan het gloeien van trots daar langs het zwembad
De juf van Willem sprak mij aan donderdag met de vraag of hij al ooit les had gehad, want hij had het heel goed door allemaal. Uhm, nee. Wij zwemmen wel echt vaak. Maar ook wij moeten veel gaan zwemmen deze zomer en dan kon hij na de zomer al door naar badje 2. Dat heb ik nog maar niet tegen hem gezegd.
pi_200340062
Ik sluit me aan bij de trotse-ouders-langs-het-zwembad :D
Onze Minion is echt totaal geen held en eigenlijk ook gewoon een beetje onhandig soms, motorisch gezien. De eerste paar zwemlessen vond ze het allemaal maar spannend en met d'r gezicht onder water was echt hel :')
Maar de afgelopen weken heeft ze opeens zulke sprongen gemaakt O+ qua zwemtechniek valt er nog genoeg te verbeteren zeg maar :+ maar ze heeft er duidelijk zoveel plezier in :)

Ook tof trouwens: de zwemjuf vond het wel slim om zo net voor de zomer alle kindjes alvast eens te laten ervaren wat er allemaal in/rond water kan gebeuren als je niet oplet. Dus ze mochten allemaal met kleren aan zwemmen en dan allerlei situaties naspelen. In een rubberbootje dat omsloeg, met een fietsje vanaf de kant het zwembad in fietsen, etc. Dat was echt zo tof én leerzaam :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')