abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:10:50 #176
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198293922
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Overheden zijn niet uit op meer macht en controle? De recente ontwikkelingen op het steeds meer inperken van de vrijheden van burgers en vaccinatiepaspoorten doen mij toch anders denken.

Waarom? Er is in de laatste decennia een ontzettende verschuiving geweest op het gebied van overheidscontrole, regulatie en volksgezondheid. Letterlijk ieder risico moet uitgebannen worden en er mogen nauwelijks nog mensen doodgaan of gewond raken, wat soms helaas toch onvermijdelijk is. Er worden bijvoorbeeld miljoenen euro's over de balk gegooid om kruispunten zogenaamd veiliger te maken terwijl het een prima kruispunt kan zijn als mensen gewoon zelf blijven nadenken. Gewoon een voorbeeld die je op vele manieren kan extrapoleren naar andere gevallen die laten blijken dat we in een rubbertegelsamenleving terecht komen. Overheden zijn van mening dat mensen niet zelf meer kunnen nadenken en dit slaat op alle gebieden door, zo ook op het coronabeleid. Alles wordt op last van de overheid gesloten en gemanaged, terwijl je prima de verantwoordelijkheid bij de burgers zelf kan neerleggen. We zijn niet achterlijk en hebben gezond verstand. Deze alsmaar toenemene regelzucht wordt onze ondergang. Overheden denken namelijk dat ze heel goed bezig zijn maar in feite zitten ze gevangen in een soort van tunnelvisie. Ze hebben hunzelf een verhaal aangepraat dat alles gereguleerd en gecontroleerd moet worden om de burgers te beschermen van allerlei zelf aangeprate dreigingen en gevaren, met als resultaat dat je uiteindelijk in een dictatuur terecht komt dankzij alsmaar toenemende regeldruk van een almachtige overheid.
Lang verhaal kort...
De overheid wil meer macht met als doel meer mensen te beschermen

Please :')
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:14:28 #177
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198294039
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wist je dat er in de modernste varianten een 5G mindcontrol-antenne in zit?
_O-
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198294505
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Omdat je hiermee zelf aangeeft dat je ervaringen niets zeggen over het ziekteverloop in het algemeen en dus helemaal niet relevant zijn in de discussie.
En als ik had gezegd dat ik 12 mensen ken die dood-en doodziek waren door corona, en dat de helft het niet overleefd heeft...was het dan opeens wèl relevant geweest in de discussie? Of doen persoonlijke ervaringen er sowieso niet toe? 🤔
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_198294874
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Lang verhaal kort...
De overheid wil meer macht met als doel meer mensen te beschermen

Please :')
? Jij vindt dat idee heel gek?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198294916
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:31 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

En als ik had gezegd dat ik 12 mensen ken die dood-en doodziek waren door corona, en dat de helft het niet overleefd heeft...was het dan opeens wèl relevant geweest in de discussie? Of doen persoonlijke ervaringen er sowieso niet toe? 🤔
Ja, dan mag je er niks meer over zeggen want als iemand iets heel gevoeligs heeft meegemaakt mag je dat zeker niet afbreken. Dat is ongevoelig.....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198294995
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Klein percentage op 17 miljoen mensen. 0.2-0.5% van de mensen buiten de risicogroepen belandt in het ziekenhuis na een corona-infectie. Dan hebben we het over vele tienduizenden mensen, en laten we de mensen uit risicogroepen nog volledig buiten beschouwing.

Wat kost dat? Kan de zorg dat aan zonder maatregelen?
Lijkt me wel ja. Hoe zou dat anders gaan met influenza??
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198294996
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja, dan mag je er niks meer over zeggen want als iemand iets heel gevoeligs heeft meegemaakt mag je dat zeker niet afbreken. Dat is ongevoelig.....
Zeggen dat het allemaal wel meevalt vinden ze iig niet zo leuk...Doen net alsof het de zwarte pest 2.0 is ofzo. 🤔
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:52:59 #183
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198295026
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt me wel ja.
Lijkt me niet nee.
quote:
Hoe zou dat anders gaan met influenza??
Iets met meer (natuurlijke) immuniteit??
Huilen dan.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:56:39 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198295080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:51 schreef Foshizzle79 het volgende:

Doen net alsof het de zwarte pest 2.0 is ofzo. 🤔
Wie?
Huilen dan.
pi_198295087
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Lijkt me niet nee.
[..]

Iets met meer (natuurlijke) immuniteit??
Vergis je niet dat er slechts 2 miljoen mensen besmet zijn geraakt en het grootste deel in het griep seizoen ook nog. Over een dik jaar. In de niet risicogroepen. Grove schatting...

Dan is 0.2% naar het ziekenhuis een 4k personen... Over een heel jaar... 10per dag... Waar heb je het over? En inderdaad, met de tijd zijn meer mensen immuun en gaat de verspreiding langzamer en worden de symptomen nog milder ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:58:39 #186
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198295101
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:31 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

En als ik had gezegd dat ik 12 mensen ken die dood-en doodziek waren door corona, en dat de helft het niet overleefd heeft...was het dan opeens wèl relevant geweest in de discussie? Of doen persoonlijke ervaringen er sowieso niet toe? 🤔
Je persoonlijke ervaringen doen er sowieso niet toe.

1 op 12 is trouwens ook al meer dan de gemiddelde 0,5% die ik hier genoemd zag worden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_198295103
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:51 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Zeggen dat het allemaal wel meevalt vinden ze iig niet zo leuk...Doen net alsof het de zwarte pest 2.0 is ofzo. 🤔
Iedereen die beleid nastreeft waaruit blijkt dat men het echt niet mag oplopen... Ja, dat zijn naar mijn idee inderdaad extremisten die de ziekte veel te gevaarlijk inschatten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:59:14 #188
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198295111
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja, dan mag je er niks meer over zeggen want als iemand iets heel gevoeligs heeft meegemaakt mag je dat zeker niet afbreken. Dat is ongevoelig.....
Niet voor mij antwoorden Ludo, dat is niet netjes.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 2 maart 2021 @ 23:00:22 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198295124
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vergis je niet dat er slechts 2 miljoen mensen besmet zijn geraakt en het grootste deel in het griep seizoen ook nog. Over een dik jaar. In de niet risicogroepen. Grove schatting...
Bedankt voor het bevestigen van mijn 'lijkt me niet nee'.
quote:
Dan is 0.2% naar het ziekenhuis een 4k personen... Over een heel jaar... 10per dag... Waar heb je het over? En inderdaad, met de tijd zijn meer mensen immuun en gaat de verspreiding langzamer en worden de symptomen nog milder ook.
Wie heeft jou rekenen geleerd? 0.2% van +-10 miljoen = 4000? Oké :') .

En het ding met exponentiële groei is dat die mensen niet netjes verspreid over het jaar binnendruppelen natuurlijk.
Huilen dan.
pi_198295137
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Bedankt voor het bevestigen van mijn 'lijkt me niet nee'.
[..]

Wie heeft jou rekenen geleerd? 0.2% van +-10 miljoen = 4000? Oké :') .

En het ding met exponentiële groei is dat die mensen niet netjes verspreid over het jaar binnendruppelen natuurlijk.
Hoe verzin jij 10 miljoen? 2 miljoen in een heel jaar.

Het ding met exponentiële groei...
Is dat dat principe met de oplopende immuniteit helemaal niet exponentieel blijft groeien.

En het ding met de maatregelen is dat ze bijzonder matig werken.

Mocht het nodig zijn, doe een lock down, maar liever niet. Maar ik zie vooralsnog geen getallen die me erg bang maken. Als de risicogroepen hun prikje hebben kunnen halen mag het land gewoon open.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 maart 2021 @ 23:03:09 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198295168
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe verzin jij 10 miljoen? 2 miljoen in een heel jaar.
8 miljoen, ook prima. Maar dan pakken we wel 0.35% hè.
Huilen dan.
pi_198295209
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

8 miljoen, ook prima. Maar dan pakken we wel 0.35% hè.
Nee. 2 miljoen besmettingen. We hebben nu volgens Sanquin 2.1 miljoen besmette mensen in het land. Volgens V Dissel een 3 miljoen.

Dat is incl risicogroepen en die groepen lopen het bijna net zoveel op als niet risicogroepen.

Overigens, als je kijkt naar het aantal overledenen en het aantal mensen met antistoffen is de dodelijkheid van covid al flink minder geworden. Die IFR blijf niet gelijk maar zwakt ook nog eens af.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 maart 2021 @ 23:06:02 #193
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198295210
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:51 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Zeggen dat het allemaal wel meevalt vinden ze iig niet zo leuk...Doen net alsof het de zwarte pest 2.0 is ofzo. 🤔
1 op 12 is 8,3%. Dat is veel meer dan het gemiddelde. Doen alsof jouw ervaring representatief is, is juist overdreven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 2 maart 2021 @ 23:06:42 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198295219
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:01 schreef ludovico het volgende:

Mocht het nodig zijn, doe een lock down, maar liever niet. Maar ik zie vooralsnog geen getallen die me erg bang maken. Als de risicogroepen hun prikje hebben kunnen halen mag het land gewoon open.
Dan heb je dus nog die 8(?) miljoen mensen waarvan er zo'n 0.35% in het ziekenhuis terechtkomt. Bij ongebreidelde verspreiding zorgt dat voor een toestroom die de zorg niet aankan. Dat heb ik je al een keer eerder voorgerekend.
Huilen dan.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 23:07:09 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198295231
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee. 2 miljoen besmettingen. We hebben nu volgens Sanquin 2.1 miljoen besmette mensen in het land. Volgens V Dissel een 3 miljoen.

Dat is incl risicogroepen en die groepen lopen het bijna net zoveel op als niet risicogroepen.
Ja, grapjas.. wie heeft het hier dan over de mensen die het al gehad hebben?
Huilen dan.
pi_198295250
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, grapjas.. wie heeft het hier over de mensen die het al gehad hebben?
Als jij het virus los laat raken er niet 10 miljoen mensen mee in aanraking binnen een jaar.
Eerder een miljoen of 2. En nogmaals ik noem het een grove schatting.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198295275
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dan heb je dus nog die 8(?) miljoen mensen waarvan er zo'n 0.35% in het ziekenhuis terechtkomt. Bij ongebreidelde verspreiding zorgt dat voor een toestroom die de zorg niet aankan. Dat heb ik je al een keer eerder voorgerekend.
Er gaan geen 8 miljoen mensen besmet raken in een jaar. Al zou je doelbewust superspread events organiseren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 maart 2021 @ 23:09:41 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198295279
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als jij het virus los laat raken er niet 10 miljoen mensen mee in aanraking binnen een jaar.
Nee, omdat de verspreiding vanzelf afneemt na het bereiken van een bepaalde besmettingsgraad. Maar die wordt wel dusdanig rap bereikt dat de zorgcapaciteit ruimschoots overschreden wordt.
Huilen dan.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 23:11:19 #199
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198295317
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

1 op 12 is 8,3%. Dat is veel meer dan het gemiddelde. Doen alsof jouw ervaring representatief is, is juist overdreven.
Nee nee, zo werkt dat natuurlijk niet! Je snapt er niks van :{w . Alleen als het jou goed uitkomt zijn persoonlijke ervaringen representatief, anders niet.
Huilen dan.
pi_198295332
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, omdat de verspreiding vanzelf afneemt na het bereiken van een bepaalde besmettingsgraad. Maar die wordt wel dusdanig rap bereikt dat de zorgcapaciteit ruimschoots overschreden wordt.
Dat zijn fabeltjes, die verspreiding gaat helemaal niet snel. Ja als je carnaval gaat vieren heb je een vlam in de pan, maar verder zal dat echt overdreven worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')