abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 maart 2021 @ 14:23:23 #1
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198268357
Nog 12 jaar om het klimaat te redden? Maak daar maar 18 maanden van.


quote:
Lange tijd gingen politici en wetenschappers er vanuit dat de échte deadline om het klimaat te redden in 2030 lag, maar veel experts zijn het er nu over eens dat die datum al veel eerder is.

Er is steeds meer consensus onder wetenschappers dat de komende 18 maanden kritiek zijn als we niet willen dat de aarde tegen 2100 opwarmt boven de grens van 1,5 graad Celsius.

Afgelopen jaar schreef het Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) nog dat de CO2-uitstoot tegen 2030 met 45 procent moet zijn teruggedrongen om onder die kritieke temperatuurstijging te blijven.

Maar vandaag de dag zien experts in dat overheden wereldwijd nog voor het eind van volgend jaar de juiste beslissingen moeten nemen om CO2-uitstoot substantieel terug te dringen.

Het idee dat de deadline al over anderhalf jaar is wordt uitgelegd door een van ‘s werelds top-klimaatwetenschappers. “De klimaatberekeningen zijn pijnlijk duidelijk. Hoewel de wereld niet kan worden genezen in de komende paar jaar, kan hij wel fataal gewond raken door ontkenning tot 2020,” aldus Hans Joachim Schellnhuber, oprichter van het Potsdam Climate Institute.

Het wordt steeds duidelijker dat er voor het einde van het jaar drastische maatregelen moeten worden genomen. “Ik ben overtuigd van het idee dat de komende achttien maanden cruciaal zijn voor onze pogingen om klimaatverandering op een leefbaar niveau te houden en de natuur te herstellen tot een evenwicht dat nodig is voor onze overleving,” zei prins Charles nog niet zo lang geleden.

In het klimaatakkoord van Parijs in 2015 staat dat CO2-uitstoot vanaf eind volgend jaar moet gaan dalen om onder de 1,5 graad stijging te blijven. Zoals het er nu naar uitziet gaan veel landen dat niet halen. Op dit moment zijn we op weg naar 3 graden temperatuurstijging tegen 2100 in plaats van 1,5 graad…
Gisteren ook weer bij dat debat op RTL4 dat Klaver weer begon over 12 jaar...
Het o zo gevaarlijk om een datum eraan te hangen want je weer dat, dat nooit de waarheid gaat worden.
Bovenstaand artikel is van Juli 2019... en we zijn nu 18 maand verder...
Kijk naar Al Gore die ook vreselijk de mist ermee inging... (Maargoed hij is meen ik er wel rijk mee geworden!)
pi_198268416
"Maatregelen, maatregelen, cruciaal, cruciaal."

Men moet eens kappen met dat soort termen. :')
pi_198268471
Maar Geert zei gisteren dat hij niet in het klimaatsprookje gelooft, dus ik maak mij geen zorgen.
Aninda Chakma
  User die overal opduikt 2022 maandag 1 maart 2021 @ 14:32:39 #4
186611 Haags
pi_198268492
We gaan na alle lockdowns van corona de klimaat lockdown tegemoet. Hysterisch gedoe.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 1 maart 2021 @ 14:34:07 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198268508
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:32 schreef Haags het volgende:
We gaan na alle lockdowns van corona de klimaat lockdown tegemoet. Hysterisch gedoe.
Prima. Roken we niet op het terras.
pi_198268512
'het klimaat redden'

Dat gaat over 12 jaar niet lukken, over 18 maanden niet en sowieso niet in jouw lifetime
pi_198268863
Laten we stellen dat het klopt, okay, op zich niets mis mee.

Waar het wringt is dit over te laten aan de politiek.

Het enige wat zij doen is "milieu belasting" doorvoeren en dat soort ongein.
Dat lost niets op, pakt niets aan en is puur verrijking van of de schatskist of voor vriendjes bij de KLM.

Denk aan vliegtax op je ticket.

Denk ook aan de waanzin van hele bossen kappen zoals in oost-europa.. voor de verbranding hier aka biomassa.
Talk about averechtse werking en het is terug naar de middeleeuwen als je hele bossen gaat kappen.

"inb4 maar we planten bomen er voor terug", ja jonge boompjes die tijd nodig hebben.
En op deze manier moet je 2 bomen planten voor iedere boom die je kapt.

Feit is dat er miljarden richting technologie zal moeten gaan wat uitstoot reduceert, de boel duurzamer maakt (nee niet iedere 4 maanden een nieuw model smartphone van merk X.. wat een waanzin), minder consumeren en minder kinderen maken.

Immers is niets maar dan ook niets zo vervuilend als 1 mens.
Geen maatregel wat in de buurt komt qua milieu vingerafdruk reductie als 1 minder mens.
pi_198268896
The neverending story. Eind jaren 80 waren er ook wetenschappers die beweerden dat binnen 2 jaar het klimaat onleefbaar zou worden voor mens en dier, zelfs als er per direct de meest draconische maatregelen zouden worden genomen. Maar ziet, we leven nog.

Dus dat waren ook weer loze dreigementen. Het zou me overigens helemaal niets verbazen als dit soort wetenschappers commercieel gewin hebben bij dergelijke uitspraken.
  maandag 1 maart 2021 @ 15:11:52 #9
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_198268942
Wat een alarmisme zeg
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 1 maart 2021 @ 15:14:03 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198268984
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:27 schreef Socios het volgende:
"Maatregelen, maatregelen, cruciaal, cruciaal."

Men moet eens kappen met dat soort termen. :')
Beetje zelf overschatting ook. Alsof wij moeder aarde kunnen sturen. Die stuurt ons en alle wezens die er in, op en boven leven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 1 maart 2021 @ 15:19:31 #11
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198269072
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laten we stellen dat het klopt, okay, op zich niets mis mee.

Waar het wringt is dit over te laten aan de politiek.

Het enige wat zij doen is "milieu belasting" doorvoeren en dat soort ongein.
Dat lost niets op, pakt niets aan en is puur verrijking van of de schatskist of voor vriendjes bij de KLM.

Denk aan vliegtax op je ticket.

Denk ook aan de waanzin van hele bossen kappen zoals in oost-europa.. voor de verbranding hier aka biomassa.
Talk about averechtse werking en het is terug naar de middeleeuwen als je hele bossen gaat kappen.

"inb4 maar we planten bomen er voor terug", ja jonge boompjes die tijd nodig hebben.
En op deze manier moet je 2 bomen planten voor iedere boom die je kapt.

Feit is dat er miljarden richting technologie zal moeten gaan wat uitstoot reduceert, de boel duurzamer maakt (nee niet iedere 4 maanden een nieuw model smartphone van merk X.. wat een waanzin), minder consumeren en minder kinderen maken.

Immers is niets maar dan ook niets zo vervuilend als 1 mens.
Geen maatregel wat in de buurt komt qua milieu vingerafdruk reductie als 1 minder mens.
Je moet wel klimaat en milieu los van elkaar blijven zien... CO2 is geen vervuiling...
Schone lucht, water en grond wil iedereen!
pi_198269140
Dat we nu 18 maanden verder zijn betekent niet dat het nu onleefbaar moeten zijn om deze verwachting te laten kloppen hč.

Het betekent dat zelfs al zouden we vandaag direct stoppen met alle uitstoot dat we dan niet meer aan +1.5 graad in 2100 uitkomen.
pi_198269148
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:19 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Je moet wel klimaat en milieu los van elkaar blijven zien... CO2 is geen vervuiling...
Schone lucht, water en grond wil iedereen!
Co2 draagt verreweg het meeste bij aan een onleefbaar klimaat te maken voor de mensheid.
Vervuiling is het niet in zo'n directe zin nee, maar dit moet je niet willen met miljarden tonnen aan co2 jaarlijks.
pi_198269347
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laten we stellen dat het klopt, okay, op zich niets mis mee.

Waar het wringt is dit over te laten aan de politiek.

Het enige wat zij doen is "milieu belasting" doorvoeren en dat soort ongein.
Dat lost niets op, pakt niets aan en is puur verrijking van of de schatskist of voor vriendjes bij de KLM.

Denk aan vliegtax op je ticket.

Denk ook aan de waanzin van hele bossen kappen zoals in oost-europa.. voor de verbranding hier aka biomassa.
Talk about averechtse werking en het is terug naar de middeleeuwen als je hele bossen gaat kappen.

"inb4 maar we planten bomen er voor terug", ja jonge boompjes die tijd nodig hebben.
En op deze manier moet je 2 bomen planten voor iedere boom die je kapt.

Feit is dat er miljarden richting technologie zal moeten gaan wat uitstoot reduceert, de boel duurzamer maakt (nee niet iedere 4 maanden een nieuw model smartphone van merk X.. wat een waanzin), minder consumeren en minder kinderen maken.

Immers is niets maar dan ook niets zo vervuilend als 1 mens.
Geen maatregel wat in de buurt komt qua milieu vingerafdruk reductie als 1 minder mens.
Dat hele klimaatalarmisme dient dan ook vooral het doel om een gevoel van urgentie te creeeren waarin diegenen die de klimaatellende hebben veroorzaakt ons moeten redden, door ons tegen onszelf te beschermen, zodat zij grotendeels door kunnen gaan met wat ze al deden en de kosten afwentelen op de burger.

Zoals Rutte een paar jaar gelede zei 'anders betalen we ervoor in de prijs van de producten die we kopen' of wooorden van gelijke strekking. Het idee dat we zouden kunnen besluiten om die vervuilende producten niet meer te kopen, om te kopen van andere bedrijven, of gewoon minder te kopen, dat mag allemaal niet in de vergelijking zitten. En dan komt Milieudefensie met spotjes dat het bedrijfsleven 'meedoet'. Nee, het is andersom, milieudefensie doet mee met het bedrijfsleven dat hebzuchtig is als altijd.

Het echte probleem wordt niet aangepakt, en ook in de uiterwerking ontbreekt dat gevoel van urgentie wat de energietransitie voor burgers kenmerkt volledig. China mag meer CO2 gaan uitstoten om tegen uiterst gunstige voorwaarden voor China meer rommel aan de EU te kunnen leveren. De EU wil ook het eerste klimaatneutrale continent zijn, als je ambitie werkelijk het redden van de aarde zou zijn dan heb je natuurlijk liever dat andere continenten nog sneller zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 1 maart 2021 @ 16:03:47 #15
74056 crew  ToT
pi_198269825




Yup, Nederland moet hard aan de slag om dit soort taferelen uit te bannen.
Okee de foto's komen wel uit China, maar net als corona zal dat vast ook wel hier naar toe komen vanuit daar! :P
We zitten hier toch wel mooi met 17 miljoen mensen van de 7,7 miljard, dus als wij niets doen, doet niemand wat! :P
pi_198269847
Het is hier de meeste tijd veel te koud, waardoor de stookkosten veel te hoog zijn voor de mensen met weinig koopkracht. Het mag dus best wel een graadje of twee warmer worden. De mensen met meer koopkracht verblijven de meeste tijd toch ook in aangename warmte?
pi_198269936
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:03 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Yup, Nederland moet hard aan de slag om dit soort taferelen uit te bannen.
Okee de foto's komen wel uit China, maar net als corona zal dat vast ook wel hier naar toe komen vanuit daar! :P
We zitten hier toch wel mooi met 17 miljoen mensen van de 7,7 miljard, dus als wij niets doen, doet niemand wat! :P
Nou een CO2 belasting op producten uit China dan maar? Een CO2 belasting in het algemeen? Vliegen sterk verminderen en deglobaliseren? Een einde maken aan de wegwerpeconomie?

Nee, we moeten van het gas af zodat Shell en Exxon de verstevigingsoperatie niet hoeven betalen en daarom gaan we maar bossen verbranden in een hele grote houtkachels en een tientje extra per spotgoedkope pretvlucht betalen.

Iets doen is niet genoeg, nooit. Je doet het juiste of je kunt net zo goed niets doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198269995
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Beetje zelf overschatting ook. Alsof wij moeder aarde kunnen sturen. Die stuurt ons en alle wezens die er in, op en boven leven.
Niet sturen maar de aarde verneuken lukt wel aardig.
  maandag 1 maart 2021 @ 16:17:50 #19
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198270049
Las ik laatst niet in het nieuws dat de mens en vele diersoorten binnen 100 jaar zullen uitsterven?
Verbaast me niets.
Ik ben blij dat ik een senior ben en dit niet hoef me te maken. In het stuk staat ook dat de kinderen nu een zeer moeilijk leven staan te wachten. Dat vermoeden had ik allang. Niet alleen door de opwarming maar ook de strijd om voeding en schoon drinkwater.
Praat over de hel en je komt er.
  maandag 1 maart 2021 @ 16:18:15 #20
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198270059
quote:
10s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:13 schreef skrn het volgende:

[..]

Niet sturen maar de aarde verneuken lukt wel aardig.
Als het écht zover komt dan stappen we weer in onze ark en varen weg! (Deden ze vroeger ook!)
  maandag 1 maart 2021 @ 16:23:45 #21
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198270157
Mensen kunnen wel leuk lullen over milieugekkies, allemaal heel grappig met dikke lul allemaal, maar ondertussen hebben we wel een probleem met meerdere facetten. Denk maar aan al dat bevruchten van vrouwen in China, India en Afrika. Mensen lijken wel konijnen. Zo maak je een onhoudbare situatie.
En dan heb ik het nog niet eens over pensioentekorten dat een probleem op korte termijn zal zijn.
Praat over de hel en je komt er.
pi_198270217
Klopt, in het klimaatveranderings-wereldje zit een hoop alarmisme. Aan de ene kant is dat zeer slecht voor de geloofwaardigheid en draagvlak t.o.v. de gemiddelde burger, aan de andere kant zou er niks gebeuren als er geen urgentie of tijdsbestek aan gehangen werd. De boodschap dat het relatief dringend is maar dat niemand echt weet in welk tijdsbestek er wat gebeurd is een eerlijk maar geen sterk verhaal.

Ik denk dat we ons aan de ene kant moeten accepteren en anticiperen op klimaatverandering door opwarming (drinkwaterproblamtiek, hoe om te gaan met extreme hitte, hoe om te gaan met wateroverlast en vaker extreem weer, hoe om te gaan met een groeiende wereldbevolking? etc.), en dat we tegelijkertijd maatregelen moeten nemen om de opwarming te beperken (door vergroening, verduurzaming, wereldwijd afspraken maken en akkoorden sluiten etc.).

Alleen maar maatregelen nemen en denken dat alles hetzelde zal blijven is niet verstandig, de boel de boel laten ook niet. Én én. En als het meevalt valt het mee en mogen we allemaal blij zijn. Als het niet meevalt moeten we zo goed mogelijk voorbereid zijn met onze infrastructuur en voorzieningen. Ik geloof wel in de wendbaarheid en overlevingscapaciteiten van de mensheid en alleen de vraag is met hoeveel ellende het gepaard zal gaan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198270370
Gebruiken ze modellen van het RIVM?
pi_198270398
Ik vraag me af in hoeverre we uberhaupt klimaatverandering nog kunnen omkeren. Stel de klimaatdoelen van Parijs worden behaalt met de huidige deelnemende partijen (en wellicht de VS meegerekend). Hoe veel helpt dat dan? Compenseert het genoeg om de toenname van de gemiddelde carbonfootprint van Afrika + de immense populatiegroei breakeven te draaien? Welke stappen moeten we daarna nog gaan zetten en hoe veel gaan die kosten?

Ik ben best bereid om hier aan mee te doen. Maar wat is het realistische perspectief op herstel van de aarde?
  maandag 1 maart 2021 @ 17:02:37 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198270751
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:38 schreef Luckyseven het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre we uberhaupt klimaatverandering nog kunnen omkeren. Stel de klimaatdoelen van Parijs worden behaalt met de huidige deelnemende partijen (en wellicht de VS meegerekend). Hoe veel helpt dat dan? Compenseert het genoeg om de toenname van de gemiddelde carbonfootprint van Afrika + de immense populatiegroei breakeven te draaien? Welke stappen moeten we daarna nog gaan zetten en hoe veel gaan die kosten?

Ik ben best bereid om hier aan mee te doen. Maar wat is het realistische perspectief op herstel van de aarde?
Ik hoop ook een beetje op een paar technologische doorbraken. Bijvoorbeeld een reusachtig zonnescherm boven de Noord- en Zuidpool om de temperatuur daar weer flink naar beneden te halen, of grote hoeveelheden CO2 goedkoop de ruimte inschieten. :P
pi_198270803
Dus als over 18 maanden de doelen niet zijn gehaald heeft het geen zin meer en zijn we van deze geldverslindende onzin af?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 1 maart 2021 @ 17:07:29 #27
130803 Gripper
Get a grip
pi_198270820
Ja potverdorie ik wilde net in m'n nieuwe huis een warmtepomp en zonnepanelen laten installeren. Die investering krijg ik er natuurlijk nooit meer uit in 18 maanden :'(
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_198270849
De natuur gaat gewoon door daar hebben ze ons niet bij nodig.
pi_198271042
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:23 schreef -0- het volgende:
Dat we nu 18 maanden verder zijn betekent niet dat het nu onleefbaar moeten zijn om deze verwachting te laten kloppen hč.

Het betekent dat zelfs al zouden we vandaag direct stoppen met alle uitstoot dat we dan niet meer aan +1.5 graad in 2100 uitkomen.
Nou stoppen maar dan met die onzin. We zijn te laat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 1 maart 2021 @ 18:04:32 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198271661
quote:
10s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:13 schreef skrn het volgende:

[..]

Niet sturen maar de aarde verneuken lukt wel aardig.
Dat lukt op sommige plekken prima inderdaad. Daar heb ik wel iets principieels op tegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198272257
De enige manier is door een paar miljard mensen af te knallen icm een massale castratie.
pi_198273530
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:04 schreef torentje het volgende:
Het is hier de meeste tijd veel te koud, waardoor de stookkosten veel te hoog zijn voor de mensen met weinig koopkracht. Het mag dus best wel een graadje of twee warmer worden. De mensen met meer koopkracht verblijven de meeste tijd toch ook in aangename warmte?
En in de zomer intussen te warm. Dan gaat de airco aan. Ook al veel stookkosten.
pi_198274702
Gewoon te weten aan de overbevolking...
Wie er nu nog zwanger is mag zich kapot schamen!!!!
pi_198275251
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:31 schreef Morri2 het volgende:

[..]

En in de zomer intussen te warm. Dan gaat de airco aan. Ook al veel stookkosten.
Als eerste, de mensen met veel koopkracht hebben het hele jaar gratis behaaglijke warmte. Als tweede, de stookkosten voor de airco voor een paar dagen dat het loeiheet is zijn minder dan de stookkosten die men moet betalen voor de vele dagen-ongeveer11 maanden van een jaar- dat het veel te koud is.
pi_198275561
Zo lang politici het nog altijd prima vinden dat er grondstoffen en energie verspild worden aan wegwerprotzooi, zoals die bij action, primark, xenos enz. verkocht wordt, valt het denk ik wel mee met die klimaatapocalyps...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 1 maart 2021 @ 20:54:34 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198275622
quote:
12s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:23 schreef Bocaj het volgende:
Gisteren ook weer bij dat debat op RTL4 dat Klaver weer begon over 12 jaar...
Demense moeten weer even bang gemaakt worden want ondertussen hebben de meeste Nederlanders wel wat anders aan hun hoofd dan te luisteren naar het geprevel van de klimaatpredikanten.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 01-03-2021 21:43:36 ]
pi_198276240
quote:
12s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:23 schreef Bocaj het volgende:
Nog 12 jaar om het klimaat te redden? Maak daar maar 18 maanden van.

[ afbeelding ]
[..]

Gisteren ook weer bij dat debat op RTL4 dat Klaver weer begon over 12 jaar...
Het o zo gevaarlijk om een datum eraan te hangen want je weer dat, dat nooit de waarheid gaat worden.
Bovenstaand artikel is van Juli 2019... en we zijn nu 18 maand verder...
Kijk naar Al Gore die ook vreselijk de mist ermee inging... (Maargoed hij is meen ik er wel rijk mee geworden!)
Misschien zijn we al lang te laat. Vergeet niet dat als we vandaag, in 1 keer, volledig op zouden houden met alle CO2 uitstoot, dat de opwarming nog een jaar of 40 door gaat voordat we enig positief effect zien. En in die 40 jaar zou best alsnog het kantelpunt bereikt kunnen worden, waar er door allerlei zichzelf versterkende feedback loops een "runaway greenhouse effect" ontstaat. En dan is het klaar en over, dan is al het leven op aarde insta dood en verandert onze groene Aarde in een kokend heet en onleefbaar zusje van Venus, want daar is waarschijnlijk exact hetzelfde gebeurd.
pi_198276636
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Demense moeten weer even bang gemaakt worden want ondertussen hebben de meeste Nederlanders wel wat anders aan hun hoofd dan het geprevel van de klimaatpredikanten.
Gelukkig bestaat er een oplossing voor al die burgerlijke angststoornissen; geef politici onder het mom van "belastingheffing" ál uw geld en ze helpen u van uw angsten af.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 01-03-2021 21:58:55 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:40:38 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198276672
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:03 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Yup, Nederland moet hard aan de slag om dit soort taferelen uit te bannen.
Okee de foto's komen wel uit China, maar net als corona zal dat vast ook wel hier naar toe komen vanuit daar! :P
We zitten hier toch wel mooi met 17 miljoen mensen van de 7,7 miljard, dus als wij niets doen, doet niemand wat! :P
Smog is een milieuprobleem.
pi_198277084
Lijkt me dat je beter kunt aannemen wat het IPCC schrijft dan een willekeurige correspondent ergens of Prins Charles.

Overigens loopt de temperatuur nogal een heel stuk achter de uitstoot aan, dus ook al zou alle uitstoot nu stoppen zou het nog een tijdje door stijgen, waarmee het best kan zijn dat een stijging van 1.5 - 2 graad nu al niet meer te stoppen zou kunnen zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door SnertMetChoco op 01-03-2021 22:24:11 ]
pi_198277165
Het mooie van vandaag is, dat morgen weer hetzelfde is.
pi_198277930
Als we het willen oplossen, moet het wereldwijd. China, Rusland, India, Afrika, Amerika en Europa, allemaal dezelfde doelen en restricties. Want indien bijvoorbeeld China, India en Rusland niet meedoen, heeft het weinig zin. Natuurlijk een eigenlijk onhaalbaar streven, maar wel de enigs effectieve manier.
pi_198278409
Betekent dit dat de corona-maatregelen nog 18 maanden gaan duren? :{
  maandag 1 maart 2021 @ 23:17:20 #44
132605 kawotski
Il Dottore
pi_198278762
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:17 schreef Scheepskok het volgende:
Las ik laatst niet in het nieuws dat de mens en vele diersoorten binnen 100 jaar zullen uitsterven?
Verbaast me niets.
Ik ben blij dat ik een senior ben en dit niet hoef me te maken. In het stuk staat ook dat de kinderen nu een zeer moeilijk leven staan te wachten. Dat vermoeden had ik allang. Niet alleen door de opwarming maar ook de strijd om voeding en schoon drinkwater.
Als je in een browser mijn onderschrift (of hoe heet zoiets) leest kan je de op wetenschap gebaseerde uitspraak van oud-minister Jacqueline Cramer zien. ;) Die staat er nu al heel wat jaartjes.

Aan de ene kant helaas dat ik ook al een stukje ouder wordt, aan de andere kant zie ik dat veel wetenschappelijke uitspraken uiteindelijk complete BS zijn. Ik had graag nog 100 jaar ouder geworden want alle alarmistische uitspraken gaan niet uitkomen in de komende 100 jaar.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 1 maart 2021 @ 23:22:58 #45
132605 kawotski
Il Dottore
pi_198278838
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:38 schreef Luckyseven het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre we uberhaupt klimaatverandering nog kunnen omkeren. Stel de klimaatdoelen van Parijs worden behaalt met de huidige deelnemende partijen (en wellicht de VS meegerekend). Hoe veel helpt dat dan? Compenseert het genoeg om de toenname van de gemiddelde carbonfootprint van Afrika + de immense populatiegroei breakeven te draaien? Welke stappen moeten we daarna nog gaan zetten en hoe veel gaan die kosten?

Ik ben best bereid om hier aan mee te doen. Maar wat is het realistische perspectief op herstel van de aarde?
Waarom zou je de natuurlijke opwarming willen terugdraaien?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 2 maart 2021 @ 00:36:01 #46
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198279563
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laten we stellen dat het klopt, okay, op zich niets mis mee.

Waar het wringt is dit over te laten aan de politiek.

Het enige wat zij doen is "milieu belasting" doorvoeren en dat soort ongein.
Dat lost niets op, pakt niets aan en is puur verrijking van of de schatskist of voor vriendjes bij de KLM.

Denk aan vliegtax op je ticket.

Denk ook aan de waanzin van hele bossen kappen zoals in oost-europa.. voor de verbranding hier aka biomassa.
Talk about averechtse werking en het is terug naar de middeleeuwen als je hele bossen gaat kappen.

"inb4 maar we planten bomen er voor terug", ja jonge boompjes die tijd nodig hebben.
En op deze manier moet je 2 bomen planten voor iedere boom die je kapt.

Feit is dat er miljarden richting technologie zal moeten gaan wat uitstoot reduceert, de boel duurzamer maakt (nee niet iedere 4 maanden een nieuw model smartphone van merk X.. wat een waanzin), minder consumeren en minder kinderen maken.

Immers is niets maar dan ook niets zo vervuilend als 1 mens.
Geen maatregel wat in de buurt komt qua milieu vingerafdruk reductie als 1 minder mens.
Als je geen kinderen neemt, mag je 's nachts gewoon een baksteen op het gaspedaal van je Ferrari leggen. Zo een gigantisch verschil maakt wel of geen kinderen. Vooral ook omdat kinderen doorgaans ook weer kinderen krijgen.

Dus doe als de meeste fokkers en ga voor de zekerheid celibatair door het leven *O*
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198279659
quote:
12s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:23 schreef Bocaj het volgende:
Nog 12 jaar om het klimaat te redden? Maak daar maar 18 maanden van.

[ afbeelding ]
[..]

Gisteren ook weer bij dat debat op RTL4 dat Klaver weer begon over 12 jaar...
Het o zo gevaarlijk om een datum eraan te hangen want je weer dat, dat nooit de waarheid gaat worden.
Bovenstaand artikel is van Juli 2019... en we zijn nu 18 maand verder...
Kijk naar Al Gore die ook vreselijk de mist ermee inging... (Maargoed hij is meen ik er wel rijk mee geworden!)
De effecten merk je natuurlijk ook niet binnen een paar seconde :|W
  dinsdag 2 maart 2021 @ 01:11:23 #48
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198279813
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:38 schreef Luckyseven het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre we uberhaupt klimaatverandering nog kunnen omkeren. Stel de klimaatdoelen van Parijs worden behaalt met de huidige deelnemende partijen (en wellicht de VS meegerekend). Hoe veel helpt dat dan? Compenseert het genoeg om de toenname van de gemiddelde carbonfootprint van Afrika + de immense populatiegroei breakeven te draaien? Welke stappen moeten we daarna nog gaan zetten en hoe veel gaan die kosten?

Ik ben best bereid om hier aan mee te doen. Maar wat is het realistische perspectief op herstel van de aarde?
Het klimaat verandert sinds het ontstaan van de wereld. Waar komt die grootheidswaanzin vandaan dat de mens dat nu wel even zal stoppen?
Maak je druk om lozingen van gif en afval in de natuur want dat krijgen we uiteindelijk terug op onze boterham maar stop met die aan religie grenzende hype dat we het klimaat naar ons hand kunnen gaan zetten
  dinsdag 2 maart 2021 @ 07:13:08 #49
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198280330
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:17 schreef kawotski het volgende:

[..]

Als je in een browser mijn onderschrift (of hoe heet zoiets) leest kan je de op wetenschap gebaseerde uitspraak van oud-minister Jacqueline Cramer zien. ;) Die staat er nu al heel wat jaartjes.

Aan de ene kant helaas dat ik ook al een stukje ouder wordt, aan de andere kant zie ik dat veel wetenschappelijke uitspraken uiteindelijk complete BS zijn. Ik had graag nog 100 jaar ouder geworden want alle alarmistische uitspraken gaan niet uitkomen in de komende 100 jaar.
Was dat niet die minister die allerlei subsidies uitdeelde aan hobbyclubs en vlinders vangen in Marokko?
Praat over de hel en je komt er.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 2 maart 2021 @ 07:13:54 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198280332
Misschien toch maar stemmen op een groene partij? Verdrietig dit :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 2 maart 2021 @ 07:16:05 #51
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198280344
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:17 schreef kawotski het volgende:

[..]

aan de andere kant zie ik dat veel wetenschappelijke uitspraken uiteindelijk complete BS zijn.
Vertel
Praat over de hel en je komt er.
pi_198280390
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 07:16 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Vertel
Die woorden van een minister die de wetenschap ook niet snapte en daarmee wordt dan geschermd door types als kawotksi.

Ik ben dan benieuwd naar serieuze rapporten die het IPCC verhaal geheel lek schieten. ^O^
pi_198280605
Een aantal factoren

- China met z'n luchtvervuiling
- De VS die met Trump een dikke vinger gaf en dat er nog veel proleten kunnen opstaan die hetzelfde kunstje vertonen.
- De Trump Jr's en soortgelijken die graag jagen voor plezier en beschermde en zeldzame dieren jagen voor de trofee.
- Bolsonaro die in een stroomversnelling hele regenwouden plat waltst
- De westerse wereld met z'n "interieurtrends" en z'n Amazon, Action en Bol waardoor je een soort ultieme wegwerpcultuur creeert.
- De vleesindustrie
- Zwembaden voor volwassenen in de tuin
- De avocadotelers die vele liters water nodig hebben voor minimaal effect
- De Colafabrikanten die in regio's met schaarste er grote hoeveelheden schoon drinkwater doorjassen om flesjes te wassen.
- Nederland met z'n biomassahoutkap en vele centrales.
- Delen van de wereld met z'n explosie aan populatie.
- De westerse wereld met z'n glitter in kleding en tandpasta, en in buisjes bij het knutselen waarbij instant microplastics overal verspreid.

De lijst zal wel wat buiten Co2 gaan maar als we 't over oversterfte in de natuur hebben kan het nog wel dagen verder gaan als men nog wat te binnen schiet.

Ik heb er in elk geval geen vertrouwen in dat de wereld gaat verbeteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 02-03-2021 08:02:34 ]
pi_198280797
Overigens denk ik wel dat geboortegolven in armere delen van de wereld veel minder impact hebben. Ik ken de levensstijl daar een beetje en het is allemaal veel duurzamer dan in de westerse wereld.

De vrees zit 'm daar meer bij westerlingen die denken dat mensen deze kant opkomen om hier uit dezelfde overvolle ruif te eten.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 08:32:40 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198280849
CO2 is nog een grotere hoax als corona. Veel paniek door bange wijven, maar uiteindelijk niks aan de hand. Als je CO2 uitstoot wordt dat dankbaar opgenomen door planten in de buurt. Dat is het dan.
Accu’s, met hun giftige stoffen (CO2 is niet giftig maar essentieel voor leven op aarde!) zijn een onnoemelijk grotere belasting voor het milieu dan CO2.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 08:59:58 #56
132605 kawotski
Il Dottore
pi_198281090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 07:16 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Vertel
Je kan gewoon alles opsommen en dat afzetten tegenover de natuurlijke opwarming. Vooralsnog volgen we het pad van de natuurlijke opwarming.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_198281193
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 08:59 schreef kawotski het volgende:

[..]

Je kan gewoon alles opsommen en dat afzetten tegenover de natuurlijke opwarming. Vooralsnog volgen we het pad van de natuurlijke opwarming.
Wat is de oorzaak van deze zogenaamd natuurlijke opwarming, denk je?

Hoe dan ook, om een paar simpele redenen te geven waarom iemand mogelijk wat zou willen doen om deze zogenaamd "natuurlijke" opwarming tegen te gaan:
- de mensen in rivierdelta's zouden op termijn moeten verhuizen, wat om honderden miljoenen mensen gaat met bizarre kosten en sociale onrust tot gevolg
- de voedselproductie komt onder druk te staan, met ook wederom grote kosten en sociale onrust tot gevolg.
pi_198281212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wat is de oorzaak van deze zogenaamd natuurlijke opwarming, denk je?

Zonneactiviteit?

In de vroege middeleeuwen is er ook een warmere periode geweest gevolgd door een kleine ijstijd.

In de geschiedenis zijn er dus al periodes van warmte geweest ver voordat de mens grootschalig co2 uitstootte.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198281234
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zonneactiviteit?
Dat meten we (en we hebben studies om dat van eerdere tijden te schatten) en daaruit is geen toename gebleken waarmee het verklaard kan worden.



quote:
In de vroege middeleeuwen is er ook een warmere periode geweest gevolgd door een kleine ijstijd.

In de geschiedenis zijn er dus al periodes van warmte geweest ver voordat de mens grootschalig co2 uitstootte.
Ja, in het verleden zijn ook mensen aan natuurlijke oorzaken overleden, maar dat wil niet zeggen dat er nu niemand vermoord wordt.
pi_198281237
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 08:59 schreef kawotski het volgende:

[..]

Je kan gewoon alles opsommen en dat afzetten tegenover de natuurlijke opwarming. Vooralsnog volgen we het pad van de natuurlijke opwarming.
Vooralsnog roep je hier maar wat zonder onderbouwing waar de ipcc duidelijke onderbouwingen heeft welke factor hoeveel invloed heeft. :{w
pi_198281297
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zonneactiviteit?

In de vroege middeleeuwen is er ook een warmere periode geweest gevolgd door een kleine ijstijd.

In de geschiedenis zijn er dus al periodes van warmte geweest ver voordat de mens grootschalig co2 uitstootte.
Dat was een lokale gebeurtenis lees je eens wat beter in.

Sinds we als mensen fossielle brandstoffen zijn gaan verbranden hebben we het co2 niveau in de atmosfeer verhoogt met ruim 33% tot ongekende hoogte in de klimaatgeschiedenis van minstens de afgelopen 2 miljoen jaar.
pi_198281364
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat meten we (en we hebben studies om dat van eerdere tijden te schatten) en daaruit is geen toename gebleken waarmee het verklaard kan worden.

[ afbeelding ]
[..]
quote:
Tussen 1685 en 1976 volgde de temperatuur het verloop van de totale zonnestraling
http://klimaatcyclus.nl/k(...)le-zonnestraling.htm


quote:
Ja, in het verleden zijn ook mensen aan natuurlijke oorzaken overleden, maar dat wil niet zeggen dat er nu niemand vermoord wordt.
Dat wil ook niet dat zeggen dat als er nu iemand overlijdt hij automatisch vermoord is, ook nu overlijden mensen aan natuurlijke oorzaken. Als de temperatuur in het verleden kan stijgen en dalen door natuurlijke oorzaken, dan kan dat in het heden en de toekomst natuurlijk ook.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198281385
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat was een lokale gebeurtenis lees je eens wat beter in.

Sinds we als mensen fossielle brandstoffen zijn gaan verbranden hebben we het co2 niveau in de atmosfeer verhoogt met ruim 33% tot ongekende hoogte in de klimaatgeschiedenis van minstens de afgelopen 2 miljoen jaar.
De gemiddelde temperatuur die nu gemeten wordt zegt niets over lokale uitschieters, en lokale uitschieters uit het verleden zeggen niks over het gemiddelde destijds.

We hebben nou eenmaal geen nauwkeurige metingen uit die tijd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198281410
quote:
Zonneactiviteit heeft natuurlijk ook een invloed op de temperatuur, dat zal geen klimaatwetenschapper ontkennen. Echter verklaart dat zoals gezegd niet de opwarming die we nu zien. Je kunt dit zelf aan de grafiek aflezen.

quote:
[..]

Dat wil ook niet dat zeggen dat als er nu iemand overlijdt hij automatisch vermoord is, ook nu overlijden mensen aan natuurlijke oorzaken. Als de temperatuur in het verleden kan stijgen en dalen door natuurlijke oorzaken, dan kan dat in het heden en de toekomst natuurlijk ook.
Dat kan, ja, maar jij haalde dat erbij alsof het een argument is dat het per se niet door menselijk handelen komt. Wat denk ik niet zo'n sterk argument is, wat duidelijk gemaakt werd door het argument wat ik maakte.
pi_198281424
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 08:32 schreef LXIV het volgende:
CO2 is nog een grotere hoax als corona. Veel paniek door bange wijven, maar uiteindelijk niks aan de hand. Als je CO2 uitstoot wordt dat dankbaar opgenomen door planten in de buurt. Dat is het dan.
Accu’s, met hun giftige stoffen (CO2 is niet giftig maar essentieel voor leven op aarde!) zijn een onnoemelijk grotere belasting voor het milieu dan CO2.
Ok wappie.
Je zit natuurlijk opzichtig te trollen. Of begrijp je echt het verschil tussen milieu en klimaat niet?
Zelfs partijen als Shell en BP waarschuwden intern al in de jaren 80 voor het grote risico van klimaatveranderingen door CO2 uitstoot door verbranding van fossiele brandstof. Ik denk dat daar zeker in die tijd weinig "bange wijven" werkten.
pi_198281465
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Zonneactiviteit heeft natuurlijk ook een invloed, dat zal geen klimaatwetenschapper ontkennen. Echter verklaart dat zoals gezegd niet de opwarming die we nu zien. Je kunt dit zelf aan de grafiek aflezen.
[..]
Hoe lees je dat precies af? Met welke grafiek van natuurlijke opwarming vergelijk je dat dan?
quote:
Dat kan, ja, maar jij haalde dat erbij alsof het een argument is dat het per se niet door menselijk handelen komt. Wat denk ik niet zo'n sterk argument is, wat duidelijk gemaakt werd door het argument wat ik maakte.
Nee. Ik haal het aan als argument om aan te tonen dat het in het verleden ook is gebeurd zonder menselijk handelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198281503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe lees je dat precies af? Met welke grafiek van natuurlijke opwarming vergelijk je dat dan?
Ik heb 1 grafiek gepost hier, waarin de inkomende energie van de zon is geplot en het temperatuurverschil. Is die niet zichtbaar voor je?

quote:
[..]

Nee. Ik haal het aan als argument om aan te tonen dat het in het verleden ook is gebeurd zonder menselijk handelen.
Ok, maar ik ken niemand die dat argument maakt.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 09:42:11 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198281556
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:33 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ok wappie.
Je zit natuurlijk opzichtig te trollen. Of begrijp je echt het verschil tussen milieu en klimaat niet?
Zelfs partijen als Shell en BP waarschuwden intern al in de jaren 80 voor het grote risico van klimaatveranderingen door CO2 uitstoot door verbranding van fossiele brandstof. Ik denk dat daar zeker in die tijd weinig "bange wijven" werkten.
Er kan best een invloed zijn, maar het klimaat is al sinds het begin der tijden aan verandering aanwezig. Dat is dan nog niet het einde der tijden. Misschien wordt het zelfs beter.
De grote pest op deze aarde is het ontginnen van leefgebieden van allerlei soorten door de mens. Dat doet veel meer schade dan CO2 en een eventuele stijging van de temperatuur.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198281564
'Het klimaat redden' is sowieso onzinnig. Dat klimaat is gewoon wat het is en de gevolgen daarvan zijn voor de aarde ook geen probleem. Die draait wel door en herstelt zich uiteindelijk wel weer.

Het zijn in de tussentijd de bewoners van die aarde die in de problemen komen, maar dat zijn sowieso maar passanten.

Het is jammer voor de massa-uitsterving van allerlei diersoorten, maar het biedt de planeet wel weer de kans om met een schone lei te beginnen. Zonder mensen uiteindelijk en eens kijken of de volgende evolutie wel intelligente wezens oplevert.
pi_198281602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik heb 1 grafiek gepost hier, waarin de zonneactiviteit is geplot en het temperatuurverschil. Is die niet zichtbaar voor je?
[..][quote]0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik heb 1 grafiek gepost hier, waarin de zonneactiviteit is geplot en het temperatuurverschil. Is die niet zichtbaar voor je?
[..]
Ten eerste is die grafiek in tegenspraak met de bron die ik post, dus wie heeft gelijk?
Ten tweede weet ik niet hoe jouw grafiek tot stand is gekomen.
quote:
Ok, maar ik ken niemand die dat argument maakt.
Ok, maar ik ken niemand die dat argument maakt.
[/quote]
Daar kan ik ook niks aan doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198281613
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 07:54 schreef Beathoven het volgende:
Een aantal factoren

- China met z'n luchtvervuiling
- De VS die met Trump een dikke vinger gaf en dat er nog veel proleten kunnen opstaan die hetzelfde kunstje vertonen.
- De Trump Jr's en soortgelijken die graag jagen voor plezier en beschermde en zeldzame dieren jagen voor de trofee.
- Bolsonaro die in een stroomversnelling hele regenwouden plat waltst
- De westerse wereld met z'n "interieurtrends" en z'n Amazon, Action en Bol waardoor je een soort ultieme wegwerpcultuur creeert.
- De vleesindustrie
- Zwembaden voor volwassenen in de tuin
- De avocadotelers die vele liters water nodig hebben voor minimaal effect
- De Colafabrikanten die in regio's met schaarste er grote hoeveelheden schoon drinkwater doorjassen om flesjes te wassen.
- Nederland met z'n biomassahoutkap en vele centrales.
- Delen van de wereld met z'n explosie aan populatie.
- De westerse wereld met z'n glitter in kleding en tandpasta, en in buisjes bij het knutselen waarbij instant microplastics overal verspreid.

De lijst zal wel wat buiten Co2 gaan maar als we 't over oversterfte in de natuur hebben kan het nog wel dagen verder gaan als men nog wat te binnen schiet.

Ik heb er in elk geval geen vertrouwen in dat de wereld gaat verbeteren.
Wat is er mis met water gebruiken? Het valt met bakken uit de lucht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198281680
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is er mis met water gebruiken? Het valt met bakken uit de lucht.
Alleen vaak niet op de plaatsen waar het nodig is. Daarom is men in bijvoorbeeld in de vs een groot aquafer snel aan het leegpompen

https://www.ecowatch.com/(...)-dry-2648786903.html
pi_198281703
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alleen vaak niet op de plaatsen waar het nodig is. Daarom is men in bijvoorbeeld in de vs een groot aquafer snel aan het leegpompen

https://www.ecowatch.com/(...)-dry-2648786903.html
En ik maar denken dat de opmerking waar je op reageert zo dom is dat niemand er op zou gaan reageren.

Helaas.
pi_198281717
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alleen vaak niet op de plaatsen waar het nodig is. Daarom is men in bijvoorbeeld in de vs een groot aquafer snel aan het leegpompen

https://www.ecowatch.com/(...)-dry-2648786903.html
Maar waarom zouden wij dan geen zwembad mogen vullen? Dat heeft daar toch geen invloed op?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198281724
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar waarom zouden wij dan geen zwembad mogen vullen? Dat heeft daar toch geen invloed op?
Vul je dat met regenwater?
pi_198281732
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Vul je dat met regenwater?
Wat maakt dat nou weer uit?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198281744
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Vul je dat met regenwater?
Uiteindelijk wel ja. Waar denk jij dat leidingwater vandaan komt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198281753
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou weer uit?
Qua zwemmogelijkheden weinig. En regenwater gebruiken is minder belastend voor het milieu. Hoeft namelijk niet vanuit het grondwater opgepompt te worden.

Dus goed dat je dat doet!
pi_198281761
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel ja. Waar denk jij dat leidingwater vandaan komt?
Vanuit het grondwater. Regen vult het grondwaterpeil al heel lang niet meer bij ten opzichte van wat er opgepompt wordt en verdroogt.
pi_198281768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Vanuit het grondwater. Regen vult het grondwaterpeil al heel lang niet meer bij ten opzichte van wat er opgepompt wordt en verdroogt.
En hoe denk jij dat dat water in de grond komt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198281794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En hoe denk jij dat dat water in de grond komt?
Deels via regen, maar veel regen verdampt ook voor het de grond in gaat.

Per saldo neemt het grondwaterpeil dus op veel plekken af.
pi_198281836
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ten eerste is die grafiek in tegenspraak met de bron die ik post, dus wie heeft gelijk?
Ten tweede weet ik niet hoe jouw grafiek tot stand is gekomen.
De grafiek is niet in tegenspraak met jouw andere bron. Ook deze grafiek laat een sterke correlatie zien tussen zonneactiviteit en temperatuur voor 1976.

De bronnen zijn:
- voor de temperatuur: NASA GISS: http://data.giss.nasa.gov/gistemp/tabledata/GLB.Ts+dSST.txt
- voor de solar irradiance van 1880-1978: Krivova et al (2007) https://www2.mps.mpg.de/projects/sun-climate/data.html
- voor de solar irradiance van 1979-2015 is de PMOD dataset genomen: ftp://ftp.pmodwrc.ch/pub/data/irradiance/composite/DataPlots/

Je kunt trouwens ook hier mee spelen als je zelf niet allemaal dingen wil processen:
- een grafiek van SIDC met maandelijkse telling zonnevlekken: https://www.woodfortrees.org/plot/sidc-ssn/from:1900
- of hier een grafiek met SIDC, PMOD en ook temperatuur van GIS en gemiddelde per 11 jaar (allemaal wat geschaald om in 1 plaatje te passen): https://www.woodfortrees.(...)e:150/offset:-204000

quote:
[..]

Daar kan ik ook niks aan doen.
Jij kent zo iemand wel?

Belangrijker, waarom bracht je het in, terwijl ook hier niemand dat argument maakte?
pi_198281838
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Deels via regen, maar veel regen verdampt ook voor het de grond in gaat.

Per saldo neemt het grondwaterpeil dus op veel plekken af.
Maar komt dat omdat ik mijn zwembad vul of door de verstening van de oppervlakte?

Verder hebben we een aantal grote rivieren in Nederland waar een paar honderd miljoen liter water per uur door loopt, aan water is in Nederland echt geen gebrek.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198281852
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De grafiek is niet in tegenspraak met jouw andere bron. Ook deze grafiek laat een sterke correlatie zien tussen zonneactiviteit en temperatuur voor 1976.

De bronnen zijn:
- voor de temperatuur: NASA GISS: http://data.giss.nasa.gov/gistemp/tabledata/GLB.Ts+dSST.txt
- voor de solar irradiance van 1880-1978: Krivova et al (2007) https://www2.mps.mpg.de/projects/sun-climate/data.html
- voor de solar irradiance van 1979-2015 is de PMOD dataset genomen: ftp://ftp.pmodwrc.ch/pub/data/irradiance/composite/DataPlots/

Je kunt trouwens ook hier mee spelen als je zelf niet allemaal dingen wil processen:
- een grafiek van SIDC met maandelijkse telling zonnevlekken: https://www.woodfortrees.org/plot/sidc-ssn/from:1900
- of hier een grafiek met SIDC, PMOD en ook temperatuur van GIS en gemiddelde per 11 jaar (allemaal wat geschaald om in 1 plaatje te passen): https://www.woodfortrees.(...)e:150/offset:-204000
[..]
dank, ik zal er vanavond eens naar kijken
quote:
Jij kent zo iemand wel?
jazeker.
quote:
Belangrijker, waarom bracht je het in, terwijl ook hier niemand dat argument maakte?
Iemand vroeg er naar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198282362
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar komt dat omdat ik mijn zwembad vul of door de verstening van de oppervlakte?

Verder hebben we een aantal grote rivieren in Nederland waar een paar honderd miljoen liter water per uur door loopt, aan water is in Nederland echt geen gebrek.
Dan laat je een vrachwagen rijden met rivierwater om je zwembad te vullen.

Zoals ik al eerder ergens anders geopperd heb waterprijs extreem laten toenemen na een bepaalde staffel. ^O^
pi_198282418
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan laat je een vrachwagen rijden met rivierwater om je zwembad te vullen.
ik gebruik de tuinslang.
quote:
Zoals ik al eerder ergens anders geopperd heb waterprijs extreem laten toenemen na een bepaalde staffel. ^O^
Welk probleem wil je hier mee oplossen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198282512
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:35 schreef torentje het volgende:

[..]

Als eerste, de mensen met veel koopkracht hebben het hele jaar gratis behaaglijke warmte. Als tweede, de stookkosten voor de airco voor een paar dagen dat het loeiheet is zijn minder dan de stookkosten die men moet betalen voor de vele dagen-ongeveer11 maanden van een jaar- dat het veel te koud is.
Ik vind het geen 11 maanden te koud. We hebben hier 5-6 maanden per jaar de balkondeur open en de verwarming uit. Niet iedereen is een koukleum. En bovendien zijn er nog dingen zoals 'vest' en 'trui'. Vandaag staat de verwarming ook al uit, en de balkondeur open, bijvoorbeeld.
pi_198282628
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:02 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik vind het geen 11 maanden te koud. We hebben hier 5-6 maanden per jaar de balkondeur open en de verwarming uit. Niet iedereen is een koukleum. En bovendien zijn er nog dingen zoals 'vest' en 'trui'. Vandaag staat de verwarming ook al uit, en de balkondeur open, bijvoorbeeld.
Er bestaan ook mensen die vel over been zijn gebleven door gebrek aan warmte. Maar ik wil jou nog wel eens horen over het gebrek aan warmte als jij minder spek en vet op jouw botten hebt.
pi_198282678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:11 schreef torentje het volgende:

[..]

Er bestaan ook mensen die vel over been zijn gebleven door gebrek aan warmte. Maar ik wil jou nog wel eens horen over het gebrek aan warmte als jij minder spek en vet op jouw botten hebt.
:?
pi_198282822
18 maanden om het klimaat te redden - zorgen dat het niet boven de 1,5 graad Celsius komt.

Nogal een verschil. Opwarming heeft gevolgen, maar het is niet het einde van de aarde ofzo. Bijzonder dat het wel zo wordt gebracht.
pi_198282863
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 07:54 schreef Beathoven het volgende:
Een aantal factoren

- China met z'n luchtvervuiling
- De VS die met Trump een dikke vinger gaf en dat er nog veel proleten kunnen opstaan die hetzelfde kunstje vertonen.
- De Trump Jr's en soortgelijken die graag jagen voor plezier en beschermde en zeldzame dieren jagen voor de trofee.
- Bolsonaro die in een stroomversnelling hele regenwouden plat waltst
- De westerse wereld met z'n "interieurtrends" en z'n Amazon, Action en Bol waardoor je een soort ultieme wegwerpcultuur creeert.
- De vleesindustrie
- Zwembaden voor volwassenen in de tuin
- De avocadotelers die vele liters water nodig hebben voor minimaal effect
- De Colafabrikanten die in regio's met schaarste er grote hoeveelheden schoon drinkwater doorjassen om flesjes te wassen.
- Nederland met z'n biomassahoutkap en vele centrales.
- Delen van de wereld met z'n explosie aan populatie.
- De westerse wereld met z'n glitter in kleding en tandpasta, en in buisjes bij het knutselen waarbij instant microplastics overal verspreid.

De lijst zal wel wat buiten Co2 gaan maar als we 't over oversterfte in de natuur hebben kan het nog wel dagen verder gaan als men nog wat te binnen schiet.

Ik heb er in elk geval geen vertrouwen in dat de wereld gaat verbeteren.
We leven in verhouding in de beste tijd ooit. Welvaart gaat overal omhoog, minder armoede.

Kortom: we verbeteren constant.
pi_198282957
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

We leven in verhouding in de beste tijd ooit. Welvaart gaat overal omhoog, minder armoede.

Kortom: we verbeteren constant.
Materialistisch verbeteren we ja de echte egoďstische benadering.
Een bijvoorbeeld snel afnemende biodiversiteit vind ik een ernstige verslechtering voor het redelijk fragiele evenwicht wat de aarde heeft wat we flink aan het verstoren zijn.
pi_198283163
En maar naďef door blijven fokken "omdat het schattig is"
pi_198284113
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:16 schreef Morri2 het volgende:

[..]

:?
Het antwoord bevalt jou niet?
pi_198285975
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:10 schreef torentje het volgende:

[..]

Het antwoord bevalt jou niet?
Ik vind het gewoon een raar antwoord, met een hoop aannames.
pi_198286148
Meer belasting en op dezelfde voet verder. Politiek _O_

Plastics geen probleem.
Miljarden mondkapjes geen probleem.
pi_198286899
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Materialistisch verbeteren we ja de echte egoďstische benadering.
Een bijvoorbeeld snel afnemende biodiversiteit vind ik een ernstige verslechtering voor het redelijk fragiele evenwicht wat de aarde heeft wat we flink aan het verstoren zijn.
Het is een nieuwe uitdaging. Prachtig toch?

Het leven is niet perfect. Gelukkig maar.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 maart 2021 @ 16:29:44 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_198287033
Mensen gaan de aarde gewoon kapot maken. Er komen steeds meer mensen bij, er blijft steeds minder aarde over.
Afval, zeeen leeg, overbevolking, etc etc. Het is een kwestie van tijd. Kun je niks tegen doen, de mensheid is nou eenmaal niet eensgezind.

Ik geef het nog hooguit 100 tot 200 jaar en dan is alles kapot. De enige redding zou Corona 2.0 zonder vaccinactiemogelijkheid zijn, maar dan wel wat dodelijker.
pi_198287375
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 08:32 schreef LXIV het volgende:
CO2 is nog een grotere hoax als corona. Veel paniek door bange wijven, maar uiteindelijk niks aan de hand. Als je CO2 uitstoot wordt dat dankbaar opgenomen door planten in de buurt. Dat is het dan.
Wat een onzin.

Het aandeel CO₂ in de lucht ging van 280 ppm (parts per million) in 1750 naar 410 ppm nu. Op dit moment is de stijging ongeveer 2,1 ppm per jaar
pi_198291635
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:31 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een raar antwoord, met een hoop aannames.
Zo raar is dat antwoord toch niet? Ieder wezen met veel lichaamshaar en/of flink veel vlees op de botten heeft het hier niet zo snel koud. Dat is een bewijsbaar gegeven.
pi_198293047
Ha ha ha, schei toch uit, dankzij de pandemie zijn alle doelen voor de komende 20 jaar gehaald, en maar doorzeiken.
pi_198293113
Maar even concreet, of het nou 12 jaar is, 10 jaar of 18 maanden, wat gebeurt er precies daarna? Komt er dan groot 'game over' in de lucht te staan en stikken we allemaal ter plekke? Vat de planeet spontaan vlam en verbranden we allemaal levend? Stijgt de zeespiegel van de één op andere dag 15 meter en staan hele steden onder water?

Of is het dan zogenaamd 'onomkeerbaar'? :')
No amount of money ever bought a second of time.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 2 maart 2021 @ 21:35:28 #103
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198293132
Ach het einde der tijden wordt al zo lang aangekondigd. Daar trapt deze jongen niet in
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198293279
Ineens 18 maanden? Hier zit een politiek spelletje achter.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198293342
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:35 schreef torentje het volgende:

[..]

Zo raar is dat antwoord toch niet? Ieder wezen met veel lichaamshaar en/of flink veel vlees op de botten heeft het hier niet zo snel koud. Dat is een bewijsbaar gegeven.
Ik kan dat bewijs zo snel niet vinden.
Ik ken er genoeg die genoeg vet hebben, en het toch koud hebben. En ook flink wat graatmageren die niet van de hitte houden. Ik zit er tussen in, geen aap qua beharing, en ik trek 28+ graden gewoon niet. Mijn optimum ligt op 18-20 graden. Het ligt niet alleen aan vetlaag en beharing, maar ook aan hoe je verbranding werkt, en hoe je 'koelsysteem' werkt.

Ik dacht later dat het er ook wel aan ligt waar je woont. Ik woon in Oost-Brabant en daar is het gemiddeld zo'n graad of 5 warmer in de zomer dan in de Randstad of aan de kust. De zomer van 2 jaar geleden was een hel: dikke 3 maanden 30+ graden, met uitschieters naar 40. Walgelijk, zeker als je moet werken. Dan ben je blij met een airco. We werken voornamelijk vanuit huis, en we hebben toen een airco aangeschaft. Met pijn in het hart. We hebben toen eerst nog andere opties geprobeerd, maar die werkten voor ons niet. De airco heeft toen bijna 3 maanden volcontinue lopen blazen. Ik kan je vertellen dat die rekening hoger was dan een beetje stoken in de wintermaanden.
pi_198293481
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:45 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik kan dat bewijs zo snel niet vinden.
Ik ken er genoeg die genoeg vet hebben, en het toch koud hebben. En ook flink wat graatmageren die niet van de hitte houden. Ik zit er tussen in, geen aap qua beharing, en ik trek 28+ graden gewoon niet. Mijn optimum ligt op 18-20 graden. Het ligt niet alleen aan vetlaag en beharing, maar ook aan hoe je verbranding werkt, en hoe je 'koelsysteem' werkt.

Ik dacht later dat het er ook wel aan ligt waar je woont. Ik woon in Oost-Brabant en daar is het gemiddeld zo'n graad of 5 warmer in de zomer dan in de Randstad of aan de kust. De zomer van 2 jaar geleden was een hel: dikke 3 maanden 30+ graden, met uitschieters naar 40. Walgelijk, zeker als je moet werken. Dan ben je blij met een airco. We werken voornamelijk vanuit huis, en we hebben toen een airco aangeschaft. Met pijn in het hart. We hebben toen eerst nog andere opties geprobeerd, maar die werkten voor ons niet. De airco heeft toen bijna 3 maanden volcontinue lopen blazen. Ik kan je vertellen dat die rekening hoger was dan een beetje stoken in de wintermaanden.
In ieder geval, iedereen die het klimaat hier niet langdurig te koud vind, is in mijn optiek geen echt mens.
pi_198293600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:31 schreef JannekeC5 het volgende:
Ha ha ha, schei toch uit, dankzij de pandemie zijn alle doelen voor de komende 20 jaar gehaald, en maar doorzeiken.
Hoe is een incidentele dip van zo'n 5% minder uitstoot is in jouw beleving "alle doelen voor de komende 20 jaar"?!
pi_198293622
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:42 schreef HSG het volgende:
Ineens 18 maanden? Hier zit een politiek spelletje achter.
tuurlijk zelfhaat van d66 tot groenlinks
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_198293672
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:51 schreef torentje het volgende:

[..]

In ieder geval, iedereen die het klimaat hier niet langdurig te koud vind, is in mijn optiek geen echt mens.
ZO! Wat een aanval. Gaat het wel lekker met je?

EDIT: Soms inwoner van de cult Contact & Muziek?

[ Bericht 2% gewijzigd door Morri2 op 02-03-2021 22:10:18 ]
  dinsdag 10 januari 2023 @ 14:50:26 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207497808
https://www.telegraaf.nl/(...)n-bij-normale-mensen
Een Uncoinvenient Truth , de meeste mensen vonden het maar een raar verhaal , geldklopperij
Greta Thurnberg is een verwend nest een schreeuwerd zei men
Maar ieder jaar worden we meer en meer met de neus opde feiten gedrukt
Jammer geen elfstedentocht meer, jammer niet meer skien , ha kiwi s telen in Nederland ,
De voordelen stapelen zich op kennelijk

Maar we maken een stikstof crisis tot probeeem , want daarvan hebben we de indruk dat we er iets aan kunnen doen door een zwik boeren op te ruimen
Net als zure regen door
quote:
De rekening van de klimaatcrisis zal terechtkomen bij normale mensen
author avatar
Door KITTY HERWEIJER

Skiën wordt een hobby die je je kinderen niet meer hoeft te leren, want nu al is de helft van de Europese skipistes onbruikbaar. Tegen het einde van deze eeuw verdwijnt, zelfs in het beste scenario, de helft van alle gletsjers wereldwijd. In Polen hebben we te maken met temperaturen van 19 graden.

De voor velen onvoorstelbare realiteit die decennialang is voorspeld door wetenschappers met een klimaatexpertise, begint zich inmiddels echt af te tekenen de laatste weken.

Lang zijn die voorspellingen weggewuifd. Ik kan me zelf nog herinneren dat een ‘klimaatgekkie’ op de middelbare school een alarmistische film kwam laten zien over het klimaat.
Het boeide ons tieners niet, en mij zeker niet. En tien jaar later interesseerde dat ‘gezeur’ me eigenlijk nog steeds niet.
Het voelde wel wat ongemakkelijk als er wetenschappelijke feiten werden opgedreund die een aanstaande ramp voorspelden.
Maar, overal waren altijd verrassend snel de argumenten voorhanden om te zeggen dat het allemaal onzin was en om de mensen die het aankaartten verdacht te maken: waren die niet hypocriet? Ze vlogen immers zelf ook!



[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 10-01-2023 14:55:45 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 10 januari 2023 @ 15:01:49 #111
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207497953
Oh noes, nu springen er straks weer wat adhd extinction rebellion mensen voor een rijdende auto.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 15:06:03 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207497993
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:01 schreef Twiitch het volgende:
Oh noes, nu springen er straks weer wat adhd extinction rebellion mensen voor een rijdende auto.
Dat helpt niet vrees ik
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207498143
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:01 schreef Twiitch het volgende:
Oh noes, nu springen er straks weer wat adhd extinction rebellion mensen voor een rijdende auto.
Je mag er overheen rijden om je eigen punt te maken.

twitter
  dinsdag 10 januari 2023 @ 18:05:26 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207500203
Aiii, die 18 maanden zijn ondertussen wel voorbij.

En nu?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_207500394
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:05 schreef Drekkoning het volgende:
Aiii, die 18 maanden zijn ondertussen wel voorbij.

En nu?
Nu ben je nog steeds dom.
Sicker than your average.
pi_207500405
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:05 schreef Drekkoning het volgende:
Aiii, die 18 maanden zijn ondertussen wel voorbij.

En nu?
We doe nog steeds niets en ondertussen is die anderhalve graad al ongeveer een feit en is men op weg naar 2 graden of meer.

Naja, ik heb geen kids dus mijn tijd duurt het wel. Ik zie jongeren op dit forum zich ook niet zo'n zorgen maken en rechtse rukkertjes al helemaal lekker anti zijn want ze mochten eens moeten inboeten op hun levensstijl, dus heb besloten klimaatmaatregelen niet meer mee te laten wegen in mijn politieke partijkeuze noch veel moeite te steken in mijn persoonlijke gedrag. Gezien ik dit jaar 50 word zijn partijen als 50+ ineens een optie voor mij.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 10 januari 2023 @ 18:33:19 #117
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_207500591
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:05 schreef Drekkoning het volgende:
Aiii, die 18 maanden zijn ondertussen wel voorbij.

En nu?
Nu afwachten wat voor termijn ze nu weer bedenken om de politiek onder druk te zetten. Zal wel steeds minder effectief worden natuurlijk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_207500646
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:38 schreef Luckyseven het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre we uberhaupt klimaatverandering nog kunnen omkeren. Stel de klimaatdoelen van Parijs worden behaalt met de huidige deelnemende partijen (en wellicht de VS meegerekend). Hoe veel helpt dat dan? Compenseert het genoeg om de toenname van de gemiddelde carbonfootprint van Afrika + de immense populatiegroei breakeven te draaien? Welke stappen moeten we daarna nog gaan zetten en hoe veel gaan die kosten?

Ik ben best bereid om hier aan mee te doen. Maar wat is het realistische perspectief op herstel van de aarde?
0. Als iedereen mee zou doen kun je de bulk aan methaanuitstoot reduceren met wat al binnen een jaar een positief effect heeft. Daarom kan dat zeer effectief zijn. Maar co2 kost een jaartje of twintig.

Praktisch gezien is er niets aan te doen want de westerse landen nemen er een loopje mee en burgers vinden dat er andere prioriteiten zijn. Dan zit je met China en ook met die gasaffakkeling en oorlogsvoering wat volgens mij funest is.

Dus tja..
pi_207500647
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:33 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Nu afwachten wat voor termijn ze nu weer bedenken om de politiek onder druk te zetten. Zal wel steeds minder effectief worden natuurlijk.
Maart 2033 dit topic weer ff kicken voor de lols.
pi_207500695
Wie zegt dat we het klimaat moeten redden? Adapt or die.

Er is maar 1 manier om het klimaat te redden, stoppen met het kapitalisme, geen massaconsumptie meer en minstens de helft van de mensheid elimineren.

Of gewoon accepteren dat wij dit niet kunnen. Althans niet in zo'n kort termijn.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 18:44:50 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207500742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:31 schreef JannekeC5 het volgende:
Ha ha ha, schei toch uit, dankzij de pandemie zijn alle doelen voor de komende 20 jaar gehaald, en maar doorzeiken.
maakt niets uit, want we hebben ook nog de stikstof crisis die in 2050 opgelost moet zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:23:38 #122
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_207501369
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:19 schreef Knipoogje het volgende:
Ik zie jongeren op dit forum zich ook niet zo'n zorgen maken en rechtse rukkertjes al helemaal lekker anti zijn want ze mochten eens moeten inboeten op hun levensstijl, dus heb besloten klimaatmaatregelen niet meer mee te laten wegen in mijn politieke partijkeuze noch veel moeite te steken in mijn persoonlijke gedrag.
... zou het wat uitmaken?
pi_207501439
Valt het jullie ook op dat de klimaatpaniek heel erg meevalt wanneer het koud is, en als het boven het gemiddelde voor de tijd van het jaar (niet te verwarren met 'normaal') ze weer helemaal los gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:35:02 #124
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207501623
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:05 schreef Drekkoning het volgende:
Aiii, die 18 maanden zijn ondertussen wel voorbij.

En nu?
Nu gaan we allemaal dood.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:50:00 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207501911
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nu gaan we allemaal dood.
de komende 10 jaar niet hoor

we kunnen gewoon op vakantie blijven gaan naar Rhodos en Turkije
alleen skieen dat is gedaan, maar ok
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:51:59 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207501956
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Valt het jullie ook op dat de klimaatpaniek heel erg meevalt wanneer het koud is, en als het boven het gemiddelde voor de tijd van het jaar (niet te verwarren met 'normaal') ze weer helemaal los gaan.
Ja vorige week toen vroor het dat het knerstpte en toen hoorde je geen mens
Ik verwacht nog een elfstedentocht dit jaar

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 10-01-2023 20:14:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:15:25 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207502586
De stikstof crisis dat is veel en veel erger
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207502861
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Valt het jullie ook op dat de klimaatpaniek heel erg meevalt wanneer het koud is, en als het boven het gemiddelde voor de tijd van het jaar (niet te verwarren met 'normaal') ze weer helemaal los gaan.
Het is kouder dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het is warmer dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het is droger dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het is natter dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het waait harder dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het waait minder hard dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!

En dat alles terwijl afwijken van het gemiddelde heel veel vaker voorkomt dan precies het gemiddelde.

Maar dat verwijt ik de alarmisten niet. Het is het kritiekloos zijn van de overgrote meerderheid van de bevolking.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 22:16:47 #129
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207504758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:18 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nu ben je nog steeds dom.
Sow, dit komt ff binnen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:55:37 #130
3542 Gia
User under construction
pi_207509173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is kouder dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het is warmer dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het is droger dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het is natter dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het waait harder dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het waait minder hard dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!

En dat alles terwijl afwijken van het gemiddelde heel veel vaker voorkomt dan precies het gemiddelde.

Maar dat verwijt ik de alarmisten niet. Het is het kritiekloos zijn van de overgrote meerderheid van de bevolking.
In plaats dat de mens zich aanpast aan een veranderend klimaat, probeert men met allerlei noodgrepen het klimaat onveranderbaar te houden.

Compleet nutteloos.
pi_207509744
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is kouder dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het is warmer dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het is droger dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het is natter dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het waait harder dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!
Het waait minder hard dan gemiddeld: zie je wel, het klimaat verandert!

En dat alles terwijl afwijken van het gemiddelde heel veel vaker voorkomt dan precies het gemiddelde.

Maar dat verwijt ik de alarmisten niet. Het is het kritiekloos zijn van de overgrote meerderheid van de bevolking.
Bij elke koude of warme dag staan Twitter en Facebook vol met berichten over hoe de temperatuur van de dag bewijs is voor het wel of niet bestaan van klimaatverandering (waarbij vaak de term 'global warming' wordt misbruikt). Dat is inderdaad onzin, want afwijkingen van het gemiddelde zijn nu eenmaal precies waarom er zoiets als gemiddelden worden gebruikt. Punt is natuurlijk wel dat ook gemiddelde gewogen waarden over decennia aan het veranderen zijn. Met meer extreme waarden (zowel laag als hoog) en grote wijzigingen in neerslagverdeling over seizoenen en locaties. Dat wordt allemaal in kaart gebracht en gaat wel wat verder dan incidenten. Daar zitten duidelijke patronen in die iets zeggen over wat er in de toekomst nog te verwachten is.

De discussie is veel ingewikkelder dan hoe hij gevoerd wordt. Dat het klimaat verandert is volslagen duidelijk. Dat dat (in zekere mate) hoort bij de historie van de aarde ook. Dat de mens daar een bepaalde invloed in heeft hoeft ook geen enkele mate van discussie meer op te leveren, zo duidelijk als iets. Dat zijn allemaal zaken die je wel kunt ontkennen, maar er is meer dan genoeg peer-reviewed onderzoek waaruit blijkt dat het zo is.

Blijft alleen wat de exacte gevolgen gaan zijn en in hoeverre we daarin nog iets kunnen veranderen. Ook daar is het nodige onderzoek over, maar eigenlijk vind ik dat niet eens zo interessant om over te discussiëren. De mensen die daar namelijk een mening over hebben zitten daar zo vast in dat elke vorm van discussie totaal zinloos is.
pi_207509857
Nou is vandaag weer een onderzoek gepresenteerd hoeveel warmte onze oceanen geabsorbeerd hebben in de afgelopen 60 jaar waarbij een trendbreuk 30 jaar geleden duidelijk zichtbaar is, maar dat zal wel weer niet geloofd worden door de mensen hier die graag door willen gaan met het vervuilen van de planeet waarop we leven.

Oceans were the hottest ever recorded in 2022, analysis shows
pi_207509947
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Valt het jullie ook op dat de klimaatpaniek heel erg meevalt wanneer het koud is, en als het boven het gemiddelde voor de tijd van het jaar (niet te verwarren met 'normaal') ze weer helemaal los gaan.
Nee totaal niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207510013
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Valt het jullie ook op dat de klimaatpaniek heel erg meevalt wanneer het koud is, en als het boven het gemiddelde voor de tijd van het jaar (niet te verwarren met 'normaal') ze weer helemaal los gaan.
Klopt, wat een aanstellers.
pi_207510028
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
De stikstof crisis dat is veel en veel erger
Op papier ja en alleen binnen de grenzen van Nederland.
  woensdag 11 januari 2023 @ 15:35:25 #136
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207512170
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Valt het jullie ook op dat de klimaatpaniek heel erg meevalt wanneer het koud is, en als het boven het gemiddelde voor de tijd van het jaar (niet te verwarren met 'normaal') ze weer helemaal los gaan.
omdat zo koud is nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207512288
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Valt het jullie ook op dat de klimaatpaniek heel erg meevalt wanneer het koud is, en als het boven het gemiddelde voor de tijd van het jaar (niet te verwarren met 'normaal') ze weer helemaal los gaan.
Absoluut niet. Misschien dat het nieuws even met andere gebeurtenissen komt, maar de wetenschap doet niet aan nieuwsvoorziening. We hoeven ook niet iedere dag te horen dat een ander proces nog steeds een proces is.

Gegeven je de meetdata van iedere plek op aarde kunt pakken van pak en beet 1900 tot nu en gemiddeldes kunt narekenen per jaar, kun je zonder nieuws ook wel narekenen dat de "gemiddelde" jaarlijkse temperaturen voornamelijk vanaf het allerlaatste deel van de vorige eeuw en daarna omhoog schieten.

Dat staat los van evt korte winterperiodes tussendoor.

Pas als die gemiddeldes met de komende jaren omlaag gaan heb je een punt.
  woensdag 11 januari 2023 @ 17:50:21 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207513995
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Valt het jullie ook op dat de klimaatpaniek heel erg meevalt wanneer het koud is, en als het boven het gemiddelde voor de tijd van het jaar (niet te verwarren met 'normaal') ze weer helemaal los gaan.
wanneer is het wel ernst dan ??
https://www.wintergek.nl/(...)emperatuur-nederland
als het in afrika iedere dag + 40 graden is en hier iedere dag 30 C ?

of als we weer een elfstedentocht krijgen met temperaturen van -15 C
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207514909
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Absoluut niet. Misschien dat het nieuws even met andere gebeurtenissen komt, maar de wetenschap doet niet aan nieuwsvoorziening.
Jawel dat doet die wel. In bijzonder "de" klimaatwetenschap.

quote:
We hoeven ook niet iedere dag te horen dat een ander proces nog steeds een proces is.
Gebruik het weer dan ook niet om iets over klimaatverandering te zeggen.

quote:
Gegeven je de meetdata van iedere plek op aarde kunt pakken van pak en beet 1900 tot nu en gemiddeldes kunt narekenen per jaar, kun je zonder nieuws ook wel narekenen dat de "gemiddelde" jaarlijkse temperaturen voornamelijk vanaf het allerlaatste deel van de vorige eeuw en daarna omhoog schieten.
De meetdata of de 'gecorrigeerde', dat scheelt namelijk nogal in het aantal hittegolven in de eerste helft van de meetperiode. Het KNMI corrigeert metingen, de Australische weerdienst doet het ook.

quote:
Dat staat los van evt korte winterperiodes tussendoor.

Pas als die gemiddeldes met de komende jaren omlaag gaan heb je een punt.
Een punt hoe? Mijn punt is dat het weer gebruikt wordt voor klimaathysterie, en dat het dan stil blijft wanneer het opvallend koud is en er heel veel kabaal wordt gemaakt als het opvallend zacht is. Bij zoveel propaganda ga ik denken dat het wel niet waar zal zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wanneer is het wel ernst dan ??
https://www.wintergek.nl/(...)emperatuur-nederland
als het in afrika iedere dag + 40 graden is en hier iedere dag 30 C ?

of als we weer een elfstedentocht krijgen met temperaturen van -15 C
Of het ernst is hangt niet van het weer af. Toen het tot een jaar of 5 geleden nog helemaal geen ernst was en de CO2 door beleid mocht blijven groeien hing het niet van het weer af, en nu er een verdienmodel en machtsgreep vastzit aan klimaatverandering en het ineens wel heel urgent is hangt het nog steeds niet van het weer af. Maar het wordt wel voor de propaganda gebruikt en dat heeft alles met het verdienmodel en die machtsgreep te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 11 januari 2023 @ 19:13:06 #140
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207515470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jawel dat doet die wel. In bijzonder "de" klimaatwetenschap.
[..]
Gebruik het weer dan ook niet om iets over klimaatverandering te zeggen.
[..]
De meetdata of de 'gecorrigeerde', dat scheelt namelijk nogal in het aantal hittegolven in de eerste helft van de meetperiode. Het KNMI corrigeert metingen, de Australische weerdienst doet het ook.
[..]
Een punt hoe? Mijn punt is dat het weer gebruikt wordt voor klimaathysterie, en dat het dan stil blijft wanneer het opvallend koud is en er heel veel kabaal wordt gemaakt als het opvallend zacht is. Bij zoveel propaganda ga ik denken dat het wel niet waar zal zijn.
[..]
Of het ernst is hangt niet van het weer af. Toen het tot een jaar of 5 geleden nog helemaal geen ernst was en de CO2 door beleid mocht blijven groeien hing het niet van het weer af, en nu er een verdienmodel en machtsgreep vastzit aan klimaatverandering en het ineens wel heel urgent is hangt het nog steeds niet van het weer af. Maar het wordt wel voor de propaganda gebruikt en dat heeft alles met het verdienmodel en die machtsgreep te maken.
Het is ernst als er miljoenen klimaatvluchtelingen naar Nederland komen per jaar

dat is nu pas een 100.000 per jaar dus er is nog niets aan de hand
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207519259
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jawel dat doet die wel. In bijzonder "de" klimaatwetenschap.
Nope, doet dezelfde club als een cafe weltschmerz en koffietijd in de speeltuin doen. De professionele versie ervan. TV, kranten, digitale media.

Klimaatwetenschappers meten en analyseren alleen. Wat de journalistiek daaruit wil uitlichten voor een scoop en daarbij een wetenschapscommentator voor de camera willen trekken moeten ze zelf weten.

quote:
Gebruik het weer dan ook niet om iets over klimaatverandering te zeggen.
Gemiddeld warmste "maand", record gemiddeld warmste "jaar", record. Waarom zou je dat niet mogen benoemen. Ergens is het ook een forecast voor de toekomst. Ben je een censuurmanneke?

quote:
De meetdata of de 'gecorrigeerde', dat scheelt namelijk nogal in het aantal hittegolven in de eerste helft van de meetperiode. Het KNMI corrigeert metingen, de Australische weerdienst doet het ook
Geef eens een werkelijk met data onderbouwt concreet voorbeeld van iets wat gecorrigeerd is waar je hier een punt van maakt.

In de data over de jaren zitten ook anomalieën, houden ze rekening mee. Als 2000 tot 2010 in gemiddelde de temperaturen oplopen en hypothetisch in 2005 een gemiddeld kouder jaar is, verbreekt dat niet de trend. Die afwijkingen zijn overigens gewoon zichtbaar.

quote:
Een punt hoe? Mijn punt is dat het weer gebruikt wordt voor klimaathysterie, en dat het dan stil blijft wanneer het opvallend koud is en er heel veel kabaal wordt gemaakt als het opvallend zacht is. Bij zoveel propaganda ga ik denken dat het wel niet waar zal zijn.
Ik sta meer achter de wetenschap dan achter de poel van actualiteiten in de media en de mate waarop jij je nieuws consumeert.

quote:
Of het ernst is hangt niet van het weer af. Toen het tot een jaar of 5 geleden nog helemaal geen ernst was en de CO2 door beleid mocht blijven groeien hing het niet van het weer af, en nu er een verdienmodel en machtsgreep vastzit aan klimaatverandering en het ineens wel heel urgent is hangt het nog steeds niet van het weer af. Maar het wordt wel voor de propaganda gebruikt en dat heeft alles met het verdienmodel en die machtsgreep te maken.
'weer' staat tot 'klimaat' als een minuut tot een dag. Verder weinig interesse in koffietafelgeleuter van mensen die werkelijk iedere scheet naar een polariserende politieke discussie willen trekken.
pi_207523693
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is ernst als er miljoenen klimaatvluchtelingen naar Nederland komen per jaar

dat is nu pas een 100.000 per jaar dus er is nog niets aan de hand
Die vluchten voor hun lokale arbeidsklimaat dat is wat anders. Dat is guur daar, ze krijgen niks als ze niet werken, maar dat maakt ze geen klimaatvluchtelingen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 22:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Nope, doet dezelfde club als een cafe weltschmerz en koffietijd in de speeltuin doen. De professionele versie ervan. TV, kranten, digitale media.

Klimaatwetenschappers meten en analyseren alleen. Wat de journalistiek daaruit wil uitlichten voor een scoop en daarbij een wetenschapscommentator voor de camera willen trekken moeten ze zelf weten.
Doe niet zo naief, de klimaatcrisis is hun vak, die timen de publicaties, die publiceren doen zelfs onderzoeken ten bate van de communicatie naar het grote publiek. Alarmisme is ook bij hun vak gaan horen. Daar hoeven we niet zo moeilijk over te doen. Maar ze voeden ook gewoon het klimaatangstpopulisme.

quote:
Gemiddeld warmste "maand", record gemiddeld warmste "jaar", record. Waarom zou je dat niet mogen benoemen. Ergens is het ook een forecast voor de toekomst. Ben je een censuurmanneke?
Nee, maar je moet niet cherrypicken een veel sterker beeld neer te zetten. 'Warmste maand' hoorden we vorige week nog omdat het de warmste januari was tot nu toe, dat was op 2 januari of zo.
De warmste 16 oktober wordt gebracht als een record terwijl 15 en 17 oktober in 1976 veel warmer waren en 16 november in 1903 veel warmer was. Dan is het gevoel wat de krantenkoppen en het weerbericht je mee proberen te geven wat anders dan het eigenlijke verhaal en dan hebben we het dus over propaganda en niet over berichtgeving. Gemiddeld is wat anders dan normaal, maar van alles boven het gemiddelde wordt abnormaal gemaakt. We hebben een normatief weerbericht dat bij elke gelegenheid, zacht weer bijvoorbeeld, komt vertellen dat we zondaars zijn.

quote:
Geef eens een werkelijk met data onderbouwt concreet voorbeeld van iets wat gecorrigeerd is waar je hier een punt van maakt.

In de data over de jaren zitten ook anomalieën, houden ze rekening mee. Als 2000 tot 2010 in gemiddelde de temperaturen oplopen en hypothetisch in 2005 een gemiddeld kouder jaar is, verbreekt dat niet de trend. Die afwijkingen zijn overigens gewoon zichtbaar.
Dat maakt niet uit, maar als je de meetdata aanpast dan doe je dat vanuit de veronderstelling dat er een fout is gemaakt. Dat zul je dan op basis van modellen moeten doen, maar daarmee verklaar je je onfeilbaar omdat het niet klopt met de data. Dat lijkt mij een route die je niet moet volgen.

quote:
Ik sta meer achter de wetenschap dan achter de poel van actualiteiten in de media en de mate waarop jij je nieuws consumeert.
[..]
'weer' staat tot 'klimaat' als een minuut tot een dag. Verder weinig interesse in koffietafelgeleuter van mensen die werkelijk iedere scheet naar een polariserende politieke discussie willen trekken.
Dat is een religieus-dogmatische houding tegenover wetenschap die niet erg wetenschappelijk is. Dat hebben we meer gezien de laatste tijd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:17:22 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207523994
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Die vluchten voor hun lokale arbeidsklimaat dat is wat anders. Dat is guur daar, ze krijgen niks als ze niet werken, maar dat maakt ze geen klimaatvluchtelingen.
[.
Nee veel van de vluchtelingen vluchten voor de onleefbare leefconditiess in hun thuisland dat kan tevens economisch zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207524470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee veel van de vluchtelingen vluchten voor de onleefbare leefconditiess in hun thuisland dat kan tevens economisch zijn
Nee hoor. Als niet iedereen vlucht en bijvoorbeeld vrouwen en kinderen worden achtergelaten is het niet onleefbaar. Als er niks te vreten is dan vluchten ze naar de dichtsbijzijnde plek waar wel te vreten is, niet naar Nederland om vervolgens in hongerstaking te gaan omdat het eten niet lekker genoeg is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207525833
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Bij elke koude of warme dag staan Twitter en Facebook vol met berichten over hoe de temperatuur van de dag bewijs is voor het wel of niet bestaan van klimaatverandering (waarbij vaak de term 'global warming' wordt misbruikt). Dat is inderdaad onzin, want afwijkingen van het gemiddelde zijn nu eenmaal precies waarom er zoiets als gemiddelden worden gebruikt. Punt is natuurlijk wel dat ook gemiddelde gewogen waarden over decennia aan het veranderen zijn. Met meer extreme waarden (zowel laag als hoog) en grote wijzigingen in neerslagverdeling over seizoenen en locaties. Dat wordt allemaal in kaart gebracht en gaat wel wat verder dan incidenten. Daar zitten duidelijke patronen in die iets zeggen over wat er in de toekomst nog te verwachten is.

De discussie is veel ingewikkelder dan hoe hij gevoerd wordt. Dat het klimaat verandert is volslagen duidelijk. Dat dat (in zekere mate) hoort bij de historie van de aarde ook. Dat de mens daar een bepaalde invloed in heeft hoeft ook geen enkele mate van discussie meer op te leveren, zo duidelijk als iets. Dat zijn allemaal zaken die je wel kunt ontkennen, maar er is meer dan genoeg peer-reviewed onderzoek waaruit blijkt dat het zo is.

Blijft alleen wat de exacte gevolgen gaan zijn en in hoeverre we daarin nog iets kunnen veranderen. Ook daar is het nodige onderzoek over, maar eigenlijk vind ik dat niet eens zo interessant om over te discussiëren. De mensen die daar namelijk een mening over hebben zitten daar zo vast in dat elke vorm van discussie totaal zinloos is.
Voor de goede orde: ik ontken klimaatverandering geenszins.

Maar het alarmisme en iedere afwijking aangrijpen om net te doen alsof de wereld vergaat. Meh.
pi_207526011
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 14:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor de goede orde: ik ontken klimaatverandering geenszins.

Maar het alarmisme en iedere afwijking aangrijpen om net te doen alsof de wereld vergaat. Meh.
Alleen blijven uitlichten wat schreeuwende media vertellen en die zogenaamd serieus nemen als het over alarmerende weerberichten gaat en niet de wetenschappelijke publicaties als bron gebruiken. Beetje selectief?
pi_207526079
Ik ga liever dood over 12 jaar dan de rest van mn leven krom liggen en niets meer kunnen doen.
pi_207526135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 14:41 schreef hoechst het volgende:
Ik ga liever dood over 12 jaar dan de rest van mn leven krom liggen en niets meer kunnen doen.
Kun je ook morgen dood gaan, hoef je die 12 jaar ook niks meer te betalen.
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:05:36 #149
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_207526364


Gelukkig stijgt de wereldbevolking al een stuk minder snel, het hoogste aantal geboorten in een jaar is bereikt in 2012 (Derde kolom, x1000) en in 2020 lag de groei voor het eerst sinds héél lang onder de 1% (Laatste kolom).

Ook is tijdens Corona het aantal doden enorm gestegen, namelijk van rond de 55 miljoen naar 63 en erna 69 miljoen. Benieuwd wat de cijfers zijn voor 2022.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:11:48 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207526409
iedereen een gratis vasectomie , een warme maaltijd en tien dollar voor de terugreis
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207720897
Nog wat meer extreemlinks tuig opgepakt.

twitter
pi_207720944
Toch bizar om te zien dat onze politie deze activisten oppakt vanwege een oproep en onze corona wappies en terreur boeren soortgelijke oproepen constant gedaan hebben en niet preventief opgepakt werden. Is dit nu een vorm van de D66 bestuurscultuur.
pi_207721142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:48 schreef Basp1 het volgende:
Toch bizar om te zien dat onze politie deze activisten oppakt vanwege een oproep en onze corona wappies en terreur boeren soortgelijke oproepen constant gedaan hebben en niet preventief opgepakt werden. Is dit nu een vorm van de D66 bestuurscultuur.
MaAR oP DE BOeReN WErD GEScHOTen!!1!!1!
pi_207721222
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:48 schreef Basp1 het volgende:
Toch bizar om te zien dat onze politie deze activisten oppakt vanwege een oproep en onze corona wappies en terreur boeren soortgelijke oproepen constant gedaan hebben en niet preventief opgepakt werden. Is dit nu een vorm van de D66 bestuurscultuur.
Vriendjespolitiek.
  donderdag 26 januari 2023 @ 15:23:37 #155
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207721330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:48 schreef Basp1 het volgende:
Toch bizar om te zien dat onze politie deze activisten oppakt vanwege een oproep en onze corona wappies en terreur boeren soortgelijke oproepen constant gedaan hebben en niet preventief opgepakt werden. Is dit nu een vorm van de D66 bestuurscultuur.
D66 sponsort deze groepjes. Dit soort denkbeelden alleen maar bijvangst. Die gasten staan morgen weer ergens anders te 'demonstreren' voor geld.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_207721477
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
D66 sponsort deze groepjes. Dit soort denkbeelden alleen maar bijvangst. Die gasten staan morgen weer ergens anders te 'demonstreren' voor geld.
Bron?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207721530
quote:
5s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bron?
Zijn dikke duim die in een gierton gezeten heeft. :P
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 15:43:26 #158
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_207721569
:')

We zijn allang voorbij de point-of-no-return.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 26 januari 2023 @ 15:43:55 #159
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207721574
quote:
5s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bron?
Valt van ruim 50 miljard voor klimaat en milieu prima een aftrekpost te vinden zou je denken.

Verscherpt toezicht?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_207721636
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Valt van ruim 50 miljard voor klimaat en milieu prima een aftrekpost te vinden zou je denken.

Verscherpt toezicht?
Goed verhaal.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 26 januari 2023 @ 15:53:57 #161
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207721670
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Goed verhaal.
Die clubjes zwerven heel Europa door, altijd dezelfde koppen. Tegen alles wat niet binnen de groene lobby past demonstreren.

Lijkt me een vrij dure hobby zonder arbeidsverplichtingen.

Maar geld speelt geen rol want We GaAn ER AllemAaL AAN!1!1
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_207721690
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die clubjes zwerven heel Europa door, altijd dezelfde koppen. Tegen alles wat niet binnen de groene lobby past demonstreren.

Lijkt me een vrij dure hobby zonder arbeidsverplichtingen.

Maar geld speelt geen rol want We GaAn ER AllemAaL AAN!1!1
Waarom denk je dat ze deze demonstratie op zaterdag wilden laten plaatsvinden?

En ik begrijp dat je zelf ook heeeel hard aan het werken bent op fok?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207721775
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die clubjes zwerven heel Europa door, altijd dezelfde koppen. Tegen alles wat niet binnen de groene lobby past demonstreren.

Lijkt me een vrij dure hobby zonder arbeidsverplichtingen.

Maar geld speelt geen rol want We GaAn ER AllemAaL AAN!1!1
Hi hi de typische rechts populistische onderbuik vooroordelen zonder enige onderbouwing moeten weer uitgesproken worden. :')
pi_207721818
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
D66 sponsort deze groepjes. Dit soort denkbeelden alleen maar bijvangst. Die gasten staan morgen weer ergens anders te 'demonstreren' voor geld.
Demonstreren voor geld? Kreeg ik er maar geld voor.
Sicker than your average.
  donderdag 26 januari 2023 @ 16:08:52 #165
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207721843
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom denk je dat ze deze demonstratie op zaterdag wilden laten plaatsvinden?

En ik begrijp dat je zelf ook heeeel hard aan het werken bent op fok?
Omdat ze zichzelf dan maximaal voor schut kunnen zetten.

Mijn functioneren is verder prima.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 26 januari 2023 @ 16:10:43 #166
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207721858
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hi hi de typische rechts populistische onderbuik vooroordelen zonder enige onderbouwing moeten weer uitgesproken worden. :')
Claimen dat we er allemaal aangaan ( of in lijn met dit topic, 18 maanden geleden vandaag dus) heeft verder niets te maken met onderbuik en alles met onderbouwing.

:')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_207721874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Claimen dat we er allemaal aangaan ( of in lijn met dit topic, 18 maanden geleden vandaag dus) heeft verder niets te maken met onderbuik en alles met onderbouwing.

:')
Ben je ook wappie
Sicker than your average.
  donderdag 26 januari 2023 @ 16:13:51 #168
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207721884
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:06 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Demonstreren voor geld? Kreeg ik er maar geld voor.
Jij zit op op landingsbanen?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_207721889
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij zit op op landingsbanen?
Ja dat doe ik voor geld en omdat D66 dat graag wil
Sicker than your average.
pi_207721891
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij zit op op landingsbanen?
Wat betaald dat eigenlijk? Want dat schijn je allemaal zo goed te weten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 26 januari 2023 @ 16:16:10 #171
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207721894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:13 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ben je ook wappie
Ben ik wappie als ik denk dat het allemaal wel meevalt?

Dan wel ja.

Ook als de citroenvlinder tegenwoordig in april ontpopt i.p.v. mei.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_207721899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:16 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ben ik wappie als ik denk dat het allemaal wel meevalt?

Dan wel ja.

Ook als de citroenvlinder tegenwoordig in april ontpopt i.p.v. mei.
Oke succes ermee 14.gif
Sicker than your average.
  donderdag 26 januari 2023 @ 16:16:51 #173
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207721901
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:43 schreef onlogisch het volgende:
:')

We zijn allang voorbij de point-of-no-return.
Dat denk ik ook , binnen tien jaar breekt de pleuris uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207721904
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Claimen dat we er allemaal aangaan ( of in lijn met dit topic, 18 maanden geleden vandaag dus) heeft verder niets te maken met onderbuik en alles met onderbouwing.

:')
Ow nog meer onderbuik bagger verklap de lezers hier maar eens wie waar claimt dat we er allemaal aan gaan. :z

En in principe gaan we er allemaal aan want doodgaan hoort bij het leven. Zoals het klein orkest al zong.

  donderdag 26 januari 2023 @ 16:17:56 #175
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207721907
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:14 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja dat doe ik voor geld en omdat D66 dat graag wil
Arm ding.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 26 januari 2023 @ 16:22:00 #176
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207721937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ow nog meer onderbuik bagger verklap de lezers hier maar eens wie waar claimt dat we er allemaal aan gaan. :z

En in principe gaan we er allemaal aan want doodgaan hoort bij het leven. Zoals het klein orkest al zong.

Lees maar even dan.

Snap het verder ook niet zo. Dood ga je toch.
quote:
5s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat betaald dat eigenlijk? Want dat schijn je allemaal zo goed te weten.
Dat betaalt klaarblijkelijk genoeg om jezelf door heel Europa vast te ketenen aan redenen van onze ondergang, bruggen, landingsbaan etc. #EUgreendeal
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_207722038
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:22 schreef inslagenreuring het volgende:


Snap het verder ook niet zo.
Dat etaleer je idd duidelijk hier. Dat wij doodgaan klopt maar dat we als mensheid verantwoordelijk zijn voor een nieuwe extinctie golf is natuurlijk niet normaal te noemen. :D
  donderdag 26 januari 2023 @ 16:41:18 #178
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207722078
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat etaleer je idd duidelijk hier. Dat wij doodgaan klopt maar dat we als mensheid verantwoordelijk zijn voor een nieuwe extinctie golf is natuurlijk niet normaal te noemen. :D
Dat is wel normaal. Wij kunnen onszelf vernietigen en doen dat al sinds mensenheugenis. Er liggen nucleaire bommen waardoor we met 1 druk op de knop weg zijn.

Maar nee, geen bruinkool meer delven hoor, blijf thuis, verruil je auto voor een stekkerbak en leg panelen op je dak. Anders zijn we er in 2147 niet meer!!
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_207722102
Regenwilden ademen co2 in:
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207722212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:41 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is wel normaal. Wij kunnen onszelf vernietigen en doen dat al sinds mensenheugenis. Er liggen nucleaire bommen waardoor we met 1 druk op de knop weg zijn.

Maar nee, geen bruinkool meer delven hoor, blijf thuis, verruil je auto voor een stekkerbak en leg panelen op je dak. Anders zijn we er in 2147 niet meer!!
wat een hak op de tak verhaal omdat we onszelf vanaf de bekende geschiedenis de hoofden inslaan en nu dus nucleair kunnen vernietigen is het ook wel oke dat we onszelf maar vernietigen door de natuur op een vreedzame manier te vernietigen. :')

Met zulke logica kun je alles dadelijk recht lullen en zelf een moord heden ten dage goed praten omdat het vroeger ook heel normaal was, of weer slavernij of zo invoeren.
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:10:32 #181
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207722889
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
wat een hak op de tak verhaal omdat we onszelf vanaf de bekende geschiedenis de hoofden inslaan en nu dus nucleair kunnen vernietigen is het ook wel oke dat we onszelf maar vernietigen door de natuur op een vreedzame manier te vernietigen. :')

Met zulke logica kun je alles dadelijk recht lullen en zelf een moord heden ten dage goed praten omdat het vroeger ook heel normaal was, of weer slavernij of zo invoeren.
Zo'n vaart loopt het mijns inziens dus niet. Het punt is meer dat een Aberkullie zich beter op een landingsbaan in volkel kan vastbinden tegen kernbommen. Die existentiële dreiging is reëel.

Niet iets gradueels en ongrijpbaar als "klimaatverandering", wel of niet dood in 2715, uiteraard afhankelijk van een fuckton variabelen. Voorts helemaal in lijn met de groenlinkse lobby.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:17:53 #182
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207722939
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:41 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is wel normaal. Wij kunnen onszelf vernietigen en doen dat al sinds mensenheugenis. Er liggen nucleaire bommen waardoor we met 1 druk op de knop weg zijn.

Maar nee, geen bruinkool meer delven hoor, blijf thuis, verruil je auto voor een stekkerbak en leg panelen op je dak. Anders zijn we er in 2147 niet meer!!
veeel eerder
de klimaat opwarming gaat veel te snel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 18:24:07 #183
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_207723002
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat denk ik ook , binnen tien jaar breekt de pleuris uit
Zo'n doemdenker ben ik ook weer niet maar dat we te laat zijn lijkt me wel duidelijk. Rond de eeuwisseling ontstaan de echte problemen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:27:55 #184
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_207723027
+4 graden lijkt me voor Nederland eigenlijk ideaal.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:30:11 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207723045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:24 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Zo'n doemdenker ben ik ook weer niet maar dat we te laat zijn lijkt me wel duidelijk. Rond de eeuwisseling ontstaan de echte problemen.
GROTE problemen.
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:35:14 #186
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207723103
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:27 schreef BlaZ het volgende:
+4 graden lijkt me voor Nederland eigenlijk ideaal.
JA maar hou er wel rekening dat we vele miljoenen medebewoners erbij gaan krijgen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:39:42 #187
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207723156
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
JA maar hou er wel rekening dat we vele miljoenen medebewoners erbij gaan krijgen
Dat is amper een voorspelling te noemen met het huidige immigratiebeleid.

Of ligt dat straks met terugwerkende kracht aan het klimaat?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:46:51 #188
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_207723255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
JA maar hou er wel rekening dat we vele miljoenen medebewoners erbij gaan krijgen
Ik woon niet in Nederland, maar qua klimaat lijkt me dat prettiger. Ik denk dat we vooral goede vrienden moeten blijven/worden met Canada en Rusland die gaan miljoenen vierkante kilometers terrein met bewoonbaar klimaat krijgen als de opwarming zo doorzet.

[ Bericht 1% gewijzigd door BlaZ op 26-01-2023 18:53:29 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:59:22 #189
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207723447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is amper een voorspelling te noemen met het huidige immigratiebeleid.

Of ligt dat straks met terugwerkende kracht aan het klimaat?
Ja dat ligt mede ook aan de klimaat verandering , endus trek maar een parallel naar de toekomst dan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 26 januari 2023 @ 19:00:08 #190
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207723457
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik woon niet in Nederland, maar qua klimaat lijkt me dat prettiger. Ik denk dat we vooral goede vrienden moeten blijven/worden met Canada en Rusland die gaan miljoenen vierkante kilometers terrein met bewoonbaar klimaat krijgen als de opwarming zo doorzet.
veel is daar onvruchtbare aarde , duizenden kilometers lang stof en zand, er moet ook een economie zijn he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207723642
quote:
Op donderdag 26 januari 2023 19:00 schreef michaelmoore het volgende:

Veel is daar onvruchtbare aarde, duizenden kilometers lang stof en zand. Er moet ook een economie zijn hč.
En misschien lopen er ook wel wolven rond. 11.gif
  donderdag 26 januari 2023 @ 19:15:18 #192
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207723718
quote:
6s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:12 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
En misschien lopen er ook wel wolven rond. 11.gif
beren ook wel denk ik
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207724036
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 22:07 schreef Beathoven het volgende:
Als 2000 tot 2010 in gemiddelde de temperaturen oplopen en hypothetisch in 2005 een gemiddeld kouder jaar is, verbreekt dat niet de trend.
Onbedoelde humor! :D (is bijna altijd de leukste humor)

2005 en 2010 waren destijds namelijk allebei recordjaren en lagen zelfs zó dicht bij elkaar (14,7502, resp.14,7868°C(1), dwz. binnen elkaars spreidingsgebied) dat niemand met 100% zekerheid kon zeggen welke van de twee definitief het warmst was. Later zouden beiden nog worden verpletterd door 2014, 2015, 2016 (tot nu toe de warmste met een score van 15,0547°C), 2017, 2018, 2019, 2020 (vlak onder 2016), 2021 en 2022, dus zó warm waren ze nou ook weer niet. :P

(1) gemiddelde van HadCRUT4, NASA/GISS, NOAA/NCEI, Cowtan&Way, BEST en Copernicus
  donderdag 26 januari 2023 @ 19:35:26 #194
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207724071
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik woon niet in Nederland, maar qua klimaat lijkt me dat prettiger. Ik denk dat we vooral goede vrienden moeten blijven/worden met Canada en Rusland die gaan miljoenen vierkante kilometers terrein met bewoonbaar klimaat krijgen als de opwarming zo doorzet.
steden zullen absoluut onleefbaar worden tenzij je een vermogen uitgeeft aan Airco
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207725148
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:27 schreef BlaZ het volgende:
+4 graden lijkt me voor Nederland eigenlijk ideaal.
Tenzij je bedenkt wat dat voor de rest van de wereld inhoudt... volgens een prognose ergens begin deze eeuw van het Pentagon (die je m.i. niet echt linksige klimaatgekkies kunt noemen :D hoewel de prognose nog steeds vrij aardig wordt gevolgd) lopen Skandinavië en de landen rond de Noordzee een fiks risico op een minder snel stijgende temperatuur en misschien zelfs op enige (tijdelijke) afkoeling als de Golfstroom (=warm & zout) door smeltwater van Groenland (=koud & zoet; dwz. het smeltwater "drijft" in 1e instantie op het warme zoute Golfstroomwater) dieper en/of zuidelijker komt te liggen. Dan gaan we nog merken dat we op dezelfde noorderbreedte liggen als Newfoundland. :o

Ik ben daar een keer overheen gevlogen (in een vliegtuig) (duh! :P ) en vond het een perfecte uitbeelding van de term "desolaat": ijs en sneeuw en rotsen en ijs en sneeuw en rotsen en ijs en sneeuw en rotsen, zo ver als het oog riekt. ;)

Als het op dat moment in NL 4 graden warner is dan "vroegâh"....
  donderdag 26 januari 2023 @ 20:24:54 #196
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207725287
Ik zou me er niet langer druk om maken - we zijn te laat. We moeten het blijven proberen hoor, elke graad lager helpt, dus zeker blijven investeren. Maar we kunnen beter beginnen met de voorbereidingen om de desastreuze gevolgen van de komende klimaatveranderingen te mitigeren. De belangrijkste: massa immigratie uit gebieden die onleefbaar worden (zoals Afrika), zoetwatertekort in Europa en een stijgende zeespiegel.

Op de langere termijn: waar gaan we 8 tot 10 miljoen Hollanders en Zeeuwen huisvesten als we het punt bereiken dat investeren in de zeewering niet langer te betalen is en de randstad onbewoonbaar wordt door overstroming en/of verzilting.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_207726155
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:33 schreef brokjespoes het volgende:

[..]
Onbedoelde humor! :D (is bijna altijd de leukste humor)

2005 en 2010 waren destijds namelijk allebei recordjaren en lagen zelfs zó dicht bij elkaar (14,7502, resp.14,7868°C(1), dwz. binnen elkaars spreidingsgebied) dat niemand met 100% zekerheid kon zeggen welke van de twee definitief het warmst was. Later zouden beiden nog worden verpletterd door 2014, 2015, 2016 (tot nu toe de warmste met een score van 15,0547°C), 2017, 2018, 2019, 2020 (vlak onder 2016), 2021 en 2022, dus zó warm waren ze nou ook weer niet. :P

(1) gemiddelde van HadCRUT4, NASA/GISS, NOAA/NCEI, Cowtan&Way, BEST en Copernicus
je weet dat het een fictief voorbeeld was.
pi_207726312
Hoe gaan we China, India en Zuid-Amerika in godsnaam verplichten om te stoppen? Als Europa nu in de zee zakt en nooit meer terug komt wordt die opwarming ook niet gestopt vanwege de enorme groeispurten die “opkomende economiën” of hoe het nieuwe eufemisme voor de 3e wereld ook maar mag heten maken en niet willen remmen tot ze even rijk zijn als hier met dito uitstoot.

Zover ik heb kunnen lezen stoot alleen China alleen al nu al even veel uit als Europa en de VS samen en willen ze nog even doorgaan met groeien tot hun jubileum in 2049. Daarna zouden ze heus wel stoppen. Heus.

De čchte verandering moet uiteindelijk komen van dit enorme deel van de wereld, die een totaal andere wereldvisie lijken te hebben.
Betekent niet dat hier niets hoeft te gebeuren, maar ik vind de kijk hier op de rest van de wereld altijd nogal naďef. Elke keer als in een interview gepusht wordt op dit onderwerp komt er een antwoord als: We MoEtEn HeT gOeDe VoOrBeElD GeVeN aAn De ArMe MeNsEn!1!
Dan willen ze vast zo worden als wij. Of maken ze gebruik van het verzwakte westen om de macht over te nemen. Wie zal het zeggen. Ik draag mijn minuscule steentje bij, maar de macrogegevens maken gewoon cynisch op dit onderwerp. Ik ga me er in ieder geval verder niet druk over maken, dat heeft toch geen enkele zin.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tňch blijft bestaan.
  donderdag 26 januari 2023 @ 21:14:18 #199
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207726358
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:12 schreef Akkerdjie het volgende:
Hoe gaan we China, India en Zuid-Amerika in godsnaam verplichten om te stoppen? Als Europa nu in de zee zakt en nooit meer terug komt wordt die opwarming ook niet gestopt vanwege de enorme groeispurten die “opkomende economiën” of hoe het nieuwe eufemisme voor de 3e wereld ook maar mag heten maken en niet willen remmen tot ze even rijk zijn als hier met dito uitstoot.

Zover ik heb kunnen lezen stoot alleen China alleen al nu al even veel uit als Europa en de VS samen en willen ze nog even doorgaan met groeien tot hun jubileum in 2049. Daarna zouden ze heus wel stoppen. Heus.

De čchte verandering moet uiteindelijk komen van dit enorme deel van de wereld, die een totaal andere wereldvisie lijken te hebben.
Betekent niet dat hier niets hoeft te gebeuren, maar ik vind de kijk hier op de rest van de wereld altijd nogal naďef. Elke keer als in een interview gepusht wordt op dit onderwerp komt er een antwoord als: We MoEtEn HeT gOeDe VoOrBeElD GeVeN aAn De ArMe MeNsEn!1!
Dan willen ze vast zo worden als wij. Of maken ze gebruik van het verzwakte westen om de macht over te nemen. Wie zal het zeggen. Ik draag mijn minuscule steentje bij, maar de macrogegevens maken gewoon cynisch op dit onderwerp. Ik ga me er in ieder geval verder niet druk over maken, dat heeft toch geen enkele zin.
om maar niet te spreken van Afrika , waar men de afgewerkte stookolie mengt met diesel en dan verkoopt

onze afgewerkte stookolie van cruisseschepen uit Rotterdam
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207726989
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zo'n vaart loopt het mijns inziens dus niet. Het punt is meer dat een Aberkullie zich beter op een landingsbaan in volkel kan vastbinden tegen kernbommen. Die existentiële dreiging is reëel.

Niet iets gradueels en ongrijpbaar als "klimaatverandering", wel of niet dood in 2715, uiteraard afhankelijk van een fuckton variabelen. Voorts helemaal in lijn met de groenlinkse lobby.
Ongrijpbaar en het valt wel mee?

https://nos.nl/artikel/24(...)de-30-miljard-dollar

https://www.ad.nl/buitenl(...)-op-oorlog~ad0e296f/

https://www.rtlnieuws.nl/(...)atuur-regen-neerslag

Misschien duurt het inderdaad nog wel tot 2715 voordat we allemaal dood zijn.
Toch vind ik de vele problemen als gevolg van klimaatverandering nu al grijpbaar en reëel genoeg om te beseffen dat het wel anders moet om het fijne leven van nu nog te kunnen waarborgen tot 2715.
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:43:14 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207728587
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:39 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ongrijpbaar en het valt wel mee?

https://nos.nl/artikel/24(...)de-30-miljard-dollar

https://www.ad.nl/buitenl(...)-op-oorlog~ad0e296f/

https://www.rtlnieuws.nl/(...)atuur-regen-neerslag

Misschien duurt het inderdaad nog wel tot 2175 voordat we allemaal dood zijn.
Toch vind ik de vele problemen als gevolg van klimaatverandering nu al grijpbaar en reëel genoeg om te beseffen dat het wel anders moet om het fijne leven van nu nog te kunnen waarborgen tot 2715.
zo dat is nog een hele tijd, hoe weet jij dat zo precies ?

Als jhet nu on 20 jaar tijd 1C warmer wordt , hoe warm is het dan in 2175 ?/

graadje of 10 he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207730487
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zo dat is nog een hele tijd, hoe weet jij dat zo precies ?

Als jhet nu on 20 jaar tijd 1C warmer wordt , hoe warm is het dan in 2175 ?/

graadje of 10 he
Ik quote een user die het had over 2175.
Kwam niet van mij.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 04:53:50 #203
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207730662
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:10 schreef inslagenreuring het volgende:

Zo'n vaart loopt het mijns inziens dus niet.
En je onderbouwing hiervoor is 'ik wil het niet'? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 27 januari 2023 @ 05:32:49 #204
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207730677
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 04:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En je onderbouwing hiervoor is 'ik wil het niet'? :')
Mijn onderbouwing is; ik geef geen halve neuk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 27 januari 2023 @ 06:00:40 #205
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207730707
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 05:32 schreef inslagenreuring het volgende:

Mijn onderbouwing is; ik geef geen halve neuk.
Maar de generaties na jou misschien wel. Zal wel buiten jouw scope vallen. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207730815
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 05:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mijn onderbouwing is; ik geef geen halve neuk.
Nou fantastisch ben je nu blij dat je hier je als ultieme egoďstische eikel kan gedragen?
pi_207731778
ehhh wat heeft co2 uitstoot met de klimaatverandering te maken? xD
pi_207731832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 09:39 schreef hoechst het volgende:
ehhh wat heeft co2 uitstoot met de klimaatverandering te maken? xD
Nobelprijsmateriaal dit. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 27 januari 2023 @ 11:51:23 #209
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_207733069
Kunnen ze niet lekker op het Malieveld gaan protesteren in plaats van mensen lastig te vallen op de snelweg? Zelfde geldt uiteraard voor boeren.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_207734103
Zolang de mensen die dit verkondigen zelf de hele wereld rondreizen voor lezingen etc, en niet in een klimaatneutrale tinyhouse wonen, zullen ze mij niet kunnen overtuigen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 27 januari 2023 @ 14:32:45 #211
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207734723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 06:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Maar de generaties na jou misschien wel. Zal wel buiten jouw scope vallen. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 06:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nou fantastisch ben je nu blij dat je hier je als ultieme egoďstische eikel kan gedragen?
Voelt heerlijk joh.

De opgave om naast een fatsoenlijk leven opbouwen ook nog het lot van de wereld op je schouders nemen?

Ik pas ervoor. Nu gaan we er allemaal aan?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 27 januari 2023 @ 15:00:10 #212
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207735031
https://www.nu.nl/klimaat(...)rkeerde-kant-op.html

Iets over de kringloopeconomie.

Het klimaat proberen te redden (of op z'n minst de afbraak beperken) lijkt dweilen met de kraan open.
pi_207738559
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:04 schreef Beathoven het volgende:
je weet dat het een fictief voorbeeld was.
Tuurlijk, maar ik vond het evenzo garppig :P dat je juist die 2 jaren nam. ;)

B:)B ?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 januari 2023 @ 20:07:36 #214
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207738660
Het klimaat is allang naar de tering joh.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_207739684
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:03 schreef brokjespoes het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar ik vond het evenzo garppig :P dat je juist die 2 jaren nam. ;)

B:)B ?
proost :)
pi_207739755
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:07 schreef Nattekat het volgende:
Het klimaat is allang naar de tering joh.
We moeten wel de virtuele thermostaat van de aarde voor ogen houden natuurlijk.
pi_207739847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
D66 sponsort deze groepjes. Dit soort denkbeelden alleen maar bijvangst. Die gasten staan morgen weer ergens anders te 'demonstreren' voor geld.
Waar kan ik mijn declaratie indienen?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 januari 2023 @ 21:33:32 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207740434
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 21:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]
We moeten wel de virtuele thermostaat van de aarde voor ogen houden natuurlijk.
Zo lang de kankergezwellen van deze planeet (VS en China) vrolijk door gaan, gaan we dit nooit winnen joh. Ik heb hier 0 vertrouwen in.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 29 januari 2023 @ 12:58:53 #219
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207763540
De stikstof is toch veel belangrijker dan de klimaatverandering , daar spenderen we 25 miljard aan om de pijpestrootjes te redden en een zwik boeren om zeep te helpen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 29 januari 2023 @ 20:42:31 #220
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_207770237
Ik heb vandaag de dag een prima leven, met ongebreidelde consumptie, onbeperkte mobiliteit en een continue beschikbaarheid van energie. Als ik het goed begrijp, moet dat allemaal veranderen.

Vooralsnog lijkt het er op dat wanneer we iets 'niet' mogen, het slechts duurder gemaakt wordt, zodat minder mensen het kunnen doen. Als het lukt om wereldwijd het de welvaartsconsumptie terug te dringen, door veel er van buiten het bereik van het werkende volk te stellen, is dat een effective methode om te minderen.

Natuurlijk zal dit slechts ontaarden in wat we al kennen, hogere belastingen voor de burger bij ons in de EU en ruzie tussen machtige partijen op het wereldtoneel. Bij die realisatie blijf ik er als werkende burger ook laconiek onder en ga ik verder met het simpele leven van consumeren, rijden en mijn huis verwarmen. Zo lang ik het kan betalen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_207770409
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:58 schreef michaelmoore het volgende:
De stikstof is toch veel belangrijker dan de klimaatverandering , daar spenderen we 25 miljard aan om de pijpestrootjes te redden en een zwik boeren om zeep te helpen
Baas in eigen land is het belangrijkst maar dat kan niet binnen de EU.

Ondanks alle doemscenario's die werden gebracht ten tijden van de Brexit blijkt het gewoon mogelijk om uit de EU te stappen en niet failliet te gaan.
  zondag 29 januari 2023 @ 21:06:09 #222
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207770649
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 20:54 schreef Nober het volgende:

[..]
Baas in eigen land is het belangrijkst maar dat kan niet binnen de EU.

Ondanks alle doemscenario's die werden gebracht ten tijden van de Brexit blijkt het gewoon mogelijk om uit de EU te stappen en niet failliet te gaan.
Nederland zal nooit uit de Eu Stappen, wij hebben het meeste voordeel van de voor ons extreem goedkope euro

De Zuidelijke landen die betalen de prijs omdat ze met deze Euro munt niet overweg kunnen
beter is het voor Italie om asap de Euro te verlaten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 30 januari 2023 @ 07:02:27 #223
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207773311
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:32 schreef inslagenreuring het volgende:

Voelt heerlijk joh.

Zie je wel vaker bij narcisten. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207773385
Weet iemand of het milieu vergaat op 8 of 9 juni?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207789901
https://www.volkskrant.nl(...)-in-de-ban~bd495749/

Compleet wensdenken, nog steeds denken politici dat je fossiel zomaar kunt inruilen voor zon en wind.
Al afgezien dat je dan eerst eens het energienetwerk moet gaan aanpakken, zit je ook nog steeds met het probleem van dagen met weinig wind en zon. Echter er lijkt totaal geen focus te zijn op dit probleem, alleen maar denken in autos op batterijen, en niet op bijvoorbeeld investeringen in een beter OV, begin bijvoorbeeld OV eens echt aantrekkelijk te maken, bijvoorbeeld door de NS aan te pakken met hun onvriendelijke stations waar je alleen voor restaurant prijzen wat eten kunt kopen. In plaats dat er meer treinen rijden, rijden er steeds minder.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 31 januari 2023 @ 11:15:49 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207790021
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 07:29 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand of het milieu vergaat op 8 of 9 juni?
Ik zal even de agenda erbij pakken.
pi_207790115
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:06 schreef raptorix het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-in-de-ban~bd495749/

Compleet wensdenken, nog steeds denken politici dat je fossiel zomaar kunt inruilen voor zon en wind.
Al afgezien dat je dan eerst eens het energienetwerk moet gaan aanpakken, zit je ook nog steeds met het probleem van dagen met weinig wind en zon. Echter er lijkt totaal geen focus te zijn op dit probleem, alleen maar denken in autos op batterijen, en niet op bijvoorbeeld investeringen in een beter OV, begin bijvoorbeeld OV eens echt aantrekkelijk te maken, bijvoorbeeld door de NS aan te pakken met hun onvriendelijke stations waar je alleen voor restaurant prijzen wat eten kunt kopen. In plaats dat er meer treinen rijden, rijden er steeds minder.
wensdenken van de overheid ja mooi dat een organisatie laat zien dat er nog heel wat hordes te nemen zijn.

De overheidsbestuurders willen gewoon dat iedereen een electrische auto aanschaft en schatten dan in dat de accucapaciteit genoeg is om de winter door te komen. Net zoals men de eu regels voor mest uitrijden benaderde. :D

Je rijdt nooit met de bus als de ns je grootste probleem is. Bussen waarvan routes verlegd worden waardoor je als reiziger een mooie toeristische route krijgt, langer onderweg bent en omdat het meer kilometers worden ook nog eens meer mag aftikken omdat de ov chip zo eerlijk is dat je per afgelegde afstand mag afrekenen. Die ov chip zou bij bussen met de kortst mogelijke afstand tussen in en uitstap moeten rekenen, reizigers zitten niet op toeristische routes te wachten.
pi_207790182
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]
wensdenken van de overheid ja mooi dat een organisatie laat zien dat er nog heel wat hordes te nemen zijn.

De overheidsbestuurders willen gewoon dat iedereen een electrische auto aanschaft en schatten dan in dat de accucapaciteit genoeg is om de winter door te komen. Net zoals men de eu regels voor mest uitrijden benaderde. :D

Je rijdt nooit met de bus als de ns je grootste probleem is. Bussen waarvan routes verlegd worden waardoor je als reiziger een mooie toeristische route krijgt, langer onderweg bent en omdat het meer kilometers worden ook nog eens meer mag aftikken omdat de ov chip zo eerlijk is dat je per afgelegde afstand mag afrekenen. Die ov chip zou bij bussen met de kortst mogelijke afstand tussen in en uitstap moeten rekenen, reizigers zitten niet op toeristische routes te wachten.
Dat laatste is idd wel een goede. Eerst was ik met de bus in ca 20 minuten op het station in Tilburg paar jaar terug lijn omgelegd en nu kost het 40 minuten. Zie nu wel de rest van Tilburg zuid Oost.

De treinen vind ik in Nederland eigenlijk wel goed en frequent.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207790473
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:


De treinen vind ik in Nederland eigenlijk wel goed en frequent.
Treinen goed en frequent daar kan ook nogal wat op afgedongen worden. Neem de intercity van Tilburg naar Nijmegen 49 minuten reistijd waarvan de trein 5 minuten in Den Bosch stil staat te staan. Ruim 10% van de reistijd stilstand alleen om de zogenaamde prestatie bonus te kunnen halen waarmee men wat vertragingen kan opvangen. 8)7
pi_207790541
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat laatste is idd wel een goede. Eerst was ik met de bus in ca 20 minuten op het station in Tilburg paar jaar terug lijn omgelegd en nu kost het 40 minuten. Zie nu wel de rest van Tilburg zuid Oost.

De treinen vind ik in Nederland eigenlijk wel goed en frequent.
Het gaat me niet zozeer om frequent, ik vind gewoon de stations ook walgelijk, ik vind wachten niet zo erg, maar dit wil ik gewoon relaxed kunnen doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207790685
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 12:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat me niet zozeer om frequent, ik vind gewoon de stations ook walgelijk, ik vind wachten niet zo erg, maar dit wil ik gewoon relaxed kunnen doen.
Als treinen elke 5 minuten zouden rijden dan heb je niet eens de tijd om tijdens het wachten je te ergeren aan aftandse stations zonder en met minimale voorzieningen. :+
pi_207790745
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 12:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als treinen elke 5 minuten zouden rijden dan heb je niet eens de tijd om tijdens het wachten je te ergeren aan aftandse stations zonder en met minimale voorzieningen. :+
Maar ik wil niet snel :)
Wat mij betreft word Treinreizen ook weer elitair :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 31 januari 2023 @ 12:36:26 #233
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207790842
Mijn vrouw kwam met een mooi artikel voor haar studie. Ging over de vraag of we nu in een mass extinction zitten. De schrijver vergeleek het patroon van historische mass extinctions (asteroďde uitgesloten :7 ) met black-outs op elektrische netwerken. Zijn conclusie was dat daar veel overeenkomsten tussen zaten. Beide complexe netwerken waar uiteindelijk bijna het hele netwerk faalt. Nog mooier stukje conclusie was dat als wat we nu zien al het begin van een mass extinction is, dat er dan al helemaal niets meer aan gedaan kan worden. Het in elkaar storten van het netwerk is onvermijdelijk als het proces al begonnen is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207790859
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 12:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar ik wil niet snel :)
Wat mij betreft word Treinreizen ook weer elitair :)
Helaas is Rusland op slot anders zou je deze trein kunnen nemen. ;)
pi_207795722
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Treinen goed en frequent daar kan ook nogal wat op afgedongen worden. Neem de intercity van Tilburg naar Nijmegen 49 minuten reistijd waarvan de trein 5 minuten in Den Bosch stil staat te staan. Ruim 10% van de reistijd stilstand alleen om de zogenaamde prestatie bonus te kunnen halen waarmee men wat vertragingen kan opvangen. 8)7
Is dat niet voor overstappers. Ik vergelijk het met andere landen en dan is het goed. Over de stations ook niet veel te klagen. Zeker in Brabant zijn de grootste stations 5 jaar geleden allemaal vernieuwd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')