abonnement Unibet Coolblue
pi_198272923
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het gaat bij het overgrote gedeelte helemaal niet om het gelijk aan je zijde willen hebben? :')

Waarom gebruik jij voor elke subcultuur de extremen en laat je de gemiddelden links liggen?
Kom op zeg. Vegans zijn 9 vd 10 keer drammers. Logisch ook, want het is een enorm extremistische opvatting dat je zelfs geen ei mag eten (of voelt een ei ook pijn?). Of schoenen dragen van een afvalproduct (nee, daar is het milieu mee gebaat).
  maandag 1 maart 2021 @ 19:06:45 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198272959
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Misandrie is simpelweg een synoniem voor mannenhaat en het feit dat er een synoniem is wil niet zeggen dat feminisme in de kern gewoon mannenhaat is.

Dat zie je als je gaat ontleden waar feministen echt voor staan. Een beetje zoals Wilders zegt dat hij niets tegen Marokkanen heeft. Maar wel tegen foute Marokkanen. Beetje nadeel is dat een Marokkaan in zijn ogen per definitie fout is, tenzij hij zich helemaal onderwerpt aan de doctrine van Wilders.

Dat is ook precies wat deze verwarde vrouw zegt: ze haar mannen, maar niet mensen die met een lul geboren zijn die zich helemaal gedragen conform haar normering. Geen enkele eis aan vrouwen natuurlijk, dat komt niet in haar op.

Het is een omgekeerd seksisme, net als dat de inclusiviteitsbeweging omgekeerd racistisch is, waarbij blankheid (wat zelfs de naam ontnomen wordt, ze noemen het witheid) uitgebannen moet worden.

Dat ik het na 2020 nog uit moet leggen vind ik een beetje raar. We hebben toch allemaal tijd genoeg gehad om te lezen over dit soort idioterie?
Het feminisme is wel wat breder dan dat. Het is een beetje zoals communisme links is. Maar dat dat een linkse partij als de PvdA niet meteen achter een planeconomie doet staan.
pi_198273011
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Omdat het in eerste instantie vrouwen waren, en zijn, die voor meer gelijkheid strijden ten opzichte van de man en niet andersom? Begrijp overigens niet waarom je over die term zou vallen gezien je de extreme feministen die vallen over woorden als mankind waarschijnlijk ook ridiculiseert. En terecht overigens.
Kom op zeg. Feministen geloven werkelijk in de superioriteit van de vrouw. ‘De wereld zou beter zijn als vrouwen aan de macht waren’. Koppelen mannelijkheid aan agressie. Enz.

Dat is mannenhaat. Daar heb je gradaties is, net zo goed als dat niet iedere racist in zijn vrije tijd een puntmuts draagt.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 1 maart 2021 @ 19:11:53 #154
319979 Fok-it
All is well
pi_198273071
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kom op zeg. Feministen geloven werkelijk in de superioriteit van de vrouw. ‘De wereld zou beter zijn als vrouwen aan de macht waren’. Koppelen mannelijkheid aan agressie. Enz.
Nee hoor. Je gebruikt weer alleen de vrouwen die het feminisme tot in het extreme trekken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_198273083
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het feminisme is wel wat breder dan dat. Het is een beetje zoals communisme links is. Maar dat dat een linkse partij als de PvdA niet meteen achter een planeconomie doet staan.
Feministen gaan verder dan het streven naar gelijkheid wat jij lijkt te denken. Die zijn echt van mening dat vrouwen meer/beter zijn dan mannen. Dat vrouwelijke eigenschappen beter zijn dan mannelijke eigenschappen.

Probeer maar eens een discussie te voeren met een feminist. En dan heb ik het niet over een vrouw die zich feminist noemt omdat dat hip is, maar iemand die daar echt mee bezig is.

Je zal versteld staan.

Al ben je misschien al een beetje woke gebeukt, want wokeness is ook erg hip bij d66 tegenwoordig.
pi_198273139
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nee hoor. Je gebruikt weer alleen de vrouwen die het feminisme tot in het extreme trekken.
Nee, nee, nee! Dat is een leugen dat dat een extremistische versie is van feminisme.

Mannen en vrouwen zijn al gelijk! Ze maken vooral andere keuzes, waardoor er statische ongelijkheden zijn, die dan weer opgeheven moeten worden, want vrouwen moeten hetzelfde verdienen als mannen. Kennelijk met minder uren, minder ambitie, minder vaak kiezen voor arbeid wat goed wordt betaald, enz.

Kortom: bij gelijke monikken, moeten de vrouwen grotere kappen krijgen.

Mannenhaat.

Graaf eens dieper. Je laat je in de luren leggen.
  maandag 1 maart 2021 @ 19:52:38 #157
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198274174
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Op papier wel. In de praktijk knelt het op veel plekken nog wel eens.
Inderdaad. In de praktijk werken meer dan de helft van alle vrouwen parttime.

Wat slecht van de mannen dat ze fulltime werken en daardoor meer verdienen en hogere functies hebben. Een goede reden om ze te haten.

Nog erger is dat ze statistisch allemaal voor een vak kiezen dat beter betaalt en waar je makkelijker in doorgroeit. Hoe durven ze?! Dat moet veranderen.
pi_198274367
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Allemaal rationalisaties, die verder geen steek houden.

Prima als iemand vegan wil eten, maar denken dat je daarmee het gelijk aan je zijde hebt is oliedom. Mensen zijn omnivoren. En eten dus ook vlees.
Appeal to nature fallacy
  maandag 1 maart 2021 @ 20:39:03 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198275332
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Feministen gaan verder dan het streven naar gelijkheid wat jij lijkt te denken. Die zijn echt van mening dat vrouwen meer/beter zijn dan mannen. Dat vrouwelijke eigenschappen beter zijn dan mannelijke eigenschappen.

Probeer maar eens een discussie te voeren met een feminist. En dan heb ik het niet over een vrouw die zich feminist noemt omdat dat hip is, maar iemand die daar echt mee bezig is.

Je zal versteld staan.

Al ben je misschien al een beetje woke gebeukt, want wokeness is ook erg hip bij d66 tegenwoordig.
Er is niet een allesomvattend type feminist. Mijn moeder is ook een feminist. Zat bijvoorbeeld in een klankbordgroep om een wethouder te adviseren op het gebied van veiligheid van vrouwen. Of was actief in een club die opkwam voor vrouwen uit religieuze milieus die in de knel zaten. Had allemaal niets met mannenhaat te maken maar meer met het bouwen aan een fijnere samenleving. Die moest ook niets hebben van geradicaliseerde mannenhaatsters van haar generatie.

Dat iemand een feministe is wil nog weinig zeggen in wat voor subhokje dat past. Ik begrijp niet echt waarom dat zo glashard ontkent moet worden en er gedaan wordt of de kenau van dit artikel maatgevend is voor iedere feminist.
  maandag 1 maart 2021 @ 20:41:36 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198275388
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Inderdaad. In de praktijk werken meer dan de helft van alle vrouwen parttime.

Wat slecht van de mannen dat ze fulltime werken en daardoor meer verdienen en hogere functies hebben. Een goede reden om ze te haten.

Nog erger is dat ze statistisch allemaal voor een vak kiezen dat beter betaalt en waar je makkelijker in doorgroeit. Hoe durven ze?! Dat moet veranderen.
Nouja feminisme kan ook vrouwen er zelf op wijzen dat ze andere keuzes moeten maken. Het is maar net hoe zelfreflectief de stroming is.

Daarbij zijn er ook in Nederland nog altijd milieus waar het allemaal zo vanzelfsprekend niet is. Ook al komt het in je eigen leefwereldje misschien niet voor.
pi_198275390
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er is niet een allesomvattend type feminist. Mijn moeder is ook een feminist. Zat bijvoorbeeld in een klankbordgroep om een wethouder te adviseren op het gebied van veiligheid van vrouwen. Of was actief in een club die opkwam voor vrouwen uit religieuze milieus die in de knel zaten. Had allemaal niets met mannenhaat te maken maar meer met het bouwen aan een fijnere samenleving. Die moest ook niets hebben van geradicaliseerde mannenhaatsters van haar generatie.

Dat iemand een feministe is wil nog weinig zeggen in wat voor subhokje dat past. Ik begrijp niet echt waarom dat zo glashard ontkent moet worden en er gedaan wordt of de kenau van dit artikel maatgevend is voor iedere feminist.
Niet iedere PVV-er zal racist zijn. Het is wel een racistische bende.

Ik ontken niet dat er gradaties zijn, maar feministen hebben in meer of mindere mate een afkeer (laat ik het dan zo zeggen) van mannen/mannelijkheid.
pi_198275453
quote:
Harmange studeerde communicatiewetenschappen ...
:')

Bestaan er onder al die stoere, mannenhatende feministen eigenlijk ook vuilnisophalers en stratenmakers of komen ze niet verder dan dergelijke pretopleidingen met de bijbehorende keuvelbaantjes?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 1 maart 2021 @ 20:52:44 #163
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198275589
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:20 schreef Mortaxx het volgende:
Zo stel ik me @:fugue voor
Je bent een vervelend mannetje, maar dit is wel grappig :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 maart 2021 @ 20:57:01 #164
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198275656
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:27 schreef Plompzakker het volgende:
Ze lijkt op een man :')
Dit!!

Toch wel verbazend dat de zulke overtuigde feministen vrijwel altijd lelijk zijn en inderdaad vaak behoorlijk mannelijke trekjes hebben. Inclusief op vrouwen vallen (een kenmerk van de meeste mannen).
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 maart 2021 @ 20:57:29 #165
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198275665
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:40 schreef Sapstengel het volgende:
Enkeltje gulag dit soort tuig.
Ja opsluiten die vrouwen met een mening. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 1 maart 2021 @ 20:58:55 #166
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198275696
quote:
2s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dit!!

Toch wel verbazend dat de zulke overtuigde feministen vrijwel altijd lelijk zijn en inderdaad vaak behoorlijk mannelijke trekjes hebben. Inclusief op vrouwen vallen (een kenmerk van de meeste mannen).
Penisnijd.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 1 maart 2021 @ 20:59:23 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198275703
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niet iedere PVV-er zal racist zijn. Het is wel een racistische bende.

Ik ontken niet dat er gradaties zijn, maar feministen hebben in meer of mindere mate een afkeer (laat ik het dan zo zeggen) van mannen/mannelijkheid.
Met als verschil dat "de feministen" geen afgebakende club zijn waar een centrale macht bepaald wie er bij hoort.

Maar hoe zou je dan vrouwen willen noemen die opkomen voor vrouwenrechten, zonder daarbij mannen te haten?
  maandag 1 maart 2021 @ 21:06:34 #168
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198275893
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja feminisme kan ook vrouwen er zelf op wijzen dat ze andere keuzes moeten maken. Het is maar net hoe zelfreflectief de stroming is.

Daarbij zijn er ook in Nederland nog altijd milieus waar het allemaal zo vanzelfsprekend niet is. Ook al komt het in je eigen leefwereldje misschien niet voor.
Feminisme is dat vrouwen de keuze maken die ze willen en dat ze vervolgens hetzelfde betaald krijgen als iemand die een vak kiest waar veel mogelijkheden in zijn en waar je een sterke onderhandelingspositie in hebt. Stel je kiest een gemakkelijke en gezellige vrouwenstudie, dan mag je niet minder krijgen dan die afgestudeerde TU'er. Anders is het vrouwenhaat. Dat die TU'er meer verdient heeft volgens hun niets te maken met vrije marktwerking waarbij schaarste meer gewaardeerd wordt. Het is onrecht!

En als een vrouw ervoor kiest om beenhaar en okselhaar te laten staan dan mag je als man niet meer zeggen. "Ik vind eigenlijk glad geschoren benen mooier en vrouwelijker." Als je die mening uitspreekt dan draag je bij aan vrouwenonderdrukking. Het is feminisme om dat allemaal te veranderen.

Maar culturen waar vrouwen echt minder waard zijn dan honden, daar oordelen ze niet over. Die culturen hebben namelijk een gemeenschappelijke vijand als de feminist: De blanke heteroseksuele man. Daarom blijven deze culturen buiten schot.

Het gaat de feministen helemaal niet om gelijkheid. Ze zijn teleurgesteld dat ze niet als een echte traditionele vrouw succesvol kunnen zijn. Dit is haat.
pi_198275921
quote:
10s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja opsluiten die vrouwen met een mening. :')
Nee, alleen vrouwen met een verkeerde mening.

En mannen overigens ook.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:10:53 #170
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198275992
Wat een jankbal, dat mens moet zich gewoon eens goed hard laten nemen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 1 maart 2021 @ 21:20:43 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198276214
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:10 schreef PzKpfw het volgende:
Wat een jankbal, dat mens moet zich gewoon eens goed hard laten nemen.
nee ze wil zelf nemen

allen heeft ze geen piemel gekregen van de here
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 1 maart 2021 @ 21:22:31 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198276249
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:06 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Feminisme is dat vrouwen de keuze maken die ze willen en dat ze vervolgens hetzelfde betaald krijgen als iemand die een vak kiest waar veel mogelijkheden in zijn en waar je een sterke onderhandelingspositie in hebt. Stel je kiest een gemakkelijke en gezellige vrouwenstudie, dan mag je niet minder krijgen dan die afgestudeerde TU'er. Anders is het vrouwenhaat. Dat die TU'er meer verdient heeft volgens hun niets te maken met vrije marktwerking waarbij schaarste meer gewaardeerd wordt. Het is onrecht!

En als een vrouw ervoor kiest om beenhaar en okselhaar te laten staan dan mag je als man niet meer zeggen. "Ik vind eigenlijk glad geschoren benen mooier en vrouwelijker." Als je die mening uitspreekt dan draag je bij aan vrouwenonderdrukking. Het is feminisme om dat allemaal te veranderen.

Maar culturen waar vrouwen echt minder waard zijn dan honden, daar oordelen ze niet over. Die culturen hebben namelijk een gemeenschappelijke vijand als de feminist: De blanke heteroseksuele man. Daarom blijven deze culturen buiten schot.

Het gaat de feministen helemaal niet om gelijkheid. Ze zijn teleurgesteld dat ze niet als een echte traditionele vrouw succesvol kunnen zijn. Dit is haat.
Tja het lijkt er vooral op dat dit overgepend is uit een of ander incel forum vol onzekere mannetjes die zich op een of andere manier weer heel erg bedreigd voelen. Nu weer door feministes. Een andere reden kan ik niet echt bedenken om zo dit frame te willen doordrammen.

Of is het echt te moeilijk om te begrijpen dat er meerdere soorten van een maatschappelijke stroming bestaan?
pi_198276267
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:10 schreef PzKpfw het volgende:
Wat een jankbal, dat mens moet zich gewoon eens goed hard laten nemen.
Ik denk niet dat haar man daar toestemming voor krijgt van haar...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198276394
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met als verschil dat "de feministen" geen afgebakende club zijn waar een centrale macht bepaald wie er bij hoort.

Maar hoe zou je dan vrouwen willen noemen die opkomen voor vrouwenrechten, zonder daarbij mannen te haten?
Normaal.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:32:26 #175
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198276462
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:06 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Feminisme is dat vrouwen de keuze maken die ze willen en dat ze vervolgens hetzelfde betaald krijgen als iemand die een vak kiest waar veel mogelijkheden in zijn en waar je een sterke onderhandelingspositie in hebt. Stel je kiest een gemakkelijke en gezellige vrouwenstudie, dan mag je niet minder krijgen dan die afgestudeerde TU'er. Anders is het vrouwenhaat. Dat die TU'er meer verdient heeft volgens hun niets te maken met vrije marktwerking waarbij schaarste meer gewaardeerd wordt. Het is onrecht!

En als een vrouw ervoor kiest om beenhaar en okselhaar te laten staan dan mag je als man niet meer zeggen. "Ik vind eigenlijk glad geschoren benen mooier en vrouwelijker." Als je die mening uitspreekt dan draag je bij aan vrouwenonderdrukking. Het is feminisme om dat allemaal te veranderen.

Maar culturen waar vrouwen echt minder waard zijn dan honden, daar oordelen ze niet over. Die culturen hebben namelijk een gemeenschappelijke vijand als de feminist: De blanke heteroseksuele man. Daarom blijven deze culturen buiten schot.

Het gaat de feministen helemaal niet om gelijkheid. Ze zijn teleurgesteld dat ze niet als een echte traditionele vrouw succesvol kunnen zijn. Dit is haat.
Ik weet niet of het haat voor de heteroseksuele westerse blanke man is, die feministen en achterlijke culturen verbindt. Ik heb veel meer het idee, dat feministen achterlijke culturen die vrouwen onderdrukken niet willen bekritiseren, omdat ze die culturen als medeslachtoffer zien op deze planeet. Lees: die achterlijke culturen worden eveneens onderdrukt (door de Westerse blanke man, dat wèl idd) en daarom mag je geen kritiek op ze hebben, want ze hebben het al zo moeilijk.

Dat teleurstelling geen grote rol speelt bij feministen, kan ik me haast niet voorstellen. De verongelijktheid spat er gewoon vanaf. Eigenlijk zijn ze gewoon de vrouwelijke variant op de incel. Misschien nog wel met seks, omdat seks krijgen gewoon veel minder een issue is voor vrouwen, maar wel net zo verbitterd en verongelijkt.

Edit: uiteraard reageerde ik zonder het stuk zelf gelezen te hebben, maar zoals ik hierboven al vermoedde, klopt het dat ze vindt dat nietblanke mannen medeslachtoffer zijn en daarom niet bekritiseerd mogen worden als ze vrouwen onderdrukken =>

quote:
Voor u is dus alleen het witte patriarchaat de vijand, u haat alleen witte mannen?

“Ik spreek alleen over wat ik ken. En ik ben mij bewust van de visie van feministen van kleur. Afro-Amerikaanse feministen hebben een andere verhouding tot de mannen van hun gemeenschap dan wij met de onze. Zwarte feministen zeggen dat zwarte mannen als slachtoffer van racisme niet hun politieke vijanden zijn, maar hun bondgenoten.


[ Bericht 7% gewijzigd door Puntenjager op 01-03-2021 22:03:51 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:32:49 #176
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198276471
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja het lijkt er vooral op dat dit overgepend is uit een of ander incel forum vol onzekere mannetjes die zich op een of andere manier weer heel erg bedreigd voelen. Nu weer door feministes. Een andere reden kan ik niet echt bedenken om zo dit frame te willen doordrammen.

Of is het echt te moeilijk om te begrijpen dat er meerdere soorten van een maatschappelijke stroming bestaan?
Als ze feminisme loslaten en gewoon zeggen "ik ben voor gelijkheid" dan sta ik zelfs aan hun kant en strijd ik samen met ze mee.

Ik denk alleen dat ze het laten afweten op het moment dat we het gaan hebben over bijvoorbeeld de rechten voor vaders.

En het komt uit mijn eigen pen. En heb meer vrouwen dan tijd. Maar als je mij een incel wil noemen, vooral doen zou ik zeggen.

Ik geloof niet meer in meerdere stromingen binnen feminisme anno 2021. Er was ooit ongelijkheid ja. Nu zijn we gelijk en als er iemand qua rechten in het voordeel is dan is dat de vrouw.

En dit is mijn mening. Noem me een incel of wat je wil. I don't care. Ik ben gelukkig met mijn vrouw uit een niet-feministische cultuur.
pi_198276504
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja het lijkt er vooral op dat dit overgepend is uit een of ander incel forum vol onzekere mannetjes die zich op een of andere manier weer heel erg bedreigd voelen. Nu weer door feministes. Een andere reden kan ik niet echt bedenken om zo dit frame te willen doordrammen.

Of is het echt te moeilijk om te begrijpen dat er meerdere soorten van een maatschappelijke stroming bestaan?
Beetje een zwaktebod om degenen met een andere mening meteen als incel weg te zetten, terwijl dat er overduidelijk met de haren bij wordt gesleept.

En als feminisme echt zo'n wazige stroming is dat je zo'n beetje alles eronder kan laten vallen van vrouwen hebben ook rechten tot alle mannen zijn klootzakken, dan is het totaal nietszeggend.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:39:55 #178
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198276649
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 00:00 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]

Van zichzelf is ze trouwens helemaal niet zo lelijk, maar ze doet erg haar best om er onaantrekkelijk uit te zien.
Wat is de kans dat een vrouw die er zo uitziet een overtuigd feministe is!? Ik zou zeggen: minstens fifty fifty

En wat is de kans dat een aantrekkelijke vrouw met een sensuele uitstraling een onuitstaanbaar feministe is!? Ik zou zeggen: bijna nul.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:47:26 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198276817
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:32 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Als ze feminisme loslaten en gewoon zeggen "ik ben voor gelijkheid" dan sta ik zelfs aan hun kant en strijd ik samen met ze mee.

Ik denk alleen dat ze het laten afweten op het moment dat we het gaan hebben over bijvoorbeeld de rechten voor vaders.

En het komt uit mijn eigen pen. En heb meer vrouwen dan tijd. Maar als je mij een incel wil noemen, vooral doen zou ik zeggen.

Ik geloof niet meer in meerdere stromingen binnen feminisme anno 2021. Er was ooit ongelijkheid ja. Nu zijn we gelijk en als er iemand qua rechten in het voordeel is dan is dat de vrouw.

En dit is mijn mening. Noem me een incel of wat je wil. I don't care. Ik ben gelukkig met mijn vrouw uit een niet-feministische cultuur.
Wel knap dat je iedere feminist kent en precies weet wat ze allemaal denken.

En nee ze hoeven niet af te stappen van de naam feminisme omdat jij er zelf een soort doctrine bij verzint en niet wilt snappen dat er meerdere soorten binnen een stroming kunnen bestaan.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:50:35 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198276890
quote:
2s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:39 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat is de kans dat een vrouw die er zo uitziet een overtuigd feministe is!? Ik zou zeggen: minstens fifty fifty

En wat is de kans dat een aantrekkelijke vrouw met een sensuele uitstraling een onuitstaanbaar feministe is!? Ik zou zeggen: bijna nul.
Met de fysieke basis is niets mis. Geef die vrouw een beter kapsel, scheer haar oksels, koop een beter passende bril, doe haar charmante kleding aan en dan is ze volgens mij best sexy.
pi_198276963
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met de fysieke basis is niets mis. Geef die vrouw een beter kapsel, scheer haar oksels, koop een beter passende bril, doe haar charmante kleding aan en dan is ze volgens mij best sexy.
Een kind uit de oorlog halen is makkelijk, maar hoe haal je de oorlog uit een kind?
  maandag 1 maart 2021 @ 21:55:36 #182
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198277003
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met de fysieke basis is niets mis. Geef die vrouw een beter kapsel, scheer haar oksels, koop een beter passende bril, doe haar charmante kleding aan en dan is ze volgens mij best sexy.
Het klopt dat aantrekkelijkheid niet puur genen is, maar ook presentatie en verpakking. Echter dat zij er zo wenst uit te zien, zegt veel.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:57:38 #183
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198277056
quote:
U bent biseksueel en getrouwd met een man, maar keert zich tegen de heteroseksualiteit. ‘Die dwingt ons om relaties aan te gaan zonder dat we daar goede redenen voor hebben’, schrijft u.

“Ik bedoel daarmee dat heteroseksualiteit geen persoonlijke keuze is, maar een sociale constructie. Met andere woorden: wij komen niet als heteroseksueel ter wereld, maar wij worden het. In de relatie tussen een man en een vrouw zitten veel seksistische normen die ons worden opgelegd en die ter discussie moeten staan. Denk aan bezitsdrang en jaloezie en dat het een probleem is wanneer een vrouw meer verdient.”
Toch wel ernstig dit. In landen als Iran en Saudi-Arabië zeggen ze precies hetzelfde. Namelijk dat seksuele geaardheid een keuze is. Althans, als je homo bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 02-03-2021 00:46:24 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:57:45 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198277058
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:34 schreef VEM2012 het volgende:

En als feminisme echt zo'n wazige stroming is dat je zo'n beetje alles eronder kan laten vallen van vrouwen hebben ook rechten tot alle mannen zijn klootzakken, dan is het totaal nietszeggend.
Ja het is net zo'n term als links. Daar valt ook een heel uiteenlopend aantal figuren onder. Van brave sociaaldemocratische wethouders tot aan rellend krakerstuig. Of als het christendom, waar zowel de vrijzinnige remonstranten als mede de gestaalde SGP in vallen.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:58:58 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198277100
quote:
2s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:55 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Het klopt dat aantrekkelijkheid niet puur genen is, maar ook presentatie en verpakking. Echter dat zij er zo wenst uit te zien, zegt veel.
De lelijkheid tussen haar oren werkt integraal door op haar verschijning inderdaad.
pi_198277446
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:57 schreef Hexagon het volgende:

Ja het is net zo'n term als links. Daar valt ook een heel uiteenlopend aantal figuren onder. Van brave sociaaldemocratische wethouders tot aan rellend krakerstuig. Of als het christendom, waar zowel de vrijzinnige remonstranten als mede de gestaalde SGP in vallen.
Links is dan ook geen stroming, maar een verzameling van verschillende politieke stromingen.
  maandag 1 maart 2021 @ 22:22:58 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198277703
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Links is dan ook geen stroming, maar een verzameling van verschillende politieke stromingen.
Dat is het feminisme ook. Een paraplu voor verschillende groepjes die ver uiteen kunnen lopen.

Ook oud VVD-minister Eegje Schoo noemde zichzelf een feminist en was voorzitter van de emancipatieraad. Maar niet het idee dat Lubbers graag een mannenhaatster in zn kabinet wilde. (wel bijzonder trouwens dat die daarna echt volledig uit beeld verdwenen is).
https://books.google.nl/b(...)o%20feminist&f=false
pi_198277749
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 00:00 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]

Van zichzelf is ze trouwens helemaal niet zo lelijk, maar ze doet erg haar best om er onaantrekkelijk uit te zien.
Een door een tatoeagebeunhaas volgekriebeld schooljongetje met hangtieten en het karakter van een moslimfundamentalist. (HAAT, HAAT, HAAT, HAAT!) Ik vermoed dat ze ook zonder haar best te doen een aardig eind komt met dat onaantrekkelijk uit zien... :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198278042
Wij mannen zouden dit hele zaakje kutfeministen zo makkelijk kunnen opdoeken door 1 ding te doen:

We geven ze gewoon 6 maanden volledig gelijk. We zeggen alleen nog maar 'ja en amen'. We blijven thuis, draaien de wasjes, zetten eten op tafel, zorgen voor de kinderen, etc. Alles wat hun hartje begeert. Massages als ze thuis komen, prima. We gaan geen enkele discussie aan. Als zij om seks vraagt zullen we instemmen maar andersom zullen we er nooit over beginnen.

Ook leggen we al het werk neer. Vrouwen mogen direct naar de top. Ze mogen de baas spelen, in elke beroepsgroep. We wachten hun initiatieven en ideeën af. We We 'managen' niks meer. We laten alles aan vrouwen over. Dat willen ze toch? Geen patriarchaat meer?

Die feministen denken nu alleen aan kantoorbanen en managementrollen. Ze vergeten de rest. Maar dat zullen ze zo wel merken. We mansplainen niet meer. We leggen niks meer uit. Ze mogen het allemaal regelen.

Dat geldt ook voor de bouwsector, de transportsector, de IT, de politie en brandweer en de auto-sector. We nemen geen enkel initiatief meer. Laat ze maar komen met hun kennis en en kunde. Wij mannen laten alles aan vrouwen over.

En dan, na 6 maanden, smeken ze ze ons op hun blote knieën dat we weer normaal gaan doen. De hele economie is ingestort. Huizen hebben onderhoud nodig. Auto's moeten gerepareerd. Pakketen vervoerd. Straten gemaakt. De computer en het internet werkt niet meer.

Het valt allemaal in duigen. Maar vooral zullen ze ons smeken om een weerwoord. Dat we onze bek weer eens open trekken. Hen op hun plaats zetten. Ze naar de slaapkamer sleuren en weer eens zoals vanouds goed hard neuken. We uitleggen hoe iets werkt. Maar vooral, al die smerige kutklussen weer uit handen nemen. Straten maken om 04:00 's nachts, vuilnis ophalen, stukadoren, programmeren, auto's repareren, kabels leggen, vrachtwagens rijden, containers inladen, etc. En in huis weer het vuilnis buiten zetten, het gras maaien, de auto wassen, blaadjes en takken naar het groendepot brengen, een kamer schilderen, etc. Maar vooral dat er weer eens creatieve input van mannen komt. Gekke ideeën. Muziek die gaat over vrouwen. Humor. Dat ze weer complimenten en seksuele aantrekking voelen van onze kant. Dat ze weer gezien worden voor wie ze zijn en hoe ze eruit zien.

Want daar gaan onze vrouwtjes natuurlijk allemaal niet aan beginnen. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.

Ik weet het zeker, <6 maanden is all it takes om alle feministen hard te laten terug verlangen naar de huidige situatie. Om deze grote collectieve shit-test te doorbreken. Smeken zullen ze.

Oh en wat ik nog het ergste vind aan deze specifieke kutfeministe is dat ze, uiteraard, al haar woede richt op witte (brrr) mannen en andere culturen buiten beschouwing laat. Wat een mietje. Ze heeft nogal de mond vol van verkrachting en seksuele intimidatie, maar we weten allemaal dat in bepaalde bevolkingsgroepen dit veel meer aan de orde is. En weet je waarom? Omdat zij neerkijken op ons blanken. Of ons de ongelovige hoeren. Dat niet benoemen is niet alleen hypocriet, dat is je eigen ondergang. Blanke mannen zijn jullie laatste verdedigingslinie daar tegen. Niet jullie vijand.

Verder komen alle clichés weer aan bod. Vrouwen verdienen minder. Mannen hebben vaker een leidinggevende functie. Mannen komt alles aanwaaien. Alle mannen zijn agressieve idioten. Vrouwen zijn beter. Etc.

IQ < 96 confirmed.

Maar goed, nu er toch een 'Great Reset' gaande is, zou ik zeggen: Wie doet er mee? Op 1 juni beginnen we. 6 maanden alleen 'ja en amen', geen initiatief meer en laten we al het werk liggen. Women rule the world!
pi_198278202
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:22 schreef Hexagon het volgende:

Dat is het feminisme ook. Een paraplu voor verschillende groepjes die ver uiteen kunnen lopen.
Hoe kom je er toch bij? Het containerbegrip links op gelijke voet stellen met feminisme. Ach, laat ik niet te flauw zijn: noem de stromingen dan eens...

Dat er vrouwen zijn die zich feminist noemen en het eigenlijk helemaal niet zijn heb ik verder al benoemd.
pi_198278352
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:40 schreef matigeuser het volgende:

Verder komen alle clichés weer aan bod. Vrouwen verdienen minder. Mannen hebben vaker een leidinggevende functie. Mannen komt alles aanwaaien. Alle mannen zijn agressieve idioten. Vrouwen zijn beter. Etc.

De feiten:

1. vrouwen verdienen niet minder als je appels met appels gaat vergelijken (althans, er is geen data waar dat uit blijkt);

2. Mannen hebben vaker een leidinggevende functie, omdat ze gemiddeld gezien daar ook veel harder voor knokken;

3. Juist vrouwen komt veel aanwaaien, onder meer door positieve discriminatie;

4. Mannen zijn niet zo zeer agressiever, alleen gemiddeld gezien sterker en vrouwen veel geniepiger (moet ook wel, wie niet sterk is, moet slim zijn), waardoor ze vaker fysiek agressieve delicten plegen;

5. In het huishouden en zorgtaken. Die krijgen ze van mij. ;)
  maandag 1 maart 2021 @ 22:58:56 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198278468
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe kom je er toch bij? Het containerbegrip links op gelijke voet stellen met feminisme. Ach, laat ik niet te flauw zijn: noem de stromingen dan eens...

Dat er vrouwen zijn die zich feminist noemen en het eigenlijk helemaal niet zijn heb ik verder al benoemd.
Hier een paar samengevat
https://www.hpdetijd.nl/2(...)oor-feminist-bent-u/

Je hebt de liberale feministen, dat vrouwen zijn die constructief bezig zijn met opkomen voor hun soortgenotes en zeker geen mannen haten.

En je hebt intersectionele feministes waar diverse strontvervelende usual suspects toe behoren.

En dan nog de anarchafeministes, radicale gekkies en mannenhaatsters zoals deze Pauline Harmange
pi_198278597
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hier een paar samengevat
https://www.hpdetijd.nl/2(...)oor-feminist-bent-u/

Je hebt de liberale feministen, dat vrouwen zijn die constructief bezig zijn met opkomen voor hun soortgenotes en zeker geen mannen haten.

En je hebt intersectionele feministes waar diverse strontvervelende usual suspects toe behoren.

En dan nog de anarchafeministes, radicale gekkies en mannenhaatsters zoals deze Pauline Harmange
Dat valt nog steeds onder dat niet iedere racist ook in zijn vrije tijd een puntmuts op zijn hersens zet, maar goed.

We zijn het niet met elkaar eens.
  maandag 1 maart 2021 @ 23:13:20 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198278710
Met liberale feministes heb ik geen enkel probleem omdat ze constructief iets willen bereiken dat redelijk is.

Die intersectionele/anarchistische types daarentegen zijn waardeloos met hun eenzijdig slachtoffergejank en hun suggestieve, haatdragende en manipulatieve gedoe. Dat is meer gewoon een overlastgevende lifestyle a la incels.
pi_198278810
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:13 schreef Hexagon het volgende:
Met liberale feministes heb ik geen enkel probleem omdat ze constructief iets willen bereiken dat redelijk is.

Die intersectionele/anarchistische types daarentegen zijn waardeloos met hun eenzijdig slachtoffergejank en hun suggestieve, haatdragende en manipulatieve gedoe. Dat is meer gewoon een overlastgevende lifestyle a la incels.
Ik geloof helemaal niet in liberale feministen. Uiteindelijk bekritiseren ook zij de vrouwen die kiezen voor het zijn van huisvrouw (ben je helemaal gek om afhankelijk te zijn van je man!), waar de man die kiest om huisman te worden applaus krijgt.

Liberaal, my ass. Maar goed, ook bij de VVD is het liberalisme niet veilig, dus het liberalisme lijkt inmiddels vakkundig de nek omgedraaid, door groeperingen die zich liberaal noemen en vervolgens allesbehalve liberaal zijn.

We hadden het al kunnen weten toen Femke H. van een radicaal clubje (GL) gekozen werd tot liberaal van het jaar.

Dat is zoiets als wanneer Poetin verkozen wordt tot democraat van het jaar. Dan gaan de alarmbellen ook af.

Ik zeg er wel heel eerlijk bij: ik heb het niet zo op feminisme. ;)
pi_198279032
quote:
15s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Toch wel ernstig dit. In landen als Iran en Saudi-Arabië zeggen ze precies hetzelfde. Namelijk dat seksuele geaardheid een keuze is.
Maar daar durft ze dan weer niks tegen te zeggen. Uit angst voor vergelding natuurlijk. Voor agressie.

Huh? Ze was toch tegen agressie?
pi_198279040
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:55 schreef Hexagon het volgende:
Wat een weerzinwekkende kenau zeg

Al zou ik wel eens een debat willen zien met een van de leidende figuren uit de incel-beweging. _O-
Dit topic begint ondertussen op een mooi voorproefje ervan te lijken. :')
pi_198279132
Verder is het natuurlijk vrij voorspelbaar wat in topics als deze wordt neergepend. Mannelijke users die namens vrouwen spreken dat ze echt niet hoeven te klagen of last hebben van benadeling op bepaalde punten.
  maandag 1 maart 2021 @ 23:49:56 #199
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198279239
quote:
U zegt dat het goed zou zijn als zoveel mogelijk vrouwen mannen zouden haten. Wat moet die haat opleveren?

“We moeten het niet laten bij boosheid. Om ons te kunnen bevrijden van de geboden van het patriarchaat, moeten we begrijpen wat de oorzaak van onze woede is. We worden nu geconditioneerd om mannen te plezieren en andere vrouwen niet als bondgenoot te zien, we zijn in concurrentie om mannelijke goedkeuring.
Eeh, ja!? Geldt dat voor mannen niet minstens net zo hard!?

Ze zou eens een willekeurige natuurdocumentaire moeten kijken. Daarin wordt meestal wel uitgelegd hoe sexual selection werkt.
Een documentaire van de BBC bijvoorbeeld. Of een natuurdocu mèt bbc. Dat zou haar ook goed doen misschien.

quote:
“Dat idee moeten we eerst samen deconstrueren, we moeten om te beginnen het patriarchaat in onszelf afbreken. Aan een lief feminisme dat gestalte moet krijgen binnen de samenleving zoals die nu is, hebben we niets. Je kunt het patriarchaat niet hervormen, het moet kapot. Alleen dan zijn er relaties mogelijk die zijn ontdaan van elke vorm van dominantie.”
Laat nou precies die bepaalde mate van dominantie datgene zijn wat vrouwen aantrekkelijk vinden in mannen. Zowel in de slaapkamer als daarbuiten. En nee, dominantie is niet gelijk aan misbruik of verkrachting. Het is het sturende. Dat de man zijn wens doorzet.
De mannelijke dominantie in bed is zo belangrijk voor een vrouw, omdat het impliceert dat zij als vrouw zo aantrekkelijk is, dat hij haar per se moeten 'hebben'. Dat zeg ik niet. Dat zeggen vrouwen zelf!
En nogmaals: dominantie =/= tanden uit de bek. Dominantie is het mannelijke verlangen naar haar. Het verlangen dat ervoor zorgt dat hij haar tot seks wil verleiden. En ja, dat zit een soort push in.
Ook in het fysieke van neuken zit een bepaalde mate van dominatie. Neuken = haar nemen en vanuit de vrouw gezien: genomen worden.

Als je deze dominantie uit een man haalt, hou je een zouteloze slapjanus over, waar geen enkele vrouw warm van wordt. Net zoals je je schoonmoeder overhoudt als je sexyness en sensualiteit uit vrouwen zou willen rammen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Puntenjager op 02-03-2021 00:31:46 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 00:09:44 #200
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198279399
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:33 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Maar daar durft ze dan weer niks tegen te zeggen. Uit angst voor vergelding natuurlijk. Voor agressie.

Huh? Ze was toch tegen agressie?
Ze krijgt een aantal keer gevraagd of vrouwenonderdrukking in veel landen buiten Europa niet buitengewoon veel ernstiger is, maar ze weigert de vrouwenonderdrukking daar te veroordelen. Want het is niet in Frankrijk en zij mag als blanke vrouw geen oordeel hebben over mensen met een andere huidskleur. Alsof mensen met een andere huidskleur niet ook gewoon mensen zijn. Mensen waarvoor logischerwijs precies dezelfde moraliteit zou moeten gelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 02-03-2021 00:29:08 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')