abonnement Unibet Coolblue
pi_198277387
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik zou echt niet weten waarom het geen goed idee is.
het is vast komen te staan dat je minstens minder ziek zult worden door covid als je gevaccineerd bent.
er is wel erg snel besloten dat er geen enkele vorm of verkapte vorm van vaccinatieplicht mag komen. om alle gelovigen tevreden te stellen.
we zullen zien of dat werkelijk zo standvastig is.
Wat is nu het probleem nog, als laten we zeggen zo'n 60-70% zich gaat laten vaccineren - en die kans is groot, want daarvoor is voldoende vaccinatiebereidheid - en de overige, laten ze zeggen 30% niet?

Als de meerderheid zich laat vaccineren - mijn zegen hebben jullie! - dan is toch de meerderheid om mij heen immuun? Dan neemt toch de kans al zeer drastisch af dat ik nog een besmetting op ga lopen die ik weer kan doorgeven?

Als er voldoende mensen 'm wél willen - en die kans is groot; eigenlijk voltrekt dit scenario zich nu al - dan nemen zij toch eigenlijk ook al het werk op zich voor degenen die 'm NIET willen?

Dit is gewoon simpele rationele logica.

Echt niet iedereen hoeft 'm te nemen. En vaccinatiepaspoorten slaan compleet nergens op. Massahysterie is het. Onderdeel van de massapsychose. Kom er eens uit mensen. Ga weer eens normaal en helder denken.
Eens kijken
pi_198277488
Gelukkig mag je van de freule wel nog als ongevaccineerd untermensch aan het dagelijkse leven deelnemen, mits je dagelijks meermaals zo'n wattenstaaf tot aan je hersenen in je neus ramt. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198278094
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Gelukkig mag je van de freule wel nog als ongevaccineerd untermensch aan het dagelijkse leven deelnemen, mits je dagelijks meermaals zo'n wattenstaaf tot aan je hersenen in je neus ramt. :')
Ik ga wel voor dit vaccin. Maar ik hekel diverse registraties. Ik vrees dat het niet bij dit soort registraties gaat blijven. Ik heb ook een document met alle vaccinaties. Maar dat is een persoonlijk document dat al stamt uit de jaren 60. Het is niet eens digitaal geregistreerd. En dat wil ik zo houden. Bovendien heb ik dat document binnen de EU nog nooit en te nimmer bij mij gedragen laat staan te tonen. En dan nog is het de vraag hoe lang dit document geldig is. Totale waanzin.
pi_198278184
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik ga wel voor dit vaccin. Maar ik hekel diverse registraties. Ik vrees dat het niet bij dit soort registraties gaat blijven. Ik hen ook een document met alle vaccinaties. Maar dat is een persoonlijk document dat al stamt uit de jaren 60. Het is niet eens digitaal geregistreerd. En dat wil ik zo houden. Bovendien hen ik fmfut document binnen de EU nog nooit en te nimmer bij mij gedragen laat staan te tonen.
Volgens mij ben ik m'n inentingenboekje tijdens de verhuizing een paar maanden geleden nog tegengekomen, daar stond overigens geen aankruishokje in voor de gewokte Mao Zedong-vleermuishoest.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198278458
D66 :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_198278559
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik m'n inentingenboekje tijdens de verhuizing een paar maanden geleden nog tegengekomen, daar stond overigens geen aankruishokje in voor de gewokte Mao Zedong-vleermuishoest.
Och ze plakken er maar een sticker bij zoals ook met de tetanus prik die 10 jaar zijn werking doet. Dat is meer dan genoeg. :)

Iedereen moet het zelf maar weten of hij dat vaccin neemt. Iemand die hem niet neemt hoeft wat mij betreft niet uitgesloten te worden. Ik zou het zonde vinden om deze prik niet te nemen maar ik ben tegen elke vorm van drang of dwang. Bovendien kan niet iedereen die prik nemen vanwege andere klachten. Word de reden dan ook vernoemd op dit paspoort. Dat zijn medische zaken die niemand wat aangaan.

En een sneltest tonen of paspoort om de kermis te bezoeken is toch wel een lachwekkend idee en dat zie ik dus ook niet gebeuren.
pi_198279578
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:58 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ik ken corona ook van heel dichtbij hoor. Ik werk in de zorg, dus bepaald onwetend en 'vanaf de zijlijn' spreek ik niet. Heb zelfs een coronadode verzorgd. Dichterbij het uiterste scenario ervan kun je niet komen.
Maar feit blijft wel dat het in de meeste gevallen om heel oude personen gaat (mijn voorbeeld was 98), of mensen die sowieso al van alles mankeren. En ja, tuurlijk heb ik ook mensen aan het zuurstof gehad in behoorlijk kritieke toestanden. Het is bijna altijd het gevolg van complicaties of een zwak immuunsysteem. Het virus zélf is verder echt heel goed vergelijkbaar met een stevige griep. 98% overleeft het gewoon. 98%!
En daarom valt gewoon niet uit te leggen dat er zó immens draconisch op wordt gereageerd, wereldwijd. Dit kan gewoon niet doorgaan voor een werkelijk serieuze pandemie.
Ik ben het deels met je eens omdat dit Corona virus inderdaad niet zo’n hoge sterfte kent als veel mensen willen geloven.

Als je uitzaaiingen van kanker krijgt dan is je kans op overlijden 100% (behalve bij een kleine minderheid tumor types). Daar kan Corona nog wel een puntje aan zuigen.

Toen deze pandemie uitbrak heb ik de sterfte- en morbiditeitscijfers van mijn leeftijdsgroep bekeken en ik was niet onder de indruk. Ik heb daarom nooit angst gehad terwijl ik eerst heel 2020 de ene na de andere Corona patiënt heb verzorgd, en het vervolgens daardoor zelf heb opgelopen. Bij de pest, ebola of noem maar op was dat anders geweest kan ik je vertellen.
Tegen mijn partner heb ik begin 2020 gezegd dat hij er vast op kon rekenen dat ik het virus ooit thuis zou gaan brengen gezien de enorme blootstelling die ik op mijn werk heb. Ongeacht hoe braaf we ons aan de maatregelen van het kabinet houden. Bij de pest of kanker waren we daar echt niet zo berustend in geweest

Maar 1 van de redenen die zo’n draconische aanpak (deels) rechtvaardigt is ook dat je wel genoeg ziekenhuiscapaciteit wil houden om niet-Corona zorg te leveren. En om te zorgen dat iedereen die het nodig heeft een bed kan krijgen.
Dus het gaat niet alleen om het sterftecijfer zelf
  dinsdag 2 maart 2021 @ 01:18:10 #108
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198279850
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:58 schreef matigeuser het volgende:
D66 :') :') :') :') :') :') :') :')
Clowntje Kaag :')

  dinsdag 2 maart 2021 @ 08:55:12 #109
3542 Gia
User under construction
pi_198281053
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:58 schreef Maharski het volgende:


En daarom valt gewoon niet uit te leggen dat er zó immens draconisch op wordt gereageerd, wereldwijd. Dit kan gewoon niet doorgaan voor een werkelijk serieuze pandemie.
En wat dacht je van de IC's die overstromen als je geen maatregelen neemt? De gewone zorg die vorig jaar niet door kon gaan?
Het is erger dan een stevige griep, echt wel.
pi_198281109
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:58 schreef Maharski het volgende:

[..]

Als er nou een nieuwe pestuitbraak of wereldwijd het ebolavirus als een gek om zich heen had gegrepen (ik hoop het nooit mee te maken btw!), zou het terecht zijn geweest en had je denk ik niemand erover gehoord.
Waarom neem je het ebola virus wel serieus?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198281338
De beelden uit Italië en Engeland, van covid-patienten die het niet gehaald hebben, dat had net zo goed in Nederland kunnen gebeuren. Naar mijn idee houd het overgrote deel zich netjes aan maatregelen en is zo erger voorkomen. Dit zie je ook in Duitsland, waar de besmettingsgraad een tijd lang heel erg laag is geweest.

Pijnlijk dat er lieden zijn die het corona-virus bagatelliseren. sars-cov-2 en influenza zijn nogal verschillende virussen. Het is niet alleen de Intensive care die door corona een zware belasting krijgt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198281357
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:01 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Waarom neem je het ebola virus wel serieus?

Omdat de kans dat je daaraan sterft groter is als je besmet raakt dan de kans dat je sterft als je Corona oploopt
pi_198281438
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:27 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Omdat de kans dat je daaraan sterft groter is als je besmet raakt dan de kans dat je sterft als je Corona oploopt
Als je besmet raakt ja!
En toch sterven er uiteindelijk meer mensen aan Corona...
Iets zegt me dat je niet enkel naar het sterftecijfer moet kijken maar ook de kans op besmetting. (8>

Wat is gevaarlijker volgens jou?
Een virus wat 50% van de besmetten dood maar 2% besmettelijk is, of een virus wat 2% dodelijk is maar 50% besmettelijk?

Het is bijzonder dat er na een jaar corona mensen nog steeds niet zo iets banaals snappen als dit.

[ Bericht 3% gewijzigd door ThePlaneteer op 02-03-2021 09:40:28 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198281553
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
De beelden uit Italië en Engeland, van covid-patienten die het niet gehaald hebben, dat had net zo goed in Nederland kunnen gebeuren. Naar mijn idee houd het overgrote deel zich netjes aan maatregelen en is zo erger voorkomen. Dit zie je ook in Duitsland, waar de besmettingsgraad een tijd lang heel erg laag is geweest.

Pijnlijk dat er lieden zijn die het corona-virus bagatelliseren. sars-cov-2 en influenza zijn nogal verschillende virussen. Het is niet alleen de Intensive care die door corona een zware belasting krijgt.
Dat valt te bezien. Het is gewoon een Corona virus. Er zijn meer coronavirussen die vrij door de samenleving waren en waarvan de meeste mensen geen weet hebben. Dit Corona virus lijkt niet anders dan die coronavirussen. Met influenza vergelijken is een beetje appels en peren vergelijken.

“Ons” coronavirus is ook veel minder dodelijk dan andere coronavirussen die een uitbraak hebben veroorzaakt, daarmee bedoel ik sars cov 1 en MERS (wat in Azië speelde). Die virussen zijn veel minder wijd verspreid geraakt omdat ze hun gastheer sneller doodden, mensen eerder en ernstiger ziek werden, waardoor ze sneller geen contact meer konden hebben met anderen en voila, minder verspreiding.

Dus biologisch gezien nog steeds niet veel redenen om Corona te zien als “een afschuwelijk monstervirus”

Wat is dan wel het probleem met Corona waardoor wij vreselijke beelden met stapels lijken zien:
- de mensheid heeft het nog nooit gezien. Dus het zal rondrazen alvorens op te gaan tussen die andere coronavirussen
- de wereld is overbevolkt. Dus als er iets nieuws uitbreekt, dan zijn er ook meteen veel doden.
- het verspreidt makkelijk omdat het vaak juist zo mild verloopt dat mensen de kans hebben om anderen te besmetten. Het verspreidt ook al voor je echt ziek bent

Dus ja, het is erg wat er gebeurt, maar ik word soms ook wel een beetje moe van mensen die hysterisch worden van dit virus en denken dat er iets “ongewoons en haast buitenaards virus op ons is neergedaald”. En dat we maar tot in het oneindige binnen moeten zitten en vanaf nu bang moeten zijn voor elke nies of elk virus.
En als je er dan wat van zegt voorbeelden gaan aanhalen van iedereen die dood is.

Want biologisch gezien is het helemaal niet zo vreemd wat er gebeurt. Het is een nieuw virus wat een uitbraak veroorzaakt in een groep zoogdieren dat overbevolkt is, door elkaar krioelt en veel kwetsbare ouderen heeft.
Moedertje natuur heeft dat door de miljoenen jaren vaker zien gebeuren hoor.
Als je jong en sterk bent kom je erdoorheen en zoniet heb je pech gehad (want het is niet gebruikelijk om er niet doorheen te komen). Zo werkt de natuur

Waarmee ik niet wil zeggen dat we er niets tegen moeten doen. Ik ben voor het redden en verzorgen van zoveel mogelijk mensen en ik kan dus ook prima leven met alle maatregelen. Maar ik ga echt niet een potje bang zijn, kom nou
En voor iemand begint te kermen dat ik wel anders piep als ik zelf besmet raak: ik heb het al gehad. En wat ik voor, tijdens en na ervan vond is niet veranderd

[ Bericht 4% gewijzigd door _Lily_ op 02-03-2021 09:49:36 ]
pi_198281583
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:34 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

[Wat is gevaarlijker volgens jou?
Een virus wat 50% van de besmetten dood maar 2% besmettelijk is, of een virus wat 2% dodelijk is maar 50% besmettelijk?
Hangt ervanaf vanuit wel standpunt je die vraag wil beantwoorden. Individueel standpunt? Populatie niveau? Maakt nogal uit hè
pi_198281592
he? het coronavirus kent geen grenzen. Het is naief om te denken dat de variant die in Engeland, Zuid-Afrika en Madurodam zijn dat die niet in Nederland voorkomen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198281633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Hangt ervanaf vanuit wel standpunt je die vraag wil beantwoorden. Individueel standpunt? Populatie niveau? Maakt nogal uit hè
Nou, beantwoord de vraag zowel vanuit individueel standpunt als maatschappelijk standpunt zou ik zeggen :)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198281650
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
he? het coronavirus kent geen grenzen. Het is naief om te denken dat de variant die in Engeland, Zuid-Afrika en Madurodam zijn dat die niet in Nederland voorkomen.
Wie denkt dat dan?
pi_198281704
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:49 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nou, beantwoord de vraag zowel vanuit individueel standpunt als maatschappelijk standpunt zou ik zeggen :)
Vanuit individueel standpunt moet je banger zijn voor het virus met het hogere sterftecijfer. Dus het virus met 50% mortaliteit maar met veel minder verspreiding. Want als je dat krijgt ben je gewoon de pineut.

Vanuit maatschappelijk standpunt kun je banger zijn voor het virus wat makkelijker verspreidt maar een lagere mortaliteit heeft (dus bijv dit Corona virus). Met als reden dat er dan veel doden zijn (NB: in absolute aantallen dan hè, niet procentueel)

Maar bovenstaande 2 antwoorden hangen natuurlijk ook af van andere factoren zoals de prevalentie. Als de prevalentie van het dodelijke
Virus dat niet makkelijk verspreidt hoog is dan ben je ook op maatschappelijk niveau natuurlijk de Sjaak.

Dus je vraag is helemaal niet zo makkelijk te beantwoorden
pi_198281765
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:56 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Vanuit individueel standpunt moet je banger zijn voor het virus met het hogere sterftecijfer. Dus het virus met 50% mortaliteit maar met veel minder verspreiding. Want als je dat krijgt ben je gewoon de pineut.
Corona heeft een hoger sterftecijfer dan ebola (zoals je zelf zegt), dus ik snap je redenatie alsnog niet. De vraag is niet, wat heb je zelf liever, ebola of corona, want dat is makkelijker. Maar het is duidelijker dat corona tot meer doden leidt aan het einde van de rit. Corona is dodelijker, dat is een feit.

Dit is trouwens ook nog los van het feit dat het grote gevaar van corona in de overbevolking van de IC zit en niet het sterftecijfer an sich, zoals ook al uitvoerig ter sprake is gekomen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198281909
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:02 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Corona heeft een hoger sterftecijfer dan ebola (zoals je zelf zegt), dus ik snap je redenatie alsnog niet.
Dit is echt niet waar hoor, mag ik daar een bron van zien. Een sterftecijfer is een percentage hè, niet een absoluut aantal

Maar als jij dus zou moeten kiezen wat je loslaat in de samenleving (Corona of ebola), dan zou dat ebola zijn?
Wauw

Dat is dus die Corona angst die me zo tegen de borst stuit.

En het IC argument: ja, dat is een rechtvaardiging voor de maatregelen
pi_198281947
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:14 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dit is echt niet waar hoor, mag ik daar een bron van zien. Een sterftecijfer is een percentage hè, niet een absoluut aantal
Je kunt een sterftecijfer ook als percentage van de bevolking gebruiken ja.
Ik zou dit eens lezen: https://www.forbes.com/si(...)ins/?sh=792a2c60f734

quote:
In the largest Ebola outbreak in West Africa, there were 28,616 cases of Ebola virus disease and 11,310 deaths, for a death rate of 39.5% (low compared to historic death rates for Ebola Zaire).

If we only had 28,616 cases of COVID-19, at the current death rate of 4.1%, that would translate to 1,173 deaths. But, when you have nearly 600 times as many cases across the world (more than 17.1 million at the time of this writing), because SARS-CoV-2 virus spreads efficiently and we have failed to contain it, even though the death rate is "only" around 4%, that translates to the current number of 669,000 deaths worldwide. As I have said before, infectious disease epidemiology is not rocket science. A ninth grader doing basic algebra could perform that same calculation
Hence, de stelling 'bij een ebola virus snap ik een lockdown maar bij een corona virus is dat onzin' is gewoon weer typisch een uitspraak van iemand die er geen s(n)ars van snapt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:14 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Maar als jij dus zou moeten kiezen wat je loslaat in de samenleving (Corona of ebola), dan zou dat ebola zijn?
Wauw
Een ebola uitbraak is echt veel makkelijker te containen. Als je daar slim op acteert hoef je daar niet een jaar lang voor thuis te werken, is je economie veel sneller op en running en had ik allang in de kroeg gezeten en had je onder de streep ook nog stuk minder doden gehad.

Dus ja, vrijwel elke viroloog zou liever ebola bestrijden dan corona lol.

Sterker nog, je zegt zelf:
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:56 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Vanuit maatschappelijk standpunt kun je banger zijn voor het virus wat makkelijker verspreidt maar een lagere mortaliteit heeft (dus bijv dit Corona virus). Met als reden dat er dan veel doden zijn (NB: in absolute aantallen dan hè, niet procentueel)
Maar oppert vervolgens dat je beter corona kan hebben in de maatschappij dan ebola. :W 8)7

[ Bericht 21% gewijzigd door ThePlaneteer op 02-03-2021 10:29:12 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198282210
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je kunt een sterftecijfer ook als percentage van de bevolking gebruiken ja.
Ik zou dit eens lezen: https://www.forbes.com/si(...)ins/?sh=792a2c60f734
[..]

Hence, de stelling 'bij een ebola virus snap ik een lockdown maar bij een corona virus is dat onzin' is gewoon weer typisch een uitspraak van iemand die er geen s(n)ars van snapt.
[..]

Een ebola uitbraak is echt veel makkelijker te containen. Als je daar slim op acteert hoef je daar niet een jaar lang voor thuis te werken, is je economie veel sneller op en running en had ik allang in de kroeg gezeten en had je onder de streep ook nog stuk minder doden gehad.

Dus ja, vrijwel elke viroloog zou liever ebola bestrijden dan corona lol.

Sterker nog, je zegt zelf:
[..]

Maar oppert vervolgens dat je beter corona kan hebben in de maatschappij dan ebola. :W 8)7

Dus dan zeg je eigenlijk wat ik zeg. Dat op maatschappelijk niveau Corona erger is, en dat dat op individueel niveau nog te bezien valt.

Ik hoop dat je mij niet bedoelt met je stelling dat een lockdown onzin is bij Corona en wel zin heeft bij ebola, want ik heb dat in ieder geval nergens gezegd.

Je thuiswerk argument is een goeie, dat is natuurlijk ook Corona-schade.
Dat vergeet ik weleens omdat ik in het ziekenhuis werk.

Voor mij persoonlijk zou ebola een ramp zijn, ik bestrijd liever Corona. Wederom een argument waarom de vraag wat op individueel niveau erger is niet zo makkelijk te beantwoorden is.
Want ik word er wel dag in dag uit aan blootgesteld op het werk en dan heb ik liever met Corona te maken dan met ebola.
Leuk dat die viroloog liever ebola bestrijdt. Maar die viroloog staat dan ook niet aan het bed, waarbij zijn gezondheid elke dag rechtstreeks blootgesteld wordt. Dat sta ik wel, zwanger en al.

Ik ben regelmatig ondergehoest door een stervende Corona patiënt, waarbij je dan toch even z’n hand wil vasthouden omdat de familie er niet bij is dus die 1,5 meter gaat dan ook de deur uit. Kan je nog zo je best doen met je isolatiemateriaal maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Nou ik schaft dan liever met Corona dan met ebola

Is een reden dat ze gezondheidszorg personeel eerst hebben gevaccineerd hè. (Of dat niet beter eerst naar de kwetsbaren had moeten gaan twijfel ik soms over maar dat is een andere discussie)
pi_198282259
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:34 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als je besmet raakt ja!
En toch sterven er uiteindelijk meer mensen aan Corona...
Iets zegt me dat je niet enkel naar het sterftecijfer moet kijken maar ook de kans op besmetting. (8>

Wat is gevaarlijker volgens jou?
Een virus wat 50% van de besmetten dood maar 2% besmettelijk is, of een virus wat 2% dodelijk is maar 50% besmettelijk?

Het is bijzonder dat er na een jaar corona mensen nog steeds niet zo iets banaals snappen als dit.
Dat is toch beide 100% Dus iedereen gaat eraan!!
pi_198282311
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:39 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dus dan zeg je eigenlijk wat ik zeg. Dat op maatschappelijk niveau Corona erger is, en dat dat op individueel niveau nog te bezien valt.

Ik hoop dat je mij niet bedoelt met je stelling dat een lockdown onzin is bij Corona en wel zin heeft bij ebola, want ik heb dat in ieder geval nergens gezegd.

Je thuiswerk argument is een goeie, dat is natuurlijk ook Corona-schade.
Dat vergeet ik weleens omdat ik in het ziekenhuis werk.

Voor mij persoonlijk zou ebola een ramp zijn, ik bestrijd liever Corona. Wederom een argument waarom de vraag wat op individueel niveau erger is niet zo makkelijk te beantwoorden is.
Want ik word er wel dag in dag uit aan blootgesteld op het werk en dan heb ik liever met Corona te maken dan met ebola.
Leuk dat die viroloog liever ebola bestrijdt. Maar die viroloog staat dan ook niet aan het bed, waarbij zijn gezondheid elke dag rechtstreeks blootgesteld wordt. Dat sta ik wel.
Ik ben regelmatig ondergehoest door een stervende Corona patiënt, waarbij je dan toch even z’n hand wil vasthouden omdat de familie er niet bij is dus die 1,5 meter gaat dan ook de deur uit. Kan je nog zo je best doen met je isolatiemateriaal maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Nou ik schaft dan liever met Corona dan met ebola

Is een reden dat ze gezondheidszorg personeel eerst hebben gevaccineerd hè. (Of dat niet beter eerst naar de kwetsbaren had moeten gaan twijfel ik soms over maar dat is een andere discussie)
Wat is dit nou weer voor een onzin?
Het is vrij evident dat corona dodelijker is voor de maatschappij. Als ik zou moeten kiezen of ik zelf ebola of corona krijg dan is dat vrij makkelijker, dan kies ik natuurlijk corona.

Je hele persoonlijke verhaal over corona patienten is niet echt relevant voor de discussie over de corona maatregelen. Maar dan is het nu in ieder geval duidelijk dat je oorspronkelijk standpunt:

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dus ja, het is erg wat er gebeurt, maar ik word soms ook wel een beetje moe van mensen die hysterisch worden van dit virus en denken dat er ietsngewoons en haast buitenaards virus op ons is neergedaald. En dat we maar tot in het oneindige binnen moeten zitten en vanaf nu bang moeten zijn voor elke nies of elk virus.
En als je er dan wat van zegt voorbeelden gaan aanhalen van iedereen die dood is.

dus enkel gevoed wordt door je individualistische en egoïstisch belang, fijn dat we dat iig nu helder hebben :)

Hopelijk snap je nu iets meer over virussen, besmettelijkheid en sterftecijfers dan vanochtend! Misschien helpt het je kijk op de corona aanpak iets te nuanceren en dat je niet meer 'moe' wordt van mensen die dit virus onder de knie willen krijgen. Helpt ook vast in je ziekenhuiswerk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198282393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een onzin?
Het is vrij evident dat corona dodelijker is voor de maatschappij. Als ik zou moeten kiezen of ik zelf ebola of corona krijg dan is dat vrij makkelijker, dan kies ik natuurlijk corona.

Je hele persoonlijke verhaal over corona patienten is niet echt relevant voor de discussie over de corona maatregelen. Maar dan is het nu in ieder geval duidelijk dat je oorspronkelijk standpunt:
[..]

dus enkel gevoed wordt door je individualistische en egoïstisch belang, fijn dat we dat iig nu helder hebben :)

Hopelijk snap je nu iets meer over virussen, besmettelijkheid en sterftecijfers dan vanochtend! Misschien helpt het je kijk op de corona aanpak iets te nuanceren en dat je niet meer 'moe' wordt van mensen die dit virus onder de knie willen krijgen. Helpt ook vast in je ziekenhuiswerk.
Nou prima dat je dat onzin vindt. Net zoals ik je kroegbezoek onzin vind. Leuk dat je mijn persoonlijke verhaal niet interessant vind (net zoals ik het jouwe niet interessant vind. Werk maar lekker gewoon thuis, had je maar een beroep moeten kiezen waar je niet thuis hoeft te werken. Een vitaal beroep bijvoorbeeld)

Ik deel mijn persoonlijke verhaal omdat mij de vraag werd gesteld wat de afweging op individueel niveau is. Ter illustratie dat dat een heel lastige vraag is om te beantwoorden want er spelen zoveel verschillende situaties mee.

Virus opleiding hoef ik van jou niet te krijgen vanuit huis. Die heb ik op de universiteit al gehad.
Leuk dat je de discussie helemaal doodmaakt met je persoonlijke aanvallen.

Maar prima hoor, jij je zin. Jij hebt gelijk, zo goed?
pi_198282457
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:52 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik deel mijn persoonlijke verhaal omdat mij de vraag werd gesteld wat de afweging op individueel niveau is. Ter illustratie dat dat een heel lastige vraag is om te beantwoorden want er spelen zoveel verschillende situaties mee.

Maar je spreekt je uit tegen de maatschappelijke aanpak van corona vanuit individueel en persoonlijk perspectief.
Daar mag je wel op gewezen worden, en daar ging de discussie ook over toen ik reageerde op iemands ebola uitspraak.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:52 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Nou prima dat je dat onzin vindt. Net zoals ik je kroegbezoek onzin vind. Leuk dat je mijn persoonlijke verhaal niet interessant vind (net zoals ik het jouwe niet interessant vind. Werk maar lekker gewoon thuis, had je maar een beroep moeten kiezen waar je niet thuis hoeft te werken. Een vitaal beroep bijvoorbeeld)

Leuk allemaal, maar ik neem dit helemaal niet mee in mijn betoog mbt corona ;)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198282521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:57 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar je spreekt je uit tegen de maatschappelijke aanpak van corona vanuit individueel en persoonlijk perspectief.
Daar mag je wel op gewezen worden, en daar ging de discussie ook over toen ik reageerde op iemands ebola uitspraak.
Ik heb echt geen idee waar je dit vandaan haalt want ik heb zoiets nergens gezegd. Ik zal hieronder voor je quoten wat ik heb gezegd over de Corona aanpak.
pi_198282543
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]


Waarmee ik niet wil zeggen dat we er niets tegen moeten doen. Ik ben voor het redden en verzorgen van zoveel mogelijk mensen en ik kan dus ook prima leven met alle maatregelen. Maar ik ga echt niet een potje bang zijn, kom nou


Ik spreek me dus helemaal niet uit tegen de maatschappelijke maatregelen.
Je moet me geen dingen in de mond leggen die ik niet zeg

Wat betreft de rechtvaardigheid die jij voelt om mij te berispen: wist je dat als je met een vinger naar iemand wijst dat je 3 andere vingers terug naar jezelf wijzen?
pi_198282838
Ik laat me wel vaccineren, maar moeten aantonen dat ik gevaccineerd ben of een negatieve test laten zien zie ik ook niet zitten.

Helaas is de realiteit anders. Een systeem om een vaccinatie of negatieve test aan te tonen is wellicht een noodzakelijk kwaad om branches zoals de evenementenbranche dit jaar nog een kans te geven. Dat zou voor deze branches mogelijk weer ademruimte en mogelijkheden (waaronder vrijheid om te mogen ondernemen) geven en is beter dan op slot blijven. Ik weet dat het cliché is, maar waar de vrijheid op houdt voor de één, begint deze voor de ander. Een verdomd moeilijke afweging, want in alle scenario's zijn dus óók verliezers aan te wijzen.

Mocht een dergelijk systeem er komen, dan hopelijk met voldoende randvoorwaarden ten aanzien van een gerechtvaardigde inzet door ondernemingen. En dáár zit wel veel complexiteit.
pi_198282991
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik spreek me dus helemaal niet uit tegen de maatschappelijke maatregelen.
Je moet me geen dingen in de mond leggen die ik niet zeg
Wat enorm vertraagt in de corona aanpak is juist die laconieke houding zoals dit:
quote:
[quote]1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:42 schreef _Lily_ het volgende:
Dus ja, het is erg wat er gebeurt, maar ik word soms ook wel een beetje moe van mensen die hysterisch worden van dit virus en denken dat er iets “ongewoons en haast buitenaards virus op ons is neergedaald”. En dat we maar tot in het oneindige binnen moeten zitten en vanaf nu bang moeten zijn voor elke nies of elk virus.
En als je er dan wat van zegt voorbeelden gaan aanhalen van iedereen die dood is.
Het is een soort eigenwijze 'ja maar het sterftecijfer is maar 2% dus tja laten we het niet groter maken dan het is', zorgt ervoor dat men lekker met z'n allen in het Vondelpark gaat chillen want de kans is toch miniem dat men er aan doodgaat. Als je kijkt naar landen als Zuid Korea, waar men direct in de hoogste alertheid schoot en de bevolking het virus wél serieus nam, direct overging tot mondkapjes etc en als je ziet hoe het er daar nu uitziet.. Daar kunnen wij wat van leren. Juist dankzij hun geschiedenis met andere influenza's zie je dat de bevolking daar geen arrogante laconieke houding toonde. Daar kunnen wij wel wat van leren.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Wat betreft de rechtvaardigheid die jij voelt om mij te berispen: wist je dat als je met een vinger naar iemand wijst dat je 3 andere vingers terug naar jezelf wijzen?
O leuke tegeltjes wijsheid hoor, in wat voor opzicht vind je dat ik naar mijzelf moet wijzen? Ik vind het niet erg om 'berispt' te worden, daar discussiëren we over. Maar zeg dan gewoon wat je hypocriet vind aan mijn stelling ipv zo'n leuke onliner ;)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198283185
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:41 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat enorm vertraagt in de corona aanpak is juist die laconieke houding zoals dit:
[..]

Het is een soort eigenwijze 'ja maar het sterftecijfer is maar 2% dus tja laten we het niet groter maken dan het is', zorgt ervoor dat men lekker met z'n allen in het Vondelpark gaat chillen want de kans is toch miniem dat men er aan doodgaat. Als je kijkt naar landen als Zuid Korea, waar men direct in de hoogste alertheid schoot en de bevolking het virus wél serieus nam, direct overging tot mondkapjes etc en als je ziet hoe het er daar nu uitziet.. Daar kunnen wij wat van leren. Juist dankzij hun geschiedenis met andere influenza's zie je dat de bevolking daar geen arrogante laconieke houding toonde. Daar kunnen wij wel wat van leren.
[..]

Je beweert dat je niet laten leiden door angst en het bezoeken van het Vondelpark 1 op 1 met elkaar zijn verbonden. Pfff wat een onzin. Dan had ik ook wel in het Vondelpark gezeten, wat niet zo is.
Het is heel gezond om je leven niet te laten beheersen door angst maar je tegelijkertijd gewoon aan de maatregelen te houden door common sense, zoals ik doe.

Dus ga nou niet generaliseren dat “mensen zoals ik” de Corona aanpak vertragen want dat is inderdaad hypocriet vingerwijzen. In antwoord op je andere vraag.

Wist je dat er mensen zijn die dood zijn gegaan aan hartinfarcten omdat ze niet naar het ziekenhuis durfden te gaan vanwege Corona?
Dat bedoel ik nou met: maak het niet groter dan het is.
In de juiste setting en de juiste omstandigheden.

Die mensen hadden gewoon naar het ziekenhuis moeten komen toen ze klachten kregen.
Waarom kwamen ze niet? Omdat het land in paniek was en zijzelf ook. Schrijnend vind ik dat, mijn mond viel ervan open. En die angst is wat me tegen de borst stuit. En ik vind dat de media soms te eenzijdig belichten in dit soort kwesties.
pi_198285047
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:55 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Je beweert dat je niet laten leiden door angst en het bezoeken van het Vondelpark 1 op 1 met elkaar zijn verbonden. Pfff wat een onzin. Dan had ik ook wel in het Vondelpark gezeten, wat niet zo is.
Het is heel gezond om je leven niet te laten beheersen door angst maar je tegelijkertijd gewoon aan de maatregelen te houden door common sense, zoals ik doe.

Dus ga nou niet generaliseren dat “mensen zoals ik” de Corona aanpak vertragen want dat is inderdaad hypocriet vingerwijzen. In antwoord op je andere vraag.

Wist je dat er mensen zijn die dood zijn gegaan aan hartinfarcten omdat ze niet naar het ziekenhuis durfden te gaan vanwege Corona?
Dat bedoel ik nou met: maak het niet groter dan het is.
In de juiste setting en de juiste omstandigheden.

Die mensen hadden gewoon naar het ziekenhuis moeten komen toen ze klachten kregen.
Waarom kwamen ze niet? Omdat het land in paniek was en zijzelf ook. Schrijnend vind ik dat, mijn mond viel ervan open. En die angst is wat me tegen de borst stuit. En ik vind dat de media soms te eenzijdig belichten in dit soort kwesties.
je reageert letterlijk op mijn post of corona 'enger' is dan ebola waarin je onterecht zegt (je weerspreekt jezelf hier later in) dat ebola gevaarlijker is, om vervolgens over angst te beginnen. Het is wat met je he haha.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198285491
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

je reageert letterlijk op mijn post of corona 'enger' is dan ebola waarin je onterecht zegt (je weerspreekt jezelf hier later in) dat ebola gevaarlijker is, om vervolgens over angst te beginnen. Het is wat met je he haha.
Weet je, zoek het maar uit hoor. Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, wat je ervan vindt moet je zelf weten. Blijf vooral in je angstige bubbel zitten maar val mij daar niet mee lastig.

Laat dit topic maar weer gaan over Sigrid kaag en haar vaccinatie plannen
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:31:40 #135
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_198290169
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:18 schreef NightDancert het volgende:
Lijkt me prima, maar wel nadat iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren. Mensen die zich niet willen laten vaccineren mogen wat mij betreft uitgesloten worden van zaken als reizen en horecabezoek.
En waarom precies?
Krekker is de bom!
pi_198291111
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:56 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Weet je, zoek het maar uit hoor. Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, wat je ervan vindt moet je zelf weten. Blijf vooral in je angstige bubbel zitten maar val mij daar niet mee lastig.

Laat dit topic maar weer gaan over Sigrid kaag en haar vaccinatie plannen
Aan regels houden of een virus serieus nemen is volgens jouw angstig gedrag? Of iemand simpel proberen uit te leggen wat het verschil tussen ebola en corona is?

Sterk staaltje logisch redeneren weer van je!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')