abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  Spellchecker zaterdag 27 februari 2021 @ 21:15:00 #1
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_198240087
Jonge motorcrosser (5) valt op circuit Boekel; met traumahelicopter naar ziekenhuis
quote:
Een jonge motorcrosser is zaterdag rond vijf uur ernstig gewond geraakt op het circuit Bezuidenhout in Boekel. Het kind, ongeveer vijf jaar oud, is met de traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht.
Volgens omstanders verloor hij tijdens het racen de macht over het stuur.

De precieze verwondingen zijn onbekend. De ouders worden door de politie naar het ziekenhuis gebracht.
Motorcrossen als 5-jarige ....

dan kunnen de meesten net fietsen, toch?

Hopelijk valt het mee voor het kind ....
  zaterdag 27 februari 2021 @ 21:18:42 #2
440451 scrupuleus
MatjeGoudnietdeTour
pi_198240166
Ja kut
Stem tegen, stem voor nieuwe verkiezingen.
pi_198241247
Vijf jaar is jong, maar als je de nieuwe 46 of 93 wilt worden, moet je vroeg beginnen :P
CHILD IN TIME MOET IN DE TOP2000 OMHOOG! STEMT ALLEN!
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:06:16 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198241269
46 _O_ _O_ _O_
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198241307
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:15 schreef maily het volgende:
Jonge motorcrosser (5) valt op circuit Boekel; met traumahelicopter naar ziekenhuis
[..]

Pappa wil het zo graag.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:10:46 #6
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_198241361
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:05 schreef RedFever007 het volgende:
Vijf jaar is jong, maar als je de nieuwe 46 of 93 wilt worden, moet je vroeg beginnen :P
MongoliŽrs begonnen vroeg‚h al op hun derde met het leren van paardrijden.

De halve wereld veroveren _O_
pi_198241455
quote:
[..]

is een flinke tik geweest, railing kapot...
pi_198241794
Triest! Hopelijk heeft ie hier niet de rest van zn leven last van.

Vraag mij wel af wat een jochie van 5 op een crossmotor doet. Waarom speelt hij niet in de zandbak met een speelgoedmotortje?
Water towers can fly! :D
pi_198242046
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:29 schreef Starhopper het volgende:

Vraag mij wel af wat een jochie van 5 op een crossmotor doet. Waarom speelt hij niet in de zandbak met een speelgoedmotortje?
Je weet niet wat voor motor het geweest is, kan ook een electro motortje zijn. Zo’n kleintje.

Sommige kinderen fietsen ook al vroeg, dus kan best wezen dat deze al twee jaar door de bossen ging op zijn fietsje.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 23:00:06 #10
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198242510
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:29 schreef Starhopper het volgende:

Eens. Bij mijn weten kunnen de meeste vijfjarigen nog niet of wellicht nťt zelfstandig hun reet afvegen. Als je het in dat perspectief plaatst, vraag je je af waarom een knulletje van die leeftijd alleen op zo'n (zelfs in mini-vorm) krachtige machine rijdt. Er is nogal wat coŲrdinatie, motoriek, voertuigbeheersing en begrip waar je mee bezig bent voor nodig om dat veilig te kunnen.

Ik ging op basis van dit bericht eens op YouTube kijken, kwam dit filmpje tegen:
Het ziet er best okť uit qua skills, maar als je ziet hoe hard dat ventje op zijn bek gaat en daarna de reactie (hard huilen), is het wel duidelijk dat dit gewoon een kleutertje is op een veel te krachtige machine. :{

Hoop dat het kereltje uit het bericht er goed uit komt. :{
pi_198242565
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:00 schreef Repentless het volgende:

[..]

Eens. Bij mijn weten kunnen de meeste vijfjarigen nog niet of wellicht nťt zelfstandig hun reet afvegen. Als je het in dat perspectief plaatst, vraag je je af waarom een knulletje van die leeftijd alleen op zo'n (zelfs in mini-vorm) krachtige machine rijdt. Er is nogal wat coŲrdinatie, motoriek, voertuigbeheersing en begrip waar je mee bezig bent voor nodig om dat veilig te kunnen.

Vroeg beginnen met die skills is super positief ^O^
pi_198242651
quote:

[..]

Ik ging op basis van dit bericht eens op YouTube kijken, kwam dit filmpje tegen:
Het ziet er best okť uit qua skills, maar als je ziet hoe hard dat ventje op zijn bek gaat en daarna de reactie (hard huilen), is het wel duidelijk dat dit gewoon een kleutertje is op een veel te krachtige machine. :{

En die variant heb je dus ook met een elektromotor en dat is goed te doen.
Zeker niet voor elke vijfjarige maar mijn neefje van vijf, bijna zes doet het ook.

https://mon.nl/sporten/motorcross/jeugd/
pi_198242799
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef Fcu030 het volgende:
Jos 2.0 is hier aan het werk geweest.
Ambu richting het tankstation sturen. Oh wacht, heli.

Sterkte jongen
pi_198242941
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En die variant heb je dus ook met een elektromotor en dat is goed te doen.
Zeker niet voor elke vijfjarige maar mijn neefje van vijf, bijna zes doet het ook.

De vader van jongetje dacht ook dat het ventje het wel kon.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
  zaterdag 27 februari 2021 @ 23:31:41 #15
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198243037
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Vroeg beginnen met die skills is super positief ^O^
Dat snap ik en het gaat zeer waarschijnlijk 9,99 van de 10 keer goed (mits de kleuter feeling heeft en getalenteerd is). Ik ben echt niet van de 'rubberen tegel' overprotectie, maar een vijfjarige op een 50CC tweewieler op een moeilijk berijdbaar terrein vol obstakels vind ik te allen tijde gewoon volledig onverantwoord.

Bij karten kun je ook een ongeluk krijgen of over de kop slaan, maar het risico op een uiterst ongelukkige val lijkt me vanwege de vier wielen en veiligheidsgordels toch een heel stuk kleiner. :{
pi_198243114
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:24 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De vader van jongetje dacht ook dat het ventje het wel kon.
Broer van mijn ex brak zijn nek op de fiets in het bos. Tja, een ongeluk kan altijd gebeuren.
Ga er trouwens wel vanuit dat het een professionele baan is. Waar ze crossen met beschermende kleding en helm.
pi_198243176
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Broer van mijn ex brak zijn nek op de fiets in het bos. Tja, een ongeluk kan altijd gebeuren.
Ga er trouwens wel vanuit dat het een professionele baan is. Waar ze crossen met beschermende kleding en helm.
Beschermende kleding die met ingebouwde airbags?
pi_198243249
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Beschermende kleding die met ingebouwde airbags?
Geen idee.
pi_198244435
Heb persoonlijk heel wat repsect voor ouders van wie het 5-jarig kind 'iets' doet, alles beter dan zo'n snotfabriek die de hele dag op Youtube-repeat staat om het stil te houden.

Beterskap aan het gezin.
pi_198244613
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 05:50 schreef myShizzle het volgende:
Heb persoonlijk heel wat repsect voor ouders van wie het 5-jarig kind 'iets' doet, alles beter dan zo'n snotfabriek die de hele dag op Youtube-repeat staat om het stil te houden.

Beterskap aan het gezin.
Precies, zo is mijn buurjongetje getalenteerd heroÔnehandelaar, is mijn neefje NL kampioen hondenvechten < 6 jaar en heeft het dochtertje van mijn beste vriend met haar 7 lentes al in twaalf "natuurfilms" gespeeld. Leuk man!
pi_198244646
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 07:27 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Precies, zo is mijn buurjongetje getalenteerd heroÔnehandelaar, is mijn neefje NL kampioen hondenvechten < 6 jaar en heeft het dochtertje van mijn beste vriend met haar 7 lentes al in twaalf "natuurfilms" gespeeld. Leuk man!
Snotfabrieksdirecteur gespot
pi_198244657
Sneu, hopelijk houdt hij er niets aan over
pi_198249940
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:10 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

MongoliŽrs begonnen vroeg‚h al op hun derde met het leren van paardrijden.

De halve wereld veroveren _O_
Janken om SaoediŽrs maar dan MongoliŽrs toejuichen, hypocriet exposed.
Aninda Chakma
pi_198250770
quote:
[..]

Doet me denken aan die kindermissverkiezingen in Amerika, ook gewoon belachelijk...
pi_198251041
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:31 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat snap ik en het gaat zeer waarschijnlijk 9,99 van de 10 keer goed (mits de kleuter feeling heeft en getalenteerd is). Ik ben echt niet van de 'rubberen tegel' overprotectie, maar een vijfjarige op een 50CC tweewieler op een moeilijk berijdbaar terrein vol obstakels vind ik te allen tijde gewoon volledig onverantwoord.

Dan spreek je jezelf tegen :)
  zondag 28 februari 2021 @ 15:55:29 #26
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198251405
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan spreek je jezelf tegen :)
Waarom? Ik neem aan dat het 9,99 van de 10 keer goed gaat omdat ik weinig over dergelijke ongelukken hoor. Dat neemt echter niet weg dat ik het alsnog onverantwoord vind om vijfjarigen op dergelijke machines te laten rijden, omdat ik vermoed dat het risico op ernstig letsel bij een valpartij in die omstandigheden erg hoog is.
pi_198251434
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:55 schreef Repentless het volgende:

[..]

Waarom? Ik neem aan dat het 9,99 van de 10 keer goed gaat omdat ik weinig over dergelijke ongelukken hoor. Dat neemt echter niet weg dat ik het alsnog onverantwoord vind om vijfjarigen op dergelijke machines te laten rijden, omdat ik vermoed dat het risico op ernstig letsel bij een valpartij in die omstandigheden erg hoog is.
Schijnbaar niet, want je hoort er nooit wat over :) Voor de kinderen is het gevaarlijker om in de auto te zitten bij pa op weg naar zo'n wedstrijd.
pi_198251463
Arm kind. Motorcross is nogal gevaarlijk. Heel veel rijders breken allerlei botten en scheuren organen etc. Gaat best vaak mis. Niet echt een geschikte sport voor een 5-jarige. Ga lekker voetballen ofzo.

Daarnaast is het echt een tokkiesport. Dus denk niet dat de ouders voor rede vatbaar zijn.
Whatever...
pi_198251470
Sommigen beginnen met waterskiŽn als ze 6 maanden oud zijn.

Spellchecker zondag 28 februari 2021 @ 16:05:26 #30
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_198251612
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:59 schreef potjecreme het volgende:
Sommigen beginnen met waterskiŽn als ze 6 maanden oud zijn.

Even zeiken hoor; kind heeft geen pet/zonnehoedje op, zit gefixeerd op die waterski .... beentjes onnaturlijk gebogen voor een baby .....
Houdt wel zelf die stang vast :o
Wat als hij/zij ook ging klappen net als papa :D

En ja, papa houdt het goed in de gaten ;)
pi_198251656
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:58 schreef Spanky78 het volgende:
Arm kind. Motorcross is nogal gevaarlijk. Heel veel rijders breken allerlei botten en scheuren organen etc. Gaat best vaak mis. Niet echt een geschikte sport voor een 5-jarige. Ga lekker voetballen ofzo.

Daarnaast is het echt een tokkiesport. Dus denk niet dat de ouders voor rede vatbaar zijn.
En dan voetbal noemen _O-
pi_198251728
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dan voetbal noemen _O-
Kun je nagaan.
Whatever...
pi_198251752
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Kun je nagaan.
Heb je ooit met voetbalouders te maken gehad?
  zondag 28 februari 2021 @ 16:16:40 #34
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198251902
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Schijnbaar niet, want je hoort er nooit wat over :) Voor de kinderen is het gevaarlijker om in de auto te zitten bij pa op weg naar zo'n wedstrijd.
Ik had al verwacht dat er een argument in de trant van "er gebeuren met vijfjarigen meer ongelukken in de speeltuin/in de auto/whatever dan bij motorcross" zou komen.

Wat denk jij hoe groot de groep vijfjarige motorcrossers is t.o.v. vijfjarigen in de speeltuin/in de auto?
pi_198251927
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heb je ooit met voetbalouders te maken gehad?
Grloof me motorcrossers zijn een stuk erger.
Whatever...
pi_198252110
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:16 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik had al verwacht dat er een argument in de trant van "er gebeuren met vijfjarigen meer ongelukken in de speeltuin/in de auto/whatever dan bij motorcross" zou komen.

Wat denk jij hoe groot de groep vijfjarige motorcrossers is t.o.v. vijfjarigen in de speeltuin/in de auto?
Heel klein. Ongelukken zijn dan ook zeldzaam.
  zondag 28 februari 2021 @ 16:31:46 #37
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198252307
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:55 schreef Repentless het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor dat risico

Zo’n kleintje rijdt op de kinderbaan, niet op de grote baan. Heeft een kleine motor en goede beschermende kleding aan (body protector, knee braces, nek beschermer, goede helm, goede handschoenen ed).

Dat het zo mis gaat is echt uitzonderlijk.
Op de grote baan is dat risico hoger, maar ook daar gaat het meestal prima.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 28 februari 2021 @ 16:33:54 #38
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198252374
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:58 schreef Spanky78 het volgende:

Wat een gelul. Echt alles ervan.

Het is absoluut geen tokkie sport. Daarvoor is het om te beginnen al veelste duur.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 28 februari 2021 @ 16:36:43 #39
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198252447
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:17 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nog nooit schreeuwende ouders en ander gedoe gezien iig. Wel elkaar helpen, geklets en gezellig gezien.
  zondag 28 februari 2021 @ 16:52:49 #40
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198252824
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heel klein. Ongelukken zijn dan ook zeldzaam.
Uiteraard zijn ongelukken zeldzaam als het een hele kleine groep betreft. Dat zegt echter niks over het letselrisico (ik bedoel daarmee de ernst van het letsel, niet de kans om het op te lopen). Als er binnen zo'n kleine groep kinderen al eentje is die als direct gevolg van deze activiteit dergelijk zwaar letsel oploopt, zegt dat mijns inziens iets daarover.
  zondag 28 februari 2021 @ 16:57:38 #41
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198252898
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:52 schreef Repentless het volgende:

[..]

Uiteraard zijn ongelukken zeldzaam als het een hele kleine groep betreft. Dat zegt echter niks over het letselrisico (ik bedoel daarmee de ernst van het letsel, niet de kans om het op te lopen). Als er binnen zo'n kleine groep kinderen al eentje is die als direct gevolg van deze activiteit dergelijk zwaar letsel oploopt, zegt dat mijns inziens iets daarover.
Dit is een gevalletje hele dikke pech. Als een kind een schedelbreuk oploopt omdat het net verkeerd op de stoeprand valt zal je dit soort dingen niet zeggen.
  zondag 28 februari 2021 @ 17:51:01 #42
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198253732
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit is een gevalletje hele dikke pech. Als een kind een schedelbreuk oploopt omdat het net verkeerd op de stoeprand valt zal je dit soort dingen niet zeggen.
Dat klopt, dat zou ik dan niet zeggen. Stoepranden zijn een wezenlijk onderdeel van ieders dagelijks leven en onmogelijk te vermijden. Wellicht dat er jaarlijks meerdere vijfjarigen een schedelbreuk door een val op de stoeprand oplopen, dat weet ik niet. Dat is voor mij geen reden om ervoor te pleiten dat kinderen niet meer op straat zouden moeten spelen of daarbij een integraalhelm zouden moeten dragen. Dat is wat ik aangaf met mijn 'rubberen tegel' overprotectie punt.

Dat neemt niet weg dat ik een vijfjarige nog niet geschikt vind om op een gemotoriseerde tweewieler met 30 km/u of harder te crossen. Zelfs als ze talent en een behoorlijke beheersing hebben, vind ik het teveel kracht om aan een kind van die leeftijd toe te vertrouwen.

Dit is slechts een mening uiteraard. :)
pi_198253897
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:52 schreef Repentless het volgende:

[..]

Nee, dat zegt helemaal niets. :)
pi_198254488
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:17 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Vanmiddag tijdens mijn bush crafting in de natuur werd de rust toch wel behoorlijk verstoord door zulke klootviolen, die denken dat de Brunssumerheide een openbaar crossterrein is. :N
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_198254493
quote:

[..]

Die comments ook :')
pi_198254789
Ach over Verstappen ook nooit iemand gehoord en die zat al vůůr zijn 5e in een kart.
  zondag 28 februari 2021 @ 18:58:47 #47
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198254979
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat zegt helemaal niets. :)
Tja, even gegoogeld en als ik dan dit artikel lees: https://ryortho.com/break(...)-motocross-for-kids/

En dan vooral deze passage:

quote:
Because of a high risk for severe and fatal injuries to children who ride two-wheeled motorized vehicles, McIntosh and colleagues recommend that more robust training is needed as well as increased safety measures.

They explained that the level of physical and emotional skill level required to participate safely in this sport is not possible for most children and that a child or adolescent’s physical development, strength, coordination, emotional maturity and judgement should be thoroughly assessed before he or she is allowed to compete.
Dat laatste lijkt me nogal van toepassing op een vijfjarige. Ik wil niet beweren dat dit sluitende argumentatie is, maar ik vind het erg plausibel.
pi_198255016
Hebben toch nog kraakbeen
Facts don't care about your feelings
  zondag 28 februari 2021 @ 19:11:19 #49
241690 kibo
communistenjager
pi_198255178
quote:

Heel gewoon in Brabant hoor :')
  zondag 28 februari 2021 @ 19:13:42 #50
241690 kibo