abonnement Unibet Coolblue
pi_198235944
Sigrid Kaag wil mensen met vaccinatiebewijs meer vrijheden geven (https://www.ad.nl/politie(...)an-israel~af1f51496/). Dit heeft ze gezegd tijdens een digitaal congres van haar partij in Veldhoven.

Wat vinden jullie? Is dat eerlijk? Niet iedereen heeft op dit moment de kans gekregen om zich in te laten enten.
Vooral ouderen en mensen in de zorg zijn op dit moment al ingeent, dus die zouden, als het aan haar ligt, al meer mogen dan mensen die nog geen oproep voor een inenting hebben gekregen.
Moet daar dan niet mee worden gewacht totdat iedereen de kans heeft gehad om zich in te laten enten? Of is het juist rechtvaardiger dat mensen die al zijn ingeent alvast weer meer mogen, en niet hoeven te wachten met leven totdat de laatste prik is gezet?
pi_198235971
Oprotten gewoon alles weer open
.
pi_198235983
Ik vind dat prima. Alhoewel ik zelf in geen enkele risicocategorie val en dus achter aan kan sluiten bij het krijgen van een vaccinatie, heb ik geen er enkele moeite mee dat mensen die reeds gevaccineerd zijn meer vrijheden krijgen door een vaccinatiebewijs.

Ik ben niet zo zuur dat ik dit andere mensen misgun.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:45:24 #4
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_198235985
Wat vind je zelf?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 17:45:31 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198235986
Lijkt mij een prima idee!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:46:11 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198235996
Zorg nou maar gewoon dat je zo snel mogelijk iedereen inent, dan is dat gekloot met zo'n vaccinatiebewijs, waar nogal wat haken en ogen aanzitten, helemaal niet nodig.
pi_198236036
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:46 schreef BasEnAad het volgende:
Zorg nou maar gewoon dat je zo snel mogelijk iedereen inent, dan is dat gekloot met zo'n vaccinatiebewijs, waar nogal wat haken en ogen aanzitten, helemaal niet nodig.
Er zijn nu eenmaal mensen die boos zijn en denken dat ze in een marsmannetje veranderen als ze het vaccin nemen. En dat Bill Gates en Soros etc. erachter zitten.
Lijkt me trouwens voor iedereen beter als dat soort figuren niet overal binnenkomt.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 17:49:38 #8
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198236044
Eng. Heel eng
-XOXO- Je maintiendrai
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 17:51:19 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198236077
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:49 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Er zijn nu eenmaal mensen die boos zijn en denken dat ze in een marsmannetje veranderen als ze het vaccin nemen. En dat Bill Gates en Soros etc. erachter zitten.
Lijkt me trouwens voor iedereen beter als dat soort figuren niet overal binnenkomt.
Lijkt mij prima om die te weigeren idd. Als ik een kroeg zou hebben dan zou ik het wel weten :) Een avond gaat dan een stuk gezelliger worden :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198236126
"Uiteraard met de garantie van tijdelijkheid en privacy.".

Dit heeft echt alles in zich om de mother of all fuckups te worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:58:44 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198236179
Dat er ooit nog eens iets slims uit haar mond zou komen ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:01:20 #12
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_198236226
dus als iemand al in februari gevaccineerd is en ik moet wachten tot december die gene heeft meer vrijheden?

dacht het niet he.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_198236297
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:01 schreef cherrycoke het volgende:
dus als iemand al in februari gevaccineerd is en ik moet wachten tot december die gene heeft meer vrijheden?

dacht het niet he.
Degene die in februari al gevaccineerd is is echt vies dik. Doe de sportscholen maar open voor ze.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:06:40 #14
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198236316
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:01 schreef cherrycoke het volgende:
dus als iemand al in februari gevaccineerd is en ik moet wachten tot december die gene heeft meer vrijheden?

dacht het niet he.
Afgunstig. Het verandert namelijk niks aan jouw situatie als iemand anders al wat eerder leuke dingen kan doen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198236321
Nee.
Ze moeten van het hele vaccinatiegedoe een militair opgezet programma maken - van inkoop tot invoer en uitvoer.
Het gestuntel van hier tot en met, daar is iedereen wel klaar mee.
Het vaccineren verplicht maken. Geen gedoe, geen gezeik, gewoon verplicht.
De boel weer open, maar dan ook echt įlles, op het moment dat 70% van de gehele bevolking is gevaccineerd.
50% is nog altijd gokken met de helft. 60% is een minieme kans en 70% is de laagste drempel om verbetering tegemoet te komen.
En een stop op de continu berichtgeving van allerhande onderwerpen van corona via de media, want daar heeft niemand wat aan.
Google is your friend, abuse your friends
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 18:09:08 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198236353
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Degene die in februari al gevaccineerd is is echt vies dik. Doe de sportscholen maar open voor ze.
Dat is wel een dingetje voor je he :') In veel van de posts van jou gaat het om papzakken, viesdik, vetzakken, etc :') Waar komt al die haat vandaan? Ben je soms een keer afgewezen door iemand die te dik is?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198236354
Ik vertrouw meer op mijn eigen immuunsysteem dan op een vaccin. En als je dat niet doet kan je je inderdaad laten inenten.

Op dat moment ben ik geen gevaar meer voor jou dus dat paspoort lijkt me overbodig
pi_198236404
Prima, maar wel pas als iedereen de mogelijkheid tot vaccinatie heeft gehad.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198236427
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:45 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind dat prima. Alhoewel ik zelf in geen enkele risicocategorie val en dus achter aan kan sluiten bij het krijgen van een vaccinatie, heb ik geen er enkele moeite mee dat mensen die reeds gevaccineerd zijn meer vrijheden krijgen door een vaccinatiebewijs.

Ik ben niet zo zuur dat ik dit andere mensen misgun.
Mooi dat jij de instelling van een boeddhistische monnik hebt, maar het gros van de Nederlanders heeft dat niet. En aangezien we voor het succes van het beleid ook afhankelijk zijn van het draagvlak voor de maatregelen in die groep kunnen we het misschien maar beter laten.
pi_198236428
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:09 schreef Luiki het volgende:
Ik vertrouw meer op mijn eigen immuunsysteem dan op een vaccin. En als je dat niet doet kan je je inderdaad laten inenten.
Ach ja waarom rijles nemen, als je ook kan vertrouwen in je reactievermogen?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:14:17 #21
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_198236430
Ze heeft het zelf in het artikel over 'het gele boekje' ook wel vaccinatiepaspoort, wat ik me dan afvraag is waarom er zo moeilijk wordt gedaan over een vaccinatiebewijs als er dus al een legitiem document is om vaccinaties in vast te leggen?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_198236443
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ach ja waarom rijles nemen, als je ook kan vertrouwen in je reactievermogen?
Omdat ik niet kon autorijden? Mooie vergelijking wel ja
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 18:15:08 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198236447
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:14 schreef YuckFou het volgende:
Ze heeft het zelf in het artikel over 'het gele boekje' ook wel vaccinatiepaspoort, wat ik me dan afvraag is waarom er zo moeilijk wordt gedaan over een vaccinatiebewijs als er dus al een legitiem document is om vaccinaties in vast te leggen?
Ik snap de ophef ook niet. We hebben dat paspoort al jaaaaaaaaaaren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198236458
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:14 schreef YuckFou het volgende:
Ze heeft het zelf in het artikel over 'het gele boekje' ook wel vaccinatiepaspoort, wat ik me dan afvraag is waarom er zo moeilijk wordt gedaan over een vaccinatiebewijs als er dus al een legitiem document is om vaccinaties in vast te leggen?
Het is niet geschikt om negatieve testen in vast te leggen, die bieden immers maar een garantie voor hoogstens een paar dagen.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:16:10 #25
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_198236471
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het is niet geschikt om negatieve testen in vast te leggen, die bieden immers maar een garantie voor hoogstens een paar dagen.
Het gaat hier toch over wel of niet gevaccineerd zijn? Niet over je testuitslag?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_198236530
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:15 schreef Luiki het volgende:

[..]

Omdat ik niet kon autorijden? Mooie vergelijking wel ja
Als je zou weten wat een vaccinatie doet was het een mooie vergelijking ja.
pi_198236534
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:16 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Het gaat hier toch over wel of niet gevaccineerd zijn? Niet over je testuitslag?
Uit het bronartikel:
quote:
Ook wil Kaag dat de overheid gratis snel- en zelftesten verstrekt. ,,We kunnen het leven veilig weer op gang brengen voor al die jongeren en volwassenen die nog niet aan de beurt zijn geweest. Met gratis snel- en zelftesten kunnen hogescholen, universiteiten, sportstadions, restaurants, cafés en winkels weer opengaan.’’ Dit moet volgens Kaag gebeuren als ‘het vaccinatie-tempo op orde is’.

Kaag stelt voor dat ‘de Nederlandse overheid die testcapaciteit gratis ter beschikking stelt’. ,,Want de kosten van een lockdown zijn vele malen hoger’’, stelt ze. ,,Duitsland heeft deze financiėle keuze al gemaakt.’’
pi_198236536
Laat ze maar gerust doen. Dat helpt tenslotte de economie ook weer.
En ouderen hebben over het algemeen ook meer geld om te laten rollen, en besteden het meer in Nederland dan jongeren die het vooral in China uitgeven.
Wie dit leest is gek
pi_198236540
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:09 schreef Luiki het volgende:
Ik vertrouw meer op mijn eigen immuunsysteem dan op een vaccin. En als je dat niet doet kan je je inderdaad laten inenten.
Ik neem aan dat je niet weet hoe vaccins werken... Indien wel dan is dit wel een heel domme opmerking
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198236541
Goed plan, de horeca kan alvast draaien op 70-plussers en gehandicapten.
pi_198236550
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:20 schreef Mr.Ping het volgende:
Goed plan, de horeca kan alvast draaien op 70-plussers en gehandicapten.
En zorgmedewerkers
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198236619
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat is wel een dingetje voor je he :') In veel van de posts van jou gaat het om papzakken, viesdik, vetzakken, etc :') Waar komt al die haat vandaan? Ben je soms een keer afgewezen door iemand die te dik is?
Nee, de economie gaat eraan, we zitten opgehokt. Reden genoeg lijkt me om die lui aan het afvallen te krijgen.

Sportscholen open en restaurants dicht voor mensen met een te hoog risico zoals een BMI van 40.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:26:29 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_198236631
Vind ik een goed plan, de winkels, horeca, etc hoeven niet dicht te blijven als er genoeg gevaccineerden zijn om geld aan te verdienen, en het kan een incentive zijn tegen wappies.

quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:01 schreef cherrycoke het volgende:
dus als iemand al in februari gevaccineerd is en ik moet wachten tot december die gene heeft meer vrijheden?

dacht het niet he.
Ben jij het Kevin Chang?

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 18:27:02 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198236640
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, de economie gaat eraan, we zitten opgehokt. Reden genoeg lijkt me om die lui aan het afvallen te krijgen.

Sportscholen open en restaurants dicht voor mensen met een te hoog risico zoals een BMI van 40.
Oohja, want het is de schuld van de dikkerdjes dat we in een lockdown zitten natuurlijk :') Er zijn ook geen andere groepen kwetsbaren 8)7
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:27:48 #35
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198236652
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:45 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind dat prima. Alhoewel ik zelf in geen enkele risicocategorie val en dus achter aan kan sluiten bij het krijgen van een vaccinatie, heb ik geen er enkele moeite mee dat mensen die reeds gevaccineerd zijn meer vrijheden krijgen door een vaccinatiebewijs.

Ik ben niet zo zuur dat ik dit andere mensen misgun.
Solidariteit hoort twee kanten op te werken anders is het geen solidariteit.

Dus gewoon lekker wachten totdat iedereen de kans heeft gehad op een vaccinatie. Dan is daarmee dat hele vaccinatiebewijs ook niet meer nodig.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198236677
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:49 schreef datismijnmening het volgende:
Eng. Heel eng
Ja wat jij allemaal niet eng vindt.
pi_198236683
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Oohja, want het is de schuld van de dikkerdjes dat we in een lockdown zitten natuurlijk :') Er zijn ook geen andere groepen kwetsbaren 8)7
Ben jezelf zo dik?

Bejaarden en gehandicapten zijn vaak minder mobiel dan een dik persoon. Die andere groepen kom je niet zo snel tegen in een Efteling Ikea of supermarkt.
pi_198236694
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:42 schreef chatlander het volgende:
Sigrid Kaag wil mensen met vaccinatiebewijs meer vrijheden geven (https://www.ad.nl/politie(...)an-israel~af1f51496/). Dit heeft ze gezegd tijdens een digitaal congres van haar partij in Veldhoven.

Wat vinden jullie? Is dat eerlijk? Niet iedereen heeft op dit moment de kans gekregen om zich in te laten enten.
Vooral ouderen en mensen in de zorg zijn op dit moment al ingeent, dus die zouden, als het aan haar ligt, al meer mogen dan mensen die nog geen oproep voor een inenting hebben gekregen.
Moet daar dan niet mee worden gewacht totdat iedereen de kans heeft gehad om zich in te laten enten? Of is het juist rechtvaardiger dat mensen die al zijn ingeent alvast weer meer mogen, en niet hoeven te wachten met leven totdat de laatste prik is gezet?
Prima plan.
Je hoeft niet te wachten tot iedereen gevaccineerd is.
Degenen die nog niet zijn gevaccineerd kunnen een corona test doen. Dus er is keus.
Zelf ben ik pas over een half jaar aan de beurt voor de vaccinatie, ik heb geduld.

Tot die tijd: sportscholen open gooien (de binnensport wordt nu om zeep gebracht) en desnoods buiten laten sporten.
Terrassen openen, (desnoods tot een bepaald uur).
Er kan een hoop. Meer dan nu.
In Italie is de horeca open tot 18:00uur. Dat is nog altijd beter dan helemaal gesloten zoals in NL!
pi_198236719
Ondanks dat ik me laat vaccineren zodra het kan ben ik tegen.
Het vaccin moet niet gedwongen worden, ook niet via een achterdeurtje.
stupidity has become as common as common sense was before
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 18:33:34 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198236742
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ben jezelf zo dik?

Bejaarden en gehandicapten zijn vaak minder mobiel dan een dik persoon. Die andere groepen kom je niet zo snel tegen in een Efteling Ikea of supermarkt.
De kwetsbare groepen bestaan niet alleen uit dikkerdjes en bejaarden :') Lees je eerst eens in welke personen kwetsbaar zijn voor je dit soort achterlijke uitspraken doet. Schrik niet, want dat zijn er erg veel!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 18:34:34 #41
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198236758
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ja wat jij allemaal niet eng vindt.
Ik vind vooral autoritarisme eng.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198236775
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Afgunstig. Het verandert namelijk niks aan jouw situatie als iemand anders al wat eerder leuke dingen kan doen.
:')

Eerst moeten we een jaar binnenzitten om de "kwetsbaren" te beschermen, en vervolgens mogen die "kwetsbaren" hun leven oppakken, terwijl wij nog steeds binnenzitten. Dat heeft niks met afgunst te maken, maar is gewoon compleet geschift.

Als we hadden gezegd: "kwetsbaren" binnenblijven en de rest kan gewoon overal heen had je dat (terecht) ook niet eerlijk gevonden.
pi_198236782
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:01 schreef cherrycoke het volgende:
dus als iemand al in februari gevaccineerd is en ik moet wachten tot december die gene heeft meer vrijheden?

dacht het niet he.
Andersom is natuurlijk helemaal geen probleem, zoals het ophokken van de "kwetsbaren" zodat jij je goddelijke gang kunt gaan... :')
pi_198236825
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je niet weet hoe vaccins werken... Indien wel dan is dit wel een heel domme opmerking
Want?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:40:42 #45
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198236847
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:35 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

:')

Eerst moeten we een jaar binnenzitten om de "kwetsbaren" te beschermen, en vervolgens mogen die "kwetsbaren" hun leven oppakken, terwijl wij nog steeds binnenzitten. Dat heeft niks met afgunst te maken, maar is gewoon compleet geschift.

Als we hadden gezegd: "kwetsbaren" binnenblijven en de rest kan gewoon overal heen had je dat (terecht) ook niet eerlijk gevonden.
Dus het is een soort wraak ofzo?

Heb jij er last van als geprikte personen wat meer mogen dan jij?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198236852
Die ouwe tang moest ook ff haar plasje erover doen :') :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:43:21 #47
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198236888
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus het is een soort wraak ofzo?

Heb jij er last van als geprikte personen wat meer mogen dan jij?
Komt solidair voor in jouw woordenboek of niet?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:44:04 #48
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_198236902
Ik hoop dat er een vaccin wordt goedgekeurd en dat dat commercieel aangeboden gaat worden.

Ik heb geen problemen met bijv. Sinopharm als ik daarmee op vakantie kan :) Zelfs als ik 100 euro voor een vaccin moet betalen.
Als ik voorheen naar de tropen op vakantie wilde moest ik ook vaccinaties; ik zie het verschil niet zo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_198236925
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:42 schreef chatlander het volgende:
Sigrid Kaag wil mensen met vaccinatiebewijs meer vrijheden geven (https://www.ad.nl/politie(...)an-israel~af1f51496/). Dit heeft ze gezegd tijdens een digitaal congres van haar partij in Veldhoven.

Wat vinden jullie? Is dat eerlijk?
Nee, en het is veel erger dan oneerlijk. We hebben allerlei noodmaatregelen omdat de ziekenhuizen dreigen te overstromen met oude vetkleppen. Die ga je dus zsm vaccineren en als dat klaar is die dreiging weg en dan krijgt iedereen dus alle vrijheden weer terug. Punt.

Het idee dat de staat je vrijheden mag onthouden om vaccinatie te stimuleren of zomaar een nare ziekte te bestrijden is fundamenteel verkeerd en dictatoriaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198236943
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:39 schreef Luiki het volgende:

[..]

Want?
Een vaccin werkt samen met je immuunsysteem.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 18:47:43 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198236962
D66 en discriminatie als het goed uit komt, name a better duo
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198236971
Mooi. Zo snel mogelijk iedereen die wil vaccineren en dat vaccinatiepaspoort invoeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:51:10 #53
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237017
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:43 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Komt solidair voor in jouw woordenboek of niet?
Als mensen solidair willen zijn dan mogen ze dat zelf weten.

Ik ga mensen niet dwingen solidair te zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198237035
We moeten solidair zijn, horeca dicht tot de Kerst!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 18:53:17 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237055
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mooi. Zo snel mogelijk iedereen die wil vaccineren en dat vaccinatiepaspoort invoeren.
Een dingetje is dat het onmogelijk is om iedereen te vaccineren voor de zomer. Er worden dus mensen uitgesloten op basis van leeftijd en gezondheid. Dit is discriminatie en mag niet eens overwogen worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:54:01 #56
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198237065
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als mensen solidair willen zijn dan mogen ze dat zelf weten.

Ik ga mensen niet dwingen solidair te zijn.
Nee jij niet nee, maar onze overheid wel. _O-
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198237069
Zolang het onduidelijk is of je als gevaccineerde nog anderen kunt besmetten lijkt me dit een krankzinnig idee, gaan die elkaar allemaal lekker besmetten op superspreader events en vervolgens besmetten ze de ongevaccineerden en de mensen bij wie de vaccinatie niet of minder werkt.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:55:20 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237081
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een dingetje is dat het onmogelijk is om iedereen te vaccineren voor de zomer. Er worden dus mensen uitgesloten op basis van leeftijd en gezondheid. Dit is discriminatie en mag niet eens overwogen worden.
Mensen van 16 worden gediscrimineerd op leeftijd en uitgesloten van alcohol drinken.

Mensen vanaf 70 worden gediscrimineerd op leeftijd en moeten extra testen afleggen voor hun rijbewijs.

Etc
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198237083
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus het is een soort wraak ofzo?

Heb jij er last van als geprikte personen wat meer mogen dan jij?
:') :') :')
pi_198237098
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een dingetje is dat het onmogelijk is om iedereen te vaccineren voor de zomer. Er worden dus mensen uitgesloten op basis van leeftijd en gezondheid. Dit is discriminatie en mag niet eens overwogen worden.
Als de horeca weer wat lucht kan krijgen door voor een deel van Nederland met vaccinatiepaspoort open te kunnen, dan vind ik het prima als ik daar later pas voor in aanmerking kom.
Of wil jij dat de horeca, ondanks dat het op verantwoorde wijze open kan, net zolang dicht blijft tot jij gevaccineerd bent?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:56:23 #61
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237099
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:54 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Nee jij niet nee, maar onze overheid wel. _O-
Solidariteit is ook accepteren dat sommigen al wat eerder zaken mogen gaan doen, wat uiteindelijk in iedereens belang is aangezien ondernemingen weer omzet kunnen gaan maken etc
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198237123
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:09 schreef Luiki het volgende:
Ik vertrouw meer op mijn eigen immuunsysteem dan op een vaccin. En als je dat niet doet kan je je inderdaad laten inenten.

Op dat moment ben ik geen gevaar meer voor jou dus dat paspoort lijkt me overbodig
Je weet wat een vaccin doet? Het traint je immuunsysteem zodat het beter kan strijden tegen het coronavirus.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:58:35 #63
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198237150
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Solidariteit is ook accepteren dat sommigen al wat eerder zaken mogen gaan doen, wat uiteindelijk in iedereens belang is aangezien ondernemingen weer omzet kunnen gaan maken etc
Solidariteit is ook accepteren dat sommigen minder gevoelig zijn voor het virus en dus zaken kunnen gaan doen, wat uiteindelijk in iedereens belang is aangezien ondernemingen weer omzet kunnen gaan maken etc

Ik draai hem even om.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198237176
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:54 schreef Alfje het volgende:
Zolang het onduidelijk is of je als gevaccineerde nog anderen kunt besmetten lijkt me dit een krankzinnig idee, gaan die elkaar allemaal lekker besmetten op superspreader events en vervolgens besmetten ze de ongevaccineerden en de mensen bij wie de vaccinatie niet of minder werkt.
Uit de eerste onderzoeken uit Israėl, het proefkonijnland van Pfizer/BiotechN komt in ieder geval naar voren dat het vaccin besmettelijkheid ook lijkt te voren
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:00:59 #65
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237201
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:55 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

:') :') :')
Bij velen komt het voort uit een soort misplaatst gevoel van afgunst. Ik niet, dan zij ook niet hoor!!

Als je er zoveel last van hebt dat ander eerder al kunnen gaan doen, dan kan ik dat geen andere naam geven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198237217
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De kwetsbare groepen bestaan niet alleen uit dikkerdjes en bejaarden :') Lees je eerst eens in welke personen kwetsbaar zijn voor je dit soort achterlijke uitspraken doet. Schrik niet, want dat zijn er erg veel!
Ja en die groepen letten zelf wel op, tenminste degene die ik ken wel.

Maar hier komen wij niet uit, deze discussie zal blijven doorgaan.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:02:12 #67
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198237226
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als de horeca weer wat lucht kan krijgen door voor een deel van Nederland met vaccinatiepaspoort open te kunnen, dan vind ik het prima als ik daar later pas voor in aanmerking kom.
Of wil jij dat de horeca, ondanks dat het op verantwoorde wijze open kan, net zolang dicht blijft tot jij gevaccineerd bent?
De situatie in de horeca misbruiken om het vaccinatiebewijs er doorheen te duwen. :{

Misschien even in Marks ideeėn box droppen?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198237227
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bij velen komt het voort uit een soort misplaatst gevoel van afgunst. Ik niet, dan zij ook niet hoor!!

Als je er zoveel last van hebt dat ander eerder al kunnen gaan doen, dan kan ik dat geen andere naam geven.
Als kwetsbaren zich de hele coronacrisis thuis hadden geļsoleerd hadden ze er toch ook weinig last van gehad als de rest van de samenleving gewoon door zou blijven draaien?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:03:03 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237237
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mensen van 16 worden gediscrimineerd op leeftijd en uitgesloten van alcohol drinken.

Mensen vanaf 70 worden gediscrimineerd op leeftijd en moeten extra testen afleggen voor hun rijbewijs.

Etc
Als je niet in ziet dat dit heel anders is, zit er echt een schakel niet goed in je bovenkamer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:03:23 #70
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237245
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:58 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Solidariteit is ook accepteren dat sommigen minder gevoelig zijn voor het virus en dus zaken kunnen gaan doen, wat uiteindelijk in iedereens belang is aangezien ondernemingen weer omzet kunnen gaan maken etc

Ik draai hem even om.
Helemaal mee eens :Y
Ik sta ook helemaal niet onwelwillend tegenover een plan als Herstel-NL.

En uiteraard moeten zodra de ziekenhuizen straks leeg gaan lopen omdat de senioren en zwakkeren geprikt zijn ook gewoon de maatregelen versoepelen.

Als er voor die tijd alvast wat oudjes uit eten willen en naar de bingo, joh, be my guest.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198237258
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als er voor die tijd alvast wat oudjes uit eten willen en naar de bingo, joh, be my guest.
Die tijd is zo kort dat dit hele systeem daar voor optuigen de moeite niet waard is.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:04:32 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237260
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Solidariteit is ook accepteren dat sommigen al wat eerder zaken mogen gaan doen, wat uiteindelijk in iedereens belang is aangezien ondernemingen weer omzet kunnen gaan maken etc
Solidariteit is al een jaar je leven stil leggen voor de kwetsbaren in deze samenleving. Dan moet ik nu nog langer opgesloten zitten zodat die bejaarden en dikke mensen hun leven weer op kunnen pakken?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198237265
Alle mensen zonder inenting een covidster opspelden. D66-genot.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:05:52 #74
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237278
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je niet in ziet dat dit heel anders is, zit er echt een schakel niet goed in je bovenkamer.
Ik geef alleen maar aan dat leeftijdsdiscriminatie helemaal niet altijd verboden is, bijvoorbeeld bij objectieve rechtvaardiging (waar een vaccinatie zo maar onder kan vallen imo).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:06:11 #75
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237282
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die tijd is zo kort dat dit hele systeem daar voor optuigen de moeite niet waard is.
Laten we het hopen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:07:43 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237310
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als de horeca weer wat lucht kan krijgen door voor een deel van Nederland met vaccinatiepaspoort open te kunnen, dan vind ik het prima als ik daar later pas voor in aanmerking kom.
Of wil jij dat de horeca, ondanks dat het op verantwoorde wijze open kan, net zolang dicht blijft tot jij gevaccineerd bent?
Wat dacht je van gewoon voor iedereen dezelfde regels en maatregelen afbouwen? Jongeren hebben al meer dan genoeg schade opgelopen, het getuigt echt van enorme egoļsme om ze nog langer op te sluiten als het niet nodig is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:07:59 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237316
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Solidariteit is al een jaar je leven stil leggen voor de kwetsbaren in deze samenleving. Dan moet ik nu nog langer opgesloten zitten zodat die bejaarden en dikke mensen hun leven weer op kunnen pakken?
Nee, je blijft niet nog langer opgesloten als er een vaccinatiepaspoort ingevoerd wordt tov geen vaccinatiepaspoort.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198237327
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die tijd is zo kort dat dit hele systeem daar voor optuigen de moeite niet waard is.
Hier niet echt, maar in andere EU lidstaten waar men wat 'vaccinatiekritischer' is kan het nog wel eens noodzakelijk zijn om voldoende mensen over de streep te trekken.

En het zou misschien kunnen helpen om de samenleving sneller van slot te halen als bijv. het testen laagdrempelig genoeg kan, scheelt ook weer een hoop ellende.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:08:45 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237329
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik geef alleen maar aan dat leeftijdsdiscriminatie helemaal niet altijd verboden is, bijvoorbeeld bij objectieve rechtvaardiging (waar een vaccinatie zo maar onder kan vallen imo).
Allemaal leuk en aardig, maar totaal niet relevant. Dit is pure discriminatie, en ik walg van iedereen die dit verdedigt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:08:49 #81
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237331
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

ze nog langer op te sluiten als het niet nodig is.
Je moet mensen niet langer opsluiten dan nodig is idd. Helemaal mee eens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198237339
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:02 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

De situatie in de horeca misbruiken om het vaccinatiebewijs er doorheen te duwen. :{

Misschien even in Marks ideeėn box droppen?
Dat vaccinatiebewijs komt er sowieso wel. Dan maar beter gelijk gebruiken om de horeca te helpen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198237344
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:42 schreef chatlander het volgende:
Sigrid Kaag wil mensen met vaccinatiebewijs meer vrijheden geven (https://www.ad.nl/politie(...)an-israel~af1f51496/). Dit heeft ze gezegd tijdens een digitaal congres van haar partij in Veldhoven.

Vooral ouderen en mensen in de zorg zijn op dit moment al ingeent, dus die zouden, als het aan haar ligt, al meer mogen dan mensen die nog geen oproep voor een inenting hebben gekregen.
Mensen in de zorg is ook maar relatief. Ben zelf bv "pas" in mei aan de beurt. En heb toch dagelijks contact met covid-19 verdachte, dan wel besmette patiėnten. Beetje sensatiepolitiek als je het mij vraagt. Bij invoering ervan dan wel vaccinaties voor iedereen mogelijk maken en niet zo beperkt als nu. Dan krijg je nog meer scheve gezichten als dat nu reeds het geval is. (zorginstanties die jan en alleman enten, voordringen,etc).
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:09:44 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237345
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je moet mensen niet langer opsluiten dan nodig is idd. Helemaal mee eens.
En wat denk je dat er gaat gebeuren met deze jodenster? Ipv allemaal langzaam versoepelen, krijgt één groep alles en de ander niks.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:09:58 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237347
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar totaal niet relevant. Dit is pure discriminatie, en ik walg van iedereen die dit verdedigt.
Dat mag.

Maar juridisch ligt het nu eenmaal wat complexer dan jij nu schetst :) Ook al vind jij dat “leuk en aardig”.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198237355
Mijn mening is dat ik het voor zorgmedewerkers wel gerechtvaardigd vind dat zij eerder meer vrijheden krijgen dan anderen. Als je ziet wat zij allemaal hebben moeten ondergaan met al die Corona-patienten, dan is het m.i. volledig te rechtvaardigen dat zij eerder dan anderen meer vrijheden krijgen. Vooral IC-personeel kan wel een verzetje gebruiken om wat stoom af te blazen en even met iets anders bezig te zijn.
Ouderen zijn over het algemeen minder mobiel en hebben minder tijd om nog te genieten van leuke dingen in het leven, dus ook hun gun ik het Wat mij betreft hoeven ze echt niet 'on hold' te staan totdat iedereen is gevaccineerd...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:10:50 #87
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237363
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En wat denk je dat er gaat gebeuren met deze jodenster? Ipv allemaal langzaam versoepelen, krijgt één groep alles en de ander niks.
Neehoor, hoe kom je erbij. En godwinnen is niet nodig hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198237366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, je blijft niet nog langer opgesloten als er een vaccinatiepaspoort ingevoerd wordt tov geen vaccinatiepaspoort.
Jawel. Het is een weigering om het land zo snel mogelijk weer open te gooien om een vaccinatieprogramma te stimuleren. Dat laatste mag, maar niet met het onthouden van vrijheden.

Het streven is nu om zoveel mogelijk mensen te vaccineren, maar gezien de noodmaatregelen moet het eerste streven zijn om die zo snel mogelijk voor iedereen op te heffen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:11:17 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237373
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat mag.

Maar juridisch ligt het nu eenmaal wat complexer dan jij nu schetst :) Ook al vind jij dat “leuk en aardig”.
Sta jij hier nou serieus achter?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198237387
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar totaal niet relevant. Dit is pure discriminatie, en ik walg van iedereen die dit verdedigt.
Dan heb je pech, want de overgrote meerderheid staat hierachter. En over een paar weken zal je dat terugzien in de verkiezingsuitslag.
En net zoals jij schijt hebt aan 'bejaarden en mensen met overgewicht' heeft het overgrote deel van Nederland maling aan arrogante figuren zoals jij die andere hun pleziertje niet gunt alleen omdat ze zelf pas later gevaccineerd kunnen worden.

Dan vind ik de gedachtegang van de Nederlander heel wat logischer dan jouw gedachtegang.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:12:19 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237394
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel. Het is een weigering om het land zo snel mogelijk weer open te gooien om een vaccinatieprogramma te stimuleren. Dat laatste mag, maar niet met het onthouden van vrijheden.

Het streven is nu om zoveel mogelijk mensen te vaccineren, maar gezien de noodmaatregelen moet het eerste streven zijn om die zo snel mogelijk voor iedereen op te heffen.
Helemaal met je eens. Je moet gewoon versoepelen zodra het kan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:12:25 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237397
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:10 schreef Forumtijger het volgende:
Mijn mening is dat ik het voor zorgmedewerkers wel gerechtvaardigd vind dat zij eerder meer vrijheden krijgen dan anderen. Als je ziet wat zij allemaal hebben moeten ondergaan met al die Corona-patienten, dan is het m.i. volledig te rechtvaardigen dat zij eerder dan anderen meer vrijheden krijgen.
Ouderen zijn over het algemeen minder mobiel en hebben minder tijd om nog te genieten van leuke dingen in het leven, dus ook hun gun ik het Wat mij betreft hoeven ze echt niet 'on hold' te staan totdat iedereen is gevaccineerd...
Heel dit land ligt te bloeden voor de zorgmedewerkers, we dragen allemaal ons steentje bij.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:12:37 #93
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237402
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sta jij hier nou serieus achter?
Jazeker. Sta jij hier nou serieus niet achter?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:13:02 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237410
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jazeker. Sta jij hier nou serieus niet achter?
Waarom zou ik voor discriminatie zijn?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:13:48 #95
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237423
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom zou ik voor discriminatie zijn?
Omdat het in dit geval objectief gerechtvaardigd is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:14:28 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237435
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jazeker. [quote]0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Je moet gewoon versoepelen zodra het kan.
En dat gaat niet gebeuren. Wat we nu krijgen is dat de groep bevoorrechten keihard mogen versoepelen, terwijl de rest helemaal niks krijgt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:15:52 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237470
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dat gaat niet gebeuren. Wat we nu krijgen is dat de groep bevoorrechten keihard mogen versoepelen, terwijl de rest helemaal niks krijgt.
Waarom is dat zo dan? Waarom zou versoepelen sneller gaan zonder paspoort?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:16:36 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237483
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat het in dit geval objectief gerechtvaardigd is.
Baudet vindt het gerechtvaardigd om mensen op basis van afkomst in te delen. Ook maar doen?

Volgens mij heb je zelf die prik al gehad en kan het je een worst wezen dat de jonge generatie nog wat langer kapot gemaakt wordt. Puur egoļsme is het in ieder geval.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:18:47 #99
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237534
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Waarom is dat zo dan? Waarom zou versoepelen sneller gaan zonder paspoort?
Omdat er helemaal niets versoepeld wordt met die jodenster, alleen als je die niet hebt, krijg je extra rechten. Ik ben al een jaar mentaal kapot aan het gaan en een half jaar studievertraging opgelopen voor de ouderen, dus nu is het hun beurt om solidair te zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198237550
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat het in dit geval objectief gerechtvaardigd is.
Discriminatie tussen (groepen) mensen is in geen enkel geval gerechtvaardigd.

Vandaar ook dat de centrale overheid de plannen maakt en erop toeziet dat deze ook uitgevoerd wordt.
Je kunt niet de Randstad verplichten gebukt te laten gaan onder allerlei maatregelen en in het Noorden - waar relatief weinig besmettingen zijn - middels algemene plaatselijke verordeningen de voordeel van de twijfel te geven.
Dit werkt 'zij wel en wij niet!' discriminatie uit bevooroordeling in de hand.
Op deze manier zou men afstevenen op een burgeroorlog. Daar zit niemand op te wachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Metalfrost op 27-02-2021 19:25:59 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_198237557
Maar als we toch gaan discrimineren ivm corona, dan kan nu toch alles open voor de niet-risicogroepen?
Mag de horeca lekker ouderen en dikkerds weigeren, en kan de rest gewoon lekker naar de kroeg.

Of werkt #samenkrijgenwecoronaondercontrole maar 1 kant op?
pi_198237569
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:02 schreef Tocadisco het volgende:
Als kwetsbaren zich de hele coronacrisis thuis hadden geļsoleerd hadden ze er toch ook weinig last van gehad als de rest van de samenleving gewoon door zou blijven draaien?
Als we alle positief getesten ongeacht kwetsbaar of niet nou eens opgesloten hadden in flats had de rest ook gewoon kunnen blijven zuipen en feesten.
pi_198237607
Oh en net zo tijdelijk als de avondklok zeker :W

En 'rekening houden met privacy'. Dat is nogal onmogelijk hč, als ik medische gegevens (vaccinatie) moet delen met wildvreemden 8)7
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:21:58 #104
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237629
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Baudet vindt het gerechtvaardigd om mensen op basis van afkomst in te delen. Ook maar doen?

Volgens mij heb je zelf die prik al gehad en kan het je een worst wezen dat de jonge generatie nog wat langer kapot gemaakt wordt. Puur egoļsme is het in ieder geval.
Je moet geen aannames doen. Ik ben gezond en in de 30, niet in de zorg werkzaam. Zegmaar achteraan aansluiten.

En juridisch gezien mag je discrimineren op leeftijd als er objectieve rechtvaardiging voor is.

Dat zie je bij die extra rijtesten boven de 70. Je ziet het bij alcoholverbod. Is allemaal discriminatie, maar met objectieve rechtvaardigingsgrond.

Je zag tijdje terug bij een grote rechtszaak bij een grote luchtvaartmaatschappij waar mensen onder een bepaalde leeftijd langer door mochten werken en mensen boven die leeftijd niet.
Rechter oordeelde dat het discriminatie was maar er een objectieve rechtvaardiging voor is. Het hebben van een prik zou dat ook zomaar kunnen zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:23:28 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237658
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:19 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Discriminatie is in geen enkel geval gerechtvaardigd.
Juridisch gezien zeker wel :) En ethisch gezien ook. Alleen in dit geval verschilt onze ethiek.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:24:05 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237676
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:21 schreef Drekkoning het volgende:
En juridisch gezien mag je discrimineren op leeftijd als er objectieve rechtvaardiging voor is.

Er wordt alleen niet gediscrimineerd op leeftijd, er wordt gediscrimineerd op gezondheid. De groep die al een jaar krom ligt voor de ouderen, moet volgens deze plannen nog langer krom liggen zodat de ouderen weer hun leven kunnen leven. Het is gewoon compleet achterlijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:26:29 #107
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198237733
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus het is een soort wraak ofzo?

Heb jij er last van als geprikte personen wat meer mogen dan jij?
Ja daar heb ik last van ik kan al een jaar niks nul om een paar kwetsbaren te redden
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198237738
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:21 schreef Piles het volgende:
Oh en net zo tijdelijk als de avondklok zeker :W

En 'rekening houden met privacy'. Dat is nogal onmogelijk hč, als ik medische gegevens (vaccinatie) moet delen met wildvreemden 8)7
Ik heb een paar posts eerder de omslag van mijn vaccinatieboekje gepost. Als je die bij je houdt met je vaccinaties is er toch weinig aan de hand?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:30:41 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237831
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er wordt alleen niet gediscrimineerd op leeftijd, er wordt gediscrimineerd op gezondheid. De groep die al een jaar krom ligt voor de ouderen, moet volgens deze plannen nog langer krom liggen zodat de ouderen weer hun leven kunnen leven. Het is gewoon compleet achterlijk.
Je gaf zelf eerder al aan dat je het oa leeftijdsdiscriminatie vond. Raar dat je dat nu opeens ontkent.

Verder wordt er ook op andere fronten gediscrimineerd op gezondheid. Dat mag, mits er een objectieve rechtvaardiging voor is...

Ik zie nogmaals niet in de plannen dat de niet geprikten langer krom moeten liggen dan zonder de vaccinatiepaspoorten. Dat ben ik ook helemaal
met je eens. De aanwezigheid van vaccinatiepaspoorten moet geen verschil
maken in het versoepelingbeleid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198237860
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je weet wat een vaccin doet? Het traint je immuunsysteem zodat het beter kan strijden tegen het coronavirus.
Exact. En dat trainen vind ik dus overbodig. Zoals het in de 95 van de 100 gevallen dus ook is
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:31:53 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198237864
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:26 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ja daar heb ik last van ik kan al een jaar niks nul om een paar kwetsbaren te redden
En op wat voor een manier heb je er last van dan? Klinkt toch echt als afgunst of jaloezie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:32:45 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237888
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:30 schreef Drekkoning het volgende:
De aanwezigheid van vaccinatiepaspoorten moet geen verschil
maken in het versoepelingbeleid.
En dat is onmogelijk te voorkomen, ook onder gevaccineerden zal het nog kunnen spreiden. Hiermee verleng je de lockdown voor hen die al genoeg hebben geleden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198237922
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:32 schreef Nattekat het volgende:

En dat is onmogelijk te voorkomen, ook onder gevaccineerden zal het nog kunnen spreiden. Hiermee verleng je de lockdown voor hen die al genoeg hebben geleden.
Definieer dat "lijden" nou eens? Je kon niet naar de kroeg ofzo?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:37:50 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198238001
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Definieer dat "lijden" nou eens? Je kon niet naar de kroeg ofzo?
Ik zit al een jaar thuis, ik kan helemaal niks doen, ik zie bijna niemand meer. Mijn conditie is nog nooit zo slecht geweest en hetzelfde geldt voor mijn gewicht en gezondheid in het algemeen. Dit zou voor mij de bloei van mijn leven moeten zijn, maar daar is niks van te merken.

Ik walg van die enorme egoļsten met hun "stel je niet aan", echt waar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:38:38 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198238013
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dat is onmogelijk te voorkomen, ook onder gevaccineerden zal het nog kunnen spreiden. Hiermee verleng je de lockdown voor hen die al genoeg hebben geleden.
Ah, daar heb je een goed punt, daar heb ik niet voldoende bij stilgestaan.

Alhoewel de resultaten uit Israėl enigszins hoopgevend zijn, zal het wel te zien zijn in de positieve tests en wellicht zelfs in de ziekenhuiscijfers.

Wat dat betreft ben ik ook van mening dat we die positieve test-cijfers zo snel mogelijk los moeten laten zodra de senioren en zwakkeren geprikt zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:39:06 #116
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198238024
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:34 schreef AchJa het volgende:
Je kon niet naar de kroeg ofzo?
Ik vind dat echt zo'n dooddoener he. waarom moet die kroeg er toch altijd bijgesleept worden? Je snapt toch wel dat het veel verder gaat dan dat?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:39:22 #117
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198238027
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En op wat voor een manier heb je er last van dan? Klinkt toch echt als afgunst of jaloezie.
Ik kan niet uit eten niet sporten/voetballen.
Niet op vakantie bios etc. En in mijn geval zou ik vorig jaar trouwen maar ik was wel solidair in tegenstelling tot die kale fuhrer grapperparty

Ik kan nog wel doorgaan met de lijst.
Alleen omdat we 2% zo zwak is dat ze ziekenhuis hulp nodig hebben.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198238033
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Definieer dat "lijden" nou eens? Je kon niet naar de kroeg ofzo?
Niet naar de kroeg mogen is voor gevaccineerden dan toch net zo'n kleine opoffering? Dan zou het ook geen probleem moeten zijn als zij ook nog even wat langer moeten wachten.
pi_198238061
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:34 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ik vind vooral autoritarisme eng.
Baudet niet.

stemp op hem.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:41:43 #120
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198238065
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:39 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik kan niet uit eten niet sporten/voetballen.
Niet op vakantie bios etc. En in mijn geval zou ik vorig jaar trouwen maar ik was wel solidair in tegenstelling tot die kale fuhrer grapperparty

Ik kan nog wel doorgaan met de lijst.
Alleen omdat we 2% zo zwak is dat ze ziekenhuis hulp nodig hebben.
Maar dat kan ook niet als er geen vaccinatiepaspoort is toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:42:21 #121
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198238079
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zit al een jaar thuis, ik kan helemaal niks doen, ik zie bijna niemand meer. Mijn conditie is nog nooit zo slecht geweest en hetzelfde geldt voor mijn gewicht en gezondheid in het algemeen. Dit zou voor mij de bloei van mijn leven moeten zijn, maar daar is niks van te merken.

Ik walg van die enorme egoļsten met hun "stel je niet aan", echt waar.
Ik ben het 100% eens met jou
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:42:27 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198238080
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Niet naar de kroeg mogen is voor gevaccineerden dan toch net zo'n kleine opoffering? Dan zou het ook geen probleem moeten zijn als zij ook nog even wat langer moeten wachten.
We hadden de huidige gevaccineerden ook kunnen vertellen: zoek het maar uit, sluit je maar op als je niet dood wil gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 19:42:32 #123
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198238082
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Baudet niet.

stemp op hem.
:O
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198238097
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zit al een jaar thuis, ik kan helemaal niks doen, ik zie bijna niemand meer. Mijn conditie is nog nooit zo slecht geweest en hetzelfde geldt voor mijn gewicht en gezondheid in het algemeen. Dit zou voor mij de bloei van mijn leven moeten zijn, maar daar is niks van te merken.

Ik walg van die enorme egoļsten met hun "stel je niet aan", echt waar.
Jij bent degene die gevaccineerde mensen van alles wil ontzeggen wat niet nodig is. En noemt vervolgens iemand anders een egoļst.

Verder maak je jezelf weer onsterfelijk belachelijk met je DiScRiMiNaTiE gelul.
vaccinaties voor je naar een tropen gebied gaat? ook discriminatie?
hepatitis spuit voor werken in de zorg, discriminatie?

rijden alleen met rijbewijs? discriminatie?
etc etc.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:43:47 #125
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198238103
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dat kan ook niet als er geen vaccinatiepaspoort is toch?
Klopt maar waarom zouden die dikke mensen als Bruls die nu voorrang krijgen daarna weer allerlei voordelen krijgen. Zichzelf weer vol vreten in de horeca. Hij mag voorrang krijgen op afvalkamp gemiddelde corona ic patiėnt is 150 kilo ofzo.
Terwijl mijn leven al meer dan een jaar stil staat voor die ongezonde losers en ook dit jaar is al verloren

[ Bericht 1% gewijzigd door Nicksanders op 28-02-2021 12:10:22 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198238140
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:43 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Klopt maar waarom zouden die dikke mensen als Bruls doe nu voorrang krijgen daarna weer allerlei voordelen krijgen.
Terwijl mijn leven al meer dan een haar stil staat voor die ongezonde losers en ook dit jaar is al verloren
:').
je hebt echt meer zelf in de hand dan je denkt hoor.
Als je jaar verloren is ligt dat echt aan jezelf.
(en ja ik weet dat het niet makkelijk is, veel dingen kut, maar je kunt er echt altijd wel zelf nog iets van maken).

maar eigen verantwoording nemen voor je eigen gefaal, is natuurlijk niet leuk. Beter de schuld geven aan de overheid.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 19:45:18 #127
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198238142
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:14 schreef YuckFou het volgende:
Ze heeft het zelf in het artikel over 'het gele boekje' ook wel vaccinatiepaspoort, wat ik me dan afvraag is waarom er zo moeilijk wordt gedaan over een vaccinatiebewijs als er dus al een legitiem document is om vaccinaties in vast te leggen?
Omdat er al weer gesproken wordt over een "digitaal" paspoort. En we weten allemaal wat een megafaal de overheid is op het gebied van ICT.
-XOXO- Je maintiendrai
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:45:27 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198238145
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:43 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Klopt maar waarom zouden die dikke mensen als Bruls die nu voorrang krijgen daarna weer allerlei voordelen krijgen.
Terwijl mijn leven al meer dan een haar stil staat voor die ongezonde losers en ook dit jaar is al verloren
Ja dat zeg ik, je hebt er zelf geen last van behalve je eigen afgunst gevoel.
Niks om je voor te schamen, maar geef dat dan gewoon toe.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198238162
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:45 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Omdat er al weer gesproken wordt over een "digitaal" paspoort. En we weten allemaal wat een megafaal de overheid is op het gebied van ICT.
dit is wel een valide argument ja.
pi_198238163
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:37 schreef Nattekat het volgende:

Ik zit al een jaar thuis, ik kan helemaal niks doen, ik zie bijna niemand meer. Mijn conditie is nog nooit zo slecht geweest en hetzelfde geldt voor mijn gewicht en gezondheid in het algemeen. Dit zou voor mij de bloei van mijn leven moeten zijn, maar daar is niks van te merken.
Je luie lichaam in beweging zetten kun je gewoon zelf he. Je hoeft niet naar een sportschool om te bewegen... Ga een rondje rennen in het plaatselijke park ofzo.

Maar is dit nou dat verschikkelijke "lijden"???

quote:
Ik walg van die enorme egoļsten met hun "stel je niet aan", echt waar.
Volgens mij moet je de zg. egoisten toch echt in een andere hoek zoeken. Ik ben geen risicogroep of een kwetsbare verre van dat maar ik hou juist rekening met de kwetsbaren.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:46:17 #131
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198238166
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:45 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Omdat er al weer gesproken wordt over een "digitaal" paspoort. En we weten allemaal wat een megafaal de overheid is op het gebied van ICT.
Dat maakt mij inderdaad ook wantrouwend. Keer op keer tonen ze aan daar niet goed mee om te kunnen gaan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:46:20 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198238167
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:43 schreef koemleit het volgende:

[..]

Jij bent degene die gevaccineerde mensen van alles wil ontzeggen wat niet nodig is. En noemt vervolgens iemand anders een egoļst.

Verder maak je jezelf weer onsterfelijk belachelijk met je DiScRiMiNaTiE gelul.
vaccinaties voor je naar een tropen gebied gaat? ook discriminatie?
hepatitis spuit voor werken in de zorg, discriminatie?

rijden alleen met rijbewijs? discriminatie?
etc etc.
We zitten in deze ellende omdat iedereen de kwetsbaren beschermt. Mijn vrijheid is me ontnomen zodat we niet plotseling van alle vergrijzing af zijn. We zijn al een jaar als één de lasten aan het verdelen, en die ouderen mogen nu zelf solidariteit tonen zodat de cijfers nog sneller dalen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198238172
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:43 schreef koemleit het volgende:

[..]

Jij bent degene die gevaccineerde mensen van alles wil ontzeggen wat niet nodig is.
Het is wel nodig.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 19:47:08 #134
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198238182
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Oohja, want het is de schuld van de dikkerdjes dat we in een lockdown zitten natuurlijk :') Er zijn ook geen andere groepen kwetsbaren 8)7
Voornamelijk dikkertjes ja :')
-XOXO- Je maintiendrai
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:47:58 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198238204
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:46 schreef AchJa het volgende:
Volgens mij moet je de zg. egoisten toch echt in een andere hoek zoeken. Ik ben geen risicogroep of een kwetsbare verre van dat maar ik hou juist rekening met de kwetsbaren.
Ik hou al een jaar rekening met de kwetsbaren. Nu ben ik de kwetsbare, en houden ze maar rekening met mij.

Onee, tuurlijk niet, solidariteit werkt maar één kant op.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198238205
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We zitten in deze ellende omdat iedereen de kwetsbaren beschermt. Mijn vrijheid is me ontnomen zodat we niet plotseling van alle vergrijzing af zijn. We zijn al een jaar als één de lasten aan het verdelen, en die ouderen mogen nu zelf solidariteit tonen zodat de cijfers nog sneller dalen.
Maar de "vrijheden" van zg. kwetsbaren ontnemen is natuurlijk bon-ton, zolang jij maar niet verveeld wordt toch?
pi_198238215
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We zitten in deze ellende omdat iedereen de kwetsbaren beschermt. Mijn vrijheid is me ontnomen zodat we niet plotseling van alle vergrijzing af zijn. We zijn al een jaar als één de lasten aan het verdelen, en die ouderen mogen nu zelf solidariteit tonen zodat de cijfers nog sneller dalen.
stel je niet zo aan joh. Ga wat maken van je leven ipv altijd maar denken dat er van alles van je afgepakt wordt.
(ook ik zou graag zien dat we zsm van alle maatregelen af waren, want hé alles doen wat je wil is toch leuker dan sommige dingen niet, maar er blijft genoeg over hoor.)

Maar goed ik ken je standpunt "ik niet dan niemand niet".
prima ben ik het niet mee eeens.
pi_198238219
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar de "vrijheden" van zg. kwetsbaren ontnemen is natuurlijk bon-ton, zolang jij maar niet verveeld wordt toch?
Wat een belachelijke redenering :')
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:49:56 #139
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198238232
Gewoon alle gevaccineerde een streepjescode in de nek tatoeėren. Of een chip in de pols.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:51:17 #140
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198238252
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:45 schreef koemleit het volgende:

[..]

:').
je hebt echt meer zelf in de hand dan je denkt hoor.
Als je jaar verloren is ligt dat echt aan jezelf.
(en ja ik weet dat het niet makkelijk is, veel dingen kut, maar je kunt er echt altijd wel zelf nog iets van maken).

maar eigen verantwoording nemen voor je eigen gefaal, is natuurlijk niet leuk. Beter de schuld geven aan de overheid.
Waarin is t mijn schuld dat ik afgelopen jaar huwelijk afgezegd heb wegens de maatregelen je bent een aso als je feestje geeft aldus Frerd.
Waarin is t mijn schuld dat huwelijksreis niet doorging.
En je dus alkes jaar uitstelt maar eigenlijk dit jaar ook weinig kan ik ga mijn reis richting de usa niet boeken.

Daar waar ging heb ik er inderdaad wat van gemaakt maar toen ik vakantie had september stond alles weer rood want iedereen was al solidair op vakantie geweest


Dus nee ga niet zeggen dat t eigen gefaal is.
Ja ik had een grapperhaus kunnen doen maar dat wist ik pas eind augustus dat t gewoon kon.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198238274
Wat een egoļsten die huilen: mijn leven staat al een jaar stil en ik ben o zo zielig blablabla.

Wat de vraag betreft: Nee!
Het zou geweldig zijn als iedereen zich liet vaccineren maar in NL heb je het recht te weigeren en dat is goed.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:53:12 #142
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198238285
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:49 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon alle gevaccineerde een streepjescode in de nek tatoeėren. Of een chip in de pols.
Die chip komt toch al automatisch mee met de prik?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198238298
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:39 schreef Gunner het volgende:
Ik vind dat echt zo'n dooddoener he. waarom moet die kroeg er toch altijd bijgesleept worden? Je snapt toch wel dat het veel verder gaat dan dat?
Het is maar een voorbeeld, vaak krijg je van de gelul dat ze al een jaar niet naar een concert konden ofzo... Echt joh, als dat je grootste probleem is kun je wmb meteen kapot gaan aan de corona. Dan voeg je helemaal geen reet toe aan deze maatschappij met je zwakke geest en een ruggengraat die in een emmer past.
pi_198238299
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die chip komt toch al automatisch mee met de prik?
Ja, en gratis 5g *O* *O* *O*
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:54:03 #145
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198238301
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik, je hebt er zelf geen last van behalve je eigen afgunst gevoel.
Niks om je voor te schamen, maar geef dat dan gewoon toe.
Het speelt inderdaad mee.
Maar zoals iemand al zei draai t om.
Hun hadden ook jaar zelf in lockdown kunnen gaan maar nee dat was niet solidair.

Als we dan toch allemaal solidair moeten zijn om te kotsen maar goed dan is t solidair tot t eind samen uit samen thuis.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 19:54:35 #146
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198238307
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Definieer dat "lijden" nou eens? Je kon niet naar de kroeg ofzo?
Sociale en maatschappelijke isolatie. Niet kunnen sporten. Studievertraging. Verslavingsproblematiek is door het dak. GGZ aanmeldingen gaan door het dak.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198238310
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:52 schreef -river- het volgende:
Wat een egoļsten die huilen: mijn leven staat al een jaar stil en ik ben o zo zielig blablabla.

Wat de vraag betreft: Nee!
Het zou geweldig zijn als iedereen zich liet vaccineren maar in NL heb je het recht te weigeren en dat is goed.
Als ik me nu kon laten vaccineren had ik het direct gedaan (ondanks mijn aan fobie grenzende angst voor naalden), maar dat zit er voorlopig nog even niet in.
pi_198238322
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Als ik me nu kon laten vaccineren had ik het direct gedaan (ondanks mijn aan fobie grenzende angst voor naalden), maar dat zit er voorlopig nog even niet in.
Ik moet ook nog even wachten maar ben blij als ik aan de beurt ben.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:56:48 #149
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198238341
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben blij dat niet iedereen zo denkt, artsen, politieagenten, militairen, brandweerlieden etc. bieden hulp aan iedereen ongeacht de persoon...
Fijn voor hun maar dat is niet waar.
Normaal kijken we in ziekenhuis hoe oud is iemand wat is de levensverwachting en hoeveel mag de behandeling kosten.
Corona patiėnten ic kosten 80 tot 120.000 euro per persoon.

Iemand gaat de rekening betalen hun niet denk ik
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 19:56:48 #150
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198238342
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:49 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon alle gevaccineerde een streepjescode in de nek tatoeėren. Of een chip in de pols.
Nummer op de pols kan toch ook ? :)
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198238344
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:47 schreef Nattekat het volgende:
Ik hou al een jaar rekening met de kwetsbaren. Nu ben ik de kwetsbare, en houden ze maar rekening met mij.

Onee, tuurlijk niet, solidariteit werkt maar één kant op.
De rest reageer je natuurlijk niet op. Dat jij extrinsiek gemotiveerd moet worden om je luie lichaam in beweging te zetten is toch echt je eigen probleem met je "opgegeven vrijheden".... :') _!
pi_198238349
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:51 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Waarin is t mijn schuld dat ik afgelopen jaar huwelijk afgezegd heb wegens de maatregelen je bent een aso als je feestje geeft aldus Frerd.
Waarin is t mijn schuld dat huwelijksreis niet doorging.
En je dus alkes jaar uitstelt maar eigenlijk dit jaar ook weinig kan ik ga mijn reis richting de usa niet boeken.

Daar waar ging heb ik er inderdaad wat van gemaakt maar toen ik vakantie had september stond alles weer rood want iedereen was al solidair op vakantie geweest

Dus nee ga niet zeggen dat t eigen gefaal is.
Ja ik had een grapperhaus kunnen doen maar dat wist ik pas eind augustus dat t gewoon kon.
dat is niet jouw schuld, sterker ik heb mijn huwelijksfeest + huwelijksreis ook afgezegd.

Maar het is wat het is, ik loop niet te zeiken dat alles me is afgenomen.
Ik geniet dan weer van andere dingen, het is een keuze om in sjagrein te leven en te zeiken over alles wat niet kan ipv te genieten van wat wel kan.

(en nee ik ben niet perse voor maatregelen en restricties)
pi_198238361
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

De rest reageer je natuurlijk niet op. Dat jij exentriek gemotiveerd moet worden om je luie lichaam in beweging te zetten is toch echt je eigen probleem met je "opgegeven vrijheden".... :') _!
Wat een afgunst en zuurheid zeg. Neem een glasje water, kalmeer :)
pi_198238390
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:56 schreef Nicksanders het volgende:

Fijn voor hun maar dat is niet waar.
Normaal kijken we in ziekenhuis hoe oud is iemand wat is de levensverwachting en hoeveel mag de behandeling kosten.
Corona patiėnten ic kosten 80 tot 120.000 euro per persoon.

Iemand gaat de rekening betalen hun niet denk ik
.

Oh, het gaat om geld!

Nou, alle nu gezond levende figuren maar rap kapot schieten dan want die zijn juist het duurst...

Maar goed, ongeacht leeftijd krijg je gewoon zorg. Of ga jij nu met droge ogen beweren dat het ziekenhuis gewoon mensen dood laat gaan omdat de arts er genoeg van heeft?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:00:18 #155
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198238399
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:57 schreef koemleit het volgende:

[..]

dat is niet jouw schuld, sterker ik heb mijn huwelijksfeest + huwelijksreis ook afgezegd.

Maar het is wat het is, ik loop niet te zeiken dat alles me is afgenomen.
Ik geniet dan weer van andere dingen, het is een keuze om in sjagrein te leven en te zeiken over alles wat niet kan ipv te genieten van wat wel kan.

(en nee ik ben niet perse voor maatregelen en restricties)
Hier ben ik het in zekere zin wel met je eens.
Maar denk dat ook afhangt van hoe oud je bent.
Wij willen ook gezin maar die huwelijksreis met baby zagen we niet zitten van stad na stad dus dachten komt daarna.
Daar onze vriendenkring nu hun eerste hebben was t leuk allemaal.

Echter zie ik t dit jaar niet gebeuren mis volgend jaar oftewel leven staat min of meer 2 jaar stil.
Ookal probeer ik vd rest t beste er van te maken.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:00:22 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198238401
We hadden die maatregelen toch om de zorgcapaciteit niet te laten overstromen. Wat is er dan mis mee om alles voor iedereen open te gooien wanneer de 60-plussers zijn gevaccineerd?
We have always been at war with Eastasia.
pi_198238406
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:54 schreef datismijnmening het volgende:
Sociale en maatschappelijke isolatie. Niet kunnen sporten. Studievertraging. Verslavingsproblematiek is door het dak. GGZ aanmeldingen gaan door het dak.
Slap volk wat we kunnen missen als kiespijn dus.
pi_198238411
Goh.... ik zou wel met enige afgunst kijken ja, naar degenen die al wel 'mogen' omdat ze gevaccineerd zijn. Eerlijk is eerlijk. (Covid heeft mij toch best wat gekost qua toekomstdromen, ondanks dat ik het niet slecht had) Lost verder niks op door die mensen niks te gunnen, dus in die zin... open de maatschappij dan maar weer deels. Wellicht helpt het wat kleine bedrijfjes hun hoofd toch nog wat boven water te kunnen houden.

Maar zo vaccinatie afdwingen... ik vind het nogal wat. Ik ben geen anti-vaxxer, maar ben ook wel erg groot fan van zeggenschap over de eigen lichamelijke integriteit.

Daarbij mag dan ook wel écht bewezen zijn dat gevaccineerden anderen niet kunnen besmetten, want anders zijn de niet-gevaccineerden straks helemaal het haasje.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:02:15 #159
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198238434
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:00 schreef -XOR- het volgende:
We hadden die maatregelen toch om de zorgcapaciteit niet te laten overstromen. Wat is er dan mis mee om alles voor iedereen open te gooien wanneer de 60-plussers zijn gevaccineerd?
Dit dus
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:03:33 #160
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198238467
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Slap volk wat we kunnen missen als kiespijn dus.
Dat zelfde kun je zeggen over die 2% kwetsbaren zwakelingen die ziekenhuis hulp nodig hebben voor corona wat in feite gewoon een verkoudheidsvirus is die kunnen we ook missen als kiespijn.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198238483
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Slap volk wat we kunnen missen als kiespijn dus.
Idioot :')
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 20:04:42 #162
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198238505
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:00 schreef -XOR- het volgende:
We hadden die maatregelen toch om de zorgcapaciteit niet te laten overstromen. Wat is er dan mis mee om alles voor iedereen open te gooien wanneer de 60-plussers zijn gevaccineerd?
Niet alleen 60-plussers liggen op de IC. Maar als de ziekenhuis en IC opnames dusdanig dalen als 60+ is ingeent, dan komen de versoepelingen vanzelf ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198238515
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:00 schreef -XOR- het volgende:
We hadden die maatregelen toch om de zorgcapaciteit niet te laten overstromen. Wat is er dan mis mee om alles voor iedereen open te gooien wanneer de 60-plussers zijn gevaccineerd?
Omdat men zich blind staart op leeftijd en dikkerds hier op Fok! Maar de groep kwetsbaren is wel wat groter dan alleen dat cohort.
pi_198238547
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:03 schreef Nicksanders het volgende:
Dat zelfde kun je zeggen over die 2% kwetsbaren zwakelingen die ziekenhuis hulp nodig hebben voor corona wat in feite gewoon een verkoudheidsvirus is die kunnen we ook missen als kiespijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:04 schreef MoreDakka het volgende:
Idioot :')
Andersom is het natuurlijk geen probleem. ;)
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:07:48 #165
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198238586
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat men zich blind staart op leeftijd en dikkerds hier op Fok! Maar de groep kwetsbaren is wel wat groter dan alleen dat cohort.
Ja 6 miljoen zeker.
Newsflash officiėle bronnen overal.
98% komt niet in ziekenhuis en de meeste worden niet eens echt ziek.
2% komt ziekenhuis das 350.000 mensen ofzo op 17.5 miljoen
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198238590
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Andersom is het natuurlijk geen probleem. ;)
Er is niemand die dat zegt.
pi_198238629
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:08 schreef MoreDakka het volgende:
Er is niemand die dat zegt.
Jawel. Men wenst toch geen rekening te houden met "dikkerds", "bejaarden" en "kwetsbaren"? Die mogen toch wel kapot want eigen schuld want ze hadden al een jaar lang af kunen vallen? Terwijl gezonde paxen hier niet eens in staat zijn om zelfstandig te gaan bewegen... :') _!
pi_198238635
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jawel. Men wenst toch geen rekening te houden met "dikkerds", "bejaarden" en "kwetsbaren"? Die mogen toch wel kapot want eigen schuld want ze hadden al een jaar lang af kunen vallen? Terwijl gezonde paxen hier niet eens in staat zijn om zelfstandig te gaan bewegen... :') _!
Nope. Zo te zien ben je vooral met jezelf aan het discussieren.
pi_198238653
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:07 schreef Nicksanders het volgende:

Ja 6 miljoen zeker.
Newsflash officiėle bronnen overal.
98% komt niet in ziekenhuis en de meeste worden niet eens echt ziek.
2% komt ziekenhuis das 350.000 mensen ofzo op 17.5 miljoen
Newsflash, er zijn legio jongeren die een jaar na corona nog steeds te wrak zijn om een trap op te lopen. Er zijn lui bij die nooit meer de oude worden. Nee, ze zijn niet dood gegaan en hebben niet in een ziekenhuis gelegen maar worden nooit meer de oude.
pi_198238803
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We zitten in deze ellende omdat iedereen de kwetsbaren beschermt. Mijn vrijheid is me ontnomen zodat we niet plotseling van alle vergrijzing af zijn. We zijn al een jaar als één de lasten aan het verdelen, en die ouderen mogen nu zelf solidariteit tonen zodat de cijfers nog sneller dalen.
Die ellende heb je te danken aan onnadenkende mensen, want die hadden persoonlijk hygiėne niet hoog in het vaandel staan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 20:20:24 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198238824
Wat is überhaupt de reden om niet alles voor iedereen open te gooien?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198238905
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:10 schreef MoreDakka het volgende:
Nope. Zo te zien ben je vooral met jezelf aan het discussieren.
Moet ik nou echt posts van bv. iemand als ootje gaan quoten?

De individualisering van de huidige maatschappij wordt nu gewoon feilloos blootgelegd. Zolang IK mijn ding maar kan doen kan de rest gewoon de moord stikken. Als die vetkleppen en kwetsbaren zich nou gewoon opsluiten kan ik feestvieren en naar de winkel ja!
pi_198238917
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Newsflash, er zijn legio jongeren die een jaar na corona nog steeds te wrak zijn om een trap op te lopen. Er zijn lui bij die nooit meer de oude worden. Nee, ze zijn niet dood gegaan en hebben niet in een ziekenhuis gelegen maar worden nooit meer de oude.
Legio jongeren? Bron met statistieken aub
pi_198238947
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moet ik nou echt posts van bv. iemand als ootje gaan quoten?

De individualisering van de huidige maatschappij wordt nu gewoon feilloos blootgelegd. Zolang IK mijn ding maar kan doen kan de rest gewoon de moord stikken. Als die vetkleppen en kwetsbaren zich nou gewoon opsluiten kan ik feestvieren en naar de winkel ja!
Misschien de Ghostbusters eens bellen, al die spoken die je ziet _O-
pi_198238951
Vrijheden ontnomen vanwege oudjes en dikkies en vervolgens kunnen zij als eerste weer erop uit. Man man man.
pi_198238975
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moet ik nou echt posts van bv. iemand als ootje gaan quoten?

De individualisering van de huidige maatschappij wordt nu gewoon feilloos blootgelegd. Zolang IK mijn ding maar kan doen kan de rest gewoon de moord stikken. Als die vetkleppen en kwetsbaren zich nou gewoon opsluiten kan ik feestvieren en naar de winkel ja!
Duh. Ik ga niet een stel onbekenden voeden, terwijl ik zelf verhonger.
pi_198238986
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:24 schreef Luiki het volgende:

[..]

Legio jongeren? Bron met statistieken aub
https://www.duurzaamnieuw(...)der-dan-ziekte-zelf/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:29:17 #178
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198238992
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Andersom is het natuurlijk geen probleem. ;)
Uiteraard is het andersom wel een probleem.
Daarom zijn we toch al een heel jaar solidair.
Want de kwetsbaren isoleren en dat zelf in lockdown gaan is discriminatie of kan niet want je mag geen mensen uitsluiten.

Maar nu krijgen deze mensen (op zich terecht ze zijn de doelgroep) hun prik en dan zouden hun weer alles mogen de rest moet nog maar paar maanden langer solidair blijven?

In dat geval nee samen uit samen thuis.

Overigens zijn ze mij al sinds het Grapperhaus feest kwijtgeraakt en luister ik niet meer wat die clowns zeggen.
Ik ben het dan ook met de meeste maatregelen oneens maar als Rutte mij er bij had willen hebben had die toen Frerd op staande voet moeten ontslaan zonder recht op wachtgeld.
Dan hadden ze andere CDA kneuzen misschien ook niet de fout in gegaan (kerk, schaatsen etc).

Dan was ik het nog steeds niet met de maatregelen eens maar had ik in elk geval kunnen zeggen wat je mening ook is ook Rutte is in elk geval niet achterbaks of marchandeert zoals nu met ah joh foutje kan gebeuren is menselijk

[ Bericht 4% gewijzigd door Nicksanders op 27-02-2021 20:35:03 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:32:28 #180
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198239059
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Newsflash, er zijn legio jongeren die een jaar na corona nog steeds te wrak zijn om een trap op te lopen. Er zijn lui bij die nooit meer de oude worden. Nee, ze zijn niet dood gegaan en hebben niet in een ziekenhuis gelegen maar worden nooit meer de oude.
Jaja er zijn wat mensen maar legio kom op iedereen die ik ken die het gehad heeft had niet meer dan een loopneus.

Er zijn ook mensen die maanden moeten herstellen van een zware griep.
Ik ontken niet dat het bestaat longcovid maar vorig jaar april/mei hadden al een miljoen mensen het gehad (bloedonderzoek) ik weet niet de recente cijfers maar zou het 3 a 4 miljoen zijn?
En enkele duizenden mis long covid ja zuur maar zijn ook enkele duizenden die hun bedrijf nu kwijt zijn en langdurig in de schulden komen dus ja.... ook hier ben ik niet gevoelig voor.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:33:25 #182
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198239086
Indirecte chantage dit, maar ik zal er niet voor zwichten!
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 20:34:53 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198239123
Aan die figuren die het niet zo erg vinden dat er discriminatie is: waarom niet meteen alles voor iedereen open?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198239126
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:29 schreef Nicksanders het volgende:
Uiteraard is het andersom wel een probleem.
Daarom zijn we toch al een heel jaar solidair.
Want de kwetsbaren isoleren en dat zelf in lockdown gaan is discriminatie of kan niet want je mag geen mensen uitsluiten.
Hoe groot denk je dat de groep "kwetsbaren" is? Het gaat niet om een clubje van 100 personen die je een jaar lang kunt isoleren op de Rottumerplaat oid.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:36:19 #185
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198239165
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe groot denk je dat de groep "kwetsbaren" is? Het gaat niet om een clubje van 100 personen die je een jaar lang kunt isoleren op de Rottumerplaat oid.
Nee het gaat om 2% ongeveer wat in het ziekenhuis komt want daar doen we het toch voor we doen het voor de zorg.
2% is ongeveer 350.000 mensen op 17.5 miljoen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:36:51 #186
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198239181
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, je zult natuurlijk ook eens iets voor je medemens over hebben... :')
Dat heb ik nu een jaar.
Geef mij maar snel een schouderklopje.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:37:26 #187
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_198239200
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:03 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dat zelfde kun je zeggen over die 2% kwetsbaren zwakelingen die ziekenhuis hulp nodig hebben voor corona wat in feite gewoon een verkoudheidsvirus is die kunnen we ook missen als kiespijn.
Mja, het zal in veel opzichten alles veel gemakkelijker maken de boel los te laten als de meeste kwetsbaren beschermd zijn. Het virus is hooguit een zware griep, dus is het straks niet meer langer nodig om de economie en sociale samenleving noodgedwongen te blijven blokkeren.
Los van Corona gaan sommige zwakkeren hoe dan ook tóch eerder dood, tot op een hoge uitzondering na door vaccinatie, maar dat hoort allemaal bij een grotesk offensief tegen Covid-19 en het leven.

Het overleggen van vaccinatiebewijzen om toegang te verkrijgen tot publieke bijeenkomsten zoals evenementen, is een uitmuntend plan en zal het proces tot heropening van de samenleving aanzienlijk versnellen.
Men zal eventueel niet teveel stil moeten staan bij de zinloze vraag wat eerlijk is of niet.
Louter wachten op anderen is maatschappelijk gezien namelijk geen optie.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_198239233
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:36 schreef Nicksanders het volgende:
Nee het gaat om 2% ongeveer wat in het ziekenhuis komt want daar doen we het toch voor we doen het voor de zorg.
2% is ongeveer 350.000 mensen.
Zo werkt die rekensom natuurlijk niet. Hoeveel kwetsbaren zijn er, dat is de vraag.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:40:32 #189
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198239261
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo werkt die rekensom natuurlijk niet. Hoeveel kwetsbaren zijn er, dat is de vraag.
Te weinig om het hele land voor op slot te gooien.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198239323
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Afgunstig. Het verandert namelijk niks aan jouw situatie als iemand anders al wat eerder leuke dingen kan doen.
Dat is toch juist het probleem? Wanneer je niet tot een risicogroep behoort en een eventuele besmetting dus alleen een cijfertje in de statistieken veroorzaakt, hoef je toch niet meer opgehokt te worden wanneer de risicogroepen gevaccineerd zijn?

Onze samenleving staat al een jaar lang stil uit solidariteit met voornamelijk babyboomermannen met morbide obesitas, wanneer die eenmaal gevaccineerd zijn hoort het voor iedereen gewoon schluß te zijn met ophokplicht, avondklok, bezoekverbod enz.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198239334
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:40 schreef Lariekoek het volgende:
Te weinig om het hele land voor op slot te gooien.
Stel we pakken die 2% (350.000) van @Nicksanders dan komen we ongeveer 310.000 ziekenhuisbedden te kort en moet iedereen met een andere aandoening oprotten uit het ziekenhuis... :')
pi_198239342
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)tensporige~bd35c456/

https://eenvandaag.avrotr(...)-serieuze-symptomen/

https://www.parool.nl/ps/(...)-aanstelde~bbb2609a/

En zo zijn er nog wel meer verhalen te vinden.

Maar goed, blijf je vooral blindstaren op de dikkerdjes.
Ik weet idd dat dit voorkomt. Maar legio is nogal overdreven..
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:44:48 #193
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198239368
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo werkt die rekensom natuurlijk niet. Hoeveel kwetsbaren zijn er, dat is de vraag.
Antwoord is ongeveer 2% het gaat toch om de zorg te ontlasten dat de zorg het aankan?
Zodat als jij van de trap afvalt zorg krijgt ?

Of gaan we de doelpalen weer verzetten prima hoor doen ze al een jaar lang.

Rutte iedereen krijgt t deal with it voor groepsimuniteit alleen zorgen dat niet iedereen t krijgt tegelijk voor de zorg.
Maand later ontkende die t alweer en mocht niemand meer besmet raken.

Toen oktober november ging t om de besmettingen nu weer ziekenhuis opnames en voorspellingen uit een PowerPoint van Jaap dus t zal wel.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198239441
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:44 schreef Nicksanders het volgende:
Antwoord is ongeveer 2% het gaat toch om de zorg te ontlasten dat de zorg het aankan?
Zodat als jij van de trap afvalt zorg krijgt ?
Dat gaat dus niet als alle 40.000 bedjes bezet zijn er nog 310.000 corona patienten wachten op een bedje... Je geeft nu zelf het probleem al aan... :')

Maar goed, het echte getal aan kwetsbaren is nog wel een stukje hoger want een te hoge bloeddruk of diabetes wordt ook als een risicofactor gezien.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:51:54 #196
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_198239522
Wen er maar aan het idee. Dit gaat gewoon gebeuren, net als het vaccinatiepaspoort.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:56:55 #197
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198239639
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet als alle 40.000 bedjes bezet zijn er nog 310.000 corona patienten wachten op een bedje... Je geeft nu zelf het probleem al aan... :')

Maar goed, het echte getal aan kwetsbaren is nog wel een stukje hoger want een te hoge bloeddruk of diabetes wordt ook als een risicofactor gezien.
Klopt maar die 350.000 hadden zelf in lockdown kunnen gaan.

Eventuele bange mensen ook.

Maar nee nu heeft 17 miljoen een ophokplicht voor 1/3 vd dag en die andere 2/3 kun je niks.

Maar he gewoon even solidair zijn.
Hebben de kwetsbaren zo een prikkie gehad mogen hun alles weer en de rest moet maar wachten los van t feit dat t een walgelijke verkapte vaccinatieplicht is.
Terwijl als t vaccin zijn werk doet zouden de gevaccineerde niet meer ziek moeten worden.
Vaccineer de kwetsbaren iedereen die griepprik krijgt bijvoorbeeld en alles open.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:57:10 #198
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198239644
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

wanneer die eenmaal gevaccineerd zijn hoort het voor iedereen gewoon schluß te zijn met ophokplicht, avondklok, bezoekverbod enz.
Helemaal mee eens, als daadwerkelijk blijkt dat de ziekenhuizen dan ontlast zijn :Y. En dat lijkt me wel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198239664
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:10 schreef Forumtijger het volgende:
Mijn mening is dat ik het voor zorgmedewerkers wel gerechtvaardigd vind dat zij eerder meer vrijheden krijgen dan anderen. Als je ziet wat zij allemaal hebben moeten ondergaan met al die Corona-patienten, dan is het m.i. volledig te rechtvaardigen dat zij eerder dan anderen meer vrijheden krijgen. Vooral IC-personeel kan wel een verzetje gebruiken om wat stoom af te blazen en even met iets anders bezig te zijn.
Ouderen zijn over het algemeen minder mobiel en hebben minder tijd om nog te genieten van leuke dingen in het leven, dus ook hun gun ik het Wat mij betreft hoeven ze echt niet 'on hold' te staan totdat iedereen is gevaccineerd...
En mensen die hun baan verloren hebben of failliet zijn gegaan mogen dus zonder problemen nog een paar maanden langer opgesloten blijven omdat hun leed van ondergeschikt belang is aan dat van zorgmedewerkers die hun baan niet verloren hebben en vooral heel veel overuren hebben gedraaid.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198239898
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:27 schreef Cockwhale het volgende:
Vrijheden ontnomen vanwege oudjes en dikkies en vervolgens kunnen zij als eerste weer erop uit. Man man man.
Een paar weken langer in lockdown moeten zodat jongeren eindelijk weer normaal naar school of universiteit kunnen om normaal lessen en colleges te volgen boeit me niet. Maar in een lockdown moeten blijven zitten zodat anderen weer naar het theater, restaurant of het café kunnen zet wat mij betreft alleen maar kwaad bloed.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198240164
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:56 schreef Nicksanders het volgende:

Klopt maar die 350.000 hadden zelf in lockdown kunnen gaan.

Eventuele bange mensen ook.

Maar nee nu heeft 17 miljoen een ophokplicht voor 1/3 vd dag en die andere 2/3 kun je niks.
Ik ga de rekensom even andersom maken voor je, we hebben ongeveer 40.000 ziekenhuisbedden in Nederland. Uitgaande van alle 40.000 bezet met coronapatienten en alle overige patienten zijn naar huis gestuurd mag je dus maximaal 2 miljoen besmette personen hebben in Nederland. Met een R tussen de 2 en 3 wat het bij het begin van de uitbraak was zit je zonder maatregelen dus in no time op 2 miljoen besmette personen en ziekenhuizen die het niet meer aankunnen.
pi_198240185
Sigrid zou met pek en veren overgoten en met hooivorken door de straten gejaagd moeten worden. o|O

Verder kan die grellige hoer mijn dikke ballen likken met haar volstrekt achterlijke ideeėn. :6

There, I said it. Ophoeren met die ongein; domme muts. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 21:20:52 #203
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198240209
quote:
87s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:19 schreef vosss het volgende:
Sigrid zou met pek en veren overgoten en met hooivorken door de straten gejaagd moeten worden. o|O

Verder kan die grellige hoer mijn dikke ballen likken met haar volstrekt achterlijke ideeėn. :6

There, I said it. Ophoeren met die ongein; domme muts. :r
Ben je een beetje boos?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198240221
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ben je een beetje boos?
Nee hoor. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_198240357
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ga de rekensom even andersom maken voor je, we hebben ongeveer 40.000 ziekenhuisbedden in Nederland. Uitgaande van alle 40.000 bezet met coronapatienten en alle overige patienten zijn naar huis gestuurd mag je dus maximaal 2 miljoen besmette personen hebben in Nederland. Met een R tussen de 2 en 3 wat het bij het begin van de uitbraak was zit je zonder maatregelen dus in no time op 2 miljoen besmette personen en ziekenhuizen die het niet meer aankunnen.
Gelukkig heef de regering er het afgelopen jaar alles aan gedaan om het bedden aantal te verhogen..
pi_198240406
Als de horeca en andere sectoren hierdoor weer open kunnen dan lijkt mij dit een prima idee. Handhaving wordt nog wel een dingetje.
pi_198240438
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:27 schreef Luiki het volgende:
Gelukkig heef de regering er het afgelopen jaar alles aan gedaan om het bedden aantal te verhogen..
Dat is natuurlijk een hele andere discussie. Ik heb eerder ook al eens laten zien dat Rutte in de laatste paar jaar ongeveer 1000 IC bedden heeft wegbezuinigd. Maar goed, bedjes bijplussen is vrij snel geregeld. Personeel opleiden en bijplussen gaat wat meer tijd overheen.
pi_198240480
Een semi-verplicht vaccinatie-paspoort past geheel in de donkere koers die D66 nu al een aantal jaren vaart.

Denk ook aan de verplichte orgaandonatie die D66 er doorheen heeft gedrukt.

Van Mierlo draait zich om in zijn graf.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 21:39:03 #209
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_198240654
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:28 schreef GS-Raw het volgende:
Als de horeca en andere sectoren hierdoor weer open kunnen dan lijkt mij dit een prima idee. Handhaving wordt nog wel een dingetje.
Hmm.. dat is ook het idee erachter. :Y)

Economisch gezien is dat nu van steeds groter belang, maar daarbij is het natuurlijk ook weer fijn als men zich ook weer beter kan bewegen en vermaken. Aan handhaving op maat zal best een mouw gepast kunnen blijven worden, dunkt mij.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_198240802
Prima idee, mits je ieder jaar tegen betaling een nieuw paspoort mag laten maken. Ik vind wel dat vrijheid iets mag kosten.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:09:56 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198241341
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een dingetje is dat het onmogelijk is om iedereen te vaccineren voor de zomer. Er worden dus mensen uitgesloten op basis van leeftijd en gezondheid. Dit is discriminatie en mag niet eens overwogen worden.
Ah je het artikel had gelezen dan zag je dat in dit plan een gratis sneltest ook een optie is voor diegenen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 22:12:30 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198241405
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah je het artikel had gelezen dan zag je dat in dit plan een gratis sneltest ook een optie is voor diegenen
Als je dan 1 minuut goed na denkt over hoe dat in de praktijk toegepast kan worden, snap je al dat dit een barslecht idee is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:12:56 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198241415
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je dan 1 minuut goed na denkt over hoe dat in de praktijk toegepast kan worden, snap je al dat dit een barslecht idee is.
Oh leg uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 22:15:10 #214
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198241450
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh leg uit?
Er moeten door heel Nederland plots miljoenen sneltests verspreid worden. Dat aantal alleen al wordt een enorme uitdaging. En dan ook nog de logistieke nachtmerrie waar de overheid al een jaar alle steken laat vallen. Ergo: leuk in theorie, maar het gaat hem niet worden in de praktijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:18:40 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198241525
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er moeten door heel Nederland plots miljoenen sneltests verspreid worden. Dat aantal alleen al wordt een enorme uitdaging. En dan ook nog de logistieke nachtmerrie waar de overheid al een jaar alle steken laat vallen. Ergo: leuk in theorie, maar het gaat hem niet worden in de praktijk.
Als je bij ieder idee al bij voorbaat roept dat het onmogelijk is gaat er nooit wat gebeuren. Dan was er nooit een maanlanding geweest.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:19:50 #216
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198241554
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er moeten door heel Nederland plots miljoenen sneltests verspreid worden. Dat aantal alleen al wordt een enorme uitdaging. En dan ook nog de logistieke nachtmerrie waar de overheid al een jaar alle steken laat vallen. Ergo: leuk in theorie, maar het gaat hem niet worden in de praktijk.
Hexagon is zo'n d66 fanboy als ze morgen zeggen dat vluchtelingen voorrang krijgen met een prikje zegt die ook goed idee
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198241602
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:15 schreef Nattekat het volgende:

Er moeten door heel Nederland plots miljoenen sneltests verspreid worden. Dat aantal alleen al wordt een enorme uitdaging. En dan ook nog de logistieke nachtmerrie waar de overheid al een jaar alle steken laat vallen. Ergo: leuk in theorie, maar het gaat hem niet worden in de praktijk.
Want alleen alle kwetsbaren in een lockdown zetten is natuurlijk wel makkelijk haalbaar... :')
pi_198241654
Geeft dan ook meteen de mensen die niet gevaccineerd zijn een gele ster.
pi_198241671
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je bij ieder idee al bij voorbaat roept dat het onmogelijk is gaat er nooit wat gebeuren. Dan was er nooit een maanlanding geweest.
Als je iedere keer dat iemand een goed argument geeft waar je geen antwoord op hebt gewoon niet post...
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:25:29 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198241690
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als je iedere keer dat iemand een goed argument geeft waar je geen antwoord op hebt gewoon niet post...
Hij geeft geen argument. Hij verzint dat het niet kan zonder uberhaupt iets van een haalbaarheidsstudie gezien te hebben.
pi_198241897
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je bij ieder idee al bij voorbaat roept dat het onmogelijk is gaat er nooit wat gebeuren. Dan was er nooit een maanlanding geweest.
Die maanlanding kwam pas 8 jaar nadat JFK de wens daartoe uitsprak.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:34:11 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198241914
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die maanlanding kwam pas 8 jaar nadat JFK de wens daartoe uitsprak.
Gelukkig zijn sneltesten wat minder complex
pi_198241927
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:25 schreef Hexagon het volgende:
Hij geeft geen argument. Hij verzint dat het niet kan zonder uberhaupt iets van een haalbaarheidsstudie gezien te hebben.
De haalbaarheid is dan ook gelijk evenredig aan de mate waarin de maatregelen in de kraam te pas komen.
pi_198242038
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gelukkig zijn sneltesten wat minder complex
Maar ook weer niet zo eenvoudig als het in eerste instantie lijkt. Zeker niet als het op grote schaal, dus zonder medisch toezicht, inzetbaar moet zijn en verder ook laagdrempelig genoeg om vaak toe te passen.
pi_198242233
Elke dag zo'n wattenstaaf diep in je neus. Dan zegt bijvoorbeeld het 17-jarige meisje die in de bediening werkt ook wel dat ze negatief getest is, zonder daadwerkelijk getest te hebben.
pi_198242291
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hij geeft geen argument. Hij verzint dat het niet kan zonder uberhaupt iets van een haalbaarheidsstudie gezien te hebben.
Doelpalen verzetten.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:55:47 #227
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198242406
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:44 schreef E.T. het volgende:
Ik hoop dat er een vaccin wordt goedgekeurd en dat dat commercieel aangeboden gaat worden.

Ik heb geen problemen met bijv. Sinopharm als ik daarmee op vakantie kan :) Zelfs als ik 100 euro voor een vaccin moet betalen.
Als ik voorheen naar de tropen op vakantie wilde moest ik ook vaccinaties; ik zie het verschil niet zo
Over een maand of twee ff naar Cuba of Iran voor een paar weekjes vaccication. Liever Cubaans dan een Chinees vaccin. Geen zin om te wachten tot het einde van het jaar om weer op reis te kunnen, ga niet weer mijn kostbare vakantiedagen verspillen aan thuiszitten.

Ben overigens volledig omgeslagen van voor strenge maatregelen naar gooi de boel maar open. Dat vaccineren gaat zodanig traag dat het blijkbaar niet echt belangrijk is om vrijheden terug te geven. Wel, als men mijn tijd geen prioriteit geeft, waarom zou ik me dan nog druk maken om de resterende tijd van een paar dikke bejaarden?

[ Bericht 13% gewijzigd door Heremeteit op 27-02-2021 23:06:34 ]
pi_198242421
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Van Mierlo draait zich om in zijn graf.
Zo'n lui zinnetje. :')
D66 is niet van Van Mierlo. Wat hij hypothetisch gevonden zou hebben doet totaal niet ter zake.

Komt ook altijd terug bij het referendum: waar Van Mierlo nota bene zelf tegen was in beginperiode van D66 (1975) :')

'D66-aanvoerder Hans van Mierlo zag dat aanvankelijk ook. Hij stemde in 1975 als enige van zijn fractie tegen een voorstel van links om een bindend referendum in te voeren.'
https://www.trouw.nl/nieu(...)de-baan-is~b238107e/
pi_198242469
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kan prima bijgestempeld worden in dit boekje:

[ afbeelding ]
Je krijgt ook gewoon een stempel of sticker in dat boekje bij je 2e vaccinatie :Y
dag
pi_198242587
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, je zult natuurlijk ook eens iets voor je medemens over hebben... :')
The fuck? Ik zit al een jaar in lockdown voor m'n medemens, want ik doe het niet voor mijzelf.
pi_198242725
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is maar een voorbeeld, vaak krijg je van de gelul dat ze al een jaar niet naar een concert konden ofzo... Echt joh, als dat je grootste probleem is kun je wmb meteen kapot gaan aan de corona. Dan voeg je helemaal geen reet toe aan deze maatschappij met je zwakke geest en een ruggengraat die in een emmer past.
:')
  zaterdag 27 februari 2021 @ 23:15:09 #232
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_198242787
Heb niet dit hele topic gelezen, maar ik begrijp dat alle bejaarden, zwakbegaafden, boomers en kwetsbaren straks dus met hun vaccinatie paspoort naar de festivals en de disco kunnen. Goed plan Sigrid.
pi_198242873
Er zijn al 1.3 miljoen Nederlanders gevaccineerd, dus terug naar normaal.
pi_198242898
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:15 schreef Tengano het volgende:
Heb niet dit hele topic gelezen, maar ik begrijp dat alle bejaarden, zwakbegaafden, boomers en kwetsbaren straks dus met hun vaccinatie paspoort naar de festivals en de disco kunnen. Goed plan Sigrid.
Even zeggen dat je een zelftest hebt gedaan en je mag ook naar binnen met dit plan. Briljant!
  zaterdag 27 februari 2021 @ 23:24:32 #235
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_198242942
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:21 schreef tralalala het volgende:

[..]

Even zeggen dat je een zelftest hebt gedaan en je mag ook naar binnen met dit plan. Briljant!
Oh zo. Of even bij de deur een chinees wattenstaafje in je bips :@ om te checken of je verder niks onder de leden hebt. Het zekere voor het onzekere. Dat had ik toch niet gezocht achter die Kaag.
pi_198243068
Tijdje terug was het nog een conspirancy gedachte :')
https://www.nu.nl/nucheck(...)rt-ongefundeerd.html
Vakman pur sang
  zaterdag 27 februari 2021 @ 23:39:27 #237
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198243164
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:24 schreef Tengano het volgende:

[..]

Oh zo. Of even bij de deur een chinees wattenstaafje in je bips :@ om te checken of je verder niks onder de leden hebt. Het zekere voor het onzekere. Dat had ik toch niet gezocht achter die Kaag.
D66 is al langer een totalitaire partij. Dat mens Bajsa Ollongren wilde een paar jaar geleden ook fake news gaan verbieden.
pi_198243175
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:49 schreef datismijnmening het volgende:
Eng. Heel eng
Ga je ook nog uitleggen waarom of vind je het wel goed zo?
pi_198243192
quote:
87s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:19 schreef vosss het volgende:
Sigrid zou met pek en veren overgoten en met hooivorken door de straten gejaagd moeten worden. o|O

Verder kan die grellige hoer mijn dikke ballen likken met haar volstrekt achterlijke ideeėn. :6

There, I said it. Ophoeren met die ongein; domme muts. :r
Sterke argumenten
  zondag 28 februari 2021 @ 00:23:27 #242
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198243727
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:15 schreef Tengano het volgende:
Heb niet dit hele topic gelezen, maar ik begrijp dat alle bejaarden, zwakbegaafden, boomers en kwetsbaren straks dus met hun vaccinatie paspoort naar de festivals en de disco kunnen. Goed plan Sigrid.
Dat gaat me het feestje worden :')

Ze moeten daar in Zuid-Europa wel erg wanhopig zijn trouwens als ze denken dat deze kneuzenkermis hun economie gaat redden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Heremeteit op 28-02-2021 00:50:14 ]
  zondag 28 februari 2021 @ 00:27:32 #243
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_198243792
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:45 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Omdat er al weer gesproken wordt over een "digitaal" paspoort. En we weten allemaal wat een megafaal de overheid is op het gebied van ICT.
Ja en in Eu verband en, en, en maar ik heb nog geen enkel argument gehoord om niet gewoon bij dat gele boekje te blijven, wat overigens ook al als app te krijgen is :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 28 februari 2021 @ 00:50:59 #244
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_198244071
Ik kan me nog herinneren dat er dit voorjaar resoluut gesteld werd dat jongeren toch echt niet meer privileges mochten krijgen. Risicogroepen opsluiten en de rest niet was onbespreekbaar.

Waarom is dat nu andersom anders?
  zondag 28 februari 2021 @ 00:56:43 #245
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198244102
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:50 schreef Nobu het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat er dit voorjaar resoluut gesteld werd dat jongeren toch echt niet meer privileges mochten krijgen. Risicogroepen opsluiten en de rest niet was onbespreekbaar.

Waarom is dat nu andersom anders?
Omdat zwakte wordt beloond en het niet de bedoeling is dat men zonder overheidsingrijpen het eigen leven kan bepalen.

Dus nee! Je zult je vaccineren. Maar nee, nu nog niet. Eerst nog een jaartje wachten, want de EU heeft een stagiair laten onderhandelen. In die tussentijd blijf je lekker binnen. Het zijn maar twee jaar uit je leven die je in moet leveren, dat heb je toch wel over voor je obese medemens?
pi_198244210
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:55 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Over een maand of twee ff naar Cuba of Iran voor een paar weekjes vaccication. Liever Cubaans dan een Chinees vaccin. Geen zin om te wachten tot het einde van het jaar om weer op reis te kunnen, ga niet weer mijn kostbare vakantiedagen verspillen aan thuiszitten.

Ben overigens volledig omgeslagen van voor strenge maatregelen naar gooi de boel maar open. Dat vaccineren gaat zodanig traag dat het blijkbaar niet echt belangrijk is om vrijheden terug te geven. Wel, als men mijn tijd geen prioriteit geeft, waarom zou ik me dan nog druk maken om de resterende tijd van een paar dikke bejaarden?
Dit inderdaad, het is mooi geweest.

Niemand komt zijn afspraken na, de ene blamage volgt de ander op.

Ik snap de winterperiode, de drukte op de ic. Maar ik heb nog geen dik persoon de optie horen roepen om de sportscholen en de diėtiste speciaal voor hun te openen...
Het moet allemaal van een kant komen en bij die kant is de rek er goed uit...
  zondag 28 februari 2021 @ 01:42:01 #247
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198244254
Ik denk dat de komende weken als het mooier weer wordt het aantal besmettingen zo terugloopt , dat veel weer kan.

Een vaccinatiebewijs zal denk ik wel nodig zijn voor reizen naar het buitenland.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198244318
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:09 schreef Luiki het volgende:
Ik vertrouw meer op mijn eigen immuunsysteem dan op een vaccin. En als je dat niet doet kan je je inderdaad laten inenten.

Op dat moment ben ik geen gevaar meer voor jou dus dat paspoort lijkt me overbodig
Nogal dom en kortzichtig:
https://www.ad.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/
  zondag 28 februari 2021 @ 02:12:54 #249
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198244327
quote:
Wel raar.
Ik ken toch aardig wat mensen, ook jonge, die Corona hebben gehad. En zeker de jonge, gezonde hebben nergens meer last van.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 28 februari 2021 @ 02:42:00 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198244370
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 02:12 schreef MissButterflyy het volgende:

Wel raar.
Ik ken toch aardig wat mensen, ook jonge, die Corona hebben gehad. En zeker de jonge, gezonde hebben nergens meer last van.
Het is dus allemaal nepnieuws?
pi_198244372
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 02:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Wel raar.
Ik ken toch aardig wat mensen, ook jonge, die Corona hebben gehad. En zeker de jonge, gezonde hebben nergens meer last van.
In het voorjaar van 2020 was er een hele vreemde variant en mensen waren bang. Ik denk dat er toen heel veel snel naar het ziekenhuis zijn gegaan. Mijn oom ook, Joost mag weten wat daar is gebeurt maar die is uiteindelijk overleden na toedienen van die Ebolaremmer op de ic. Bloedprop en weg....

Ben je dan overleden aan Corona of aan een experiment? Aangezien dat meer kwaad dan goed deed.

Vorige week was er een griet op tv, jaar of 25 en die had ook last van de naweeėn van Corona. Niemand snapte haar, zelfs de artsen niet en zo erg allemaal. En dan zit ik erna te kijken en denk, joh nu is het Corona en vroeger was het een burn out, en heel vroeger was je gewoon een oude vrijster of bedelaar geworden.
Tja, gezonde griet, of een hypochonder. Waarschijnlijk haar hele leven al overal last van.

Ik ken niemand die serieus schade heeft door Corona, de verhalen van de risicogroep en dat die allemaal blij zijn dan ze het gehad hebben en dat het mild was wel. Tientallen
  zondag 28 februari 2021 @ 02:50:37 #252
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198244380
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 02:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is dus allemaal nepnieuws?
Geen idee. Ik vind het bericht een beetje sensationeel.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198244409
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:45 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind dat prima. Alhoewel ik zelf in geen enkele risicocategorie val en dus achter aan kan sluiten bij het krijgen van een vaccinatie, heb ik geen er enkele moeite mee dat mensen die reeds gevaccineerd zijn meer vrijheden krijgen door een vaccinatiebewijs.

Ik ben niet zo zuur dat ik dit andere mensen misgun.
Dit zal zeker een belangrijk punt worden zodra de grenzen weer opengaan en er volop gereisd gaat worden. Zonder bewijs valt het moeilijk te controleren en aangezien we nu ook een aardige reputatie als dwarsdenkers in het buitenland hebben opgebouwd door types als Willem Engel en de relschoppers, is zo'n bewijs in andere Europese landen wel nodig.
pi_198245025
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2021 00:50 schreef Nobu het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat er dit voorjaar resoluut gesteld werd dat jongeren toch echt niet meer privileges mochten krijgen. Risicogroepen opsluiten en de rest niet was onbespreekbaar.

Waarom is dat nu andersom anders?
Omdat alle boomers (politici en rijke stinkerds) snel aan de beurt zijn met vaccineren.
  zondag 28 februari 2021 @ 08:57:49 #255
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198245068
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 08:48 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Omdat alle boomers (politici en rijke stinkerds) snel aan de beurt zijn met vaccineren.
Sinds wanneer krijgen boomers voorrang?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198245079
quote:
Meer dan 1 miljoen besmettingen en een schatting van 10 duizenden(wat helemaal niet bekend is want geen statistieken).

De kans is dus nog steeds heel erg klein dat ik eraan zal overlijden of ernstige klachten van zal krijgen
pi_198245119
Bekende tactiek dit...eerst iedereen wanhopig en moedeloos maken en met dit soort oplossingen komen.

Zit niemand op te wachten, maar we zijn er nu zo klaar mee dat we het accepteren.

Zoals het gele vacinnatieboekje met reizen kan ik nog mee leven. Alleen voor de sportschool, kroeg etc heb ik geen zin in dit soort zaken.
pi_198245424
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 08:48 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Omdat alle boomers (politici en rijke stinkerds) snel aan de beurt zijn met vaccineren.
Da's niet waar. Ze moeten gewoon op hun beurt wachten.
pi_198245682
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 02:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In het voorjaar van 2020 was er een hele vreemde variant en mensen waren bang. Ik denk dat er toen heel veel snel naar het ziekenhuis zijn gegaan. Mijn oom ook, Joost mag weten wat daar is gebeurt maar die is uiteindelijk overleden na toedienen van die Ebolaremmer op de ic. Bloedprop en weg....

Ben je dan overleden aan Corona of aan een experiment? Aangezien dat meer kwaad dan goed deed.

Vorige week was er een griet op tv, jaar of 25 en die had ook last van de naweeėn van Corona. Niemand snapte haar, zelfs de artsen niet en zo erg allemaal. En dan zit ik erna te kijken en denk, joh nu is het Corona en vroeger was het een burn out, en heel vroeger was je gewoon een oude vrijster of bedelaar geworden.
Tja, gezonde griet, of een hypochonder. Waarschijnlijk haar hele leven al overal last van.

Ik ken niemand die serieus schade heeft door Corona, de verhalen van de risicogroep en dat die allemaal blij zijn dan ze het gehad hebben en dat het mild was wel. Tientallen
Alsnog gecondoleerd met je oom (hoewel het een tijd geleden is, maar toch).
Tijdens de eerste golf van vorig jaar was er nog geen standaard/bewezen behandel methode. Het was zoeken naar de beste oplossing.
De op dat moment beschikbare "wetenschappelijke" studietjes uit China waren helemaal niet zo wetenschappelijk onderbouwd. Maar er was niets anders.

De medische wereld moest gaandeweg de beste behandelmethodes uitvinden en het lijkt alsof het ze inmiddels aardig is gelukt.

Wat de (over)vermoeidheid betreft bij sommige ex-corona patiėnten:
Eén van de oorzaken van dit symptoom is dat dat rotvirus het middenrif aan kan tasten. (Dit gebeurt niet bij iedereen). Met een aangetast middenrif kan een voorheen heel fit persoon na genezing niet meer optimaal ademhalen, met alle gevolgen vandien. Deze aantasting treedt niet bij iedereen op. De ene persoon heeft niet eens door besemt te zijn, terwijl de ander eraan doodgaat. Het is echt een heel vreemd virus.

Zoals het middenrif, kan ook het hartspier worden aangetast waardoor je conditie keldert.

Het is echt een rot virus.
pi_198245800
Hoewel het een rot virus is, ben ik van mening dat we best in oplossingen kunnen denken i.p.v. onmogelijkheden.

De overheid heeft 200 miljoen euro gereserveerd om sport te stimuleren en te investeren in het sociale en geestelijke welzijn middels sport. Tegelijkertijd moeten de binnensport verenigingen/clubs hun deuren gesloten houden. Op zich begrijpelijk, want binnen is er meer risico etc.... Maar laat de binnensport dan ook buiten sporten! Alle leeftijden.

En weet je wat? Het kost de overheid niets. Het is gratis. Ze kunnen hun 200 miljoen houden. Laat de sportscholen draaien. Dat kunnen ze prima corona proef doen, dat kunnen ze in de buitenlucht doen.

Dus niet alleen voor de leeftijd t/m 26 jaar (overigens alleen de teamsporten!?&%$*) , maar voor alle leeftijden.

En zo zijn er meer dingen die beter kunnen.
  zondag 28 februari 2021 @ 10:15:32 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198245817
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Degene die in februari al gevaccineerd is is echt vies dik. Doe de sportscholen maar open voor ze.
Wie in februari al gevaccineerd is werkt in de zorg, woont in een (verpleeg)tehuis of is een zelfstandig wonende 90-plusser.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198245875
M.i. moet er helemaal geen focus liggen op vaccineren en paspoorten maar gewoon de Max bezetting van de IC en alleen dat.
Die vergroten en alles gesmeerd openen.
Alle andere is kut of mega kut.

Corona blijft nog jaren en binnen een half jaar is er een mutatie die niet werkt op het vaccin.

Is het nou echt zo erg dat mensen doodgaan? Voor sommigen een onbespreekbare zaak.
Maar we zullen de volgende jaren met hogere sterfte cijfers gaan rekenen.
Vakman pur sang
pi_198245999
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 08:48 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Omdat alle boomers (politici en rijke stinkerds) snel aan de beurt zijn met vaccineren.
:) Je mag wat mij betreft voor gaan. Ik sta niet te springen om een vaccin. Zeker niet na al die hype en idioterie over paspoorten, een bloemenzee voor de eerst gevaccineerde. Wat een wereld.

Je hebt twee kampen.:
De idioten die denken dat de aarde plat is en 5g etc schadelijk is.

En je hebt de idioten die de overheid volledig vertrouwen en alles willen verbieden en registreren.(communisten en woke)

Sta je in het midden zie je met welke idioterie we te maken hebben
  zondag 28 februari 2021 @ 10:36:14 #264
65846 Bocaj
Vįmonos!
pi_198246056
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:09 schreef Luiki het volgende:
Ik vertrouw meer op mijn eigen immuunsysteem dan op een vaccin.
Ja, maar mensen die weten dat hun immuunsysteem is aangetast door ouderdom of door medicijnen ed. moeten misschien zich wel laten inenten... maar doe in overleg met huisarts... want overlijden door inenten wil je ook weer niet!
pi_198246112
quote:
Uiteraard met de garantie van tijdelijkheid, privacy-voorwaarden
Ja hoor, uiteraard, echt waar :Y
pi_198246134
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 09:04 schreef descon het volgende:
Bekende tactiek dit...eerst iedereen wanhopig en moedeloos maken en met dit soort oplossingen komen.

Zit niemand op te wachten, maar we zijn er nu zo klaar mee dat we het accepteren.

Zoals het gele vacinnatieboekje met reizen kan ik nog mee leven. Alleen voor de sportschool, kroeg etc heb ik geen zin in dit soort zaken.
Precies. Ik heb een vaccinatie boekje. Dat hoef ik ook nergens te tonen. Ben zowat overal voor ingeėnt. Maar deze drang staat mij totaal niet aan.
pi_198246173
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wie in februari al gevaccineerd is werkt in de zorg, woont in een (verpleeg)tehuis of is een zelfstandig wonende 90-plusser.
Mijn tante die gewoon thuis woont, 60 is en gezond BMI is gisteren gevaccineerd.
Woont in Brabant en was zeer anti vaccin.

Anderen die dat vaccin naar mijn idee beter kunnen gebruiken, hebben nog niets.

Hier in Zeeland zijn ze ook al ver met de 60 jarigen thuiswonenden.
pi_198246178
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb een paar posts eerder de omslag van mijn vaccinatieboekje gepost. Als je die bij je houdt met je vaccinaties is er toch weinig aan de hand?
Dat doe ik ook netjes, voor mezelf, de huisarts en de GGD.

Niet voor een toegangscontrole tot een museum, vliegtuig of kroeg. Ik ga m'n medische gegevens niet zomaar delen met jan en alleman :{

Plus dat je voor verplichte vaccinaties (bijv. gele koorts) alle kans hebt om die te halen (en de bewuste keuze te maken). Die heb je met corona niet. Want ik als gezonde jongeman kom waarschijnlijk ergens in oktober aan de beurt. Als ik het vaccin uberhaupt nodig vind.
pi_198246222
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:44 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat doe ik ook netjes, voor mezelf, de huisarts en de GGD.

Niet voor een toegangscontrole tot een museum, vliegtuig of kroeg. Ik ga m'n medische gegevens niet zomaar delen met jan en alleman :{
Dit. Totale waanzin. Straks eist men nog een VOG of bewijs dat je geen aids hebt alvorens je een restaurant mag betreden. Ja ik chargeer hier maar weer eens. Zo nu en dan moet dit wel om te laten zijn dat we ons op glad ijs bevinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 28-02-2021 10:59:25 ]
  zondag 28 februari 2021 @ 10:49:18 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198246265
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mijn tante die gewoon thuis woont, 60 is en gezond BMI is gisteren gevaccineerd.
Woont in Brabant en was zeer anti vaccin.

Anderen die dat vaccin naar mijn idee beter kunnen gebruiken, hebben nog niets.

Hier in Zeeland zijn ze ook al ver met de 60 jarigen thuiswonenden.
Mijn ouders van 79 zijn nog niet gevaccineerd.
Provincie Utrecht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198246314
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn ouders van 79 zijn nog niet gevaccineerd.
Provincie Utrecht.
Ze beginnen steeds in het zuiden begreep ik.

En dit vaccin werkt niet bij ouderen zeggen ze, dus tot 65. Maar waarom ze willekeurige mensen pakken?
pi_198246333
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn ouders van 79 zijn nog niet gevaccineerd.
Provincie Utrecht.
Mijn moeder wel. Mijn vader ook ver over de 80 niet. Die mocht het vaccin niet nemen ivm de trombose dienst die vonden dat de bloedwaarde niet goed genoeg was om te vaccineren.
Mijn partner die in de zorg werkt heeft al wel het vaccin gehad.
  zondag 28 februari 2021 @ 10:54:41 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198246359
Maar even wat anders, Kaag had het niet alleen over gevaccineerden, ook over mensen met een negatieve test, die door de overheid gratis beschikbaar moet worden gesteld, juist zodat de boel weer open kan, want de lockdown kost veel meer dan die testen.

Leest iedereen daar overheen of is dat stuk in het AD überhaupt niet gelezen en baseert men het hele topic op de halve informatie in de OP?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198246406
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:54 schreef Leandra het volgende:
Maar even wat anders, Kaag had het niet alleen over gevaccineerden, ook over mensen met een negatieve test, die door de overheid gratis beschikbaar moet worden gesteld, juist zodat de boel weer open kan, want de lockdown kost veel meer dan die testen.

Leest iedereen daar overheen of is dat stuk in het AD überhaupt niet gelezen en baseert men het hele topic op de halve informatie in de OP?
Ik lees er niet over heen. Maar de tendens is een paspoort. Ze komen daar steeds op terug. Je merkt gewoon dat men die weg wil inslaan.
  zondag 28 februari 2021 @ 10:57:21 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198246407
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze beginnen steeds in het zuiden begreep ik.

En dit vaccin werkt niet bij ouderen zeggen ze, dus tot 65. Maar waarom ze willekeurige mensen pakken?
Mijn schoonouders zijn wel gevaccineerd, schoonmoeder de tweede vaccinatie zelfs al, maar zij woont al niet meer thuis.
Ze zijn 90, dus zullen Pfizer hebben gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198246408
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:54 schreef Leandra het volgende:
Maar even wat anders, Kaag had het niet alleen over gevaccineerden, ook over mensen met een negatieve test, die door de overheid gratis beschikbaar moet worden gesteld, juist zodat de boel weer open kan, want de lockdown kost veel meer dan die testen.

Leest iedereen daar overheen of is dat stuk in het AD überhaupt niet gelezen en baseert men het hele topic op de halve informatie in de OP?
Daar is ook over gepraat, heb je schijnbaar overheen gelezen. ;)
  zondag 28 februari 2021 @ 10:59:00 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198246428
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daar is ook over gepraat, heb je schijnbaar overheen gelezen. ;)
Ja leuk, maar daar gaat het nu dus alweer niet over, er wordt weer gepost alsof men zonder vaccinatiebewijs nergens binnenkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198246447
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja leuk, maar daar gaat het nu dus alweer niet over, er wordt weer gepost alsof men zonder vaccinatiebewijs nergens binnenkomt.
Nee hoor. Maar dan gaan we het daar over hebben, ga je gang ^O^
  zondag 28 februari 2021 @ 11:02:43 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198246489
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:57 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik lees er niet over heen. Maar de tendens is een paspoort. Ze komen daar steeds op terug. Je merkt gewoon dat men die weg wil inslaan.
Voor mijn gevoel gaat dit topic over wat Kaag gisteren op het partijcongres gezegd heeft, en dat komt neer op zo rap mogelijk een einde aan de lockdown door sneltesten zodat mensen met een vaccinatiebewijs of een negatieve sneltest weer toegang hebben tot het maatschappelijk leven.

twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 28 februari 2021 @ 11:03:51 #280
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_198246506
Lijkt me wel apart straks, een Lowlands met alleen 70 plussers, terwijl jongeren nog steeds thuis moeten zitten. Je krijgt zo wel een tweedeling in de maatschappij en ook heel veel frustratie en onbegrip, als gevaccineerden straks van alles weer mogen en de rest nog niet. Slecht plan dus. Geef iedereen gewoon dezelfde vrijheden, omdat de meest kwetsbare groepen dan toch al beschermd zijn en de rest het echt wel overleven zal als ze dan onverhoopt toch Corona krijgen.
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  zondag 28 februari 2021 @ 11:08:36 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198246566
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:03 schreef Forumtijger het volgende:
Lijkt me wel apart straks, een Lowlands met alleen 70 plussers, terwijl jongeren nog steeds thuis moeten zitten. Je krijgt zo wel een tweedeling in de maatschappij en ook heel veel frustratie en onbegrip, als gevaccineerden straks van alles weer mogen en de rest nog niet. Slecht plan dus. Geef iedereen gewoon dezelfde vrijheden, omdat de meest kwetsbare groepen dan toch al beschermd zijn en de rest het echt wel overleven zal als ze dan onverhoopt toch Corona krijgen.
Alsof 70-plussers ¤ 150 voor een kaartje voor Lowlands uitgeven.. ze hebben alleen maar staanplaatsen.

Maar wederom, dat is dus precies weer niet wat Kaag voorstelde, want volgens haar voorstel zou een negatief testresultaat ook voldoende zijn.

Wat mij betreft gaan ze sneltesten bij Lowlands.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198246603
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel gaat dit topic over wat Kaag gisteren op het partijcongres gezegd heeft, en dat komt neer op zo rap mogelijk een einde aan de lockdown door sneltesten zodat mensen met een vaccinatiebewijs of een negatieve sneltest weer toegang hebben tot het maatschappelijk leven.

[ twitter ]
Het klinkt leuk, tot je iets dieper nadenkt. Wat als je als niet-gevaccineerde uit eten wil met je gevaccineerde moeder en het restaurant heeft niet genoeg tests? Mag moeders dan wel naar binnen?

Wie gaan die tests betalen en leveren? Hoe lang gaat het duren om die logistieke operatie op te zetten? Zullen gevaccineerde mensen ook getest moeten worden?
pi_198246738
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het klinkt leuk, tot je iets dieper nadenkt. Wat als je als niet-gevaccineerde uit eten wil met je gevaccineerde moeder en het restaurant heeft niet genoeg tests? Mag moeders dan wel naar binnen?

Wie gaan die tests betalen en leveren? Hoe lang gaat het duren om die logistieke operatie op te zetten? Zullen gevaccineerde mensen ook getest moeten worden?
Interessant

Ik heb uit betrouwbare eerste bron vernomen dat gevaccineerden massaal het virus bij zich dragen en verspreiden.
De eerste huizen waarbij de hele verzorging en ouderen zijn gevaccineerd komt een zeer groot deel van het bezoek coronapositief weer van thuis.
Deze cijfers komen pas later in de MSM.
Vakman pur sang
pi_198246800
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:49 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Er zijn nu eenmaal mensen die boos zijn en denken dat ze in een marsmannetje veranderen als ze het vaccin nemen. En dat Bill Gates en Soros etc. erachter zitten.
Lijkt me trouwens voor iedereen beter als dat soort figuren niet overal binnenkomt.
Ik heb geen bewijs dat Bill Gates hier achter zit, het is wel verdacht dat ie zich wel heel erg enthousiast met virussen en pandemieen bezig houdt en ze nog eens weet te voorspellen ook. Niet alleen dat, de man houdt zich letterlijk met alles bezig wat ons leven in de toekomst (vooral negatief) gaat beinvloeden. Zoek maar eens uit waar zijn foundation allemaal inzit.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 28 februari 2021 @ 11:46:47 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_198247124
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dit. Totale waanzin. Straks eist men nog een VOG of bewijs dat je geen aids hebt alvorens je een restaurant mag betreden. Ja ik chargeer hier maar weer eens. Zo nu en dan moet dit wel om te laten zijn dat we ons op glad ijs bevinden.
Aids is geen ziekte die zich door de lucht verspreidt. Als je bloed wil doneren moeten ze wel eerst kijken of je geen aids hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198247216
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:24 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik heb geen bewijs dat Bill Gates hier achter zit, het is wel verdacht dat ie zich wel heel erg enthousiast met virussen en pandemieen bezig houdt en ze nog eens weet te voorspellen ook. Niet alleen dat, de man houdt zich letterlijk met alles bezig wat ons leven in de toekomst (vooral negatief) gaat beinvloeden. Zoek maar eens uit waar zijn foundation allemaal inzit.
Waarom is dat verdacht?

https://www.gelderlander.(...)-miljoenen~a459b660/

Wellicht wil hij gewoon wat goeds doen?
Vwb voorspellen, dat er pandemieėn zullen komen in de toekomst is een feit, geen voorspelling.
Ik voorspel dat de aarde door een meteoriet getroffen gaat worden en dat er dit jaar vliegtuigen gaan neerstorten...
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198247299
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alsof 70-plussers ¤ 150 voor een kaartje voor Lowlands uitgeven.. ze hebben alleen maar staanplaatsen.

Maar wederom, dat is dus precies weer niet wat Kaag voorstelde, want volgens haar voorstel zou een negatief testresultaat ook voldoende zijn.

Wat mij betreft gaan ze sneltesten bij Lowlands.
Je gaat je toch niet iedere keer dat je op het terras een pilsje wil drinken of uit eten wil gaan zo'n wattenstaaf in je neus laten rammen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 28 februari 2021 @ 11:59:36 #288
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198247345
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Je gaat je toch niet iedere keer dat je op het terras een pilsje wil drinken of uit eten wil gaan zo'n wattenstaaf in je neus laten rammen?
Ik moet het tegenwoordig voor en na mijn werk. Het went :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198247379
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Interessant

Ik heb uit betrouwbare eerste bron vernomen dat gevaccineerden massaal het virus bij zich dragen en verspreiden.
De eerste huizen waarbij de hele verzorging en ouderen zijn gevaccineerd komt een zeer groot deel van het bezoek coronapositief weer van thuis.
Deze cijfers komen pas later in de MSM.
Ik heb uit betrouwbare eerste bron vernomen dat dit niks met elkaar te maken heeft en grotendeels bullshit is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 28 februari 2021 @ 12:15:10 #290
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198247602
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gelukkig zijn sneltesten wat minder complex
Voor D66 is alles complex incompetente losers
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 28 februari 2021 @ 12:16:28 #291
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198247625
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:24 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik heb geen bewijs dat Bill Gates hier achter zit, het is wel verdacht dat ie zich wel heel erg enthousiast met virussen en pandemieen bezig houdt en ze nog eens weet te voorspellen ook. Niet alleen dat, de man houdt zich letterlijk met alles bezig wat ons leven in de toekomst (vooral negatief) gaat beinvloeden. Zoek maar eens uit waar zijn foundation allemaal inzit.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198247700
Ik ben ontzettend blij met Sigrid Kaag als partijleider van D66.

Want zij zorgt er eigenhandig voor dat D66 stemmers hun heil ergens anders gaan zoeken.

Hulde voor Kaag!
  zondag 28 februari 2021 @ 12:22:44 #293
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198247754
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn ouders van 79 zijn nog niet gevaccineerd.
Provincie Utrecht.
Hier in Brabant zijn ze inderdaad bezig met thuiswonende 60'ers. Mijn moeder is ook geweest afgelopen week. Die is 64 maar heeft een probleem met bloeddruk en zat daarom bij de groep medische indicatie.
  Forum Admin zondag 28 februari 2021 @ 12:28:12 #294
232445 crew  Specularium
pi_198247858
Blijft een eng wijf.
  zondag 28 februari 2021 @ 12:28:13 #295
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198247859
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoals half Europa. Deal with it.
Ben jij een ongezonde 50 plusser met een bmi van boven de 40 en bang voor dit killervirus krijg die indruk
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')