abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:54:43 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_198592502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

op dit moment 883.000, volgens deze teller
https://coronabeeld.nl/
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties

Minder dan 700.000 volgens het coronadashboard
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:52:02 #252
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_198593674
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:20 schreef Predator40 het volgende:
in de UK zijn ze al gezonde 30 plussers aan het vaccineren innmiddels
Weinig daar 2de prik gehad toch?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 19 maart 2021 @ 23:47:38 #253
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198597037
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 10:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En hoe ga je dat betalen? De medicijnen waarvan middels grote trials bewezen is dat die enigszins werken tegen het virus zijn behoorlijk duur. Een monoclonal antibody treatment kost duizende euro's per persoon.
Jij komt met een onderzoekje van 30 personen aan. De resultaten zijn misschien belovend, maar dat wilt nog lang niet alles zeggen. Er zijn gewoon geen wondermiddelen tegen virale aandoening. Anders hadden wel wel medicijnen gehad tegen mazelen, polio, gele koorts, hiv, ebola, enz. Virussen zijn lastig te bestrijden met medicijnen omdat ze je eigen lichaamscellen gebruiken om zich te vermenidgvuldigen.
Vaccinaties zijn bewezen effectieve en veilige middelen om virussen dusdanig terug te dringen dat we ons er geen zorgen over hoeven te maken. Denk aan polio, mazelen, rode hond enz. Ze zijn ook nog eens erg goedkoop. Het is nogal dom om bij een keuze tussen een bewezen, effectief en goedkoop middel, en een duur, nog-niet bewezen (er zijn geen goed bewezen medicijnen tegen virale aandoeningen, het is symptoombestrijding), en minder effectief middel te kiezen voor het laatste.

Als Nederland een miljoen kuren van mono-clonale antistoffen in zou slaan zou dat duurder zijn dan iedereen te vaccineren, plus dat de toediening van die kuren in ziekenhuizen dient te gebeuren, dus de druk op de ziekenhuizen blijft bestaan, en de effectiviteit is lager, en mensen blijven mogelijk nog langdurig en levenslang met klachten zitten.
Feit is dat er in Nederland tienduizenden mensen zijn gestorven door Covid, maar dat zie je liever dan een paar mensen die 'misschien' als gevolg van een vaccin zijn gestorven?
Plus die monoclonals zijn alleen effectief als ze tijdens de virale fase worden toegediend. De meeste ellende begint daarna pas, maar dan ben je te laat.
pi_198599359
Ik zat vanochtend een beetje te zoeken naar de data van de phase III trial van Janssen/Johnson&Johnson. Ik ben vooral benieuwd naar de onzekerheid in de gerapporteerde effectiviteit. De trial was in verschillende landen gedaan en er werd per land/regio verschillende effectiviteit gerapporteerd (VS 72%, Latijns-Amerika 66%, Zuid-Afrika 57%). Maar ik zie nergens de betrouwbaarheidsintervallen en een schatting is slechts zo goed als de breedte van de betrouwbaarheidsinterval. Aangezien de trial data in stukken wordt opgebroken, zal dat ook tot bredere betrouwbaarheidsintervallen leiden. Zie bijv hier, waar alleen puntschattingen worden genoemd: https://www.nih.gov/news-events/news-releases/janssen-investigational-covid-19-vaccine-interim-analysis-phase-3-clinical-data-released

Heeft iemand misschien een link?

Edit: Gevonden, hier: https://www.janssenlabels.com/emergency-use-authorization/Janssen+COVID-19+Vaccine-HCP-fact-sheet.pdf

Efficacy tegen SA strain ligt tussen de 30.3 en 67.4%.

[ Bericht 15% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 20-03-2021 09:25:30 ]
pi_198619500
Dit filmpje is ook wel verhelderend.
pi_198619831
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 10:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En hoe ga je dat betalen? De medicijnen waarvan middels grote trials bewezen is dat die enigszins werken tegen het virus zijn behoorlijk duur. Een monoclonal antibody treatment kost duizende euro's per persoon.
Jij komt met een onderzoekje van 30 personen aan. De resultaten zijn misschien belovend, maar dat wilt nog lang niet alles zeggen. Er zijn gewoon geen wondermiddelen tegen virale aandoening. Anders hadden wel wel medicijnen gehad tegen mazelen, polio, gele koorts, hiv, ebola, enz. Virussen zijn lastig te bestrijden met medicijnen omdat ze je eigen lichaamscellen gebruiken om zich te vermenidgvuldigen.
Vaccinaties zijn bewezen effectieve en veilige middelen om virussen dusdanig terug te dringen dat we ons er geen zorgen over hoeven te maken. Denk aan polio, mazelen, rode hond enz. Ze zijn ook nog eens erg goedkoop. Het is nogal dom om bij een keuze tussen een bewezen, effectief en goedkoop middel, en een duur, nog-niet bewezen (er zijn geen goed bewezen medicijnen tegen virale aandoeningen, het is symptoombestrijding), en minder effectief middel te kiezen voor het laatste.

Als Nederland een miljoen kuren van mono-clonale antistoffen in zou slaan zou dat duurder zijn dan iedereen te vaccineren, plus dat de toediening van die kuren in ziekenhuizen dient te gebeuren, dus de druk op de ziekenhuizen blijft bestaan, en de effectiviteit is lager, en mensen blijven mogelijk nog langdurig en levenslang met klachten zitten.
Feit is dat er in Nederland tienduizenden mensen zijn gestorven door Covid, maar dat zie je liever dan een paar mensen die 'misschien' als gevolg van een vaccin zijn gestorven?
Ok, geld speelt een grote rol begrijp ik?
Dat is best grappig gelet de financiële schade die moedwillig wordt berokkend en waarvan wordt gezegd dat het helemaal geen probleem is.

Jij komt meteen met miljoenen aanzetten maar dat is totaal niet realistisch.
Van die 10.000'den NL Covid doden in 1,5 jaar tijd is het aannemelijk dat er een vrijwel zeker een paar duizend aan onderliggend lijden zijn gestorven en als Corona dode zijn geteld.

Je zou dus enkel voor een kleine 13000 ongelukkigen ofzo met een medicijn hebben kunnen volstaan die nu helaas wel dood zijn, nou dat is vast niet goedkoper dan 17miljoen x2 prikjes waarvan zeker is dat het je besmettelijk houdt en opnieuw ziek kan maken. Met de inzet van dit medicijn zouden we DIRECT mensenlevens kunnen redden maar ik begrijp dat je liever wacht tot elke NL'er gevaccineerd is inclusief de gezonde mensen en tot die tijd de te verwachten 100'den doden daarbij voor lief neemt. Logisch.

EN met een medicijn kan deze angst epidemie de koelkast weer in, hoef je niet iedereen te vaccineren en kunnen we meteen stoppen met lockdowns en andere idioterie.

Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit gaat.
pi_198622618
Ook degenen die toch overleden zouden zijn zullen behandeld zijn geweest, en er zijn er ook tienduizenden die behandeld zijn geweest en het overleefd hebben. In NL belandt ongevere 3% van de mensen waarbij een besmetting is vastgesteld in het ziekenhuis (iets meer op dit moment), afgelopen jaar waren dat bijna 1.2 miljoen, dus 36.000 opnames. De kosten is de kosten voor de kuur, niet de behandeling er omheen (personeel, bed, andere medicijnen etc).

Het je bent veeeel minder besmettelijk na een vaccinatie, dusdanig minder besmettelijk dat bij gevaccineerde mensen de R heel ruim onder de 1 zal zitten (van gevaccineerde naar ongevaccineerde).

Maar jij bent tegen een vaccin wat op tienduizenden mensen getest is, maar voor een medicijn waar nog geen blind randomised onderzoek naar is gedaan, en wat slechts getest is op 30 mensen? Hoe zit het met bijwerkingen? Ernstige bijwerkingen? Hoe effectief is het eigenlijk? Dat kun je niet zeggen met zo'n test met 30 man. Hoe werkt het bij verschillende leeftijden? Bij mensen die minder ziek of zieker zijn? Bij dikke mensen? Bij mensen van verschillende afkomst? Bij mannen? Bij vrouwen?
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:07:41 #258
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198629856
twitter


Dat zijn dan wel weer goede resultaten
  maandag 22 maart 2021 @ 09:16:53 #259
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198629964
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Dat zijn dan wel weer goede resultaten
lijkt mij wel logisch dat ze dat over hun eigen vaccin zeggen?
pi_198630080
Even mijn ergernis uitspreken over de communicatie van de GGD.
Mijn ouders hebben inmiddels beiden een uitnodiging gekregen. Beiden gebeld voor een afspraak. Mijn moeder moest met degene aan de telefoon de complete gezondsheidscheck doorlopen en kreeg te horen dat ze een medicijnenoverzicht moet halen bij de apotheek.
Mijn vader kreeg een paar vragen uit de gezondheidscheck en niets over een medicijnenoverzicht.
Vriendin van mij ma kreeg alleen te horen dat ze een medicijnenoverzicht moest halen en een andere vriendin moest ook de complete gezondheidscheck doorlopen, maar weer niets over het medicijnenoverzicht.

Nu was een van de redenen waarom Nederland pas laat begon met prikken omdat de vekscripts nog gemaakt moesten worden. Kennelijk zijn ze nog niet af omdat iedereen maar wat lijkt te doen :')
A mind with a heart of it's own
pi_198630578
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 15:49 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ok, geld speelt een grote rol begrijp ik?
Dat is best grappig gelet de financiële schade die moedwillig wordt berokkend en waarvan wordt gezegd dat het helemaal geen probleem is.

Jij komt meteen met miljoenen aanzetten maar dat is totaal niet realistisch.
Van die 10.000'den NL Covid doden in 1,5 jaar tijd is het aannemelijk dat er een vrijwel zeker een paar duizend aan onderliggend lijden zijn gestorven en als Corona dode zijn geteld.

Je zou dus enkel voor een kleine 13000 ongelukkigen ofzo met een medicijn hebben kunnen volstaan die nu helaas wel dood zijn, nou dat is vast niet goedkoper dan 17miljoen x2 prikjes waarvan zeker is dat het je besmettelijk houdt en opnieuw ziek kan maken. Met de inzet van dit medicijn zouden we DIRECT mensenlevens kunnen redden maar ik begrijp dat je liever wacht tot elke NL'er gevaccineerd is inclusief de gezonde mensen en tot die tijd de te verwachten 100'den doden daarbij voor lief neemt. Logisch.

EN met een medicijn kan deze angst epidemie de koelkast weer in, hoef je niet iedereen te vaccineren en kunnen we meteen stoppen met lockdowns en andere idioterie.

Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Dat valt te bezien: vorig jaar zo'n 10.000 geregistreerde covid-19 doden, terwijl oversterfte 15.000 was.
Dan is de verwachting eerder dat een aanzienlijk deel van de covid-19 doden niet als zodanig zijn geregistreerd.

Anders had je wel een veel hoger aantal covid-19 ten opzichte van de oversterfte gezien.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 22 maart 2021 @ 10:57:58 #262
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198631297
Dit doet pijn,hoor
twitter
  maandag 22 maart 2021 @ 11:08:48 #263
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198631438
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 15:49 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ok, geld speelt een grote rol begrijp ik?
Dat is best grappig gelet de financiële schade die moedwillig wordt berokkend en waarvan wordt gezegd dat het helemaal geen probleem is.

Jij komt meteen met miljoenen aanzetten maar dat is totaal niet realistisch.
Van die 10.000'den NL Covid doden in 1,5 jaar tijd is het aannemelijk dat er een vrijwel zeker een paar duizend aan onderliggend lijden zijn gestorven en als Corona dode zijn geteld.

Je zou dus enkel voor een kleine 13000 ongelukkigen ofzo met een medicijn hebben kunnen volstaan die nu helaas wel dood zijn, nou dat is vast niet goedkoper dan 17miljoen x2 prikjes waarvan zeker is dat het je besmettelijk houdt en opnieuw ziek kan maken. Met de inzet van dit medicijn zouden we DIRECT mensenlevens kunnen redden maar ik begrijp dat je liever wacht tot elke NL'er gevaccineerd is inclusief de gezonde mensen en tot die tijd de te verwachten 100'den doden daarbij voor lief neemt. Logisch.

EN met een medicijn kan deze angst epidemie de koelkast weer in, hoef je niet iedereen te vaccineren en kunnen we meteen stoppen met lockdowns en andere idioterie.

Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Mijn voorkeur gaat ook uit uit naar een goed werkende medicatie met weinig bijwerkingen alleen bestaat dat ( nu ) nog niet. Dat lijken sommige optimisten maar niet te begrijpen. Het IS er niet. Dat men aan t zoeken is en denkt iets gevonden te hebben is op dit moment totaal niet van belang. Dat gaat echt nog wel ff duren. Intussen tiert t virus welig door. Dat zal op een andere manier gestopt moeten worden : vaccinatie dus want vaccin dat is er wel. Helaas nog niet in genoeg grote voorraden maar dat zal er sneller komen dan een goed werkende medicatie op de zelfde termijn. Dus de komende maanden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 22 maart 2021 @ 11:09:35 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198631449
Hoeveel mensen gaan we deze week volspuiten in Nederland?
  maandag 22 maart 2021 @ 11:31:46 #265
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198631748
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel mensen gaan we deze week volspuiten in Nederland?
Geplande prikken deze week
239.153
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198631760
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Geplande prikken deze week
239.153
Nee, dat is nog de afgelopen week.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:34:43 #267
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198631788
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:32 schreef 297534 het volgende:

[..]

Nee, dat is nog de afgelopen week.
Oeps niet goed gekeken. Ik ging er klakkeloos van uit dat de site al een update had gehad.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198631812
En uit TheGuardian: https://www.theguardian.com/society/2021/mar/22/astrazeneca-covid-vaccine-79-effective-with-no-increased-blood-clot-risk-us-trial
De trial data van het AZ vaccin in de VS (en Peru en Chili) is bekend gemaakt. Hopelijk houdt het gezeur over het AZ vaccin nu op.

quote:
The Covid-19 vaccine developed by Oxford University and AstraZeneca was 79% effective in preventing symptomatic illness in a large trial in the US, Chile and Peru, the company said on Monday, paving the way for it to apply for US approval.

The vaccine was 100% effective against severe or critical disease and hospitalisation and was safe, the drugmaker said on Monday, releasing results of the late-stage human trial study of more than 32,000 volunteers across all age groups.
Waarom nu 79% effectief? Kijk dit filmpje nog eens, vergelijken is moeilijk en hangt onder andere ook af van waar en wanneer tijdens een epidemie data wordt verzameld.

pi_198631823
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Oeps niet goed gekeken. Ik ging er klakkeloos van uit dat de site al een update had gehad.
Jep, begrijpelijk, want de volgende week is al begonnen. Maar die cijfers worden altijd laat geüpdatet.
pi_198631832
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mijn voorkeur gaat ook uit uit naar een goed werkende medicatie met weinig bijwerkingen alleen bestaat dat ( nu ) nog niet. Dat lijken sommige optimisten maar niet te begrijpen. Het IS er niet. Dat men aan t zoeken is en denkt iets gevonden te hebben is op dit moment totaal niet van belang. Dat gaat echt nog wel ff duren. Intussen tiert t virus welig door. Dat zal op een andere manier gestopt moeten worden : vaccinatie dus want vaccin dat is er wel. Helaas nog niet in genoeg grote voorraden maar dat zal er sneller komen dan een goed werkende medicatie op de zelfde termijn. Dus de komende maanden.
Bij een medicijn blijf je achteraf bezig. Dus mensen raken nog steeds besmet, worden serieus ziek en moeten dan een medicijn krijgen.
Dan kun je beter met een vaccin zorgen dat mensen niet meer zo ziek worden dat ze uberhaupt medicijnen nodig hebben.
In een ideale wereld zou je natuurlijk beide hebben, maar dat is helaas niet het geval.

Degene die roept dat 13.000 mensen een medicijn geven goedkoper is dan iedereen een vaccin vergeet even alle patienten die in het ziekenhuis hebben gelegen en niet zijn overleden. Een zieknhuisbed bezet houden ennzorg krijgen is duur. Dat is niet alleen een medicijn (los van het feit dat een nieuw experimenteel medicijn doorgaan ook niet goedkoop is).
Smeer dit uit over vele jaren als je vindt dat er niet gevaccineerd zou moeten worden plus alle extra kosten door uitgestelde normale zorg en je vergelijking gaat nog meer mank.
A mind with a heart of it's own
pi_198631843
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

lijkt mij wel logisch dat ze dat over hun eigen vaccin zeggen?
Uhm, de data van Pfizer, Moderna en AZ (Europa, Brazilie en Zuid Afrika) werd inderdaad wel eerst peer review gepubliceerd. Die van Janssen niet, en dat werd met gejuich ontvangen.
De statistiek van dergelijke studies is niet heel spannend, zeker niet als de studie goed opgezet en uitgevoerd is (waar AZ in de UK en Zuid Afrika te lijden van heeft gehad). Dit ziet er gewoon goed uit.
pi_198631932
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:57 schreef THEFXR het volgende:
Dit doet pijn,hoor
[ twitter ]
De EU heeft het behoorlijk slecht gedaan inderdaad. In de VS heeft ruim 1/3 van de mensen een eerste prik gehad, dat had op dit moment ook in de EU zo kunnen zijn. Hier een artikel van de NYtimes, en deze passage is wel tekenend:

quote:
In short, the answer today is the same as it was in December, said Dr. Slaoui. The bloc shopped for vaccines like a customer. The United States basically went into business with the drugmakers, spending much more heavily to accelerate vaccine development, testing and production.

“They assumed that simply contracting to acquire doses would be enough,” recalled Dr. Slaoui, whom President Donald J. Trump hired to speed the vaccine development. “In fact what was very important was to be a full, active partner in the development and the manufacturing of the vaccine. And to do so very early.”
Von der Leyen en consorten doen er alles aan om de schuld af te schuiven, het liefst naar AZ, maar eigenlijk zouden ze ook eens heel goed naar hun eigen handelen moeten kijken. Waarom kan het in de VS en de UK wel?

[ Bericht 4% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 22-03-2021 16:19:14 ]
  maandag 22 maart 2021 @ 11:46:13 #273
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198631938
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:38 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Bij een medicijn blijf je achteraf bezig. Dus mensen raken nog steeds besmet, worden serieus ziek en moeten dan een medicijn krijgen.
Dan kun je beter met een vaccin zorgen dat mensen niet meer zo ziek worden dat ze uberhaupt medicijnen nodig hebben.
In een ideale wereld zou je natuurlijk beide hebben, maar dat is helaas niet het geval.

Degene die roept dat 13.000 mensen een medicijn geven goedkoper is dan iedereen een vaccin vergeet even alle patienten die in het ziekenhuis hebben gelegen en niet zijn overleden. Een zieknhuisbed bezet houden ennzorg krijgen is duur. Dat is niet alleen een medicijn (los van het feit dat een nieuw experimenteel medicijn doorgaan ook niet goedkoop is).
Smeer dit uit over vele jaren als je vindt dat er niet gevaccineerd zou moeten worden plus alle extra kosten door uitgestelde normale zorg en je vergelijking gaat nog meer mank.
Je hebt gelijk, ik was er ff met mijn hoofd niet bij. Natuurlijk is voorkomen in dit geval beter dan genezen. Ik was net aan de ontdekking van penicilline aan te denken en wat dit bekende voor ziekten met nare afloop en haalde het een en ander in mijn hoofd door elkaar. -O-
Klinkt nu ik dit typ erg warrig vrees ik :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198636341
Ben wel echt heel erg benieuwd hoe ze de de komende 3 maanden gaan opschalen dat alle nederlanders 18+ een 1e prik kan hebben gehaald. Als ze pas over 8 a 10 weken alle risicogroepen hebben gehad...
pi_198640879
Ik lees berichten dat mensen gevaccineerd zijn en zelfs een tweede prikje hebben gehad...

ik heb nog helemaal niks gehad ! :'( ;( :( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_198641019
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat valt te bezien: vorig jaar zo'n 10.000 geregistreerde covid-19 doden, terwijl oversterfte 15.000 was.
Dan is de verwachting eerder dat een aanzienlijk deel van de covid-19 doden niet als zodanig zijn geregistreerd.

Anders had je wel een veel hoger aantal covid-19 ten opzichte van de oversterfte gezien.
Er is zo'n drukte over gemaakt dat je als arts waarschijnlijk geneigd bent om vooral af te gaan op een PCR test bij het vaststellen van de doodsoorzaak ook al hebben de meeste Corona doden onderliggend lijden waar verder geen onderzoek naar wordt gedaan als de persoon in kwestie vanwege de luchtwegklachten werd opgenomen.

Overigens, als je domweg naar de sterftecijfers kijkt dan zie je een pittig griepseizoen van voorgaande jaren.
pi_198641653
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:21 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Er is zo'n drukte over gemaakt dat je als arts waarschijnlijk geneigd bent om vooral af te gaan op een PCR test bij het vaststellen van de doodsoorzaak ook al hebben de meeste Corona doden onderliggend lijden waar verder geen onderzoek naar wordt gedaan als de persoon in kwestie vanwege de luchtwegklachten werd opgenomen.

Overigens, als je domweg naar de sterftecijfers kijkt dan zie je een pittig griepseizoen van voorgaande jaren.
Nee, artsen zijn niet 'waarschijnlijk geneigd', en nee, je moet niet alleen naar de sterftecijfers kijken, dat zijn sterftecijfers met heel veel maatregelen, en dat geeft niet de druk op de ziekenhuizen n mensen met long covid weer.
  maandag 22 maart 2021 @ 22:05:06 #278
67174 Dos37
Come on Twente
pi_198641951
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:11 schreef magrec het volgende:
Ben wel echt heel erg benieuwd hoe ze de de komende 3 maanden gaan opschalen dat alle nederlanders 18+ een 1e prik kan hebben gehaald. Als ze pas over 8 a 10 weken alle risicogroepen hebben gehad...
Ik snap ook niet hoe. Maar ook waar zijn alle Janssen vaccines? Al bijna twee weken goedgekeurd maar nog geen prik gezet.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_198642103
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 22:05 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik snap ook niet hoe. Maar ook waar zijn alle Janssen vaccines? Al bijna twee weken goedgekeurd maar nog geen prik gezet.
Komen pas half april. Dit geldt voor alle landen in de EU.
  maandag 22 maart 2021 @ 23:22:44 #280
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_198643001
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De EU heeft het behoorlijk slecht gedaan inderdaad. In de VS heeft ruim 1/3 van de mensen een eerste prik gehad, dat had op dit moment ook in de EU zo kunnen zijn. Hier een artikel van de NYtimes, en deze passage is wel tekenend:
[..]

Von der Leyen en consorten doen er alles aan om de schuld af te schuiven, het liefst naar AZ, maar eigenlijk zouden ze ook eens heel goed naar hun eigen handelen moeten kijken. Waarom kan het in de VS en de UK wel?
Je haalt nu meerdere dingen door elkaar heen. De VS vaccineert net zoals de EU met Pfizer en Moderna. De VS heeft tot nu toe ruim 156 miljoen dosissen Pfizer en Moderna ontvangen. De EU heeft ruim 68 miljoen vaccins ontvangen van Pfizer, Moderna en AstraZeneca. Nu is het een aanname van mijn kant, maar ik denk dat we rustig mogen concluderen dat de VS betere (leverings)voorwaarden heeft kunnen onderhandelen, dit zowel qua aantallen en leverdata. Mevr. Von der der Leyen heeft ook al aangegeven dat Pfizer en Moderna zich keurig aan de contracten houden. De EU had ongetwijfeld meer vaccins willen hebben van Pfizer of Moderna, maar blijkbaar zat dit er niet in. Je kan als klant wel veel willen, maar als de aanbieder het niet wil of kan leveren houdt het toch echt op. Wellicht veroorzaakt door Operation Warp Speed of de Defense Production Act.

Wat verschillende getalen, voor gemak eenvoudige cijfers gepakt:
EU: vac geleverd 68.000.000, vac gezet 55.000.000, 81% gezet
US: vac geleverd 156.000.000, vac gezet 126.000.000, 81% gezet
https://qap.ecdc.europa.e(...)cker.html#uptake-tab
https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#vaccinations

Nu komen we aan bij AstraZeneca, want dit is in de EU het derde vaccin en het vaccin van de massa. Volgens het contract zouden we tot eind maart 120 miljoen vaccins van AstraZeneca ontvangen. Volgens het ECDC hebben we tot nu toe 16 miljoen vaccins van AstraZenenca ontvangen. Als AstraZeneca het contract was nagekomen zou de EU in totaal 172 miljoen vaccins moeten hebben ontvangen. Met het eerdergenoemde percentage waren er dan op dit moment 139 miljoen mensen gevaccineerd. Dit weggezet tegen 446 miljoen inwoners is 31% gevaccineerd.

Je geeft aan dat Von der Leyen de schuld afschuift naar AZ, maar wie anders dan AstraZeneca breekt het contract? De andere twee vaccinmakers hebben geen enkel probleem met het nakomen van de contracten en het vierde vaccin Janssen lijkt vooralsnog op schema te liggen. De enige partij die keer op keer de contractuele afspraken niet nakomt is AZ. Waarbij AstraZeneca zelf niet eens meer lijken te weten hoeveel ze produceren aangezien de aantallen bijna op dagelijkse basis worden bijgesteld. Eeder in dit topic heb ik ook al enkele dingen uiteengezet met betrekking tot de contractuele afspraken. Zo zou AstraZeneca onder andere tijdig aan de bel trekken bij problemen zodat de EC kon bemiddelen en ondersteunen, maar AstraZeneca heeft dit nagelaten. AstraZeneca trok pas anderhalve week voor de eerste levering aan de bel en dat is natuurlijk rijkelijk laat.

Dan komen we aan bij jouw laatste opmerking. Voor het VK is het natuurlijk eenvoudiger aangezien de kwantiteit veel beperkter is door gigantisch verschil in bevolkingsomvang. Zo neemt het VK in totaal 90 miljoen vaccins af van AstraZeneca tegenover de 400 miljoen die de EU van voornemens is om af te nemen. Hoe kleiner het contract hoe kleiner het risico, het ten uitvoer brengen van het het Britse contract is simpelweg eenvoudiger en tegenslagen hebben een beperktere impact. Verder zou de EU kunnen besluiten om te stoppen met het exporteren van vaccins, want de EU exporteert miljoenen vaccins terwijl andere landen (VK?) nog niks hebben geëxporteerd. Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van, want dat zou voor de EU alsnog een druppel op een gloeiende plaat betekenen gezien de veel grotere bevolkingsomvang. Het kan echter wel een stimulans zijn om toch iets harder te werken om de contractuele verplichtingen na te komen.

Waar de EU de plank wel heeft misgeslagen is dat de EC te naïef is. Er wordt te veel gewerkt op basis van vertrouwen en uitgegaan van wederkerigheid terwijl nu pijnlijk zichtbaar wordt dat andere landen zich hier weinig van aantrekken. Ik hoop zelf dat de EU/EC hier lering uittrekt en dit ook in het achterhoofd houdt. Denk dat we ook met zekerheid kunnen zeggen dat wet- en regelgeving zal worden aangepast. Zo zou de EU kunnen afdwingen dat we het eerste recht hebben op productie binnen de Europese grenzen naar voorbeeld van het VK.
pi_198643010
In tegenstelling tot AstraZeneca had Janssen inderdaad nog geen voorraad klaar liggen voor gebruik in de EU, maar Janssen kan niks fout doen, wat is Nederlands (nou ja, er is een kantoor in Leiden, het is eigenlijk Belgisch, en eigenlijk van Johnson&Johnson wat Amerikaans is).
pi_198643037
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:21 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Er is zo'n drukte over gemaakt dat je als arts waarschijnlijk geneigd bent om vooral af te gaan op een PCR test bij het vaststellen van de doodsoorzaak
Als iemand komt te overlijden aan de klachten die bij Covid-19 horen en die persoon is positief getest op Corona, dan lijkt het me logisch dat dat de doodsoorzaak is.


quote:
ook al hebben de meeste Corona doden onderliggend lijden waar verder geen onderzoek naar wordt gedaan als de persoon in kwestie vanwege de luchtwegklachten werd opgenomen.
Tja, was die persoon ook overleden als hij geen Covid-19 had gehad?
Onderliggend lijden betekent niet automatisch ten dode opgeschreven.


quote:
Overigens, als je domweg naar de sterftecijfers kijkt dan zie je een pittig griepseizoen van voorgaande jaren.
Nou, kijken we bijvoorbeeld naar 2018:
9200 doden in 11 weken, toegeschreven aan griep.
Oversterfte dat jaar: 3000 doden.

Van 2018 kun je dus stellen dat het merendeel van de griep slachtoffers dat jaar sowieso waren overleden, hetzij door ouderdom, hetzij door dat zogenaamde onderliggend lijden.

Kijken we naar 2020:
10.000 geregistreerde Covid-19 sterfgevallen, 15.000 oversterfte.
Die cijfers laten dat beeld niet zien, dat Covid-19 sterfgevallen voor het merendeel anders ook wel waren overleden in dat jaar.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198643191
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 23:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als iemand komt te overlijden aan de klachten die bij Covid-19 horen en die persoon is positief getest op Corona, dan lijkt het me logisch dat dat de doodsoorzaak is.
[..]

Tja, was die persoon ook overleden als hij geen Covid-19 had gehad?
Onderliggend lijden betekent niet automatisch ten dode opgeschreven.
[..]

Nou, kijken we bijvoorbeeld naar 2018:
9200 doden in 11 weken, toegeschreven aan griep.
Oversterfte dat jaar: 3000 doden.

Van 2018 kun je dus stellen dat het merendeel van de griep slachtoffers dat jaar sowieso waren overleden, hetzij door ouderdom, hetzij door dat zogenaamde onderliggend lijden.

Kijken we naar 2020:
10.000 geregistreerde Covid-19 sterfgevallen, 15.000 oversterfte.
Die cijfers laten dat beeld niet zien, dat Covid-19 sterfgevallen voor het merendeel anders ook wel waren overleden in dat jaar.
Dat mag logisch lijken maar "denken dat" is geen feitelijk bewijs dat iets ook zo is tot het degelijk is aangetoond. Op die manier wordt hopelijk ook niet teveel ander werk gedaan in de zorg of is het daar echt zo'n loterij?

Corona met onderliggend lijden betekent ook niet automatisch gestorven aan Corona, zelfs niet met een positieve PCR test en een opname vanwege Corona gelijkende klachten.

Ach 2020 in vergelijking met 2017 is dan meteen weer wat minder schokkend, bijna 10K doden na een griepje en dat was 4 vergrijzende jaren eerder. Zorg rekt het leven maar dat rekken leidt tot zwakte van de soort als geheel.
Je hebt dus niet alleen 4 jaar meer nieuwe ouderen erbij gekregen met een onderliggend lijden maar je hebt er ook nog eens 4 jaar gerekte ouderen bijgekregen en 4 jaar ouderen zonder onderliggend lijden maar wél 4 jaar verder verzwakt ten opzichte van 4 jaar eerder. Kortom..... het is niet zo moeilijk als je zaken in ogenschouw neemt.

En BTW, dit weet jij waarschijnlijk net zo goed als ik, Corona gaat nooit meer weg en de volgende virussen staan alweer in de rij. De mens leeft al eeuwen met virussen die onverwacht de kop op steken, in vrolijke vrijheid over het algemeen en met acceptatie dat dit zo is en de risico's die daar aan kleven.

De hamvraag is: Moeten wij mensen nu stoppen met deze acceptatie, doen alsof we virussen kunnen voorkomen met mondkapjes en afstand de rest van een niet in vrolijke vrijheid levende leventje en alles laten afhangen van een vaccin waarvan men niet kan garanderen dat het voor jou 100% je leven gaat redden in geval van een besmetting en waarvan vaststaat dat je een ander nog wel kunt besmetten??

PS. Als ik weet hoe men het begrip "oversterfte" gebruikt kan ik er misschien wat mee. Maar ik hoef het eigenlijk niet te weten eigenwijs als ik ben omdat er altijd aannames in zijn verwerkt en daar doe ik liever niet aan.
Ik wil graag zeker weten, absolute getallen en hou niet van gokken (statistieken) of denken dat....

[ Bericht 5% gewijzigd door SmaRTeY op 23-03-2021 00:01:40 ]
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 00:08:04 #284
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198643251
Dit is het centrale vaccinatie topic jongens....
pi_198643253
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Nee, artsen zijn niet 'waarschijnlijk geneigd', en nee, je moet niet alleen naar de sterftecijfers kijken, dat zijn sterftecijfers met heel veel maatregelen, en dat geeft niet de druk op de ziekenhuizen n mensen met long covid weer.
Ik blijf even bij mezelf en neem je uitspraken niet aan als zijnde de waarheid wat betreft die artsen (waar zeer zeker een bepaalde druk op wordt uitgeoefend!). Zijn er mensen ontslagen in die sector door een kritische houding? JA.

En dan die erge druk..... hoeveel fucking aannames zitten er wel niet verwerkt in die kunstmatig in stand gehouden kut druk waarbij diezelfde overspannen Zorg niet eens in staat is om die mensen die daar druk liggen te zijn te behoeden voor een overlijden TENZIJ die persoon dat óók zonder die zorg had overleefd omdat dit puur om de fysieke en intrinsieke gesteldheid ging van deze personen die er zo zwaar aan toe waren, hun eigen onbetaalbare immuunsysteem! Je kunt je inderdaad ook heeeeeel erg druk maken, niet effectief bezig kunnen zijn en toekijken hoe mensen doodgaan of doorgaan en ondertussen bedden bezet houden en roepen dat er een nationale ramp gaande is. Te achterlijk voor woorden.
pi_198643315
Ook goed nieuws: Vaccinatie is NIET de enige uitweg en vaccinatie is niet verplicht.

Nu snel weer normaal doen en alle Corona zieken (die al dan niet zijn/waren ingeent) gewoon thuis laten uitzieken of in bijzijn van hun naasten laten sterven, liefst met wat verzachtende en humane middelen, iets waar de Zorg deze ten dode opgeschreven mensen WEL mee kan helpen. Want vergeet niet, als je met ernstige Corona klachten en complicaties bij de Zorg aanklopt (al dan niet gevaccineerd) dan kan die feitelijk maar weinig doen omdat er geen medicijn is en omdat het volledig afhankelijk is van het immuunsysteem van de betreffende persoon of die overleeft of sterft. Het heeft dus om die reden totaal geen zin om deze mensen maar op een IC bed te leggen en om die reden een nationale ramp te fingeren.
pi_198643404
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 00:22 schreef SmaRTeY het volgende:
Ook goed nieuws: Vaccinatie is NIET de enige uitweg en vaccinatie is niet verplicht.

Nu snel weer normaal doen en alle Corona zieken (die al dan niet zijn/waren ingeent) gewoon thuis laten uitzieken of in bijzijn van hun naasten laten sterven, liefst met wat verzachtende en humane middelen, iets waar de Zorg deze ten dode opgeschreven mensen WEL mee kan helpen. Want vergeet niet, als je met ernstige Corona klachten en complicaties bij de Zorg aanklopt (al dan niet gevaccineerd) dan kan die feitelijk maar weinig doen omdat er geen medicijn is en omdat het volledig afhankelijk is van het immuunsysteem van de betreffende persoon of die overleeft of sterft. Het heeft dus om die reden totaal geen zin om deze mensen maar op een IC bed te leggen en om die reden een nationale ramp te fingeren.
Dus in plaats van mensen op de IC door het ziekteproces heen te leiden, stel je voor om die gewoon thuis dood te laten gaan...
Helder!

Maar dan begrijp ik niet waarom je het goed nieuws noemt dat vaccinatie niet de enige uitweg is.
Welke uitweg hebben we dan nog meer, behalve covid-19 patiënten weigeren op te nemen in het ziekenhuis?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198643414
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 23:54 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Dat mag logisch lijken maar "denken dat" is geen feitelijk bewijs dat iets ook zo is tot het degelijk is aangetoond. Op die manier wordt hopelijk ook niet teveel ander werk gedaan in de zorg of is het daar echt zo'n loterij?

Corona met onderliggend lijden betekent ook niet automatisch gestorven aan Corona, zelfs niet met een positieve PCR test en een opname vanwege Corona gelijkende klachten.

Ach 2020 in vergelijking met 2017 is dan meteen weer wat minder schokkend, bijna 10K doden na een griepje en dat was 4 vergrijzende jaren eerder. Zorg rekt het leven maar dat rekken leidt tot zwakte van de soort als geheel.
Je hebt dus niet alleen 4 jaar meer nieuwe ouderen erbij gekregen met een onderliggend lijden maar je hebt er ook nog eens 4 jaar gerekte ouderen bijgekregen en 4 jaar ouderen zonder onderliggend lijden maar wél 4 jaar verder verzwakt ten opzichte van 4 jaar eerder. Kortom..... het is niet zo moeilijk als je zaken in ogenschouw neemt.

En BTW, dit weet jij waarschijnlijk net zo goed als ik, Corona gaat nooit meer weg en de volgende virussen staan alweer in de rij. De mens leeft al eeuwen met virussen die onverwacht de kop op steken, in vrolijke vrijheid over het algemeen en met acceptatie dat dit zo is en de risico's die daar aan kleven.

De hamvraag is: Moeten wij mensen nu stoppen met deze acceptatie, doen alsof we virussen kunnen voorkomen met mondkapjes en afstand de rest van een niet in vrolijke vrijheid levende leventje en alles laten afhangen van een vaccin waarvan men niet kan garanderen dat het voor jou 100% je leven gaat redden in geval van een besmetting en waarvan vaststaat dat je een ander nog wel kunt besmetten??

PS. Als ik weet hoe men het begrip "oversterfte" gebruikt kan ik er misschien wat mee. Maar ik hoef het eigenlijk niet te weten eigenwijs als ik ben omdat er altijd aannames in zijn verwerkt en daar doe ik liever niet aan.
Ik wil graag zeker weten, absolute getallen en hou niet van gokken (statistieken) of denken dat....
Dus je hele pleidooi is gebaseerd op het niet weten wat oversterfte precies inhoudt..

Okeee...

Verder nemen we de maatregelen niet om die te lang levende zieke ouderen in leven te houden, maar omdat het zorgstelsel vastloopt door een exponentieel groeiend virus.

Vaccinatie is dan van belang, ook om te voorkomen dat het virus kan muteren tot een vorm die gevaarlijk is voor een grotere groep dan alleen die vermalijde ouderen die 4 jaar de dans zijn ontsprongen om aan de griep te overlijden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198643478
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 00:22 schreef SmaRTeY het volgende:
Ook goed nieuws: Vaccinatie is NIET de enige uitweg
Niet waar Wybren.
pi_198643915
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 00:22 schreef SmaRTeY het volgende:
Ook goed nieuws: Vaccinatie is NIET de enige uitweg en vaccinatie is niet verplicht.

Nu snel weer normaal doen en alle Corona zieken (die al dan niet zijn/waren ingeent) gewoon thuis laten uitzieken of in bijzijn van hun naasten laten sterven, liefst met wat verzachtende en humane middelen, iets waar de Zorg deze ten dode opgeschreven mensen WEL mee kan helpen. Want vergeet niet, als je met ernstige Corona klachten en complicaties bij de Zorg aanklopt (al dan niet gevaccineerd) dan kan die feitelijk maar weinig doen omdat er geen medicijn is en omdat het volledig afhankelijk is van het immuunsysteem van de betreffende persoon of die overleeft of sterft. Het heeft dus om die reden totaal geen zin om deze mensen maar op een IC bed te leggen en om die reden een nationale ramp te fingeren.
Jij kan beter een andere gebruikersnaam nemen...
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 08:04:09 #291
5428 crew  miss_sly
pi_198644134
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 00:22 schreef SmaRTeY het volgende:
Ook goed nieuws: Vaccinatie is NIET de enige uitweg en vaccinatie is niet verplicht.

Nu snel weer normaal doen en alle Corona zieken (die al dan niet zijn/waren ingeent) gewoon thuis laten uitzieken of in bijzijn van hun naasten laten sterven, liefst met wat verzachtende en humane middelen, iets waar de Zorg deze ten dode opgeschreven mensen WEL mee kan helpen. Want vergeet niet, als je met ernstige Corona klachten en complicaties bij de Zorg aanklopt (al dan niet gevaccineerd) dan kan die feitelijk maar weinig doen omdat er geen medicijn is en omdat het volledig afhankelijk is van het immuunsysteem van de betreffende persoon of die overleeft of sterft. Het heeft dus om die reden totaal geen zin om deze mensen maar op een IC bed te leggen en om die reden een nationale ramp te fingeren.
Wellicht kun je dan beter niet meer in dit topic posten, aangezien dit wél over vaccineren gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198644218
Uitweg is een relatief begrip, maar naar aanleiding van wat we zien in Israël, het VK en de VS, kun je wel stellen dat het in ieder geval een prima uitweg is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 08:57:29 #293
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198644581
twitter


In Amerika waar veel meer mensen al gevaccineerd zijn, zien we echt goede effecten nu ^O^
  Redactie Sport dinsdag 23 maart 2021 @ 10:15:37 #294
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198645528
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 08:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

In Amerika waar veel meer mensen al gevaccineerd zijn, zien we echt goede effecten nu ^O^
Misschien hadden 'we' daar toch net effe iets meer in moeten investeren als Europa.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198645581
Jezelf smart noemen en zeggen niets met aannames te hebben en dan vervolgens post na post allerlei aannames de wereld in slingeren.

:')
pi_198646759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 00:08 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik blijf even bij mezelf en neem je uitspraken niet aan als zijnde de waarheid wat betreft die artsen (waar zeer zeker een bepaalde druk op wordt uitgeoefend!). Zijn er mensen ontslagen in die sector door een kritische houding? JA.

En dan die erge druk..... hoeveel fucking aannames zitten er wel niet verwerkt in die kunstmatig in stand gehouden kut druk waarbij diezelfde overspannen Zorg niet eens in staat is om die mensen die daar druk liggen te zijn te behoeden voor een overlijden TENZIJ die persoon dat óók zonder die zorg had overleefd omdat dit puur om de fysieke en intrinsieke gesteldheid ging van deze personen die er zo zwaar aan toe waren, hun eigen onbetaalbare immuunsysteem! Je kunt je inderdaad ook heeeeeel erg druk maken, niet effectief bezig kunnen zijn en toekijken hoe mensen doodgaan of doorgaan en ondertussen bedden bezet houden en roepen dat er een nationale ramp gaande is. Te achterlijk voor woorden.
:') Je zeurt over aannames terwijl je er zelf van overloopt :')
pi_198646822
En dan dit: https://www.nih.gov/news-events/news-releases/niaid-statement-astrazeneca-vaccine

quote:
Late Monday, the Data and Safety Monitoring Board (DSMB) notified NIAID, BARDA, and AstraZeneca that it was concerned by information released by AstraZeneca on initial data from its COVID-19 vaccine clinical trial. The DSMB expressed concern that AstraZeneca may have included outdated information from that trial, which may have provided an incomplete view of the efficacy data. We urge the company to work with the DSMB to review the efficacy data and ensure the most accurate, up-to-date efficacy data be made public as quickly as possible.
Geen idee wat er aan de hand, en hoe er uberhaupt outdated information kan zijn. De trial in de VS werd gepauzeerd voordat die begonnen was (dat myelitis geval). Misschien dat de trials in Peru en Chili wel van start zijn gegaan toen, of dat men steggelt of men data kan meenemen uit Peru en Chili van voordat men in de VS begon. Maar niet echt slim van AZ om met dit nieuws naar buiten te komen als ze nog in de clinch liggen met DSMB. Als de data goed zijn, dan kun je ook nog wel een weekje wachten en het issue met de DSMB oplossen, daar worden de data echt niet minder goed van.
pi_198648102
Oke, ik moet zeggen dat dit wel heel soepel ging:

Kreeg net de uitnodiging via de post
Ik belde gelijk voor een afspraak, geen wachttijd.

ik word morgenochtend al gevaccineerd op 15 minuutjes rijden !
en 9 juni de 2de AZ natuurlijk

:D *O*
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198648198
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 13:15 schreef Predator40 het volgende:
Oke, ik moet zeggen dat dit wel heel soepel ging:

Kreeg net de uitnodiging via de post
Ik belde gelijk voor een afspraak, geen wachttijd.

ik word morgenochtend al gevaccineerd op 15 minuutjes rijden !
en 9 juni de 2de AZ natuurlijk

:D *O*
PGB?
pi_198648292
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 13:20 schreef Freudie het volgende:

[..]

PGB?
yup!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')