abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201480042
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ontharden naar de 0dh heeft tot gevolg dat je koperen leidingen langzaam maar zeker worden opgevroten.
Onjuist. Zacht water, of zelfs volledig onthard water is niet corrosiever dan normaal leidingwater. Je hebt het hier over gedemineraliseerd water, waaruit ALLE mineralen zijn verwijderd. Volledig onthard water is water waarbij Mg en Ca zijn verwisseld met Na.

[ Bericht 22% gewijzigd door Zandstrand op 23-09-2021 10:24:06 (forum bug) ]
pi_202359558
Kick!

wij hebben onlangs een bouwdepot geopend en een waterontharder stond bij mij ook op het lijstje.
Ik heb zowel Aquacell als Amysoft langs laten komen.
Nadelen van Aquacell vond ik de prijs (2500), het feit dat ik alleen hun zout kan gebruiken en dat het een domme (mechanische) ontharder is en dus regenereert wanneer ie er zin in heb. Ook moest hij extreem dicht bij de watermeter geplaatst worden door het feit dat hij op waterdruk werkt en dus in de waterput moest wat net niet past.

De Amysoft heeft elektronica en kan flexibeler geplaatst worden, is goedkoper (1700) en gebruikt gewone regeneratie zoutblokjes. En die staat hier nu 2 week. Ik merkte het meteen bij het douchen. Je huid voelt veel gladder. Moet zeggen dat ik effe moest wennen aan de smaak van het water maar kan ook komen dat het water eerst nog door een nieuwe machine ging. Ik kreeg er 100 kg zout bij.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')