abonnement Unibet Coolblue
pi_198234614


quote:
https://edition.cnn.com/2(...)poll-trnd/index.html

(CNN) Een nieuwe peiling toont aan dat een ongekend aantal Amerikaanse volwassenen zich identificeert als LGBTQ - en dat jonge mensen, vooral Generation Z, de toename stimuleren.

Gallup meldde een sprong van 4,5% naar 5,6% van de Amerikanen die zich identificeren als lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender of queer sinds de laatste peiling in 2017.

De bevinding bewijst een gestage toename van LGBTQ-identificatie sinds het analysebedrijf in 2012 begon met volgen, en vormt, op basis van het meest recente bevolkingsaantal van het US Census Bureau, bijna 18 miljoen Amerikanen.

Maar LGBTQ-belangengroepen zijn niet verrast.

Alphonso David, president van de mensenrechtencampagne, vertelde CNN dat de gegevens bevestigen wat voorstanders al lang vermoedden: er zijn meer LGBTQ-mensen in de VS dan de statistieken weerspiegelen.

"We hebben altijd LGBTQ-mensen in dit land gehad", zei hij. "De vraag is of ze zich identificeren als LGBTQ - wat het label zelf betekent - en of ze zich op hun gemak voelen om zich publiekelijk te identificeren."
Zijn mensen pas LGBTQ, of is het gewoon veiliger om dat te zeggen?

De stijgende cijfers roepen de vraag op of meer identificatie meer LGBTQ-mensen weerspiegelt - of gewoon meer mensen die bereid zijn zichzelf te identificeren.
David zei dat hij naar het laatste neigt, waarbij hij pro-gelijkheidswetgeving aanhaalt als een aanjager van de toename.

"Enkele decennia geleden waren de identiteit en het gedrag van LGBTQ in verschillende staten illegaal", zei hij. "Terwijl we de overblijfselen van vooringenomenheid en discriminatie uit onze wetten verwijderen, zien we meer LGBTQ-mensen uit de schaduw komen."

Leider van de migratie vanuit de "schaduw" is Gen Z - jongvolwassenen van 18 tot 23 jaar - die volgens de peiling 15,9% van de Amerikaanse LGBTQ-volwassenen vertegenwoordigde.
Jonge mensen, zei David, waren er niet in de jaren dat LGBTQ-zijn crimineel was. En ze zijn in staat om identiteitskwesties op een andere, minder angstige manier te bekijken.

"Ze kijken niet naar seksualiteit en genderidentiteit door een lens van angst en stigma," zei hij. "Velen van hen beschouwen genderidentiteit en seksuele geaardheid als slechts een factor in wat hen maakt tot wie ze zijn."
De meerderheid van de LGBTQ-Amerikanen identificeert zich als biseksueel
Terwijl angst en stigma zich ontrafelen, doen mythes rond specifieke identiteiten dat ook.

Uit het rapport van Gallup blijkt dat de meerderheid van de LGBTQ-identificerende Amerikanen - 54,6% - zegt biseksueel te zijn.

David zei dat hij dit toeschrijft aan zowel een duidelijke toename van de biseksuele zichtbaarheid als de sociale vestiging van biseksualiteit als een geldige seksuele geaardheid.
"Er is meer educatief materiaal dat de mythe ontkracht dat biseksueel zijn vergelijkbaar is met het niet kiezen van een kant", zei hij. "Dat is een mythe ... de realiteit is dat biseksualiteit een oriëntatie is."
Na de meerderheid die zich identificeert als biseksueel, laat de peiling zien dat bijna een kwart van de LGBTQ-volwassenen - 24,5% - zich identificeert als homo, gevolgd door 11,7% als lesbisch en 11,3% als transgender.
Maar zal er wetgeving komen om ze te beantwoorden?

Het ongekende aantal LGBTQ-Amerikanen confronteert de realiteit dat de helft van de Amerikaanse staten geen basisbescherming heeft - zoals non-discriminatiebeleid op het gebied van werkgelegenheid en huisvesting.
Alleen al in de eerste maand van 2021 hebben wetgevers in ten minste 14 staten anti-LGBTQ-rekeningen voorgesteld.

En hoewel Amerikanen in toenemende mate voorstander zijn van LGBTQ-rechten, zoals het homohuwelijk, ontbreekt uitgebreide federale bescherming tegen discriminatie.
David zei dat het aannemen van de Equality Act - een wetsvoorstel dat LGBTQ-mensen zou beschermen tegen discriminatie in het commerciële en openbare leven - een belangrijke stap is naar effectieve bescherming.
Vorig jaar werd de Equality Act aangenomen in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, maar deze werd niet overgenomen door de Senaat. Het is vorige week opnieuw in de Tweede Kamer geïntroduceerd.
Vooruitkijkend zei David dat hij verwacht dat meer LGBTQ-mensen zich in het openbaar zullen blijven identificeren op manieren die ze voorheen niet wilden.
Zal dit op termijn volgen door nog minder natuurlijke groei? Gezien same-sex stellen (Meerderheid is BI aldus dit artikel maar er is alsnog stijging onder de niet-BI) (nog
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
) geen kinderen kunnen krijgen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 16:02:11 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_198234670
Zou het wat uitmaken?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_198234717
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:02 schreef Fok-it het volgende:
Zou het wat uitmaken?
Minder natuurlijke groei zorgt voor een nog kleinere arbeidsmarkt met minder jongeren die de rekening van de AOW'er betalen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_198234836
Heel dit topic is gezuiverd.
pi_198234875
Amerika is dan ook een land van dromen.. als in illusies.
pi_198234928
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:00 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Zal dit op termijn volgen door nog minder natuurlijke groei? Gezien same-sex stellen (Meerderheid is BI aldus dit artikel maar er is alsnog stijging onder de niet-BI) (nog
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
) geen kinderen kunnen krijgen.
Anderzijds kan emancipatie leiden tot minder zelfmoord onder mensen die andersgeaard zijn.
pi_198235109
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:04 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Minder natuurlijke groei zorgt voor een nog kleinere arbeidsmarkt met minder jongeren die de rekening van de AOW'er betalen.
Heeft de VS iets als AOW dan? :')
dag
pi_198235135
Hoezo zouden LGBTQ-stellen geen kinderen kunnen krijgen? Omdat ze niet op de "ouderwetse manier" (man neukt vrouw) verwekt worden?
Er worden legio kinderen geboren (ook met heteroseksuele ouders) die niet op die manier verwekt zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 16:40:32 #9
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198235149
Generatie z
Generatie sneeuwvlokjes opgevoed als mietjes
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 16:43:55 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198235183
nou en? moeten zij weten
Laffe huichelaar
pi_198235278
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:38 schreef Leandra het volgende:
Hoezo zouden LGBTQ-stellen geen kinderen kunnen krijgen? Omdat ze niet op de "ouderwetse manier" (man neukt vrouw) verwekt worden?
Er worden legio kinderen geboren (ook met heteroseksuele ouders) die niet op die manier verwekt zijn.
Die worden dan in het geval van homo's geadopteerd en dat is dus geen groei maar verplaatsing.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_198235289
Bij deze generatie stopt de evolutie.

Het is echt te achterlijk voor woorden dat dit ook geaccepteerd wordt. Ik ben een jongetje maar voel me een meisje ik wil meisje worden en zo behandeld worden.

Vroeger wilde je ook wel eens wat maar kreeg je je zin niet. Nu leren deze kinderen dat alles voor zal zwichten.

Ze zullen nog een zware tijd krijgen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 27 februari 2021 @ 16:55:43 #13
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198235321
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:53 schreef spierbal het volgende:
Bij deze generatie stopt de evolutie.

Het is echt te achterlijk voor woorden dat dit ook geaccepteerd wordt. Ik ben een jongetje maar voel me een meisje ik wil meisje worden en zo behandeld worden.

Vroeger wilde je ook wel eens wat maar kreeg je je zin niet. Nu leren deze kinderen dat alles voor zal zwichten.

Ze zullen nog een zware tijd krijgen.
Zeker, maar dan vooral door dit soort achterlijke en bekrompen oordelen.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:14:05 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198235606
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:53 schreef spierbal het volgende:
Bij deze generatie stopt de evolutie.

Het is echt te achterlijk voor woorden dat dit ook geaccepteerd wordt. Ik ben een jongetje maar voel me een meisje ik wil meisje worden en zo behandeld worden.

Vroeger wilde je ook wel eens wat maar kreeg je je zin niet. Nu leren deze kinderen dat alles voor zal zwichten.

Ze zullen nog een zware tijd krijgen.
Heb jij er last van dan? En zware tijden? Daar zorgt het corona virus al voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198235662
Triest, maar blijkbaar is het mogelijk mensen zo op te voeden dat ze zich minder confortabel voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn.

Geen idee waarom gedacht wordt dat dat positief is.

Maar wel weer mooie informatie.. Mensen zijn stupide zat om super ontvankelijk te zijn voor wat voorn hype dan ook er gepropageerd wordt.

Bizar eigenlijk...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:24:58 #16
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198235747
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:17 schreef ludovico het volgende:
Triest, maar blijkbaar is het mogelijk mensen zo op te voeden dat ze zich minder confortabel voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn.
Dat heeft niets met opvoeden te maken, dat lijkt vooralsnog een aangeboren eigenschap te zijn.

Positief is dit vooral omdat er langzamerhand steeds meer acceptatie voor komt.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 17:29:15 #17
319979 Fok-it
All is well
pi_198235804
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:24 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat heeft niets met opvoeden te maken, dat lijkt vooralsnog een aangeboren eigenschap te zijn.

Positief is dit vooral omdat er langzamerhand steeds meer acceptatie voor komt.
Haha, op FOK! niet hoor.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 17:29:20 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198235805
Moeten ze zelf weten. Ik heb er geen last van als zij zich anders willen identificeren.
Als die operaties willen moeten ze dat ook zelf weten. Een enkele keer heeft diegene spijt van, dan heb je gewoon vet pech.
Ik vind wel dat er een leeftijdsgrens gesteld moet worden. Een kind kan die ingrijpende beslissing nooit maken.
Als ze ouder zijn, lees 18+, dan moeten ze het zelf weten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:30:13 #19
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198235814
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Haha, op FOK! niet hoor.
True.
pi_198235838
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:24 schreef Poem_ het volgende:
Dat heeft niets met opvoeden te maken, dat lijkt vooralsnog een aangeboren eigenschap te zijn.
Oh vandaar dat zo weinig mensen problemen hebben die een andere opvoeding hebben genoten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:34:13 #21
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198235863
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh vandaar dat zo weinig mensen problemen hebben die een andere opvoeding hebben genoten.
Waar doel je precies op?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 17:36:48 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198235892
Mooi dat er steeds meer mensen zijn die zichzelf durven en kunnen zijn O+ Wat leven we in een mooie tijd O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:38:26 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198235910
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:52 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Die worden dan in het geval van homo's geadopteerd en dat is dus geen groei maar verplaatsing.
Hoezo?
Een homoseksueel stel kan toch gewoon samen met een lesbisch stel kinderen krijgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:43:30 #24
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_198235958
Ik weet wel hoe het komt. Als je denkt dat Jetten een robot is, dan moet je deze draak eens zien.

  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:43:52 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198235963
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:17 schreef ludovico het volgende:
Triest, maar blijkbaar is het mogelijk mensen zo op te voeden dat ze zich minder confortabel voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn.

Geen idee waarom gedacht wordt dat dat positief is.

Maar wel weer mooie informatie.. Mensen zijn stupide zat om super ontvankelijk te zijn voor wat voorn hype dan ook er gepropageerd wordt.

Bizar eigenlijk...
Wat een BS weer, kinderen worden niet opgevoed om zich minder comfortabel te voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, kinderen worden opgevoed zich comfortabel genoeg te voelen het aan te geven als ze zich oncomfortabel voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn.

Dat iedereen vroeger zijn bek moest houden en vooral tevreden moest zijn met de situatie zoals die was maakt niet dat ze er comfortabel mee waren, alleen dat ze het zich niet konden permitteren het niet te zeggen.

En dat geldt ook voor gevoelens voor hetzelfde geslacht; die waren er vroeger ook wel, maar vroeger kon men het zich niet permitteren daar open over te zijn, want dat leidde tot zaken als chemische castratie, sociale uitsluiting, enz. enz. enz.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')