abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 februari 2021 @ 10:18:11 #1
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_198230048
UPDATE: gebeld met Ziggo, ik heb een toezegging dat ze korting gaan verrekenen. Fingers crossed

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ik probeer het kort te houden, meer toelichting kan altijd op aanvraag :) (TL;DR aan het eind)

Ik heb mijn Ziggo abonnement geupgrade (sneller internet) en meen recht te hebben op korting dmv een aanbieding, Ziggo denkt daar anders over.

Korte situatieschets:
- op de productpagina staat niet duidelijk dat dit niet voor klanten zou gelden (ik was reeds klant)

- tijdens het bestellen, waarbij ik ben ingelogd én mijn gegevens in beeld staan staat de korting duidelijk vermeld (heb ik screenshots van gemaakt)

- in de bestelbevestiging die ik gekregen heb staat duidelijk de korting vermeld

- ik heb een 2e mail ontvangen (die ik aanzag voor een herhaling van de eerdere bestelbevestiging) getiteld “Uw bestelling”.

In de intro staat “Nogmaals bedankt voor uw bestelling. Zoals afgesproken zetten we alles nog even overzichtelijk op een rij. Fijn dat u kiest voor…”

Omdat de titels op elkaar lijken, de introtekst de suggestie wekt dat dit een herhaling van gegevens is én Ziggo in deze mail letterlijk aangeeft niet van de kleine lettertjes te zijn heb ik deze mail niet van A tot Z nageplozen.

Detail: Ziggo noemt dit de orderbevestiging.

- in de volgende factuur was de korting niet verrekend dus heb ik klantenservice benaderd. Een lang verhaal kort, dit is de reactie van Ziggo:

"Het klopt dat de korting in je bestelbevestiging staat. De orderbevestiging (2e mail) is de definitieve order."

Tijdens het bestellen heb ik expliciet gelet op of ik recht had op de korting (omdat ik daar in 1e instantie over twijfelde). Tijdens het bestellen én in de bestelbevestiging stond de korting zwart op wit vermeld, terwijl ik ben ingelogd.

Mijn insteek is dat ik dan mag verwachten dat ik die korting krijg, en niet dat Ziggo in een 2e mail ZONDER DIT DUIDELIJK TE MELDEN die korting laat vervallen.

Het is een lange mail waarin de korting is weggelaten (en zoals gezegd was ik in de veronderstelling dat dit een herhaling was. Ik had al een bestelbevestiging gehad).

Ziggo verwijst alleen maar naar de algemene voorwaarden en wil korting niet toepassen.

Mag dit juridisch? (nog los van dat ik de informatievoorziening en het verwachtingsmanagement zwáár onder de maat vind)

TL;DR
Ik upgrade mijn internet en meen recht te hebben op korting Want: korting staat tijdens bestellen in beeld (ik ben ingelogd) én korting staat in bestelbevestiging.

In een 2e mail is korting weggelaten ZONDER daar iets over te melden en dat is mij niet opgevallen (titel + tekst in mail wekt suggestie dat dit formaliteit is). Ziggo verwijst naar algemene voorwaarden en past korting niet toe. Mag dit?

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox4me op 27-02-2021 15:22:53 ]
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_198230268
De realiteit is: of je wel of geen gelijk hebt: succes met aanvechten, je wint het toch niet
pi_198230459
Onlangs ook zoiets meegemaakt (upgrade abo met een korting die blijkbaar alleen voor nieuwe abonnees is. Dit stond echter niet zo vermeld op de actiepagina).
Je moet even Ziggo bellen en vragen of ze je doorverbinden met de afdeling retentie. Daar aangeven dat er iets niet is goed gegaan met de korting bij het upgraden van je abo. Zij kunnen als het goed is (een vergelijkbare) korting alsnog invoeren.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_198230510
Bellen en zeggen dat je wil opzeggen. Dan krijg je korting om je te behouden. Dit kan je jaarlijks doen.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:23:36 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198230850
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:18 schreef Inbox4me het volgende:
Mag dit juridisch? (nog los van dat ik de informatievoorziening en het verwachtingsmanagement zwáár onder de maat vind)
Ja, Ziggo mag onderscheid maken dus aanbiedingen voor bestaande en voor nieuwe klanten.

Ziggo maakt het imho wel heel duidelijk voor bestaande klanten, zie dit knopje op het besteloverzicht:


Dat jij vervolgens jezelf voordoet als een nieuwe klant ipv gebruik te maken van de pagina voor bestaande klanten geeft je nog geen recht op de korting voor nieuwe klanten.
Als je het heel zwart wit bekijkt zou Ziggo de kosten voor het corrigeren van jouw bestelling op jou kunnen verhalen.
So we just called him Fred
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:27:26 #6
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198230889
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:23 schreef Fred het volgende:

[..]

Ja, Ziggo mag onderscheid maken dus aanbiedingen voor bestaande en voor nieuwe klanten.

Ziggo maakt het imho wel heel duidelijk voor bestaande klanten, zie dit knopje op het besteloverzicht:
[ afbeelding ]

Dat jij vervolgens jezelf voordoet als een nieuwe klant ipv gebruik te maken van de pagina voor bestaande klanten geeft je nog geen recht op de korting voor nieuwe klanten.
Als je het heel zwart wit bekijkt zou Ziggo de kosten voor het corrigeren van jouw bestelling op jou kunnen verhalen.
Nee dat kan Ziggo niet.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:31:17 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198230928
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:27 schreef damsco het volgende:
Nee dat kan Ziggo niet.
Laat ik het anders formuleren: Ziggo mag prima in de voorwaarden opnemen dat iedereen die klant wordt korting krijgt bij aanvang van een nieuw abonnement, maar geen korting krijgt bij het wijzigingen van een bestaand abonnement.
So we just called him Fred
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:33:35 #8
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_198230961
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:35 schreef Banaanvragen het volgende:
De realiteit is: of je wel of geen gelijk hebt: succes met aanvechten, je wint het toch niet
Dat zou kunnen. Voor mij is het een principekwestie, dus ik ben niet van plan me hier zo maar bij neer te leggen

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:50 schreef JustinK het volgende:
Onlangs ook zoiets meegemaakt (upgrade abo met een korting die blijkbaar alleen voor nieuwe abonnees is. Dit stond echter niet zo vermeld op de actiepagina).
Je moet even Ziggo bellen en vragen of ze je doorverbinden met de afdeling retentie. Daar aangeven dat er iets niet is goed gegaan met de korting bij het upgraden van je abo. Zij kunnen als het goed is (een vergelijkbare) korting alsnog invoeren.
Ik denk dat ik met de ‘gewone’ klantenservice niet veel verder kom. Wellicht dat dit een route is die ik kan proberen :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:54 schreef potjecreme het volgende:
Bellen en zeggen dat je wil opzeggen. Dan krijg je korting om je te behouden. Dit kan je jaarlijks doen.
Op dit moment zijn ze me eerder aan het wegjagen...

quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:23 schreef Fred het volgende:

[..]

Ja, Ziggo mag onderscheid maken dus aanbiedingen voor bestaande en voor nieuwe klanten.

Ziggo maakt het imho wel heel duidelijk voor bestaande klanten, zie dit knopje op het besteloverzicht:
[ afbeelding ]

Dat jij vervolgens jezelf voordoet als een nieuwe klant ipv gebruik te maken van de pagina voor bestaande klanten geeft je nog geen recht op de korting voor nieuwe klanten.

Als je het heel zwart wit bekijkt zou Ziggo de kosten voor het corrigeren van jouw bestelling op jou kunnen verhalen.
Dat het ‘heel duidelijk is’ verschillen we over van mening.

En voor de goede orde: ik heb mezelf niet voorgedaan als nieuwe klant, ik ben via ‘Al klant’ gegaan, heb me ingelogd en daar stond deze korting ook vermeld.

Dat vind ik juist het kromme: ik bestel terwijl ik ben ingelogd, overal wordt de korting gewoon getoond, inclusief bevestiging en dan in een 2e mailtje wordt die korting zonder er iets over te zeggen geschrapt (en hoezo moet Ziggo dan mijn order nog een keer controleren? Alle gegevens hebben ze bij de hand tíjdens het bestellen).

quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:31 schreef Fred het volgende:

[..]

Laat ik het anders formuleren: Ziggo mag prima in de voorwaarden opnemen dat iedereen die klant wordt korting krijgt bij aanvang van een nieuw abonnement, maar geen korting krijgt bij het wijzigingen van een bestaand abonnement.
Dat recht hebben ze uiteraard. Ik vraag me af of er mogelijk een juridisch kader is of iets dergelijks dat zegt dat dit op deze manier niet kan.

Korting communiceren terwijl ik geďdentificeerd ben en dan op een hele onduidelijke manier die korting schrappen. Iets met redelijkheid en beginsel (klok klepel mogelijk), misleiding, plicht om consumenten op een transparante manier van informatie te voorzien etc.
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:36:32 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198230998
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:33 schreef Inbox4me het volgende:
En voor de goede orde: ik heb mezelf niet voorgedaan als nieuwe klant, ik ben via ‘Al klant’ gegaan, heb me ingelogd en daar stond deze korting ook vermeld.

Dat vind ik juist het kromme: ik bestel terwijl ik ben ingelogd, overal wordt de korting gewoon getoond, inclusief bevestiging en dan in een 2e mailtje wordt die korting zonder er iets over te zeggen geschrapt (en hoezo moet Ziggo dan mijn order nog een keer controleren? Alle gegevens hebben ze bij de hand tíjdens het bestellen).
[...]

Korting communiceren terwijl ik geďdentificeerd ben en dan op een hele onduidelijke manier die korting schrappen. Iets met redelijkheid en beginsel (klok klepel mogelijk), misleiding, plicht om consumenten op een transparante manier van informatie te voorzien etc.
Dat is wel essentiële informatie.
Heb je een screenschot van het moment dat je inlogt was en die korting in je bestelformulier zichtbaar was?
So we just called him Fred
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:54:32 #10
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_198231201
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:36 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is wel essentiële informatie.
Heb je een screenschot van het moment dat je inlogt was en die korting in je bestelformulier zichtbaar was?
Ja, ik heb screenshots gemaakt waarin te zien is dat ik a) ingelogd ben, b) mijn gegevens in beeld zijn en c) de korting in de kassabon aan de rechterkant duidelijk te zien is.

Deze staat ook in de bevestiging die ik via e-mail gekregen heb. In de 2e mail die ik van ziggo kreeg (en zag als statusupdate) is die korting zonder iets te zeggen eruitgehaald. Ziggo verwijst dus naar de algemene voorwaarden, maar dat vind ik te makkelijk. Zorg dan dat je informatievoorziening helder is.

Bv op de bedanktpagina/in de bevestiging melden dat er nog een check gaat volgen oid

PS; de screenshots heb ik ook naar de klantenservice gestuurd. Mocht niet baten :P
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_198231287
Consumentenprogramma's als Kassa of Radar benaderen.
Of gewoon op facebook, twitter je klacht neer zetten.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:13:04 #12
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_198231460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
Consumentenprogramma's als Kassa of Radar benaderen.
Of gewoon op facebook, twitter je klacht neer zetten.
Dat zijn zeker opties (evenals Consuwijzer van de ACM of de Ombudsman oid), maar wellicht dat er nog andere (juridische handvaten bv) waar ik zelf wat mee zou kunnen. Sowieso zijn alle opties, suggesties etc welkom :)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_198231500
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:54 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Ja, ik heb screenshots gemaakt waarin te zien is dat ik a) ingelogd ben, b) mijn gegevens in beeld zijn en c) de korting in de kassabon aan de rechterkant duidelijk te zien is.

Deze staat ook in de bevestiging die ik via e-mail gekregen heb. In de 2e mail die ik van ziggo kreeg (en zag als statusupdate) is die korting zonder iets te zeggen eruitgehaald. Ziggo verwijst dus naar de algemene voorwaarden, maar dat vind ik te makkelijk. Zorg dan dat je informatievoorziening helder is.

Bv op de bedanktpagina/in de bevestiging melden dat er nog een check gaat volgen oid

PS; de screenshots heb ik ook naar de klantenservice gestuurd. Mocht niet baten :P
Die heb je gemaakt omdat je eigenlijk wel wist dat deze aanbieding, zoals praktisch alle aanbiedingen bij dergelijke diensten, alleen voor nieuwe klanten gold. Toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198231648
Beter is altijd te bellen naar ziggo als bestaande klant, want dan willen ze je wel eens korting geven. Ik kreeg korting op een extra zenderpakket, die ik vandaag heb besteld
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:34:22 #15
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_198231724
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:16 schreef baskick het volgende:

[..]

Die heb je gemaakt omdat je eigenlijk wel wist dat deze aanbieding, zoals praktisch alle aanbiedingen bij dergelijke diensten, alleen voor nieuwe klanten gold. Toch?
Ik snap je redenatie. Ik twijfelde of het voor bestaande klanten gold (staat ook in de openingspost); daarom had ik er extra op gelet voor, tijdens en na bestellen. Screenshots had ik gemaakt voor als facturatie niet goed zou gaan, wat niet de 1e keer zou zijn bij dergelijke grote organisaties (been there, done that. Dat kwam tot nog toe altijd op zijn pootjes terecht).

Die twijfel heb ik (initieel) laten varen omdat de korting duidelijk op de bedanktpagina en in de bestelbevestiging stond die ik daarna via mail ontving (terwijl ik ingelogd was).

Ik had niet gedacht dat Ziggo het op deze klantonvriendelijke manier zou spelen, die (voor mij als juridisch leek) neigt naar misleiding
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_198231772
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:18 schreef Inbox4me het volgende:
Ik probeer het kort te houden, meer toelichting kan altijd op aanvraag :) (TL;DR aan het eind)

Ik heb mijn Ziggo abonnement geupgrade (sneller internet) en meen recht te hebben op korting dmv een aanbieding, Ziggo denkt daar anders over.

Korte situatieschets:
- op de productpagina staat niet duidelijk dat dit niet voor klanten zou gelden (ik was reeds klant)

- tijdens het bestellen, waarbij ik ben ingelogd én mijn gegevens in beeld staan staat de korting duidelijk vermeld (heb ik screenshots van gemaakt)

- in de bestelbevestiging die ik gekregen heb staat duidelijk de korting vermeld

- ik heb een 2e mail ontvangen (die ik aanzag voor een herhaling van de eerdere bestelbevestiging) getiteld “Uw bestelling”.

In de intro staat “Nogmaals bedankt voor uw bestelling. Zoals afgesproken zetten we alles nog even overzichtelijk op een rij. Fijn dat u kiest voor…”

Omdat de titels op elkaar lijken, de introtekst de suggestie wekt dat dit een herhaling van gegevens is én Ziggo in deze mail letterlijk aangeeft niet van de kleine lettertjes te zijn heb ik deze mail niet van A tot Z nageplozen.

Detail: Ziggo noemt dit de orderbevestiging.

- in de volgende factuur was de korting niet verrekend dus heb ik klantenservice benaderd. Een lang verhaal kort, dit is de reactie van Ziggo:

"Het klopt dat de korting in je bestelbevestiging staat. De orderbevestiging (2e mail) is de definitieve order."

Tijdens het bestellen heb ik expliciet gelet op of ik recht had op de korting (omdat ik daar in 1e instantie over twijfelde). Tijdens het bestellen én in de bestelbevestiging stond de korting zwart op wit vermeld, terwijl ik ben ingelogd.

Mijn insteek is dat ik dan mag verwachten dat ik die korting krijg, en niet dat Ziggo in een 2e mail ZONDER DIT DUIDELIJK TE MELDEN die korting laat vervallen.

Het is een lange mail waarin de korting is weggelaten (en zoals gezegd was ik in de veronderstelling dat dit een herhaling was. Ik had al een bestelbevestiging gehad).

Ziggo verwijst alleen maar naar de algemene voorwaarden en wil korting niet toepassen.

Mag dit juridisch? (nog los van dat ik de informatievoorziening en het verwachtingsmanagement zwáár onder de maat vind)

TL;DR
Ik upgrade mijn internet en meen recht te hebben op korting Want: korting staat tijdens bestellen in beeld (ik ben ingelogd) én korting staat in bestelbevestiging.

In een 2e mail is korting weggelaten ZONDER daar iets over te melden en dat is mij niet opgevallen (titel + tekst in mail wekt suggestie dat dit formaliteit is). Ziggo verwijst naar algemene voorwaarden en past korting niet toe. Mag dit?
1. Tijdens het bestellen waarmee je bent ingelogd staat dat je duidelijk de korting krijgt.
2. Bij de bestelbevestiging staat de korting ook duidelijk. Dit is je bewijs/ koopovereenkomst.

Jij hebt duidelijk je beslissing gemaakt op basis van die korting. Zou je de overeenkomst ook aangaan als je niet die korting kreeg? Nee, dus in dit geval zou de overeenkomst nietig zijn.

Met andere woorden: Het slaat nergens op. Je bestelbevestiging is waar je van uit moet gaan. Dat is wat je overeengekomen bent met Ziggo. Daarna heeft ziggo de overeenkomst zeg maar eenzijdig gewijzigd en daar ga je dus niet mee akkoord.

Dus je hebt recht op korting. Of er is geen overeenkomst.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 13:32:34 #17
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_198232391
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:38 schreef Twintig het volgende:
."
1. Tijdens het bestellen waarmee je bent ingelogd staat dat je duidelijk de korting krijgt.
2. Bij de bestelbevestiging staat de korting ook duidelijk. Dit is je bewijs/ koopovereenkomst.

Klopt, alleen zegt Ziggo:

3. In de orderbevestiging (2e mail die ik gehad heb, en die ik niet goed gelezen heb vanwege titel, aanhef en andere indicaties) staat de korting niet. Ziggo zegt dat de bestelbevestiging een bevestiging van mijn bestelling is, de order is daarna gecontroleerd en de orderbevestiging is leidend voor hun.

Dat er in de order met geen woord gerept wordt over dat de bestelling gecheckt is, dat de korting niet geldig is oid volgens hun lijkt er voor Ziggo niet toe te doen
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_198233400
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
Consumentenprogramma's als Kassa of Radar benaderen.
Of gewoon op facebook, twitter je klacht neer zetten.
Op LinkedIn de directeur van ziggo benaderen. Dat zal ze leren!!!
pi_198233630
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:32 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

1. Tijdens het bestellen waarmee je bent ingelogd staat dat je duidelijk de korting krijgt.
2. Bij de bestelbevestiging staat de korting ook duidelijk. Dit is je bewijs/ koopovereenkomst.

Klopt, alleen zegt Ziggo:

3. In de orderbevestiging (2e mail die ik gehad heb, en die ik niet goed gelezen heb vanwege titel, aanhef en andere indicaties) staat de korting niet. Ziggo zegt dat de bestelbevestiging een bevestiging van mijn bestelling is, de order is daarna gecontroleerd en de orderbevestiging is leidend voor hun.

Dat er in de order met geen woord gerept wordt over dat de bestelling gecheckt is, dat de korting niet geldig is oid volgens hun lijkt er voor Ziggo niet toe te doen
Dat kan dus niet. Je koopovereenkomst is de bestelbevestiging. Anders is je koopovereenkomst nietig. Want zou je die overeenkomst aangegaan zijn als je geen korting gekregen had?
pi_198233654
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:18 schreef Inbox4me het volgende:
Ziggo verwijst alleen maar naar de algemene voorwaarden en wil korting niet toepassen.
kan je de tekst hier neerzetten waarnaar ze verwijzen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 15:20:43 #21
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_198233992
Eerst een algemene update: nalv de reacties hier toch maar even telefonisch contact opgenomen.

Via afdeling retentie doorverwezen naar financiële administratie. Zij geven telefonisch aan dat ik inderdaad recht heb op de korting (want staat in bestelbevestiging).

Het is doorgezet naar de afdeling boekhouding met de toezegging dat ze de korting gaan verrekenen. Ik heb gevraagd om een bevestiging, die zou via een brief moeten komen binnen 2 a 3 dagen.

Vooralsnog in elk geval voorzichtig positief dat het goedkomt :) (al ben ik wel van het kamp “eerst zien, dan geloven” :P)

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:55 schreef Twintig het volgende:

[..]

Dat kan dus niet. Je koopovereenkomst is de bestelbevestiging. Anders is je koopovereenkomst nietig. Want zou je die overeenkomst aangegaan zijn als je geen korting gekregen had?
Nee die zou ik niet aangegaan zijn. Te duur voor alleen extra snelheid, maar met korting vond ik het acceptabel (korting zou 120 euro zijn voor de 1e 6 maanden)

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

kan je de tekst hier neerzetten waarnaar ze verwijzen?
https://www.ziggo.nl/voorwaarden (maar zie mijn update, voorzichtig positief dat ze over de brug komen)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_198234047
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:32 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

1. Tijdens het bestellen waarmee je bent ingelogd staat dat je duidelijk de korting krijgt.
2. Bij de bestelbevestiging staat de korting ook duidelijk. Dit is je bewijs/ koopovereenkomst.

Klopt, alleen zegt Ziggo:

3. In de orderbevestiging (2e mail die ik gehad heb, en die ik niet goed gelezen heb vanwege titel, aanhef en andere indicaties) staat de korting niet. Ziggo zegt dat de bestelbevestiging een bevestiging van mijn bestelling is, de order is daarna gecontroleerd en de orderbevestiging is leidend voor hun.

Dat er in de order met geen woord gerept wordt over dat de bestelling gecheckt is, dat de korting niet geldig is oid volgens hun lijkt er voor Ziggo niet toe te doen
Dat maakt dus niets uit wat ziggo zegt. Je stuurt gewoon een mail of brief en daarin vermeld je dat de orderbevestiging nietig is, want jij wilde korting. De bestelbevestiging is de koopovereenkomst. De orderbevestiging is dat niet en is dus nietig. Eventueel kun je erbij vermelden dat je de orderbevestiging als niet verzonden beschouwd. En dat je uitgaat van de bestelbevestiging. Mochten ze toch zeggen van ja de orderbevestiging is geldig. Dan moet je de koopovereenkomst nietig laten verklaren op basis van dwaling. Dus dat betekent dat de koopovereenkomst ongeldig is en je dus niet zaken doet met Ziggo.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 15:27:13 #23
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_198234103
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:23 schreef Twintig het volgende:

[..]

Dat maakt dus niets uit wat ziggo zegt. Je stuurt gewoon een mail of brief en daarin vermeld je dat de orderbevestiging nietig is, want jij wilde korting. De bestelbevestiging is de koopovereenkomst. De orderbevestiging is dat niet en is dus nietig. Eventueel kun je erbij vermelden dat je de orderbevestiging als niet verzonden beschouwd. En dat je uitgaat van de bestelbevestiging. Mochten ze toch zeggen van ja de orderbevestiging is geldig. Dan moet je de koopovereenkomst nietig laten verklaren op basis van dwaling. Dus dat betekent dat de koopovereenkomst ongeldig is en je dus niet zaken doet met Ziggo.
Thanks voor je reactie; ik heb net een update gepost. Gebeld met Ziggo en ze geven aan dat ze de korting idd gaan toepassen ivm dat het in de bestelbevestiging staat (sowieso: ik had nog nooit meegemaakt dat er verschil zit tussen een bestelbevestiging en een orderbevestiging 8)7 )
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_198234294
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:27 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie; ik heb net een update gepost. Gebeld met Ziggo en ze geven aan dat ze de korting idd gaan toepassen ivm dat het in de bestelbevestiging staat (sowieso: ik had nog nooit meegemaakt dat er verschil zit tussen een bestelbevestiging en een orderbevestiging 8)7 )
Geen probleem :) Mooi dat het is opgelost.
pi_198234354
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:20 schreef Inbox4me het volgende:
https://www.ziggo.nl/voorwaarden (maar zie mijn update, voorzichtig positief dat ze over de brug komen)
Ik bedoel niet de voorwaarden zelf, die kan ik wel vinden, maar naar welk artikel verwijzen ze waarom de korting niet voor jou zou zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')