abonnement Unibet Coolblue
pi_198443923
quote:
7s.gif Op donderdag 11 maart 2021 07:34 schreef Aether het volgende:
Halsema: politie scherp op veiligheid bedreigde auteur
https://nos.nl/l/2372121

De Amsterdamse politie heeft zorgvuldige aandacht voor de veiligheid van Lale Gül, de auteur die wordt bedreigd vanwege haar debuutroman. Zonodig worden maatregelen getroffen, zei burgemeester Halsema vanmiddag tegen de gemeenteraad. Halsema heeft contact gehad met Gül.
Tragisch dat juist types als Halsema 'pal' staan voor de rechten van de bedreigers.
pi_198443929
quote:
7s.gif Op donderdag 11 maart 2021 07:34 schreef Aether het volgende:
Halsema: politie scherp op veiligheid bedreigde auteur
https://nos.nl/l/2372121

De Amsterdamse politie heeft zorgvuldige aandacht voor de veiligheid van Lale Gül, de auteur die wordt bedreigd vanwege haar debuutroman. Zonodig worden maatregelen getroffen, zei burgemeester Halsema vanmiddag tegen de gemeenteraad. Halsema heeft contact gehad met Gül.
Lale Gül is de lül
pi_198444034
Beweging DENK is ook zo'n ontzettende aanwinst voor Nederland hè.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198444074
twitter
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_198444224
De DENK-vleermuizen zoeken een video-editor, blijkbaar hebben ze de vorige editor verjaagd. Laat ik maar eens solliciteren. Lijkt mij geinig om alle requests vanuit Turkije voor plaatjes te rewriten naar de DENK-trollen foto.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198454914
Echt verschrikkelijk.

twitter
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 11 maart 2021 @ 23:14:22 #257
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_198454967
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 13:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Beweging DENK is ook zo'n ontzettende aanwinst voor Nederland hè.
Een tegenhanger voor de PVV/FVD/JA** kan geen kwaad. Geeft lekker vuurwerk bij debatten.
pi_198455648
Kijk zo kennen wij de islam weer.

Groenlinks waar zijn jullie. Er is een vrouw in gevaar die haar eigen keuzes durft te maken!!!

Oh nee wacht... -O-
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198455679
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 11:47 schreef Homey het volgende:
1 combinatie zie je nooit in reclames:

Een gehoofddoekte Turkse of Marokkaanse moslima samen met een zwarte man.
Weet je wat je wel een keer op een poster zag? Een moslima met een jood.

En wie schreeuwde het hardst dat het absoluut niet kon? BIJ1 van mevrouw Simons.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198455702
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:54 schreef uzala05 het volgende:
Als je naar haar tweets kijkt, dan zie je dat zij niet helemaal spoort en grofgebekt is.

Arnoud maakt zogenaamd haar leven erger. Wat een onzin, ze gaat vanavond bij Op1 zitten toch? En zij deed een interview met de Volkskrant? Zij is actief op Twitter, Youtube, etc. Maar nee hoor, Arnoud maakt haar leven erger door haar aandacht te geven die ze zelf opzoekt!

[ twitter ]
Het gedrag van Arnoud maakt ieder leven erger want Arnoud is zelf ook nogal een eng mannetje.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198458017
achja, een beetje Islam-aanhanger stemt niet want ja, alleen Allah staat aan de top en niemand anders. Ik geloof dat er wat oproepjes rondgaan om vooral niet te stemmen om geloofsredenen. Zijn wel wat minder vrolijke filmpjes.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 12 maart 2021 @ 09:48:26 #262
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198458060
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 09:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
achja, een beetje Islam-aanhanger stemt niet want ja, alleen Allah staat aan de top en niemand anders. Ik geloof dat er wat oproepjes rondgaan om vooral niet te stemmen om geloofsredenen. Zijn wel wat minder vrolijke filmpjes.
Ze doen maar. Maar ook voor hen geldt nog steeds pecunia non olet. Dus zo integer is het ook niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198462769
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 23:57 schreef HSG het volgende:

[..]

Weet je wat je wel een keer op een poster zag? Een moslima met een jood.

En wie schreeuwde het hardst dat het absoluut niet kon? BIJ1 van mevrouw Simons.
In Haarlem hielden de witte GL en D66 in Haarlem ook die poster tegen, want 'kwetsend voor de Marokkaanse/Turkse gemeenschap' (geen grap).
pi_198475112
Ja, gewoon hier verder dus.
Dat dit nooit onder het tapijt word geschoven en in vergetelheid mag raken; je schrijft een boek en je kunt rekenen op doodsbedreigingen.

https://www.ad.nl/politie(...)-naar-denk~acc87375/

quote:
Doodsbedreigingen
De Amsterdamse schrijfster Lale Gül die met de dood wordt bedreigd, omdat ze in haar literaire debuut zware kritiek levert op de islam, wordt nog altijd overstelpt met ernstige bedreigingen. Ze neemt een tijdelijke mediapauze omdat ze de stroom aan haatberichten ‘mentaal niet meer trekt’. De politie is op de hoogte van de situatie, meldt de 23-jarige Gül.

In haar onlangs verschenen debuutroman Ik ga leven is de 23-jarige Amsterdamse kritisch over veel Turkse en islamitische tradities waarmee zij is opgegroeid. Wegens dat boek en optredens daarover in talkshows is de jonge schrijfster doelwit geworden van intimidaties en doodsbedreigingen via social media. Zo stuurde een onbekende man via Instagram een foto van een vuurwapen, vergezeld met vier smileys van doodshoofden en een zwarte islamitische vlag.

Op hetzelfde platform maakte aanstormend komiek Sezgin Güleç (22) de schrijfster uit voor ‘talentloze, pseudo-intellectuele verspilling van zuurstof en schoon drinkwater. ‘Echt schattig wanneer deze elitaire Turkse wijven de doorsnee Turken in dit land vertellen hoe ze hun leven moeten leiden en afstand moeten nemen van hun eigen cultuur en tradities’, valt te lezen.

Het door Gül verspreide bericht is inmiddels door de komiek verwijderd. ,,Mijn timing voor deze opmerkingen was verschrikkelijk. Ik had mijn gedachtes anders moeten verwoorden tegenover iemand die al onder zo veel druk staat. Ik sta meer aan haar kant dan ze denkt als atheïst die zelf ook vaak genoeg kritisch over de islam is op het podium. Ik wens haar al ‘t beste“, laat Güleç aan deze site weten.

Over de ontstane ophef kwam het binnen de Amsterdamse gemeenteraad tot een confrontatie tussen burgemeester Halsema en Numan Yilmaz, fractievoorzitter van DENK Amsterdam. Die laatste keurde de vele bedreigingen en intimidatie jegens de schrijfster af, om daaraan direct toe te voegen dat de schrijfster ‘islamofoob’ is, andere Amsterdammers ‘stigmatiseert’ en bezig is aan een ‘voor haar mooie pr-campagne’.

Halsema reageerde daarop furieus. ,,Ik vind het bedroevend dat u haar verwijten maakt die precies de reden zijn dat zij wordt bedreigd. Ik denk dat het heel verstandig als u haar niet in de beklaagdenbank zet, maar haar werkelijk verdedigt.”

Het is niet voor het eerst dat de partij DENK er in deze kwestie flink van langs krijgt. Eerder werd de partij al verweten een advertentie boven een Turks artikel te plaatsen waarin Gül voor vijand van de islam wordt uitgemaakt. Een woordvoerder van DENK reageerde dat de partij ‘absoluut niets’ te maken had met de advertentie boven het artikel. Volgens hem bepaalt een algoritme waar advertenties terechtkomen.

Fractievoorzitter Farid Azarkan benadrukte in een korte tweet zich te distantiëren van alle kwetsende berichten die de Amsterdamse over zich heen krijgt. ‘Ik lees allerlei bedreiging en haat in de richting van Lale. Dat is onacceptabel. Stop daarmee. Iedereen heeft het recht op een eigen leven en geef elkaar de ruimte’, twittert Azarkan. Kamerlid Tunahan Kuzu stuurde woensdag al een bericht aan Gül, waarin hij schrijft dat in Nederland vrijheid van religie geldt en het haar dus vrijstaat wel of niet te geloven.

Ondertussen blijft de Amsterdamse schrijfster ook vanavond bestookt worden met berichten en foto’s waarin zware vuurwapens getoond worden. De radicale islamitische groep Sharia4Holland meldt op Instagram dat ze ‘grote plannen hebben met Gül’ en ‘overal in Amsterdam actief zijn’. Later nuanceerde het kanaal die opmerking. ‘Voor de mensen die willen weten wat de plannen waren: het was letterlijk met haar een flink gesprek aangaan over het boek en haar isolamophobia’, valt te lezen in een verklaring.

Volgens Femke Halsema is er goed contact tussen de schrijfster en de politie. De vele online bedreigingen die haar boek en de interviews na afloop hebben veroorzaakt, hebben de aandacht van de politie. ,,Op strafbare berichten wordt direct gehandeld, ook op anonieme berichten”, aldus Halsema tegen het Parool. Gül is inmiddels ook op bezoek geweest bij Halsema. Ze heeft een uitnodiging gekregen om toe te treden tot een netwerk van jonge vrijdenkers die, indien nodig, steun kunnen krijgen van de stad.
twitter
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_198475139
Wat een naïef tutje, wat dacht ze dan? Dat ze helemaal geen bedreigingen zou ontvangen :')
pi_198475176
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:58 schreef BeriBeri het volgende:
Wat een naïef tutje, wat dacht ze dan? Dat ze helemaal geen bedreigingen zou ontvangen :')
Waarom zou ze massale bedreigingen ontvangen?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_198475199
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waarom zou ze massale bedreigingen ontvangen?
Omdat Islam
pi_198475227
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:04 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Omdat Islam
En jij vind dat ''normaal''?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 13 maart 2021 @ 16:02:44 #269
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_198478753
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:58 schreef BeriBeri het volgende:
Wat een naïef tutje, wat dacht ze dan? Dat ze helemaal geen bedreigingen zou ontvangen :')
Vooraf niet de impact en de massaliteit van die haatdrek in kunnen schatten lijkt me niet direct naïef en al helemaal niet tuttig. Met je reactie lijk je meer kant te kiezen voor haar bedreigers dan voor haar. Tenzij je het wel een mooi idee vindt dat iedereen voortdurend zelfcensuur toepast om zeloten met middeleeuwse opvattingen maar niet op de bizar lange tenen te stappen.
Life is what you make it.
pi_198478961
Hitler zei ook allerlei dingen over de Joden. Deze vrouw zegt allerlei dingen over de moslims.
Allebei opruiing? Allebei kritiek?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198479050
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hitler zei ook allerlei dingen over de Joden. Deze vrouw zegt allerlei dingen over de moslims.
Allebei opruiing? Allebei kritiek?
Als je deze schrijfster met Hitler vergelijkt, ben je echt wel ver heen.
pi_198479054
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:02 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Met je reactie lijk je meer kant te kiezen voor haar bedreigers dan voor haar.
Lees reactie #38 eens (onderstaande link), niet alleen kiest die user voor de kant van de bedreigers, maar krijgt ook nog 6 likes van andere users.

Islamkritische schrijfster heeft het zwaar, boos op DENK
  zaterdag 13 maart 2021 @ 16:26:35 #273
117098 Hathor
Effe niet
pi_198479059
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hitler zei ook allerlei dingen over de Joden. Deze vrouw zegt allerlei dingen over de moslims.
Allebei opruiing? Allebei kritiek?
Oh heeft deze vrouw ook ideeen geoppert om alle moslims in Europa uit te roeien? Jullie moslims kunnen echt totaal niet met kritiek omgaan, is het niet? Snap je nu zelf niet hoe ongelofelijk achterlijk jouw dwaze vergelijking is?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 16:27:31 #274
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198479074
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Ja, gewoon hier verder dus.
Dat dit nooit onder het tapijt word geschoven en in vergetelheid mag raken; je schrijft een boek en je kunt rekenen op doodsbedreigingen.

https://www.ad.nl/politie(...)-naar-denk~acc87375/
[..]

[ twitter ]
Gek genoeg heb ik je hier dan weer niet zo over zien opwinden toen dat bij Sylvana gebeurde.
pi_198479084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oh heeft deze vrouw ook ideeen geoppert om alle moslims in Europa uit te roeien? Jullie moslims kunnen echt totaal niet met kritiek omgaan, is het niet? Snap je nu zelf niet hoe ongelofelijk achterlijk jouw dwaze vergelijking is?
Dat wijf spoort niet, luister hier naar:
https://twitter.com/vulkaanrots/status/1369590649297788929
pi_198479121
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oh heeft deze vrouw ook ideeen geoppert om alle moslims in Europa uit te roeien? Jullie moslims kunnen echt totaal niet met kritiek omgaan, is het niet? Snap je nu zelf niet hoe ongelofelijk achterlijk jouw dwaze vergelijking is?
Heb ik ergens gezegd dat deze vrouw geopperd heeft om alle moslims in Europa uit te roeien?
Kan ik niet met kritiek omgaan?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zaterdag 13 maart 2021 @ 16:31:15 #277
117098 Hathor
Effe niet
pi_198479122
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:28 schreef kiker het volgende:

[..]

Dat wijf spoort niet, luister hier naar:
https://twitter.com/vulkaanrots/status/1369590649297788929
Het zal mij een worst wezen of dat wijf nou wel of niet spoort, ik ken haar verder niet en wil haar ook niet kennen. Het gaat mij er om dat er in Nederland blijkbaar duizenden moslims rondlopen die haar iets aan willen doen vanwege een boekje dat ze geschreven heeft.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 16:32:05 #278
117098 Hathor
Effe niet
pi_198479131
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Heb ik ergens gezegd dat deze vrouw geopperd heeft om alle moslims in Europa uit te roeien?
Kan ik niet met kritiek omgaan?
Lees je eigen post nou nog maar eens, ik ben verder wel klaar met je.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 16:32:22 #279
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_198479134
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:26 schreef kiker het volgende:

[..]

Lees reactie #38 eens (onderstaande link), niet alleen kiest die user voor de kant van de bedreigers, maar krijgt ook nog 6 likes van andere users.

Islamkritische schrijfster heeft het zwaar, boos op DENK
Maar dat is niet dezelfde user toch, of mis ik iets?
Reageren op mensen die toch al verloren zijn voor de beschaving vind ik nooit zo zinvol. Daarom kom ik ook nooit op de frontpage 8-) ;)
Life is what you make it.
pi_198479170
Ik heb helemaal niets met Islam.
Ja, m'n vloer, dat islaminaat. verder echt werkelijk niets.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 13 maart 2021 @ 17:23:10 #281
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198479756
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hitler zei ook allerlei dingen over de Joden. Deze vrouw zegt allerlei dingen over de moslims.
Allebei opruiing? Allebei kritiek?
En de Joden hebben vervolgens Hitler bedreigd?

Je bent erg grappig. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198479817
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]

En de Joden hebben vervolgens Hitler bedreigd?

Je bent erg grappig. :Y
op deze vraag kan je volgens mij 2 antwoorden hebben: 1. ja, ze hebben Hitler bedreigd. 2. Nee, ze hebben Hitler niet bedreigd.
Wat is je punt?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zaterdag 13 maart 2021 @ 17:31:01 #283
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198479850
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

op deze vraag kan je volgens mij 2 antwoorden hebben: 1. ja, ze hebben Hitler bedreigd. 2. Nee, ze hebben Hitler niet bedreigd.
Wat is je punt?
Dat je vergelijking ronduit absurd is. Moet elke moslim nu bang zijn voor dit meisje?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198479906
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:31 schreef thedeedster het volgende:

Dat je vergelijking ronduit absurd is. Moet elke moslim nu bang zijn voor dit meisje?
als zij premier o.i.d was van Duitsland in 1930-1940 en dit zou gezegd hebben over de Joden?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zaterdag 13 maart 2021 @ 17:38:23 #285
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198479971
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

als zij premier o.i.d was van Duitsland in 1930-1940 en dit zou gezegd hebben over de Joden?
En als ze een pikkie had, was het een knul.

De mensen die haar bedreigen, doen hun zaak meer kwaad dan goed. Maar op de een of andere manier komt zoiets niet goed over.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 17:43:58 #286
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198480050
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:58 schreef BeriBeri het volgende:
Wat een naïef tutje, wat dacht ze dan? Dat ze helemaal geen bedreigingen zou ontvangen :')
Het feit dat jij dit zegt, zegt al weer genoeg over moslims....en over de 'vrijheid' van het internet.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_198480265
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]

En als ze een pikkie had, was het een knul.

De mensen die haar bedreigen, doen hun zaak meer kwaad dan goed. Maar op de een of andere manier komt zoiets niet goed over.
Zij heeft kritiek op moslims
Hitler had kritiek op de Joden(het deed hem meer goed dan kwaad)
Nee, ze heeft geen pik zoals Hitler.

edit: Hitler schreef ook een boek
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198480691
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Gek genoeg heb ik je hier dan weer niet zo over zien opwinden toen dat bij Sylvana gebeurde.
Omdat dreigen met geweld hier niet normaal is.

Maar wat we hier op mega grote schaal zien, is dat er een groep mensen hier laconiek omheen draaien, omdat (die) mensen onderdeel uitmaken van een cultuur waarin anders aan word gekeken naar geweld/(doods) bedreigingen.
Het is compleet ondenkbaar dat de Nederlandse media Sylvana's verhaal oppikt, aandikt en tot vijand verklaard, hetgeen nog meer dreigementen teweeg zou brengen. In Nederland dus, waar (nog) niet eens zon gewelds cultuur heerst als in Turkije, moet je eens voorstellen hoe het voor Lale is. Als je tot daar toe in staat bent, want ik heb alweer zo mn twijfels. Want hé, tafels draaien, afleidings kaarten uit de mouw trekken om het maar vooral niet over dat opmerkelijke cultuur verschil te hebben. Want stel je voor; je zou maar eens moeten erkennen dat er bepaalde verschillen in culturen zitten die er voor zorgen dat ze niet samen gaan.

Alle dreigementen, naar wie dan ook, zijn verwerpelijk en niks geen ''ja, maar'', zoals die DENK meneer met zn ''maar ze maakt wel heel goed gebruik van haar pr campagne hiermee''. God-alle-machtig zeg. Echt waar, om kotsmisselijk van te worden. Nou jongens, stoppen met haar te bedreigen met de dood, want dat misbruikt ze alleen maar voor haar boek.

Op die fiets; ''Ja, nee, sylvana simons ontvangt ook bedreigingen, niet okee... maar ja, daar kan ze wel mooi gebruik van maken voor haar pr campagne''. Compleet gestoorde idioterie.

Daarbij, Lale heeft aangegeven te stoppen met schrijven en in de anonimiteit te willen verdwijnen, Sylvana is nog altijd gewoon actief. Nog een belangrijk verschil.

Nou, drie maal hoera voor onze selectief toegepaste vrijheid hier hoor. Chapeau, wees er maar trots op. Ik niet, ik schaam me kapot voor mijn medelandgenoten die zo erg, echt letterlijk ten koste van alles, willen deugen en dit soort kutzooi willens en wetens blijven faciliteren. Apart zeg, ik denk dat jij toch ook wel vind dat hier iemands vrijheid heilig is. Maar ik zal jouw afkeurende reactie hierop in dit topic wel gemist hebben ofzo.

Overigens ben ik nu haar boek aan het lezen, dus zit er wel een beetje ''midden in'' zeg maar.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 13 maart 2021 @ 18:33:33 #289
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198480837
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:23 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Omdat dreigen met geweld hier niet normaal is.
Correct.

quote:
Maar wat we hier op mega grote schaal zien, is dat er een groep mensen hier laconiek omheen draaien, omdat (die) mensen onderdeel uitmaken van een cultuur waarin anders aan word gekeken naar geweld/(doods) bedreigingen.
Nou ja, kennelijk is dat niet inherent aan 'een cultuur'. Sylvana Simons moest worden beveiligd vanwege de hoeveelheid doodsbedreigingen en racistische boodschappen. Dat lijkt me niet allemaal afkomstig uit diezelfde cultuur, dat gaat 'gewoon' om 'roomblanke' tokkies.

quote:
Het is compleet ondenkbaar dat de Nederlandse media Sylvana's verhaal oppikt, aandikt en tot vijand verklaard, hetgeen nog meer dreigementen teweeg zou brengen. In Nederland dus, waar (nog) niet eens zon gewelds cultuur heerst als in Turkije, moet je eens voorstellen hoe het voor Lale is. Als je tot daar toe in staat bent, want ik heb alweer zo mn twijfels. Want hé, tafels draaien, afleidings kaarten uit de mouw trekken om het maar vooral niet over dat opmerkelijke cultuur verschil te hebben. Want stel je voor; je zou maar eens moeten erkennen dat er bepaalde verschillen in culturen zitten die er voor zorgen dat ze niet samen gaan.
Zie hierboven. Het is kennelijk net zo normaal in de 'Nederlandse cultuur' om mensen die kritiek hebben dusdanig te bedreigen. Dan gaat die laatste stelling toch niet echt op.

quote:
Daarbij, Lale heeft aangegeven te stoppen met schrijven en in de anonimiteit te willen verdwijnen, Sylvana is nog altijd gewoon actief. Nog een belangrijk verschil.
Wat is het verschil precies?

quote:
Nou, drie maal hoera voor onze selectief toegepaste vrijheid hier hoor. Chapeau, wees er maar trots op. Ik niet, ik schaam me kapot voor mijn medelandgenoten die zo erg, echt letterlijk ten koste van alles, willen deugen en dit soort kutzooi willens en wetens blijven faciliteren. Apart zeg, ik denk dat jij toch ook wel vind dat hier iemands vrijheid heilig is. Maar ik zal jouw afkeurende reactie hierop in dit topic wel gemist hebben ofzo.
Zeker, alleen kan ik ook weer niet zo heel veel met mensen die hier een enorm probleem van maken en tegelijkertijd hun ogen sluiten voor bedreigingen van mensen die een boodschap verkondigen die ze niet aanstaat.
pi_198480887
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Ja, gewoon hier verder dus.
Dat dit nooit onder het tapijt word geschoven en in vergetelheid mag raken; je schrijft een boek en je kunt rekenen op doodsbedreigingen.

https://www.ad.nl/politie(...)-naar-denk~acc87375/
[..]

[ twitter ]
Stukje islamofascisme.
pi_198485132
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Correct.
[..]

Nou ja, kennelijk is dat niet inherent aan 'een cultuur'. Sylvana Simons moest worden beveiligd vanwege de hoeveelheid doodsbedreigingen en racistische boodschappen. Dat lijkt me niet allemaal afkomstig uit diezelfde cultuur, dat gaat 'gewoon' om 'roomblanke' tokkies.
Precies. Dat soort aggresief gedrag schrijven we hier toe aan "de Tokkies", een minderheid die omwille van en o.a. die redenen door de meerderheid op geen respect hoeft te rekenen.

In 1989 leerden we over Rushdie, die in een land met een "andere cultuur" een doodsvonnis middels een fatwa opgelegd kreeg (wegens een boek).
Stel je voor; een Nederlandse schrijver die uit Nederland moet vluchten omdat er een "openlijke" doodsvonnis op die persoon is uitgeroepen. Hier ondenkbaar, maar in een "andere cultuur" iets wat gerespecteerd dient te worden.
In landen waar een "andere cultuur" heerst gingen duizenden en duizenden mensen daar de straat op om (bijvoorbeeld) op te roepen tot de dood van Wilders, want hij wilde een "beledigende" cartoon contest organiseren. Stel je opnieuw voor; hier duizenden en duizenden Nederlanders op de straat die oproepen tot de dood van Erdogan, want Erdogan "beledigde" ons, door ons nazi's te noemen. Ondenkbaar.

En hier in Nederland zijn we sinds een paar generaties een verschijnsel rijker; "eerwraak". Niet door christelijke of ongelovige kaaskoppen in het leven geroepen, maar toegevoegd middels import van een "andere cultuur". Dat komt bijvoorbeeld omdat een "andere cultuur" nu (nog steeds) een andere kijk heeft op zaken zoals eer en respect, waarbij het voor de één iets pratend of negerend oplossen op respect kan rekenen, en bij de ander het nu eenmaal zo is dat fysiek worden een teken van sterkte is, en niet fysiek worden of weglopen een teken van zwakte.

Overigens, met "andere cultuur" bedoel ik de islamitische. Maar dat weten we zo intussen (bijna) allemaal wel. Bijna, want de (gespeelde?) naïviteit die ik nog wel eens bemerk, doet vermoeden dat men niet erg op de hoogte is van belangrijke culturele verschillen. Geen wonder dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de islam een gelijkwaardige rol in een evenwichtige multi culti samenleving kan spelen.

Tegen die mensen zeg ik, lees je eens kritisch is.
quote:
Zie hierboven. Het is kennelijk net zo normaal in de 'Nederlandse cultuur' om mensen die kritiek hebben dusdanig te bedreigen. Dan gaat die laatste stelling toch niet echt op.
Nee, dat is hier helemaal niet normaal. Zoals je hier boven aangaf op mijn stelling "dreigen met geweld is hier niet normaal; correct. Alleen wel voor de Nederlandse Tokkies die hier in de minderheid zijn, en de meerderheid van een niet-nederlandse cultuur
quote:
Wat is het verschil precies?
Voor Lale is het juist door haar culturele "gordels" voor haar onmogelijk gemaakt om haar gewenste carrière hier voort te zetten. Daar heeft Sylvana geen last van.
quote:
Zeker, alleen kan ik ook weer niet zo heel veel met mensen die hier een enorm probleem van maken en tegelijkertijd hun ogen sluiten voor bedreigingen van mensen die een boodschap verkondigen die ze niet aanstaat.
Ik maak hier geen "enorm probleem" van, het is een enorm probleem; culturen die door middel van angst en dreigen vrijheids beperkend werken.

En het past niet in onze cultuur.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 13 maart 2021 @ 22:43:48 #292
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198486786
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:39 schreef SpaceOddity het volgende:
Nee, dat is hier helemaal niet normaal. Zoals je hier boven aangaf op mijn stelling "dreigen met geweld is hier niet normaal; correct. Alleen wel voor de Nederlandse Tokkies die hier in de minderheid zijn, en de meerderheid van een niet-nederlandse cultuur
Datzelfde gaat natuurlijk op voor andere groepen. Islamitische tokkies zijn ook in de minderheid.

quote:
Voor Lale is het juist door haar culturele "gordels" voor haar onmogelijk gemaakt om haar gewenste carrière hier voort te zetten. Daar heeft Sylvana geen last van.
Dat doodsbedreigingen een cultureel verschijnsel zijn binnen de islam klopt dus niet. Als dat zo is, dan zijn doodsbedreigingen naar Sylvana eveneens een gevolg van onze Nederlandse cultuur.

quote:
Ik maak hier geen "enorm probleem" van, het is een enorm probleem; culturen die door middel van angst en dreigen vrijheids beperkend werken.

En het past niet in onze cultuur.
Je maakt een onderscheid wat niet bestaat. Bij het een noem je het onderdeel van de cultuur, bij het ander weer niet. Dat klopt niet.

[ Bericht 36% gewijzigd door Poem_ op 13-03-2021 22:49:52 ]
  zaterdag 13 maart 2021 @ 22:50:19 #293
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_198486895
@Dven

Geef je mening nou eens man :Y

Ontopic: Bijzonder triest dit en het laat weer eens zien wat voor een tolerante groepen we hier in Nederland hebben :Y
  zaterdag 13 maart 2021 @ 22:58:09 #294
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_198487030
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Zij heeft kritiek op moslims
Hitler had kritiek op de Joden(het deed hem meer goed dan kwaad)
Het is niet zozeer zijn kritiek op de Joden die Hitler tot één der grootste verschrikkingen in de geschiedenis gemaakt heeft.
Nee, dat komt meer door wat hij vervolgens allemaal ging uitvreten.

En tot zoiets acht ik de schrijfster van dit boek niet in staat.
pi_198487376
quote:
5s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:58 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Het is niet zozeer zijn kritiek op de Joden die Hitler tot één der grootste verschrikkingen in de geschiedenis gemaakt heeft.
Nee, dat komt meer door wat hij vervolgens allemaal ging uitvreten.

En tot zoiets acht ik de schrijfster van dit boek niet in staat.
Ik heb ook niet beweerd dat zij in staat zou zijn om één der grootste verschrikkingen in de geschiedenis gaat/kan/wil/zal maken.
Ik zeg alleen dat Hitler kritiek had op de Joden en er een boek over schreef en dat zij kritiek heeft op de Moslims en er een boek over geschreven heeft.
Volgens mij is of was dat boek van Hitler verboden o.i.d. Waarom eigenlijk?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198487473
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 23:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik heb ook niet beweerd dat zij in staat zou zijn om één der grootste verschrikkingen in de geschiedenis gaat/kan/wil/zal maken.
Ik zeg alleen dat Hitler kritiek had op de Joden en er een boek over schreef en dat zij kritiek heeft op de Moslims en er een boek over geschreven heeft.
Volgens mij is of was dat boek van Hitler verboden o.i.d. Waarom eigenlijk?
Er hebben de hele dag mensen kritiek op andere mensen. Als je denkt dat kritiek hebben op het relevante criterium was om de uitgave van Mein Kampf aan banden te leggen, dan heb je er niet zo heel veel van begrepen, zullen we maar zeggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198487552
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 23:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er hebben de hele dag mensen kritiek op andere mensen. Als je denkt dat kritiek hebben op het relevante criterium was om de uitgave van Mein Kampf aan banden te leggen, dan heb je er niet zo heel veel van begrepen, zullen we maar zeggen.
Het Ministerie van Cultuur noemde de uitgave onwettig omdat ze aanzet tot haat en omdat de uitgave een schending is van het auteursrecht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampf
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198487579
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 23:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Het Ministerie van Cultuur noemde de uitgave onwettig omdat ze aanzet tot haat en omdat de uitgave een schending is van het auteursrecht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampf
Klopt, de overheid had dus het auteursrecht, maar bovenal is aanzetten tot haat wat anders dan "kritiek hebben op", anders kun je elke voetbalanalist wel van de buis halen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198487603
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 23:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, de overheid had dus het auteursrecht, maar bovenal is aanzetten tot haat wat anders dan "kritiek hebben op", anders kun je elke voetbalanalist wel van de buis halen.
voor de een is het 'aanzetten tot haat' voor een andere is het 'kritiek hebben op'.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198487635
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 23:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

voor de een is het 'aanzetten tot haat' voor een andere is het 'kritiek hebben op'.
Klopt. Verder de wet verder niet zo relevant dat mensen een verstoord perspectief hebben, maar het komt voor inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')