abonnement Unibet Coolblue
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 26 februari 2021 @ 21:57:53 #1
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198225045
quote:
EU-lidstaten zijn optimistisch over de invoering van een digitaal vaccinatiepaspoort, zei de Duitse bondskanselier Angela Merkel donderdag na afloop van een EU-top over de coronapandemie. Ook Nederland heeft er in principe geen bezwaar tegen, maar premier Mark Rutte vindt het nog te vroeg om een beslissing te nemen.

Rutte zei donderdag dat hij vooral technische vragen heeft. Zo is er volgens hem nog geen absolute zekerheid dat iemand het coronavirus na een vaccinatie niet meer kan overdragen. Hij ziet wel dat een digitaal vaccinatiepaspoort in de toekomst nut kan hebben. "We moeten daar in Nederland echt nog het debat over voeren", aldus Rutte.

Een aantal voornamelijk zuidelijke lidstaten dringt aan op de invoering van een vaccinatiepaspoort, waarmee burgers in alle EU-landen dezelfde rechten krijgen, zoals het recht op vrij reizen. De zuidelijke EU-landen zijn voor hun economie erg afhankelijk van toerisme en zien graag dat de bewijzen al voor de zomer beschikbaar zijn.

Merkel hoopt dat een vaccinatiepaspoort voor de zomer af kan zijn, maar voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen tempert de verwachtingen. Volgens haar kan de technische voorbereiding van een dergelijk vaccinatiebewijs zeker drie maanden in beslag nemen.

'Vaccinatiepaspoort kan leiden tot discriminatie'

Daarnaast zijn er ethische vraagstukken. Zo vrezen Frankrijk en België dat een vaccinatiepaspoort kan leiden tot discriminatie.

De Franse president Emmanuel Macron waarschuwt dan ook dat een dergelijk bewijs tot een oneerlijke situatie kan leiden. Omdat jongeren het laatst worden gevaccineerd, worden zij mogelijk in de zomer geweerd als ze naar een ander land willen reizen.

Merkel zei donderdagavond ook dat een EU-vaccinatiepaspoort met de huidige lage vaccinatiegraad nog niet aan de orde is. Wel vindt ze dat landen zich erop moeten voorbereiden.

EU-lidstaten Griekenland en Cyprus hebben de eventuele invoering van het digitale vaccinatiepaspoort niet afgewacht en hebben zelf afspraken gemaakt over de toelating van gevaccineerde toeristen uit Israël.


https://www.nu.nl/coronav(...)og-terughoudend.html

Dat vaccinatiepaspoort gaat er dus gewoon komen.
Maar als je dit zes maanden geleden zei was je een wappie.

Maar maak je geen zorgen vaccineren wordt niet verplicht, we ontnemen je gewoon alle pleziertjes totdat jij je laat prikken met een experimentele vorm van gentherapie.

:r
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198225377
En welke gegevens staan er in dat paspoort? Wie kan dat allemaal inzien en downloaden?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_198225648
Wie gaat TS vertellen dat een vaccinatiepaspoort allang bestaat maar dan onder de naam vaccinatieboekje? :X
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 22:35:21 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198225671
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:18 schreef valentijn101 het volgende:
En welke gegevens staan er in dat paspoort?
Of je gevaccineerd bent. Duh.
pi_198226343
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wie gaat TS vertellen dat een vaccinatiepaspoort allang bestaat maar dan onder de naam vaccinatieboekje? :X
Ja, dan niet centraal geregistreerd en ook niet gebruikt voor vrij mogen zij of overal en alles de moeder voor geweigerd worden.

Er zou geen dwangmiddel komen om een vaccin te halen. Of je mee mag doen in de samenleving of niet je land uit mag, is dat toch echt.

Wat is de huidige generatie politici toch een stel trieste naarlingen.
Tuig! :(
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 26 februari 2021 @ 23:20:03 #6
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198226345
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wie gaat TS vertellen dat een vaccinatiepaspoort allang bestaat maar dan onder de naam vaccinatieboekje? :X
Wanneer was de laatste keer dat jij je vaccinatieboekje moest laten zien als je uit eten gaat?
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198226661
:r
Protège moi de mes désirs.
pi_198226828
Ik begrijp zo'n paspoort niet.

Op het moment dat nog niet iedereen gevaccineerd kan worden heeft het geen nut.
Op het moment dat bijna iedereen gevaccineerd is heeft het ook geen nut.
pi_198226880
Het is erg lastig te verkopen dat aankomende zomer de 30/40 minners niet met vakantie mogen omdat zij nog niet zijn gevaccineerd. Maar dat de ouderen waarvoor we inmiddels met zijn allen al een jaar thuis zitten in zwembroek op het strand in Benidorm kunnen liggen.

Het geeft mij een heel vieze smaak in de mond, en ik denk dat dit maatschappelijk ook erg slecht gaat vallen als dit daadwerkelijk het geval gaat zijn.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 00:03:15 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198226892
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:20 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Wanneer was de laatste keer dat jij je vaccinatieboekje moest laten zien als je uit eten gaat?
Dat zal sowieso niet gaan gebeuren.
pi_198226998
Ik ben op zich voor vaccineren, ben ook van plan om me te laten vaccineren.
Maar als er zo'n paspoort wordt ingevoerd dan zie ik er eerst vanaf. Het gaat niemand aan of ik gevaccineerd ben of niet. Ook niet of ik aambeien of wintertenen heb.

Dit soort dingen opleggen vanuit de overheid trek ik heel slecht.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-02-2021 00:24:46 ]
pi_198227679
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja, dan niet centraal geregistreerd en ook niet gebruikt voor vrij mogen zij of overal en alles de moeder voor geweigerd worden.

Er zou geen dwangmiddel komen om een vaccin te halen. Of je mee mag doen in de samenleving of niet je land uit mag, is dat toch echt.
Geen dwang =/= geen (negatieve) consequenties.

Niemand dwingt je tot een vaccinatie maar de consequentie kan dan wel zijn dat je door bepaalde landen geweigerd wordt of gedwongen wordt tot quarantaine bij aankomst/terugkomst. Als je niet bent gevaccineerd ben je (zeker nu en de komende tijd nog) een gevaar voor de volksgezondheid en iemand die zich wel heeft laten vaccineren niet of in ieder geval vele malen minder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:20 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Wanneer was de laatste keer dat jij je vaccinatieboekje moest laten zien als je uit eten gaat?
Bij het uit eten gaan nog nooit, maar daar wordt ook helemaal niet over gesproken in het artikel. Bij het bezoeken van bepaalde landen wel en dat is precies waar in het artikel over gesproken wordt: reizen.

Maar goed mijn voornaamste punt is: het vaccinatieboekje bestaat al heel lang en heeft er niet toe geleid dat je nergens helemaal niks meer mag. Het online vaccinatiepaspoort is een modernere variant die makkelijker te updaten en in te zien is en waar veel meer nuttige en relevante informatie in kan staan. Het maakt niet ineens een nieuw soort onderdrukking mogelijk die voorheen nog niet mogelijk was.. Sterker nog, het staat veel meer flexibiliteit en nuance toe ook voor mensen die niet gevaccineerd zijn:

quote:
Commissievoorzitter Von der Leyen denkt ‘minimaal drie maanden’ nodig te hebben voor de technische kant. Ze is optimistisch gestemd omdat het werk voor de Commissie verhoudingsgewijs bescheiden is: een digitaal platform opzetten waar de lidstaten straks de noodzakelijke vaccinatie-informatie kunnen vinden van 450 miljoen EU-burgers. Het gaat daarbij om de naam van de persoon en wanneer die welk vaccin heeft gehad. Wanneer iemand niet gevaccineerd is moet te vinden zijn of er een recente negatieve PCR-test is of een verklaring van een arts dat de persoon immuun is na een eerdere covidbesmetting.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198227725
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 00:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het gaat niemand aan of ik gevaccineerd ben of niet. Ook niet of ik aambeien of wintertenen heb.
Het gaat mensen wel wat aan, juist omdat het grote gezondheidsconsequenties kan hebben voor anderen. Dat i.t.t. je aambeien of wintertenen.

Als je kind de mazelen heeft gaat dat de ouders van de andere kinderen op de creche ook wat aan. Als je naar het zwembad gaat en je wratten op je voeten hebt gaat dat de bezoekers van het zwembad ook wat aan. Als je seks hebt met iemand terwijl je een SOA hebt gaat dat de ander ook wat aan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198229001
Gaan we dan a.u.b. ook regelen dat ouders die hun kinderen niet in laten enten tegen de bekende "bible belt" ziektes, ook uitgesloten worden van plekken waar mensen samenkomen? Lijkt me wel zo consequent, maar zal er wel niet doorheen komen...

In principe ben ik tegen dit "extra" paspoort. Mensen die het gele boekje aanhalen kletsen maar wat. Ik ben in behoorlijk wat verre landen geweest en daar is echt nog nóóit naar gevraagd.

Een document verplicht stellen terwijl ik er niet voor kan kiezen direct gevaccineerd te worden om zo dat document te verkrijgen, is gewoon kolder.

Zou wel weer echt Nederlands zijn. Eerst zeggen dat we niet meedoen om daarna terug te krabbelen, maar het dan niet op tijd te regelen zodat niemand er een heeft.
^ To je nesmysl ^
pi_198229120
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Of je gevaccineerd bent. Duh.
Ervaring met de overheid keert dat er vast nog veel meer in staat. Je bsn, vast een koppeling met je medisch dossier. Bankrekening en noem maar op. Al die gegevens in een gammel overheids ict systeem :X :N Er is al een papieren vaccinatieboekje. Dat zou voldoende moeten zijn.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_198229172
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 01:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Geen dwang =/= geen (negatieve) consequenties.

Niemand dwingt je tot een vaccinatie maar de consequentie kan dan wel zijn dat je door bepaalde landen geweigerd wordt of gedwongen wordt tot quarantaine bij aankomst/terugkomst. Als je niet bent gevaccineerd ben je (zeker nu en de komende tijd nog) een gevaar voor de volksgezondheid en iemand die zich wel heeft laten vaccineren niet of in ieder geval vele malen minder.
[..]

Bij het uit eten gaan nog nooit, maar daar wordt ook helemaal niet over gesproken in het artikel. Bij het bezoeken van bepaalde landen wel en dat is precies waar in het artikel over gesproken wordt: reizen.

Maar goed mijn voornaamste punt is: het vaccinatieboekje bestaat al heel lang en heeft er niet toe geleid dat je nergens helemaal niks meer mag. Het online vaccinatiepaspoort is een modernere variant die makkelijker te updaten en in te zien is en waar veel meer nuttige en relevante informatie in kan staan. Het maakt niet ineens een nieuw soort onderdrukking mogelijk die voorheen nog niet mogelijk was.. Sterker nog, het staat veel meer flexibiliteit en nuance toe ook voor mensen die niet gevaccineerd zijn:
[..]

Mooie zin. 'Als je niet bent gevaccineerd ben je een gevaar voor de volksgezondheid.'

Bizar. Gewoon alleen al dat opschrijven.

Als de negatieve consequentie zo groot is dat je als paria in de maatschappij neergezet wordt en nergens meer binnenkomt of iets mag doen, dan is er zeker wel dwang. Zeker als de overheid zo'n beleid niet afstraft maar faciliteert.

Dus kom niet aan met dergelijk gedraai, dit is dwang. Het schept juist de mogelijkheid aan tot repressie over te gaan en er misbruik van te maken. Een boekje was iets dat in een achtkastje lag, zo'n paspoort is digitaal dus overal en alles de moeder van op te vragen.

Wees niet zo enorm dom en realiseer je je ajb dat dit een groot (staats)misbruik ding gaat worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door Red_85 op 27-02-2021 09:00:10 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198229378
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 21:57 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/coronav(...)og-terughoudend.html

Dat vaccinatiepaspoort gaat er dus gewoon komen.
Maar als je dit zes maanden geleden zei was je een wappie.

Maar maak je geen zorgen vaccineren wordt niet verplicht, we ontnemen je gewoon alle pleziertjes totdat jij je laat prikken met een experimentele vorm van gentherapie.

:r
En je vaccinatie voor gele koorts, hepatitis het slikken van malaria tabletten als je op reis gaat dan. De meeste mensen doen dat gewoon zonder ook maar na te denken maar nu ze even niet mogen gooien ze hun kont tegen de krib en is het allemaal eng.

En dan begin ik nog niet eens over roken, drinken, ongezond eten, fijnstof inademen, het niet lezen van bijsluiters of gebruikersvoorwaarden.

Ik vind het een prima plan ik laat me toch al vaccineren omdat zo'n vaccin me echt de kop niet kost. En het idee dat anderen moeten omdat ze anders niet kunnen reizen stemt me vrolijk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198229411
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:27 schreef TyVole het volgende:
Gaan we dan a.u.b. ook regelen dat ouders die hun kinderen niet in laten enten tegen de bekende "bible belt" ziektes, ook uitgesloten worden van plekken waar mensen samenkomen? Lijkt me wel zo consequent, maar zal er wel niet doorheen komen...

In principe ben ik tegen dit "extra" paspoort. Mensen die het gele boekje aanhalen kletsen maar wat. Ik ben in behoorlijk wat verre landen geweest en daar is echt nog nóóit naar gevraagd.

Een document verplicht stellen terwijl ik er niet voor kan kiezen direct gevaccineerd te worden om zo dat document te verkrijgen, is gewoon kolder.

Zou wel weer echt Nederlands zijn. Eerst zeggen dat we niet meedoen om daarna terug te krabbelen, maar het dan niet op tijd te regelen zodat niemand er een heeft.
Ik zie meer in een programma om die antivaccinatie moedertjes te laten strijden om een vaccinatie voor hun kind. Battle Royale stijl. Uiteraard geen vaccin geen toegang tot de maatschappij.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198230674
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mooie zin. 'Als je niet bent gevaccineerd ben je een gevaar voor de volksgezondheid.'

Bizar. Gewoon alleen al dat opschrijven.
Het klinkt misschien bizar of overdreven maar het is gewoon waar. DIt ontkennen is met je eigen onwetendheid te koop lopen en één van de redenen waarom dit virus zo uit de klauwen is gelopen en we er nu nog steeds mee zitten en het misschien al te laat is om het permanent uit te roeien. Één besmet persoon kan een pandemie veroorzaken en de bron van vele zieken en doden zijn. Zoals de wintersporters en zomervakantiegangers van vorig jaar die het virus mee terug namen. Of wat dacht je van de eerste Chinees die dit virus had...

quote:
Als de negatieve consequentie zo groot is dat je als paria in de maatschappij neergezet wordt en nergens meer binnenkomt of iets mag doen, dan is er zeker wel dwang. Zeker als de overheid zo'n beleid niet afstraft maar faciliteert.

Dus kom niet aan met dergelijk gedraai, dit is dwang. Het schept juist de mogelijkheid aan tot repressie over te gaan en er misbruik van te maken. Een boekje was iets dat in een achtkastje lag, zo'n paspoort is digitaal dus overal en alles de moeder van op te vragen.

Wees niet zo enorm dom en realiseer je je ajb dat dit een groot (staats)misbruik ding gaat worden.
Je projecteert je eigen angsten. De repressie waar je bang voor bent was allang mogelijk. Verplicht je boekje altijd bij je hebben net als je paspoort/ID en overal waar je naar binnen gaat het boekje laten zien... zo simpel kan het zijn. Daar is echt geen digitale variant voor nodig. Een digitale variant maakt het potentiëel beter maar voegt qua potentiële repressie weinig toe.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198232040
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wie gaat TS vertellen dat een vaccinatiepaspoort allang bestaat maar dan onder de naam vaccinatieboekje? :X
Maar dat gold alleen voor bepaalde afreisgebieden. In Italie willen ze dat je vacinatie paspooort laat zien als je reist van stad naar stad.
pi_198232082
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:46 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ervaring met de overheid keert dat er vast nog veel meer in staat. Je bsn, vast een koppeling met je medisch dossier. Bankrekening en noem maar op. Al die gegevens in een gammel overheids ict systeem :X :N Er is al een papieren vaccinatieboekje. Dat zou voldoende moeten zijn.
Straks je hele inkomen ook op de digitale paspoort. Wil jij demonstreren tegen de overheid? Terrorist! Hup en geen geen geld meer. En de linkse fascisten zagen dat dit goed was :Y
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 14:00:21 #22
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198232744
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 00:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat zal sowieso niet gaan gebeuren.
Dat wordt in meerdere landen al geopperd. Is in Israel al ingevoerd met de groene pas
-XOXO- Je maintiendrai
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 14:05:14 #23
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198232846
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 09:18 schreef vipergts het volgende:

[..]

En je vaccinatie voor gele koorts, hepatitis het slikken van malaria tabletten als je op reis gaat dan. De meeste mensen doen dat gewoon zonder ook maar na te denken maar nu ze even niet mogen gooien ze hun kont tegen de krib en is het allemaal eng.

En dan begin ik nog niet eens over roken, drinken, ongezond eten, fijnstof inademen, het niet lezen van bijsluiters of gebruikersvoorwaarden.

Ik vind het een prima plan ik laat me toch al vaccineren omdat zo'n vaccin me echt de kop niet kost. En het idee dat anderen moeten omdat ze anders niet kunnen reizen stemt me vrolijk.
Vaccinaties die uitgebreid klinisch getest zijn ja.

Dit "vaccin" is niet eens in de klinische fase en in minder dan een jaar in elkaar gerommeld. Waarom denk je dat de fabrikanten wilde dat overheden garant zouden staan voor schadeclaims.

Maar of het vaccin veilig is of niet is niet echt het punt hier. Het gaat erom dat overheden het recht op vrijheid van lichamelijke integriteit overboord gooien. Een dat is een heel eng hellend vlak.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198232959
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 21:57 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/coronav(...)og-terughoudend.html

Dat vaccinatiepaspoort gaat er dus gewoon komen.
Maar als je dit zes maanden geleden zei was je een wappie.

Maar maak je geen zorgen vaccineren wordt niet verplicht, we ontnemen je gewoon alle pleziertjes totdat jij je laat prikken met een experimentele vorm van gentherapie.

:r
Als je een mRNA vaccin een gentherapie vindt ben je behoorlijk wappie ja.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 14:39:38 #25
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198233373
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik begrijp zo'n paspoort niet.

Op het moment dat nog niet iedereen gevaccineerd kan worden heeft het geen nut.
Op het moment dat bijna iedereen gevaccineerd is heeft het ook geen nut.
Dit dus. Ik heb gisteren nog ff gekeken maar ze zijn nog altijd bezig met de 85+ers ofzo. Lijkt me een slecht idee om die allemaal in een vliegtuig te laden; één keer turbulentie en je kunt de afgevallen ledematen bij elkaar gaan puzzelen.

Daarnaast: de overheid bepaalt wie er gevaccineerd mag worden, als die mensen meer vrijheid krijgen dan bepaalt de overheid indirect dus wie er binnen moeten blijven en wie er lekker op uit mogen. Doodenge gedachte.
pi_198233588
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:39 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Daarnaast: de overheid bepaalt wie er gevaccineerd mag worden, als die mensen meer vrijheid krijgen dan bepaalt de overheid indirect dus wie er binnen moeten blijven en wie er lekker op uit mogen. Doodenge gedachte.
Dat gebeurd nu toch ook al? Sommige winkels/branches mogen wel open, anderen niet. Sommige mensen mogen na 21:00 buiten zijn met geldige verklaring, en mensen zonder verklaring niet.

Tuurlijk moet de regering er goed doordacht mee omgaan maar doodeng is het niet. Het tegenovergestelde is pas eng: iedereen moet in lockdown blijven totdat de allerlaatste persoon is gevaccineerd :X
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 15:10:05 #27
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198233819
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat gebeurd nu toch ook al? Sommige winkels/branches mogen wel open, anderen niet. Sommige mensen mogen na 21:00 buiten zijn met geldige verklaring, en mensen zonder verklaring niet.

Tuurlijk moet de regering er goed doordacht mee omgaan maar doodeng is het niet. Het tegenovergestelde is pas eng: iedereen moet in lockdown blijven totdat de allerlaatste persoon is gevaccineerd :X
Integendeel, gooi alles direct maar open. Ik was in het begin vóór alle strenge maatregelen, maar nu met deze discussie blijkt dat solidariteit maar één kant op gaat, ben ik er volledig klaar mee. Bovendien, minder vergrijzing valt ook zeker wat voor te zeggen.
pi_198234033
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat gebeurd nu toch ook al? Sommige winkels/branches mogen wel open, anderen niet. Sommige mensen mogen na 21:00 buiten zijn met geldige verklaring, en mensen zonder verklaring niet.

Tuurlijk moet de regering er goed doordacht mee omgaan maar doodeng is het niet. Het tegenovergestelde is pas eng: iedereen moet in lockdown blijven totdat de allerlaatste persoon is gevaccineerd :X
Dat is verder toch ook niet nodig? Naarmate het aantal gevaccineerden stijgt neemt de druk op de zorg af en kun je de ruimte die daar ontstaat benutten om selectief maatregelen te gaan versoepelen, dat hoef je niet allemaal in één keer te doen.
pi_198234544
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 00:02 schreef Luckyseven het volgende:
Het is erg lastig te verkopen dat aankomende zomer de 30/40 minners niet met vakantie mogen omdat zij nog niet zijn gevaccineerd. Maar dat de ouderen waarvoor we inmiddels met zijn allen al een jaar thuis zitten in zwembroek op het strand in Benidorm kunnen liggen.

Het geeft mij een heel vieze smaak in de mond, en ik denk dat dit maatschappelijk ook erg slecht gaat vallen als dit daadwerkelijk het geval gaat zijn.
De Volkskrant had er gisteravond een iets langer stukje over. Wat het idee uiteindelijk schijnt te worden is dat er in geregistreerd kan worden of je al gevaccineerd bent, een recente negatieve coronatest hebt gehad of al besmet bent geweest. Er zullen dus ook voor 40-minners wel mogelijkheden komen om naar het buitenland te kunnen reizen.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 16:03:55 #30
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198234704
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:10 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Integendeel, gooi alles direct maar open. Ik was in het begin vóór alle strenge maatregelen, maar nu met deze discussie blijkt dat solidariteit maar één kant op gaat, ben ik er volledig klaar mee. Bovendien, minder vergrijzing valt ook zeker wat voor te zeggen.
Dit dus alles open ben je bang ga je lekker zelf vrijwillig in lockdown.
Het is geen killervirus.
80% weet niet eens dat ze het hebben.
Voor de overige 20% is het voor 15% niet meer dan een loopneus.
5% zal ziek zijn lees griep achtig ziek en 1 a 2% komt in het ziekenhuis.
Voornamelijk mensen met een extreem slechte gezondheid door ouderdom of doordat ze een BMI als Bruls hebben je weet wel 50 kilo of meer overgewicht.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 16:49:54 #31
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198235253
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:03 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dit dus alles open ben je bang ga je lekker zelf vrijwillig in lockdown.
Het is geen killervirus.
80% weet niet eens dat ze het hebben.
Voor de overige 20% is het voor 15% niet meer dan een loopneus.
5% zal ziek zijn lees griep achtig ziek en 1 a 2% komt in het ziekenhuis.
Voornamelijk mensen met een extreem slechte gezondheid door ouderdom of doordat ze een BMI als Bruls hebben je weet wel 50 kilo of meer overgewicht.
En ook dat nog idd. Jort Kelder werd vorig jaar verguisd vanwege een opmerking over dikke rokende 80+ers, maar hij had wel gelijk. Het is onze vrijheid niet waard om mensen in leven te houden die hun eigen gezondheid niet eens serieus nemen. Die mensen moeten zich maar afzonderen tot ze gevaccineerd kunnen worden.

En dan nu als klap op de vuurpijl spugen op het offer dat voor ze is gebracht door privileges op te eisen met een vaccinatievodje. Wel, het is goed dat we dat weten terwijl een hoop van die lui nog geen vaccin hebben gehad. Kunnen ze nog even reflecteren, in buikligging op de IC.

[ Bericht 5% gewijzigd door Heremeteit op 27-02-2021 17:04:19 ]
  zaterdag 27 februari 2021 @ 16:58:19 #32
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198235366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:49 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

En ook dat nog idd. Jort Kelder werd vorig jaar verguisd vanwege een opmerking over dikke rokende 80+ers, maar hij had wel gelijk. Het is onze vrijheid niet waard om mensen in leven te houden die hun eigen gezondheid niet eens serieus nemen. Die mensen moeten zich maar afzonderen tot ze gevaccineerd kunnen worden.
Precies kijk de echte kwetsbaren jonge kankerpatiënten etc. dat is sneu maar dat is maar hele kleine groep.
Maar de meeste kwetsbaren zijn kwetsbaar omdat ze oud zijn

Een nadeel van ouderdom is een verminderd immuunsysteem.

Echter de meeste die op de ic komen zijn tussen de 50 en 75 waarvan grotendeels tussen 60 en 70 die hebben bijna allemaal of ernstig onderliggende klachten waar ze soms niks aan kunnen doen maar veelal is t ook ongezonde levensstijl als je 50 kilo of meer overgewicht hebt vraag je erom.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')