Ah duidelijk, dat scheelt dan idd nogal.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vrijwel al onze sensoren zijn alleen lokaal verbonden. Dit apparaatje is wel een standalone bluetoothapparaat met een eigen app. Het zou me minder lekker zitten als er een camera- of geluidsopnamefunctie in zat. Als integratie in Home Assistant goed lukt, gaat die app er weer uit.
Ja, inderdaad. En ooit komt op deze plek een tuinhuis vergelijkbaar met het huisje van de buren. Daarom wil ik ik in dit stuk niet te veel geld stoppen en wil ik bovendien vermijden dat ik er planten zet die ooit moeilijk weg te halen zijn. Dat laatste zal sowieso geen probleem zijn, aangezien ik het zeil overal heb laten zitten. (Weghalen had geen zin, want het waterpeil is hoger dan het zeil.)quote:Op zaterdag 10 april 2021 18:34 schreef NedKelly het volgende:
Weer flink bezig geweest! Is de border ook de grens met de buren?
Dan heb je denk ik een UV filter nodig. Of je maakt een vijver met 2 gedeelten: een plantenbak en een voetenbad. Sowieso wordt het vijverfolie wel glibberig.quote:Op zondag 11 april 2021 09:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het waterplan inmiddels aangepast. Ik ga een tweede border uitgraven zoals ik bij de eerste heb gedaan en doe daar vijverfolie in (heb ik over van een ander projectje). Zo ontstaat een strook water waar je in de zomer met je voeten in kunt bungelen:
[ afbeelding ]
Vanaf de verhoogde border maak ik dan een beekloop. Ik moet alleen even bedenken hoe ik voorkom dat dat stilstaande water te ranzig voor woorden wordt. Ik weet dat in zwemvijvers filtering met waterplanten plaatsvindt, maar ik wil juist dat het waterbassin zo leeg mogelijk blijft. Even over nadenken.
Dompelpomp in sloot naar bak en overloop van bak naar sloot? Heb je continue verversing.quote:Op zondag 11 april 2021 10:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het geen probleem om de bak één keer per jaar leeg te pompen, schoon te maken en opnieuw te vullen. Alleen heb ik geen zin om dat vaker dan dat te doen.Ik overweeg om in de beekloop wat waterplanten neer te zetten op kiezels/steentjes (ik las dat lavasteen wel wordt gebruikt voor zwemvijvers). Omdat we toch een pompsysteem willen, komt het water dan vanzelf langs die planten.
Ja, ik vind het heel fijn om dingen op te knappen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 20:32 schreef Smallish het volgende:
Wat een gezelligheid, Claudia! Je hebt er volgens mij zoveel plezier aan, dat getut in de tuin en kas! Die bamboe gaat wel groeien, bij wind ook prettig geluid (als het groot is).
Zo leuk om te zien hoe jullie je die plek echt eigen maken. Ziet er leuk uit hoor allemaal!
Dank voor de tip! Het is als ik het groenafval eraf haal meer een stammenbult en dat is ook wel weer tof. Het lijkt me alleen lastig om er planten op te laten groeien i.v.m. droogte. Ik zat te denken aan sedum.quote:Op zondag 18 april 2021 18:01 schreef sigme het volgende:
Om de takkenbult tijdelijk aan het oog te onttrekken is Oostindische kers zeer aan te bevelen. Eenjarig, mooi blad en mooie bloei, makkelijk, zelfs eetbaar blad & bloem. Zaait zichzelf uit (met zaad zo groot als kleine knikkers, dus redelijk in de buurt), maar is goed herkenbaar dus ook heel goed binnen de perken te houden. Moet een beetje arme grond hebben.
Ik vermoed dat Oostindische Kers daar geen bezwaar tegen zal hebben. Het klimt ook op vanalles, ik had het vorig jaar in de klimroos, de clematis, over/door een gestapeld muurtje heen. En het laat zich een stuk makkelijker verwijderen dan vergelijkbaar agressieve groeiers zoals braam.quote:Op zondag 18 april 2021 18:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dank voor de tip! Het is als ik het groenafval eraf haal meer een stammenbult en dat is ook wel weer tof. Het lijkt me alleen lastig om er planten op te laten groeien i.v.m. droogte. Ik zat te denken aan sedum.
Staat foto 2 nou bewust op de kop?quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:37 schreef Claudia_x het volgende:
De koeien gaat het land op:
[ afbeelding ]
En het land af:
[ afbeelding ]
Ja. Ik vond het iets Escheriaans hebben.quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Staat foto 2 nou bewust op de kop?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |