Daarom maait die bij mijn vader alleen overdag ergens tussen 12 en 16 uur; de kans dat hij dan een egel tegenkomt is nihil denk ik.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:21 schreef AnneX het volgende:
Gelukkig…het woord ‘egeltjes’ is gevallen.![]()
https://www.egelwerkgroep.com/post/robotmaaiers-gevaar-voor-egels
Dit vind ik ook wel een interessante vraag. Ik kwam bij een Google actie op volgende websitequote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Hoeveel overcapaciteit is raadzaam?
Hm, dan ga ik toch de M700 overwegen. Dank!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:24 schreef Boris_Boef het volgende:
[..]
Dit vind ik ook wel een interessante vraag. Ik kwam bij een Google actie op volgende website
https://agriworld.nl/hoe-vaak-moet-een-robotmaaier-maaien/
Samenvatting:
De capaciteit van de maaier is op basis van 24 uur wat betekent dat je in 12 uur maar de helft kunt maaien. Dus van 500 blijft dan maar 250 over. Houdt je ook rekening met veroudering kun je er nog wat vanaf tellen.
En hoef je niet iedere dag te maaien dan kun je er weer wat bij optellen. Heb je meerdere gebieden waar het apparaat naartoe moet dan kost dit heel veel capaciteit.
We hebben hier een maaier met capaciteit voor 4500 m2 en we hebben 1200 m2 ofzo in 3 stukken verdeeld met doorgangen en oprit. In het voorjaar twijfel je echt of je wel genoeg capaciteit hebt. Nu is de maaier helemaal bij en gaat het met gemak.
Heb de draden ook op het gras gelegd en met pennen vastgezet. Na een goede week zie je 95% niet meer. Voordeel is dat je het nog relatief makkelijk kan aanpassen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben wel gewend om met de spade te werken en heb getwijfeld tussen ingraven of gewoon strak op het gras leggen. Ik ga strak op het gras leggen omdat ik waarschijnlijk volgend jaar nog één nieuwe border wil maken en omdat ik niet verticuteer. Ik heb begrepen dat het draad vanzelf mooi ingroeit.
Heb je de knoop al doorgehakt? Ik heb gisteren de Landroid M500 aangeschaft en ga de komende weken eens kijken hoe ik die optimaal aansluit/installeer.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm, dan ga ik toch de M700 overwegen. Dank!
De WR141E of de WR165E?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:45 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Heb je de knoop al doorgehakt? Ik heb gisteren de Landroid M500 aangeschaft en ga de komende weken eens kijken hoe ik die optimaal aansluit/installeer.
Ja, wij gaan voor de 700. We hebben zo'n 350 m2 aan gras, maar het is niet bepaald één groot open stuk.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:45 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Heb je de knoop al doorgehakt? Ik heb gisteren de Landroid M500 aangeschaft en ga de komende weken eens kijken hoe ik die optimaal aansluit/installeer.
Ben benieuwd hoe het jou bevalt. Wij hebben tegen de 250m2, met ook best wel wat 'eilandjes'. App instaleren en apparaat koppelen was in ieder geval simpel (QR code scannen, wifi password ingeven, klaar). Als het niet meer zo hard regent, ga ik met de draad aan de slag.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, wij gaan voor de 700. We hebben zo'n 350 m2 aan gras, maar het is niet bepaald één groot open stuk.
Goed om te horen! Ik vind het aansluiten van het laadstation wel spannend. Hoe gaat dat precies? Wat is nou een goede plek voor zo'n station? Ben je daar al over uit?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:47 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het jou bevalt. Wij hebben tegen de 250m2, met ook best wel wat 'eilandjes'. App instaleren en apparaat koppelen was in ieder geval simpel (QR code scannen, wifi password ingeven, klaar). Als het niet meer zo hard regent, ga ik met de draad aan de slag.
Ja, dat valt me nu pas op. Ik zal 'em even iets verhangen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:08 schreef bleiblei het volgende:
Als je em iets lager had gericht, had je een mooie rooie vlek rechts op de muur kunnen flatsen voor een vet effect.
Ja, ik vind dat drumstel zo cool.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de kleuren zo mooi van die kamer!
Echt een tienerkamer, he? Zo langzaamaan verandert dat toch.
Hoe gaat het nu met jouw maaier?quote:Op zondag 5 september 2021 10:13 schreef Tuindier het volgende:
Die ziet er uit als een leuke optie ja! Ben benieuwd wat ie zou moeten kosten en hoe goed hij verschillende ‘eilanden’ in de tuin aan kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |