abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198220191
Volgens de voorman van de extremistische christelijke partij SGP, Kees van der Staaij, gaat de tekst over valse godsdiensten in het beginselprogramma van de partij onder meer over de islam. Dat zegt hij donderdag bij Nieuwsuur.

Op de vraag van presentatrice Mariëlle Tweebeeke over wat een valse godsdienst is volgens de SGP zegt Kees van der Staaij dat het een oude term uit het belijdenisschrift uit de zestiende eeuw is en dat het beginselprogramma naar die tekst verwijst. Als concrete voorbeeld noemt van der Staaij de islam.

“Bijvoorbeeld, je zou kunnen denken aan de islam. Dat is wat er in die tijd ook mee werd bedoeld. In de context van de 16e eeuw stond het met katholieken veel scherper tegenover elkaar, maar de katholieken kunnen gerust zijn. Het zou niet denkbaar zijn om nu te zeggen dat de katholieken geen vrijheid van godsdienst hebben,” aldus van der Staaij.

Besef wat deze meneer roept op de nationale tv in 2021.

Uitroeien van bijv. de Islam, daar doelt die op in zijn partijprogramma, dat is wat die hier expliciet roept. De interviewster vindt dit niet eens een uitspraak om bij stil te staan en vraagt door: ‘En de Katholieken?’

Nee! Die kunnen gerust zijn, want meneer van der Staaij wil enkel Moslims uitroeien.

Christelijke waarden? Vind je het gek dat Kerken net zo snel dicht gaan als fysieke kledingwinkels.

Het anti-islam-standpunt van de partij (God mag weten waarom), maakt de SGP - helaas voor hen - intellectueel gezien volledig ongeloofwaardig.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  vrijdag 26 februari 2021 @ 17:23:52 #2
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198220292
Er is er nog een.
Praat over de hel en je komt er.
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 17:35:08 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_198220438
Geen idee over welke tekst het gaat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_198220916
Wat is het doel van dit topic, behalve open deuren openen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 19:02:41 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198221676
Ik heb de FA's gevraagd de twee SGP topics samen te voegen, ik vind dat er onvoldoende relevantie en inhoud is voor 2 aparte topics over de SGP die ook nog eens op elkaar aansluiten
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198221882
Waarom zouden de standpunten van de SGP islamofobie zijn?
Een fobie is een irrationele angst. Ik zie geen (irrationele) angst in de standpunten.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:28:21 #7
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198231654
Tjah, dat is hun cultuur hè.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:29:43 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198231676
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat is het doel van dit topic, behalve open deuren openen?
Even zeuren over de SGP waarschijnlijk. Want dat is hip.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:42:35 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198231822
Topic van een moslim die het niet leuk vind dat een concurrerende ideologie die islam maar niks vind.

Want zoals we allemaal weten, is de islam zelf natuurlijk reuze tolerant richting andere geloofs-ideologieën :')

En als klap op de vuurpijl word commentaar op de islam natuurlijk op 1 lijn gezet met ze willen uitroeien.

:O
&lt;signature here&gt;.
pi_198232320
Christendom en Islam zijn spaken van hetzelfde wiel.
Conscience do cost.
pi_198242495
Ik vind heel erg jammer dat er nooit inhoudelijk wordt gereageerd op dit soort topics, maar vanuit de onderbuik. Gemiste kans.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_198244393
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:59 schreef Gibraltar70 het volgende:
Ik vind heel erg jammer dat er nooit inhoudelijk wordt gereageerd op dit soort topics, maar vanuit de onderbuik. Gemiste kans.
Krijg ik dan nog een inhoudelijk antwoord?
  zondag 28 februari 2021 @ 09:14:04 #13
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_198245180
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:35 schreef sp3c het volgende:
Geen idee over welke tekst het gaat
Matteus 7:15
Non possumus non loqui
pi_198245567
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:35 schreef sp3c het volgende:
Geen idee over welke tekst het gaat
De beginselverklaring van de SGP verwijst naar de Nederlandse geloofsbelijdenis van 1561, geschreven door Guido de Brès. Ook in mijn kerk wordt die geloofsbelijdenis gebruikt, maar je moet hem wel in de context lezen: het was een uitleg van Guido de Brès gericht aan koning Filips II om onder andere uit te leggen dat de protestanten geen revolutionaire mensen waren, zoals de wederdopers die op dat moment ook een grote factor waren wel waren (die gooiden zelfs alle niet wederdopers uit Münster en riepen het uit tot het nieuwe Jeruzalem).

De zin over het weren en uitroeien van alle valse godsdienst is begin van de 20e eeuw geschrapt, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198252783
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waarom zouden de standpunten van de SGP islamofobie zijn?
Een fobie is een irrationele angst. Ik zie geen (irrationele) angst in de standpunten.
Over welke standpunten hebben jij en TS het? Want jullie lijken met lucht naar elkaar te smijten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_198252820
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Over welke standpunten hebben jij en TS het? Want jullie lijken met lucht naar elkaar te smijten.
Ik heb het over de SGP als geheel en dus alle partijstandpunten.
pi_198252881
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik heb het over de SGP als geheel en dus alle partijstandpunten.
Als TS het heeft over het oude beginselprogramma, dan kunnen we dat gerust islamofobisch noemen - al hoewel de tekst zich niet specifiek richt op de Islam, maar eigenlijk alle andere religies. Echter het is weinig actueel, het huidige partijprogramma is nogal anders.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 1 maart 2021 @ 11:51:19 #18
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198265999
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als TS het heeft over het oude beginselprogramma, dan kunnen we dat gerust islamofobisch noemen - al hoewel de tekst zich niet specifiek richt op de Islam, maar eigenlijk alle andere religies. Echter het is weinig actueel, het huidige partijprogramma is nogal anders.
Er is niets Islamofobisch aan: vanuit hun perspectief is het Christendom het enige ware geloof. Alle andere geloven zijn heidens. Ze zijn niet bang voor de Islam, ze vinden het een dwaalleer. Dat geldt niet alleen voor de Islam, maar ook voor alle andere geloven. Dat mogen ze vinden. De ironie is dat veel van die andere geloven dat ook vinden. Allemaal een laken een pak.

Daarbij: kritiek op de Islam maakt het nog geen fobie. Een fobie is een irrationele angst. De Islam en haar huidige vertegenwoordigers geven de gemiddelde humanist of christen voldoende aanleiding tot zorgen en kritiek zonder direct als irrationeel weggezet te hoeven worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 01-03-2021 14:05:10 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_198287440
Die rooie refereert naar een artikel die gaat over een vals geloof in de 16de eeuw, en dat is expliciet het Katholieke geloof. Maar deze rooie maakt graag de brug naar de Islam, omdat dit scoort in Nederland. De ene partij gebruikt de Turken (bijv. Armeense kwestie, Erdogan) en de andere partij gebruikt de Islam om stemmen te winnen. Dit is het verval van de Nederlandse democratie, omdat partijen niet meer vertrekken vanuit hun bestaansrecht. SGP, een Christelijke partij; vertrek vanuit je principes, je normen en waarden en probeer op die manier kiezers te overtuigen, niet door Moslims te bashen.

Hier ligt een grote rol voor Nederlanders die de Islam aanhangen en Nederlanders met Turkse roots. Wij laten dit gebeuren over onze rug, dat mensen en partijen over onze rug willen scoren. De derde en vierde generatie Nederlanders met Turkse en Islamistische achtergrond, die zijn steeds meer hoogopgeleid en zijn steeds meer communicatiever en weten steeds meer het nationale debat te vinden. Dit gaat goed komen. Dit zijn de stuiptrekkingen van de populistische partijen in dit land.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_198287778
Je kunt van de SGP vanalles vinden, maar populistisch zijn ze zeker niet.

En dat de motie over de Armeense genocide niks met stemmen winnen te maken heeft is je al omstandig uitgelegd. Ondertussen is er ook een motie aangenomen waarin wat China tegen de islamitische Oeigoeren doet een genocide wordt genoemd, hoe past dat in jouw "moslim bashen" verhaaltje?

Daarbij is deze beginselverklaring al decennia oud, ook niet echt een recente zaak die met de verkiezingen te maken heeft.


Je moet eens de actualiteit gaan volgen, een aantal partijen die jij basht (D66, CU) zijn de partijen die het meest voor moslims op komen in de Tweede Kamer.

[ Bericht 37% gewijzigd door Hanca op 02-03-2021 17:21:36 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 18:02:44 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198288531
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:57 schreef Gibraltar70 het volgende:
Die rooie refereert naar een artikel die gaat over een vals geloof in de 16de eeuw, en dat is expliciet het Katholieke geloof. Maar deze rooie maakt graag de brug naar de Islam, omdat dit scoort in Nederland. De ene partij gebruikt de Turken (bijv. Armeense kwestie, Erdogan) en de andere partij gebruikt de Islam om stemmen te winnen. Dit is het verval van de Nederlandse democratie, omdat partijen niet meer vertrekken vanuit hun bestaansrecht. SGP, een Christelijke partij; vertrek vanuit je principes, je normen en waarden en probeer op die manier kiezers te overtuigen, niet door Moslims te bashen.

Hier ligt een grote rol voor Nederlanders die de Islam aanhangen en Nederlanders met Turkse roots. Wij laten dit gebeuren over onze rug, dat mensen en partijen over onze rug willen scoren. De derde en vierde generatie Nederlanders met Turkse en Islamistische achtergrond, die zijn steeds meer hoogopgeleid en zijn steeds meer communicatiever en weten steeds meer het nationale debat te vinden. Dit gaat goed komen. Dit zijn de stuiptrekkingen van de populistische partijen in dit land.
DENK en de SGP zijn ongeveer even groot dus het houdt elkaar in balans. En de SGP is totaal niet populistisch, dat snap je toch hopelijk wel?

Maar mischien is het relevanter als je als 3e of 4e generatie Nederlander van Turkse afkomst je meer bezig houdt met Nederland dan met Turkije of zeg ik nu iets raars?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 maart 2021 @ 19:34:21 #22
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198306635
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:57 schreef Gibraltar70 het volgende:
Die rooie refereert naar een artikel die gaat over een vals geloof in de 16de eeuw, en dat is expliciet het Katholieke geloof. Maar deze rooie maakt graag de brug naar de Islam, omdat dit scoort in Nederland. De ene partij gebruikt de Turken (bijv. Armeense kwestie, Erdogan) en de andere partij gebruikt de Islam om stemmen te winnen. Dit is het verval van de Nederlandse democratie, omdat partijen niet meer vertrekken vanuit hun bestaansrecht. SGP, een Christelijke partij; vertrek vanuit je principes, je normen en waarden en probeer op die manier kiezers te overtuigen, niet door Moslims te bashen.

Hier ligt een grote rol voor Nederlanders die de Islam aanhangen en Nederlanders met Turkse roots. Wij laten dit gebeuren over onze rug, dat mensen en partijen over onze rug willen scoren. De derde en vierde generatie Nederlanders met Turkse en Islamistische achtergrond, die zijn steeds meer hoogopgeleid en zijn steeds meer communicatiever en weten steeds meer het nationale debat te vinden. Dit gaat goed komen. Dit zijn de stuiptrekkingen van de populistische partijen in dit land.
Zodra jij en de jouwen de door de Turkse staat gefinancierde moskeeën gedag zeggen door ze a) onafhankelijk van Turkije in te richten, of b) op te doeken en voor jezelf te beginnen hoor je er niemand meer over. Jullie toekomst is hier. Nederland is ook jullie land. Verbrand die schepen achter je.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_198307054
Islamofobie is heel gezond.

Als je namelijk zelf geen moslim bent en ook niet van plan bent om te worden, dan is meer moslims importeren naar je land of nabije omgeving in alle opzichten een bedreiging.

Draai het eens om. Denk je dat ze in Saudi-Arabië geen 'Katholiekofobie' hebben? Of 'Jodendomfobie?'

Zitten de mensen daar te wachten op miljoenen varkensvleesetende hoofddoekloze atheïsten als nieuwe buren?

Oh nee, alleen blanken zijn natuurlijk discriminerend. :z
pi_198308029
TS snapt de SGP niet helemaal volgens mij. Bij de SGP is het woord van God (de bijbel) leidend. Als de SGP 75+ zetels zou hebben zou de bijbel hét referentiepunt zijn voor alles in Den Haag net als dat het nu hét referentiepunt is voor het partijprogramma van de SGP. In de Bijbel is men geenszins fan van welk andere religie of god dan ook, dus logisch dat de SGP tegen de islam is en al helemaal tegen meer aanwezigheid en invloed van de islam in Nederland. "Moslims uitroeien" zie ik ze dan weer niet doen. Eerder de islam als religie klein houden of weghouden uit de politiek en samenleving en heel erg hun best doen om moslims te bekeren tot het protestantisme. Uiteraard hopen ze alle moslims te bekeren.. dat kun je uitroeien noemen maar ik denk bij dat woord eerder aan genocide.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:08:57 #25
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198308764
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 19:53 schreef matigeuser het volgende:
Islamofobie is heel gezond.

Als je namelijk zelf geen moslim bent en ook niet van plan bent om te worden, dan is meer moslims importeren naar je land of nabije omgeving in alle opzichten een bedreiging.
Onder voorwaarde dat je zelf heel onzeker bent over je identiteit en cultuur.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:19:18 #26
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198310343
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:08 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Onder voorwaarde dat je zelf heel onzeker bent over je identiteit en cultuur.
Of gewoon geen trek hebt in een vijandige overname van jouw organisatie en dus ook niet een situatie in de hand wilt werken waarin dat mogelijk wordt.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:25:56 #27
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198310556
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Of gewoon geen trek hebt in een vijandige overname van jouw organisatie en dus ook niet een situatie in de hand wilt werken waarin dat mogelijk wordt.
Dan kom je wel al snel bij een fobie uit. Overname? :D
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:29:51 #28
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198310639
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
TS snapt de SGP niet helemaal volgens mij. Bij de SGP is het woord van God (de bijbel) leidend. Als de SGP 75+ zetels zou hebben zou de bijbel hét referentiepunt zijn voor alles in Den Haag net als dat het nu hét referentiepunt is voor het partijprogramma van de SGP. In de Bijbel is men geenszins fan van welk andere religie of god dan ook, dus logisch dat de SGP tegen de islam is en al helemaal tegen meer aanwezigheid en invloed van de islam in Nederland. "Moslims uitroeien" zie ik ze dan weer niet doen. Eerder de islam als religie klein houden of weghouden uit de politiek en samenleving en heel erg hun best doen om moslims te bekeren tot het protestantisme. Uiteraard hopen ze alle moslims te bekeren.. dat kun je uitroeien noemen maar ik denk bij dat woord eerder aan genocide.
De SGP heeft diverse oorlogen in het verleden dan ook religieus gemotiveerd. Van de Irakoorlog tot het ingrijpen in Indonesië/Guinea. Het waren immers moslims.

Verder ook nog dit:
https://www.rd.nl/artikel(...)p-sgp-manifest-islam
https://www.trouw.nl/nieu(...)an-kersten~be8ec4cd/

Katholieken en Joden zijn in het verleden ook niet veilig bij hen geweest. Laten we daar ajb niet voor wegkijken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:58:08 #29
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198316015
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:08 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Onder voorwaarde dat je zelf heel onzeker bent over je identiteit en cultuur.
Bedoel jij niet: als je er niet voor kiest om je eigen cultuur verdrongen te zien worden?

Want ja, als jij jezelf in een vlaag van deugen vertelt dat een straatbeeld waar arabisch word gesproken, en de hoofddoeken niet te tellen zijn, allemaal "bij de NL cultuur horen", dan zal er niks aan de hand zijn, nee.

Maar cultuurrelativisme is wat anders dan zeker zijn van je cultuur hé? :)
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:06:47 #30
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198316139
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Bedoel jij niet: als je er niet voor kiest om je eigen cultuur verdrongen te zien worden?
Het hele ding is nu juist dat 'de islam' of Surinamers maar een hele kleine invloed hebben op cultuurverandering. Een cultuur die zelf trouwens al niet meer dan 150 jaar oud is. Van stamppot tot de standbeelden en het burgerlijke ideaalplaatje: ouder dan twee eeuwen is het niet. En Nederlands is het vaak ook niet.

Amerika en hun lobbyclubs zoals AmCham hebben vele malen meer een culturele invloed op ons, en zijn de populisten blind voor (sterker: doen er aan mee).

Als Sinterklaas en Sint Maarten al verdwijnt, dan komt dat niet door de Surinamers of Moslims, maar door Halloween, de Kerstman en Black Friday.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:17:49 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198316294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het hele ding is nu juist dat 'de islam' of Surinamers maar een hele kleine invloed hebben op cultuurverandering. Een cultuur die zelf trouwens al niet meer dan 150 jaar oud is. Van stamppot tot de standbeelden en het burgerlijke ideaalplaatje: ouder dan twee eeuwen is het niet.
Nou, het straatbeeld van menig (achterstands)wijk is natuurlijk veranderd, de afgelopen 70 jaar.

Dus ik denk dat je, als je daar als inheemse nederlander woont, dat geen kleine invloed vind. Maar e.e.a. hangt van je perspectief af. In de kak buurt waar ik woon is er ook niet veel te merken, dat is waar inderdaad.

quote:
Amerika en hun lobbyclubs zoals AmCham hebben vele malen meer een culturele invloed op ons, en zijn de populisten blind voor (sterker: doen er aan mee).

Als Sinterklaas en Sint Maarten al verdwijnt, dan komt dat niet door de Surinamers of Moslims, maar door Halloween, de Kerstman en Black Friday.
Klopt.

Maar bv, de verlichting an sich, kun je zeggen dat het een Engelse invloed was. Al was het ook iets nederlands; maar allicht voor Frankrijk was het dan een buitenlandse invloed.

Ga je dus naar: maar valt de waarde van zo'n invloed te bepalen?

Wat voor goeds heeft iemand ooit zien komen van islamitische culturen?

Moslims spelen reflexmatig natuurlijk altijd mooi weer, mbt 'de vruchten' van hun toppie culturen, maar ik zie alleen maar door en door rotte vruchten.
&lt;signature here&gt;.
pi_198317120
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het hele ding is nu juist dat 'de islam' of Surinamers maar een hele kleine invloed hebben op cultuurverandering.
Dat geldt voor Surinamers, maar niet voor de islam. Die laatste heeft namelijk wat gewelddadige fanatiekelingen die al snel met genoeg zijn om veel Nederlandse culturele uitingen te onderdrukken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:39:11 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198317395
Islamofobie bestaat niet.

Er is niets mis met het standpunt van de SGP.
Alleen erg hypocriet, omdat het zelf religieuze gekken zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:40:39 #34
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198317419
Zozo.. religieuze gekken nog wel. poei poei.... frustratie even weer kwijt?
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:41:29 #35
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198317432
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dan kom je wel al snel bij een fobie uit. Overname? :D
Ja, overname. Het zal niet de eerste keer zijn dat inheemse culturen het onderspit delven tegen een gestage stroom nieuwkomers. Europa had er zelf ook ooit een handje van om dat soort dingen te flikken, en natuurlijk heeft de islam een soortgelijk verleden. :)
pi_198317448
Wat is islamofobie?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:15:48 #37
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198317927
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:41 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, overname. Het zal niet de eerste keer zijn dat inheemse culturen het onderspit delven tegen een gestage stroom nieuwkomers. Europa had er zelf ook ooit een handje van om dat soort dingen te flikken, en natuurlijk heeft de islam een soortgelijk verleden. :)
Als je maar genoeg generaties terug gaat, tot 1800 of 1850, dan is Nederland al reeds overgenomen door buitenlanders. En die kwamen dan o.a. van absolutistische monarchieën vandaan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:27:38 #38
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198318105
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nou, het straatbeeld van menig (achterstands)wijk is natuurlijk veranderd, de afgelopen 70 jaar.

Dus ik denk dat je, als je daar als inheemse nederlander woont, dat geen kleine invloed vind. Maar e.e.a. hangt van je perspectief af. In de kak buurt waar ik woon is er ook niet veel te merken, dat is waar inderdaad.
Ja, het is veranderd maar niet perse verslechterd. Dat is misplaatste nostalgie. Achterbuurten waren in 1950 geen pretje, vol met opgehitste mensen waarvan ruim 10% analfabeet, en vele woningen hadden bijvoorbeeld geen eigen toilet (een makkelijk te controleren feit). Voor zover het wel is verslechterd komt dat hoofdzakelijk door rechts segregatiebeleid en het streven naar een Angelsaksische samenleving, niet door links.

quote:
[..]

Klopt.

Maar bv, de verlichting an sich, kun je zeggen dat het een Engelse invloed was. Al was het ook iets nederlands; maar allicht voor Frankrijk was het dan een buitenlandse invloed.

Ga je dus naar: maar valt de waarde van zo'n invloed te bepalen?

Wat voor goeds heeft iemand ooit zien komen van islamitische culturen?

Moslims spelen reflexmatig natuurlijk altijd mooi weer, mbt 'de vruchten' van hun toppie culturen, maar ik zie alleen maar door en door rotte vruchten.
De vruchten van de superieure westerse cultuur zijn ook pas relatief nieuw en gaan niet verder terug dan 1700 of 1800. Voor 95% van de geschiedenis was het westen net zo verrot of verrotter als de de Islam, die bovendien stukken sneller seculariseren dan de mensenhatende extremisten van de SGP. Het heeft uiteindelijk gewoonweg meer te maken met vrijheid, onderwijs en de aanwezigheid van dictators (en de onderontwikkeling van het Rifgebergte tov rest van Marokko) dan het geloof an sich. Maar goed, dit is als praten tegen een muur. Ik ken jouw xenofobe, onderdrukkende en hooghartige oeuvre.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198318144
Als het over joden ging dan was Nederland te klein.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_198318295
quote:
13s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:29 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Als het over joden ging dan was Nederland te klein.
Daar gaat het toch ook over? En Hindoestanen, Katholieken, agnosten, atheïsten enzovoort enzoverder.
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:41:53 #41
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198318343
quote:
13s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:29 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Als het over joden ging dan was Nederland te klein.
Als er zoiets was als een Joodse ISIS, verschillende Joodse theocratieën waar de mensenrechten werden genegeerd, en door Israel betaalde synagoges waar Joodse jeugd actief werd aangemoedigd om loyaal te zijn aan die theologische regimes waar mensenrechten worden genegeerd, dan was deze ophef er ook over Joden. Daarbij moet de eerste Jood zich nog opblazen op een markt of zijn Uzi leegschieten in tram.

Maar goed, dat weet jij stiekem ook allemaal wel. Het is alleen makkelijker de slachtoffer kaart te trekken dan verantwoordelijkheid te nemen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:51:13 #42
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198318482
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:27 schreef Klopkoek het volgende:

Voor zover het wel is verslechterd komt dat hoofdzakelijk door rechts segregatiebeleid
Maar het is natuurlijk een verworvenheid, dat de overheid je niet gaat vertellen dat jij daar en daar moet wonen.

Als je louter het feit dat je voor een grotere woning, meer geld moet betalen, "rechts segregatiebeleid" wil noemen, duidelijk.

quote:
net zo verrot of verrotter als de de Islam, die bovendien stukken sneller seculariseren dan de mensenhatende extremisten van de SGP.
Heb je daar een bron van?

En vind je heel de islam tegenover alleen de SGP zetten, en dat is ervanuit gaande, dat je die snellere secularisatie hard kan maken, en niet een gevalletje "projecteren op de nobele wilden", niet een beetje appels met peren vergelijken?

Lijkt me wat netter dan, om de extremistische uithoek SGP te vergelijken met de resp. extremistische uithoeken van de islam.

quote:
Het heeft uiteindelijk gewoonweg meer te maken met vrijheid, onderwijs en de aanwezigheid van dictators (en de onderontwikkeling van het Rifgebergte tov rest van Marokko) dan het geloof an sich.
Klopt. Ik beschouw religie als een cultuur element.

quote:
Maar goed, dit is als praten tegen een muur. Ik ken jouw xenofobe, onderdrukkende en hooghartige oeuvre.
Ja, en extra deugpunten van mij door toch maar weer ff de boodschap neer te zetten dat die hele islam stiekem toch veel humaner, en sneller "seculariserend" is dan de SGP he? ;)

Nevermind dat de praktijk wat anders laat zien.
&lt;signature here&gt;.
pi_198318780
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:27 schreef Klopkoek het volgende:

De vruchten van de superieure westerse cultuur zijn ook pas relatief nieuw en gaan niet verder terug dan 1700 of 1800. Voor 95% van de geschiedenis was het westen net zo verrot of verrotter als de de Islam, die bovendien stukken sneller seculariseren dan de mensenhatende extremisten van de SGP. Het heeft uiteindelijk gewoonweg meer te maken met vrijheid, onderwijs en de aanwezigheid van dictators (en de onderontwikkeling van het Rifgebergte tov rest van Marokko) dan het geloof an sich. Maar goed, dit is als praten tegen een muur. Ik ken jouw xenofobe, onderdrukkende en hooghartige oeuvre.
Nee, dat is niet waar. De reformatie maakte een heel groot verschil maar dan hebben we het dus over 200 jaar eerder, waarin ook het humanisme opkwam. Het heeft inderdaad alles te maken met vrijheid, en de islam loopt wat dat betreft dus minstens 500 jaar achter, verondersteld dat het ook een positieve ontwikkelling gaat doormaken.

Dat verklaart dan ook waarom er met de komst van de islam voor het eerst in meer dan 400 jaar weer religieus bloedvergieten in Nederland is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198318876
En ook voor de reformatie was het lang niet allemaal kommer en kwijl.
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:25:37 #45
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198318969
In mijn optiek ook allemaal zeer bedenkelijk, om te gaan schermen met dat het in het zeer grijze verleden allemaal niet pluis was.

Want dat lijkt me evident; maatschappijen zoals de onze zijn niet vanaf maandag op dinsdag gerealiseerd. Logisch dat dit alles een proces van eeuwen was.

Het is het bekende gehuichel van de (extreem)-linkse apologeten, die het simpelweg niet uit hun strot krijgen dat bepaalde windstreken op deze planeet nu eenmaal nog in de middeleeuwen leven.

En dus doen we een jij-bak: maar vroeger....

Maar daar zijn we natuurlijk nooit eerlijk in, dat we die wantoestanden aan het goedpraten zijn, dus proberen we het te verpakken als een historische beschouwing.

Maar ook daar kun je vrij vlot korte metten mee maken: we leven nu, niet toen. We hebben totaal geen boodschap aan 17 of 1800, we hebben te maken met anno 2021.
&lt;signature here&gt;.
pi_198319133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:41 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Als er zoiets was als een Joodse ISIS, verschillende Joodse theocratieën waar de mensenrechten werden genegeerd, en door Israel betaalde synagoges waar Joodse jeugd actief werd aangemoedigd om loyaal te zijn aan die theologische regimes waar mensenrechten worden genegeerd, dan was deze ophef er ook over Joden. Daarbij moet de eerste Jood zich nog opblazen op een markt of zijn Uzi leegschieten in tram.

Maar goed, dat weet jij stiekem ook allemaal wel. Het is alleen makkelijker de slachtoffer kaart te trekken dan verantwoordelijkheid te nemen.
Israel.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:26:49 #47
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198319846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:41 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, overname. Het zal niet de eerste keer zijn dat inheemse culturen het onderspit delven tegen een gestage stroom nieuwkomers. Europa had er zelf ook ooit een handje van om dat soort dingen te flikken, en natuurlijk heeft de islam een soortgelijk verleden. :)
Het zal hier eerder door het klimaat onleefbaar worden dan dat we zullen overgenomen worden door moslims.

Dit is nu precies dat vijfde-colonne-geleuter wat je rustig een fobie mag noemen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:37:16 #48
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198319992
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
En ook voor de reformatie was het lang niet allemaal kommer en kwijl.
Dat zal best wanneer je een gemiddelde levensverwachting van 28 jaar en enorme lengteverschillen prima vindt, maar het was ook niet beter of slechter dan in China of de Islamitische wereld. Dat wordt pas sinds pakweg 1750 of 1800 echt duidelijk.

Wat wij hier dan daar van mee krijgen heeft meer met dictators en achtergestelde gebieden te maken dan met geloof. Het Rifgebergte is heel anders dan de stad (en het werven uit die gebieden was geen toeval).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:44:01 #49
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198320098
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk een verworvenheid, dat de overheid je niet gaat vertellen dat jij daar en daar moet wonen.

Als je louter het feit dat je voor een grotere woning, meer geld moet betalen, "rechts segregatiebeleid" wil noemen, duidelijk.
Dit is weer een invuloefening en stropopredenering van jouw kant...

De realiteit is trouwens dat DENK heel vaak progressiever stemt in de Tweede Kamer dan de rechts-populisten doen. Bijvoorbeeld vwb voorlichting over homoseksualiteit op scholen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198320124
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zal best wanneer je een gemiddelde levensverwachting van 28 jaar en enorme lengteverschillen prima vindt, maar het was ook niet beter of slechter dan in China of de Islamitische wereld. Dat wordt pas sinds pakweg 1750 of 1800 echt duidelijk.
Klopt, maar dat heeft allemaal vrij weinig met religie te maken. En daar ging het over.
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:55:12 #51
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198320265
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:36 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Israel.
Een historische mislukking en apartheidsstaat, dankzij de westerse beschaving.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:02:48 #52
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198320358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is weer een invuloefening en stropopredenering van jouw kant...
Welk gedeelte precies?

Dat het een vrijheid is dat de overheid je niet dicteert waar je moet wonen?

Of dat aantal vierkante meters van een woning zich 1 op 1 verhoud met de prijs van de woning?

quote:
De realiteit is trouwens dat DENK heel vaak progressiever stemt in de Tweede Kamer dan de rechts-populisten doen. Bijvoorbeeld vwb voorlichting over homoseksualiteit op scholen.
Ja, al die islamitische culturen zijn een feest der progressiviteit, is het niet?
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:09:10 #53
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198320433
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zal best wanneer je een gemiddelde levensverwachting van 28 jaar en enorme lengteverschillen prima vindt, maar het was ook niet beter of slechter dan in China of de Islamitische wereld. Dat wordt pas sinds pakweg 1750 of 1800 echt duidelijk.
Sure, in 20.000 voor christus zaten we allemaal in de modder.

:z

Dus?

Wat proberen mensen zoals jij te zeggen, door te blijven komen dat het hier ook niet altijd perfect was?

Moet ik daarom ineens "begrip" gaan krijgen voor primitiefheid elders?

Ik vind het een verworvenheid dat wij anno verder zijn, wil die vooruitgang graag behouden.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:21:24 #54
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198320587
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het zal hier eerder door het klimaat onleefbaar worden dan dat we zullen overgenomen worden door moslims.

Dit is nu precies dat vijfde-colonne-geleuter wat je rustig een fobie mag noemen.
Poem, de wil tot dominantie zit in de aard van het beestje Mens. De hele menselijke geschiedenis staat tot je beschikking. Lees erover en leer ervan.
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:24:14 #55
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198320643
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:36 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Israel.
Dat is een constitutionele republiek, geen theocratie.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:27:42 #56
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198320699
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:21 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Poem, de wil tot dominantie zit in de aard van het beestje Mens. De hele menselijke geschiedenis staat tot je beschikking. Lees erover en leer ervan.
De wil tot dominantie gaat zelfs zover dat het moslims al niet lukt om eensgezind tot een theocratische partij te komen die zetels weet te verwerven.

:')
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:38:43 #57
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198320865
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De wil tot dominantie gaat zelfs zover dat het moslims al niet lukt om eensgezind tot een theocratische partij te komen die zetels weet te verwerven.

:')
Denk. Al zijn de theocratische veren voorlopig nog niet zo zichtbaar.

En eensgezindheid is onder moslims inderdaad ver te zoeken.

Maar er is een verschil tussen:

quote:
Je hebt inhoudelijk gelijk, maar het zal zo'n vaart niet lopen
En:

quote:
Je kletst uit je nek; je zegt allemaal dingen die mijn wereldbeeld onderuit kegelen, en dat erkennen kan niet, want dan zal ik me anders op moeten gaan stellen, dus blijf ik maar hard roepen dat het allemaal onzin is.
En voorlopig horen we van jou alleen het 2de. ;)
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:42:00 #58
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198320906
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Denk. Al zijn de theocratische veren voorlopig nog niet zo zichtbaar.

En eensgezindheid is onder moslims inderdaad ver te zoeken.

Maar er is een verschil tussen:
[..]

En:
[..]

En voorlopig horen we van jou alleen het 2de. ;)
Inhoudelijk gelijk in wat? Een overname?
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:46:20 #59
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198320965
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:42 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Inhoudelijk gelijk in wat? Een overname?
Dat die mensen exponenten zijn van op z'n zachts gezegd problematische culturen, dat het realistische schuringen op kan leveren als we die mensen blijven importeren?

Dat je om bovenstaande reden dus behoorlijke frictie kunt verwachten van de bevolking; en dat die daar mensen daar dus eigenlijk wel hele goede redenen voor hebben?

Maar ik zeg het er meteen bij hé, dan kun je ze niet meer wegzetten als "racisten" ;)
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:59:00 #60
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198321186
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De wil tot dominantie gaat zelfs zover dat het moslims al niet lukt om eensgezind tot een theocratische partij te komen die zetels weet te verwerven.

:')
Dat hoeft ook niet. Niet alle maatschappelijke veranderingen verlopen via politieke partijen of Protocollen-van-Sion-achtige samenzweringen. Het zijn quasi-autonome dynamische processen die zich vanzelf gaan voordoen wanneer de samenstelling van een bevolking maar voldoende verschuift.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:01:20 #61
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198321226
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De wil tot dominantie gaat zelfs zover dat het moslims al niet lukt om eensgezind tot een theocratische partij te komen die zetels weet te verwerven.

:')
Grappig trouwens, hoe ook dat verschuift. Zo'n 15 jaar geleden was het veelgehoorde argument dat "ze niet eens een eigen partij hebben". Nu is het "geen theocratische partij die zetels weet te verwerven". Straks dan misschien weer "geen theocratische partij die meer dan 3 zetels weet te verwerven", enzovoorts.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:29:12 #62
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198321583
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat die mensen exponenten zijn van op z'n zachts gezegd problematische culturen, dat het realistische schuringen op kan leveren als we die mensen blijven importeren?
Het ging hier niet over 'schuringen' maar om een heuse overname.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:30:06 #63
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198321596
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:59 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Niet alle maatschappelijke veranderingen verlopen via politieke partijen of Protocollen-van-Sion-achtige samenzweringen. Het zijn quasi-autonome dynamische processen die zich vanzelf gaan voordoen wanneer de samenstelling van een bevolking maar voldoende verschuift.
Aha, en die overname zou zich bij welk percentage al voor kunnen doen? Desnoods grijpen moslims met geweld de regie? Of hoe moet ik dat voor me zien?
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:33:54 #64
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198321643
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:29 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het ging hier niet over 'schuringen' maar om een heuse overname.
Maar de schuringen zijn dus realistisch?

En mensen die dat vinden/opmerken, zijn dus geen racisten?
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:36:32 #65
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198321686
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:33 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar de schuringen zijn dus realistisch?

En mensen die dat vinden/opmerken, zijn dus geen racisten?
Geen idee waar dit vandaan komt ineens.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:37:40 #66
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198321715
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:30 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Aha, en die overname zou zich bij welk percentage al voor kunnen doen? Desnoods grijpen moslims met geweld de regie? Of hoe moet ik dat voor me zien?
Maar er zijn dus gewoon al wijken, waar effectief islamitische mores gelden.

Denk maar aan de dames die lekker zomers gekleed gaan en effectief het leven zuur gemaakt word, en hun kleding keuze aanpassen.

Is dat 'overgenomen' genoeg,

Of gaan we voor de gelegenheid dat bagatelliseren, omdat overnemen alleen overnemen is als ze ook alles overnemen?
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:39:34 #67
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198321745
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:36 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Geen idee waar dit vandaan komt ineens.
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:42 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Inhoudelijk gelijk in wat? Een overname?
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat die mensen exponenten zijn van op z'n zachts gezegd problematische culturen, dat het realistische schuringen op kan leveren als we die mensen blijven importeren?

Dat je om bovenstaande reden dus behoorlijke frictie kunt verwachten van de bevolking; en dat die daar mensen daar dus eigenlijk wel hele goede redenen voor hebben?
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:29 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het ging hier niet over 'schuringen' maar om een heuse overname.
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:33 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar de schuringen zijn dus realistisch?

En mensen die dat vinden/opmerken, zijn dus geen racisten?
Ik heb het even herhaald.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:40:41 #68
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198321765
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik heb het even herhaald.
Ja, maar nog steeds is het dan onduidelijk waar je ineens het woord 'racisten' vandaan tovert.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:40:44 #69
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198321766
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:30 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Aha, en die overname zou zich bij welk percentage al voor kunnen doen? Desnoods grijpen moslims met geweld de regie? Of hoe moet ik dat voor me zien?
Lieve persoon, ik reageerde gewoon op een stukje gepsychologiseer-van-de-koude-grond met een analogie uit het zakenleven. Je kunt struikelen over het woordje "overname", maar uiteindelijk komt het natuurlijk neer op het vrij logische principe dat een samenleving als vanzelf zal gaan veranderen wanneer er maar lang genoeg en in hard genoeg tempo vreemden met een totaal andere culturele achtergrond worden binnengelaten zonder dat er een eis tot assimiliatie tegenover wordt gesteld. Zo'n heel verrassende observatie lijkt me dat toch niet.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:41:50 #70
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198321784
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar er zijn dus gewoon al wijken, waar effectief islamitische mores gelden.

Denk maar aan de dames die lekker zomers gekleed gaan en effectief het leven zuur gemaakt word, en hun kleding keuze aanpassen.

Is dat 'overgenomen' genoeg,

Of gaan we voor de gelegenheid dat bagatelliseren, omdat overnemen alleen overnemen is als ze ook alles overnemen?
Een wijk waar moslims de lakens uitdelen is inderdaad wel lekker vergelijkbaar met waar Iblardi op doelde.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:43:09 #71
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198321812
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, maar nog steeds is het dan onduidelijk waar je ineens het woord 'racisten' vandaan tovert.
Het is/was redelijk veel voorkomend dat mensen die kritiek op immigratie hebben zo genoemd worden ;)
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:44:34 #72
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198321833
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is/was redelijk veel voorkomend dat mensen die kritiek op immigratie hebben zo genoemd worden ;)
Goed verhaal, maar dat is hier nergens genoemd.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:48:18 #73
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198321903
quote:
9s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Een wijk waar moslims de lakens uitdelen is inderdaad wel lekker vergelijkbaar met waar Iblardi op doelde.
Dat lijkt inderdaad een nogal opportunistische focus op wat woorden idd.

Want vrij breed is de constante dat velen van ons gewoon niet zitten te wachten op invloeden die we zondermeer negatief vinden.

Dat is waar het om gaat.

Maar met laser focus blijf jij kijken naar wat specifieke woorden?

Leuk dat je dan blijft opmerken dat er geen sprake is van een overname, conform de definitie, die jij, nu, graag wenst te hanteren.

Maar heb je ook nog een mening over die wijken waar moslims de lakens uitdelen?

Heb je ook nog een mening over bv al die PVV stemmers, die, louter omdat ze niet op die invloeden zitten te wachten, op die PVV stemmen?

Mocht daar twijfel over bestaan: het gaat dus om die ongewenste invloeden.

Niet om de specifieke vorm daarvan.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:49:17 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198321918
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:44 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Goed verhaal, maar dat is hier nergens genoemd.
Da's wederom niet het punt.

Het komt over als tot het oneindige eromheen blijven draaien.....
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:51:36 #75
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198321961
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Da's wederom niet het punt.

Het komt over als tot het oneindige eromheen blijven draaien.....
Neuh, ik heb dat woord nergens gebruikt dus voel ook niet de behoefte om me te verantwoorden of in te gaan op een stropop.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:53:29 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198321991
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Neuh, ik heb dat woord nergens gebruikt dus voel ook niet de behoefte om me te verantwoorden of in te gaan op een stropop.
Maar je kunt ingaan op die andere die nog openstond ;)

quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat lijkt inderdaad een nogal opportunistische focus op wat woorden idd.

Want vrij breed is de constante dat velen van ons gewoon niet zitten te wachten op invloeden die we zondermeer negatief vinden.

Dat is waar het om gaat.

Maar met laser focus blijf jij kijken naar wat specifieke woorden?

Leuk dat je dan blijft opmerken dat er geen sprake is van een overname, conform de definitie, die jij, nu, graag wenst te hanteren.

Maar heb je ook nog een mening over die wijken waar moslims de lakens uitdelen?

Heb je ook nog een mening over bv al die PVV stemmers, die, louter omdat ze niet op die invloeden zitten te wachten, op die PVV stemmen?

Mocht daar twijfel over bestaan: het gaat dus om die ongewenste invloeden.

Niet om de specifieke vorm daarvan.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:54:37 #77
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198322008
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat lijkt inderdaad een nogal opportunistische focus op wat woorden idd.

Want vrij breed is de constante dat velen van ons gewoon niet zitten te wachten op invloeden die we zondermeer negatief vinden.

Dat is waar het om gaat.

Maar met laser focus blijf jij kijken naar wat specifieke woorden?

Leuk dat je dan blijft opmerken dat er geen sprake is van een overname, conform de definitie, die jij, nu, graag wenst te hanteren.

Maar heb je ook nog een mening over die wijken waar moslims de lakens uitdelen?

Heb je ook nog een mening over bv al die PVV stemmers, die, louter omdat ze niet op die invloeden zitten te wachten, op die PVV stemmen?

Mocht daar twijfel over bestaan: het gaat dus om die ongewenste invloeden.

Niet om de specifieke vorm daarvan.
Wat een vermoeiende manier van discussiëren dit, mijn god. Veel plezier ermee.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:55:40 #78
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198322027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:54 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat een vermoeiende manier van discussiëren dit, mijn god. Veel plezier ermee.
Je bent gewoon uitgeluld, dus? :)
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:02:02 #79
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198322134
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je bent gewoon uitgeluld, dus? :)
Wat jij wil joh. Maak er iets moois van.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:02:32 #80
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198322145
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat jij wil joh. Maak er iets moois van.
Je bent dus uitgeluld ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_198322444
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 19:53 schreef matigeuser het volgende:

Draai het eens om. Denk je dat ze in Saudi-Arabië geen 'Katholiekofobie' hebben? Of 'Jodendomfobie?'

Zitten de mensen daar te wachten op miljoenen varkensvleesetende hoofddoekloze atheïsten als nieuwe buren?

De Arabische Golfstaten hebben relatief gezien de meeste immigranten ter wereld. Dit zijn wereldwijd de top 3 landen qua immigranten als deel van de totale bevolking, de Arabische Emiraten aan kop met 87.9%.

United Arab Emirates 8,587,256 inwoners waarvan 87.9% migranten
Qatar 2,229,688 inwoners waarvan 78.7% migranten
Kuwait 3,034,845 inwoners waarvan 72.1% migranten
https://en.wikipedia.org/(...)immigrant_population
Aninda Chakma
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 18:27:14 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198322598
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:24 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat is een constitutionele republiek, geen theocratie.
Daar denken veel seculiere Israeli's tegenwoordig anders over.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 18:28:55 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198322639
Kunnen we terug naar de basis, dat wil zeggen de SGP en islamofobie? Want de discussie die nu gevoerd wordt gaat over allesbehalve dat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:52:23 #84
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198323032
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:21 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Poem, de wil tot dominantie zit in de aard van het beestje Mens. De hele menselijke geschiedenis staat tot je beschikking. Lees erover en leer ervan.
Een ongelofelijk simplisme is dit, dat geen recht doet aan historische ontwikkelingen en processen. Lees eens een boek van Frans de Waal ofzo.

Voor groeperingen die krampachtig en geforceerd in de middeleeuwen blijven hangen zoals de SGP (die handicaps als een straf van God zien en niet een gevolg van bijv. vervuiling) gaat dat misschien nog wel op, maar dat is het dan ook wel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:02:17 #85
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198323287
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een ongelofelijk simplisme is dit, dat geen recht doet aan historische ontwikkelingen en processen. Lees eens een boek van Frans de Waal ofzo.
Frans de Waal zegt exact hetzelfde over het beestje Chimpansee. De mannelijke exemplaren, in elk geval.
quote:
Bovendien raken mannen vaak zonder duidelijk waarneembare reden in conflict (...), wat erop wijst dat het hun in de eerste plaats om zoiets 'ongrijpbaars' als status is te doen. (...) Het machtsstreven op zich is vrijwel zeker aangeboren.
Chimpanseepolitiek, p. 223
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:07:22 #86
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198323443
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als je maar genoeg generaties terug gaat, tot 1800 of 1850, dan is Nederland al reeds overgenomen door buitenlanders. En die kwamen dan o.a. van absolutistische monarchieën vandaan.
Ik vroeg me af waar je hier precies op doelde. Zakenlui en politici van Duitse afkomst wellicht? Het is moeilijk om in die immigratie-luwe tijd een proces te zien dat lijkt op de huidige situatie.
pi_198326181
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:19 schreef Aninda het volgende:

[..]

De Arabische Golfstaten hebben relatief gezien de meeste immigranten ter wereld. Dit zijn wereldwijd de top 3 landen qua immigranten als deel van de totale bevolking, de Arabische Emiraten aan kop met 87.9%.

United Arab Emirates 8,587,256 inwoners waarvan 87.9% migranten
Qatar 2,229,688 inwoners waarvan 78.7% migranten
Kuwait 3,034,845 inwoners waarvan 72.1% migranten
https://en.wikipedia.org/(...)immigrant_population
Wat een fijne, warmhartige en open mensen zijn het toch ook he, die Arabieren. Geheel belangeloos natuurlijk.
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:49:03 #88
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198326187
De SGP is een prima partij want net als ik vinden zij dat de islam niet thuishoort in Nederland. Het is achterlijk en staat vijandig tegenover onze democratische rechtsstaat.
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:19:29 #89
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198326804
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:16 schreef matigeuser het volgende:
Een moslim kan nooit vóór een homo-huwelijk zijn. En een atheïst kan nooit voor gesluierde vrouwen zijn.
Onzin, ik heb er een paar in m'n omgeving die daar niets tegen hebben.
pi_198327921
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:49 schreef Subw00fer het volgende:
De SGP is een prima partij want net als ik vinden zij dat de islam niet thuishoort in Nederland. Het is achterlijk en staat vijandig tegenover onze democratische rechtsstaat.
En Stalin was een prima dude want hij was geen fan van religie.
Conscience do cost.
pi_198329632
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een historische mislukking en apartheidsstaat, dankzij de westerse beschaving.
Israël is een parlementaire democratie en een stabiele natiestaat.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 00:47:01 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198330747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:49 schreef Subw00fer het volgende:
De SGP is een prima partij want net als ik vinden zij dat de islam niet thuishoort in Nederland. Het is achterlijk en staat vijandig tegenover onze democratische rechtsstaat.
quote:
De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) streeft naar een regering van ons volk geheel op de grondslag van de in de Heilige Schrift geopenbaarde ordening ...
Kortom, de SGP staat vijandig tegenover onze democratische rechtsstaat. Ze wil die vervangen door een theocratie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 06:43:20 #93
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198331413
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 00:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

[..]

Kortom, de SGP staat vijandig tegenover onze democratische rechtsstaat. Ze wil die vervangen door een theocratie.
Ik draag alles en iedereen een warm hart toe die de islam wil terugdringen of verbieden uit Europa. De islam is in het Midden-Oosten bezig om het christendom te vernietigen. Dat kan niet onbeantwoord blijven.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 06:45:53 #94
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198331417
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:04 schreef ems. het volgende:

[..]

En Stalin was een prima dude want hij was geen fan van religie.
Het enige ware geloof is het christelijk geloof. De islam is in de kern de verering van een kinderlokker. Onbegrijpelijk dat dat nog kan in het huidige Europa.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:00:55 #95
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198332204
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:19 schreef Aninda het volgende:

[..]

De Arabische Golfstaten hebben relatief gezien de meeste immigranten ter wereld. Dit zijn wereldwijd de top 3 landen qua immigranten als deel van de totale bevolking, de Arabische Emiraten aan kop met 87.9%.

United Arab Emirates 8,587,256 inwoners waarvan 87.9% migranten
Qatar 2,229,688 inwoners waarvan 78.7% migranten
Kuwait 3,034,845 inwoners waarvan 72.1% migranten
https://en.wikipedia.org/(...)immigrant_population
Je bedoelt die gasten die daar sterven terwijl ze voetbalstadions bouwen?
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar denken veel seculiere Israeli's tegenwoordig anders over.
Net zoals er heel veel Nederlanders denken dat ze tegenwoordig in een dictatuur leven. Klopt ook niet.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:40:53 #96
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198332670
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:07 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik vroeg me af waar je hier precies op doelde. Zakenlui en politici van Duitse afkomst wellicht? Het is moeilijk om in die immigratie-luwe tijd een proces te zien dat lijkt op de huidige situatie.
Dat doet er helemaal niet toe, conservatiefje met Latijnse pseudopraat. Waar het om draait is dat wanneer je pakweg zes generaties terug gaat, Nederland al reeds voor meer dan de helft uit buitenlanders bestaat. Dat is allemaal een keer voorgerekend door wetenschappers als Lucassen (held!) en Van Gaalen. We zijn dus al door buitenlanders overgenomen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:44:59 #97
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198332721
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:02 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Frans de Waal zegt exact hetzelfde over het beestje Chimpansee. De mannelijke exemplaren, in elk geval.
[..]

Dan lees je zijn werk wel héél selectief. Net zoals 'de menselijke geschiedenis' en het uitpikken van de door jou welgevallige tijdspanne voor essentialistische generalisaties. Zoals je weet is grosso modo de mens door de geschiedenis heen steeds vreedzamer geworden. Dat vinden cancervatieven niet leuk, maar is wel zo.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:51:28 #98
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198332823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat doet er helemaal niet toe, conservatiefje met Latijnse pseudopraat.
Ik ben inderdaad conservatief. Mijn praat is gewoon praat, voor zover ik weet zit daar niets pseudo's bij. (?)

quote:
Waar het om draait is dat wanneer je pakweg zes generaties terug gaat, Nederland al reeds voor meer dan de helft uit buitenlanders bestaat. Dat is allemaal een keer voorgerekend door wetenschappers als Lucassen (held!) en Van Gaalen. We zijn dus al door buitenlanders overgenomen.
O, zo. Ik verwachtte een serieus argument te gaan lezen, maar het was gewoon weer dezelfde oude "80% buitenlanders"-drogreden die iemand een keer van een site heeft geplukt en die vervolgens eeuwig in dit soort discussies blijft circuleren.

Nee, die uitspraak heeft betrekking op het hebben van "een buitenlander" in de stamlijn en valt misschien te gebruiken tegen mensen die allergisch zijn voor elke vorm van immigratie en een soort nationale bloedzuiverheid propageren. Maar ik ken niemand die zo denkt.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:53:01 #99
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198332844
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dan lees je zijn werk wel héél selectief. Net zoals 'de menselijke geschiedenis' en het uitpikken van de door jou welgevallige tijdspanne voor essentialistische generalisaties. Zoals je weet is grosso modo de mens door de geschiedenis heen steeds vreedzamer geworden. Dat vinden cancervatieven niet leuk, maar is wel zo.
Jammer dat je alweer met een stroman reageert. Tijd voor een eerste kop koffie misschien en dan nog eens terugkomen?
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:16:43 #100
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198333245
Best ironisch, trouwens, om van selectief kijken beschuldigd te worden door iemand die lijkt te denken dat de geschiedenis van "de mens" gelijk is te stellen aan een stukje Westerse tijdlijn van pakweg 50-250 jaar.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:58:54 #101
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_198334836
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:19 schreef Aninda het volgende:

[..]

De Arabische Golfstaten hebben relatief gezien de meeste immigranten ter wereld. Dit zijn wereldwijd de top 3 landen qua immigranten als deel van de totale bevolking, de Arabische Emiraten aan kop met 87.9%.

United Arab Emirates 8,587,256 inwoners waarvan 87.9% migranten
Qatar 2,229,688 inwoners waarvan 78.7% migranten
Kuwait 3,034,845 inwoners waarvan 72.1% migranten
https://en.wikipedia.org/(...)immigrant_population
Dat zijn die slaven die de voetbalstadions bouwen onder 50 graden.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:56:01 #102
487024 Aninda
microjob
pi_198335824
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:00 schreef AgLarrr het volgende:
Je bedoelt die gasten die daar sterven terwijl ze voetbalstadions bouwen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:58 schreef Zwerfkind het volgende:
Dat zijn die slaven die de voetbalstadions bouwen onder 50 graden.
Expatriates from Europe, Australia, Northern America and Latin America make up 500,000 of the population. More than 100,000 British nationals live in the country.
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Arab_Emirates#Demographics
Aninda Chakma
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:13:44 #103
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198336120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:56 schreef Aninda het volgende:

[..]

[..]

Expatriates from Europe, Australia, Northern America and Latin America make up 500,000 of the population. More than 100,000 British nationals live in the country.
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Arab_Emirates#Demographics
Hm, ja. Ik wou net vragen wat de status is van die migranten, omdat ik me heel moeilijk kan voorstellen dat de V.A.E. even liberaal zijn in het verlenen van sociale en politieke rechten als het huidige West-Europa, maar het doorlezen van de betreffende paragraaf leert al dat het daarmee niet zo best gesteld is.

Het artikel dat als bron wordt aangevoerd voor de opmerking over de Britten (die wel juist zal zijn), heeft nota bene als titel "British pair face jail for kissing in Dubai restaurant" en kan eigenlijk wel gebruikt worden als illustratie van het punt dat ik hierboven maakte.
quote:
The case is another example of the culture clash between the carefree beachside lifestyle of many expatriates and the emirate’s strict Islamic laws, which impose severe punishments on indecent behaviour.

Foreigners enjoy greater freedoms in Dubai than in other countries around the region but tensions remain. Locals are a small minority in the emirate and many are unhappy at what they consider the disrespectful and offensive behaviour of Westerners.
https://web.archive.org/w(...)t/article7061449.ece
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:22:05 #104
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198336268
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:13 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Hm, ja. Ik wou net vragen wat de status is van die migranten, omdat ik me heel moeilijk kan voorstellen dat de V.A.E. even liberaal zijn in het verlenen van sociale en politieke rechten als het huidige West-Europa, maar het doorlezen van de betreffende paragraaf leert al dat het daarmee niet zo best gesteld is.

Het artikel dat als bron wordt aangevoerd voor de opmerking over de Britten (die wel juist zal zijn), heeft nota bene als titel "British pair face jail for kissing in Dubai restaurant" en kan eigenlijk wel gebruikt worden als illustratie van het punt dat ik hierboven maakte.
[..]

Geld stinkt niet, ook niet als het van heidenen komt. Dat adagium gaat in alle religies op. Blijkt god toch niet zo principieel..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:28:16 #105
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198336398
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:13 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Hm, ja. Ik wou net vragen wat de status is van die migranten, omdat ik me heel moeilijk kan voorstellen dat de V.A.E. even liberaal zijn in het verlenen van sociale en politieke rechten als het huidige West-Europa, maar het doorlezen van de betreffende paragraaf leert al dat het daarmee niet zo best gesteld is.

Het artikel dat als bron wordt aangevoerd voor de opmerking over de Britten (die wel juist zal zijn), heeft nota bene als titel "British pair face jail for kissing in Dubai restaurant" en kan eigenlijk wel gebruikt worden als illustratie van het punt dat ik hierboven maakte.
[..]

Ook een leuke toevoeging is dat je in die landen als niet ingezetene geen uitkering krijgt (duhhh), dat de groepen "beroepsbevolking" (dat zijn zij die daadwerkelijk werken), en de "expats" (want dat zijn het, en expats zijn geen migranten die tot in het oneindige blijven) tot ver achter in de 99% samenvallen, want werken doen die arabieren zelf niet,

En als je in die landen geen werk meer hebt, of pensioen gaat genieten, moet je gewoon weg.

Kon ook nog deze even snel opvissen:

https://www.zu.ac.ae/empl(...)nductinDubai_000.pdf

Pagina 5.

Je mag je daar gewoon keihard aanpassen, aan de middeleeuwse cultuur, anders word je vervolgt en mag je daarna oprotten.

Die ik zie niet wat die kloon hiermee probeert te zeggen.

We hadden het namelijk niet simpelweg over of daar buitenlanders waren, we hadden het met name over hoe tolerant die landen aldaar zijn richting uitingen van andere culturen. En daarop is het antwoord gewoon keihard: niet.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:56:32 #106
487024 Aninda
microjob
pi_198336895
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:13 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Hm, ja. Ik wou net vragen wat de status is van die migranten, omdat ik me heel moeilijk kan voorstellen dat de V.A.E. even liberaal zijn in het verlenen van sociale en politieke rechten als het huidige West-Europa, maar het doorlezen van de betreffende paragraaf leert al dat het daarmee niet zo best gesteld is.

Het artikel dat als bron wordt aangevoerd voor de opmerking over de Britten (die wel juist zal zijn), heeft nota bene als titel "British pair face jail for kissing in Dubai restaurant" en kan eigenlijk wel gebruikt worden als illustratie van het punt dat ik hierboven maakte.
[..]

Valt wel mee als ik naar zijn verhaal luister (leeft al 25 jaar in Dubai):

Aninda Chakma
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 13:58:16 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198336928
En nogmaals, dit topic gaat niet over Dubai, moslims in zijn algemeenheid of over migranten in islamitische landen. Blijf aub ontopic.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:08:27 #108
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198337092
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]En nogmaals, dit topic gaat niet over Dubai, moslims in zijn algemeenheid of over migranten in islamitische landen. Blijf aub ontopic.[/modbreak]
Als je wil bepalen of de SGP "islamofoob" is, zul je het nu eenmaal af moeten zetten tegen wat anders lijkt mij.

Maar we zullen we zeggen:

Erg on-brand is het de bedoeling dat we hier louter SGP bashen? :')
&lt;signature here&gt;.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 16:49:14 #109
414785 sirdanilot
pi_198339873
De SGP is uiteraard in beginsel geen tolerante partij. Zij vertegenwoordigen gewoon één bepaalde bevolkingsgroep in Nederland (gereformeerden) en er zijn nauwelijks mensen buiten die bevolkingsgroep die op de SGP stemmen. Dus hun partijprogramma is puur gebaseerd op de religie van deze groep en sluit niet echt aan met de daadwerkelijke wereld.

Dus dat zij willen dat iedereen christelijk wordt (of liever nog, gergems , met de rokjes aan naar de kerk), is niet echt een verrassing.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 18:00:09 #110
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198340924
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als je wil bepalen of de SGP "islamofoob" is, zul je het nu eenmaal af moeten zetten tegen wat anders lijkt mij.

Maar we zullen we zeggen:

Erg on-brand is het de bedoeling dat we hier louter SGP bashen? :')
Nee, dat is niet de bedoeling maar discussies over de Golf staten vind ik niet erg relevant in dit topic.

Er lopen hier ook mensen rond die SGP stemmen, volgens mij, mischien kunnen die iets bijdragen in deze. Sowieso vind ik dit een waardeloos topic, overigens, maar goed, dat is slechts mijn mening.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198342051
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:02 schreef Tijger_m het volgende:
Maar mischien is het relevanter als je als 3e of 4e generatie Nederlander van Turkse afkomst je meer bezig houdt met Nederland dan met Turkije of zeg ik nu iets raars?
Ik heb het nu toch over de mensen in Nederland en de Nederlandse partij in de Tweede Kamer? Ik vraag mij af waar jij dit vandaan haalt.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_198342172
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 19:34 schreef AgLarrr het volgende:
Zodra jij en de jouwen de door de Turkse staat gefinancierde moskeeën gedag zeggen door ze a) onafhankelijk van Turkije in te richten, of b) op te doeken en voor jezelf te beginnen hoor je er niemand meer over. Jullie toekomst is hier. Nederland is ook jullie land. Verbrand die schepen achter je.
De Moslims in Nederland zijn gemiddeld 50 jaar in dit land. Veelal mensen die moeite hebben om rond te komen doordat de regering kiest om dividendvrijstellingen toe te delen aan de allerrijksten en aan de andere kant ¤ 150 zorgverzekering laat betalen met ¤ 380 eigen risico aan de zwakkere in deze samenleving. Dus deze mensen hebben dan weinig financiële ruimte om een moskee te runnen. Overigens lukt het bij 80% wel hoor, enkel de imams worden vanuit Turkije hierheen gestuurd, omdat wij in Nederland -nog- geen faciliteiten hebben om goede imams op te leiden. Maar hier zijn we mee bezig en over 10 jaar hoeven wij ook geen imams meer vanuit Turkije in Nederland.

Daarnaast is mijn opa in 1963 hier naar toe gehaald op verzoek van de Nederlandse regering om dit land op te bouwen. Zijn kinderen en kleinkinderen (waaronder ik) dragen dagelijks een steentje bij in Nederland. In de vorm van advocatuur, zorgpersoneel, loodgieters, machinisten, accountants en docenten op verschillende hogescholen en universiteiten. Mijn opa is niet hierheen gekomen om zijn achtergrond te verloochenen, en dat gaan de kinderen en kleinkinderen zeker ook niet doen. Mijn tweede identiteit is voor mij een verrijking, en ga daar zeker geen afstand van doen, omdat een boze blanke met één identiteit (wat overigens prima is) dat van mij vraagt.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_198342241
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:17 schreef ExTec het volgende:
Wat voor goeds heeft iemand ooit zien komen van islamitische culturen?
Vraag maar aan je voorouders die de Tachtigjarige-oorlog hebben gevoerd, die zongen in koor: Liever Turks dan paaps.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 19:23:58 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_198342289
veel meer dan diplomatieke betrekkingen was dat niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_198342585
Al in de 16e eeuw wist men hier in Nederland de moslims te waarderen voor hun steun tegen de Spanjaarden. Als dank benoemde men Schans Turkeye en een klein gehucht in de buurt Turkeye. Immers waren het de Turken uit het Ottomaanse rijk die Nederland als eerste erkende als Republiek der Verenigde Nederlanden. De eerste Nederlandse diplomaat ging dus ook niet naar een Europees land maar meerde aan in het land van de Halve Maan. Onder die formidabele Ambassadeur Haga, verkreeg Nederland belastingverlagingen en zelfs gedeeltelijk zelfbestuur. Iets waar nu in Nederland angst en argwaan voor is, deden moslims dus al 400 jaar geleden. Hij opende hiermee de deuren naar talloze belangrijke havens waar Rood-Wit-Blauw gretig de vruchten van plukte. Men was in die tijd niet voor niks “liever Turks dan Paaps”. En men was ook liever rijk. Ook Marokko was populair onder de Kaaskoppen. Zo meerde onze beroepsdief Michiel “bestevaer” de Ruyter al in 1644 aan om moslimcentjes te verdienen en hulp te vragen tegen de Spanjaarden. Op dat moment lag heel Europa met elkaar te rollebollen dus men zocht hulp en heil elders. Deze rode lijn van Europese gekibbel houdt eigenlijk pas op na de Tweede Wereldoorlog.

Nou wil ik niet de islamitische geschiedenis vrijpleiten. Ook die dinar heeft een keerzijde. Maar als men hier borst kloppend schreeuwt over de “joods-christelijke” traditie en dat moslims een gevaar vormen voor Europa, dan schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. Omdat er in Nederland een paar honderd moskeeën staan en een miljoen moslims wonen maken mensen zich zorgen. Over de duizenden kerken en 7 miljoen christenen in Indonesië die daar door Nederland onder andere zijn gevestigd, hoor ik niks. Over de diverse zwarte landen die onder het Nederlandse Khalifaat zijn geknecht, uitgeknepen, gekruisigd en uitgemoord hoor ik ook niks. Nu sinds 50 jaar mensen uit diezelfde landen hierheen komen, is men ineens schuw en bang voor een aanval op dé cultuur. Men gooit met allerlei cijfertjes dat over een paar decennia Nederland steeds zwarter of islamitischer zal zijn. Hiermee zeggen ze eigenlijk dat hoe lang je hier ook woont, zolang je niet wit bent, je nooit Nederlander zal zijn.

mijn witte landgenoten
u hoeft niet bang te zijn
dat we hier zijn u te bekeren
om u te knechten
of wat af te leren
ook wij zijn geboren in een der provincies
onder dezelfde vlag
ook wij willen vrede
hebben dromen
als dat tenminste mag
ook wij hebben angsten
en houden niet van regen
ook wij bidden tot dezelfde hemel
om te vragen om een zegen
geef mij uw hand en wees niet bang
ik woon naast u
ik werk met u
al best wel lang
al hebben we niet dezelfde kleur
dezelfde dromen
dezelfde ideeën
we moeten toch door dezelfde deur
laten we het doen, saam
in vrede
shalom
salaam
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 19:44:04 #116
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198342737
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:37 schreef Gibraltar70 het volgende:
Al in de 16e eeuw wist men hier in Nederland de moslims te waarderen voor hun steun tegen de Spanjaarden. Als dank benoemde men Schans Turkeye en een klein gehucht in de buurt Turkeye. Immers waren het de Turken uit het Ottomaanse rijk die Nederland als eerste erkende als Republiek der Verenigde Nederlanden. De eerste Nederlandse diplomaat ging dus ook niet naar een Europees land maar meerde aan in het land van de Halve Maan. Onder die formidabele Ambassadeur Haga, verkreeg Nederland belastingverlagingen en zelfs gedeeltelijk zelfbestuur. Iets waar nu in Nederland angst en argwaan voor is, deden moslims dus al 400 jaar geleden. Hij opende hiermee de deuren naar talloze belangrijke havens waar Rood-Wit-Blauw gretig de vruchten van plukte. Men was in die tijd niet voor niks “liever Turks dan Paaps”. En men was ook liever rijk. Ook Marokko was populair onder de Kaaskoppen. Zo meerde onze beroepsdief Michiel “bestevaer” de Ruyter al in 1644 aan om moslimcentjes te verdienen en hulp te vragen tegen de Spanjaarden. Op dat moment lag heel Europa met elkaar te rollebollen dus men zocht hulp en heil elders. Deze rode lijn van Europese gekibbel houdt eigenlijk pas op na de Tweede Wereldoorlog.

Nou wil ik niet de islamitische geschiedenis vrijpleiten. Ook die dinar heeft een keerzijde. Maar als men hier borst kloppend schreeuwt over de “joods-christelijke” traditie en dat moslims een gevaar vormen voor Europa, dan schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. Omdat er in Nederland een paar honderd moskeeën staan en een miljoen moslims wonen maken mensen zich zorgen. Over de duizenden kerken en 7 miljoen christenen in Indonesië die daar door Nederland onder andere zijn gevestigd, hoor ik niks. Over de diverse zwarte landen die onder het Nederlandse Khalifaat zijn geknecht, uitgeknepen, gekruisigd en uitgemoord hoor ik ook niks. Nu sinds 50 jaar mensen uit diezelfde landen hierheen komen, is men ineens schuw en bang voor een aanval op dé cultuur. Men gooit met allerlei cijfertjes dat over een paar decennia Nederland steeds zwarter of islamitischer zal zijn. Hiermee zeggen ze eigenlijk dat hoe lang je hier ook woont, zolang je niet wit bent, je nooit Nederlander zal zijn.

mijn witte landgenoten
u hoeft niet bang te zijn
dat we hier zijn u te bekeren
om u te knechten
of wat af te leren
ook wij zijn geboren in een der provincies
onder dezelfde vlag
ook wij willen vrede
hebben dromen
als dat tenminste mag
ook wij hebben angsten
en houden niet van regen
ook wij bidden tot dezelfde hemel
om te vragen om een zegen
geef mij uw hand en wees niet bang
ik woon naast u
ik werk met u
al best wel lang
al hebben we niet dezelfde kleur
dezelfde dromen
dezelfde ideeën
we moeten toch door dezelfde deur
laten we het doen, saam
in vrede
shalom
salaam

Wat heeft dit hele verhaal met het topic te maken? Ook voor jou geldt de regel dat posts ontopic moeten zijn.

Het is nu echt genoeg geweest, de volgende offtopic post gaat de kliko in.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 20:22:14 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_198343734
die hele joods christelijke traditie slaat ook nergens op, komt uit de hoge hoed van gekke Geertje toch?

die nemen we niet serieus joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 10:31:14 #118
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198352418
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:20 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Vraag maar aan je voorouders die de Tachtigjarige-oorlog hebben gevoerd, die zongen in koor: Liever Turks dan paaps.
Ja en nu even serieus.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 11:37:40 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_198353210
Het is ook niet echt een compliment ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Beste debater 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 11:55:44 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198353441
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:20 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Vraag maar aan je voorouders die de Tachtigjarige-oorlog hebben gevoerd, die zongen in koor: Liever Turks dan paaps.
De mijne niet hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:20:55 #121
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198360523
Het is een ander geloof. Meisjes met hoofddoeken, homo's die worden uitgescholden, de corrigerende tik op een vrouw. Het is niet allemaal slecht.
Praat over de hel en je komt er.
pi_198361048
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:20 schreef Scheepskok het volgende:
Het is een ander geloof. Meisjes met hoofddoeken, homo's die worden uitgescholden, de corrigerende tik op een vrouw. Het is niet allemaal slecht.
Over homohaat gesproken, kijk even de laatste aflevering van #BOOS terug op Youtube, daarnaast ook even de statistieken raadplegen: komt vaker voor in de provincie.

Ik vind eigenlijk zonde van mijn tijd om op dit soort retoriek te reageren. Ik hoop dat je dit soort retoriek blijft toepassen, want heb geen zin om mensen zoals jij te genezen.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 19:52:01 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_198361109
#boos ga ik niet kijken :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_198361111
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat heeft dit hele verhaal met het topic te maken? Ook voor jou geldt de regel dat posts ontopic moeten zijn.

Het is nu echt genoeg geweest, de volgende offtopic post gaat de kliko in.
Huh? Ik reageer hier op de meneer die vroeg wat de Moslims ons hebben bijgebracht. Dat is hierboven door mij toegelicht en even een geschiedenisles van mij gehad en afgesloten met een mooi gedicht.

Ik begrijp dat het niet gebruikelijk is hier, en vaak vanuit onderbuik wordt geschreeuwd, maar ik wil het graag op deze manier doen.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_198361166
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:20 schreef Scheepskok het volgende:
de corrigerende tik op een vrouw
Lees eens even terug hoe jouw (waarschijnlijk, weet niet zeker) volksvertegenwoordiger om gaat met vrouwen; Google eens op Dion PVV. Er gaat een wereld voor je open.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_198361194
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:20 schreef Scheepskok het volgende:
Meisjes met hoofddoeken
Kwestie van smaak. Maar gun die mensen ook hun vrijheid, want daar gaat het toch om. Het recht om te zijn wie je bent.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:57:36 #127
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198361236
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:54 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Lees eens even terug hoe jouw (waarschijnlijk, weet niet zeker) volksvertegenwoordiger om gaat met vrouwen; Google eens op Dion PVV. Er gaat een wereld voor je open.
Er is bij mijn weten geen heilig boek van Nederlanderschap waarin mannen wordt opgedragen hun vrouwen te slaan bij verdenking van ongehoorzaamheid. Dat is natuurlijk wel de crux van het verhaal.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:48:11 #128
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198362639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:55 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Kwestie van smaak. Maar gun die mensen ook hun vrijheid, want daar gaat het toch om. Het recht om te zijn wie je bent.
Geloof, is iets wat je ouders je bijbrengen als je opgroeit.

"Biologisch" ontdekken peuters "geloof" niet uit zichzelf.

Daarom is er niks "vrij" aan een hoofddoek.
&lt;signature here&gt;.
pi_198362898
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Geloof, is iets wat je ouders je bijbrengen als je opgroeit.

"Biologisch" ontdekken peuters "geloof" niet uit zichzelf.

Daarom is er niks "vrij" aan een hoofddoek.
Net als besneden/verminkt worden als je nog amper een bewustzijn hebt ontwikkeld ook een ultieme vorm van vrijheid voor het besneden individu is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 7 maart 2021 @ 00:38:15 #130
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198368726
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:50 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Over homohaat gesproken, kijk even de laatste aflevering van #BOOS terug op Youtube, daarnaast ook even de statistieken raadplegen: komt vaker voor in de provincie.

Ik vind eigenlijk zonde van mijn tijd om op dit soort retoriek te reageren. Ik hoop dat je dit soort retoriek blijft toepassen, want heb geen zin om mensen zoals jij te genezen.
Het was een grap van Youp van 't Hek.
Praat over de hel en je komt er.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 00:42:48 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198368781
Ok, we hebben nu meernaals geprobeerd met dit topic maar het is niks en het word niks, zelfs de TS kan na de OP blijkbaar geen enkele motivatie opbrengen om ontopic te blijven.

Topic is dicht.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')