abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2021 @ 17:08:20 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_198220082
Op verzoek.....

Ex-profvoetballer Rachid Bouaouzan maakt volgens justitie deel uit van de criminele organisatie rond de Rotterdamse drugsbaron Roger P., in de onderwereld beter bekend als ‘Piet Costa’. Hij zou zich na zijn voetbalcarrière, die in 2013 bij het Zweedse Helsingborgs IF, eindigde, hebben beziggehouden met de handel in drugs en witwassen.



Komende dinsdag staat de oud-voetballer van onder meer Sparta en NEC voor de rechter tijdens een pro-formazitting. Sinds hij eind 2020 werd aangehouden, zit hij in de gevangenis. De 37-jarige Bouaouzan kwam bij de politie in beeld door berichtendienst Encrochat die ze hadden weten te hacken. Drie maanden lang, tussen april en juni 2020, konden opsporingsdiensten live meelezen in de miljoenen chatberichten die werden verstuurd. Zo zouden de rechercheurs lezen dat ‘Piet Costa’ en een medeverdachte over Bouaouzan spraken als ‘die agressieveling’ en ‘de voetballer’.

Bouaouzan wordt ervan verdacht deel uit te hebben gemaakt van de organisatie van Piet Costa en geldbedragen van 75.460 en 78.800 euro te hebben witgewassen. Ook zou hij met drugsgeld een woning in de buurt van Barcelona hebben gekocht. De advocaat van Bouaouzan, Ruud van Boom, wil niets kwijt over de zaak.

Verdachte in grote drugszaak
De oud-voetballer staat samen met acht andere verdachten terecht in het onderzoek 26Sartell, dat gaat over het invoeren van grote partijen drugs. Het gaat om twee zendingen van respectievelijk 1015 kilo in 2015 en 3776 kilo in 2016. Daarnaast wordt Costa in verband gebracht met het smokkelen van een partij van 1200 kilo cocaïne in maart en april van 2020. De politie kwam er in het voorjaar bovendien achter dat Piet Costa via een corrupte agent inzage had in de politiesystemen. Daarnaast is hij verdachte in de zaak van de ‘martelcontainers’ in de Wouwse Plantage. Ook hier kwam de politie de zaak op het spoor via het hacken van Encrochat.

Piet Costa geldt als een kopstuk in de Nederlandse georganiseerde misdaad en wordt gezien als een van de grootste cocaïnesmokkelaars van het land. In juni van 2020 werd hij aangehouden in Rotterdam. Een andere verdachte is de 40-jarige Robin van O. uit Utrecht. Ook hij staat terecht voor het martelcomplex dat door de politie werd opgerold. Het OM vermoedt dat dit martelcomplex gebouwd is om criminele rivalen te martelen die drugswinsten gestolen zouden hebben.

Eerder in opspraak door horrortackle
De 37-jarige in Marokko geboren Bouaouzan kwam in 2004 in opspraak door zijn ‘horrortackle’ op het voetbalveld tijdens de wedstrijd van Sparta tegen Go Ahead Eagles op 17 december. Door zijn actie brak tegenstander Niels Kokmeijer zijn been zodanig dat hij een punt moest zetten achter zijn voetbalcarrière. De KNVB legde Bouaouzan een schorsing van tien wedstrijden op. Sparta besloot hem de rest van de competitie niet meer te laten spelen. Daar bleef het niet bij, want het Openbaar Ministerie (OM) klaagde Bouaouzan aan voor zware mishandeling; een primeur in het Nederlandse voetbal. Hij werd uiteindelijk veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden.

Sparta verkocht Bouaouzan in 2007 aan het Engelse Wigan Athletic. Die club verhuurde hem aan NEC waar hij na diverse incidenten werd verbannen uit de ploeg. Bouaouzan sloot zijn voetballoopbaan af in Zweden bij Helsingborgs IF.

https://www.ad.nl/binnenl(...)gn=socialsharing_web

Hij zoekt de publiciteit wel op zeg.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Forum Admin vrijdag 26 februari 2021 @ 17:46:54 #2
35723 crew  GGMM
pi_198220590
Goed topic :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 18:36:27 #3
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_198221258
Raar mannetje was dit altijd al.
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 18:37:42 #4
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_198221280
Bijzondere jongen ja

Dat Kokmeijer incident :{
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2021 @ 18:39:56 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_198221327
quote:
80s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:37 schreef Tagliano het volgende:
Bijzondere jongen ja

Dat Kokmeijer incident :{
Bewust iemand zijn been breken. :{

Bleek dus geen incident.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_198221555
Mede crimineel Robin van O. was een oud zwemmer.



@DeLuna Goed stel?
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2021 @ 18:59:55 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_198221634
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:54 schreef Nober het volgende:
Mede crimineel Robin van O. was een oud zwemmer.

[ afbeelding ]

@:DeLuna Goed stel?
Daar ook al een loser.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 26 februari 2021 @ 19:14:18 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198221831
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:54 schreef Nober het volgende:
Mede crimineel Robin van O. was een oud zwemmer.

Deze Robin van O.?

quote:
Wie is Robin van O., de man achter de martelkamer van de onderwereldgevangenis?

Hoewel hij zijn carrière in de misdaad is begonnen met het opzetten van wiethokken, is hij de laatste jaren vooral betrokken bij de internationale cocaïnehandel. Zo is Van O. ook in contact gekomen met een grote speler in de cokehandel: Mustapha F. uit Amersfoort. Die heeft vele honderden miljoenen euro’s weten te verdienen met de smokkel van cocaïne en is daardoor uitgegroeid tot de grote rivaal van Ridouan Taghi, met wie hij in een keiharde oorlog verzeild is geraakt.

In november 2017 ontsnapt F. ternauwernood aan de dood, omdat twee schutters op een terras in Marrakesh de verkeerde doodschieten. De kogels waren voor hem bedoeld. Na de moord wordt F. opgepakt vanwege een witwas-verdenking en sindsdien zit hij in een Marokkaanse cel. Taghi is volgens de Marokkaanse autoriteiten de opdrachtgever van de moord.

Dat er op Van O. gejaagd wordt is hem na de aanslagen op de sportschool wel duidelijk geworden. In diezelfde periode is de organisatie van Taghi nadrukkelijk aan de slag met een plan om Van O. om het leven te brengen, zo blijkt ook uit dossierstukken die deze krant heeft gelezen. Daarin zijn chatgesprekken opgenomen tussen Taghi en een onbekend gebleven persoon, waarin wordt gesproken over moordplannen op Van O. Ze wisselen een adres uit in Utrecht. ‘Die sport woont hier met kind’, schrijft Taghi. Uit onderzoek van de politie is gebleken dat Van O. hier inderdaad met zijn partner en twee kinderen woonde.

Van O. besluit dat hij versterking nodig heeft om de strijd met de groep van Taghi te overleven. Hij sluit verbondjes met andere criminele groeperingen, in een poging op die manier een front te vormen. Niet alleen is Taghi levensgevaarlijk, de internationale jacht op hem door justitie is bovendien slecht voor de handel. Het is inmiddels november 2018, en de spanning loopt in de onderwereld steeds hoger op. In het Spaanse Torremolinos wordt dan Hamza Ziani vermoord. De 33-jarige Utrechtse crimineel heeft zich ook aangesloten bij Van O. en is in Spanje om informatie in te winnen over mogelijke verblijfplaatsen van Taghi.

Naast de moord op Ziani heeft Van O. nog een aantal andere grote kopzorgen. Zo is in april 2018 zijn maatje Churisan Allen spoorloos verdwenen. Allen, die klusjes voor hem deed bij EliteFit, verdween op 10 april, nadat hij zijn vriendin in Amsterdam had afgezet. Hij reed daarna terug naar Utrecht, maar is nooit op de plek van bestemming aangekomen. Sindsdien is hij spoorloos. De politie houdt rekening met het scenario dat Allen is ontvoerd en vermoord. Van O. is daarover ook door de politie verhoord, maar is volgens zijn advocaat niet in beeld geweest als verdachte.

Op de website crimebron.nl zijn dan al artikelen verschenen waarin wordt geschreven dat Van O. zelf verantwoordelijk zou zijn voor de verdwijning van Allen. De website, die inmiddels niet meer bestaat, lijkt te worden gerund door rivalen van Van O. en Mustapha F. en publiceerde regelmatig verhalen over de handel en wandel van de twee. Van O. startte zelfs een rechtszaak om die site offline te halen, en won die ook. Daarna plaatste de website een opvallende rectificatie. ,,Dit bericht is bedoeld als rectificatie. De onjuiste berichtgevingen hebben maar een doel gehad, namelijk het beschadigen van de reputatie en goede naam van de betreffende personen.”

Het wordt Van O. dan steeds heter onder de voeten en hij besluit op aanraden van de politie onder te duiken. Hij verlaat Utrecht en verblijft veel in België, maar huurt ook een penthouse in Den Haag. En daar zit hij zeker niet stil. In april 2020 start de Landelijke Eenheid van de politie een onderzoek naar hem, omdat nu de concrete verdenking bestaat dat hij betrokken is bij drugshandel en het voorbereiden van een liquidatie.

,,Hij leidde een bestaan onder de radar, maar uit ons financiële onderzoek bleek dat hij vermoedelijk een loods in Wouwse Plantage in gebruik had’’, aldus de politie. Tegelijkertijd startte het intense rechercheonderzoek 26Lemont, waarbij honderden rechercheurs door een politiehack live mee konden lezen tussen de chatgesprekken die criminelen voerden via de versleutelde chatdienst EncroChat.

In de loods stuit de politie op zeecontainers die zijn ingericht als gevangeniscellen. Eén container heeft nog het meest weg van een martelkamer, compleet met oude tandartsstoel, inclusief riemen aan de armleuningen. De snoeischaar, takkenschaar, takkenzaag, scalpels, tangen, handboeien en vingerboeien die de politie vond, laten weinig aan de verbeelding over. ,,De mate van geweld die men wilde gebruiken, de termen die voorbijkwamen in de chats. Het was echt ontluisterend’’, zei recherchechef Andy Kraag gisteren op deze site.

Eind juni 2020 grijpt de politie in, nog voor de zes verdachten mogelijke rivalen hebben kunnen ontvoeren en martelen. Wie de groepering op het oog heeft gehad is op dit moment nog niet duidelijk. Maar dat het Van O. menens was, blijkt wel uit de gekraakte Encrochats die de politie dinsdag vrijgaf. ,,Als ik hem op de stoel heb gaat er meer komen... maar die hond is spoorloos.”
We have always been at war with Eastasia.
  Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 12:03:43 #9
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198231336
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:54 schreef Nober het volgende:
Mede crimineel Robin van O. was een oud zwemmer.

[ afbeelding ]

@:DeLuna Goed stel?
Wat heb ik hier mee te maken?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_198231543
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:03 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Wat heb ik hier mee te maken?
Geen idee. Kun jij zwemmen?
pi_198231917
Nu begin ik toch ook te twijfelen aan die Kokmeijer, je krijgt niet zomaar een dergelijke knal voor je lazer.
  Forum Admin donderdag 4 maart 2021 @ 14:06:05 #12
35723 crew  GGMM
pi_198318684
twitter
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Trouwste user 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 16:23:08 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_198320619
quote:
18s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:53 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Nu begin ik toch ook te twijfelen aan die Kokmeijer, je krijgt niet zomaar een dergelijke knal voor je lazer.
Jantje Mulder was erger

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_198321874
Boizan was een betere naam voor hem geweest ( poepert/poepvlek in het Berbers )

[ Bericht 1% gewijzigd door PSVCL op 04-03-2021 17:53:59 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')