abonnement Unibet Coolblue
pi_198199360
‘Als je niet wil dat ik ermee gooi, moet je niks bestellen’ :') _O- _O-



Scherven brengen geluk? Vast. Maar als je nét een nieuwe servies set hebt besteld, stemt de werkwijze van deze postbezorger je ongetwijfeld minder vrolijk. Op een filmpje is te zien hoe de bode pakketjes uit de bus smijt én ze minutenlang op straat laat liggen. Op sociale media wordt gepikeerd gereageerd.

quote:
De bezorger lijkt er wat laconieker mee om te gaan: ,,Als je niet wil dat ik ermee gooi, moet je niks bestellen.’’
Een pakketbezorger die doosjes in allerlei soorten en maten vanuit zijn bus op straat gooit. Bianca Toeps uit Rotterdam zag het vol verbazing gebeuren toen zij een rondje buiten liep, op Kop van Zuid. Ze vroeg aan de bezorger in kwestie of hij iets voorzichtiger wilde zijn. Hij leek, gezien zijn reactie, allerminst blij met de opmerking.

De schoenen die zij zelf had besteld, kwamen heel aan. ,,Daar kan niet veel mis mee. Maar ik bestel en verzend ook regelmatig polaroidcamera's. Je moet er niet aan denken dat daar mee wordt gegooid.’’

‘Mijn hemel PostNL’
Toeps filmde de bus waaruit de dozen op de stoep belandden en plaatste het op Twitter. Daarbij schreef ze: ,,Mijn hemel PostNL, misschien je je personeel iets beter betalen, opleiden en screenen?!’’

Bianca Toeps 👩🏻‍🎤 @biancatoeps
"Als je niet wil dat ik ermee gooi moet je niks sturen." Mijn hemel <a href="https://twitter.com/PostNL?ref_src=twsrc%5Etfw">@postnl</a>, misschien je personeel iets beter betalen, opleiden en screenen?! 😳 <a href="https://t.co/B3sYq3QyN7">pic.twitter.com/B3sYq3QyN7</a>

Achter de bus stond een wagentje, waarop de bezorger een grote hoeveelheid pakketjes neer zou kunnen leggen om vervolgens bij de juiste adressen te bezorgen. Geen van de dozen kwam echter op die wagen terecht. De pakketten lagen verspreid over de gehele stoep. En daar bleven ze, met de wagen, geruime tijd liggen. Toeps zag dit al eerder gebeuren. ,,Eerst dacht ik dat z’n wagentje per ongeluk was omgevallen. Ik dacht nog: die man heeft een slechte dag. Maar dit is dus zijn dagelijkse werkwijze.’’

Eerst dacht ik dat z’n wagentje per ongeluk was omgevallen, maar dit is dus z’n dagelijkse werkwijze

Bianca Toeps
Gekscherend twitterde ze: ,,Zal ik die man trollen en een doos knalerwten naar mezelf opsturen?’’ Dit tot grote hilariteit van de lezers van het bericht. Twitteraars reageerden met: ‘En als dat niet werkt, gewoon retour’, schrijft iemand. Anderen: ‘Ik ondersteun de motie’ en ‘Ik ben voor’.

‘Sodeju, die heeft er zin in’
PostNL reageerde via Twitter ook op de berichten van Toeps. ,,Sodeju, die heeft er zin in vandaag... Dit kan natuurlijk niet door de beugel!’. ,,Het is uiteraard niet de bedoeling dat er op deze manier met pakketjes wordt omgegaan’’, laat een woordvoerder van PostNL desgevraagd weten. ,,Mocht dat wel gebeuren, dan is het goed om dit te melden.’’

Dit kan natuurlijk niet door de beugel!’

Die melding wordt doorgespeeld aan het desbetreffende sorteercentrum, vertelt de woordvoerder. ,,De bezorger in kwestie wordt aangesproken op het gedrag. Mocht die persoon in herhaling vallen, dan worden er stappen ondernomen en kan het zo zijn dat we afscheid nemen van de bezorger.’’

https://www.ad.nl/rotterd(...)-bestellen~a913434d/

Leuker kunnen we het niet maken :+
pi_198199401
https://twitter.com/i/status/1364228049210761225

Filmpje van vliegende pakketjes :+ _O-
pi_198199420
Ja een pakketbezorger die zijn baan haat what else is new
pi_198199431


Andere dag zelfde werkwijze 8)7 _O-
  donderdag 25 februari 2021 @ 16:11:20 #5
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198199433
Hij besteld en verzend ook polaroidcamera's? Ik ben niet benieuwd welke schoenen hij heeft besteld.

Verder is logisch laden natuurlijk het halve werk, als je de hele godganse dag moet zoeken zou ik ook pestchagrijnig worden.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198199498
Ergens begrijp ik het wel, postnl die bakken en bakken vol met geld verdient en de bezorgers alleen maar slechter is gaan betalen. Dan raakt op een gegeven moment de goodwill en professionaliteit wel op en kan postnl lekker de tiefus krijgen. Zelfs als klanten daarvan de dupe zijn. Postnl is echt een bar slechte werkgever die de postbezorgers uitknijpt en slecht behandelt, dat was al veel langer bekend.
pi_198199592
Voor hemzelf is dit toch ook onpraktisch en tijdrovend? :')

Verder zijn de misstanden op de postmarkt overigens een mooie casus om te laten zien dat privatisering niet altijd een snugger idee is, voor de klanten niet en voor de werknemers niet.
pi_198199600
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:15 schreef Farenji het volgende:
Ergens begrijp ik het wel, postnl die bakken en bakken vol met geld verdient en de bezorgers alleen maar slechter is gaan betalen. Dan raakt op een gegeven moment de goodwill en professionaliteit wel op en kan postnl lekker de tiefus krijgen. Zelfs als klanten daarvan de dupe zijn. Postnl is echt een bar slechte werkgever die de postbezorgers uitknijpt en slecht behandelt, dat was al veel langer bekend.
Ze krijgen per pakket betaald volgens mij. Iig sommige. Waar dat afgeleverd is zal verder ook een zorg zijn, ALS het maar afgeleverd is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 25 februari 2021 @ 16:23:16 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198199653
Zag mijn postbode laatst mijn pakket laten vallen en het voor zich uit schoppen ipv oprapen :{ Volgende pakket heeft ie gewoon bij de voordeur achtergelaten en is gestolen. De post heeft dat uiteindelijk moeten vergoeden.

Volgens mij zijn er genoeg mensen die zitten te springen om een baan en deze bezorgers mooi kunnen aflossen..
pi_198199661
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Voor hemzelf is dit toch ook onpraktisch en tijdrovend? :')

Verder zijn de misstanden op de postmarkt overigens een mooie casus om te laten zien dat privatisering niet altijd een snugger idee is, voor de klanten niet en voor de werknemers niet.
Maar voor de aandeelhouders wel, en daar draait alles natuurlijk om!
  donderdag 25 februari 2021 @ 16:25:36 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198199696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:15 schreef Farenji het volgende:
Ergens begrijp ik het wel, postnl die bakken en bakken vol met geld verdient en de bezorgers alleen maar slechter is gaan betalen. Dan raakt op een gegeven moment de goodwill en professionaliteit wel op en kan postnl lekker de tiefus krijgen. Zelfs als klanten daarvan de dupe zijn. Postnl is echt een bar slechte werkgever die de postbezorgers uitknijpt en slecht behandelt, dat was al veel langer bekend.
Mijn werkgever is ook kut en betaalt slecht, maar ik doe nog steeds m'n werk voor klanten goed en ben ondertussen op zoek naar een andere baan. Mijn klanten hoeven toch niet de dupe te worden van mijn slechte arbeidsvoorwaarden? :{ Ik heb die zelf geaccepteerd, en de klant betaalt gewoon voor de service.
  donderdag 25 februari 2021 @ 16:26:31 #12
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198199714
Ik vind het ook wel bizar dat hij direct ontslagen zou zijn als hij iets stoms op Twitter of Facebook had gezet en daar een rel om zou zijn ontstaan. Blijkbaar vinden we dat toch altijd belangrijker dan je werk wel of niet goed uitvoeren.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  donderdag 25 februari 2021 @ 16:27:30 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198199731
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:23 schreef kwiwi het volgende:
Zag mijn postbode laatst mijn pakket laten vallen en het voor zich uit schoppen ipv oprapen :{ Volgende pakket heeft ie gewoon bij de voordeur achtergelaten en is gestolen. De post heeft dat uiteindelijk moeten vergoeden.

Volgens mij zijn er genoeg mensen die zitten te springen om een baan en deze bezorgers mooi kunnen aflossen..
Lekker voor 9,80 per uur postpakketten rondbrengen, pay peanuts, get monkeys.
We have always been at war with Eastasia.
pi_198199854
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mijn werkgever is ook kut en betaalt slecht, maar ik doe nog steeds m'n werk voor klanten goed en ben ondertussen op zoek naar een andere baan. Mijn klanten hoeven toch niet de dupe te worden van mijn slechte arbeidsvoorwaarden? :{ Ik heb die zelf geaccepteerd, en de klant betaalt gewoon voor de service.
Die arbeidsvoorwaarden die ze geaccepteerd (vaak voor corona) hebben zijn natuurlijk niet perse dezelfde als nu. De werkdruk is echt geexplodeerd, nu we allemaal thuiszitten en alle niet-essentiele producten op internet besteld moeten worden.

Komt ook nog eens bij dat veel bezorgers op papier "zelfstandigen" zijn (want veel goedkoper voor postnl en minder risico) maar die wel verplicht zijn om een postnl-auto te kopen (op afbetaling), veel zitten dus nu nog met een dikke schuld die ze aan het aflossen zijn, en dat is een heel slechte basis om iets anders te zoeken.
  Spellchecker donderdag 25 februari 2021 @ 16:48:53 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198200139
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:10 schreef Fugue het volgende:
Ja een pakketbezorger die zijn baan haat what else is new
Er is er een die twee keer over iemand heen gereden is die hem aansprak op zijn rijgedrag.
Slachtoffer heeft het niet overleefd.
pi_198200375
Waarom zit TS hier zo dom om te lachen?
pi_198200593
Dit is exact de reden waarom ik iig electronica zelf en in een fysieke winkel koop, en niet online.
En daarbij ook let op of zij grotere artikelen zelf bezorgen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 25 februari 2021 @ 17:21:17 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198200595
PostNL is een typisch voorbeeld van een hyperkapitalistisch bedrijf naar goed Amerikaans voorbeeld.

Socialize the losses, capitalize the earnings, op grote schaal wordt de poepert afgeveegd met werknemersrechten, een beetje pakketchauffeur rijdend voor een subco heeft zo 200 stops per dag, dit voor een tientje per uur (als je al mazzel hebt)

Dan heb je nog PostNL TGN, dat is nog een gradatie erger. Dat zijn die afgetrapte oude sprinters met niet Nederlands sprekende gasten die al helemaal een poot uitgedraaid worden. Eerlijk is eerlijk, ze zijn de grootste dus kunnen ze het maken, maar dat bedrijf verdient het om failliet te gaan.

Ik heb serieus overwogen om hier over aan de bel te trekken bij een tweede Kamerlid, want wat daar allemaal gaande is is eigenlijk ongehoord voor Nederlandse begrippen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_198200619
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:23 schreef kwiwi het volgende:
Zag mijn postbode laatst mijn pakket laten vallen en het voor zich uit schoppen ipv oprapen :{
_O-

sorry, moest hieraan denken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198200965
Internationale zendingen zijn ook grappig met PostNL. Op m'n werk hebben we veel zendingen naar mensen in Frankrijk. Het lijkt echt alsof ze het de grens overgooien in de hoop dat iemand die pakketjes opraapt en gaat bezorgen. Zo vaak de melding "adres klopt niet" bij mensen die al tientallen spullen op dat adres hebben gekregen, maar alleen bij PostNL.
pi_198201080
quote:
Nou nou. Heftig hoor. Wat een gezever weer.
  donderdag 25 februari 2021 @ 17:56:36 #22
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198201091
Dat doen ze bij ons ook! Ben het al gewend.
Praat over de hel en je komt er.
pi_198201095
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:
PostNL is een typisch voorbeeld van een hyperkapitalistisch bedrijf naar goed Amerikaans voorbeeld.

Socialize the losses, capitalize the earnings, op grote schaal wordt de poepert afgeveegd met werknemersrechten, een beetje pakketchauffeur rijdend voor een subco heeft zo 200 stops per dag, dit voor een tientje per uur (als je al mazzel hebt)

Dan heb je nog PostNL TGN, dat is nog een gradatie erger. Dat zijn die afgetrapte oude sprinters met niet Nederlands sprekende gasten die al helemaal een poot uitgedraaid worden. Eerlijk is eerlijk, ze zijn de grootste dus kunnen ze het maken, maar dat bedrijf verdient het om failliet te gaan.

Ik heb serieus overwogen om hier over aan de bel te trekken bij een tweede Kamerlid, want wat daar allemaal gaande is is eigenlijk ongehoord voor Nederlandse begrippen.
Inderdaad, en degenen niet als schijnzelfstandige werken (betreffende de postbezorgers, die in tegenstelling tot de voormalige concurrent Sandd bij PostNL wel per definitie in dienst zijn) zijn niet perse veel beter af, is m'n indruk. Kun je uberhaupt nog leven van een bestaan als postbezorger?
pi_198201125
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Inderdaad, en degenen niet als schijnzelfstandige werken (betreffende de postbezorgers, die in tegenstelling tot de voormalige concurrent Sandd bij PostNL wel per definitie in dienst zijn) zijn niet perse veel beter af, is m'n indruk. Kun je uberhaupt nog leven van een bestaan als postbezorger?
Ik snap niet dat een pvda zich niet nadrukkelijk opwerpt als een partij die dit soort dingen aanpakt. Een partij die opkomt voor arbeiders. Ik wou dat die er was.
pi_198201134
Dat was een Fokster toch, die Toeps?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198201374
En wij laten als consumenten vrolijk die pakketjes bezorgen. Koop eens alleen wat je nodig hebt en niet alles wat via cookies op je scherm plopt. Dan heb je zo de etters wegbezuinigd van DHL of PostNL.
  donderdag 25 februari 2021 @ 18:59:51 #27
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_198202260
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:12 schreef Magister_Artium het volgende:
En wij laten als consumenten vrolijk die pakketjes bezorgen. Koop eens alleen wat je nodig hebt en niet alles wat via cookies op je scherm plopt. Dan heb je zo de etters wegbezuinigd van DHL of PostNL.
volgens mij krijgen ze per pakje betaald.
minder bestellen = minder verdienen.....
Tot nooit .......
  Spellchecker donderdag 25 februari 2021 @ 19:11:44 #28
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198202536
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:12 schreef Magister_Artium het volgende:
En wij laten als consumenten vrolijk die pakketjes bezorgen. Koop eens alleen wat je nodig hebt en niet alles wat via cookies op je scherm plopt. Dan heb je zo de etters wegbezuinigd van DHL of PostNL.
Als het even kan laat ik het bij een afhaalpunt bezorgen.
pi_198206055
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:20 schreef StateOfMind het volgende:
Dit is exact de reden waarom ik iig electronica zelf en in een fysieke winkel koop, en niet online.
En daarbij ook let op of zij grotere artikelen zelf bezorgen.
Heb zelf eigenlijk enkel goede ervaringen met de pakketbezorgers hier. _O_
pi_198206094
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:12 schreef Magister_Artium het volgende:
Koop eens alleen wat je nodig hebt en niet alles wat via cookies op je scherm plopt.
:?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:12 schreef Magister_Artium het volgende:
Dan heb je zo de etters wegbezuinigd van DHL of PostNL.
:?
pi_198208692
Dit is wel een akelig dilemma en tevens een ongemakkelijke waarheid. Het bestaat echt, we vinden het niet goed, het is hemeltergend en tevens zijn we er als collectief schuldig aan.

Wij zij met zijn allen onderdeel en misschien de oorzaak van het probleem. Dat is wel een dingetje van deze neoliberale tijd, dat we het zien gebeuren, het er niet mee eens zijn en er toch niets aan doen. Dat is lastig maar wel te doen als men stemt met de voeten. Dat doen we massaal niet echter. In principe zou een hogere macht dit moeten oplossen zoals de politiek lees je vaak. Terwijl "het volk" in het echt de hoogste macht is. Als die collectief betere voorwaarden eisen of anders geen gebruik meer maken van de diensten van zo'n skeer bedrijf dan kan er snel iets veranderen. Toch doen we dat niet. Je kunt zelf het verschil maken in principe. Doe je dat niet dan ben je onderdeel en zelfs de veroorzaker van het probleem.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 25 februari 2021 @ 22:55:11 #32
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_198209040
Deze persoon zit er vast helemaal doorheen.... Ik zag vanmiddag nog een DHL bezorger met zijn tong zowat op de grond sjouwen met weet ik veel hoeveel pakketten, pand in/uit etc. etc. en de bus puilde uit dus hij was nog wel even bezig.
Boem &lt;br /&gt;Bam &lt;br /&gt;Boem&lt;br /&gt;Boem
pi_198209829
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:23 schreef kwiwi het volgende:
Zag mijn postbode laatst mijn pakket laten vallen en het voor zich uit schoppen ipv oprapen :{ Volgende pakket heeft ie gewoon bij de voordeur achtergelaten en is gestolen. De post heeft dat uiteindelijk moeten vergoeden.

Volgens mij zijn er genoeg mensen die zitten te springen om een baan en deze bezorgers mooi kunnen aflossen..
Het nadeel is dat je gewoon het minimumloon krijgt, bij zulke bedrijven moet je niet willen werken.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 22:45 schreef Bart2002 het volgende:
Dit is wel een akelig dilemma en tevens een ongemakkelijke waarheid. Het bestaat echt, we vinden het niet goed, het is hemeltergend en tevens zijn we er als collectief schuldig aan.

Wij zij met zijn allen onderdeel en misschien de oorzaak van het probleem. Dat is wel een dingetje van deze neoliberale tijd, dat we het zien gebeuren, het er niet mee eens zijn en er toch niets aan doen. Dat is lastig maar wel te doen als men stemt met de voeten. Dat doen we massaal niet echter. In principe zou een hogere macht dit moeten oplossen zoals de politiek lees je vaak. Terwijl "het volk" in het echt de hoogste macht is. Als die collectief betere voorwaarden eisen of anders geen gebruik meer maken van de diensten van zo'n skeer bedrijf dan kan er snel iets veranderen. Toch doen we dat niet. Je kunt zelf het verschil maken in principe. Doe je dat niet dan ben je onderdeel en zelfs de veroorzaker van het probleem.
Moest ff twee keer lezen waar je verhaal over gaat, maar snap er nog steeds niks van.
pi_198210329
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik snap niet dat een pvda zich niet nadrukkelijk opwerpt als een partij die dit soort dingen aanpakt. Een partij die opkomt voor arbeiders. Ik wou dat die er was.
Vergeet het maar. De PvdA is sinds Kok vergeten waar ze hun bestaan aan te danken hebben. De PvdA zit nu vol met links lullen en rechts de zakken vullen. Deze club zou zich moeten schamen.
  donderdag 25 februari 2021 @ 23:55:49 #35
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198210361
Die bezorger moet natuurlijk niet met pakketjes gooien maar misschien is het ook handig om die polaroid camara's behoorlijk te verpakken? Als ik iets met de post verzend ga ik er altijd vanuit dat er hardhandig mee wordt omgegaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')