abonnement bol.com Coolblue
pi_198197560
De cabrio is verkocht, vandaag een nieuw project opgehaald. Iets minder rot, maar nog altijd een flinke bak werk.
Ik was op zoek naar een 67 of 68 fastback, het is een 67 fastback geworden. Ik weet nog niet wat ik er precies van ga maken, maar eerst de bodem en motor in orde maken. Kenteken aanvragen en dan pas aan het uiterlijk werken.

De aftrap:



Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_198198475
Veel succes weer met deze. Mooie bak met potentie!
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 25 februari 2021 @ 18:39:16 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198201880
Van die achterruitverwarming die je op je achteruit plakt. 1976 wil zijn achterruitverwarming terug. :P
Dit model vind ik net iets stoerder dan een cabrio.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 25-02-2021 20:11:46 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 25 februari 2021 @ 20:02:58 #4
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_198203918
Poh, da's toch mijn favoriete Mustang :9~
https://fok.nl/shop/doneren/
It might only be 3 inches, but it smells like a foot.
  donderdag 25 februari 2021 @ 22:41:59 #5
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_198208525
Da's een echte, zo moet een Mustang zijn!
pi_198212188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 22:41 schreef Donkergroen het volgende:
Da's een echte, zo moet een Mustang zijn!
Nee, een '72 Mach 1 :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198221276
Mooi project weer!
Gaaf om (weer) te kunnen zien hoe grondig je alles aanpakt. :)
pi_198308182
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nee, een '72 Mach 1 :9~
Zie die maar eens te vinden in ongerestaureerde staat en voor weinig geld :P
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:10:10 #9
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_198311542
Gefeliciteerd met je nwe aankoop :9 Zou er graag zo eentje rijden, echt schitterend!!
Succes maar weer ^O^
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_198386133
Deze keer pak ik het iets anders aan. Ik ga hem eerst technisch en motorisch in orde zetten. Het lakwerk komt later.

Dus dit weekend maar begonnen met het demonteren van de motor:



Nog wat rotte plekjes tegengekomen:




Motor eruit:



Blok zag er nog best schoon uit:


Leeg blok:


en het slagveld:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_198386926
Heb je nooit overwogen om hier, van je hobby, je werk te maken?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198387311
Ik heb daar wel eens kort over gedacht, maar dat is voor mij geen optie. Ik vind dit leuk om voor mezelf te doen, maar niet voor iemand anders, onder tijdsdruk enz.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_198387456
Is dat nou de chassisbalk die zo verrot is?
pi_198387842
Herstel je de motoren altijd naar origineel of zet je wel eens een ander sneller blok in de auto's?
pi_198389401
Het inderdaad de voorste chassis balken, wordt weer een weekendje lassen ;)

Ik bouw vanalles wat, meestal hou ik het op origineel als ik de intentie heb om de auto meteen te verkopen. De extra kosten om meer vermogen te halen uit een blok wegen niet op tegen de meerprijs die je voor de wagen kan vragen. Een voorbeeld is dat je een orgineel blok meestal voor ~1000 euro volledig kan reviseren (honen, nieuwe zuigers, lagers, pakkingen, water, olie, brandstof pomp enz)
Een snel blok gaat al snel richting 10X die prijs en dan komen nog de aanpassingen aan de koeling, versnellingsbak en achteras.

1 van mijn snellere blokken (net geen 500pk):


Wat ik wel vaak overweeg is een upgrade afhankelijk van de staat van de onderdelen. Als de koppen echt slecht zijn en/of de carberateur om dan een aftermarket upgrade set te kopen. Of zoals bij de cabrio, de nokkenas was slecht, een stage 1 of 2 nokkenas is net zo duur of soms goedkoper dan een orgineel.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 8 maart 2021 @ 13:15:31 #16
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_198391278
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:17 schreef boegschroef het volgende:
1 van mijn snellere blokken (net geen 500pk):
De bobine zat zeker tijdelijk ff tegen het blok gebouwd want dat lijkt me niet echt een gunstig plekkie ivm de hitte....
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_198391444
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:17 schreef boegschroef het volgende:
Het inderdaad de voorste chassis balken, wordt weer een weekendje lassen ;)

Ik bouw vanalles wat, meestal hou ik het op origineel als ik de intentie heb om de auto meteen te verkopen. De extra kosten om meer vermogen te halen uit een blok wegen niet op tegen de meerprijs die je voor de wagen kan vragen. Een voorbeeld is dat je een orgineel blok meestal voor ~1000 euro volledig kan reviseren (honen, nieuwe zuigers, lagers, pakkingen, water, olie, brandstof pomp enz)
Een snel blok gaat al snel richting 10X die prijs en dan komen nog de aanpassingen aan de koeling, versnellingsbak en achteras.

1 van mijn snellere blokken (net geen 500pk):
[ afbeelding ]

Wat ik wel vaak overweeg is een upgrade afhankelijk van de staat van de onderdelen. Als de koppen echt slecht zijn en/of de carberateur om dan een aftermarket upgrade set te kopen. Of zoals bij de cabrio, de nokkenas was slecht, een stage 1 of 2 nokkenas is net zo duur of soms goedkoper dan een orgineel.
Boh :9~
Dat zal vast niet in een Mazda 3 passen -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:15:06 #18
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_198395050
Dat blok lijkt wel in de werkplaats van het Groningse EPS te staan.
Maar als ik zie hoeveel je zelf aan de wagen doet betwijfel ik dat.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_198395208
Nee dat was toen ik nog in Belgie woonde en de ruimte had voor een brug.
Helaas moet ik het tegenwoordig met een veel kleinere werkplaats doen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_198509167
mooi project!
pi_198702455
Ondertussen zijn we een maand verder en eigenlijk schiet het nog niet op ;) Maar daar komt nu denk ik verandering in.

De motor is terug, deze is geboord dus daar kan ik mee aan de gang.
De frame stukken voor heb ik vernieuwd zodat ik de auto in de spit kon hangen. Het intereur is eruit en de bodemplaten zijn binnen:





En het komende weekend klusje:

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:31:41 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198713206
Is ie al klaar? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198746954
Bijna ;)

Dit weekend wat minder tijd dan ik verwacht had, maar 1 kant is al aardig gelukt, dit bleek wel een stuk meer werk te zijn dan ik dacht omdat dit in het verleden al 2x gerepareerd was op een zeer slechte manier. Op sommige stukken zatten gewoon 3 vloerplaten op elkaar gelast.

Eerst even een gat gemaakt om te kijken hoe alles uit komt:


Daarna de floor support en seat support weggehaald en even gekeken hoe het uit kwam:


Gaatjes gemaakt voor de puntlassen:


En hem alvast vastgezet:


Deze week in de avonden deze kant helemaal afmaken en de lasnaad wegwerken. Het is net als bij de cabrio de bedoeling dat je hier straks niet meer kan zien dat er een nieuwe plaat in zit :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 29 maart 2021 @ 12:39:36 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198749093
^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198775888
Gisteren avond nog wat tijd over:





Begint alweer ergens op te lijken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_198786184
Lekker bezig geweest :)
pi_199066438
Ondertussen is de andere kant ook klaar en ben ik met de achterkant begonnen.

De andere kant had ook wat rotte plekjes:


Plek maken om te kunnen werken:


En verder slijpen:


Plaat op plaat, moest nog veel weg slijpen om het goed te maken:


Proef passing:


En dan alles vast zetten en afwerken:


En nog even de gaatjes aan de achterkant vullen:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 19 april 2021 @ 19:22:27 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199074320
Krokant otootje. :@
Je zou bijna hetzelfde kunnen doen als met oude Ferraries: alleen chassisnummer is nog origineel blik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199189499
Wat vooral krokant lijkt is de tectiel die van binnenuit door de roest naar buiten gedrukt wordt.

Dit weekend begonnen aan het minst leuke deel van een restauratie. Het verwijderen van alle tectiel van de bodem. Dit is 2 dagen ploeteren maar uiteindelijk heb ik de bodem vrijwel tectiel vrij. Dan zie je ook dat het metaal toch nog goed is onder de tectiel.



De belangrijke lasnaden meteen blank gemaakt, opgespoten en een kitrand ingezet tegen toekomstige roest.

Toen ik daarmee klaar was had ik even genoeg van de bodem/chassis en ben ik begonnen aan 1 van de leukste klussen, de motor:

Nieuwe flattop zuigers:


Om die te monteren moet je de drijfstang heet stoken en dan heb je enkele seconden om de piston-pin er doorheen te steken. Want zodra die er doorheen gaat warmt deze mee op en zit hij muur vast. Als je dit verpest kan je de zuiger meestal weggooien omdat je de pin er niet meer uit kan persen zonde de zuiger te beschadigen. Natuurlijk moet je ook nog rekening houden dat er een voor en achterkant op een drijfstang zit en moet je 4 dijfstangen linksom maken en 4 drijfstangen rechtsom. En ook dat is niet willekeurig want de drijfstangen zijn genummerd... Dit is dan ook 1 van de spannenste klusjes ;) (Het meest spannende vind ik het opstarten van de motor voor de eerste keer, dan weet je pas of je echt alles goed hebt gedaan.)

Heet stoken:


Mijn zelf gemaakte houder (waar ik ondertussen zo'n 48 zuigers aan drijfstangen gemaakt heb ;) ):


Zuigerveertjes er weer om:


Inloop olie op de nokkenas:


Alles gemonteerd:


En op tijd gezet:


Boven aanzicht:


En een kleurtje erop:



Volgende klus is de carburateur:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 28 april 2021 @ 10:28:57 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199190015
Croky valt wel mee idd.
Waarom 4 uitsparingen per zuiger :?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199190257
4 uitsparingen is omdat de zuigers zowel aan de linkerkant als de rechterkant van de V zitten van de V8. Maar met een pijl op de zuiger die naar de voorkant moet wijzen. (inlaat klep is groter dan de uitlaat klep dus je kan hem niet simpelweg omdraaien voor de andere kant.)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 28 april 2021 @ 11:23:32 #32
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199190676
Duidelijk.
Hier zien de zuigers er totaal anders uit. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is een wat dikkere carb geen simpele optie voor wat meer PK's/driveability?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199190873
Dit is al een High performance blok en de bijbehorende carburateur. Dit is de grootste die men destijds ooit geleverd heeft. Groter in dit geval kan maar is zeker niet beter. Bij een grotere carburateur heb je misschien extra vermogen bovenin maar je verliest dan onderin. Dat is voor een straat auto niet leuk meer.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 28 april 2021 @ 11:51:27 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199190985
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:40 schreef boegschroef het volgende:
Dit is al een High performance blok en de bijbehorende carburateur. Dit is de grootste die men destijds ooit geleverd heeft. Groter in dit geval kan maar is zeker niet beter. Bij een grotere carburateur heb je misschien extra vermogen bovenin maar je verliest dan onderin. Dat is voor een straat auto niet leuk meer.
Die Amerikaanse dingen zien er allemaal zo anders en simpel uit. :@
Ik miste een setje DCOE's. Bij wijze van spreken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199198238
Lekker bezig man :)
Wat voor verf gebruik je voor de motor?
En kleppen afstellen met draaiende motor of heb je een andere methode?
pi_199247573
Voor de verf gebruik ik VHT 'Engine' & 'Exhaust' spuitbussen dat werkt eigenlijk altijd goed en deze zijn er in heel veel kleuren. Kleppen stellen doe ik bij een nieuwbouw altijd 'koud'. En als ze een keer nagesteld moeten worden dan doe ik dit meestal wel lopend omdat dat gewoon makkelijk en snel gaat ;) Lopend stellen met een nieuwbouw is lastig omdat het heel belangrijk is dat je de eerste 20 minuten 2000 toeren moet draaien om de nokkenas in te lopen. Als je dan eerst de kleppen moet stellen en nog met de ontsteking moet klooien dan kan dit wel eens fout lopen.

Dit weekend de carburateur aangepakt, de uitlaten gespoten en gebakken in de oven dus de motor is zo goed als klaar.



Dus verder met de volgende klus. De bekende cowlvent. Deze was al ooit eens 'gerepareerd' maar inplaats van een nieuwe erop te lassen hadden ze de boel maar geplamuurd en vooral veel gekit. Echt op z'n Amerikaans...


Het roest gaatje van binnen:


Halverwege:


Maar genoeg weer voor dit weekend, komende week in de avonden netjes maken en volgend weekend afmaken
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_199247843
Heb je er eigenlijk eentje voor jezelf gehouden of gaat alles de verkoop in?
pi_199247881
Ik heb 15 jaar lang zo'n 3 Mustangs gehad voor mezelf. Maar ik reed er eigenlijk nooit in. En toen had ik nog de plek om ze in een garage te zetten:


Ik had als plan om deze wel even te houden om erin te rijden, echter heb ik al 3 man in de wacht staan die deze al willen kopen als hij klaar is.

[ Bericht 31% gewijzigd door boegschroef op 02-05-2021 15:39:51 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_199253688
Damn you!
Iedere keer dat je update MOET ik er wel op klikken.
Maar stiekem vind ik dat helemaal niet erg. :D Echt leuk om te volgen.
pi_199343280
Gisteren en vandaag nog wat geknutseld, het laswerk zit er bijna op.

Even nieuwe stukjes inlassen, dan kan je wel denken, dat zie je later toch allemaal niet meer, maar het moet gewoon goed zijn:


De plaat erin:


Beschermlaag erop:


En de bovenkant erop:


Zoals gewoonlijk past het allemaal precies niet. Hoop aanpassingen om het pasbaar te maken en daar gaat altijd de meeste tijd in zitten.

Volgende week een korte werkweek, lang weekend dus tijd om de bodem en motor ruimte in orde te maken en een hopelijk de bodem en motorruimte in de lak.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_199347917
Beste klus om al die puntlassen uit te boren en weer dicht te lassen, netjes hoor
pi_199417489
Nog even een hemelvaarts update :) Moet toch iets doen op je vrije dag:




Het meeste werk aan de bodem is nu wel klaar.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_199420850
Wederom petje af! ^O^
Echt een genot om naar te kijken. :Y
  donderdag 20 mei 2021 @ 09:10:05 #44
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_199515168
Met welke middelen conserveer je de bodem?
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_199560717
Ik doe verder niets op de bodem, een epoxy primer is al hard en roestwerend. Daarnaast zijn alle gevoelige naden gevuld met nadenkit en vervolgens een 2k lak er overheen. Dat moet voldoende zijn voor een auto die waarschijnlijk nooit meer in de regen of in winterse omstandigheden rond gaat rijden.

Ondertussen heb ik mijn nieuwe project ook al opgehaald :@


Zodra ik weer op onderdelen moet wachten of als de mustang klaar is ga ik deze helemaal opknappen. Technisch is hij al in redelijke staat.

Terug naar de mustang, Ik heb de voorkant ook gespoten alleen is dit helaas niet zoals ik gewenst had. De lak had zijdeglans moeten zijn, maar het lijkt meer op hoogglans, Ik weet niet of ik nu iets verkeerd gedaan heb met mengen of dat er gewoon het verkeerde geleverd is :( Maar het blinkt veel te hard...



Dus dit mag ik helaas opnieuw gaan doen -O-

Het differentieel is ook weer klaar om te monteren:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zaterdag 22 mei 2021 @ 21:19:02 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199562385
Eindelijk.
Een GM product. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199704466
Ondertussen is er weer een weekend voorbij en dus ook weer tijd gestoken in de mustang :)

Deze keer de motor ruimte opnieuw gespoten, as geplaatst, voor ophanging gemonteerd, remmen geplaatst en de motor er in gehangen.



Alles nieuw natuurlijk, nooit besparen op de remmen ;)



Voorkant natuurlijk ook:


Motor erin:


Next: versnellingsbak eronder, en dan beginnen met schuren :S
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_199793282
Wat een motivatie, petje af
pi_200137649
Laatste post is alweer een maand geleden. Ondertussen wel wat gedaan, maar vooral schuren en plamuren. Is een tijdrovend klusje:

Eerste verrassing:


Snel een andere deur geregeld, 2e handsje want imitatie is een ramp:


Oneffen heden eruit:


En even naar buiten om de garage te ontstoffen:


En dan nog even de headlight buckets mooi aan laten sluiten:




De motorkap is ook in te slechte staat, daar zoek ik ook nog een andere voor.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_200137736
Goed bezig weer ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')