abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 1 maart 2021 @ 01:34:48 #251
88815 The_Emotion
98.3
pi_198261912
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 01:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De eindagenda is inderdaad het klimaat. In naam van het klimaat kan elk aspect van het menselijk leven worden gereguleerd. Dat is vanaf het begin de bedoeling geweest.
Maar hoe en wat? Gaan we nog meer vervuilen zodat de kreet naar een groenere wereld harder geroepen wordt?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_198261931
quote:
2s.gif Op maandag 1 maart 2021 01:34 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Maar hoe en wat? Gaan we nog meer vervuilen zodat de kreet naar een groenere wereld harder geroepen wordt?
Veranderingen zijn mogelijk zonder tyrannie.
  † In Memoriam † maandag 1 maart 2021 @ 02:26:22 #253
88815 The_Emotion
98.3
pi_198262094
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 01:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Veranderingen zijn mogelijk zonder tyrannie.
Beetje een holle uitspraak want het spreekt voorzich; ook als je geen donder uitvoert is er verandering om je heen, anders zou de tijd letterlijk stil staan.
Ook zo'n gekke uitspraak uit een reclamespotje dat we het klimaat terug kunnen veranderen.
Terug naar wat?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_198262827
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 22:50 schreef PSVCL het volgende:
rutte paar weken terug.. testen zonder klachten is zinloos

[ afbeelding ]
Wij bnw-ers zagen dit al lang aan komen natuurlijk. Ze moeten iets om die cijfers kunstmatig hoog te houden.

What's next?
  maandag 1 maart 2021 @ 08:17:44 #255
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198262960
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 07:56 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wij bnw-ers zagen dit al lang aan komen natuurlijk. Ze moeten iets om die cijfers kunstmatig hoog te houden.

What's next?
Wat precies zag je aankomen vwb deze motie?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 1 maart 2021 @ 09:59:34 #256
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198264216
Ireland lockdown fury erupts: Dublin horror as angry crowds hurl firework at police

DUBLIN has erupted into violence as anti-lockdown protestors furiously clash with police in shocking footage.

Anti-lockdown protests in Dublin have descended into chaos as the police and protestors square off. Police have attempted to disperse the large groups as the demonstrators loudly chanted "freedom". Video footage has emerged of some protestors hurling objects at police.


Zo hee dat krijg je als je mensen opsluit alsof ze vee zijn, de Ieren hebben er ook genoeg van :{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198264980
quote:
2s.gif Op maandag 1 maart 2021 02:26 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Beetje een holle uitspraak want het spreekt voorzich; ook als je geen donder uitvoert is er verandering om je heen, anders zou de tijd letterlijk stil staan.
Ook zo'n gekke uitspraak uit een reclamespotje dat we het klimaat terug kunnen veranderen.
Terug naar wat?
Er is niets hols aan. Je kunt positieve veranderingen teweegbrengen zonder de vrijheden en rechten van mensen te ondermijnen. De enigen die beweren dat dat niet kan, zijn degenen die sowieso geen positieve veranderingen teweeg willen brengen voor alle mensen.
  maandag 1 maart 2021 @ 11:31:21 #258
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198265649
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Er is niets hols aan.
Jawel
quote:
Je kunt positieve veranderingen teweegbrengen zonder de vrijheden en rechten van mensen te ondermijnen.
Dat ontkent niemand. Je kan ook negatieve veranderingen teweegbrengen zonder de vrijheden en rechten van mensen te ondermijnen
quote:
De enigen die beweren dat dat niet kan, zijn degenen die sowieso geen positieve veranderingen teweeg willen brengen voor alle mensen.
Niemand beweert dat.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198266004
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 11:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jawel
[..]

Dat ontkent niemand. Je kan ook negatieve veranderingen teweegbrengen zonder de vrijheden en rechten van mensen te ondermijnen
[..]

Niemand beweert dat.
En dit vind ik dus een holle bijdrage. Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Mijn punt is dat een tyrannie niet de ENIGE oplossing is, zoals hierboven door iemand werd gensinueerd, en hoogstwaarschijnlijk ook niet de gewenste.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 01-03-2021 11:58:04 ]
  maandag 1 maart 2021 @ 12:07:22 #260
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198266297
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 11:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En dit vind ik dus een holle bijdrage. Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Mijn punt is dat een tyrannie niet de ENIGE oplossing is, zoals hierboven door iemand werd gensinueerd, en hoogstwaarschijnlijk ook niet de gewenste.
Er is geen tirannie dat wordt ook door niemand gesuggereerd ook niet door degene waar jij op reageerde
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 1 maart 2021 @ 12:41:44 #261
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198266901
Hulde voor deze agent

“Ik werk niet bij de politie om hard tegen mensen op te treden die normaal menselijk gedrag vertonen”

Toen een jaar geleden de coronacrisis uitbrak, was politieagent Ragnar net als zijn collega’s de eerste twee weken voorzichtig. Wat gebeurt er en wat zal er op ons afkomen? De beelden van mensen in China die daar dood op de grond zouden liggen, dat beloofde iets. Al snel had hij zoiets van: het verhaal dat we voorgeschoteld krijgen, klopt niet. Daarbij kreeg hij als agent er een taak bij, namelijk de handhaving van de maatregelen. Maar wat als je het als agent niet eens bent met de overheidsmaatregelen? In de rubriek Een ander geluid: politieagent Ragnar, (niet zijn echte naam), die niet namens de politie spreekt, maar als burger die zich zorgen maakt.

Sinds 2011 werkt Ragnar in de Regio Oost Nederland, waar hij voornamelijk wordt ingezet voor de noodhulp, de 112 meldingen. “Zodra er een melding binnenkomt, doe ik de afhandeling. Dit kan een aanrijding zijn, maar ook een inbraak, iemand die onwel is geworden, of verdachte situaties. Eigenlijk alles waar mensen 112 voor kunnen bellen. Toen de crisis uitbrak, werd daar naar mijn idee met enige spanning naar gekeken. We hadden als politie geen idee wat er op ons af zou komen. Er werd rekening gehouden dat er veel collega’s zouden uitvallen en dat er diensten overgenomen moesten worden.”

De noodhulp gaat altijd door, crisis of geen crisis. “Dit betekende dat al snel contactmomenten met burgers en balies dichtgingen voor publiek. Ook neventaken kwamen te vervallen. Je hebt toch een bepaald idee van wat een pandemie gaat inhouden, zoals ambulances en lijkwagens en veel dood en verderf om je heen. Dat bleek niet zo te zijn. Ik ontken niet dat corona bestaat en dat sommige mensen er ziek van kunnen worden, maar het beeld wat vorig jaar geschetst werd, was niet helemaal de waarheid. In het begin volgde ik de mainstream media, maar ik vond dat heel eenzijdig, met name door al die dagelijkse statistieken over ziekenhuisopnames en sterfgevallen.”

“Ik denk dat ik wel een humanist ben onder mijn uniform”
Al snel kregen Ragnar en zijn collega’s met overheidsmaatregelen te maken, zoals anderhalve meter afstand houden. “Hoe verder we in de crisis terechtkwamen, hoe meer overtrokken de maatregelen werden naar mijn idee. Ik denk dat ik wel een humanist ben onder mijn uniform. Het voelt heel onnatuurlijk om maatregelen te handhaven die tegen het principe van normaal menselijk contact ingaan. Dat vond ik toen en dat vind ik nog steeds lastig. Iedereen heeft recht op een vrij leven. Zeker omdat de wetenschappelijke onderbouwing van al deze maatregelen aan alle kanten rammelt. En het wordt alleen maar erger, tot op de dag van vandaag. Je moet mensen niet verbieden om na negen uur de straat op te gaan. Ik ben tegen de avondklok. Dat is een compleet gestoorde maatregel.”

Het afgelopen jaar neemt hij veranderingen waar op zijn werk. “Ik zie dat collega’s zich anders gaan gedragen en een soort van sociale afwijking gaan ontwikkelen. Maar ik zie ook dat het bijzonder moeilijk is om tegen de stroom in te roeien en kritische vragen te stellen over het beleid en de handhaving, zonder weggezet te worden als Willem Engel vriend. Ze weten bij mij op de afdeling hoe ik erover denk, daarin ben ik wel binnen het team het zichtbare middelpunt van het verzet. Ik heb soms leuke gesprekken, maar ik voel ook veel frustraties, omdat ik dingen roep die niet gezegd mogen worden. Het gaat allang niet meer over de gezondheidszorg maar over het geloven in, ik noem het de corona religie. Een geloof stel je niet ter discussie, ook al staan er harde feiten tegenover. Ik merk dat als ik kritische opmerkingen maak, ik mensen bij mij op de werkvloer en daarbuiten niet altijd bereik.”

“Dat zijn voor mij moeilijke meldingen om iets mee te doen”
Door de handhaving van de maatregelen ervaart hij een spagaat. “Er zijn mensen die de meldkamer bellen om te zeggen dat er iemand vijf minuten na negen buiten op straat loopt of dat mensen zich niet aan de maatregelen houden, bijvoorbeeld een feestje bij de buren. Die mensen verwachten iets van ons en vinden het dus nodig om ons hierover te bellen. Dat vind ik wel bijzonder. Dat zijn voor mij moeilijke meldingen om iets mee te doen. Dan hangt het af van de collega met wie ik werk, wat ik daarmee doe. Met sommige collega’s ben ik redelijk op gelijke voet en dan lossen we het wel creatief op. Ik probeer soms ook solo diensten te draaien om daarmee collega’s die pro maatregelen te zijn te ontlopen. Die vrijheid hebben we. En als het echt niet anders kan, dan plaats ik mezelf wat meer op de achtergrond. Ik waarborg uiteraard wel de veiligheid van mijn collega’s. Een paar weken geleden haalden mijn collega en ik een auto van de weg na negen uur. Mijn collega was fanatiek aan het controleren, ik kijk dan toe. Daarna ga ik wel voorzichtig het gesprek aan om te kijken of ik de collega kan bewegen in zijn visie.”

Deze crisis zorgt voor verdeeldheid binnen het politiekorps, aldus Ragnar. “Het zorgt voor polarisatie en daar draag ik ook zelf ook aan bij door mijn mening niet onder stoelen of banken te steken. Het is niet nodig dat we het allemaal met elkaar eens zijn, maar je merkt nu wel een groter verschil in meningen en opvattingen. Ik vind het moeilijk om dingen te doen waar ik niet achter sta en waar ik niet in geloof. Dat lukt redelijk. Ik heb nog geen dingen gedaan waarbij ik mezelf niet in de spiegel kan aankijken. Ik ben geen ME’er die tegenover demonstranten staat. Ik werk niet bij de politie om hard tegen mensen op te treden die normaal menselijk gedrag vertonen. Ik wil een bijdrage leveren aan de veiligheid van onze samenleving en ik wil hulp bieden aan mens en dier. Rustige demonstraties moeten worden gefaciliteerd, niet worden beindigd. Zo staat het beschreven bij ons, dat is een afspraak. Wij zien toe op een ordelijk verloop. Waar het nu op lijkt, is dat in opdracht van een burgemeester, pleinen worden schoongeveegd omdat de aard van de demonstratie mogelijk niet getolereerd wordt door de regering.”

“Er zijn beelden waar ik mij voor schaam”
Hij heeft beelden gezien van het optreden van collega’s waar hij zich niet in kan vinden. “Daar heb ik mij echt aan gestoord. Er zijn beelden waar ik me voor schaam. Ik weet vanuit eigen ervaring dat bij een videofragment de nodige context soms ontbreekt. Maar als ik naar een livestream kijk en mensen rustig op een plein zie staan, waar dan vervolgens mijn collega’s met paarden doorheen walsen, vraag ik me af waar dat voor nodig is.”

Hij heeft momenteel last van een stukje mentale moeheid, en ziet dat ook bij zijn collega’s. “Wij zijn ook gewoon mensen en leven in dezelfde wereld waar momenteel niets kan en alles beperkt is. Iedereen is moe van dit hele gebeuren, ongeacht je standpunt. Er is een groep mensen die verwacht dat je strak optreedt bij mensen die zich niet aan de regels houden. En er is een groeiende groep die het beu is en doorzien dat er dingen niet kloppen en dit op ons afreageren. Dat straalt ook af op mensen zoals ik die er hetzelfde over denken. Maar ik heb wel een uniform aan. Ik kan niet een vlaggetje opspelden waarmee ik laat zien dat ik aan de kant van de mensen sta die ook doorzien dat zaken niet kloppen, maar daar waar het kan laat ik mijn mening wel doorschemeren aan de burgers als het gesprek daar aanleiding toe geeft.”

Achter de voordeur
Wat neemt hij waar in de maatschappij? “De lontjes zijn korter en er is een toename in huiselijk geweld incidenten. Ook zijn er meer incidenten gelinkt aan depressiviteit en sucidaliteit, maar ook een toename in verslavingen. Verward en zorgelijk gedrag op straat neemt toe, maar ook achter de voordeur. Mensen die hulp nodig hebben, maar dit niet krijgen. We krijgen meldingen van mensen die zich voor de trein willen gooien. Je kan niet alles linken aan corona, maar ik zie wel een stijgende lijn in geestelijke gezondheidsproblematiek. Daarnaast is er minder verkeer op straat, dus krijgen we minder meldingen van aanrijdingen. En niemand gaat uit, dus er zijn minder dronken mensen op straat. Je gaat het bijna missen. De meldingen die we krijgen verschuiven zich meer naar achter de voordeur, waar de nood steeds hoger is.”

Ragnar heeft op diverse manieren contact met gelijkgestemde collega’s uit vele lagen van de organisatie. “Er zijn steeds meer initiatieven om ons geluid wat meer een basis te geven. Er is een verandering aan de gang en volgens mij zijn er nog veel meer collega`s van mij die zich ernstig zorgen maken. We moeten wel voorzichtig zijn, want er wordt gekletst door collega’s. Een collega moest bijvoorbeeld op het matje komen bij de chef, omdat iemand zich voordeed als een gelijkgestemde collega. In onze groep gaat het vooral om ervaringen delen in een omgeving van gelijkgestemden. Hoe ga je om met deze situatie, wat kunnen we zelf doen. We zijn geen muiterij club, maar willen gewoon ervaringen uitdelen en er voor elkaar zijn evenals een vangnet bieden aan collega`s die met dezelfde dillema`s worstelen, je merkt dat het die collega`s echt goed doet die ons vinden, en soms vinden wij ze zelf.”

“Als de massa die opstaat te groot is, dan is het klaar”
Verder blijft hij uitdragen in zijn omgeving dat we niet allemaal van de harde handhaving en wapenstokken zijn. “Er zijn genoeg politieagenten die niet achter de maatregelen staan en hoe nu de maatschappij ten gronde wordt gericht door het overheidsbeleid. Wat er nu gebeurt, valt niet meer uit te leggen. Met alles wat wij nu weten kunnen wij de samenleving verantwoord weer openen. Ik hoop dat steeds meer mensen gaan opstaan en doen wat nodig is om hieruit te komen. Als het hele land zegt: wij gaan weer open en trekken ons eigen plan, dan hebben wij niet de mankracht om daar een einde aan te maken. We gaan natuurlijk niet als idioten op al dat winkelend publiek af of mensen die op een terras een biertje drinken stuk voor stuk bekeuren. Als de massa die opstaat te groot, is dan is het klaar. Ik vind de gezelligheid en de drukte de laatste tijd in de parken in Amsterdam een goed voorbeeld van hoe het zou moeten. Je merkt dat mensen het spuugzat zijn. Dat soort situaties hebben we meer nodig de komende tijd. Als 17 miljoen mensen gaan opstaan en zeggen: het is nu mooi geweest, dan is het ook zo. Dan kunnen wij van alles willen, maar gaat het ons niet lukken om dat om te buigen, al zouden we willen. Het is de hoogste tijd om met aandacht voor de kwetsbaren weer te gaan leven in vrijheid.”


^O^
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198267133
Tl:dr
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 1 maart 2021 @ 13:16:31 #263
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198267402
Einz Zwei Polizei

Berliner Polizisten haben Angst vor Astrazeneca-Impfung

Die Beamten werden bei den Impfungen vorgezogen, 24.000 Impfdosen stehen bereit. Doch es gibt Widerstand in der Behrde.

:{

Beetje ot..eens iets positief


Beautiful people O+
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198267635
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 12:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Hulde voor deze agent

“Ik werk niet bij de politie om hard tegen mensen op te treden die normaal menselijk gedrag vertonen”

Toen een jaar geleden de coronacrisis uitbrak, was politieagent Ragnar net als zijn collega’s de eerste twee weken voorzichtig. Wat gebeurt er en wat zal er op ons afkomen? De beelden van mensen in China die daar dood op de grond zouden liggen, dat beloofde iets. Al snel had hij zoiets van: het verhaal dat we voorgeschoteld krijgen, klopt niet. Daarbij kreeg hij als agent er een taak bij, namelijk de handhaving van de maatregelen. Maar wat als je het als agent niet eens bent met de overheidsmaatregelen? In de rubriek Een ander geluid: politieagent Ragnar, (niet zijn echte naam), die niet namens de politie spreekt, maar als burger die zich zorgen maakt.

Sinds 2011 werkt Ragnar in de Regio Oost Nederland, waar hij voornamelijk wordt ingezet voor de noodhulp, de 112 meldingen. “Zodra er een melding binnenkomt, doe ik de afhandeling. Dit kan een aanrijding zijn, maar ook een inbraak, iemand die onwel is geworden, of verdachte situaties. Eigenlijk alles waar mensen 112 voor kunnen bellen. Toen de crisis uitbrak, werd daar naar mijn idee met enige spanning naar gekeken. We hadden als politie geen idee wat er op ons af zou komen. Er werd rekening gehouden dat er veel collega’s zouden uitvallen en dat er diensten overgenomen moesten worden.”

De noodhulp gaat altijd door, crisis of geen crisis. “Dit betekende dat al snel contactmomenten met burgers en balies dichtgingen voor publiek. Ook neventaken kwamen te vervallen. Je hebt toch een bepaald idee van wat een pandemie gaat inhouden, zoals ambulances en lijkwagens en veel dood en verderf om je heen. Dat bleek niet zo te zijn. Ik ontken niet dat corona bestaat en dat sommige mensen er ziek van kunnen worden, maar het beeld wat vorig jaar geschetst werd, was niet helemaal de waarheid. In het begin volgde ik de mainstream media, maar ik vond dat heel eenzijdig, met name door al die dagelijkse statistieken over ziekenhuisopnames en sterfgevallen.”

“Ik denk dat ik wel een humanist ben onder mijn uniform”
Al snel kregen Ragnar en zijn collega’s met overheidsmaatregelen te maken, zoals anderhalve meter afstand houden. “Hoe verder we in de crisis terechtkwamen, hoe meer overtrokken de maatregelen werden naar mijn idee. Ik denk dat ik wel een humanist ben onder mijn uniform. Het voelt heel onnatuurlijk om maatregelen te handhaven die tegen het principe van normaal menselijk contact ingaan. Dat vond ik toen en dat vind ik nog steeds lastig. Iedereen heeft recht op een vrij leven. Zeker omdat de wetenschappelijke onderbouwing van al deze maatregelen aan alle kanten rammelt. En het wordt alleen maar erger, tot op de dag van vandaag. Je moet mensen niet verbieden om na negen uur de straat op te gaan. Ik ben tegen de avondklok. Dat is een compleet gestoorde maatregel.”

Het afgelopen jaar neemt hij veranderingen waar op zijn werk. “Ik zie dat collega’s zich anders gaan gedragen en een soort van sociale afwijking gaan ontwikkelen. Maar ik zie ook dat het bijzonder moeilijk is om tegen de stroom in te roeien en kritische vragen te stellen over het beleid en de handhaving, zonder weggezet te worden als Willem Engel vriend. Ze weten bij mij op de afdeling hoe ik erover denk, daarin ben ik wel binnen het team het zichtbare middelpunt van het verzet. Ik heb soms leuke gesprekken, maar ik voel ook veel frustraties, omdat ik dingen roep die niet gezegd mogen worden. Het gaat allang niet meer over de gezondheidszorg maar over het geloven in, ik noem het de corona religie. Een geloof stel je niet ter discussie, ook al staan er harde feiten tegenover. Ik merk dat als ik kritische opmerkingen maak, ik mensen bij mij op de werkvloer en daarbuiten niet altijd bereik.”

“Dat zijn voor mij moeilijke meldingen om iets mee te doen”
Door de handhaving van de maatregelen ervaart hij een spagaat. “Er zijn mensen die de meldkamer bellen om te zeggen dat er iemand vijf minuten na negen buiten op straat loopt of dat mensen zich niet aan de maatregelen houden, bijvoorbeeld een feestje bij de buren. Die mensen verwachten iets van ons en vinden het dus nodig om ons hierover te bellen. Dat vind ik wel bijzonder. Dat zijn voor mij moeilijke meldingen om iets mee te doen. Dan hangt het af van de collega met wie ik werk, wat ik daarmee doe. Met sommige collega’s ben ik redelijk op gelijke voet en dan lossen we het wel creatief op. Ik probeer soms ook solo diensten te draaien om daarmee collega’s die pro maatregelen te zijn te ontlopen. Die vrijheid hebben we. En als het echt niet anders kan, dan plaats ik mezelf wat meer op de achtergrond. Ik waarborg uiteraard wel de veiligheid van mijn collega’s. Een paar weken geleden haalden mijn collega en ik een auto van de weg na negen uur. Mijn collega was fanatiek aan het controleren, ik kijk dan toe. Daarna ga ik wel voorzichtig het gesprek aan om te kijken of ik de collega kan bewegen in zijn visie.”

Deze crisis zorgt voor verdeeldheid binnen het politiekorps, aldus Ragnar. “Het zorgt voor polarisatie en daar draag ik ook zelf ook aan bij door mijn mening niet onder stoelen of banken te steken. Het is niet nodig dat we het allemaal met elkaar eens zijn, maar je merkt nu wel een groter verschil in meningen en opvattingen. Ik vind het moeilijk om dingen te doen waar ik niet achter sta en waar ik niet in geloof. Dat lukt redelijk. Ik heb nog geen dingen gedaan waarbij ik mezelf niet in de spiegel kan aankijken. Ik ben geen ME’er die tegenover demonstranten staat. Ik werk niet bij de politie om hard tegen mensen op te treden die normaal menselijk gedrag vertonen. Ik wil een bijdrage leveren aan de veiligheid van onze samenleving en ik wil hulp bieden aan mens en dier. Rustige demonstraties moeten worden gefaciliteerd, niet worden beindigd. Zo staat het beschreven bij ons, dat is een afspraak. Wij zien toe op een ordelijk verloop. Waar het nu op lijkt, is dat in opdracht van een burgemeester, pleinen worden schoongeveegd omdat de aard van de demonstratie mogelijk niet getolereerd wordt door de regering.”

“Er zijn beelden waar ik mij voor schaam”
Hij heeft beelden gezien van het optreden van collega’s waar hij zich niet in kan vinden. “Daar heb ik mij echt aan gestoord. Er zijn beelden waar ik me voor schaam. Ik weet vanuit eigen ervaring dat bij een videofragment de nodige context soms ontbreekt. Maar als ik naar een livestream kijk en mensen rustig op een plein zie staan, waar dan vervolgens mijn collega’s met paarden doorheen walsen, vraag ik me af waar dat voor nodig is.”

Hij heeft momenteel last van een stukje mentale moeheid, en ziet dat ook bij zijn collega’s. “Wij zijn ook gewoon mensen en leven in dezelfde wereld waar momenteel niets kan en alles beperkt is. Iedereen is moe van dit hele gebeuren, ongeacht je standpunt. Er is een groep mensen die verwacht dat je strak optreedt bij mensen die zich niet aan de regels houden. En er is een groeiende groep die het beu is en doorzien dat er dingen niet kloppen en dit op ons afreageren. Dat straalt ook af op mensen zoals ik die er hetzelfde over denken. Maar ik heb wel een uniform aan. Ik kan niet een vlaggetje opspelden waarmee ik laat zien dat ik aan de kant van de mensen sta die ook doorzien dat zaken niet kloppen, maar daar waar het kan laat ik mijn mening wel doorschemeren aan de burgers als het gesprek daar aanleiding toe geeft.”

Achter de voordeur
Wat neemt hij waar in de maatschappij? “De lontjes zijn korter en er is een toename in huiselijk geweld incidenten. Ook zijn er meer incidenten gelinkt aan depressiviteit en sucidaliteit, maar ook een toename in verslavingen. Verward en zorgelijk gedrag op straat neemt toe, maar ook achter de voordeur. Mensen die hulp nodig hebben, maar dit niet krijgen. We krijgen meldingen van mensen die zich voor de trein willen gooien. Je kan niet alles linken aan corona, maar ik zie wel een stijgende lijn in geestelijke gezondheidsproblematiek. Daarnaast is er minder verkeer op straat, dus krijgen we minder meldingen van aanrijdingen. En niemand gaat uit, dus er zijn minder dronken mensen op straat. Je gaat het bijna missen. De meldingen die we krijgen verschuiven zich meer naar achter de voordeur, waar de nood steeds hoger is.”

Ragnar heeft op diverse manieren contact met gelijkgestemde collega’s uit vele lagen van de organisatie. “Er zijn steeds meer initiatieven om ons geluid wat meer een basis te geven. Er is een verandering aan de gang en volgens mij zijn er nog veel meer collega`s van mij die zich ernstig zorgen maken. We moeten wel voorzichtig zijn, want er wordt gekletst door collega’s. Een collega moest bijvoorbeeld op het matje komen bij de chef, omdat iemand zich voordeed als een gelijkgestemde collega. In onze groep gaat het vooral om ervaringen delen in een omgeving van gelijkgestemden. Hoe ga je om met deze situatie, wat kunnen we zelf doen. We zijn geen muiterij club, maar willen gewoon ervaringen uitdelen en er voor elkaar zijn evenals een vangnet bieden aan collega`s die met dezelfde dillema`s worstelen, je merkt dat het die collega`s echt goed doet die ons vinden, en soms vinden wij ze zelf.”

“Als de massa die opstaat te groot is, dan is het klaar”
Verder blijft hij uitdragen in zijn omgeving dat we niet allemaal van de harde handhaving en wapenstokken zijn. “Er zijn genoeg politieagenten die niet achter de maatregelen staan en hoe nu de maatschappij ten gronde wordt gericht door het overheidsbeleid. Wat er nu gebeurt, valt niet meer uit te leggen. Met alles wat wij nu weten kunnen wij de samenleving verantwoord weer openen. Ik hoop dat steeds meer mensen gaan opstaan en doen wat nodig is om hieruit te komen. Als het hele land zegt: wij gaan weer open en trekken ons eigen plan, dan hebben wij niet de mankracht om daar een einde aan te maken. We gaan natuurlijk niet als idioten op al dat winkelend publiek af of mensen die op een terras een biertje drinken stuk voor stuk bekeuren. Als de massa die opstaat te groot, is dan is het klaar. Ik vind de gezelligheid en de drukte de laatste tijd in de parken in Amsterdam een goed voorbeeld van hoe het zou moeten. Je merkt dat mensen het spuugzat zijn. Dat soort situaties hebben we meer nodig de komende tijd. Als 17 miljoen mensen gaan opstaan en zeggen: het is nu mooi geweest, dan is het ook zo. Dan kunnen wij van alles willen, maar gaat het ons niet lukken om dat om te buigen, al zouden we willen. Het is de hoogste tijd om met aandacht voor de kwetsbaren weer te gaan leven in vrijheid.”


^O^
_O_
pi_198267645
twitter
pi_198267755
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 12:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Er is geen tirannie dat wordt ook door niemand gesuggereerd ook niet door degene waar jij op reageerde
Elk aspect van het leven van mensen reguleren is tyrannie. Daar werd op gereageerd. Waar bemoei je je uberhaupt mee? Ik was met iemand anders in discussie.
  maandag 1 maart 2021 @ 13:45:15 #268
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198267809
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Elk aspect van het leven van mensen reguleren is tyrannie. Daar werd op gereageerd. Waar bemoei je je uberhaupt mee? Ik was met iemand anders in discussie.
Dus alleen als je athest bent en in niemandsland woont ontkom je aan tirannie? :?
De enige die er dus aan ontkomen zijn de paar mensen die wonen op Sealand!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198267820
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:31 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

_O_
Ik 'ken' deze groep van politie/ME al een tijdje. Een vriendin van mij werkzaam in die sector zit er ook bij. Probleem is dat die wereld ontzettend hierarchisch is en mensen niet altijd op durven te staan uit angst hun baan te verliezen. Maar de groep groeit en groeit en het stille protest (geen bonnen schrijven, in gesprek met de burger, wel aanwezig maar niet ingrijpen) wordt ook steeds groter.
pi_198267826
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:45 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dus alleen als je athest bent en in niemandsland woont ontkom je aan tirannie? :?
De enige die er dus aan ontkomen zijn de paar mensen die wonen op Sealand!
?
  maandag 1 maart 2021 @ 13:58:10 #271
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198268001
quote:
Frankrijk bestrijdt lokale coronahaarden met weekend-lockdown

In Frankrijk gaan alarmbellen af omdat exotische coronavarianten zich in verschillende departementen als een lopend vuurtje verspreiden. De regering hoopt de brandhaarden te bedwingen met lockdowns in het weekend, onder andere in de grensstreek met Belgi.

Exotische varianten :N .. ik zie het hier ook nog gebeuren.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198268205
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Frankrijk bestrijdt lokale coronahaarden met weekend-lockdown

In Frankrijk gaan alarmbellen af omdat exotische coronavarianten zich in verschillende departementen als een lopend vuurtje verspreiden. De regering hoopt de brandhaarden te bedwingen met lockdowns in het weekend, onder andere in de grensstreek met Belgi.

Exotische varianten :N .. ik zie het hier ook nog gebeuren.
Ze kunnen van alles verzinnen, maakt niet meer uit. Binnenkort klimaatlockdown :W
pi_198268213
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Frankrijk bestrijdt lokale coronahaarden met weekend-lockdown

In Frankrijk gaan alarmbellen af omdat exotische coronavarianten zich in verschillende departementen als een lopend vuurtje verspreiden. De regering hoopt de brandhaarden te bedwingen met lockdowns in het weekend, onder andere in de grensstreek met Belgi.

Exotische varianten :N .. ik zie het hier ook nog gebeuren.
Jep, Nice afgelopen weekend:

pi_198268231
Uiteindelijk krijgen we in naam van het klimaat een universele ZONDAG-lockdown. Dat is altijd al het plan geweest. Terug naar een middeleeuwse rustdag.
  maandag 1 maart 2021 @ 14:23:18 #275
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198268356
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:13 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Ze kunnen van alles verzinnen, maakt niet meer uit. Binnenkort klimaatlockdown :W
5 Minuten douchen met warm water per dag, uurtje verwarming in de avond, stukje vlees is luxe en vooral niet meer op vakantie naar verre oorden dit is alleen nog maar voor de elite.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198268376
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Frankrijk bestrijdt lokale coronahaarden met weekend-lockdown

In Frankrijk gaan alarmbellen af omdat exotische coronavarianten zich in verschillende departementen als een lopend vuurtje verspreiden. De regering hoopt de brandhaarden te bedwingen met lockdowns in het weekend, onder andere in de grensstreek met Belgi.

Exotische varianten :N .. ik zie het hier ook nog gebeuren.
Als het nu al reden is voor strenge maatregelen en lockdowns, wie zegt dan dat ze het niet in kunnen voeren nadat het hele land gevaccineerd is? Zelfs na massale vaccinatie zullen ze ons niet met rust laten en zal een nieuwe lockdown telkens op de loer blijven liggen want er is weer ergens een nieuwe variant opgedoken die alle antistoffen omzeilt, zo zullen de teams van de witte jassen ons weer vrolijk meedelen. Er zijn oprecht mensen die denken dat na vaccinatie alles voorbij gaat zijn.

Ons hele leven lang zullen we iedere paar weken wel weer een persconferentie hebben want er zal altijd reden tot zorg zijn wanneer een virus nooit meer weggaat. Daarom zijn die basismaatregelen ook tot basismaatregelen gebombardeerd, het gaat niet meer weg. Ook in niveau waakzaam met 0 besmettingen mogen we zelfs maar een beperkt aantal mensen thuis ontvangen, alles is gereguleerd. Maar het echt hard maken durven ze niet, want dan barst de bom. Daarom roepen ze malafide routekaarten in het leven die "eventueel nog aangepast kunnen worden", terwijl ze ook dondersgoed weten dat dat niet het geval gaat zijn. We worden bewust aan het lijntje gehouden terwijl men een nieuw normaal er doorheen wil drukken. Natuurlijk gaan ze doen alsof dat ons straks overkomen is maar het is al vanaf dag 1 de insteek geweest, eindelijk kunnen de klimaatdoelstellingen gehaald worden wat eerst onmogelijk leek zonder het onderdrukken en tot wanhoop drijven van de bevolking.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 1 maart 2021 @ 14:57:11 #277
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198268768
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Elk aspect van het leven van mensen reguleren is tyrannie. Daar werd op gereageerd. Waar bemoei je je uberhaupt mee? Ik was met iemand anders in discussie.
Dus? Openbaar forum Ali... Leer ermee leven

Of is dat ook tirannie?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 1 maart 2021 @ 15:02:24 #278
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198268830
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

?
Elk aspect van het leven van mensen reguleren is tyrannie.

Dat zeg jij..
Dus dat is nagenoeg iedereen die religieus is of in een land woont.

Behalve de mensen die wonen op Sealand, die hebben naar mijn weten geen religie en ze houden hun eigen regels als land!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198268881
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Frankrijk bestrijdt lokale coronahaarden met weekend-lockdown

In Frankrijk gaan alarmbellen af omdat exotische coronavarianten zich in verschillende departementen als een lopend vuurtje verspreiden. De regering hoopt de brandhaarden te bedwingen met lockdowns in het weekend, onder andere in de grensstreek met Belgi.

Exotische varianten :N .. ik zie het hier ook nog gebeuren.
Da's voor bnw :{w

O wacht ...
pi_198269193
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

Elk aspect van het leven van mensen reguleren is tyrannie.

Dat zeg jij..
Dus dat is nagenoeg iedereen die religieus is of in een land woont.

Behalve de mensen die wonen op Sealand, die hebben naar mijn weten geen religie en ze houden hun eigen regels als land!
Wat heeft dit met de discussie te maken?

Mensen in een gevangenis, ook tirannie.

Ok, en?

Velen ervaren hun religie overigens niet als tirannie dus het klopt niet eens.
pi_198269215
Goed ik zie dat de discussie weer nergens over gaat.

Jammer dat dit forum geen enkel niveau meer heeft.

Zeg niet dat niemand heeft gewaarschuwd.
  maandag 1 maart 2021 @ 16:45:41 #283
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198270529
Ik hoor eigenlijk niks meer van al die mensen die zogenaamd guillain-barr syndrome zouden hebben gekregen van het corona vaccin. Of bleek dat toch bangmakerij te zijn?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 1 maart 2021 @ 17:11:57 #284
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198270884
Van vrolijke mensen word je vrolijk

twitter


is goed voor een mens zijn immuunsysteem *O*
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 1 maart 2021 @ 17:33:51 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198271169
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Van vrolijke mensen word je vrolijk

[ twitter ]

is goed voor een mens zijn immuunsysteem *O*
Niet goed voor je hersencellen: die verdampen waar je bijstaat.
Huilen dan.
pi_198271179
Het immuunsysteem werkt in facebookgroepen blijkbaar heel anders dan in de echte wereld. 8-)
Conscience do cost.
  maandag 1 maart 2021 @ 17:44:07 #287
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198271337
We zien duidelijk wie hier de zuurpruimen zijn *O*
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198271679
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:44 schreef controlaltdelete het volgende:
We zien duidelijk wie hier de zuurpruimen zijn *O*
Zo gezellig zou de kroeg niet zijn als er alleen maar pro-vaxxers daar zitten.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 1 maart 2021 @ 18:09:48 #289
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198271745
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:05 schreef Tingo het volgende:

[..]

Zo gezellig zou de kroeg niet zijn als er alleen maar pro-vaxxers daar zitten.
Ach, als het aan jullie ligt zijn dat ook de enigen die de kroeg in mogen straks *O*
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 1 maart 2021 @ 18:10:28 #290
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198271760
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:44 schreef controlaltdelete het volgende:
We zien duidelijk wie hier de zuurpruimen zijn *O*
Niet het achterlijk gedrag van een stel eencellige levensvormen toejuichen heeft helemaal niks met zuurpruimen te maken.

Ik zou dolgraag weer eens naar een rauw technofeest in 1 of andere vieze drugskelder gaan, maar we weten allemaal dat dat in deze tijden niet verantwoord is.
Huilen dan.
pi_198272133
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Frankrijk bestrijdt lokale coronahaarden met weekend-lockdown

In Frankrijk gaan alarmbellen af omdat exotische coronavarianten zich in verschillende departementen als een lopend vuurtje verspreiden. De regering hoopt de brandhaarden te bedwingen met lockdowns in het weekend, onder andere in de grensstreek met Belgi.

Exotische varianten :N .. ik zie het hier ook nog gebeuren.
O noes, de Brazilaanse variant in 't UK is. Zeggen ze dan.
Twats.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 1 maart 2021 @ 18:39:54 #292
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198272343
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat heeft dit met de discussie te maken?

Mensen in een gevangenis, ook tirannie.

Ok, en?

Velen ervaren hun religie overigens niet als tirannie dus het klopt niet eens.
Religie heeft regels, toch?
Dus tyranie.
Land heeft regels, dus tyranie.

Jij begint ik antwoord.
En jij geeft een stelling!
Ik geef alleen aan dat de stelling debiel is!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 1 maart 2021 @ 18:42:14 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198272388
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Goed ik zie dat de discussie weer nergens over gaat.

Jammer dat dit forum geen enkel niveau meer heeft.

Zeg niet dat niemand heeft gewaarschuwd.
Grappig dat jij het zegt, je liep in ander topic veel te blaten over Orange man, en toen hij zelf te ver ging, zoals ik en anderen al hadden gemeld ging je er als een haas vandoor.

Misschien moet je niet zulke rare dingen roeptoeteren, dan wijkt men ook niet zo snel af van het onderwerp.

Het is maar een idee!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 1 maart 2021 @ 18:46:10 #294
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198272488
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:05 schreef Tingo het volgende:

[..]

Zo gezellig zou de kroeg niet zijn als er alleen maar pro-vaxxers daar zitten.
Als een groot gedeelte van de bovolking zich laat vaccineren dan kon het nog best gezellig worden hoor.
Die paar die het dan er niet in mogen, tja....

Tenminste als dat de regels worden..

Hey je hebt nog steeds de keuze om het niet te doen, als je daarna nergens naar toe kan.. tja..

Nogmaals ik weet niet of dat zo zal besloten worden..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198273131
twitter


vet nummer!
  maandag 1 maart 2021 @ 19:54:10 #296
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198274223
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Van vrolijke mensen word je vrolijk

[ twitter ]

is goed voor een mens zijn immuunsysteem *O*
Maar vrolijk dansende zorgmedewerkers zijn dan weer het schuim der aarde
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 1 maart 2021 @ 20:12:37 #297
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_198274753
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Maar vrolijk dansende zorgmedewerkers zijn dan weer het schuim der aarde
Ja want die zijn heel druk met kasplantjes draaien hoor ik in het nieuws.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_198276422
Olongren kondigt tijdelijke stop avondklok aan: gevolgen zijn te groot:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 1 maart 2021 @ 21:43:19 #299
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198276726
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ja want die zijn heel druk met kasplantjes draaien hoor ik in het nieuws.
7x24uur? Apart heb ik nergens gehoord, heb je daar een bron van?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:45:09 #300
34027 devlinmr
Trolivier
pi_198276759
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Olongren kondigt tijdelijke stop avondklok aan: gevolgen zijn te groot:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach hier werd geroepen dat de verkiezingen helemaal niet gehouden zouden worden. Doen ze er alles aan om het wel door te laten gaan, is het weer niet goed.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')