abonnement Unibet Coolblue
pi_198191594
Zie bijvoorbeeld onderstaand filmpje, er zijn aardig wat mensen die zich laten testen. Ook mensen die aangeven niet perse klachten te hebben, maar toch graag zo'n test willen doen om welke reden dan ook. Ik snap niet waarom mensen dat zouden doen? Welk nut heeft het? Het lijkt een grote verspilling van tijd naar mijn mening.

https://twitter.com/EatlovePray11/status/1364657873897349126
pi_198191934
Om zeker te weten dat je geen corona hebt...
pi_198192027
Hoofdredenen voor mij:

-Bij klachten uiteraard
-Zonder klachten: Sneltestverplichting voor werk
-Zonder klachten: Om op dag 5 albeit quarantaine te mogen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 25 februari 2021 @ 07:24:12 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_198192050
Om te weten of je het hebt en indien ja, je ervoor kunt zorgen dat je het niet verder verspreidt.
pi_198192079
Omdat je partner/kind/huisgenoten het hebben, en je niet als asociale tokkie de rest van je omgeving wil besmetten.
pi_198192179
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 07:29 schreef JochemSjakie het volgende:
Omdat je partner/kind/huisgenoten het hebben, en je niet als asociale tokkie de rest van je omgeving wil besmetten.
Als een huisgenoot het heeft, word je geacht in quarantaine te gaan.

Je gaat testen om erachter te komen of je de rest van je omgeving besmet zou kunnen hebben.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_198192186
Ik mag met verkoudheidsklachten niet op mijn werk komen zonder getest te zijn. Dat is lastig op de dagen dat ik fysiek aanwezig moet zijn.
pi_198193387
Omdat je het niet op je geweten wilt hebben dat je kwetsbare opa en oma het van jou krijgen, zonder dat je er erg in had.
pi_198193646
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:52 schreef Sodemieters het volgende:
Omdat je het niet op je geweten wilt hebben dat je kwetsbare opa en oma het van jou krijgen, zonder dat je er erg in had.
Het is wel zo netjes er erg in te hebben eer je ze besmet.
I'll give you something to do
pi_198193762
Omdat ik in aanraking was geweest met mensen die positief bleken.
pi_198193798
Ik heb me nog nooit laten testen en zie het nut er niet van in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 25 februari 2021 @ 11:20:23 #12
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198194816
Ik ben vrij terughoudend om me uit eigen initiatief zo maar te laten testen; maar als ik redelijkerwijs het vermoeden heb te zijn blootgesteld aan het virus (bijv uitbraak op bezochte locatie of contact met achteraf besmet gebleken persoon) dan zou ik wel even testen om mijn huishouden en collega's te beschermen.

Als ik echter al klachten heb ontwikkeld, beschouw ik het gewoon als corona en zal ik thuisblijven. Daarnaast zou ik me ook laten testen als daar een gegronde reden voor is en iemand me dat vraagt, ook al ben ik niet ziek.

Ik de toekomst kan een reden zijn omdat je naar een festival wil of een biertje wil drinken op het terras. Dat zie ik eigenlijk alleen gebeuren met redelijk betrouwbare en laagdrempelige instant testen, zoals blaastesten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198194971
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 06:56 schreef babylon het volgende:
Om zeker te weten dat je geen corona hebt...
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 07:24 schreef Aventura het volgende:
Om te weten of je het hebt en indien ja, je ervoor kunt zorgen dat je het niet verder verspreidt.
Dat kan de test niet bepalen. Alleen een arts kan dat. Die kan de test uit laten voeren eventueel als toevoeging bij klinisch onderzoek.
pi_198195116
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:37 schreef mark16 het volgende:

[..]

Mensen gaan nu dus voor eigen dokter spelen? Het interpreteren van medische testresultaten voor diagnostiek behoort uitsluitend toe aan medici. Niet aan iedere willekeurige persoon die toevallig toegang krijgt tot de uitkomst van de medische testen.
Ik laat mij testen bij de GGD, dat staafje gaat naar een lab, en ik krijg een officiële uitslag. Goed genoeg. Hoeft mij echt niet door mijn eigen dokter verteld te worden.
pi_198195293
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:39 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik laat mij testen bij de GGD, dat staafje gaat naar een lab, en ik krijg een officiële uitslag. Goed genoeg. Hoeft mij echt niet door mijn eigen dokter verteld te worden.
Daarnaast dicht je nu eigenschappen toe aan de 'PCR-test' die deze uberhaupt niet bezit.
pi_198195813
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:29 schreef mark16 het volgende:
Dat kan de test niet bepalen. Alleen een arts kan dat. Die kan de test uit laten voeren eventueel als toevoeging bij klinisch onderzoek.
Natuurlijk :W .

Zit je met dit soort opmerkingen niet op het verkeerde forum?
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 13:17:44 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198196603
Laten we ontopic blijven, dit topic gaat niet over de PCR test maar waarom mensen zich laten testen, als de TS een andere kant op wil dan kan hij daarvoor een nieuw topic openen
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198196841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb me nog nooit laten testen en zie het nut er niet van in.
Dit ja.

Als niemand zich laat testen kunnen de cijfers van de besmettingen ook niet stijgen.
pi_198196883
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:37 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dit ja.

Als niemand zich laat testen kunnen de cijfers van de besmettingen ook niet stijgen.
Dat laatste interesseert mij helemaal niks.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198199293
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Laten we ontopic blijven, dit topic gaat niet over de PCR test maar waarom mensen zich laten testen, als de TS een andere kant op wil dan kan hij daarvoor een nieuw topic openen[/modbreak]
Ik snap dat als mensen als reden aangeven dat zij graag mee willen doen aan bevolkingsonderzoek over de prevalentie van stukjes covid-19 RNA in het menselijk lichaam dat dit bijvoorbeeld een valide reden kan zijn om je te laten testen.
pi_198201157
Als je naar een begrafenis moet of iets anders waar meerdere mensen zijn en je wat meer zekerheid wilt hebben dan ik heb geen klachten dus het zal wel goed komen.
Als je sinterklaas gaat spelen in een bejaardentehuis.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198201191
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:37 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dit ja.

Als niemand zich laat testen kunnen de cijfers van de besmettingen ook niet stijgen.
Als iedereen zich laat testen hebben ze een veel beter beeld hoe het verspreid en hoe de percentage besmette mensen en ziekenhuis opnames liggen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198201245
Gewoon om het testen om mensen die roepen als niemand zich laat testen dan stijgen de cijfers ook niet dwars te zitten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 25 februari 2021 @ 18:14:10 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198201408
Ik heb me de laatste keer laten snel testen zodat ik gewoon de kerst kon vieren. De GGD test kan meer dan 48 uur voordat je de uitslag krijgt en had daar geen zin in.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198202062
Groep 1: Mensen die verkouden zijn willen weten of zij Corona hebben

Groep 2: Mensen die te veel nieuws kijken en alles van de overheid slikken. Rutte die zelf niet test, zegt 'ga testen'. Deze mensen staan de volgende dag nog buiten in openlucht met mondkap op klaar om getest te worden. Terwijl het allang duidelijk is dat de uitkomst niet betrouwbaar is. Waarom deze mensen het doen? Geen flauw idee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')