abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 februari 2021 @ 00:48:54 #1
416809 zeurtvaak
Niks lullen over mijn naam!!
pi_198191446
Hallo!

Ik heb de laatste tijd steeds meer aften in mij mond en het doet echt hartstikke zeer. ik heb niks in huis om tegen de pijn. Maar wie kan mij helpen wat nou echt helpt tegen de pijn. dan ga ik morgen wat halen. Het doet echt hartstikke zeer op mij lip.

Bedankt

Jeff
CPU: Intel Core i7-6700K
Motherboard: ASUS Z170-A socket 1151
Video Card: EVGA GeForce GTX 770 Superclocked ACX Cooling
Monitor: LG 34UM67 60Hz 34.0" Monitor
  Spellchecker donderdag 25 februari 2021 @ 07:12:53 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198191996
Aanstippen met een beetje alcohol. Desnoods iets parfumachtigs.
pi_198192218
Mijn ervaring (die afwijkt van medisch advies) is dat je hem het beste even met een tandenborstel kan schoonschrobben, zodat die grijze laag weg is. Dat doet even meer pijn, maar daarna heelt de aft heel snel (volgende dag is hij weg).

En je moet even op zoek naar de onderliggende oorzaak.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_198192298
Niet zeuren.
pi_198192480
Gezonder eten.
  donderdag 25 februari 2021 @ 17:00:01 #7
416809 zeurtvaak
Niks lullen over mijn naam!!
pi_198200317
quote:
Hebt deze echt veel geprobeerd meestal werkt deze niet
CPU: Intel Core i7-6700K
Motherboard: ASUS Z170-A socket 1151
Video Card: EVGA GeForce GTX 770 Superclocked ACX Cooling
Monitor: LG 34UM67 60Hz 34.0" Monitor
  donderdag 25 februari 2021 @ 17:12:36 #8
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_198200490
  Spellchecker donderdag 25 februari 2021 @ 19:32:30 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198203059
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:00 schreef zeurtvaak het volgende:

[..]

Hebt deze echt veel geprobeerd meestal werkt deze niet
Echt veel geprobeerd? Dan misschien je voeding eens aanpassen als je daar zo vaak last van hebt.
pi_198205234
quote:
Oorzaken van aften
Meestal is de oorzaak van het ontstaan van aften onbekend. Sommige onderzoeken tonen aan dat er een verband is tussen het ontstaan van aften en tekorten aan vitamine C, vitamine B12, foliumzuur en ijzer. Dit is gedeeltelijk te voorkomen door gezond en gevarieerd te eten en te zorgen voor een goede weerstand.

Andere mogelijke oorzaken voor het ontstaan van aften zijn:

Een besmetting met een virus of bacterie. Meestal krijgt een ontsteking pas een kans bij verminderde weerstand. Bij gebruik van sommige medicijnen, met name medicijnen die het immuunsysteem onderdrukken, komen aften regelmatig voor als bijwerking.

Gebitsproblemen en een slechte mondhygiëne kunnen aften veroorzaken. Een klein wondje in de mond kan de ontstaansplek worden van aften. Zo’n wondje kan ontstaan door te krachtig poetsen, een slecht passend
kunstgebit, per ongeluk bijten op de binnenkant van de wang of het eten van erg heet voedsel.

Chronische aandoeningen die de algehele conditie aantasten waardoor de mond gevoeliger wordt voor infecties. Voorbeelden hiervan zijn (dunne) darmaandoeningen zoals coeliakie (glutenintolerantie) en de ziekte van Crohn. Wanneer de opname van belangrijke voedingsstoffen verminderd is, kan de conditie en weerstand van een patiënt aangetast worden. Hierdoor kunnen klachten en ontstekingen elders in het lichaam ontstaan, bijvoorbeeld in de mondholte.

In sommige gevallen is een andere ziekte van het maagdarmkanaal de oorzaak van het ontstaan van aften. Als je vaak last heeft van aften en daarbij ook regelmatig andere maagdarmklachten hebt, kan je dit met jouw huisarts bespreken. Aandoeningen zoals coeliakie (glutenintolerantie), de ziekte van Crohn en colitis ulcerosa (chronische darmontstekingen; IBD) kunnen dan de oorzaak zijn.

Aften en andere wondjes en ontstekingen in de mond komen daarnaast voor bij mensen die chemotherapie krijgen als behandeling tegen kanker. De kankerremmende medicijnen van de chemotherapie tasten het mondslijmvlies aan waardoor aften en wondjes sneller kunnen ontstaan.

https://www.mlds.nl/ziekt(...)erg%20heet%20voedsel.

Om het de volgende keer te voorkomen, TS. Zijn nare dingen.
pi_198217063
Pyralvex werkt bij mij soms, paar weken terug had ik een hele nare en toen hielp het helaas niet en is het gewoon uitzitten geblazen.Tandpasta lijkt ook invloed te hebben. Tanden poetsen met parodontax heeft langere tijd geholpen, maar sinds een paar maanden hebben ze een nieuwe formule en sindsdien heb ik weer meer last van aften. Nu Zendium aan het testen, maar nog te kort in gebruik om er al iets over te kunnen zeggen. Daarnaast ook zorgen voor voldoende vitaminen/fruit, weerstand speelt ook een rol.
Too much is never enough!
pi_198218955
Spoelen met perio-aid kan misschien helpen?
pi_198219133
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 07:57 schreef Jordy-B het volgende:
Mijn ervaring (die afwijkt van medisch advies) is dat je hem het beste even met een tandenborstel kan schoonschrobben, zodat die grijze laag weg is. Dat doet even meer pijn, maar daarna heelt de aft heel snel (volgende dag is hij weg).

En je moet even op zoek naar de onderliggende oorzaak.
Ik heb ze gelukkig bijna nooit maar dit doe ik, zonder verder kennis, ook altijd en lijkt wel te werken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198219252
Ik heb er geen oplossing voor, wel heb ikde oorzaak gevonden van aften bij mij: namelijk het eten van walnoten (en dan met name de californische die hier in de winkels te krijgen zijn).

Sinds ik gestopt ben met het eten van walnoten (helaas, want ik zie vind ze erg lekker) heb ik geen aften meer. Als ik ze nog wel eens krijg (ze zitten in sommige notenmixen, salades en kaassoorten), dan heb ik ze wel weer de volgende dag. Met andere noten en pinda;s heb ik er geen last van, dus geen idee wat walnoten zo speciaal maakt.
  maandag 1 maart 2021 @ 18:01:43 #15
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_198271600
ik had het vroeger ook heel vaak. Ik kreeg ze blijkbaar als ik sinasappel at, deze schilde maar niet mijn handen waste tussen het schillen en het eten door. Wanneer ik of eerst de sinasappel met zeep waste voor het schillen of tussentijds mijn handen, dan kreeg ik ze veel minder vaak. En maar sinasappels eten vanwege de vit C _O-
pi_198271634
Zout op doen. Na 3 dagen is het dan over
pi_198272094
Dit is niet oorzakelijk, maar symptomatisch: koop een lidocaïne mondspoeling (kun je ook aan de mondhygiëniste vragen), dan heb je even verlichting van de pijn en dan kun je o.a. even eten.

Mijn ex had dit ook altijd, en hij gebruikte die mondspoeling zodat hij tenminste nog wat kon eten.
pi_198275760
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:27 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Dit is niet oorzakelijk, maar symptomatisch: koop een lidocaïne mondspoeling (kun je ook aan de mondhygiëniste vragen), dan heb je even verlichting van de pijn en dan kun je o.a. even eten.

Mijn ex had dit ook altijd, en hij gebruikte die mondspoeling zodat hij tenminste nog wat kon eten.
Zóveel pijn doet dat toch niet? :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_198275781
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zóveel pijn doet dat toch niet? :{
Schijnbaar wel.
Maar paffen kon hij wel hoor. Ondanks alle ellende.
pi_198277851
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:02 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Schijnbaar wel.
Maar paffen kon hij wel hoor. Ondanks alle ellende.
manmanmanman :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_198278027
Ik heb toevallig twee weken geleden hiervoor een mondspoelmiddel bij de apotheek gehaald (was rond de ¤8 en hielp echt heel snel!). De medewerkster vertelde ook nog dat je Zendium er op kunt smeren. Dat gaat prikken en schijnt dan heel goed te helpen. Geen idee waarom geen andere tandpasta maar het moest echt specifiek Zendium zijn.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 01:41:05 #22
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198279927
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:08 schreef Moass het volgende:
Niet zeuren.
Waar is @zeurnie als je haar nodig hebt!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 01:42:47 #23
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198279934
Vitamine C en wattenstaafjes doordrenkt met alcohol of sterilon. Succes.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')