abonnement Unibet Coolblue
pi_198183101
Verzet tegen nieuwe termijn voor Kamervoorzitter Arib: 'Ze is achterbaks'.


quote:
In de Tweede Kamer groeit de kritiek op Kamervoorzitter Khadija Arib (PvdA). Diverse partijen zien haar graag als voorzitter vertrekken. Dat blijkt uit gesprekken van de politieke redactie van RTL Nieuws met tien (oud) politici en ambtelijk betrokkenen bij Hoge Colleges van Staat, zoals de Rekenkamer en Tweede en Eerste Kamer. "Het is een ramp als zij weer voorzitter wordt."

"Ze doet of de Tweede Kamer van haar is terwijl ze niet meer moet zijn dan een procesbegeleider", zegt de één. "Ze maakt misbruik van haar positie. Dat hoort niet bij een Kamervoorzitter. En daarom is het kwalijk. Ze ondermijnt de democratie door misbruik te maken van haar positie", zegt een ander.

Verhuizing Binnenhof
Zo speelde de Kamervoorzitter volgens betrokkenen een opmerkelijke rol bij de besluitvorming rond de verhuizing van het Binnenhof, vanwege de al jaren geplande verbouwing van de gebouwen. Arib verzette zich daar vanuit haar functie, fel tegen, terwijl er al tientallen miljoenen waren uitgegeven en er in de Tweede Kamer een ruime meerderheid voor de verhuizing was en is.

Haar gedrag wordt door betrokkenen gekwalificeerd als 'leugenachtig' en 'manipulatief'. Arib vond eerst in het stikstofprobleem een reden om niet te verhuizen. Daarna zag ze nadelen voor de economie van Den Haag als het grootste bezwaar, om uiteindelijk het coronavirus aan te voeren om niet te verhuizen.

Ruzie
En de kritiek op Arib gaat niet alleen over de renovatie van het Binnenhof. Zo maakt ze ruzie met de Raad van State, omdat dat instituut vond dat de Tweede Kamer best een digitaal quorum kon invoeren. Bij een digitaal quorum hoeven Kamerleden niet meer fysiek aanwezig te zijn in het parlement om toch te stemmen.
Het is een heel lang stuk... de rest maar even lezen bij de bron.
Ik vond dat Arib het altijd wel aardig deed en heel goed aanvoelde wat er zoal speelt in de kamer en daarbuiten...
Kunnen wij (ik) ons zo vergist hebben in haar?
pi_198183114
Dit is wat ze noemen een hit piece.

Aanval op Arib, laf en anoniem. Ga er maar van uit dat het niet oprecht is en er een bepaalde agenda achter zit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Leukste jonkie 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 17:09:05 #3
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198183172
Arib een aanwinst voor het parlement _O_
Je maintiendrai -XOXO-
pi_198183230
Wilders heeft wel een dingetje inzake het dubbele paspoort van Parlementsleden...

Dit schijnt in Australië ook te gelden!
  woensdag 24 februari 2021 @ 17:13:08 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198183238
"Ah kijk, niet-VVD'ers op een relevante politieke post in Den Haag, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hoe kunnen we die zo efficient mogelijk kaltstellen?". "Ah, ik heb nog wel een connectie bij RTL die naar mijn pijpen danst".
We have always been at war with Eastasia.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 17:14:11 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198183258
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:09 schreef datismijnmening het volgende:
Arib een aanwinst voor het parlement _O_
Dit ja!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198183299
Het hele stuk is wel de moeite waard om te lezen als je wilt zien hoe vies het spelletje gespeeld wordt. Ook hoe er met wederhoor om wordt gegaan. Je krijgt een karaktermoord van 2.000 woorden die al helemaal is uitgewerkt en op het punt staat gepubliceerd te worden. Of je maar even wilt reageren. Alle kritiek komt vanuit de coalitiekringen, dus lijkt me een aanval volgens de Rutte-doctrine.

Of Arib verder functioneert of niet lijkt me moeilijk te beoordelen. Het kan natuurlijk best zo zijn dat iemand die naar buiten toe heel populair is, intern juist gehaat wordt. Dat had je in Engeland ook met die Bercow, die had op een gegeven moment een wekelijks abonnement om bij Jinek te zitten om "Order, order" te roepen en Brexit te duiden, waar hij zelf nogal nadrukkelijk tegen was. Het afkappen van te langdradige parlementsleden sloeg om in steeds meer denigrerende opmerkingen. Tegen zijn staf bleek hij ook een bullebak te zijn. Alleen werd hij gehandhaafd door degenen die ook Brexit wilden saboteren.

Maar goed dit is wel een hele gratuite aanval en het lijkt er meer op dat hier een vriendendienst wordt verricht, journalistiek op bestelling.
  woensdag 24 februari 2021 @ 17:17:14 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198183300
quote:
Ze ondermijnt de democratie door misbruik te maken van haar positie", zegt een ander.
Waarom heb ik toch het idee dat dit een PVV of FvD persoon geweest is?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_198183308
Achterbaks stuk. Ik zou het wel heel grappig en totaal niet verbazingwekkend vinden als een van die anoniempjes normaal gesproken de bek vol heeft van minderheden en vrouwen meer belangrijke rollen en een stem geven heeft.
pi_198183312
Elke politicus op dat niveau is een machtsgeile gek. Normale mensen worden geen Kamervoorzitter.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 17:20:21 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198183336
quote:
8s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom heb ik toch het idee dat dit een PVV of FvD persoon geweest is?
Het zou ook Kuzu of Azarkan kunnen zijn. Die 2 hebben ook vaak gedoe gehad met Arib.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198183347
Arib is de meest integere persoon in de hele tweede kamer onder de Rutte-doctrine :r . Met je anonieme trashtalk.
pi_198183349
Ook uit het stuk
quote:
Niet zonder slag of stoot
Wat daarbij meespeelt is dat Arib een publiekslieveling is. Ze is heel populair. Dat was ook te merkten toen ze na de rellen rond de avondklok in de Tweede Kamer een korte toespraak hield. Een toespraak die voor alle betrokkenen als een complete verrassing kwam, maar wel alle journaals haalde en rondging op sociale media. "Daar zat ze, kijk mij eens, namens Nederland. De mensen vreten dat, maar ik heb geen bewondering voor haar", aldus een Binnenhofbewoner.

Die vindt dat Arib moet worden vervangen, maar realiseert zich dat dat niet zonder slag of stoot zal gaan. "Ik vind dat er een nieuwe kandidaat moet opstaan, maar dat is aan mensen zelf. Ze is natuurlijk een publiekslieveling. En ze zal er alles aan doen om een ander zwart en kapot te maken."
pi_198183356
quote:
8s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom heb ik toch het idee dat dit een PVV of FvD persoon geweest is?
Oh ja al die FVD'ers in de ambtelijke top. :')

En in het stuk wordt juist beweerd dat ze de PVV te veel bevoordeelt.
  woensdag 24 februari 2021 @ 17:22:44 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198183363
Anonieme rotzooi.

Arib is een prima kamervoorzitter.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198183371
Eens. Tijd voor Van Miltenburgodin _O_
  woensdag 24 februari 2021 @ 17:23:27 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198183374
quote:
84s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het zou ook Kuzu of Azarkan kunnen zijn. Die 2 hebben ook vaak gedoe gehad met Arib.
Ja, maar het gejank over 'ondermijnen van de democratie' is een standaard riedeltje van de engnekken die zelf het liefste de democratie zouden afschaffen zodat ze hun enge plannetjes met bepaalde bevolkingsgroepen kunnen uitvoeren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_198183380
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:21 schreef Bocaj het volgende:
Ook uit het stuk
[..]

Ja, het praatje van Arib werd beter ontvangen dan het laffe statement van Rutte. Stel je voor zeg. En dan ook nog een vrouw. Hoe durft ze.

Iemand achterbaks noemen maar wel anoniem je verhaal doen :') :') :')

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2021 17:29:38 ]
  woensdag 24 februari 2021 @ 17:24:51 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198183393
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:21 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Oh ja al die FVD'ers in de ambtelijke top. :')

En in het stuk wordt juist beweerd dat ze de PVV te veel bevoordeelt.
Of je leest het hele stuk:

quote:
Dat blijkt uit gesprekken van de politieke redactie van RTL Nieuws met tien (oud) politici en ambtelijk betrokkenen bij Hoge Colleges van Staat, zoals de Rekenkamer en Tweede en Eerste Kamer.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_198183426
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:23 schreef Nober het volgende:
Eens. Tijd voor Van Miltenburgodin _O_
Van Miltenburg was een ramp hoor... was zijn niet persoonlijk brieven door de shredder aan het halen van klokkenluiders?
  woensdag 24 februari 2021 @ 17:32:10 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198183483
We krijgen nooit meer een Dick Dolman :N
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_198183491
quote:
8s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Of je leest het hele stuk:
[..]

Ja dus? (Oud)politici, dat zijn er wat FvD betreft ook maar drie. Baudet, Haga en Hiddema.

Het hele verhaal gaat erom dat Arib teveel op de hand van de PVV zou zijn, teveel zichzelf naar voren schuift, en te weinig de coalitie zijn zin geeft. En jij denkt dat dit uit de koker van PVV en FvD komt?
  woensdag 24 februari 2021 @ 17:34:17 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198183507
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:32 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja dus? (Oud)politici, dat zijn er wat FvD betreft ook maar drie. Baudet, Haga en Hiddema.

Het hele verhaal gaat erom dat Arib teveel op de hand van de PVV zou zijn, teveel zichzelf naar voren schuift, en te weinig de coalitie zijn zin geeft. En jij denkt dat dit uit de koker van PVV en FvD komt?
Je ziet de hakjes om oud? Dat betekent dat ook niet oud-politici gevraagd zijn. Dus ook Baudet en de rest van het huidige tuig.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 17:35:40 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198183524
quote:
8s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, maar het gejank over 'ondermijnen van de democratie' is een standaard riedeltje van de engnekken die zelf het liefste de democratie zouden afschaffen zodat ze hun enge plannetjes met bepaalde bevolkingsgroepen kunnen uitvoeren.
Daar heb je gelijk in :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198183531
Ik snap de populariteit van Arib wel, en deze laffe aanval zal ook wel weer onderdeel van de Rutte-doctrine zijn. Maar ik vind het helemaal geen goede voorzitter.

- Ze laat ministers veel te makkelijk wegkomen met het niet geven van antwoord door de kamerleden dan vervolgens wel aan het aantal interrupties te houden. Ze lijkt vaak te vergeten dat ze de kamer voorzit ten behoeve van de volksvertegenwoordigers en niet de regering. Net terwijl ik dit typ laat ze De Jonge door een vraag van een kamerlid heentetteren en die houding is structureel.
- Haar plan om een commissie van onverkozenen kamerleden te laten schorsen getuigt voor een minachting van de fundamenten van de democratie. Afhankelijk van het stadium pleegt ze daarmee overigens een ernstig strafbaar feit.
- Ze zit de hele tijd geluidjes te maken, en vaak ook nog grapjes. Of je laat een volksvertegenwoordiger zijn verhaal doen, of je kapt het af vanwege de orde, maar niet iets er tussenin.
- Ze noemt de 2e kamer het hart van de democratie, maar vervolgens saboteert ze door geluidjes en opmerkingen het maken van filmpjes die de burger laten zien hoe het er in dat hart van democratie aan toegaat. Blijkbaar moeten we op basis van verkiezingsprogramma's die niets met het beleid van doen hebben stemmen. Die filmpjes zijn juist goed, en als daar verkeerd in geknipt wordt of misbruikt worden voor haatcampagnes vanuit de Turks-Nationalisten, dan pak je dat aan maar niet de gewone filmpjes zelf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198183545
Als alle politici een hekel aan haar hebben, zie ik dat als een signaal dat ze goed werk levert.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198183559
quote:
8s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je ziet de hakjes om oud? Dat betekent dat ook niet oud-politici gevraagd zijn. Dus ook Baudet en de rest van het huidige tuig.
Ja dat zeg ik toch? Ik noem Baudet toch?

Maar goed geef jij dan eens jouw mening. Jij denkt serieus dat dit uit de koker van FvD en PVV komt?
pi_198183579
Fantastische vrouw, denk dat je zelfs heel goed moet zoeken om een pvv'er te vinden die haar niet moet. Ook als Kamervoorzitter vond ik dat ze het goed deed. Zal wel weer een agenda achterzitten.

Meer meer meer dames zoals Arib.
pi_198183665
quote:
8s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom heb ik toch het idee dat dit een PVV of FvD persoon geweest is?
Dat komt omdat je gehersenspoeld bent en niet zelf kunt nadenken. Anders had je gelezen dat er kritiek was dat ze de PVV zou voortrekken. Lijkt eerder uit de d66 en GroenLinks hoek te komen, die zijn immers voorstander voor het uitsluiten van pvv'ers en hebben nog nooit wat gehad met de democratie. :')
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 17:44:56 #30
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198183666
Ik vind haar een fijne voorzitter :)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198183832
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik snap de populariteit van Arib wel, en deze laffe aanval zal ook wel weer onderdeel van de Rutte-doctrine zijn. Maar ik vind het helemaal geen goede voorzitter.

- Ze laat ministers veel te makkelijk wegkomen met het niet geven van antwoord door de kamerleden dan vervolgens wel aan het aantal interrupties te houden. Ze lijkt vaak te vergeten dat ze de kamer voorzit ten behoeve van de volksvertegenwoordigers en niet de regering. Net terwijl ik dit typ laat ze De Jonge door een vraag van een kamerlid heentetteren en die houding is structureel.
- Haar plan om een commissie van onverkozenen kamerleden te laten schorsen getuigt voor een minachting van de fundamenten van de democratie. Afhankelijk van het stadium pleegt ze daarmee overigens een ernstig strafbaar feit.
- Ze zit de hele tijd geluidjes te maken, en vaak ook nog grapjes. Of je laat een volksvertegenwoordiger zijn verhaal doen, of je kapt het af vanwege de orde, maar niet iets er tussenin.
- Ze noemt de 2e kamer het hart van de democratie, maar vervolgens saboteert ze door geluidjes en opmerkingen het maken van filmpjes die de burger laten zien hoe het er in dat hart van democratie aan toegaat. Blijkbaar moeten we op basis van verkiezingsprogramma's die niets met het beleid van doen hebben stemmen. Die filmpjes zijn juist goed, en als daar verkeerd in geknipt wordt of misbruikt worden voor haatcampagnes vanuit de Turks-Nationalisten, dan pak je dat aan maar niet de gewone filmpjes zelf.
Ik ben het grotendeels met je eens. Zelf vind ik ook het accent van haar irritant. Op zich spreekt ze geen slecht Nederlands, alleen legt ze de klemtonen nogal vreemd. Als je er op gaat letten, hoor je het, en valt het behoorlijk op. Een kamervoorzitter is in mijn ogen ook goed met taal.

Wat betreft die filmpjes ben ik het niet met je eens. Kamerleden houden soms een speech met een paar goede oneliners en delen die vervolgens op social media. Het maakt indruk, maar inhoudelijk zegt het natuurlijk niets. Bekende andere voorbeelden zijn ook dat Baudet een antwoord van Omtzigt wegliet en er een ander antwoord voor terugzette. Of dat Denk Turkse-Nederlanders opzette tegen kamerleden met een Turkse achtergrond omdat zij niet pro-Turks genoeg stemden.
pi_198183836
quote:
8s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom heb ik toch het idee dat dit een PVV of FvD persoon geweest is?
:')

Meerdere kamerleden in het artikel klagen juist steen en been over haar 'voortrekken' van de PVV omdat ze de PVV nodig heeft voor haar herverkiezing.

Ook in de verantwoording van het artikel staat:
quote:
Voor deze publicatie hebben we de afgelopen maanden met een tiental betrokkenen gesproken van verschillende politieke kleur. Deze (oud-) Binnenhofbewoners wilden alleen het achterste van hun tong laten zien als we ze anonimiteit konden garanderen. Alhoewel dat natuurlijk niet de voorkeur geniet, hebben we besloten het verhaal toch te publiceren. De reden is dat al deze gesprekspartners, onafhankelijk van elkaar, een beeld schetsen van de Kamervoorzitter dat totaal anders is dan het beeld dat nu van haar bestaat.

Reactie hoofdredacteur RTL Nieuws
quote:
Geachte mevrouw Arib,

Goede betrouwbare nieuwsvoorziening is zeker in deze tijden waarin desinformatie een steeds grotere rol speelt, belangrijker dan ooit. Dat is dan ook de reden waarom mijn Haagse collega’s in het verhaal over u niet over één nacht ijs zijn gegaan. Er is diepgaand gesproken met bronnen van links tot rechts in het politieke spectrum. Helaas op anonieme basis – ook ik had veel liever gezien dat er met naam en toenaam zou zijn gesproken – maar het belangrijkste is dat ze eensluidend zijn. Het verhaal is dus juist enorm gecheckt en gedubbelcheckt. Telkens werd het minder plezierige beeld van u bevestigd. Dan is het nog altijd een keuze om een verhaal al dan niet te publiceren. Wij hebben ervoor gekozen om dat wel te doen, omdat u een prominente rol vervult in politiek Den Haag. Dat u het vervelend vindt dat deze karakterschets over u vandaag naar buiten komt, begrijp ik heel goed. Maar dat betekent nog niet dat het verhaal onjuist is.

Vriendelijke groet,

Harm Taselaar hoofdredacteur RTL Nieuws
Rondom het verhuizingsdossier van de kamer was er veel onvrede over het functioneren van Arib. Ook dit staat in het artikel.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_198183848
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:44 schreef puzziepie het volgende:
Ik vind haar een fijne voorzitter :)
Maar volgens haar directe collega's is ze dat dus niet.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198183871
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Maar volgens haar directe collega's is ze dat dus niet.
Welke directe collega's?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 18:00:30 #35
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198183886
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Maar volgens haar directe collega's is ze dat dus niet.
Ik heb het gelezen .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198183887
Welkom in de huidige tweede kamer, waar je je collega's gewoon lekker anoniem kunt afkraken _O_
pi_198183962
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:55 schreef Oostwoud het volgende:
Rondom het verhuizingsdossier van de kamer was er veel onvrede over het functioneren van Arib. Ook dit staat in het artikel.
Was ook niet sterk... er was al zoveel geld uitgegeven en dan met allerlei smoezen komen....
quote:
Haar gedrag wordt door betrokkenen gekwalificeerd als 'leugenachtig' en 'manipulatief'. Arib vond eerst in het stikstofprobleem een reden om niet te verhuizen. Daarna zag ze nadelen voor de economie van Den Haag als het grootste bezwaar, om uiteindelijk het coronavirus aan te voeren om niet te verhuizen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:05:48 #38
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_198183971
Wel een laf stuk. Maar in 2017 is griffier Renata Voss ook al opgestapt nadat ze, naar verluidt, ook niet met Arib door een deur kon. Dus ergens verbaasd dit bericht mij niet.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ct-met-arib-a1561983
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 24 februari 2021 @ 18:07:13 #39
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_198183994
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:44 schreef puzziepie het volgende:
Ik vind haar een fijne voorzitter :)
Juist. Na Verbeet had ik even mijn twijfels, maar ze doet het prima. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  User die overal opduikt 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 18:15:17 #40
186611 Haags
pi_198184139
Wat is er in godsnaam mis met haar? Ik vind juist dat zij het wel goed doet.
Zonder wrijving geen glans
pi_198184162
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:05 schreef JohnBercow het volgende:
Wel een laf stuk. Maar in 2017 is griffier Renata Voss ook al opgestapt nadat ze, naar verluidt, ook niet met Arib door een deur kon. Dus ergens verbaasd dit bericht mij niet.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ct-met-arib-a1561983
Iedereen kan weleens met iemand niet door een deur. Dat zegt niks.

Als het valide kritiek was geweest had die gewoon met open vizier geuit kunnen worden.

Dat het anoniem en in het geniep gebeurt vertelt mij dat we er niet zo zwaar aan hoeven te tillen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198184168
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:36 schreef Hathor het volgende:
Als alle politici een hekel aan haar hebben, zie ik dat als een signaal dat ze goed werk levert.
In tegendeel! Ze moet het functioneren en het uitvoeren van de controletaak van de Tweede Kamer bevorderen. Niet haar collega's met achterbaks gedrag in de wielen rijden. Ze is nota bene zèlf een parlementariër en niet hun baas of tegenstrever ofzo.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198184200
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Iedereen kan weleens met iemand niet door een deur. Dat zegt niks.

Als het valide kritiek was geweest had die gewoon met open vizier geuit kunnen worden.

Dat het anoniem en in het geniep gebeurt vertelt mij dat we er niet zo zwaar aan hoeven te tillen.
Maar als de hele kamer (inclusief haar eigen PvdA) eigenlijk niet met haar door 1 deur kan, dan zegt dat alles.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198184225
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:17 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

In tegendeel! Ze moet het functioneren en het uitvoeren van de controletaak van de Tweede Kamer bevorderen. Niet haar collega's met achterbaks gedrag in de wielen rijden. Ze is nota bene zèlf een parlementariër en niet hun baas of tegenstrever ofzo.
Dat achterbakse gedrag zie ik vooralsnog alleen bij de kamerleden die anoniem naar RTL stappen.
pi_198184245
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:19 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Maar als de hele kamer (inclusief haar eigen PvdA) eigenlijk niet met haar door 1 deur kan, dan zegt dat alles.
En waar blijkt uit dat dat zo is?

En als die kritiek zo breed gedragen is, waarom moet dat dan anoniem geuit worden?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198184307
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En waar blijkt uit dat dat zo is?
Lees dat artikel. Van links tot rechts, van parlementariër tot kabinetslid heeft men grote moeite met haar gedrag en haar optreden.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198184424
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:20 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat achterbakse gedrag zie ik vooralsnog alleen bij de kamerleden die anoniem naar RTL stappen.
Het feit dat ze niet met naam en toenaam in de krant willen verandert in essentie weinig aan de situatie. Sterker nog, iemand niet openlijk afvallen is ergens zelf lovenswaardig. Daarmee voorkom je dat er een gevecht moet onstaan tussen verschillende personen en groepen.

Maar vooral het feit ze onafhankelijk van elkaar allemaal dezelfde situatie schetsen, zegt heel veel.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198184426
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En als die kritiek zo breed gedragen is, waarom moet dat dan anoniem geuit worden?
Omdat mensen Arib niet tegen zich willen krijgen. Ze heeft invloed in het bepalen van de agenda, en ze kan mensen afkatten en afkappen in het debat.
pi_198184439
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:36 schreef Hathor het volgende:
Als alle politici een hekel aan haar hebben, zie ik dat als een signaal dat ze goed werk levert.
Nee, als de ministers een hekel aan haar hebben en alle kamerleden haar graag hebben doet ze goed werk.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben het grotendeels met je eens. Zelf vind ik ook het accent van haar irritant. Op zich spreekt ze geen slecht Nederlands, alleen legt ze de klemtonen nogal vreemd. Als je er op gaat letten, hoor je het, en valt het behoorlijk op. Een kamervoorzitter is in mijn ogen ook goed met taal.
Het is natuurlijk wel een volksvertegenwoordiging en niet het NOS journaal (dat de lat wel wat hoger mag leggen), ik vond Jeltje van NIeuwenhoven ook een prima voorzitter met d'r geknauw.

quote:
Wat betreft die filmpjes ben ik het niet met je eens. Kamerleden houden soms een speech met een paar goede oneliners en delen die vervolgens op social media. Het maakt indruk, maar inhoudelijk zegt het natuurlijk niets.
Elke volksvertegenwoordiger gaat over zijn eigen bijdrage. Als een kamerlid in zijn spreektijd nou gewoon precies schetst wat die vindt, dan is er democratisch toch niks mooiers dan dat de kiezer dat op YT kan bekijken?

quote:
Bekende andere voorbeelden zijn ook dat Baudet een antwoord van Omtzigt wegliet en er een ander antwoord voor terugzette.
Dat gaf geen vals beeld op de inhoud of zo, maar dan moet je daar afspraken over maken en niet door een volksvertegenwoordiger heen gaan zitten lullen.

quote:
Of dat Denk Turkse-Nederlanders opzette tegen kamerleden met een Turkse achtergrond omdat zij niet pro-Turks genoeg stemden.
Dat is een ander aan buitenlandse nationaliteiten en buitenlands nationalisme in Nederland gerelateerd probleem waar je tegen op moet treden op alle mogelijke manieren. Desnoods dien je een wetsvoorstel in waarmee je als kamer het auteursrecht claimt en uitzending buiten Nederland en toevoegingen verbiedt. Je moet het probleem zelf aanpakken, niet de democratische aanwinst van filmpjes uit het hart van de democratie zelf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:32:01 #50
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_198184442
Als je die laffe afzeikkritieken leest is het duidelijk dat Arib zeer goed haar werk doet. Ze kapt mensen af als ze te lang doorzeveren en zet ook de microfoon uit. Arib is gewoon een baas dus :7

Op zich wel begrijpelijk dat die schreeuwers met een groot ego dan gekrenkt zijn en dan alleen maar op deze manier hun weg denken te vinden. Ziekelijke afgunst en jaloezie dus. Het zou pas dapper zijn als die lafhazen met naam en toenaam naar voren durven te komen als ze met pek willen smeren.
pi_198184457
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:24 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Lees dat artikel. Van links tot rechts, van parlementariër tot kabinetslid heeft men grote moeite met haar gedrag en haar optreden.
Welke partijen, welke personen, hoeveel personen hebben ze überhaupt gesproken? Dat blijkt niet uit het artikel.

Als ze op de 150 Kamerleden 5 mensen met kritiek hebben gevonden kun je dit nietszeggende flutartikel al schrijven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:33:24 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198184467
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:12 schreef Bocaj het volgende:
Wilders heeft wel een dingetje inzake het dubbele paspoort van Parlementsleden...

Dit schijnt in Australië ook te gelden!
Wilders is echter wel weer iemand die vindt dat de anonieme aanval op Arib een smerig stuk is. En kamerleden zich een beetje laf gedragen met de anonieme kritiek op haar. En haar kritiek zou zomaar wel eens terecht kunnen zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198184518
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Omdat mensen Arib niet tegen zich willen krijgen. Ze heeft invloed in het bepalen van de agenda, en ze kan mensen afkatten en afkappen in het debat.
Ja, dan uit je nu je breedgedragen kritiek en 17 maart is ze weg.

Het is niet dat 1 Arib het op kan nemen tegen een brede coalitie van Kamerleden met kritiek. Je ziet toch zelf wel in hoe krankzinnig de gedachte is dat de kritiek enerzijds breed gedragen is en dat mensen anderzijds allemaal bang zijn voor Arib.

Als ze haar niet pruimen moeten ze haar wegstemmen. Als ze zo slecht functioneert als men in dit artikel schrijft kan dat geen probleem zijn denk ik.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:37:15 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_198184519
Ben trouwens benieuws welke deugers er in de kamer nu achter Arib gaan staan. Nu kun je precies zien wie de farizeeers zijn die je gewoon een mes in je rug steken.
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:40:49 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198184568
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:37 schreef Tengano het volgende:
Ben trouwens benieuws welke deugers er in de kamer nu achter Arib gaan staan. Nu kun je precies zien wie de farizeeers zijn die je gewoon een mes in je rug steken.
Welke deugers heb jij het over? In de toeslagenaffaire is de conclusie dat de rechtsstaat als geheel gefaald heeft. Daar vallen de 1e en 2e kamer dus ook onder. Wellicht juist vandaar ook de vooral anonieme kritiek op de kamervoorzitter.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198184586
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, dan uit je nu je breedgedragen kritiek en 17 maart is ze weg.

Het is niet dat 1 Arib het op kan nemen tegen een brede coalitie van Kamerleden met kritiek. Je ziet toch zelf wel in hoe krankzinnig de gedachte is dat de kritiek enerzijds breed gedragen is en dat mensen anderzijds allemaal bang zijn voor Arib.
Die gedachte is niet krankzinnig. In veel bedrijven gaat het zo. Een baas is alleen, maar kan ervoor zorgen dat de angst voor hem of haar er goed in zit. Daarnaast zal Arib ook wel haar vrienden en steunpilaren hebben. Het is niet zo simpel dat de meerderheid wint.
pi_198184623
wolf in schaapskleren imo
pi_198184630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat gaf geen vals beeld op de inhoud of zo, maar dan moet je daar afspraken over maken en niet door een volksvertegenwoordiger heen gaan zitten lullen.
Dat gaf natuurlijk wel een vals beeld wat betreft de inhoud.

twitter


quote:
quote:
Of dat Denk Turkse-Nederlanders opzette tegen kamerleden met een Turkse achtergrond omdat zij niet pro-Turks genoeg stemden.
Dat is een ander aan buitenlandse nationaliteiten en buitenlands nationalisme in Nederland gerelateerd probleem waar je tegen op moet treden op alle mogelijke manieren. Desnoods dien je een wetsvoorstel in waarmee je als kamer het auteursrecht claimt en uitzending buiten Nederland en toevoegingen verbiedt. Je moet het probleem zelf aanpakken, niet de democratische aanwinst van filmpjes uit het hart van de democratie zelf.
Dat lijkt me sowieso een goed idee om af te spreken dat de filmpjes niet verknipt en door elkaar gehusseld mogen worden. Montage is een erg sterk middel en kan een situatie heel anders doen lijken.
pi_198184674
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die gedachte is niet krankzinnig. In veel bedrijven gaat het zo. Een baas is alleen, maar kan ervoor zorgen dat de angst voor hem of haar er goed in zit. Daarnaast zal Arib ook wel haar vrienden en steunpilaren hebben. Het is niet zo simpel dat de meerderheid wint.
Een baas kun je niet wegstemmen. De vergelijking gaat dus niet op.

Het is zelfs precies andersom: Arib kunnen ze gewoon wegstemmen, een kamerlid niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198184689
Zat nog even terug te lezen over de periode toen Van Miltenburg ook enorm onder vuur lag: https://www.bnr.nl/nieuws(...)ligt-weer-onder-vuur

Zulke dingen zijn nooit sjiek, maar toen had je in ieder geval Voordewind die het gewoon op eigen naam uitsprak. En Buma die dat zelfs in de Kamer deed. En toen was er ook wel een hoop aan te merken.
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:51:06 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198184739
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een baas kun je niet wegstemmen. De vergelijking gaat dus niet op.

Het is zelfs precies andersom: Arib kunnen ze gewoon wegstemmen, een kamerlid niet.
Arib is gewoon een kamerlid die als extra functie ook voorzitter is. Ze is niet de baas van het parlement. Dus dat echt wegstemmen is ook niet echt mogelijk. Wat wel opvallend is dat er geen motie of debat is ingediend over haar functioneren. Maar dus wel een laffe anonieme brief. Je kan merken dat er verkiezingen aankomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198184752
Welke VVD-er wil plaats nemen op Arib's stoeltje en zit al aan haar stoelpoten te zagen? :')
pi_198184807
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:51 schreef Jojoke het volgende:
Welke VVD-er wil plaats nemen op Arib's stoeltje en zit al aan haar stoelpoten te zagen? :')
Vorige keer dat er een VVD-er op de voorzitter stoel ging kwaliteit van het voorzitten heel erg naar beneden, dus laten we dat maar niet doen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198184809
Ik was in het begin juist tegen haar aanstelling als voorzitter omdat ze niet zo goed Nederlands spreekt en met een sterk buitenlands accent spreekt... ik vond dat niet kunnen in die functie. Maar niemand had er toentertijd een probleem mee en ondertussen boeit het mij ook niet meer :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198184850
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Arib is gewoon een kamerlid die als extra functie ook voorzitter is. Ze is niet de baas van het parlement. Dus dat echt wegstemmen is ook niet echt mogelijk. Wat wel opvallend is dat er geen motie of debat is ingediend over haar functioneren. Maar dus wel een laffe anonieme brief. Je kan merken dat er verkiezingen aankomen.
De kritiek is niet op haar rol als kamerlid maar op haar rol als voorzitter. En als voorzitter kunnen de andere leden gewoon een andere voorzitter kiezen en dan is Arib weg als voorzitter. Probleem opgelost.

Dat het nu via een aanval in de rug vanuit de schaduwen moet zegt genoeg: de kritiek is niet breed gedragen en men is bang dat ze er nog een termijn zit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198184861
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een baas kun je niet wegstemmen. De vergelijking gaat dus niet op.

Het is zelfs precies andersom: Arib kunnen ze gewoon wegstemmen, een kamerlid niet.
Als het letterlijk klopte was het geen vergelijking natuurlijk.

Al zijn er best boardrooms en bedrijven waar de meerderheid kan stemmen of in ieder geval ervoor kan zorgen dat een baas vertrekt. Maar meestal gebeurt dat niet, en vertrekken de kritische medewerkers/leden juist.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:01:19 #67
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_198184898
Als iemand anoniem over een ander zegt dat ie achterbaks is, dan weet je eigenlijk al hoe het zit (en wie er achterbaks is).
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:04:49 #68
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198184969
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De kritiek is niet op haar rol als kamerlid maar op haar rol als voorzitter.
Klopt. Maar eigenlijk binnen een open en transparante kamer zou je die kritiek via een motie of debat bespreken. Dus daarom twijfel ik aan die kritiek. En is het gewoon een laffe aanval op haar als voorzitter. Het zou zomaar kunnen dat het maar om 10 kamerleden gaat van de 150.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198184999
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke partijen, welke personen, hoeveel personen hebben ze überhaupt gesproken? Dat blijkt niet uit het artikel.

Als ze op de 150 Kamerleden 5 mensen met kritiek hebben gevonden kun je dit nietszeggende flutartikel al schrijven.
Als ik willekeurig 10 mensen in jouw omgeving spreek en ze zeggen allemaal dat jij een onaangenaam karakter hebt, dan is het zéér onwaarschijnlijk dat jij een fijne vent bent die makkelijk in de omgang is.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198185001
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:47 schreef Vasilevski het volgende:
Zat nog even terug te lezen over de periode toen Van Miltenburg ook enorm onder vuur lag: https://www.bnr.nl/nieuws(...)ligt-weer-onder-vuur

Zulke dingen zijn nooit sjiek, maar toen had je in ieder geval Voordewind die het gewoon op eigen naam uitsprak. En Buma die dat zelfs in de Kamer deed. En toen was er ook wel een hoop aan te merken.
Van Miltenburg was een regelrechte aanfluiting. Partijdig én incapabel, die op het tot partijkantoor van de VVD omgetoverde ministerie van Justititie kwam overleggen over de oplossing voor de crisis van liegende VVD-ministers en staatssecretarissen en uiteindelijk zelfs de papierversnipperaar aanzette om de VVD te dienen.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat gaf natuurlijk wel een vals beeld wat betreft de inhoud.

[ twitter ]
[..]

Dat lijkt me sowieso een goed idee om af te spreken dat de filmpjes niet verknipt en door elkaar gehusseld mogen worden. Montage is een erg sterk middel en kan een situatie heel anders doen lijken.
Klopt, maar volgens mij was het niet zozeer manipulatief tov de inhoud, maar vooral dat Omtzigt er tussenuit moest in een FvD promofilmpje. Maar daar moet je regels over afspreken, niet filmpjes uit de TK om verwerpen.

Hier een filmpje van Arib, bijzonder nalatig door partij kiezen voor de minister zoals wel vaker.
twitter


Dan moet je als voorzitter gewoon met die hamer De Jonge zo'n tik op de vingers geven dat ze breken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 24-02-2021 19:12:31 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198185002
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:56 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Vorige keer dat er een VVD-er op de voorzitter stoel ging kwaliteit van het voorzitten heel erg naar beneden, dus laten we dat maar niet doen.
Dat komt de VVD een lakei naar voren zal schuiven die de regering geen strobreed in de weg zal leggen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:06:56 #72
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185010
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:01 schreef Tengano het volgende:
Als iemand anoniem over een ander zegt dat ie achterbaks is, dan weet je eigenlijk al hoe het zit (en wie er achterbaks is).
Dat is meer logisch en kritisch nadenken wat jij nu doet. :)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:07:20 #73
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_198185017
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Iedereen kan weleens met iemand niet door een deur. Dat zegt niks.

Als het valide kritiek was geweest had die gewoon met open vizier geuit kunnen worden.

Dat het anoniem en in het geniep gebeurt vertelt mij dat we er niet zo zwaar aan hoeven te tillen.
Volgens hetzelfde artikel van NRC was die griffier al de tweede topambtenaar die vertrok tijdens het voorzitterschap van Arib. Zoals Peter R. de Vries dat zo mooi weet te verwoorden: "Als iets één keer gebeurt, is het een incident. Als het in korte tijd twee keer plaatsvindt, is dat heel toevallig. Als het drie keer gebeurt, is er sprake van een patroon."

Neemt niet weg dat ik Arib tijdens debatten overigens prima vind functioneren.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:09:19 #74
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185050
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:07 schreef JohnBercow het volgende:

[..]

Volgens hetzelfde artikel van NRC was die griffier al de tweede topambtenaar die vertrok tijdens het voorzitterschap van Arib. Zoals Peter R. de Vries dat zo mooi weet te verwoorden: "Als iets één keer gebeurt, is het een incident. Als het in korte tijd twee keer plaatsvindt, is dat heel toevallig. Als het drie keer gebeurt, is er sprake van een patroon."

Neemt niet weg dat ik Arib tijdens debatten overigens prima vind functioneren.
Lastig want of ambtenaren het goed voor hebben met de kamer? Of het moet om zwarte lak gaan of witte tippex? :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198185067
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:07 schreef JohnBercow het volgende:

[..]

Volgens hetzelfde artikel van NRC was die griffier al de tweede topambtenaar die vertrok tijdens het voorzitterschap van Arib. Zoals Peter R. de Vries dat zo mooi weet te verwoorden: "Als iets één keer gebeurt, is het een incident. Als het in korte tijd twee keer plaatsvindt, is dat heel toevallig. Als het drie keer gebeurt, is er sprake van een patroon."

Neemt niet weg dat ik Arib tijdens debatten overigens prima vind functioneren.
Peter gaat zelfs tot vier. ''En als een vierde geval vrijwel identiek is, dan is dat ronduit verdacht''.

  woensdag 24 februari 2021 @ 19:11:32 #76
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185089
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan moet je als voorzetter gewoon met die hamer De Jonge zo'n tik op de vingers geven dat ze breken.
Wat is een voorzetter? Maar vingers breken, een paard als consul benoemen en dergelijke die tijden hebben we wel gehad toch?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198185090
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als het letterlijk klopte was het geen vergelijking natuurlijk.

Al zijn er best boardrooms en bedrijven waar de meerderheid kan stemmen of in ieder geval ervoor kan zorgen dat een baas vertrekt. Maar meestal gebeurt dat niet, en vertrekken de kritische medewerkers/leden juist.
Laat ik het anders formuleren: je vergelijkt appels met peren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:13:44 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185121
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Laat ik het anders formuleren: je vergelijkt appels met peren.
Weet ik niet. De politiek is zelfs erger kritiek kan binnen de politiek zelfs slecht voor je aantal levensjaren zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:13:57 #79
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198185123
Zonder exact te weten van welke partijen de criticasters afkomstig zijn is dit natuurlijk gewoon een inhoudsloos stukje roddelen vlak voor de verkiezingen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:14:39 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185131
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:13 schreef Twiitch het volgende:
Zonder exact te weten van welke partijen de criticasters afkomstig zijn is dit natuurlijk gewoon een inhoudsloos stukje roddelen vlak voor de verkiezingen.
Daar komt het wel op neer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198185163
Sowieso beter dan Verbeet :r
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_198185176
Ze doet het prima, het blijft natuurlijk wel zo dat je niet op zo'n plaats beland zonder op tenen te trappen. Ik kan er altijd wel van genieten als ze iemand op zijn nummer zet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:17:42 #83
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_198185183
Maar wie wordt de nieuwe voorzitter?

Bosma is uitgesloten want PVV en heeft de afgelopen jaren D66-minister Ollongren het leven zuur gemaakt. Dat zal hem in elk geval door die partij niet in dank worden afgenomen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:19:37 #84
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185213
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:16 schreef KennyPowers het volgende:
Sowieso beter dan Verbeet :r
Als er op zich echt iets stevig mis zou zijn met het functioneren van Arib zou dat wel al aan bod gekomen zijn via een debat en dergelijke. Dat doe je niet via een anonieme brief als kamerlid. Daar zijn debatten en moties voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:20:25 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198185224
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:17 schreef JohnBercow het volgende:
Maar wie wordt de nieuwe voorzitter?

Bosma is uitgesloten want PVV en heeft de afgelopen jaren D66-minister Ollongren het leven zuur gemaakt. Dat zal hem in elk geval door die partij niet in dank worden afgenomen.
En hij heeft er de kwaliteiten niet voor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:23:05 #86
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185264
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En hij heeft er de kwaliteiten niet voor.
Op zich gezien recent nieuws kan je ook de vraag stellen met uitzondering dus van twee personen wie eigenlijk überhaupt kwaliteiten heeft om op het pluche blauw te zitten? :P _O-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198185292
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Laat ik het anders formuleren: je vergelijkt appels met peren.
Makkelijke niet-inhoudelijke reactie van je.
pi_198185325
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En hij heeft er de kwaliteiten niet voor.
Bosma zit al wel eens voor als vervangend voorzitter. En ik vind dat hij het goed doet, scherp en inhoudelijk en soms met een beetje ironie.

Maar hij gaat het nooit worden, want PVV.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:26:19 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185328
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Makkelijke niet-inhoudelijke reactie van je.
Maar binnen een meer politiek kader correct en juist als antwoord. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198185405
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar binnen een meer politiek kader correct en juist als antwoord.
Ik snap wel waarom de kritiek anoniem is. Als ze herkozen wordt, kan dit soort kritiek sterk in je nadeel werken. Krijgen anderen opeens voorrang als jij of jouw partij een debat wil, of word je opeens sneller afgekapt.
pi_198185534
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom de kritiek anoniem is. Als ze herkozen wordt, kan dit soort kritiek sterk in je nadeel werken. Krijgen anderen opeens voorrang als jij of jouw partij een debat wil, of word je opeens sneller afgekapt.
En dat niet alleen. Als je openlijk je bedenkingen uitspreekt is het een aanval en is er gelijk een gevecht.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:37:21 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185545
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom de kritiek anoniem is. Als ze herkozen wordt, kan dit soort kritiek sterk in je nadeel werken. Krijgen anderen opeens voorrang als jij of jouw partij een debat wil, of word je opeens sneller afgekapt.
En deze conclusie trek jij uit een anonieme brief die wellicht geschreven is door maar een paar leden van de kamer. Ik zelf denk dat dit meer een onderdeel is van een politiek spel waarin het in de grond boren van je politieke tegenstander best succes kan hebben wellicht? Want er zullen kiezers zijn die denken er moet wel wat aan de hand zijn met Arib. Plus daar boven op de toch al zwakke positie van de PVDA. En dan laat ik de vierde macht er maar buiten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198185625
Zij stelt denk ook altijd achter, terwijl ze objectief zou moeten zijn.
pi_198185649
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

En deze conclusie trek jij uit een anonieme brief die wellicht geschreven is door maar een paar leden van de kamer. Ik zelf denk dat dit meer een onderdeel is van een politiek spel waarin het in de grond boren van je politieke tegenstander best succes kan hebben wellicht? Want er zullen kiezers zijn die denken er moet wel wat aan de hand zijn met Arib. Plus daar boven op de toch al zwakke positie van de PVDA.
Het gaat om tien mensen die met haar omgaan/omgegaan zijn.
pi_198185656
Wat wij zien zijn natuurlijk moment opnames als je haar een keer voorbij ziet komen op tv bij kamervragen of whatever.

Politici echter, gunnen elkaar het daglicht niet in de ogen, zeker tegen verkiezingstijd.
Ik hoor hier immers pas voor het eerst over, niet rondom die verhuizing waar al tientallen miljoenen aan zijn uitgegeven.. maar zij in dr eentje blijkbaar een stokje voor gestoken zou hebben, lekker geloofwaardig.

Misschien moeten ze maar eens gauw wat wetten aanpassen, dat een voorzitter een duidelijk beperkte rol heeft en niet buiten een of ander boekje kan gaan.

Voor de rest van de bevolking kan het ook in luttele uren geregeld worden.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:42:58 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185684
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef Hamzoef het volgende:
Zij stelt denk ook altijd achter, terwijl ze objectief zou moeten zijn.
Een mens is een subjectief wezen. En kan daarom nooit echt objectief zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:44:09 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het gaat om tien mensen die met haar omgaan/omgegaan zijn.
Of tien leugenaars? Want de brief is wellicht daarom juist wellicht anoniem.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198185728
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een mens is een subjectief wezen. En kan daarom nooit echt objectief zijn.
Begrijpelijk, maar de een slaagt daar beter in dan de ander. Als je daar niet in slaagt maakt je dat minder geschikt voor die functie. PVVer Bosma doet dit veel beter.
pi_198185754
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:00 schreef Fugue het volgende:
Welkom in de huidige tweede kamer, waar je je collega's gewoon lekker anoniem kunt afkraken _O_
Wat heb je liever =>

1) In onafhankelijke DM-chats vertellen verschillende modjes mij dat Foekoe een moeilijk karakter heeft.

of

2) Danny opent een topic om te zeggen dat Foekoe kut is en citeert daarbij een aantal medemodjes.

Misschien dat jij optie 1 verschrikkelijk vindt, want achterbaks bladiebla, maar persoonlijk lijkt me situatie 2 een stuk vervelender.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 24-02-2021 19:52:15 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:48:12 #100
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185826
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Begrijpelijk, maar de een slaagt daar beter in dan de ander. Als je daar niet in slaagt maakt je dat minder geschikt voor die functie. PVVer Bosma doet dit veel beter.
Dat is meer een menig wellicht. Ik vindt haar functioneren niet slecht. Maar om eerlijk te zijn mag landelijk niet stemmen en als ik al naar parlementaire discussies wil kijken die ook leuk zijn wijk ik uit naar de UK. Nederlandse politiek is zaai.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198185871
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Arib is gewoon een kamerlid die als extra functie ook voorzitter is. Ze is niet de baas van het parlement. Dus dat echt wegstemmen is ook niet echt mogelijk. Wat wel opvallend is dat er geen motie of debat is ingediend over haar functioneren. Maar dus wel een laffe anonieme brief. Je kan merken dat er verkiezingen aankomen.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Of tien leugenaars? Want de brief is wellicht daarom juist wellicht anoniem.
Welke brief!? In dat artikel wordt nergens gesteld dat 10 mensen een anonieme brief hebben geschreven.

In onafhankelijk van elkaar staande gesprekken met verschillende kamerleden en betrokkenen komt steeds hetzelfde beeld van Arib naar voren. Dat is totaal iets anders dan dat 10 kamerleden samen pro-actief een anonieme brief met kritiek op Arib schrijven.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:53:32 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198185981
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:50 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Welke brief!? In dat artikel wordt nergens gesteld dat 10 mensen een anonieme brief hebben geschreven.

In onafhankelijk van elkaar staande gesprekken met verschillende kamerleden en betrokkenen komt steeds hetzelfde beeld van Arib naar voren. Dat is totaal iets anders dan dat 10 kamerleden samen pro-actief een anonieme brief met kritiek op Arib schrijven.
Foutje maar kan je aangeven dan wanneer en in welke motie en debat dit dan besproken is binnen de 2e en wellicht 1e kamer? Zo niet dan is dit denk ik meer onderdeel van achterbaks politiek spelletje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198185988
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat heb je liever =>

1) In onafhankelijke DM-chats vertellen verschillende modjes mij dat Foekoe een moeilijk karakter heeft.

of

2) Danny opent een topic om te zeggen dat Foekoe kut is en citeert daarbij een aantal medemodjes.

Misschien dat jij optie 1 verschrikkelijk vindt, want achterbaks bladiebla, maar persoonlijk lijkt me situatie 2 een stuk vervelender.
Ik weet liever wie wat van mij vindt dan dat je weet dat er achter je rug om over je is geklaagd maar je weet niet door wie.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:56:19 #104
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198186055
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:53 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik weet liever wie wat van mij vindt dan dat je weet dat er achter je rug om over je is geklaagd maar je weet niet door wie.
Met je eens. Achter je rug om kritiek is roddel en zeker binnen een bedrijf nadelig want daar leer je niks van of gaat er niks verbeteren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198186086
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:53 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik weet liever wie wat van mij vindt dan dat je weet dat er achter je rug om over je is geklaagd maar je weet niet door wie.
Natuurlijk, situatie 1 is ook kut, maar in situatie 2 heb je een veel groter probleem. Bij openlijke kritiek heb je gelijk stront aan de knikker. Doorgaans wordt dat pas gedaan als de situatie echt onhoudbaar is.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Met je eens. Achter je rug om kritiek is roddel en zeker binnen een bedrijf nadelig want daar leer je niks van of gaat er niks verbeteren.
Is waar, maar als kritiek openlijk uitgesproeken wordt is het 'officieel' en moet eigenlijk wel actie worden ondernomen. Actie die behoorlijk nadelig voor jou kan uitpakken. Bijvoorbeeld ontslag.
Tevens kan er strijd uitbreken in het bedrijf als bijvoorbeeld de CEO jou een hand boven het hoofd wil houden terwijl je toch ondermaats hebt gepresteerd. In zo'n situatie is het eigenlijk beter als er niet openlijk kritiek wordt geleverd.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198186100
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Makkelijke niet-inhoudelijke reactie van je.
Ik reageerde inhoudelijk, daar reageerde jij op met een oneliner (die inhoudelijk nog incorrect is ook volgens mii, maar dat terzijde) en een voorbeeld dat ook niet op gaat en ook nog nonsens is.

Ik vind het al tamelijk bizar dat je "een baas" van een bedrijf die gemeen is tegen zijn werknemers, die direct financieel afhankelijk en hiërarchisch ondergeschikt aan hem zijn, vergelijkt met een democratisch gekozen voorzitter, een primus inter pares die zo weggestuurd kan worden. Maar dat had ik dus al gezegd. Dan kan ik het niet inhoudelijker maken dan dat je appels met peren vergelijkt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198186115
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En hij heeft er de kwaliteiten niet voor.
je hebt hem duidelijk nog niet in de voorzittersrol gezien. Hij is scherp, bewaakt goed de grenzen (en kent het reglement van orde uit zijn hoofd) en toont gelukkig geen vooringenomenheid vanuit zijn partijstandpunten. Zie voor de manier waar hij zaken doet als voorzitter
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_198186117
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Natuurlijk, situatie 1 is ook kut, maar in situatie 2 heb je een veel groter probleem. Bij openlijke kritiek heb je gelijk stront aan de knikker. Doorgaans wordt dat pas gedaan als de situatie echt onhoudbaar is.
Mi wordt de situatie nu onhoudbaar gemaakt door op slinkse wijze kritiek te uitten. Arib heeft natuurlijk wel vermoedens
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 februari 2021 @ 20:00:54 #109
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_198186157
Een soort van c/p van het artikel van de NRC of Volkskrant volgend jaar. Ook een anoniem stuk over Arib.
Ik denk dat dit stuk eerder punten voor Arib oplevert dan dat het kost...

En ja ze is populairder bij de mense dan in de TK.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_198186206
Overigens worden er wel vier namen genoemd in het artikel. Ik zal ze even uitlichten:

De eerste twee zijn Ockje Tellegen en Vera Bergkamp, het gaat over de werkwijze binnen het presidium.

quote:
Gestraft
Kamerleden die dat van dichtbij hebben meegemaakt zijn Ockje Tellegen (VVD) en Vera Bergkamp (D66). Beiden zitten in het presidium, het bestuur van de Tweede Kamer. Arib zit dat presidium voor en bepaalt wie haar mag vervangen op momenten dat zij de Kamer niet kan voorzitten. Nadat een jaar geleden Tellegen en Bergkamp in het presidium kritisch waren over het verzet van Arib tegen de verhuizing, hebben ze niet meer in de voorzittersstoel gezeten.

"Dat is hun straf", zegt een betrokkene. "Zij kan niet leven in situatie van harmonie. Als iets goed gaat moet ze het kapot maken. Ik heb in mijn carrière veel meegemaakt, maar zij is zo naargeestig en zo gemeen." Een ander voegt daaraan toe dat 'ze hier niet alleen Ockje en Vera mee straft, maar ook PVV-Kamerlid Martin Bosma beloont, die nu in de praktijk de eerste ondervoorzitter is."
De andere twee zijn Pechtold en Ankie Broekers-Knol, en dit gaat over de beruchte verhuizing:

quote:
Aan onze kant
Zo komt ze ook in conflict met oud-leider van D66, Alexander Pechtold. Op verzoek van Arib werd hij gevraagd de impasse rond de renovatie van de Tweede Kamer los te trekken. Toen hij aan het werk ging, zeggen ingewijden, bleek al snel dat de voorzitter hem weinig ruimte zou gunnen zijn eigen conclusies te trekken.

In zijn clubje zat ook een medewerker van de Tweede Kamer. Die bleek de opdracht te hebben alles wat Pechtold deed, te vertellen aan Arib. Toen de oud-voorman van D66 daar achter kwam en bij Arib verhaal ging halen, was het uit met de liefde. Hij moest zijn biezen pakken 'want hij was niet vóór haar', aldus een betrokkene.

"Dus toen heeft ze eerst Ankie Broekers-Knol gebeld, die was toen nog voorzitter van de Senaat. 'Pechtold moet eruit, want die staat niet aan onze kant.' 'Nou', zegt Ankie, 'hoezo onze kant? Ik vind dat het allemaal goed gaat, jij bent hier degene die steeds loopt te zeuren'."
En dan heeft RTL er nog een duidelijke verantwoording bij gezet:

quote:
Verantwoording

Voor deze publicatie hebben we de afgelopen maanden met een tiental betrokkenen gesproken van verschillende politieke kleur. Deze (oud-) Binnenhofbewoners wilden alleen het achterste van hun tong laten zien als we ze anonimiteit konden garanderen. Alhoewel dat natuurlijk niet de voorkeur geniet, hebben we besloten het verhaal toch te publiceren. De reden is dat al deze gesprekspartners, onafhankelijk van elkaar, een beeld schetsen van de Kamervoorzitter dat totaal anders is dan het beeld dat nu van haar bestaat.
quote:
Reactie hoofdredacteur RTL Nieuws

(...)

Goede betrouwbare nieuwsvoorziening is zeker in deze tijden waarin desinformatie een steeds grotere rol speelt, belangrijker dan ooit. Dat is dan ook de reden waarom mijn Haagse collega’s in het verhaal over u niet over één nacht ijs zijn gegaan. Er is diepgaand gesproken met bronnen van links tot rechts in het politieke spectrum. Helaas op anonieme basis – ook ik had veel liever gezien dat er met naam en toenaam zou zijn gesproken – maar het belangrijkste is dat ze eensluidend zijn. Het verhaal is dus juist enorm gecheckt en gedubbelcheckt. Telkens werd het minder plezierige beeld van u bevestigd.
  woensdag 24 februari 2021 @ 20:04:44 #111
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198186263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik reageerde inhoudelijk, daar reageerde jij op met een oneliner (die inhoudelijk nog incorrect is ook volgens mii, maar dat terzijde) en een voorbeeld dat ook niet op gaat en ook nog nonsens is.

Ik vind het al tamelijk bizar dat je "een baas" van een bedrijf die gemeen is tegen zijn werknemers, die direct financieel afhankelijk en hiërarchisch ondergeschikt aan hem zijn, vergelijkt met een democratisch gekozen voorzitter, een primus inter pares die zo weggestuurd kan worden. Maar dat had ik dus al gezegd. Dan kan ik het niet inhoudelijker maken dan dat je appels met peren vergelijkt.
Ik vindt een baas van een bedrijf toch iets anders.

Een politicus kan namelijk binnen een meer breder kader best succes hebben door iemand verbaal of zelfs fysiek een mes in de rug te steken of een kogel. Of zelfs een oom voor de leeuwen gooien. Of wellicht iets van een gas of radioactief isotoop toe te passen en komt daar mee weg. Of zelfs wel wat meer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198186383
Goede wending. Haar gebrekkige Nederlands zou al voldoende moeten zijn om te moeten vertrekken. Als ze dan nog streken heeft ook mag ze helemaal wieberen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2021 20:10:33 ]
pi_198186412
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Foutje maar kan je aangeven dan wanneer en in welke motie en debat dit dan besproken is binnen de 2e en wellicht 1e kamer? Zo niet dan is dit denk ik meer onderdeel van achterbaks politiek spelletje.
Het is geen spelletje. Een heel aantal collega's is niet zo verguld van het gedrag en functioneren van Arib. Zo lang dat niet 1 of enkele grote, duidelijke misstappen betreft van Arib, dan is dat het persoonlijke oordeel van die 10 mensen en geen reden tot een debat met alle 150 kamerleden samen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 24 februari 2021 @ 20:11:59 #114
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198186415
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Goede wending. Haar gebrekkige Nederlands zou al voldoende moeten zijn om te moeten vertrekken. Als ze dan nog streken heeft ook mag ze helemaal wieberen.
Tja ik ken mensen die slecht Nederlands spreken maar die als ik in een leven en dood situatie zit liever naast me heb dan een Neerlandicus? Maar dat is off topic verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 24-02-2021 20:17:08 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 24 februari 2021 @ 20:15:06 #115
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198186477
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:11 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Het is geen spelletje. Een heel aantal collega's is niet zo verguld van het gedrag en functioneren van Arib. Zo lang dat niet 1 of enkele grote, duidelijke misstappen betreft van Arib, dan is dat persoonlijke oordeel van die 10 mensen geen reden tot een debat met alle 150 kamerleden samen.
Dus het slecht functioneren van een kamer voorzitter moet je vooral niet bespreken in de kamer openbaar? Raar standpunt denk ik want wat is er dan mis dat de kiezer daar openbaar geen kennis van mag nemen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198186514
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja ik ken mensen die slecht Nederlands spreken maar die als ik in een leven en dood situatie zit liever naast me heb dan een Neerlandicus?
Zeker. De kans dat je de kamervoorzitter in die situatie tegen gaat komen lijkt mij dan weer bijzonder klein.

De voorzitter van de kamer hoort gewoon keurig nette Nederlandse zinnen te produceren. Punt. Een basisvereiste. En een kwestie van respect voor het ambt, de kamer en het land.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2021 21:26:25 ]
pi_198186553
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:02 schreef luxerobots het volgende:
Overigens worden er wel vier namen genoemd in het artikel. Ik zal ze even uitlichten:

De eerste twee zijn Ockje Tellegen en Vera Bergkamp, het gaat over de werkwijze binnen het presidium.
Zegt "een betrokkene".....
Wat zeggen Tellegen en Bergkamp?
quote:
De andere twee zijn Pechtold en Ankie Broekers-Knol, en dit gaat over de beruchte verhuizing:
"Zeggen ingewijden"...
Wat zegt Pechtold? Wat zegt Broekers-Knol?


quote:
En dan heeft RTL er nog een duidelijke verantwoording bij gezet:
[..]


[..]

Conclusie: er worden geen namen genoemd van de mensen met kritiek en we hebben dus geen flauw idee wie dat zijn en wat hun belang is en waarom ze dit in de media brengen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198186554
quote:
8s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom heb ik toch het idee dat dit een PVV of FvD persoon geweest is?
Zooo ga je daar even nat.
Hallo
  woensdag 24 februari 2021 @ 20:21:35 #119
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198186607
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Zeker. De kans dat je de kamervoorzitter in die situatie tegen gaat komen lijkt mij dan weer bijzonder klein.
Wat wel jammer is eigenlijk? Als elke 5e kamerlid die redelijk gezond is ook aan militaire operaties verplicht zou moeten deelnemen was het snel afgelopen met overbodige defensie uitgaven of het onnodig inzet van militair personeel. Maar dat is off topic verder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198186651
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind het al tamelijk bizar dat je "een baas" van een bedrijf die gemeen is tegen zijn werknemers, die direct financieel afhankelijk en hiërarchisch ondergeschikt aan hem zijn, vergelijkt met een democratisch gekozen voorzitter, een primus inter pares die zo weggestuurd kan worden. Maar dat had ik dus al gezegd. Dan kan ik het niet inhoudelijker maken dan dat je appels met peren vergelijkt.
1. Arib kan niet zomaar weggestuurd worden. Daar zijn goede redenen voor nodig. Nu een debat aanvragen over het functioneren van Arib omdat ze een bitch is? Ja dat gaat niet werken.

Bovendien zal Arib ook haar vrienden hebben. Ze laat het kabinet altijd goed met rust, in mijn ogen beschermd ze hen, dan heb je dus al de regeringspartijen achter je staan. Bovendien laat de PvdA haar ook echt niet zomaar vallen. Liever een naar persoon van je eigen club, dan een vriendelijk persoon uit een andere club.

2. Ondanks dat een politicus geen echte baas is. Kan een politicus wel een machtspositie hebben. Arib kan de agenda bepalen. Ze coördineert de debatten en kan mensen afkatten of zelfs afkappen. Bovendien is ze ervaren en kent ze de weg binnen de politiek, achter de schermen zal ze dus op veel gebieden ook wel een vinger in de pap hebben.

En al zou Arib een simpele collega zijn, zonder al te veel macht. Dan kan ze alsnog heel naar zijn. Ook een collega kan achterbaks zijn en de sfeer goed verzieken.
pi_198186690
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus het slecht functioneren van een kamer voorzitter moet je vooral niet bespreken in de kamer openbaar? Raar standpunt denk ik want want is er dan mis dat de kiezer daar openbaar geen kennis van mag nemen?
Grote duidelijke misstappen moeten inderdaad publiekelijk besproken worden, maar haar karakter en omgang met collega's kun je niet in een debat bespreken.
En ook als de reden voor kritiek een hele reeks kleine ongewenstheden betreft, is een debat moeilijk. Dan moet je gaan debatteren dat Arib in debat 1633, 1643, 1704 en 1759 net te veel tijd gaf aan de PVV. Een ander kamerlid moet dan inbrengen dat in debat 1593, 1632 en 1684 de regering toch iets te lang aan het woord lied en dat Arib bij het koffiezetapparaat erg onvriendelijk is. Zo'n debat kan gewoon niet en toch kan de kritiek volledig terecht zijn.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198186738
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zegt "een betrokkene".....
Wat zeggen Tellegen en Bergkamp?
[..]

"Zeggen ingewijden"...
Wat zegt Pechtold? Wat zegt Broekers-Knol?
<knipje>
Dude, lees dat artikel. Daar staat duidelijk wat die vier collega's in de onderhavige situaties zeggen over Arib.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 24 februari 2021 @ 20:28:23 #123
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198186758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:58 schreef Bensel het volgende:

[..]

je hebt hem duidelijk nog niet in de voorzittersrol gezien. Hij is scherp, bewaakt goed de grenzen (en kent het reglement van orde uit zijn hoofd) en toont gelukkig geen vooringenomenheid vanuit zijn partijstandpunten. Zie voor de manier waar hij zaken doet als voorzitter
Kan wel zijn. Ik wil geen anti democraat (of erger) in die stoel, simpel.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 24 februari 2021 @ 20:31:33 #124
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198186827
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:25 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Grote duidelijke misstappen moeten inderdaad publiekelijk besproken worden, maar haar karakter en omgang met collega's kun je niet in een debat bespreken.
Hehe dat is juist wat politiek gezien de meest interessante momenten kunnen zijn juist. En dat kan best lees je klassiekers er maar op na.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198186831
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En hij heeft er de kwaliteiten niet voor.
_O- Als er nou ergens kamerbrede consensus over is dan is het wel dat Bosma een fijne voorzitter is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 februari 2021 @ 20:31:44 #126
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198186834
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik snap de populariteit van Arib wel, en deze laffe aanval zal ook wel weer onderdeel van de Rutte-doctrine zijn. Maar ik vind het helemaal geen goede voorzitter.

- Ze laat ministers veel te makkelijk wegkomen met het niet geven van antwoord door de kamerleden dan vervolgens wel aan het aantal interrupties te houden. Ze lijkt vaak te vergeten dat ze de kamer voorzit ten behoeve van de volksvertegenwoordigers en niet de regering. Net terwijl ik dit typ laat ze De Jonge door een vraag van een kamerlid heentetteren en die houding is structureel.
- Haar plan om een commissie van onverkozenen kamerleden te laten schorsen getuigt voor een minachting van de fundamenten van de democratie. Afhankelijk van het stadium pleegt ze daarmee overigens een ernstig strafbaar feit.
- Ze zit de hele tijd geluidjes te maken, en vaak ook nog grapjes. Of je laat een volksvertegenwoordiger zijn verhaal doen, of je kapt het af vanwege de orde, maar niet iets er tussenin.
- Ze noemt de 2e kamer het hart van de democratie, maar vervolgens saboteert ze door geluidjes en opmerkingen het maken van filmpjes die de burger laten zien hoe het er in dat hart van democratie aan toegaat. Blijkbaar moeten we op basis van verkiezingsprogramma's die niets met het beleid van doen hebben stemmen. Die filmpjes zijn juist goed, en als daar verkeerd in geknipt wordt of misbruikt worden voor haatcampagnes vanuit de Turks-Nationalisten, dan pak je dat aan maar niet de gewone filmpjes zelf.
Wat een lulverhaal _O-
pi_198186844
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zegt "een betrokkene".....
Wat zeggen Tellegen en Bergkamp?
[..]

"Zeggen ingewijden"...
Wat zegt Pechtold? Wat zegt Broekers-Knol?
Het zijn in ieder geval vier personen waarmee Arib overhoop lag.

Alleen Broekers-Knol wordt overigens geciteerd:

quote:
"Dus toen heeft ze eerst Ankie Broekers-Knol gebeld, die was toen nog voorzitter van de Senaat. 'Pechtold moet eruit, want die staat niet aan onze kant.' 'Nou', zegt Ankie, 'hoezo onze kant? Ik vind dat het allemaal goed gaat, jij bent hier degene die steeds loopt te zeuren'."
En dit had je ook wel kunnen lezen.

quote:
Conclusie: er worden geen namen genoemd van de mensen met kritiek en we hebben dus geen flauw idee wie dat zijn en wat hun belang is en waarom ze dit in de media brengen.
RTL brengt het in de media. Omdat Arib een prominent figuur is in Den Haag en er ook een ander beeld is dan het veelal positieve beeld dat de mensen in het land van haar hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 24-02-2021 20:42:24 ]
pi_198186865
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

1. Arib kan niet zomaar weggestuurd worden. Daar zijn goede redenen voor nodig. Nu een debat aanvragen over het functioneren van Arib omdat ze een bitch is? Ja dat gaat niet werken.
Nee, maar over 4 weken zijn verkiezingen, dan wordt vervolgens ook een nieuwe voorzitter gekozen. Dus als ze zo slecht functioneert is ze daarna weg want dan wordt ze niet herkozen.
quote:
Bovendien zal Arib ook haar vrienden hebben. Ze laat het kabinet altijd goed met rust, in mijn ogen beschermd ze hen, dan heb je dus al de regeringspartijen achter je staan. Bovendien laat de PvdA haar ook echt niet zomaar vallen. Liever een naar persoon van je eigen club, dan een vriendelijk persoon uit een andere club.
Ja, zo werkt democratie, dat zien we ook met slecht functionerende bewindslieden. Maar dan nog, over een paar weken zijn er verkiezingen, wat is dan de reden dit nu te brengen? Zal de PvdA nu dan afzien van hun steun?
quote:
2. Ondanks dat een politicus geen echte baas is. Kan een politicus wel een machtspositie hebben. Arib kan de agenda bepalen. Ze coördineert de debatten en kan mensen afkatten of zelfs afkappen. Bovendien is ze ervaren en kent ze de weg binnen de politiek, achter de schermen zal ze dus op veel gebieden ook wel een vinger in de pap hebben.

En al zou Arib een simpele collega zijn, zonder al te veel macht. Dan kan ze alsnog heel naar zijn. Ook een collega kan achterbaks zijn en de sfeer goed verzieken.
Dat klopt, en dan stem je zo'n persoon dus weg uit die positie....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 24 februari 2021 @ 20:35:11 #129
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198186892
quote:
8s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
We krijgen nooit meer een Dick Dolman :N
Anne Vondeling ^O^
pi_198186943
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat klopt, en dan stem je zo'n persoon dus weg uit die positie....
Dat gaat nogal lastig als er een serie incidenten ligt dat elk te klein is om te bespreken, maar wel een goed totaalbeeld van iemand vormen.

Puntenjager omschreef het ook goed:

quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:25 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Grote duidelijke misstappen moeten inderdaad publiekelijk besproken worden, maar haar karakter en omgang met collega's kun je niet in een debat bespreken.
En ook als de reden voor kritiek een hele reeks kleine ongewenstheden betreft, is een debat moeilijk. Dan moet je gaan debatteren dat Arib in debat 1633, 1643, 1704 en 1759 net te veel tijd gaf aan de PVV. Een ander kamerlid moet dan inbrengen dat in debat 1593, 1632 en 1684 de regering toch iets te lang aan het woord lied en dat Arib bij het koffiezetapparaat erg onvriendelijk is. Zo'n debat kan gewoon niet en toch kan de kritiek volledig terecht zijn.
pi_198187051
dubbel.
pi_198187139
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het zijn in ieder geval vier personen waarmee Arib overhoop lag.
volgens ingewijden en betrokkenen ja....
En in een werkomgeving met 150 narcistische egomanen zou met "slechts" 4 mensen overhoop liggen me nog een hele prestatie lijken. Je hoeft ook niet met iedereen vrienden te zijn.
quote:
Alleen Broekers-Knol wordt overigens geciteerd.
[..]

En dit had je ook wel kunnen lezen.
[..]
Broekers-Knol wordt niet geciteerd, de "betrokkene" uit de eerdere alinea wordt geciteerd terwijl hij/zij Broekers-Knol citeert:

quote:
In zijn clubje zat ook een medewerker van de Tweede Kamer. Die bleek de opdracht te hebben alles wat Pechtold deed, te vertellen aan Arib. Toen de oud-voorman van D66 daar achter kwam en bij Arib verhaal ging halen, was het uit met de liefde. Hij moest zijn biezen pakken 'want hij was niet vóór haar', aldus een betrokkene.

"Dus toen heeft ze eerst Ankie Broekers-Knol gebeld, die was toen nog voorzitter van de Senaat. 'Pechtold moet eruit, want die staat niet aan onze kant.' 'Nou', zegt Ankie, 'hoezo onze kant? Ik vind dat het allemaal goed gaat, jij bent hier degene die steeds loopt te zeuren'."
De hele alinea staat tussen aanhalingstekens en is een citaat van de betrokkene.
quote:
RTL brengt het in de media. Omdat Arib een prominent figuur is in Den Haag en er ook een ander beeld is dan het veelal positieve beeld dat de normale mensen in het land van haar hebben.
Ja dat kan wel zijn. Maar dit is gewoon een flutartikel
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198187168
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat gaat nogal lastig als er een serie incidenten ligt dat elk te klein is om te bespreken, maar wel een goed totaalbeeld van iemand vormen.

Puntenjager omschreef het ook goed:
[..]

Je hoeft er ook geen debat over te voeren, ze moeten er gewoon over stemmen. Opgelost, Arib weg als ze zo vervelend is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198187312
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

volgens ingewijden en betrokkenen ja....
En in een werkomgeving met 150 narcistische egomanen zou met "slechts" 4 mensen overhoop liggen me nog een hele prestatie lijken. Je hoeft ook niet met iedereen vrienden te zijn.
[..]

Broekers-Knol wordt niet geciteerd, de "betrokkene" uit de eerdere alinea wordt geciteerd terwijl hij/zij Broekers-Knol citeert:
[..]

De hele alinea staat tussen aanhalingstekens en is een citaat van de betrokkene.
[..]

Ja dat kan wel zijn. Maar dit is gewoon een flutartikel
Het zijn er geen 4. Het zijn er 10!

En ja, als de 140 andere kamerleden vinden dat Arib het fantastisch doet, dan hebben die 10 waarschijnlijk niet gelijk.
Echter als je willekeurig tien mensen een oordeel vraagt en ze zeggen allemaal hetzelfde, dan is de kans dat de rest het tegenovergestelde vindt, vrijwel nul.

En het is juist een erg goed artikel, want het artikel lepelt een keer niet simpel de feitjes van een tweedekamerdebat op, maar laat zien hoe het werkelijk zit onder de oppervlakte.

[ Bericht 6% gewijzigd door Puntenjager op 24-02-2021 21:01:47 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198187369
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

volgens ingewijden en betrokkenen ja....
En in een werkomgeving met 150 narcistische egomanen zou met "slechts" 4 mensen overhoop liggen me nog een hele prestatie lijken. Je hoeft ook niet met iedereen vrienden te zijn.
Het gaat om zo'n 10 mensen die RTL gesproken heeft en die los van elkaar soortgelijke vervelende verhalen over Arib hebben. Daarbij is het waarschijnlijk ook maar het topje van de ijsberg omdat lang niet iedereen mee wil werken aan zo'n artikel, en RTL natuurlijk ook niet alle collega's en oud-collega van Arib kent/gesproken heeft.

quote:
Broekers-Knol wordt niet geciteerd, de "betrokkene" uit de eerdere alinea wordt geciteerd terwijl hij/zij Broekers-Knol citeert:
[..]

De hele alinea staat tussen aanhalingstekens en is een citaat van de betrokkene.
En dat moet dus ergens vandaan komen. Van Pechtold of van Broekers-Knol. En waarschijnlijk beiden. Want RTL geeft aan dat ze de dingen serieus gecheckt en gedubbelcheckt hebben.

quote:
Ja dat kan wel zijn. Maar dit is gewoon een flutartikel
Ben ik niet met je eens.
pi_198187508
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het gaat om zo'n 10 mensen die RTL gesproken heeft en die los van elkaar soortgelijke vervelende verhalen over Arib hebben. Daarbij is het waarschijnlijk ook maar het topje van de ijsberg omdat lang niet iedereen mee wil werken aan zo'n artikel, en RTL natuurlijk ook niet alle collega's en oud-collega van Arib kent/gesproken heeft.
[..]
Maar wat is dan de nieuwswaarde? Als ze slecht functioneert stemmen ze haar toch weg en of het een vervelend mens in de omgang is interesseert ons toch geen reet als niet collega's? Wat kan ons het rotten, als ze haar werk maar goed doet?
quote:
En dat moet dus ergens vandaan komen. Van Pechtold of van Broekers-Knol. En waarschijnlijk beiden. Want RTL geeft aan dat ze de dingen serieus gecheckt en gedubbelcheckt hebben.
[..


In ieder geval niet van Broekers-Knol want Broekers-Knol wordt vanuit de derde persoon geciteerd in dat citaat.

Dus het blijft roddel en achterklap.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198187558
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Broekers-Knol wordt niet geciteerd, de "betrokkene" uit de eerdere alinea wordt geciteerd terwijl hij/zij Broekers-Knol citeert:
Van anti-Marokkaanse gevoelens kunnen we Broekers-Knol in ieder geval niet verdenken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198187583
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar wat is dan de nieuwswaarde? Als ze slecht functioneert stemmen ze haar toch weg en of het een vervelend mens in de omgang is interesseert ons toch geen reet als niet collega's? Wat kan ons het rotten, als ze haar werk maar goed doet?
Als er een beeld is dat Arib zo'n goede en leuke kamervoorzitster is (wat nu het geval is), en de werkelijkheid zit heel anders in elkaar, dan is dat best nieuwswaardig.

Bovendien gaat het ook over zaken waar een kamervoorzitster weinig mee van doen heeft, bijvoorbeeld die verhuizing en of er ook digitaal gestemd moet kunnen worden. Hier gaat een kamervoorzitster niet over, maar Arib bemoeit zich hier wel uitdrukkelijk mee. Sterker nog, Arib wil haar zin erdoor duwen.

quote:
In ieder geval niet van Broekers-Knol want Broekers-Knol wordt vanuit de derde persoon geciteerd in dat citaat.

Dus het blijft roddel en achterklap.
Als de krant zegt: Scheurbuik vindt dat Arib gelijk heeft.

Kan dat niet van Scheurbuik komen omdat er vanuit de derde persoon geciteerd wordt? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 24-02-2021 21:18:52 ]
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:22:15 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198187790
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:17 schreef JohnBercow het volgende:

Bosma is uitgesloten want PVV en heeft de afgelopen jaren D66-minister Ollongren het leven zuur gemaakt. Dat zal hem in elk geval door die partij niet in dank worden afgenomen.
Met Bosma kun je sowieso niet met goed fatsoen ergens aankomen. De voorzitter is ook representant voor het parlement in het buitenland.
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:24:28 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198187842
Maar een nogal triest roddelverhaal waarbij wat halve waarheden bij elkaar geflanst lijken te worden om iemand af te kraken. Als ze Arib slecht vinden moeten ze daar in het presidium het debat over aangaan en desnoods een motie van wantrouwen indienen. Maar dit domme backstabben daar heb je niks aan.
pi_198187914
Is dit RTL Boulevard of de echte nieuwsredactie?
dag
pi_198188409
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als er een beeld is dat Arib zo'n goede en leuke kamervoorzitster is (wat nu het geval is), en de werkelijkheid zit heel anders in elkaar, dan is dat best nieuwswaardig.
Daar verschillen we dan over van mening.
quote:
Bovendien gaat het ook over zaken waar een kamervoorzitster weinig mee van doen heeft, bijvoorbeeld die verhuizing en of er ook digitaal gestemd moet kunnen worden. Hier gaat een kamervoorzitster niet over, maar Arib bemoeit zich hier wel uitdrukkelijk mee. Sterker nog, Arib wil haar zin erdoor duwen.
[..]
Dat lijkt me nou bij uitstek een onderwerp dat haar functioneren raakt en waar dus prima openlijk over gesproken kan worden.
quote:
Als de krant zegt: Scheurbuik vindt dat Arib gelijk heeft.

Kan dat niet van Scheurbuik komen omdat er vanuit de derde persoon geciteerd wordt? :')
Maar dat zegt de krant dus niet.

Als je zelf nou eens gewoon goed leest. Ik leg het nog een keer uit. Ik citeer de desbetreffende alinea:

quote:
"Dus toen heeft ze eerst Ankie Broekers-Knol gebeld, die was toen nog voorzitter van de Senaat. 'Pechtold moet eruit, want die staat niet aan onze kant.' 'Nou', zegt Ankie, 'hoezo onze kant? Ik vind dat het allemaal goed gaat, jij bent hier degene die steeds loopt te zeuren'."
Als je goed kijkt zie je dat die hele alinea tussen aanhalingstekens staat. Die hele alinea is dus een citaat.

Binnen dat citaat, staat nog een keer een stuk tekst tussen aanhalingstekens:

quote:
'Pechtold moet eruit, want die staat niet aan onze kant.'
Dat is dus een citaat binnen een citaat. Daar citeert de persoon die geciteerd wordt Arib.

Vervolgens staat er een tweede citaat binnen het citaat, let op de nieuwe aanhalingstekens:


quote:
'Nou'
Wie de persoon die in de alinea geciteerd wordt hier citeert wordt duidelijk gemaakt met:

quote:
zegt Ankie
Merk op dat dit stuk niet tussen aanhalingstekens staat. Dit is dus geen citaat binnen het citaat, dit wordt gezegd door de persoon die geciteerd wordt door de krant in de gehele alinea. En dus niet door Broekers-Knol!

Vervolgens gaan ze verder met een derde citaat binnen het citaat:

quote:
'hoezo onze kant? Ik vind dat het allemaal goed gaat, jij bent hier degene die steeds loopt te zeuren'."
Waar de geciteerde dus wederom Broekers-Knol citeert. Merk op dat het tussen aanhalingstekens staat waarmee het derde citaat binnen het citaat wordt afgesloten, vervolgens een punt, en vervolgens weer een set aanhalingstekens waarmee het hoofdcitaat van de persoon die de krant daadwerkelijk gesproken heeft wordt afgesloten.

De krant heeft Broekers-Knol dus helemaal niet gesproken en de krant citeert Broekers-Knol dus ook niet. De krant citeert een anonieme betrokkene die van alles beweert over Broekers-Knol maar Broekers-Knol wordt daarover dus zelf niet aan het woord gelaten!

Dus om terug te komen op jouw voorbeeld dit moet je zien als:

quote:
Wij spraken met een betrokkene over luxerobots. Luxerobots heeft een obsessie voor postzegels, aldus deze betrokkene.

"Luxerobots is volledig geobsedeerd door postzegels. Laatst was hij op bezoek en liep het volledig uit de hand. 'Geef mijn postzegels terug' riep Luxerobots in de overtuiging dat ik zijn postzegels had weggestopt 'zonder postzegels kan ik niet leven'."
Dat zegt dus niks over Luxerobots want die hebben ze niet gesproken, dit is wat de anonieme betrokkene zegt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198188548
Dat Arib in dit soort situaties niet ingrijpt maar altijd een bewindspersoon de debatregie laat overnemen helpt niet.

twitter
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:56:52 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198188565
Maar hoe dan ook wordt de voorzittersstrijd wel spannender dan verwacht denk ik. Gaat er vooral om hangen of haar vijanden een goede tegenkandidaat weten te regelen.
pi_198188927
quote:
Wat daarbij meespeelt is dat Arib een publiekslieveling is. Ze is heel populair. Dat was ook te merkten toen ze na de rellen rond de avondklok in de Tweede Kamer een korte toespraak hield. Een toespraak die voor alle betrokkenen als een complete verrassing kwam, maar wel alle journaals haalde en rondging op sociale media. "Daar zat ze, kijk mij eens, namens Nederland. De mensen vreten dat, maar ik heb geen bewondering voor haar", aldus een Binnenhofbewoner.
Nix mis mee! ^O^
pi_198189143
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar wat is dan de nieuwswaarde? Als ze slecht functioneert stemmen ze haar toch weg en of het een vervelend mens in de omgang is interesseert ons toch geen reet als niet collega's? Wat kan ons het rotten, als ze haar werk maar goed doet?
[..]

In ieder geval niet van Broekers-Knol want Broekers-Knol wordt vanuit de derde persoon geciteerd in dat citaat.

Dus het blijft roddel en achterklap.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar verschillen we dan over van mening.
[..]

Dat lijkt me nou bij uitstek een onderwerp dat haar functioneren raakt en waar dus prima openlijk over gesproken kan worden.
[..]

Maar dat zegt de krant dus niet.

Als je zelf nou eens gewoon goed leest. Ik leg het nog een keer uit. Ik citeer de desbetreffende alinea:
[..]

Als je goed kijkt zie je dat die hele alinea tussen aanhalingstekens staat. Die hele alinea is dus een citaat.

Binnen dat citaat, staat nog een keer een stuk tekst tussen aanhalingstekens:
[..]

Dat is dus een citaat binnen een citaat. Daar citeert de persoon die geciteerd wordt Arib.

Vervolgens staat er een tweede citaat binnen het citaat, let op de nieuwe aanhalingstekens:
[..]

Wie de persoon die in de alinea geciteerd wordt hier citeert wordt duidelijk gemaakt met:
[..]

Merk op dat dit stuk niet tussen aanhalingstekens staat. Dit is dus geen citaat binnen het citaat, dit wordt gezegd door de persoon die geciteerd wordt door de krant in de gehele alinea. En dus niet door Broekers-Knol!

Vervolgens gaan ze verder met een derde citaat binnen het citaat:
[..]

Waar de geciteerde dus wederom Broekers-Knol citeert. Merk op dat het tussen aanhalingstekens staat waarmee het derde citaat binnen het citaat wordt afgesloten, vervolgens een punt, en vervolgens weer een set aanhalingstekens waarmee het hoofdcitaat van de persoon die de krant daadwerkelijk gesproken heeft wordt afgesloten.

De krant heeft Broekers-Knol dus helemaal niet gesproken en de krant citeert Broekers-Knol dus ook niet. De krant citeert een anonieme betrokkene die van alles beweert over Broekers-Knol maar Broekers-Knol wordt daarover dus zelf niet aan het woord gelaten!

Dus om terug te komen op jouw voorbeeld dit moet je zien als:
[..]

Dat zegt dus niks over Luxerobots want die hebben ze niet gesproken, dit is wat de anonieme betrokkene zegt.
Als Broekers-Knol dat nooit tegen Arib gezegd zou hebben, dat zij (Arib dus) zit te zeuren, dan zouden we allang een reactie van Broekers-Knol gehad hebben.

En waarom het gedrag en functioneren van Arib van belang is!? Omdat Arib 1 van de machtigste mensen van Nederland is. Dat is, me dukt, enige berichtgeving en discussie wel waard.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198189233
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:24 schreef Puntenjager het volgende:

[..]


[..]

Als Broekers-Knol dat nooit tegen Arib gezegd zou hebben, dat zij (Arib dus) zit te zeuren, dan zouden we allang een reactie van Broekers-Knol gehad hebben.
Dat is een aanname. Zou kunnen hoor, maar dat weten we gewoon niet.
quote:
En waarom het gedrag en functioneren van Arib van belang is!? Omdat Arib 1 van de machtigste mensen van Nederland is. Dat is, me dukt, enige berichtgeving en discussie wel waard.
Het gedrag is alleen van belang als het het functioneren raakt. En dan is dat inderdaad een discussie waard die dan openlijk gevoerd kan worden. Maar dit is geen discussie, dit is een laffe aanval in de rug vanuit de schaduwen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198189393
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar verschillen we dan over van mening.
Prima.

quote:
Dat lijkt me nou bij uitstek een onderwerp dat haar functioneren raakt en waar dus prima openlijk over gesproken kan worden.
En dat doet RTL dus ook.

Maar het is gewoon lastig om een debat over te voeren. Dan denkt het volk ook. Zijn ze nou over hun eigen verbouwing een debat aan het voeren? Die zijn ook met zichzelf bezig... Dat werkt in de beeldvorming ook niet.

quote:
Als je zelf nou eens gewoon goed leest. Ik leg het nog een keer uit. Ik citeer de desbetreffende alinea:
Ik merk het vaker in de discussie met jou, en anderen merken het ook. Als je in het nauw komt word jij steeds persoonlijker en beschuldig je anderen er van het niet te snappen. Maar je bent zelf diegene die niet goed leest.

Nu begint dus zo'n zwak stuk van je, ja, ja, ik weet wat citaten zijn. Hoef je niet Sesamstraatachtig uitleggerig over te doen:

quote:
Als je goed kijkt zie je dat die hele alinea tussen aanhalingstekens staat. Die hele alinea is dus een citaat.

Binnen dat citaat, staat nog een keer een stuk tekst tussen aanhalingstekens:
[..]

Dat is dus een citaat binnen een citaat. Daar citeert de persoon die geciteerd wordt Arib.

Vervolgens staat er een tweede citaat binnen het citaat, let op de nieuwe aanhalingstekens:
[..]

Wie de persoon die in de alinea geciteerd wordt hier citeert wordt duidelijk gemaakt met:
[..]

Merk op dat dit stuk niet tussen aanhalingstekens staat. Dit is dus geen citaat binnen het citaat, dit wordt gezegd door de persoon die geciteerd wordt door de krant in de gehele alinea. En dus niet door Broekers-Knol!

Vervolgens gaan ze verder met een derde citaat binnen het citaat:
[..]

Waar de geciteerde dus wederom Broekers-Knol citeert. Merk op dat het tussen aanhalingstekens staat waarmee het derde citaat binnen het citaat wordt afgesloten, vervolgens een punt,

Okay allemaal afleiding dus.

[quote]en vervolgens weer een set aanhalingstekens waarmee het hoofdcitaat van de persoon die de krant daadwerkelijk gesproken heeft wordt afgesloten.

De krant heeft Broekers-Knol dus helemaal niet gesproken en de krant citeert Broekers-Knol dus ook niet. De krant citeert een anonieme betrokkene die van alles beweert over Broekers-Knol maar Broekers-Knol wordt daarover dus zelf niet aan het woord gelaten!
En dat weet jij dus helemaal niet.

De citaten kunnen ook gebruikt worden om dingen te verdoezelen. Het artikel is grotendeels anoniem. Slechts enkele mensen worden genoemd.

Stel ik werk bij de krant en maak zo'n artikel, dan spreek ik met jouw. Dan kan ik niet zeggen ''wij hebben van Kapitein_Scheurbuik gehoord dat hij tegen Pechtold zei dat Arib een naar en achterbaks mens is''.

Maar dan kan ik er wel van maken:

Pechtold had Kapitein_Scheurbuik aan de telefoon. Kapitein Scheurbuik zei ''Arib is een naar en achterbaks mens''.

De lezer weet zo niet waar het vandaan komt. Komt het van Pechtold, komt het van Scheurbuik? Of komt het nog weer van heel iemand anders?

quote:
Dus om terug te komen op jouw voorbeeld dit moet je zien als:

Dat zegt dus niks over Luxerobots want die hebben ze niet gesproken, dit is wat de anonieme betrokkene zegt.
Nogmaals, je zit er naast, de schrijver kan de tekst prima naar eerste, tweede of derde persoon veranderen om de tekst niet duidelijk aan een persoon toe te schrijven.
pi_198189495
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is een aanname. Zou kunnen hoor, maar dat weten we gewoon niet.
[..]
Als RTL Nieuws het niet buitengewoon waarschijnlijk acht dat Broekers-Knol dat gezegd heeft, dan zouden ze dat citaat plus haar naam nooit in een stuk zetten.
quote:
Het gedrag is alleen van belang als het het functioneren raakt. En dan is dat inderdaad een discussie waard die dan openlijk gevoerd kan worden. Maar dit is geen discussie, dit is een laffe aanval in de rug vanuit de schaduwen.
Haar gedrag is bijvoorbeeld dat ze vanuit haar positie de verhuizing van de Tweede Kamer probeert tegen te houden. Tegen de wil van de meerderheid van de Tweede Kamer in. Daar melding van maken is geen laffe aanval in de rug, maar van groot belang en discussie waard!
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198189768
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:41 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Als RTL Nieuws het niet buitengewoon waarschijnlijk acht dat Broekers-Knol dat gezegd heeft, dan zouden ze dat citaat plus haar naam nooit in een stuk zetten.
[..]

Haar gedrag is bijvoorbeeld dat ze vanuit haar positie de verhuizing van de Tweede Kamer probeert tegen te houden. Tegen de wil van de meerderheid van de Tweede Kamer in. Daar melding van maken is geen laffe aanval in de rug, maar van groot belang en discussie waard!
Wat mij betreft laat Arib in de reactie ook wel zien hoe ze in elkaar zit:

quote:
De reactie van Arib aan de auteur van het artikel, Stephan Koole:
"Wie zulke harde anonieme beschuldigingen optekent, moet die natuurlijk wel kunnen onderbouwen en op zijn minst onderzocht hebben. Dat heb je niet gedaan, wat al blijkt uit het simpele feit dat je het artikel al af hebt, en mij nu pas om een reactie vraagt. Terwijl mijn reactie natuurlijk onderdeel had moeten zijn van je werkwijze.
Hoezo is het niet onderzocht? En hoezo moet de journalist haar werkwijze laten afhangen van Arib? Die werkwijze kiest de journalist toch zelf?

quote:
Daarnaast is het onmogelijk om op dit artikel te reageren, omdat het onwaarheden bevat en wemelt van feitelijke, inhoudelijke en procedurele onjuistheden. De onderbouwing blijft steken bij anonieme quotes.
Als er fouten in zitten, kun je die toch aangeven? Het stuk is nog niet gepubliceerd.

En toen werd Arib persoonlijk:

quote:
Ik mag aannemen dat iemand met jouw ervaring, zowel binnen de journalistiek als directies voorlichting, begrijpt dat wanneer personen in Den Haag beschuldigingen uiten en zich bedienen van schadelijke kwalificaties, terwijl er de verkiezing van de Kamervoorzitter aanstaande is, het doorgaans geen neutrale buitenstaanders betreft die geen belang hebben bij de toekomstige samenstelling van de Tweede Kamer. Ik ben altijd bereid tot een inhoudelijk gesprek – sterker nog: we zouden deze week een kopje koffie drinken samen – maar deze werkwijze overschrijdt de grenzen van de betamelijkheid zodanig dat ik met stomheid ben geslagen.

Een afschrift van deze reactie stuur ik aan Harm Taselaar, die vorig jaar een hoofdredactioneel publiceerde over goede, betrouwbare nieuwsvoorziening, waarin hij aangaf dat 'nieuws dat RTL niet kan checken, nooit in de kolommen of uitzendingen van RTL Nieuws zal verschijnen, omdat nieuwsconsumenten zich moeten kunnen vasthouden aan het feit dat alles wat wordt gecommuniceerd, klopt.' Met dit stuk wordt dit principe door jou met voeten getreden."
Je begrijpt het niet en ik stuur dit stuk door naar je baas. :')
pi_198189878
De stemming voor voorzitter van de Tweede Kamer is geheim, dus we zullen zien of genoeg andere Kamerleden dit ook vinden na de verkiezingen straks.
pi_198190036
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Prima.
[..]

En dat doet RTL dus ook.

Maar het is gewoon lastig om een debat over te voeren. Dan denkt het volk ook. Zijn ze nou over hun eigen verbouwing een debat aan het voeren? Die zijn ook met zichzelf bezig... Dat werkt in de beeldvorming ook niet.
[..]

Ik merk het vaker in de discussie met jou, en anderen merken het ook. Als je in het nauw komt word jij steeds persoonlijker en beschuldig je anderen er van het niet te snappen. Maar je bent zelf diegene die niet goed leest.

Nu begint dus zo'n zwak stuk van je, ja, ja, ik weet wat citaten zijn. Hoef je niet Sesamstraatachtig uitleggerig over te doen:
[..]

En dat weet jij dus helemaal niet.

De citaten kunnen ook gebruikt worden om dingen te verdoezelen. Het artikel is grotendeels anoniem. Slechts enkele mensen worden genoemd.

Stel ik werk bij de krant en maak zo'n artikel, dan spreek ik met jouw. Dan kan ik niet zeggen ''wij hebben van Kapitein_Scheurbuik gehoord dat hij tegen Pechtold zei dat Arib een naar en achterbaks mens is''.

Maar dan kan ik er wel van maken:

Pechtold had Kapitein_Scheurbuik aan de telefoon. Kapitein Scheurbuik zei ''Arib is een naar en achterbaks mens''.

De lezer weet zo niet waar het vandaan komt. Komt het van Pechtold, komt het van Scheurbuik? Of komt het nog weer van heel iemand anders?
[..]

Nogmaals, je zit er naast, de schrijver kan de tekst prima naar eerste, tweede of derde persoon veranderen om de tekst niet duidelijk aan een persoon toe te schrijven.
Kennelijk moet ik er wel Sesamstraatachtig over doen want je mist nog steeds het punt...

Jij zei:

quote:
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 24 februari 2021 20:32 schreef luxerobots het volgende:

Alleen Broekers-Knol wordt overigens geciteerd:
En dat is FEITELIJK onjuist, zoals ik je net Sesamstraatachtig heb uitgelegd.

Broekers-Knol wordt helemaal niet geciteerd!

Over er naast zitten gesproken :')

En dat een schrijver een tekst aan kan passen lijkt mij volstrekt logisch. Maar dat is een aanname die je doet om niet toe te hoeven geven dat je er naast zit. Nergens blijkt uit de tekst dat ze Broekers-Knol gesproken hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198190147
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kennelijk moet ik er wel Sesamstraatachtig over doen want je mist nog steeds het punt...

Jij zei:
[..]

[..]

En dat is FEITELIJK onjuist, zoals ik je net Sesamstraatachtig heb uitgelegd.

Broekers-Knol wordt helemaal niet geciteerd!

Over er naast zitten gesproken :')
Knurft, er wordt opgeschreven wat Broekers-Knol gezegd heeft. Dat noemen we een citaat. Of dat direct of indirect is boeit geen flikker. Met je neerbuigende, maar weinig hout snijdende kleuterschooluitleg aan anderen :')
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198190173
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kennelijk moet ik er wel Sesamstraatachtig over doen want je mist nog steeds het punt...

Jij zei:
[..]

[..]

En dat is FEITELIJK onjuist, zoals ik je net Sesamstraatachtig heb uitgelegd.

Broekers-Knol wordt helemaal niet geciteerd!

Over er naast zitten gesproken :')
Ze wordt wel geciteerd.

Wat is dit dan?

quote:
"Dus toen heeft ze eerst Ankie Broekers-Knol gebeld, die was toen nog voorzitter van de Senaat. 'Pechtold moet eruit, want die staat niet aan onze kant.' 'Nou', zegt Ankie, 'hoezo onze kant? Ik vind dat het allemaal goed gaat, jij bent hier degene die steeds loopt te zeuren'."
En wat is een citaat?

quote:
citaat (...) ci|taten (meerv.) stukje tekst van iemand anders dat je opnieuw opschrijft of voorleest
https://www.encyclo.nl/begrip/citaat
pi_198190205
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:08 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Knuft, er wordt opgeschreven wat Broekers-Knol gezegd heeft. Dat noemen we een citaat. Of dat direct of indirect is boeit geen flikker. Met je neerbuigende, maar weinig hout snijdende kleuterschooluitleg aan anderen :')
Nee, dat noemen we "hear say". Ik kan ook tegen de krant allerlei zogenaamde citaten van jou vertellen. Als de krant dat vervolgens in citaatvorm van mij afdrukt heeft de krant niet opeens jou geciteerd. Dan hebben ze mij geciteerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198190227
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ze wordt wel geciteerd.

Wat is dit dan?
[..]

En wat is een citaat?
[..]

https://www.encyclo.nl/begrip/citaat
Van iemand anders...

En wie is iemand anders in dezen? Is dat Broekers-Knol of is dat de anonieme betrokkene?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198190257
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, dat noemen we "hear say". Ik kan ook tegen de krant allerlei zogenaamde citaten van jou vertellen. Als de krant dat vervolgens in citaatvorm van mij afdrukt heeft de krant niet opeens jou geciteerd. Dan hebben ze mij geciteerd.
RTL geeft aan dat het artikel goed gecheckt en gedubbelcheckt is.

Maar goed, het artikel staat je niet aan, en daarom deugt het natuurlijk ook niet.
pi_198190311
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

RTL geeft aan dat het artikel goed gecheckt en gedubbelcheckt is.
dat kan wel zijn maar onze discussie gaat daar niet over, die gaat over de vraag of Broekers-Knol geciteerd wordt in het artikel of niet.
quote:
Maar goed, het artikel staat je niet aan, en daarom deugt het natuurlijk ook niet.
Het artikel deugt inderdaad niet maar dat staat los van de feitelijke constatering dat er alleen anonieme bronnen geciteerd worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198190323
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

dat kan wel zijn maar onze discussie gaat daar niet over, die gaat over de vraag of Broekers-Knol geciteerd wordt in het artikel of niet.
En dat wordt ze toch. :')
pi_198190376
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dat wordt ze toch. :')
Nee, er wordt een anoniem persoon geciteerd die beweert dat Broekers-Knol iets gezegd zou hebben. Dat is echt iets anders.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198190435
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, er wordt een anoniem persoon geciteerd die beweert dat Broekers-Knol iets gezegd zou hebben. Dat is echt iets anders.
Er worden vier namen genoemd.

Alexander Pechtold, Ockje Tellegen, Vera Bergkamp en Ankie Broekers-Knol.

Die zijn dan tenminste niet anoniem. En als er geciteerd wordt, kun je er vanuit gaan dat het klopt. Of heb je er aanwijzingen voor dat het niet zo is?
pi_198190451
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, er wordt een anoniem persoon geciteerd die beweert dat Broekers-Knol iets gezegd zou hebben. Dat is echt iets anders.
Nee, er wordt geciteerd. Maar er wordt niet direct bij gezegd waar het citaat vandaan komt. Dat maakt een citaat niet opeens geen citaat meer.
pi_198190518
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er worden vier namen genoemd.

Alexander Pechtold, Ockje Tellegen, Vera Bergkamp en Ankie Broekers-Knol.

Die zijn dan tenminste niet anoniem. En als er geciteerd wordt, kun je er vanuit gaan dat het klopt. Of heb je er aanwijzingen voor dat het niet zo is?
Maar wie noemt die namen? Een anoniem persoon. Er blijkt nergens uit dat de krant hen gesproken heeft. Een anonieme bron zegt dat Arib met hen in de clinch ligt.

Als er anoniem geciteerd wordt kan ik er niet van uitgaan dat het klopt. Ik kan namelijk niet de telefoon op pakken en de persoon die dat heeft gezegd opbellen om te vragen of het klopt. Ik moet het maar aannemen want ik weet niet wie het zegt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198190569
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, er wordt geciteerd. Maar er wordt niet direct bij gezegd waar het citaat vandaan komt. Dat maakt een citaat niet opeens geen citaat meer.
Het gaat niet om de vraag of het een citaat is of niet, het gaat erom of Broekers-Knol geciteerd wordt in het stuk. En dat is simpelweg niet zo, er wordt een anonieme bron geciteerd. Zoals overal in het artikel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198190640
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar wie noemt die namen? Een anoniem persoon. Er blijkt nergens uit dat de krant hen gesproken heeft. Een anonieme bron zegt dat Arib met hen in de clinch ligt.
Dit is het stuk waar je over valt:

quote:
"Dus toen heeft ze eerst Ankie Broekers-Knol gebeld, die was toen nog voorzitter van de Senaat. 'Pechtold moet eruit, want die staat niet aan onze kant.' 'Nou', zegt Ankie, 'hoezo onze kant? Ik vind dat het allemaal goed gaat, jij bent hier degene die steeds loopt te zeuren'."
Ze is Arib. Ankie Broekers-Knol is gebeld. Het ging over Pechtold.

Je kunt bij drie kanten navraag doen. Je kunt aan Arib vragen of het klopt. Aan Ankie Broekers-Knol vragen of het klopt. En je kunt aan Pechtold vragen of hij er vanaf weet.

En dan kun je nog Stephan Koole benaderen over hoe eraan komt. Of de hoofdredacteur Harm Taselaar.
pi_198190674
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit is het stuk waar je over valt:
[..]

Ze is Arib. Ankie Broekers-Knol is gebeld. Het ging over Pechtold.

Je kunt bij drie kanten navraag doen. Je kunt aan Arib vragen of het klopt. Aan Ankie Broekers-Knol vragen of het klopt. En je kunt aan Pechtold vragen of hij er vanaf weet.

En dan kun je nog Stephan Koole benaderen over hoe eraan komt. Of de hoofdredacteur Harm Taselaar.
Dat klopt, dat kan allemaal. En ik ga er maar vanuit dat dat is gebeurd.

Maar de vraag was of dat een citaat van Broekers-Knol was, en dat is gewoon niet zo, het is een citaat van een anonieme bron.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198190682
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat klopt, dat kan allemaal. En ik ga er maar vanuit dat dat is gebeurd.

Maar de vraag was of dat een citaat van Broekers-Knol was, en dat is gewoon niet zo, het is een citaat van een anonieme bron.
Dat is een citaat van Broekers-Knol. Van wie is het citaat anders?

En om mijn eigen vraag maar te beantwoorden. Het is een citaat van Broekers-Knol, opgeschreven door Stephan Koole. Die inderdaad in het midden laat hoe hij er precies aan komt. Maar dat is normaal als journalist. Soms moet je je bronnen beschermen.
pi_198190752
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, dat noemen we "hear say". Ik kan ook tegen de krant allerlei zogenaamde citaten van jou vertellen. Als de krant dat vervolgens in citaatvorm van mij afdrukt heeft de krant niet opeens jou geciteerd. Dan hebben ze mij geciteerd.
En als hear say met grote waarschijnlijkheid waar is, noemen we een uitspraak van iemand ook wel een citaat. Alle semantische discussie die jij daarover probeert te construeren dient alleen maar om de inhoudelijke discussie uit te weg te gaan. Idem wat betreft je uitspraak dat de discussie over Arib sowieso niet van belang zou zijn. Of dat een (dit) artikel van RTL Nieuws als roddelpraat gekwalificeerd moet worden (Ga je straks ook nog 'fake news!!' schreeuwen!?)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198190758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is een citaat van Broekers-Knol. Van wie is het citaat anders?
Van de "anonieme betrokkene"....

De "anonieme betrokkene" heeft de krant gesproken.
De anonieme betrokkene zegt dat Arib Broekers-Knol heeft gebeld over Pechtold.
De anonieme betrokkene zegt dat Broekers-Knol zei dat Arib niet moest zeuren.

In die alinea wordt de anonieme betrokkene geciteerd. Hoe kan de krant Broekers-Knol citeren zonder haar gesproken te hebben?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198190786
Kan voorzitter niet een onafhankelijke functie worden, los van een politieke partij?
pi_198190807
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:44 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

En als hear say met grote waarschijnlijkheid waar is, noemen we een uitspraak van iemand ook wel een citaat. Alle semantische discussie die jij daarover probeert te construeren dient alleen maar om de inhoudelijke discussie uit te weg te gaan. Idem wat betreft je uitspraak dat de discussie over Arib sowieso niet van belang zou zijn. Of dat een (dit) artikel van RTL Nieuws als roddelpraat gekwalificeerd moet worden (Ga je straks ook nog 'fake news!!' schreeuwen!?)
Als je gewoon echt geen flauw idee hebt wat een citaat is houdt het wel op hoor. :')

Julio Poch is op basis van jouw soort citaat onterecht de gevangenis ingedraaid
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198190830
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Van de "anonieme betrokkene"....

De "anonieme betrokkene" heeft de krant gesproken.
De anonieme betrokkene zegt dat Arib Broekers-Knol heeft gebeld over Pechtold.
De anonieme betrokkene zegt dat Broekers-Knol zei dat Arib niet moest zeuren.

In die alinea wordt de anonieme betrokkene geciteerd. Hoe kan de krant Broekers-Knol citeren zonder haar gesproken te hebben?
quote:
Van de "anonieme betrokkene"....
Dit is toch ook een citaat van jou?
pi_198190843
Ik vind die rechter Tan ook wel wat voor deze functie...

Niet dat het dan beter gaat maar dan hebben we wat te lachen.
pi_198190898
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]


[..]

Dit is toch ook een citaat van jou?
Ja, en nu?

Ik heb dat toch ook getypt? Broekers-Knol heeft toch niet aan de krant verteld dat ze door Arib werd gebeld? Dat heeft de zogenaamde anonieme betrokkene toch gedaan? De anonieme betrokkene wordt geciteerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198191004
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, en nu?

Ik heb dat toch ook getypt? Broekers-Knol heeft toch niet aan de krant verteld dat ze door Arib werd gebeld? Dat heeft de zogenaamde anonieme betrokkene toch gedaan? De anonieme betrokkene wordt geciteerd.
Dat is dus helemaal niet zeker. En ik denk dat het zelfs onwaarschijnlijk is.

Dat van die anonieme bron stond namelijk alweer in de vorige alinea.

Hoe de journalist er dan aan gekomen is? Dat is niet te zeggen. Waarschijnlijk Ankie Broekers-Knol zelf. Mogelijk van Pechtold, die het dan weer van Broekers-Knol heeft. Mogelijk zijn er zelfs opnames van. Of het komt van een derde anonieme getuige.

Aangezien het artikel gecheckt en gedubbelcheckt is (volgens RTL) zou het goed van twee personen kunnen komen.

Maar goed, het begint behoorlijk vermoeiend te worden.
pi_198191076
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 00:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is dus helemaal niet zeker. En ik denk dat het zelfs onwaarschijnlijk is.

Dat van die anonieme bron stond namelijk alweer in de vorige alinea.

Hoe de journalist er dan aan gekomen is? Dat is niet te zeggen. Waarschijnlijk Ankie Broekers-Knol zelf. Mogelijk van Pechtold, die het dan weer van Broekers-Knol heeft. Mogelijk zijn er zelfs opnames van. Of het komt van een derde anonieme getuige.

Aangezien het artikel gecheckt en gedubbelcheckt is (volgens RTL) zou het goed van twee personen kunnen komen.

Maar goed, het begint behoorlijk vermoeiend te worden.
Dat zijn allemaal aannames die niet uit de tekst te herleiden zijn.

Feit is dat het is opgeschreven in citaatvorm alsof het van iemand anders dan Pechtold, Arib of Broekers-Knol afkomstig is en derhalve niet kunt stellen dat Broekers-Knol geciteerd wordt. Broekers-Knol is gewoon een van de namen die genoemd wordt door een bron wiens naam wij niet kennen.

Het wordt inderdaad vermoeiend dus ik ga er denk ik mee stoppen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 25 februari 2021 @ 00:11:46 #177
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198191102
Weet iemand toevallig wat een citaat is?
pi_198191140
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 00:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal aannames die niet uit de tekst te herleiden zijn.
Ik zeg ook dat het niet bekend is hoe de journalist er precies aan komt.

Overigens heb ik gewoon vertrouwen in RTL, vooral ook omdat ze zelf dit zeggen:

quote:
Helaas op anonieme basis – ook ik had veel liever gezien dat er met naam en toenaam zou zijn gesproken – maar het belangrijkste is dat ze eensluidend zijn. Het verhaal is dus juist enorm gecheckt en gedubbelcheckt. Telkens werd het minder plezierige beeld van u bevestigd.
Check en dubbelcheck dus.

quote:
Feit is dat het is opgeschreven in citaatvorm alsof het van iemand anders dan Pechtold, Arib of Broekers-Knol afkomstig is en derhalve niet kunt stellen dat Broekers-Knol geciteerd wordt.
pi_198191146
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 00:11 schreef damsco het volgende:
Weet iemand toevallig wat een citaat is?
Er worden trouwens wel eens vagere dingen tot nieuwsbericht verwerkt, ook hier op fok.

Dit begint gewoon vermoeiend te worden...
pi_198191322
Mensen wienderzulks zich druk gaan maken over 10 anonieme roeptoeters rond verkiezingstijd :') _______!
pi_198191327
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 00:11 schreef damsco het volgende:
Weet iemand toevallig wat een citaat is?
"dit"
pi_198193718
Stoer, anoniem met modder gooien. Leuk dat RTLnieuws zich hiervoor laat gebruiken, zo voor de verkiezingen.

Even over dat woordje achterbaks:

Betekenis 'achterbaks'

Je hebt gezocht op het woord: achterbaks.
ach·ter·baks (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 niet openlijk; = stiekem

wie is er nou achterbaks. Arib, of die lui bij borrelen met roddelrubriek RTLnieuws.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:46:38 #183
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198194292
uit haar reactie onder het artikel;

quote:
"Wie zulke harde anonieme beschuldigingen optekent, moet die natuurlijk wel kunnen onderbouwen en op zijn minst onderzocht hebben. Dat heb je niet gedaan, wat al blijkt uit het simpele feit dat je het artikel al af hebt, en mij nu pas om een reactie vraagt. Terwijl mijn reactie natuurlijk onderdeel had moeten zijn van je werkwijze. Daarnaast is het onmogelijk om op dit artikel te reageren, omdat het onwaarheden bevat en wemelt van feitelijke, inhoudelijke en procedurele onjuistheden. De onderbouwing blijft steken bij anonieme quotes.
Ze heeft hier gewoon absoluut een punt.

Ook uit het artikel;
quote:
Een lid van een Hoog College van Staat denkt dat de Nederlandse politiek te netjes is. "We zijn zo geciviliseerd dat er gewoon niet over wordt gepraat.
Ten eerste; eigen roem stinkt

Ten tweede; heb je de laatste tijd nog een beetje opgelet?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198194322
quote:
8s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom heb ik toch het idee dat dit een PVV of FvD persoon geweest is?
Ik denk juist dat Wilders en Baudet met dit soort dingen niet anoniem zijn
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 25 februari 2021 @ 10:51:03 #185
319979 Fok-it
All is well
pi_198194362
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:48 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik denk juist dat Wilders en Baudet met dit soort dingen niet anoniem zijn
Dit denk ik ook. Wilders heeft al vaker harde beschuldigingen geuit aan haar adres maar dan publiekelijk. Nee, dan eerder Denk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_198195147
Arib _O_

Prima voorzitter.
  donderdag 25 februari 2021 @ 11:43:13 #187
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_198195195
Klinkt als een groot lulverhaal imo... Makkelijk scoren anoniem natuurlijk.

Wel zonde dat ze nog steeds gebrekkig Nederlands praat

Je kan toch meer verwachten van een kamervoorzitter
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_198196212
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:43 schreef Lothiriel het volgende:
Wel zonde dat ze nog steeds gebrekkig Nederlands praat
Ze heeft een accent maar haar taalgebruik vind ik veel beter dan bijvoorbeeld het mijne. Ik heb haar nog niet betrapt op verkeerd woordgebruik. Zelfs lidwoorden gaan nooit fout bij haar.

Dus kan je stellen dat je kan horen dat Nederlands niet haar eerste taal is maar ze beheerst het beter dan de gemiddelde Nederlander.
  donderdag 25 februari 2021 @ 12:54:10 #189
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_198196365
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 12:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ze heeft een accent maar haar taalgebruik vind ik veel beter dan bijvoorbeeld het mijne. Ik heb haar nog niet betrapt op verkeerd woordgebruik. Zelfs lidwoorden gaan nooit fout bij haar.

Dus kan je stellen dat je kan horen dat Nederlands niet haar eerste taal is maar ze beheerst het beter dan de gemiddelde Nederlander.
En dat vind ik persoonlijk ongepast als zogenaamde eerste burger

Neemt niet weg dat ze verder volledig gekwalificeerd is en het is ook maar mijn persoonlijke mening
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_198196452
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 12:54 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

En dat vind ik persoonlijk ongepast als zogenaamde eerste burger

Neemt niet weg dat ze verder volledig gekwalificeerd is en het is ook maar mijn persoonlijke mening
Een zachte G stoor ik me altijd aan. Maar dat schijnt ook zomaar te mogen.

quote:
ongepast
als trefwoord met bijbehorende synoniemen:

ongepast (bn):brutaal, incorrect, misplaatst, onbehoorlijk, onbeschaamd, onbescheiden, onbetamelijk, oneerbaar, onfatsoenlijk, ongerijmd, ongeschikt, ongevoeglijk, onoorbaar, onvertogen, onwelvoeglijk, stijlloos, tactloosongepast (bn):ondoelmatig, ontactisch, ontoepasselijkongepast (bn):ongelegen, ongunstig
Ongepast vind ik in deze wat ongepast sterk uitgedrukt.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:35:25 #191
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_198196811
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Een zachte G stoor ik me altijd aan. Maar dat schijnt ook zomaar te mogen.
[..]

Ongepast vind ik in deze wat ongepast sterk uitgedrukt.
Een Nederlands accent is niet hetzelfde als een buitenlands accent natuurlijk.

Maar zoals je zegt is ze inhoudelijk wel sterk en dan is uiteraard wat uiteindelijk telt / moet tellen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Beste debater 2022 donderdag 25 februari 2021 @ 14:27:17 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198197640
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bosma zit al wel eens voor als vervangend voorzitter. En ik vind dat hij het goed doet, scherp en inhoudelijk en soms met een beetje ironie.

Maar hij gaat het nooit worden, want PVV.
Dat ligt dan vooral aan de PVV zelf, met hun gebazel over nep-parlementen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 25 februari 2021 @ 14:31:57 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198197737
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

RTL geeft aan dat het artikel goed gecheckt en gedubbelcheckt is.

Maar goed, het artikel staat je niet aan, en daarom deugt het natuurlijk ook niet.
En de enige reden waarom jij Arib weg wil hebben, is ook overduidelijk. Hadden we al kunnen verwachten al ver voor deze woordendiarree.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198198258
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En de enige reden waarom jij Arib weg wil hebben, is ook overduidelijk. Hadden we al kunnen verwachten al ver voor deze woordendiarree.
En die reden is?
  Beste debater 2022 donderdag 25 februari 2021 @ 15:12:14 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198198294
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En die reden is?
Marokkaans, islamitisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198198481
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Marokkaans, islamitisch.
En heb je ook nog iets om dat te staven? Ik vind dit een tamelijk zware beschuldiging namelijk.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:53:36 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198199064
Eigenlijk zou een niet-partijgebonden persoon beter zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198199140
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En heb je ook nog iets om dat te staven? Ik vind dit een tamelijk zware beschuldiging namelijk.
Je maakt snel vorderingen. Gisteravond was je nog een kleuter die niet eens begreep wat een citaat is. Nu ben je al een neonazi ^O^
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198199599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:53 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk zou een niet-partijgebonden persoon beter zijn.
Maar een voorzitter is gewoon een kamerlid met stemrecht en heeft dus altijd een partijbelang, ook al is het een eenmansfractie.

Dan zou je de voorzitter iemand zonder stemrecht moeten maken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 25 februari 2021 @ 16:29:43 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198199780
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar een voorzitter is gewoon een kamerlid met stemrecht en heeft dus altijd een partijbelang, ook al is het een eenmansfractie.

Dan zou je de voorzitter iemand zonder stemrecht moeten maken.
Ja, gewoon een ambtenaar
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198199979
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, gewoon een ambtenaar
Da's raar. Die werkt onder een minister.
  donderdag 25 februari 2021 @ 17:53:52 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198201055
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Da's raar. Die werkt onder een minister.
Dan iemand van het Koninklijk huis
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198201086
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan iemand van het Koninklijk huis
Da’s mogelijk nog gekker in onze democratie. Dan is de MP daar verantwoordelijk voor.

Nee, laat de TK zelf maar verantwoordelijk blijven voor de TK en als genoeg Kamerleden ontevreden zijn met de voorzitter kunnen ze een ander installeren.
pi_198202560
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Marokkaans, islamitisch.
Volgens mij is ze niet erg islamitisch en doet ze niks met haar Marokkaanse nationaliteit. Ik zou het volslagen belachelijk vinden als ze op een Marokkaans paspoort zou reizen maar dat doet ze niet. Twintig jaar geleden of zo ging ze nog politieke dingetjes met vrouwen in Marokko doen en daar was toen terecht kritiek op. Maar als voorzitter wat dat betreft geen probleem.

Principieel is het natuurlijk onjuist dat Nederlandse volksvertegenwoordigers een andere nationaliteit hebben maar daar kan zij zelf ook niet meer aan doen dan dat ze doet.

Het is natuurlijk wel de reden dat men zo massaal voor haar in de bres spring. Ze is best leuk, maar omdat ze een Marokkaanse moet en zal ze voor velen een fantastische voorzitter zijn, en dat is ze niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 1 maart 2021 @ 23:15:04 #205
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198278731
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198279179
quote:
2s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:15 schreef Puntenjager het volgende:
Het blijkt gewoon waar te zijn :)

https://www.telegraaf.nl/(...)e-na-kritiek-op-arib
Dat er mensen zijn die haar niet goed vinden? Of zijn er nu harde bewijzen van disfunctioneren?
dag
  maandag 1 maart 2021 @ 23:57:27 #207
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198279311
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat er mensen zijn die haar niet goed vinden? Of zijn er nu harde bewijzen van disfunctioneren?
'Geen fijn persoon om mee samen te werken.' Dat is niet direct hetzelfde als rechtbankharde bewijzen van onaanvaardbare handelingen, maar ergens zijn 'moeilijk mee samen te werken' en 'disfunctioneren' toch wel aan elkaar gelieerd.

Zie het zo => Als jij tijdens een functioneringsgesprek krijgt te horen dat je moeilijk bent om mee samen te werken, dan zou ik er niet zo gerust op zijn dat het vakje voor het woordje 'disfunctioneren' geen vinkje krijgt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198280402
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik snap de populariteit van Arib wel, en deze laffe aanval zal ook wel weer onderdeel van de Rutte-doctrine zijn. Maar ik vind het helemaal geen goede voorzitter.

- Ze laat ministers veel te makkelijk wegkomen met het niet geven van antwoord door de kamerleden dan vervolgens wel aan het aantal interrupties te houden. Ze lijkt vaak te vergeten dat ze de kamer voorzit ten behoeve van de volksvertegenwoordigers en niet de regering. Net terwijl ik dit typ laat ze De Jonge door een vraag van een kamerlid heentetteren en die houding is structureel.
- Haar plan om een commissie van onverkozenen kamerleden te laten schorsen getuigt voor een minachting van de fundamenten van de democratie. Afhankelijk van het stadium pleegt ze daarmee overigens een ernstig strafbaar feit.
- Ze zit de hele tijd geluidjes te maken, en vaak ook nog grapjes. Of je laat een volksvertegenwoordiger zijn verhaal doen, of je kapt het af vanwege de orde, maar niet iets er tussenin.
- Ze noemt de 2e kamer het hart van de democratie, maar vervolgens saboteert ze door geluidjes en opmerkingen het maken van filmpjes die de burger laten zien hoe het er in dat hart van democratie aan toegaat. Blijkbaar moeten we op basis van verkiezingsprogramma's die niets met het beleid van doen hebben stemmen. Die filmpjes zijn juist goed, en als daar verkeerd in geknipt wordt of misbruikt worden voor haatcampagnes vanuit de Turks-Nationalisten, dan pak je dat aan maar niet de gewone filmpjes zelf.
En dan ga je je maar anoniem verzetten op internet.

Nee zij doet het prima en mag van mij weer terugkomen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 07:52:03 #209
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198280582
quote:
2s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

'Geen fijn persoon om mee samen te werken.' Dat is niet direct hetzelfde als rechtbankharde bewijzen van onaanvaardbare handelingen, maar ergens zijn 'moeilijk mee samen te werken' en 'disfunctioneren' toch wel aan elkaar gelieerd.

Zie het zo => Als jij tijdens een functioneringsgesprek krijgt te horen dat je moeilijk bent om mee samen te werken, dan zou ik er niet zo gerust op zijn dat het vakje voor het woordje 'disfunctioneren' geen vinkje krijgt.
Ik kan me voorstel dat je bijvoorbeeld een (onafhankelijk) inspecteur bent en dat het dan in dit geval eerder een pluspunt is.

Je hoeft niet altijd aardig en gemakkelijk te zijn voor goed werk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')