abonnement Unibet Coolblue
pi_198180964
Hallo!

Ik weet niet of dit mag maar ik heb jullie hulp heel hard nodig!!

Voor mijn afstudeerproject ben ik bezig met het ontwikkelen van een nieuwe digitale leeservaring, wat het voorlezen voor zowel ouders als kinderen leuker moet gaan maken. Hiervoor ben ik op zoek naar ouders met kinderen tussen de 4 en 12 jaar.

Het onderzoek is een korte enquete (het duurt ongeveer 5 minuten) maar gaat mij ontzettend helpen in de vervolging van het project. De link naar de enquete is: https://forms.gle/JnrcGX5ut5AFTuJD8

Het maakt niet uit als u nog kinderen heeft die ouder of jonger zijn dan de hierboven genoemde leeftijd, zolang er maar een kind van tussen de 4 en 12 jaar bij zit.

Lukt het nu niet om de enquete in te vullen of hoort dit niet op het forum? dan denk de link hierboven maar weg en hoor ik graag van jullie waarom JIJ het leuk (of niet leuk) vindt om aan je kind voor te lezen. En wanneer lees je het liefst voor, en waarom?

Alvast bedankt !
pi_198182341
Ha, ik lees de kinderen veel voor en ik heb geen enkele behoefte aan een digitaal iets erbij..en hiezo moet voorlezen leuker gemaakt worden?

[ Bericht 19% gewijzigd door watmoetikkiezen op 24-02-2021 16:11:38 ]
pi_198182473
Veel succes!
pi_198182489
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:03 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ha, ik lees de kinderen veel voor en ik heb geen enkele behoefte aan een digitaal iets erbij..en hiezo moet voorlezen leuker gemaakt worden?
Dit!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_198182515
Ingevuld.
-nee-
pi_198182527
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_198182530
@babylon, eigenlijk wel irritant natuurlijk, dat ik meld dat ik het ingevuld heb terwijl hij gewoon mail er over krijgt.
-nee-
pi_198182759
Mijn zoon is anderhalf en is echt niet te vinden voor boekjes voorlezen. Dan wil ie het zelf ofwel neemt hij het af en gooit hij gegaan de kant.

Ben benieuwd welke tip je hebt om hem te doen luisteren naar verhalen.
Cindy De Vuyst
pi_198182909
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:35 schreef einzeinz het volgende:
Mijn zoon is anderhalf en is echt niet te vinden voor boekjes voorlezen. Dan wil ie het zelf ofwel neemt hij het af en gooit hij gegaan de kant.

Ben benieuwd welke tip je hebt om hem te doen luisteren naar verhalen.
Kinderen vamaf 4 jaar :*
-nee-
pi_198183122
U MAD?
pi_198183263
Meestal gewoon de Wehkamp, plaatjes zijn voldoende
pi_198183410
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:03 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ha, ik lees de kinderen veel voor en ik heb geen enkele behoefte aan een digitaal iets erbij..en hiezo moet voorlezen leuker gemaakt worden?
Hey @Karstman & @watmoetikkiezen

Ten eerste, super goed dat je je kinderen veel voorleest! Ten tweede, hele goede vraag waar ik graag wat meer context aan geef.

Uit onderzoek van stichting lezen blijkt dat kinderen en jongeren in Nederland lezen steeds minder en lezen met steeds minder plezier. Dit heeft vooral te maken dat het vaak 'gemakkelijker' wordt gemaakt om in plaats van een boek te pakken, een spelletje te doen op telefoon/tablet. Hoewel ze wel veel korte teksten lezen zoals chatberichten of dialogen in een spel, besteden ze steeds minder tijd aan "deep reading": de focus op het lezen van langere teksten of boeken.

Om het deep reading te stimuleren ben ik dus op zoek naar een idee voor 'digitale' tool om het lezen voor zowel ouders als kinderen leuker te maken zodat kinderen vaker een boek op gaan pakken ipv achter een scherm gaan zitten. Als kinderen van jongs af aan al lol krijgen in het lezen van boeken, zijn ze later sneller geneigd om zelf te gaan lezen.
De uiteindelijke digitale tool moet iets toevoegen aan het boek, en het boek niet wegnemen. Je wilt natuurlijk de magie van het voorlezen niet wegnemen.

Iets digitaals hoeft niet perse op een scherm te zijn, maar kan ook gebruikt worden voor alleen audio!

[ Bericht 2% gewijzigd door VinnieVin op 24-02-2021 17:36:46 (extra context) ]
pi_198183965
ik denk dat je je beter kunt richten op afschaffen van dat duffe begrijpend lezen op school.. Want hoewel mijn kind van lezen houdt leert ze daar dat het eigenlijk dus ultiem stom en saai zou moeten zijn...
pi_198191989
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:35 schreef einzeinz het volgende:
Mijn zoon is anderhalf en is echt niet te vinden voor boekjes voorlezen. Dan wil ie het zelf ofwel neemt hij het af en gooit hij gegaan de kant.

Ben benieuwd welke tip je hebt om hem te doen luisteren naar verhalen.
Afwachten :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')