abonnement Unibet Coolblue
pi_198179570
Ook studenten en ondernemers vaker afhankelijk van voedselhulp.


quote:
Steeds meer Nederlanders kloppen voor hun voedselhulp aan bij het Rode Kruis. Werden er bij het begin van de actie in mei vorig jaar nog zo'n 2200 boodschappenkaarten en voedselpakketten per week verstrekt, de komende weken wordt er opgeschaald naar 6000 kaarten. Volgens de hulporganisatie is onder meer de vraag van studenten, ondernemers en alleenstaande ouders de laatste weken toegenomen.

Op de boodschappenkaart staat een tegoed waarmee in de supermarkt producten kunnen worden gekocht. Een alleenstaande ontvangt 15 euro per week. Gezinnen krijgen afhankelijk van de samenstelling van het gezin een hoger tegoed.

Schaamte
In mei waren het vooral mensen zonder papieren, dak- en thuislozen en arbeidsmigranten die werden geholpen. Inmiddels kloppen ook studenten, ondernemers en alleenstaande ouders aan die door de coronacrisis hun baan zijn kwijtgeraakt. Ze hebben te weinig geld om eten te kopen en omdat ze niet in aanmerking komen voor andere hulp of daar de weg niet naartoe weten te vinden, springt het Rode Kruis bij.

Onder andere in Limburg hebben zich studenten gemeld, omdat ze geld tekortkomen. Ze zijn hun bijbaan verloren en kunnen niet terugvallen op hun ouders, soms omdat die ook in een lastige financiële situatie zitten. Er is volgens het Rode Kruis een enorm gevoel van schaamte onder de studenten.

"Van een partnerorganisatie begreep ik dat mentoren van studenten aanklopten omdat de studenten alleen nog brood konden kopen", zegt woordvoerder Iris van Deinse van het Rode Kruis in het NOS Radio 1 Journaal. "Ze hadden geen geld meer voor een warme maaltijd."

Ook flexwerkers kloppen aan bij de hulporganisatie. "Zij hebben wel hoge, zware lasten en kunnen daardoor nauwelijks eten kopen", zegt Van Deinse. "We horen bijvoorbeeld dat mensen de keuze moeten maken of ze shampoo aanschaffen of eten kopen."

'Nooit verwacht'

Ondernemers vormen ook een groep die het Rode Kruis inmiddels weet te vinden. "We horen vanuit Amsterdam dat er mensen aankloppen die nooit verwacht hadden dat zij in deze situatie terecht zouden komen", zegt Marieke van Schaik, directeur van het Rode Kruis.

"Het zijn mensen die voorheen een goed salaris hadden als ondernemer of zzp'er, maar door hoge vaste lasten en weinig inkomsten in de problemen zitten. Ze ontvangen vaak net te veel ondersteuning om voor de reguliere voedselhulp in aanmerking te komen, maar komen door de hoge vaste lasten niet rond. Daarom hebben zij hulp nodig bij het kopen van eten."
Honger moeten lijden om feitelijk een stevige griep! :(
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:31:00 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198179602
Het ging toch langzaam al die richting op, corona heeft enkel het proces versneld.
pi_198179671


En allemaal weer een kruisje bij de VVD zetten volgende maand :Y
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_198179689
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:31 schreef BasEnAad het volgende:
Het ging toch langzaam al die richting op, corona heeft enkel het proces versneld.
Hoezo 'langzaam al die richting op...'
Mensen die last hebben van de lockdown kunnen toch geen geld meer verdienen?
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:37:34 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198179695
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Hoezo 'langzaam al die richting op...'
Mensen die last hebben van de lockdown kunnen toch geen geld meer verdienen?
Neem aan richting crisis.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:42:48 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198179777
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Hoezo 'langzaam al die richting op...'
Mensen die last hebben van de lockdown kunnen toch geen geld meer verdienen?
Ik bedoel dat een steeds groter wordende groep Nederlanders voedselhulp nodig heeft, omdat simpelweg de inkomens in Nederland niet meer in verhouding staan tot de vaste lasten. Dat is een proces dat al veel langere tijd plaatsvindt en een proces waar de politiek weigert iets aan te veranderen.
pi_198179833
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:42 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik bedoel dat een steeds groter wordende groep Nederlanders voedselhulp nodig heeft, omdat simpelweg de inkomens in Nederland niet meer in verhouding staan tot de vaste lasten. Dat is een proces dat al veel langere tijd plaatsvindt en een proces waar de politiek weigert iets aan te veranderen.
Maar men wil het minimumloon gaan verhogen... en niet met 10 cent per uur volgens mij...
Dit komt zeker op tafel na de verkiezingen!
pi_198179880
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:42 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

omdat simpelweg de inkomens in Nederland niet meer in verhouding staan tot de vaste lasten.
:Y

Stond hier vanmorgen een stukje in de tubantia over woningprijzen (die ook ver van de randstad idioot zijn).

quote:
Een twee-onder-eenkapwoning op het Hogeland in Enschede, drie slaapkamers, bouwjaar 1935. Werd in 2004 verkocht voor 141.500 euro en in 2018 doorverkocht voor 180.000 euro. Nog geen twee jaar later stond het tekoopbord opnieuw in de kleine voortuin. Maar niet voor lang. Twaalf dagen later had het gewilde jaren 30-huis een nieuwe eigenaar. Die sloot een overeenkomst voor… 275.000 euro.
https://www.tubantia.nl/e(...)meegemaakt~a18dd90c/

Gewoon in 2 jaar tijd de helft aan prijs erbij 8)7 Dat kan toch helemaal niemand bijbenen in inkomsten.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_198179943
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:36 schreef Cheeseburgert het volgende:
[ afbeelding ]

En allemaal weer een kruisje bij de VVD zetten volgende maand :Y
Wat is het alternatief?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_198179958
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:50 schreef Cheeseburgert het volgende:
gewilde jaren 30-huis
Wat is er eigenlijk zo 'gewild' aan een jaren 30 huis? Je hoort en leest zo vaak de populariteit ervan...
pi_198180023
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:46 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Maar men wil het minimumloon gaan verhogen... en niet met 10 cent per uur volgens mij...
Dit komt zeker op tafel na de verkiezingen!
Eigenlijk vind ik dat een beetje dweilen met de kraan open. Ik ben zeker niet tegen een hoger minimumloon hoor, maar de oorzaak dat het nodig is ligt elders, en wie zegt dat een hoger loon niet ook weer zal leiden tot hogere prijzen waardoor men er per saldo niets mee opschiet?
pi_198180045
quote:
11s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:29 schreef Bocaj het volgende:
Ook studenten en ondernemers vaker afhankelijk van voedselhulp.

[ afbeelding ]
[..]

Honger moeten lijden om feitelijk een stevige griep! :(
De ondernemers kunnen voor voedselhulp toch aankloppen bij hun collega-ondernemers? De schappen liggen vol in de winkels waar voedsel wordt verkocht.
pi_198180083
Drie keer zoveel jongeren zijn dakloos, dan voor Rutte. Die statistiek zou reden genoeg moeten zijn om niet meer op die vent te stemmen, maar een derde van Nederland is hufterig.
pi_198180141
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:55 schreef superniger het volgende:

[..]

Wat is het alternatief?
Niet stemmen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198180170
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dat een beetje dweilen met de kraan open. Ik ben zeker niet tegen een hoger minimumloon hoor, maar de oorzaak dat het nodig is ligt elders, en wie zegt dat een hoger loon niet ook weer zal leiden tot hogere prijzen waardoor men er per saldo niets mee opschiet?
Meer geld bij een grote groep mensen betekent inderdaad meer inflatie, dat gaat niet 1 op 1 maar het verband is er wel.
Daarom levert de huidige geldpers weinig inflatie op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198180193
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:56 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat is er eigenlijk zo 'gewild' aan een jaren 30 huis? Je hoort en leest zo vaak de populariteit ervan...
Het is gehorig, vraagt veel onderhoud en is heel duur. Dat zijn de redenen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198180289
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:56 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat is er eigenlijk zo 'gewild' aan een jaren 30 huis? Je hoort en leest zo vaak de populariteit ervan...
Ligging in de stad, vaak tegen het centrum aan.
Gentrificatie
Verder bekend van VTWonen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 februari 2021 @ 13:27:52 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198180401
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:46 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Maar men wil het minimumloon gaan verhogen... en niet met 10 cent per uur volgens mij...
Dit komt zeker op tafel na de verkiezingen!
Uhu... Als je in 2021 nog gelooft dat er ook maar één mooie verkiezingsbelofte in het regeerakkoord komt, ben je echt extreem naďef.

Alle partijen beloven meer huizen, maar voorlopig heeft de zittende regering niks gedaan om dat te bewerkstelligen. Alles wat nu wordt gebouwd is door gemeentes en de grote stapel die dankzij het stikstof gezeik is gegroeid.

Alle partijen beloven hoger minimumloon, maar ook daar heb ik nu niets van gezien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198180498
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:55 schreef superniger het volgende:

[..]

Wat is het alternatief?
Beter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198180821
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Uhu... Als je in 2021 nog gelooft dat er ook maar één mooie verkiezingsbelofte in het regeerakkoord komt, ben je echt extreem naďef.

Alle partijen beloven meer huizen, maar voorlopig heeft de zittende regering niks gedaan om dat te bewerkstelligen. Alles wat nu wordt gebouwd is door gemeentes en de grote stapel die dankzij het stikstof gezeik is gegroeid.

Alle partijen beloven hoger minimumloon, maar ook daar heb ik nu niets van gezien.
Waren het niet voornamelijk het CDA en de VVD die dwars liggen?

Ik heb een vriend die erop vooruit zou gaan met een hoger minimum loon maar dat toch niet wilde, want dan was zijn belangrijke taak (dildo's verkopen) opeens net zoveel waard als dat van een schoonmaker. Hij zat nu boven dat loon, maar met een minimum loon van 15 euro niet meer en dat kon echt niet. Mensen trekken elkaar liever omlaag dan elkaar een zetje te geven.
  woensdag 24 februari 2021 @ 14:04:23 #21
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_198180852
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 februari 2021 @ 14:04:30 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198180855
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:01 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb een vriend die erop vooruit zou gaan met een hoger minimum loon maar dat toch niet wilde, want dan was zijn belangrijke taak (dildo's verkopen) opeens net zoveel waard als dat van een schoonmaker. Hij zat nu boven dat loon, maar met een minimum loon van 15 euro niet meer en dat kon echt niet. Mensen trekken elkaar liever omlaag dan elkaar een zetje te geven.
Iedereen moet omhoog gaan. Als ik als parttime programmeur even veel verdien als een schoonmaker, dan is er ook iets echt niet goed, daar zit een luchtje communisme aan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198181063
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iedereen moet omhoog gaan. Als ik als parttime programmeur even veel verdien als een schoonmaker, dan is er ook iets echt niet goed, daar zit een luchtje communisme aan.
Ik zei ook al tegen hem dat hij dan veel makkelijk kon onderhandelen voor nog meer geld, maar nee.
  woensdag 24 februari 2021 @ 14:31:11 #24
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_198181174
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet stemmen
Of op een of andere nieuwe splinterpartij met een goed programma, die nog vrij 'blanco' is.

Ja, vaak maken die weinig kans, maar als iedereen zo denkt en er daarom niet op gaat stemmen wordt het inderdáád nooit wat.
pi_198181263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iedereen moet omhoog gaan. Als ik als parttime programmeur even veel verdien als een schoonmaker, dan is er ook iets echt niet goed, daar zit een luchtje communisme aan.
Alle mensen zijn gelijk, de beloning voor geleverd werk moet dus ook gelijk zijn. Want het is onrechtvaardig als slechts een klein deel van de bevolking, zonder in financiële problemen te geraken zich dagelijks vol kan stouwen met kaviaar en biefstuk en goede dranken.
pi_198181275
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:50 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

:Y

Stond hier vanmorgen een stukje in de tubantia over woningprijzen (die ook ver van de randstad idioot zijn).
[..]

https://www.tubantia.nl/e(...)meegemaakt~a18dd90c/

Gewoon in 2 jaar tijd de helft aan prijs erbij 8)7 Dat kan toch helemaal niemand bijbenen in inkomsten.
Daarom....Bitcoin. :)
  woensdag 24 februari 2021 @ 14:45:18 #27
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198181348
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:55 schreef superniger het volgende:

[..]

Wat is het alternatief?
Ik heb altijd vvd gestemt. Ik ga dit keer Ja21 stemmen als rechts alternatief. Ik zeg niet dat dat wel goed is maar ze hebben in ieder geval niet zo vaak gefaalt als de vvd de afgelopen tijd.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 februari 2021 @ 14:51:38 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198181423
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:45 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Ik heb altijd vvd gestemt. Ik ga dit keer Ja21 stemmen als rechts alternatief. Ik zeg niet dat dat wel goed is maar ze hebben in ieder geval niet zo vaak gefaalt als de vvd de afgelopen tijd.
Er is ook Code Oranje als iets minder rechts alternatief. Zou mooi zijn als beiden in de kamer komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198181501
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:56 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat is er eigenlijk zo 'gewild' aan een jaren 30 huis? Je hoort en leest zo vaak de populariteit ervan...
Die figuren zie je ook altijd in woning-programma's op tv. "we willen jaren '30 woning' want sfeervol". Vervolgens laten ze het helemaal ombouwen tot een nieuwbouwwoning met uitbouw, waar alle jaren '30 elementen uitgesloopt zijn :')
pi_198181525
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Alle mensen zijn gelijk, de beloning voor geleverd werk moet dus ook gelijk zijn. Want het is onrechtvaardig als slechts een klein deel van de bevolking, zonder in financiële problemen te geraken zich dagelijks vol kan stouwen met kaviaar en biefstuk en goede dranken.
Waarom is dat onrechtvaardig?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198183469
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:38 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Daarom....Bitcoin. :)
Heb het gevoel dat die in elkaar gaat klappen... (bubbel) maar dat denk ik al een hele tijd en het gebeurt blijkbaar (nog) niet! :')
pi_198188292
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom is dat onrechtvaardig?
Omdat iedereen die zich dagelijks vol kan proppen met kaviaar, biefstuk, goede drank en andere duurdere voedselproducten niet de minsten zijn. Dat zijn bomen van kerels, die nooit het voedsel uit de handen grissen van de grootste boom.
pi_198190900
Vooral van studenten ben ik benieuwd naar de reden waarom zij bedelen om voedselbonnen. Begrijp me niet verkeerd: het kan heel terecht zijn, alleen vraag ik me af waar de ouders zijn en wat het inkomsten- en uitgavenpatroon normaal was. Ook ik heb het moeilijk gehad als student - niet elk semester tijd voor een bijbaantje, weinig ouderbijdrage, door werk thuis-thuis op vrijdag en vroeg op maandag college een aantal maanden extra reiskosten moeten maken - maar voedselhulp heb ik nooit hoeven hebben.

En waarom die woningen zo gewild zijn? Simpel, in veel series wonen de lieve mensen in een woning uit de jaren ‘30. Ronde voordeur, gele en bruine bakstenen, een erker, kom daar maar eens mee in Almere...
  donderdag 25 februari 2021 @ 06:33:28 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_198191889
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waren het niet voornamelijk het CDA en de VVD die dwars liggen?

Ik heb een vriend die erop vooruit zou gaan met een hoger minimum loon maar dat toch niet wilde, want dan was zijn belangrijke taak (dildo's verkopen) opeens net zoveel waard als dat van een schoonmaker. Hij zat nu boven dat loon, maar met een minimum loon van 15 euro niet meer en dat kon echt niet. Mensen trekken elkaar liever omlaag dan elkaar een zetje te geven.
Die vriend van je is niet zo slim...

Daarnaast worden schoonmakers en vuilnismannen ernstig ondergewaardeerd door onze maatschappij.
pi_198192823
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:55 schreef Magister_Artium het volgende:
Vooral van studenten ben ik benieuwd naar de reden waarom zij bedelen om voedselbonnen. Begrijp me niet verkeerd: het kan heel terecht zijn, alleen vraag ik me af waar de ouders zijn en wat het inkomsten- en uitgavenpatroon normaal was. Ook ik heb het moeilijk gehad als student - niet elk semester tijd voor een bijbaantje, weinig ouderbijdrage, door werk thuis-thuis op vrijdag en vroeg op maandag college een aantal maanden extra reiskosten moeten maken - maar voedselhulp heb ik nooit hoeven hebben.

En waarom die woningen zo gewild zijn? Simpel, in veel series wonen de lieve mensen in een woning uit de jaren ‘30. Ronde voordeur, gele en bruine bakstenen, een erker, kom daar maar eens mee in Almere...
Ik denk dat het meer gaat om de lokatie, tegen de binnenstad aan. En vaak redelijk formaat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')