abonnement Unibet Coolblue
pi_198169390
Ik zat het Familiediner te kijken en het valt mij op dat er veel gevallen tussen zitten waar het met ouders en je partner niet klikt. Soms zien kind en ouders elkaar decennia niet meer.

Ben ik de enige die liever voor ouders dan partner kiest? Een relatie is immers inwisselbaar, je ouders niet. Hoe kijken jullie hiernaar?
pi_198169547
Liever m'n ouders
pi_198169557
Ben ik de enige die liever geen valse dilemma's schetst naar aanleiding van een tv-programma?
pi_198169623
Ligt eraan of de ouders onredelijk zíjn wat betreft hun afkeer van de partner, als dat het geval is dan kies ik niet de kant van de ouders.
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:28:33 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198169757
Je kan toch met allebei om gaan? Je partner hoeft niet mee naar je ouders en als je ouders bij jou komen gaat je partner wat anders doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198169838
Hier valt zonder concrete situatie niets over te zeggen. Soms kan het zijn dat de ouders onredelijk zijn, kan ook zijn dat ze wel een punt hebben.
pi_198171107
In principe gun je je geliefde, of dat nu je kind of je partner is, zijn/haar geluk en zet je relaties niet op scherp vanwege een partner. Het kind in zo'n situatie houdt er dan op zijn minst één zeer ongezonde relatie op na waarin geluk wordt misgund.

Ik denk daarom dat de situatie zoals die TS schetst zelden in zo'n simplistische vorm aan de orde is, want als 'niet klikken' in zo'n spagaat resulteert is er meer aan de hand. Als functionerende volwassenen hoef je niet met iedereen te klikken om op een fatsoenlijke manier met elkaar om te gaan. Bovendien is minimaal of niet met elkaar omgaan ook nog een last resort als er echt onoverkomelijke hobbels zijn, maar er van misgunnen van geluk in de vorm van (ouder)liefde geen sprake is.
pi_198171490
Wat wil je zelf, osodevo?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 21:37:20 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198171697
Ik zie nu pas wie de TS is.

Die hoeft zich over dit soort dingen denk ik geen zorgen te maken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198171715
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zie nu pas wie de TS is.

Die hoeft zich over dit soort dingen denk ik geen zorgen te maken.
_O-
pi_198172039
Ondertussen staat mijn vrouw overduidelijk op één.
pi_198174033
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:14 schreef osodevo het volgende:
Ik zat het Familiediner te kijken en het valt mij op dat er veel gevallen tussen zitten waar het met ouders en je partner niet klikt. Soms zien kind en ouders elkaar decennia niet meer.

Ben ik de enige die liever voor ouders dan partner kiest? Een relatie is immers inwisselbaar, je ouders niet. Hoe kijken jullie hiernaar?
Zou je dat nou wel doen? Het is niet alsof de partners voor jou voor 't oprapen liggen...
pi_198174040
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:30 schreef iamredleader het volgende:
Wat wil je zelf, osodevo?
Een ONS.
pi_198175073
Hulde aan osodevo, dat hij alles onderzoekt ^O^

Wijze mensen stellen veel vragen, zo is Socrates ook begonnen (of was het Aristoteles?) :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198176102
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:16 schreef SignificanteAnder het volgende:
In principe gun je je geliefde, of dat nu je kind of je partner is, zijn/haar geluk en zet je relaties niet op scherp vanwege een partner. Het kind in zo'n situatie houdt er dan op zijn minst één zeer ongezonde relatie op na waarin geluk wordt misgund.

Ik denk daarom dat de situatie zoals die TS schetst zelden in zo'n simplistische vorm aan de orde is, want als 'niet klikken' in zo'n spagaat resulteert is er meer aan de hand. Als functionerende volwassenen hoef je niet met iedereen te klikken om op een fatsoenlijke manier met elkaar om te gaan. Bovendien is minimaal of niet met elkaar omgaan ook nog een last resort als er echt onoverkomelijke hobbels zijn, maar er van misgunnen van geluk in de vorm van (ouder)liefde geen sprake is.
Laat ik dan een ander voorbeeld pakken. Je zoon blijkt homoseksueel te zijn terwijl je uit een christelijk milieu komt. Als je dan ziet dat je je moeder zoveel verdriet aandoet kun je beter je verstand gebruiken en weer de kast ingaan.

https://www.npo3.nl/verboden-liefde/POW_04935367
pi_198176114
Weer een ongezonde relatie waarin een moeder haar zoon/dochter zijn geluk misgunt dus. Ook in veel christelijke milieus overwint de moederliefde uiteindelijk, dus als je moeder dat niet kan moet je jezelf toch eens achter de oren gaan krabben en voor jezelf kiezen mijn inziens.

Het klinkt een beetje alsof jij zelf nogal onder de plak zit bij je ouders waardoor je je aan hypothetische situaties waarin je door je ouders in een spagaat wordt gebracht blijft vastklampen om dat te rechtvaardigen, kan dat kloppen?
pi_198176174
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2021 01:00 schreef Godshand het volgende:
Hulde aan osodevo, dat hij alles onderzoekt ^O^

Wijze mensen stellen veel vragen, zo is Socrates ook begonnen (of was het Aristoteles?) :)
Maar het zelf invullen op basis van wereldvreemde visie en de conclusies die eruit komen is verre van gezond.
  woensdag 24 februari 2021 @ 07:32:34 #18
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198176213
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 07:03 schreef osodevo het volgende:

[..]

Laat ik dan een ander voorbeeld pakken. Je zoon blijkt homoseksueel te zijn terwijl je uit een christelijk milieu komt. Als je dan ziet dat je je moeder zoveel verdriet aandoet kun je beter je verstand gebruiken en weer de kast ingaan.

https://www.npo3.nl/verboden-liefde/POW_04935367
Dan is de moeder het kind niet waard.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 24 februari 2021 @ 07:40:43 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198176261
Dus je vindt de band met je moeder toch wel belangrijk?

Ik herinner me toch een paar topics die dat nogal tegenspreken.

R&P / Wat te doen met controlerende moeder?

LIF / Moeder schuldig aan obesitas zoon?
The love you take is equal to the love you make.
pi_198176319
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:20 schreef SignificanteAnder het volgende:
Ben ik de enige die liever geen valse dilemma's schetst naar aanleiding van een tv-programma?
_O-

allemaal hypotetische zaken die heel anders kunnen uitpakken als het echt wordt waardoor de discussie zinloos is. Maar goed, het forum moet toch levend blijven O-)
Het is wat.......
pi_198176376
Mijn ouders hebben altijd mijn relaties geaccepteerd. Ondanks hun perikelen en/of ruzies die ikzelf weleens had met hun.

De eerste ( en laatste keer) dat ze tegen een relatie begonnen te zijn, was door mijn eerste vriendin. We hadden allang afgesproken dat we met zijn 4en naar de dierentuin zouden gaan, toen ze opeens op die ochtend ons allemaal ( inclusief mijzelf) liet zitten door te zeggen dat ze niet mee kon, de kaartjes waren geboekt op die betreffende datum.

Ze had naar eigen zeggen een huisbezichtiging, terwijl ik tot dat moment ook niet eens wist dat ze daarmee bezig was :') uiteindelijk toen ik s’avonds met haar ging praten, zei mijn moeder dat ik het maar uit moest maken.

Daarna is ze mee naar mijn huis gegaan, waar ze ( huilend :r ) haar excuses had aangeboden.

Een kleine 4 maanden later was het uit omdat ze vreemd was gegaan op mijn verjaardag, en ik daar diezelfde dag achter ben gekomen..

Mijn ouders hebben ook wel eens over vrienden van mij gezegd dat ik die beter afstand van kon nemen, toen ik dat niet deed respecteerde ze dat. Maar nu zijn die vrienden ook geen vrienden meer, dus daarin zag ik ook wat ze bedoelde uiteindelijk.

Ik zag gister ook bij ‘verboden liefde’ een situatie; een beste vriendin kon de nieuwe liefde van haar bffje niet accepteren. Ze hadden elkaar daardoor al 9 jaar geen contact. Dat vind ik nog een stapje erger dan als je ouders het doen, want waarom geen contact? Dat is toch belachelijk?
pi_198176514
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 07:03 schreef osodevo het volgende:

[..]

Laat ik dan een ander voorbeeld pakken. Je zoon blijkt homoseksueel te zijn terwijl je uit een christelijk milieu komt. Als je dan ziet dat je je moeder zoveel verdriet aandoet kun je beter je verstand gebruiken en weer de kast ingaan.

https://www.npo3.nl/verboden-liefde/POW_04935367
Icm je topic waarbij je stelt dat alle vrouwen huismoeder zou moeten zijn concludeer ik dat je een enorm oud wereldbeeld hebt.
pi_198176612
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

Icm je topic waarbij je stelt dat alle vrouwen huismoeder zou moeten zijn concludeer ik dat je een enorm oud wereldbeeld hebt.
Niet een enorm oud wereldbeeld - een ernstig verknipt beeld van de wereld. Zorgelijk zelfs. En genoeg mensen die tips hebben gegeven in 100+ topics, maar de mods laten toch elke keer deze ... zooi ... open.
pi_198176622
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 07:08 schreef SignificanteAnder het volgende:
Weer een ongezonde relatie waarin een moeder haar zoon/dochter zijn geluk misgunt dus. Ook in veel christelijke milieus overwint de moederliefde uiteindelijk, dus als je moeder dat niet kan moet je jezelf toch eens achter de oren gaan krabben en voor jezelf kiezen mijn inziens.

Het klinkt een beetje alsof jij zelf nogal onder de plak zit bij je ouders waardoor je je aan hypothetische situaties waarin je door je ouders in een spagaat wordt gebracht blijft vastklampen om dat te rechtvaardigen, kan dat kloppen?
Moederliefde gaat van twee kanten uit. Je denkt teveel aan het individualistische ikke ikke principe. Je zou ook kunnen zeggen als homoseksueel, ik blijf in de kast want ik wil mijn moeder en familie geen pijn doen.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 07:40 schreef Lienekien het volgende:
Dus je vindt de band met je moeder toch wel belangrijk?

Ik herinner me toch een paar topics die dat nogal tegenspreken.

R&P / Wat te doen met controlerende moeder?

LIF / Moeder schuldig aan obesitas zoon?
Aan de ene kant ben ik boos maar ik hou echt ontzettend veel van mijn moeder. Ze heeft altijd het beste met mij voor gehad maar neemt soms niet altijd slimme beslissingen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:43:15 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198176760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:29 schreef osodevo het volgende:

[..]

Moederliefde gaat van twee kanten uit. Je denkt teveel aan het individualistische ikke ikke principe. Je zou ook kunnen zeggen als homoseksueel, ik blijf in de kast want ik wil mijn moeder en familie geen pijn doen.
[..]

Aan de ene kant ben ik boos maar ik hou echt ontzettend veel van mijn moeder. Ze heeft altijd het beste met mij voor gehad maar neemt soms niet altijd slimme beslissingen.
En als je gelukkig zou zijn in je relatie, maar je moeder zou om wat voor reden dan ook niet blij zijn met je keuze, dan zou je je partner vaarwel zeggen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_198176854
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als je gelukkig zou zijn in je relatie, maar je moeder zou om wat voor reden dan ook niet blij zijn met je keuze, dan zou je je partner vaarwel zeggen?
Ja, geen twijfel over mogelijk. Ik wil dat mijn moeder het goed heeft, zij komt op de eerste plaats. Daarom snap ik sommige mensen niet die van hun partner eisen dat zij op de eerste plaats moet komen. :')
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:54:17 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198176891
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:51 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ja, geen twijfel over mogelijk. Ik wil dat mijn moeder het goed heeft, zij komt op de eerste plaats. Daarom snap ik sommige mensen niet die van hun partner eisen dat zij op de eerste plaats moet komen. :')
Ik heb nieuws voor je: de meeste mensen zetten hun partner op de eerste plaats.

Gelukkig zijn de meeste ouders hierin ook reëel: die accepteren dat hun volwassen kinderen hun eigen leven leiden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198176949
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb nieuws voor je: de meeste mensen zetten hun partner op de eerste plaats.

Gelukkig zijn de meeste ouders hierin ook reëel: die accepteren dat hun volwassen kinderen hun eigen leven leiden.
Dat geloof ik niet. Waarom zou je je partner op de eerste plaats zetten? Partners zijn inwisselbaar, moeder niet.
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:02:10 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198176985
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:58 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. Waarom zou je je partner op de eerste plaats zetten? Partners zijn inwisselbaar, moeder niet.
Omdat volwassen mensen hun leven leiden met hun partner, niet met hun moeder.

Je blijft verbazen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198177117
Kan je niet zomaar zeggen. Ligt echt aan de context.
Als jij al jarenlang ouders heb die jou het leven zuur maken, dan kies je denk ik toch sneller voor je partner.
Als je altijd een goede band hebt gehad met je ouders en dat veranderd nu ineens vanwege je nieuwe partner, zou ik me toch even achter de oren krabben hoe dat nou precies komt. Want de kans dat je ouders de bullshit van je nieuwe partner eerder dan jij doorhebben, is dan aanzienlijk.
pi_198177174
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat volwassen mensen hun leven leiden met hun partner, niet met hun moeder.

Je blijft verbazen.
Dus jij zet je partner vóór familie? Misschien dat het in Nederland normaal is maar in de rest van de wereld niet. Ik vind het egoïstisch.
pi_198177179
En andersom; ik zou van mijn partner niet eisen dat ik bij hem op de 1e plek voor zijn ouders kom. Vind dat je net zo goed respect moet hebben voor je schoonouders als voor je eigen ouders.

Mocht hij een ongezonde relatie hebben met zijn ouders, ben ik niet degene die dan moet beslissen of we wel of geen contact meer onderhouden. Moet hij zelf doen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:20:33 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198177242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:17 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dus jij zet je partner vóór familie? Misschien dat het in Nederland normaal is maar in de rest van de wereld niet. Ik vind het egoïstisch.
Je slaat iets over: ouders verwachten dus meestal helemaal niet dat volwassen kinderen hun ouders op de eerste plaats zetten. Die accepteren dat hun kinderen volwassen mensen zijn die hun eigen keuzes maken.

De situatie dat kinderen dan zouden moeten kiezen tussen partner of ouders, doet zich dan ook niet echt voor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198177346
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je slaat iets over: ouders verwachten dus meestal helemaal niet dat volwassen kinderen hun ouders op de eerste plaats zetten. Die accepteren dat hun kinderen volwassen mensen zijn die hun eigen keuzes maken.

De situatie dat kinderen dan zouden moeten kiezen tussen partner of ouders, doet zich dan ook niet echt voor.
Wel als ouders zich niet kunnen vinden in de partnerkeuze van hun kind. Velen kiezen dan toch voor zichzelf en laten hun ouders in ellende achter. Ik wil dat niet, als mijn moeder zich niet in mijn partnerkeuze kan vinden kies ik voor mijn moeder. Dat is naar voor mij, maar voor je familie moet je wat over hebben.
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:35:41 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198177454
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 07:03 schreef osodevo het volgende:

[..]

Laat ik dan een ander voorbeeld pakken. Je zoon blijkt homoseksueel te zijn terwijl je uit een christelijk milieu komt. Als je dan ziet dat je je moeder zoveel verdriet aandoet kun je beter je verstand gebruiken en weer de kast ingaan.

https://www.npo3.nl/verboden-liefde/POW_04935367
Pffff, dus die vent moet zijn leven lang ongelukkig zijn omdat zijn moeder zich dom en bekrompen gedraagt. :')

Je leeft je eigen leven, niet dat van je moeder. Je bent niet haar bezit.
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:35:43 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198177455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:28 schreef osodevo het volgende:

[..]

Wel als ouders zich niet kunnen vinden in de partnerkeuze van hun kind. Velen kiezen dan toch voor zichzelf en laten hun ouders in ellende achter. Ik wil dat niet, als mijn moeder zich niet in mijn partnerkeuze kan vinden kies ik voor mijn moeder. Dat is naar voor mij, maar voor je familie moet je wat over hebben.
Ja, daar mag je voor kiezen.

Je moeder gunt je waarschijnlijk wel je geluk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198177465
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:14 schreef osodevo het volgende:
Ik zat het Familiediner te kijken en het valt mij op dat er veel gevallen tussen zitten waar het met ouders en je partner niet klikt. Soms zien kind en ouders elkaar decennia niet meer.

Ben ik de enige die liever voor ouders dan partner kiest? Een relatie is immers inwisselbaar, je ouders niet. Hoe kijken jullie hiernaar?
Je kiest voor degene die niet de reden is dat je moet kiezen.
pi_198177478
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:28 schreef osodevo het volgende:

[..]

Wel als ouders zich niet kunnen vinden in de partnerkeuze van hun kind. Velen kiezen dan toch voor zichzelf en laten hun ouders in ellende achter. Ik wil dat niet, als mijn moeder zich niet in mijn partnerkeuze kan vinden kies ik voor mijn moeder. Dat is naar voor mij, maar voor je familie moet je wat over hebben.
Wat is de reden? Als je moeder er tegen is omdat "haar kop der niet aan staat" Dan lijkt me dat namelijk geen goede reden :D
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:38:26 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198177482
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:36 schreef rival het volgende:

[..]

Je kiest voor degene die niet de reden is dat je moet kiezen.
Dat is een goede!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:40:07 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198177504
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:28 schreef osodevo het volgende:

[..]

Wel als ouders zich niet kunnen vinden in de partnerkeuze van hun kind. Velen kiezen dan toch voor zichzelf en laten hun ouders in ellende achter. Ik wil dat niet, als mijn moeder zich niet in mijn partnerkeuze kan vinden kies ik voor mijn moeder. Dat is naar voor mij, maar voor je familie moet je wat over hebben.
Ellende die ouders dan helemaal zelf gemaakt hebben door hun beheersde en bemoeizuchtige gedrag.

Je gaat echt nergens komen in het leven als je als volwassen vent overal goedkeuring van je ouders voor nodig hebt. Dat is helemaal niet aan hen want je bent niet hun bezit.
pi_198177523
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Pffff, dus die vent moet zijn leven lang ongelukkig zijn omdat zijn moeder zich dom en bekrompen gedraagt. :')

Je leeft je eigen leven, niet dat van je moeder. Je bent niet haar bezit.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, daar mag je voor kiezen.

Je moeder gunt je waarschijnlijk wel je geluk.
Als zoon gun je je moeder ook geluk, dat doe je niet als je ziet dat ze verdrietig is en ze haar zoon kwijtraakt aan iemand die ze niet mag.

Dus eigenlijk is er een soort patstelling, wie moet toegeven. Zoon die in de kast moet blijven om familie happy te houden of voor zichzelf kiezen en daarmee moeder veel verdriet aandoen. Ik zou het wel weten.
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:43:50 #42
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198177551
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 07:03 schreef osodevo het volgende:

[..]

Laat ik dan een ander voorbeeld pakken. Je zoon blijkt homoseksueel te zijn terwijl je uit een christelijk milieu komt. Als je dan ziet dat je je moeder zoveel verdriet aandoet kun je beter je verstand gebruiken en weer de kast ingaan.

https://www.npo3.nl/verboden-liefde/POW_04935367
Wat is dit nu weer voor onzin?

Er is geen terug de kast in, je kan niet veranderen wat je bent.
Je hele leven zwaar ongelukkig zijn en ook nog een andermans leven beschadigen is niet zo’n goed idee.

Want zwaar christelijk, dus trouwen en een gezin stichten wordt verwacht van je.
Dan zou je dus je eigen leven, dat van de vrouw die je trouwt en dat van je kinderen moeten verpesten enkel omdat je moeder niet kan accepteren wie je bent.

De vraag is eerder houdt je moeder wel echt van je als ze wie en wat je bent niet kan accepteren terwijl je daarmee geen kwaad berokkend?
Of ben je enkel een leuk iets om mee te pronken voor de buitenwereld?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:44:49 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198177564
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:41 schreef osodevo het volgende:

[..]

[..]

Als zoon gun je je moeder ook geluk, dat doe je niet als je ziet dat ze verdrietig is en ze haar zoon kwijtraakt aan iemand die ze niet mag.

Dus eigenlijk is er een soort patstelling, wie moet toegeven. Zoon die in de kast moet blijven om familie happy te houden of voor zichzelf kiezen en daarmee moeder veel verdriet aandoen. Ik zou het wel weten.
Die moeder kan beter geluk uit haar eigen leven halen dan obsessief bezig gaan zijn met of haar zoon om degenen valt die in haar stratje vallen.

Maargoed, dat jij je kennelijk laat chanteren door je moeder wisten we al langer.
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:46:09 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198177581
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:41 schreef osodevo het volgende:

[..]


[..]

Als zoon gun je je moeder ook geluk, dat doe je niet als je ziet dat ze verdrietig is en ze haar zoon kwijtraakt aan iemand die ze niet mag.

Dus eigenlijk is er een soort patstelling, wie moet toegeven. Zoon die in de kast moet blijven om familie happy te houden of voor zichzelf kiezen en daarmee moeder veel verdriet aandoen. Ik zou het wel weten.
Dit is wel erg hypothetisch. Ik denk dat je je slecht kunt voorstellen hoe het zou voelen om gedwongen in de kast te blijven.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:52:33 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198177662
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:41 schreef osodevo het volgende:

[..]


[..]

Als zoon gun je je moeder ook geluk, dat doe je niet als je ziet dat ze verdrietig is en ze haar zoon kwijtraakt aan iemand die ze niet mag.

Dus eigenlijk is er een soort patstelling, wie moet toegeven. Zoon die in de kast moet blijven om familie happy te houden of voor zichzelf kiezen en daarmee moeder veel verdriet aandoen. Ik zou het wel weten.
Ja?

Stel, jij kan vanaf morgen jouw missie compleet maken. Vanaf dan kan je meerdere onsjes scoren die je aanstaan en uiteindelijk misschien iemand vinden waar je bij wil blijven hangen.

Jouw moeder heeft een ander idee, zij wilde zo graag dat jij een monogame homoseksuele relatie aan zou gaan. Zo ontzettend graag.
Het doet haar diep verdriet dat jij eerst eens wat rond wil wippen met dames en misschien daarna met een leuke dame wat op wil bouwen.

Zou jij dan kiezen voor een man waarmee je de rest van je leven door gaat brengen omdat anders je moeder verdrietig is?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:53:36 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198177674
Misschien moet je ook eens stoppen met je missies TS. Daar zal je moeder namelijk niet heel gelukkig mee zijn.
pi_198177711
In mijn persoonlijke geval is het meer zo dat mijn moeder een relatie voor mij helemaal niet ziet zitten, want dan moet ze mij met een andere vrouw delen. Soort angst om mij kwijt te raken denk ik.

Ik val zelf op vrouwen, die missies zijn puur om mijn lustgevoelens te stillen. Een ons om te starten maar zou graag wel een relatie willen.

Omdat mijn moeder zo belangrijk voor mij is ben ik bereid om mijn eigen behoeftes overboord te zetten en te kiezen voor mijn moeder.
pi_198177724
Ik ga op het knopje "kuttopic" klikken. Het blijft lachwekkend, deze act. Of ziekte. Wat het ook is.
:W
  woensdag 24 februari 2021 @ 10:01:43 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198177770
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:57 schreef osodevo het volgende:
In mijn persoonlijke geval is het meer zo dat mijn moeder een relatie voor mij helemaal niet ziet zitten, want dan moet ze mij met een andere vrouw delen. Soort angst om mij kwijt te raken denk ik.

Ik val zelf op vrouwen, die missies zijn puur om mijn lustgevoelens te stillen. Een ons om te starten maar zou graag wel een relatie willen.

Omdat mijn moeder zo belangrijk voor mij is ben ik bereid om mijn eigen behoeftes overboord te zetten en te kiezen voor mijn moeder.
Dus eigenlijk moeten we allemaal slaaf van onze moeder worden? Alleen maar dingen doen die onze moeders willen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 10:05:26 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198177816
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:57 schreef osodevo het volgende:
In mijn persoonlijke geval is het meer zo dat mijn moeder een relatie voor mij helemaal niet ziet zitten, want dan moet ze mij met een andere vrouw delen. Soort angst om mij kwijt te raken denk ik.

Ik val zelf op vrouwen, die missies zijn puur om mijn lustgevoelens te stillen. Een ons om te starten maar zou graag wel een relatie willen.

Omdat mijn moeder zo belangrijk voor mij is ben ik bereid om mijn eigen behoeftes overboord te zetten en te kiezen voor mijn moeder.
Als dit zo is is het nogal ongezond. En zou het voor jullie beiden beter zijn dit te stoppen.

Maar je spreekt jezelf tegen, want je zegt mijn mammie wil me niet delen en zegt tegelijkertijd bezig te zijn met je ‘missie’ en een relatie te willen.
Daar stop je ontzettend veel tijd en moeite in zelfs.
Dat terwijl je zegt dat mammie je voor zichzelf wil houden.

Als je werkelijk meende wat je zei zat je thuis bij mammie en taalde je niet naar dames en al helemaal niet naar een relatie.
Dat doe je wel (en dat is gezond).

Dus je kan je vraag beantwoorden vanuit jezelf. Als jij morgen onsjes kan hebben en over een tijdje die fantastische meid tegen komt waarmee je een relatie op wil bouwen zou je dat niet laten.
Ondanks dat mammie je ‘niet wil delen’.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')