abonnement Unibet Coolblue
pi_198168193
Hier weer verder over schaatsen, brandgangen, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns, auto's of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!

En vergeet niet op te sommen!
pi_198168283
Ik heb al ruim 10 jaar dezelfde Kika-beer in bed, die kan ik écht niet meer wegdoen :N O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198168680
quote:
81s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:40 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb al ruim 10 jaar dezelfde Kika-beer in bed, die kan ik écht niet meer wegdoen :N O+
Ik heb nog steeds het konijn dat ik in '84 gekregen heb toen we op vakantie gingen.
Beest ziet er niet uit, maar wegdoen.. no way.

Wij hebben all risk op beide auto's. Volgens mij is ruitschade verzekerd.

Ohhh ik ben gek op Pooh & friends beeldjes. Heb 2 vitrinekasten. Vandaag zijn er 5 bijgekomen, van de week komen er nog 2.. ik hou er zo van.


Deze is onderweg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198169132
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds het konijn dat ik in '84 gekregen heb toen we op vakantie gingen.
Beest ziet er niet uit, maar wegdoen.. no way.

Wij hebben all risk op beide auto's. Volgens mij is ruitschade verzekerd.

Ohhh ik ben gek op Pooh & friends beeldjes. Heb 2 vitrinekasten. Vandaag zijn er 5 bijgekomen, van de week komen er nog 2.. ik hou er zo van.

[ afbeelding ]
Deze is onderweg.
Ik heb geen jeugdknuffels meer ;( Eentje is op een vakantiepark achtergebleven en de ander is vermoord in de wasmachine ;(

Wat een scheetig beeldje!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198169599
Mijn knuffelkonijn ligt bij mijn dochter in bed.

Wat zijn bruine korstige beesten in meel? Zijn dat volwassen maden?
pi_198169646
Vandaag belde de glazenwasser of het niet weer eens tijd was. Na 1,5 jr kon het wel.
Vrijstaand huis binnen en buiten 65 euro. Volgens mij heb ik de laatste keer minder betaald, maar het zal wel.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:30:02 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198169798
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:22 schreef amaranta het volgende:
Mijn knuffelkonijn ligt bij mijn dochter in bed.

Wat zijn bruine korstige beesten in meel? Zijn dat volwassen maden?
Foto!
Kunnen ook mottenlarven zijn , ik neem aan dat je het weggegooid hebt?
Ik heb nog mijn knuffel die mijn oma voor me maakte toen ik drie was of zo op de bedrand staan.
En de knuffel waar een van mijn honden jaren op heeft geslapen.
En ik heb een collectie skeletten en preparaten op sterk water 8-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198169829
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:30 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Foto!
Kunnen ook mottenlarven zijn , ik neem aan dat je het weggegooid hebt?
Ik heb nog mijn knuffel die mijn oma voor me maakte toen ik drie was of zo op de bedrand staan.
En de knuffel waar een van mijn honden jaren op heeft geslapen.
En ik heb een collectie skeletten en preparaten op sterk water 8-)
Ik kan geen foto meer maken. Kastje is schoon en al het eten ligt in de prullenbak of groenbak of stofzuiger.
pi_198169891
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:24 schreef amaranta het volgende:
Vandaag belde de glazenwasser of het niet weer eens tijd was. Na 1,5 jr kon het wel.
Vrijstaand huis binnen en buiten 65 euro. Volgens mij heb ik de laatste keer minder betaald, maar het zal wel.
Oops, ja na 1,5 jaar mag het zeker

Hij komt hier 1x per maand. Doet alle ramen buiten, ook in de tuin aan de voorkant beneden. Wij betalen 12 euro per keer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:44:23 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198170215
Wij hebben nu heb enkel raam dat niet naar binnen open kan, dus nu doet m'n schoonvader alle ramen :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198170519
Wij hebben hier alleen malafide glazenwassers die delen van straten aan elkaar verkopen. Bij de buren komen ze langs maar niet regelmatig want hij zit wel eens in de bak.
Dus wij (lees mijn vriendin) wassen zelf de ramen.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 21:01:30 #12
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198170671
Wij hadden een glazenwasser, rijtjes huis voor 18 euro (voor, achter, boven en beneden).
Vond om de 4 weken te veel en niet nodig :') maar het was kiezen of kabelen.

Vandaag nog beneden gedaan met de magneet, ging best.

Er zit schijnbaar een scheur in de zandbak :r lekker smerig kots zand geworden.
Morgen wil ik dat gaan opruimen :'( nog geen idee waar ik het ga dumpen.
Het was ččn zak speelzand :{w denk gewoon in een vuilniszak in de ondergrondse.
pi_198171905
Mijn vriend was in een ver verleden zelf glazenwasser. En tegen die snelheid en precisie kan ik niet op *) :7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198172045
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:46 schreef LeSage het volgende:
Mijn vriend was in een ver verleden zelf glazenwasser. En tegen die snelheid en precisie kan ik niet op *) :7
Dat is vervelend *)

Ik vond zo’n telescoop-stok in de schuur en ik heb daar de wisser op gezet vandaag. Zeemdoek nat gemaakt, over de wisser gehangen en zo kon ik de bovenste ramen doen. Verre van professioneel, vol met strepen, maar ze waren al 3 jaar niet gewassen dus het is sowieso beter dan hoe het was *O*
pi_198173033
Ik was de ramen zelf maar altijd, echt altijd, zit er binnen een dag weer vogelschijt op een raam.
pi_198173432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 22:34 schreef Elleska het volgende:
Ik was de ramen zelf maar altijd, echt altijd, zit er binnen een dag weer vogelschijt op een raam.
Hier binnen 10 seconden peuterhanden en kattenpoten. 1 van onze katten likt de ramen van de openslaande ramen als ze net gewassen zijn. (Ja wij hebben best rare katteb)

Mijn vriendin heeft vandaag de auto schoongemaakt en vooral gestofzuigd. We gaan morgen of donderdag naar de stort met best veel spullen. Die timing was dus ook best apart.
pi_198173664
Ze waren weer terug
pi_198174219
Ik vrees dat het een voedselmot is amaranta.
  woensdag 24 februari 2021 @ 06:47:50 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198176070
Ik heb zo te lezen iets unieks: een glazenwasser die elke 2 maanden komt. Precies goed wat mij betreft.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198176371
Wij wassen onze ramen gewoon niet, wegens moeilijk moeilijk met glazenwassers en zelf niet in de stemming. Misschien moeten we het eens overwegen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:15:11 #21
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198176497
Is het de bedoeling dat je door ramen naar buiten kan kijken dan? Asking for a friend.
pi_198176561
quote:
5s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:15 schreef Nanukerst het volgende:
Is het de bedoeling dat je door ramen naar buiten kan kijken dan? Asking for a friend.
Nee hoor. Hoeft niet.
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:28:22 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198176616
De schoonmaakster pakt hier de 2 ramen onder het balkon mee, de andere ramen worden gedaan door het bedrijf dat alle ramen van het hele complex doet.
Officieel zouden ze geloof ik de ramen op de begane grond niet doen, maar als ze de 2 verdiepingen boven de onze gedaan hebben zitten onze ramen ook helemaal onder de spetters, dus ik neem aan dat ze daarom gedaan worden.

In het nieuwe huis kunnen alle ramen naar binnen toe open, dus ik denk dat ik de schoonmaakster maar een uurtje extra moet laten komen :@
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:42:14 #24
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198176752
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:05 schreef amaranta het volgende:
Ze waren weer terug
[ link | afbeelding ]
Voedselmotten, ben je mooi klaar mee. Ik heb eens een plaag gehad met een portie vogelvoer, meteen die beesten op dure pellets gezet en echt alles weggegooid in huis, en nog duurde het even voor ze weg waren.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198176763
Ik woon nu 10 jaar in dit huis, ik geloof dat ik zelf 2 of 3 keer de ramen heb gewassen, verder de schoonmaakster een keer of 3 en mijn schoonvader ook nog 2 keer (hij vindt dat leuk 8)7 ). Ik vind dat zo oninteressant, schone ramen :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:43:37 #26
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198176768
Elke keer als ik mijn ramen doe dan vliegt er een domme vieze dikke duif tegen mijn raam.
Die laten echt lelijke afdrukken achter op schone ramen. Dus het is beter voor de natuur als ik het zoveel mogelijk beperk. En dan heb ik nog wel zo een fijne kärcher voor mijn ramen dus ik vind het niet eens zo een vervelend klusje.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198176861
In ons vorige huis hadden we wel een glazenwasser, die kwam wanneer het hem uitkwam. Soms zat er 3 maanden tussen, soms een week. Toen hij er een keer 4 dagen tussen had zitten en doodleuk geld kwam halen, heb ik gezegd dat het klaar was. Vervolgens is hij nog 2 keer geweest en wilde geld want hij had toch echt de ramen gezeemd.
Er zitten rare types tussen.

Wij moeten wel echt nodig de ramen zemen, paar maanden geleden zijn er 6 nieuwe ramen geplaatst en die zien er niet uit. Allemaal vies van het kitten en alles wat er bij komt kijken. Je ziet nog de afdrukken van de ramenzetter en de zuignappen.
Nu de zon schijnt zie je ook hoe vies de ramen zijn.

Wij hebben ook nog een houten uitbouw aan het huis die enorm vies wordt van opspattende regen dus die moet ook flink schoongemaakt worden. Kan helaas niet met de hoge druk reiniger omdat het vurenhout is (ja....die vorige bewoners hadden verstand van verbouwen....)
pi_198176953
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:51 schreef exode het volgende:
In ons vorige huis hadden we wel een glazenwasser, die kwam wanneer het hem uitkwam. Soms zat er 3 maanden tussen, soms een week. Toen hij er een keer 4 dagen tussen had zitten en doodleuk geld kwam halen, heb ik gezegd dat het klaar was. Vervolgens is hij nog 2 keer geweest en wilde geld want hij had toch echt de ramen gezeemd.
Er zitten rare types tussen.

Wij moeten wel echt nodig de ramen zemen, paar maanden geleden zijn er 6 nieuwe ramen geplaatst en die zien er niet uit. Allemaal vies van het kitten en alles wat er bij komt kijken. Je ziet nog de afdrukken van de ramenzetter en de zuignappen.
Nu de zon schijnt zie je ook hoe vies de ramen zijn.

Wij hebben ook nog een houten uitbouw aan het huis die enorm vies wordt van opspattende regen dus die moet ook flink schoongemaakt worden. Kan helaas niet met de hoge druk reiniger omdat het vurenhout is (ja....die vorige bewoners hadden verstand van verbouwen....)
Die zuignap-afdrukken zijn hier 4 jaar later nog steeds zichtbaar als de ramen 's ochtends eens beslagen zijn..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198176983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:42 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Voedselmotten, ben je mooi klaar mee. Ik heb eens een plaag gehad met een portie vogelvoer, meteen die beesten op dure pellets gezet en echt alles weggegooid in huis, en nog duurde het even voor ze weg waren.
Vanmorgen waren er 3.
Ik heb het meel in de groenbak gegooid, en daar zaten levende in. Als de groenbak maandag geleegd wordt ff de hoge drukspui erop.
Verder heb ik alles wat open was weg gegooid.
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:02:31 #30
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198176993
Oh het zit ook in dichte verpakkingen, rijst meel dat soort dingen, ze maken overal gaten in :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198177003
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Oh het zit ook in dichte verpakkingen, rijst meel dat soort dingen, ze maken overal gaten in :')
😔
pi_198177006
Hier een gezellige olijke glazenwasser O+ doet alles buiten, beneden en boven voor 12¤, eens per maand.

Hij doet altijd een spelletje met de kapitein, dan spuit ie heel hard water tegen het raam waardoor kaptein denkt dat het tegen hem aankomt en wegduikt _O- elke keer weer.

Die twee zijn maatjes :Y :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198177020
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Oh het zit ook in dichte verpakkingen, rijst meel dat soort dingen, ze maken overal gaten in :')
Ja dat heb ik ook eens gehad.. ooooveral zaten ze, ook tussen de naden van kastplankjes ect :r
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:05:17 #34
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198177036
Oh ja haal vooral ook idd je planken even uit de kasten >:)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:06:16 #35
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198177051
Ik heb sindsdien alles ziplockbags wat niet in dichte potten gaat, glas en zo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198177102
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:05 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja haal vooral ook idd je planken even uit de kasten >:)
Het is een lade. Alles wat eruit kon was eruit. De rest van het voedsel zit in plastic ikeA voorraadbakken.
pi_198177132
Ramen lappen O+
pi_198177207
De ramen boven wassen doen we als de dakgoten schoon worden gemaakt.
We hebben hier van die mega brede dakgoten waar ladingen blad en rommel in blijft liggen waardoor er op den duur bomen in groeien dus dat moet eigenlijk 1 a 2x per jaar gebeuren.
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:19:29 #39
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198177224
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het is een lade. Alles wat eruit kon was eruit. De rest van het voedsel zit in plastic ikeA voorraadbakken.
Die eitjes kunnen nog in de kieren van je lade zitten. Echt ranzig. En ik hoop echt voor je dat ze alleen in die lade zitten want tegen de tijd dat je echt motten hebt en niet alleen die maden heb je overal eitjes al :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 februari 2021 @ 09:24:14 #40
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_198177293
Hier worden de ramen voor en achter gedaan voor ¤13,50 per keer. Ze komen om de 6 weken.

De dakgoten laten we minstens 1 keer per jaar leegmaken. Gisteren toevallig nog, omdat ik vermoedde dat de kouwen die we vorig jaar hadden er nu weer waren. Ze zaten er idd weer en waren alweer bezig een nest te bouwen, er kwam weer een flinke lading takken uit. Ze hadden zich bij de buren al naar binnen gepikt :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_198177388
Onze buurman doet de dakgoten en de platte daken O+ Dan komt ie langs met zijn ladder en zegt 'zo dames ik ga maar weer eens het dak op voor jullie'. Wij delen 2 platte daken en die zijn dus steeds brandschoon. Zodra er bladeren op liggen, klimt ie weer naar boven.

Als wij in de voortuin op onze krakkemikkige keukentrap staan, komt ie ook aanrennen met zijn ladder.

Verder bemoeit ie zich nergens mee hoor, maar hij is op hoogtes graag de redden in nood _O-
pi_198177448
Wij wonen nu een jaar in ons huis. Ik heb welgeteld 0x de ramen gewassen. :') Heb van broer zo'n magnetisch ding geleend toen we hier kwamen wonen, maar nog steeds niet gebruikt. Hij mist hem gelukkig ook al een jaar niet. _O-
Dakgoten kwam van de week iemand voor langs omdat ze dat volgende week in de straat gaan doen, of onze ook moet. Kost 12,50 per dakgoot, ik heb alleen geen idee of dat redelijk is. Buurman zal me wel weer voor gek verklaren, die doet alles zelf. Ik ga iig online nog even research doen naar dit bedrijf, voordat ik ze geld geef voor mijn dakgoot. :+
pi_198177471
Ohja in het kader van opsom; ik weet dat hier een vaatwasser bestekmandje versus bestekla opsom is geweest. Ik weet alleen niet meer wat de onderbouwingen waren. Wij gaan de keuken verbouwen en ik dacht aan bestekla omdat je dan de grote dingen ook makkelijker kwijt kan. Maar realiseerde me deze week dat ik wel altijd het bestekmandje meeneem naar de la om hem uit te ruimen dus nu twijfel ik weer.
Ben dus benieuwd naar jullie pros and cons. *)
pi_198177565
Oh en ik ben blij met de winkelen op afspraak, wij willen een markies aan de voorkant van het huis. Vorig jaar is ons zonnescherm net voor de zomer naar beneden gedonderd. Behoorlijk groot raam op het zuiden dus niet leuk in de zomer. Maar zo'n aankoop doe ik niet graag online, ik wil ze zien voordat ik daar een groot bedrag voor neerleg.
En niet wat staaltjes maar echt hoe die dingen hangen want wat moet je veel keuzes maken als je zoiets koopt zeg.
pi_198177583
Ik heb het talent om altijd mijn ramen te wassen vlak voor een regenbui, overwaaien sahara zand of poepende vogels. Dus het voelt altijd erg voor niets. :')

Team bestekmandje!
pi_198177608
Team bestekmandje! (half jaar geleden nieuwe vaatwasser gekocht en bewust de besteklade ontweken. Wij vonden het vreselijk)
pi_198177653
@Leandra heeft hier een goed onderbouwde mening over :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198177775
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:35 schreef Vaiana het volgende:
Buurman zal me wel weer voor gek verklaren, die doet alles zelf.
Kan je het niet op een akkoordje gooien met de buurman dat jullie het samen doen?
Onze buren kunnen of durven de ladder niet op maar als onze ladder er staat is het een kleine moeite om die dakgoten mee te nemen. Het is ook nog eens een gezamenlijke dakgoot dus het schiet niet op wanneer we alleen ons eigen deel schoonmaken. De buren zorgen voor een paar extra handen om de ladder te verplaatsen, dingen aan te geven, emmers leeg te gooien enzovoort.
pi_198177952
Team bestekla. Maar dan wel eentje die een beetje aanpasbaar/flexibel is (wij hebben de siemens varioflex besteklade: een kant doen we iets lager zodat er wat groter bestek in kan, andere kant plat. Aan die platte kant kunnen we dan hogere glazen makkelijker eronder zetten).

Pro: geen gedoe met dat mandje in de onderste lade. Er past meer in en geen gefrot. Besteklade is ook handig voor alle kleine onderdelen van (baby)flesjes.

Con: om het uitladen handig en snel te doen, is het best om alles gesorteerd in de la te doen. Ik vind het geen moeite, maar dat is persoonlijk. In sommige gevallen kan een heel hoog glas tegen de bestekla komen. Kijk vooral naar de opties om de bestekla in hoogte te verstellen. Of de tweede lade.
En als er een hele grote afstand zit tussen vaatwasser en lade voor bestek, is een mandje misschien handiger.
  woensdag 24 februari 2021 @ 10:59:16 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198178485
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:52 schreef Clubsoda het volgende:
@:Leandra heeft hier een goed onderbouwde mening over :+
Team besteklade, zonder twijfel.
Meer ruimte in het onderste rek en in de besteklade kan het allemaal netjes, dus geen gedoe met alles door elkaar in een mandje, want op een of andere manier kunnen de heren in mijn huishouden een besteklade wel netjes inrichten maar lukt het ze bij een mandje niet om in een vak alleen maar messen, lepels of vorken te doen :'(

Wel een 3D-MultiFlex-lade zodat je idd een deel opzij kunt schuiven indien er wijnglazen onder staan die net wat meer ruimte nodig hebben.
Ik stond 7 jaar geleden nog net niet te juichen toen onze vaatwasser kapot ging, want ik was al 13 jaar besteklade gewend en miste hem dat jaartje tussen de verhuizing en dat de vaatwasser die in het huis zat kapot ging enorm, en nu dus weer, ik heb zelfs voor we hierheen verhuisden overwogen aan de verhuurder van dit appartement en de koper van ons oude huis te vragen of ik de vaatwasser die ik in 2014 had laten plaatsen mee kon nemen.... had ik het maar gedaan, want zij heeft m op marktplaats gezet :')

Maar goed, een paar maanden nog met een mandje ipv besteklade, dus dat komt allemaal weer goed O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Leandra op 24-02-2021 11:06:44 ]
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198178491
Team mandje hier, maar ik dat heeft met name te maken met de prijsklasse van de apparaten met besteklade. Misschien zijn ze inmiddels goedkoper geworden, maar toen wij onze keuken kochten waren ze echt belachelijk duur. 8)7

Onze glazenwasser komt eens per 6-7 weken. Hij doet alleen de bovenverdieping, want hij had geen tijd voor beneden. :') Beneden kan ik goed zelf bij, boven niet echt, dus ik ben al lang blij dat hij daar wel tijd voor had. :Y
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:09:25 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198178601
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Team mandje hier, maar ik dat heeft met name te maken met de prijsklasse van de apparaten met besteklade. Misschien zijn ze inmiddels goedkoper geworden, maar toen wij onze keuken kochten waren ze echt belachelijk duur. 8)7

Oh dat klopt absoluut, plus dat Miele daar het patent op had, dus pas sinds dat patent van Miele verlopen is mogen andere merken ook vaatwassers met besteklade verkopen, maar dan zat je idd al automatisch in een bepaalde prijsklasse en ik vermoed dat andere merken het nu ook in hun hogere segment machines doen omdat imago een beetje vast te houden.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198178639
Prijs is idd een nadeel. Wij hadden 'geluk' dat de vorige vaatwasser stuk ging een week voor de mediamarkt btw actie, dat scheelde wel wat.
Buiten de besteklade hebben we ook wifi erop ( :') ) en heeft het ding 1000 knopjes. En binnenverlichting.
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:13:24 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198178647
Ik wilde een lade, maar merkte bij mijn schoonouders dat het in- en uitruimen echt veel langer duurt. Dus team mandje. Maar ik heb wel twee vaatwassers, dus meestal in een van de twee het mandje niet en heel veel ruimte onderin. Dat scheelt ongetwijfeld ook.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:16:15 #55
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198178680
Ik heb een la en bakje.
Ik gebruik de la voor grote lepels enzo want anders komt dat tegen het draaiding aan en bestek gaat in het bakje.
Als ik moest kiezen dan la, want grote opscheplepels raken dus al snel dat draaiding.
pi_198178759
Hier team bestek mandje, maar toch weer eentje met een lade gekocht. De plussen van deze waren groter. En deze besteklade is deels dieper, waardoor ik wel mijn opscheplepels erin kwijt kan.

Eigenlijk moet ik mijn ramen ook doen. Die van de dakkapel heb ik met de telescoopborstel van de zonnepanelen gedaan. Maar beneden mag ook wel weer. In mei komen er nieuwe ramen in. Dus zou dan wel de laatste keer zijn :P

En in de dakgoot groeien planten. Eentje tussen ons en de buren, en eentje bij de buren een het huis ernaast. Dus geef de dames van hiernaast gewoon de schuld })
De dakgoot is verder wel redelijk schoon, alleen dit zijn de hoogste punten. Daar kregen ze grip blijkbaar.
pi_198178799
Team besteklade:

- overzichtelijk.
- geen rechtopstaande messen of vorken waar je in grijpt.
- meer ruimte onderin voor borden etc.

En voor mijn gevoel schoner dan een mandje.
pi_198178803
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:13 schreef Tink89 het volgende:
Ik wilde een lade, maar merkte bij mijn schoonouders dat het in- en uitruimen echt veel langer duurt. Dus team mandje. Maar ik heb wel twee vaatwassers, dus meestal in een van de twee het mandje niet en heel veel ruimte onderin. Dat scheelt ongetwijfeld ook.
Waarom duurt dat langer? Je doet er maximaal zoveel bestek in en hoeveel scheelt het in de praktijk nu werkelijk qua tijd? :P
pi_198178849
Wij hadden dus een besteklade en ik vond het inruimen veel lastiger. In het mandje donder ik er het er gewoon in. We hadden wel een slechte vaatwasser en er waren van de lade al wat dingetjes afgebroken.
Toen we een nieuwe kochten, bewust geen lade gedaan. Vanwege de ergenissen en de prijs. Wij moesten iets van ¤ 150 extra betalen volgens mij.

Het is dus hartstikke persoonlijk zo te lezen. Totnogtoe geen spijt van de keuze.
pi_198178858
Hier #Team kind laten afdrogen en opruimen :7
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198178878
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:33 schreef exode het volgende:
Wij hadden dus een besteklade en ik vond het inruimen veel lastiger. In het mandje donder ik er het er gewoon in. We hadden wel een slechte vaatwasser en er waren van de lade al wat dingetjes afgebroken.
Toen we een nieuwe kochten, bewust geen lade gedaan. Vanwege de ergenissen en de prijs. Wij moesten iets van ¤ 150 extra betalen volgens mij.

Het is dus hartstikke persoonlijk zo te lezen. Totnogtoe geen spijt van de keuze.
Als het je niet dondert dat de boel door elkaar zit, is dat inderdaad ver sneller. :P

En zeker persoonlijk, zoals heel veel dingen in de keuken. :)
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:35:50 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198178881
Als je graag alles zo van je afflikkert is een lade idd geen goed idee :D :')
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198178909
Overigens laadt mijn man de besteklade heel slordig en scheef in. Die zou vast een mandje handiger vinden :P
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:42:34 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198178954
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:38 schreef vencodark het volgende:
Overigens laadt mijn man de besteklade heel slordig en scheef in. Die zou vast een mandje handiger vinden :P
Ik moet daar wel om lachen, iemand vertelde mij ooit dat zij de hele dag spullen in de vaatwasser zette en dat haar man de vaatwasser dan 's avonds "goed" inruimde, dat zou hier precies andersom zijn en is ook de reden waarom ik de vaatwasser inruim, ik geloof dat ik het nog net niet volgens de plaatjes van de gebruiksaanwijzing doe, maar het zal niet veel schelen :@

Ik gooi het maar op autisme en/of OCD :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198179010
Ik word stiekem gelukkig van een mooi geordende la :@
Het uitladen is wel een handigheidje. Kwestie van altijd alles op dezelfde manier erin te doen. Dan haal ik alle messen in 1 keer eruit, idem vorken en dan zo de keukenla in. Dan lepels en kleine lepels. Dan nog ff mesjes en opscheplepels en andere kleine spullen. En klaar.

Ik weet niet of ik er extra geld aan zou geven als ik niet zo'n vreselijke hekel aan het bakje had. Het wil dan allemaal net niet passen :(. Ik denk dat ik in totaal evenveel tijd kwijt ben met inladen. Maar dan minus de frustratie.
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:51:22 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198179074
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik word stiekem gelukkig van een mooi geordende la :@
Het uitladen is wel een handigheidje. Kwestie van altijd alles op dezelfde manier erin te doen. Dan haal ik alle messen in 1 keer eruit, idem vorken en dan zo de keukenla in. Dan lepels en kleine lepels. Dan nog ff mesjes en opscheplepels en andere kleine spullen. En klaar.

Ik weet niet of ik er extra geld aan zou geven als ik niet zo'n vreselijke hekel aan het bakje had. Het wil dan allemaal net niet passen :(. Ik denk dat ik in totaal evenveel tijd kwijt ben met inladen. Maar dan minus de frustratie.
Hier idem.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198179079
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik moet daar wel om lachen, iemand vertelde mij ooit dat zij de hele dag spullen in de vaatwasser zette en dat haar man de vaatwasser dan 's avonds "goed" inruimde, dat zou hier precies andersom zijn en is ook de reden waarom ik de vaatwasser inruim, ik geloof dat ik het nog net niet volgens de plaatjes van de gebruiksaanwijzing doe, maar het zal niet veel schelen :@

Ik gooi het maar op autisme en/of OCD :D
Dat doet mijn vriendin ook.....

Die kan ook veel beter inpakken voor vakanties dan ik. Ik leg gewoon alles klaar wat mee moet en ga de kinderen entertainen, zo pakt dan in. Ook de vouwwagen pakt zij in. Dan kan er gewoon 2 keer meer mee dan als ik het doe.
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:55:06 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198179130
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:51 schreef exode het volgende:

[..]

Dat doet mijn vriendin ook.....

Die kan ook veel beter inpakken voor vakanties dan ik. Ik leg gewoon alles klaar wat mee moet en ga de kinderen entertainen, zo pakt dan in. Ook de vouwwagen pakt zij in. Dan kan er gewoon 2 keer meer mee dan als ik het doe.
Mijn man had deze reactie kunnen schrijven :D
Een vouwwagen begin ik niet eens aan, juist omdat het dan heel belangrijk is dat het perfect en op de juiste manier gedaan wordt en dat komt er dan op neer dat ik het alleen moet doen, want als wij dat samen moeten doen dan gaat m dat niet worden.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198179148
Team mandje..

Ik moet de ramen binnen an de tuinkast nodig zemen, maar de zon staat er steevast op.
Misschien gooi ik morgen het zonnescherm wel open..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198179302
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik moet daar wel om lachen, iemand vertelde mij ooit dat zij de hele dag spullen in de vaatwasser zette en dat haar man de vaatwasser dan 's avonds "goed" inruimde, dat zou hier precies andersom zijn en is ook de reden waarom ik de vaatwasser inruim, ik geloof dat ik het nog net niet volgens de plaatjes van de gebruiksaanwijzing doe, maar het zal niet veel schelen :@

Ik gooi het maar op autisme en/of OCD :D
Als mijn man de vaatwasser inlaadt (wat zelden gebeurt want hij gaat dan meestal afwassen), dan doe ik inderdaad de boel opnieuw ordenen. :)
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:10:34 #71
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198179328
:') Ik heb geen vaatwasser maar ik kan er al niet tegen als andere mensen hier gaan afwassen. Dan is meteen alles kwijt. Ik doe het mooi zelf.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:11:06 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198179337
Ik ga dus echt echt echt niet m'n bestek ordenen of alles soort bij soort in een mandje doen nee, zo obsessief ben ik niet en ik zie er ook echt het voordeel niet van. Bij het inruimen mik ik alles er zo in, bij het uitruimen vis ik het in een paar seconden per soort eruit (bakje op het aanrecht, naast de lade waar alles in moet komen). Dus het is idd nogal afhankelijk van je inruimstijl.

Wat is het heerlijk weer jongens. Ik zit in de zon op m'n man te wachten die me komt ophalen bij het ziekenhuis en het is echt geen straf. Zo fijn!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198179378
Ik ben trouwens een lekker warhoofd de laatste weken. :{w

Zo heb ik het portier van mijn auto urenlang letterlijk open laten staan (de buurvrouw appte dat ze deze voor me heeft gesloten) en ik had mijn oordopjes samen met het karton in de papiervak gesmeten.
Het ene moment lag het nog op de bank en was dus geheel kwijt waar het gebleven kon zijn.
Tot mijn oog op de papierbak viel. :@

Vorige week had ik het roostertje (afvoerputje?) van de gootsteen in de prullenbak gedaan en de zak ook in de kliko al gegooid.
Gelukkig besefte ik dat laatste op tijd. :') Je zou je dood zoeken.

Mijn man vertrouwd mij straks niet meer, denk ik. :%
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:37:48 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198179698
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:37 schreef Vaiana het volgende:
Ohja in het kader van opsom; ik weet dat hier een vaatwasser bestekmandje versus bestekla opsom is geweest. Ik weet alleen niet meer wat de onderbouwingen waren. Wij gaan de keuken verbouwen en ik dacht aan bestekla omdat je dan de grote dingen ook makkelijker kwijt kan. Maar realiseerde me deze week dat ik wel altijd het bestekmandje meeneem naar de la om hem uit te ruimen dus nu twijfel ik weer.
Ben dus benieuwd naar jullie pros and cons. *)
Team besteklade! Ik vind het echt ideaal, en het scheelt flink wat ruimte onderin. En als je handig ordent bij het erin leggen pak je alles inderdaad zo soort bij soort er zo uit en kun je het erg makkelijk in je keukenla leggen. Alles ook mooi droog en schoon, omdat je lepels etc op hun kant legt. In zo'n mandje blijven toch vaker wat vieze restjes achter, is mijn ervaring.
in de haak.
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:38:42 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198179716
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:11 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga dus echt echt echt niet m'n bestek ordenen of alles soort bij soort in een mandje doen nee, zo obsessief ben ik niet en ik zie er ook echt het voordeel niet van. Bij het inruimen mik ik alles er zo in, bij het uitruimen vis ik het in een paar seconden per soort eruit (bakje op het aanrecht, naast de lade waar alles in moet komen). Dus het is idd nogal afhankelijk van je inruimstijl.
maar het moet in je keukenla toch wel soort bij soort terecht komen? Dus of je het ordenen nou voor of na de vaatwasser doet, wat maakt het uit?
in de haak.
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:41:02 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198179755
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:56 schreef Vicky het volgende:
Team mandje..

Ik moet de ramen binnen an de tuinkast nodig zemen, maar de zon staat er steevast op.
Misschien gooi ik morgen het zonnescherm wel open..
Staat de zon er de hele dag op?
in de haak.
pi_198179893
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man had deze reactie kunnen schrijven :D
Een vouwwagen begin ik niet eens aan, juist omdat het dan heel belangrijk is dat het perfect en op de juiste manier gedaan wordt en dat komt er dan op neer dat ik het alleen moet doen, want als wij dat samen moeten doen dan gaat m dat niet worden.
Wij hebben hem 1 keer goed ingepakt met een meetding, weegding etc etc en toen foto's gemaakt en nu pakt ze dus elke keer die foto's erbij en pakt hetzelfde in. Natuurlijk wijkt het soms een beetje af maar qua gewicht gaat het prima zo.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2021 @ 13:03:20 #78
426493 crew  PippenScottie
pi_198180062
Heeft iemand leren-fietsen-tips?

We hadden bij onze oudste de zijwieltjes er een keer afgehaald toen ze vier was en ze ging direct.

De jongste proberen we al een tijd te leren fietsen, maar ze verkrampt helemaal. Ze knijpt in de rem, gaat scheef hangen op haar fiets en/of haalt haar voeten van de trappers.
Met zijwieltjes rijdt ze soepel en snel, maar het lukt maar niet om haar los te laten fietsen.

Ze is net zes en het begint wat mij betreft nu echt wel tijd te worden.
  woensdag 24 februari 2021 @ 13:05:39 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198180098
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:03 schreef PippenScottie het volgende:
Heeft iemand leren-fietsen-tips?

We hadden bij onze oudste de zijwieltjes er een keer afgehaald toen ze vier was en ze ging direct.

De jongste proberen we al een tijd te leren fietsen, maar ze verkrampt helemaal. Ze knijpt in de rem, gaat scheef hangen op haar fiets en/of haalt haar voeten van de trappers.
Met zijwieltjes rijdt ze soepel en snel, maar het lukt maar niet om haar los te laten fietsen.

Ze is net zes en het begint wat mij betreft nu echt wel tijd te worden.
1 van de 2 zijwieltjes weghalen?

Of de wieltjes iets naar achteren draaien, zodat ze er alleen nog maar in noodgevallen zijn.
Desnoods 1 weg en het andere wiel iets naar achteren zodat het de grond niet meer raakt als de fiets rechtop staat.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 februari 2021 @ 13:08:54 #80
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198180152
Ja die zijwieltjes naar boven zetten en kijken of ze het dan wel of niet kan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2021 @ 13:21:07 #81
426493 crew  PippenScottie
pi_198180313
Ik lees dat je leren fietsen niet echt kan afdwingen. Het kind moet er ook klaar voor zijn. Ik probeer met tussenpozen van een paar maanden steeds weer opnieuw een tijdje en dan laat ik het weer rusten. Het baart me toch wel een beetje zorgen.
pi_198180400
Opzetten van de vouwwagen bemoei ik me ook amper mee. Ik help even met hem op zijn plek duwen en waterpas zetten en verder doet vriendin alles. dat scheelt een hoop irritatie :D We hebben een zogenaamde snelklapper dus ze is gelukkig zo klaar. Afgelopen zomer lag ik in het zwembad met beide kinderen terwijl zij de vouwwagen rustig aan het opzetten was. Allebei blij.
  woensdag 24 februari 2021 @ 13:28:23 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198180407
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:21 schreef PippenScottie het volgende:
Ik lees dat je leren fietsen niet echt kan afdwingen. Het kind moet er ook klaar voor zijn. Ik probeer met tussenpozen van een paar maanden steeds weer opnieuw een tijdje en dan laat ik het weer rusten. Het baart me toch wel een beetje zorgen.
Heeft ze een loopfiets gehad?
Overigens was mijn jongste ook niet snel met fietsen zonder zijwieltjes, maar dat is sowieso meer een boeken en dino kind, geen bomenklim en huttenbouw kind.
Dat zal ook vast uitmaken.

Verder was ik bijna bejaard toen hij geboren werd en was mijn oudste al 19, dus ik had inmiddels wel geleerd dat dingen komen wanneer ze er aan toe zijn, en maakte me helemaal niet meer druk over wanneer kunnen fietsen, 's nachts droog en veters kunnen strikken.
Als ze het maar kunnen 16 zijn, en tegen die tijd weet niemand meer wanneer ze het wel konden :')
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198180456
Onze glazenwasser is vanmorgen geweest, 25 euro volgens mij, alleen buiten, voor en achter en alle verdiepingen. Hij komt een keer of 4 per jaar.
Aardige vent, die ook echt secuur zn werk doet.
Nadeel is dat het raam nu weer zo schoon is dat er waarschijnlijk een paar mussen/mezen zich er een hersenschudding tegenaan gaan vliegen :{

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:37 schreef Vaiana het volgende:
Ohja in het kader van opsom; ik weet dat hier een vaatwasser bestekmandje versus bestekla opsom is geweest. Ik weet alleen niet meer wat de onderbouwingen waren. Wij gaan de keuken verbouwen en ik dacht aan bestekla omdat je dan de grote dingen ook makkelijker kwijt kan. Maar realiseerde me deze week dat ik wel altijd het bestekmandje meeneem naar de la om hem uit te ruimen dus nu twijfel ik weer.
Ben dus benieuwd naar jullie pros and cons. *)
Team bestekla. Ik sorteer het bij het inruimen, want dat ruimt makkelijk op. Onze keukenla zit direct naast de vaatwasser.
Enige nadeel, de spatels passen er niet zo goed in, maar in mijn bestekmand eerder, staken ze ook te hoog uit volgens mij voor de draaiarm en legde ik ze evengoed in de glazenlade.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik moet daar wel om lachen, iemand vertelde mij ooit dat zij de hele dag spullen in de vaatwasser zette en dat haar man de vaatwasser dan 's avonds "goed" inruimde, dat zou hier precies andersom zijn en is ook de reden waarom ik de vaatwasser inruim, ik geloof dat ik het nog net niet volgens de plaatjes van de gebruiksaanwijzing doe, maar het zal niet veel schelen :@

Ik gooi het maar op autisme en/of OCD :D
Als mijn ouders hier zijn dan zegt mijn moeder altijd: ruim jij dat ding maar in, want anders ga je het toch over staan doen.
Ik ben bijna in staat om een fotokaart te maken met instructies zodat de rest het ook op "mijn manier" kan doen, maar denk dat het verspilde energie is.

Maar ik kan het dus op mijn autisme gooien, mooi ^O^

Overigens ben ik ook degene die de koffer/tas en auto inpakt als we op vakantie gaan.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:03 schreef PippenScottie het volgende:
Heeft iemand leren-fietsen-tips?

We hadden bij onze oudste de zijwieltjes er een keer afgehaald toen ze vier was en ze ging direct.

De jongste proberen we al een tijd te leren fietsen, maar ze verkrampt helemaal. Ze knijpt in de rem, gaat scheef hangen op haar fiets en/of haalt haar voeten van de trappers.
Met zijwieltjes rijdt ze soepel en snel, maar het lukt maar niet om haar los te laten fietsen.

Ze is net zes en het begint wat mij betreft nu echt wel tijd te worden.
Wil ze zelf ook leren fietsen zonder zijwieltjes?
Onze oudste reed prima op een loopfiets, ook met haar voeten van de grond, maar op haar fiets bleef ze maar achterom kijken of we haar wel vasthielden. Terwijl ze het dus wel prima zou kunnen op zich qua evenwicht.
En met zijwieltjes reed ze ook prima op de fiets. Alleen moest ze zelf gaan geloven dat ze het wel kon.
En uiteindelijk kwam dat ook wel.

Onze jongste kwam ons vertellen dat de zijwielen eraf moesten en heeft zich een middag uitgesloofd op straat en kon het. Maar goed, dat is er ook een die iets bedenkt en dan gaat ze daar ook voor.

Als je je er zorgen over maakt, zou je het ook eens met de huisarts of een fysiotherapeut kunnen overleggen. Veel kinderen van 6 kunnen wel los fietsen, maar ik denk dat het nog niet een leeftijd is waarop het heel raar is als ze het nog niet kunnen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198180503
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:27 schreef exode het volgende:
Opzetten van de vouwwagen bemoei ik me ook amper mee. Ik help even met hem op zijn plek duwen en waterpas zetten en verder doet vriendin alles. dat scheelt een hoop irritatie :D We hebben een zogenaamde snelklapper dus ze is gelukkig zo klaar. Afgelopen zomer lag ik in het zwembad met beide kinderen terwijl zij de vouwwagen rustig aan het opzetten was. Allebei blij.
Opzetten doet MeneerEend inderdaad ook alleen, maar wij hebben ook zo'n makkelijke. Inpakken is mijn ding want anders past het gewoon nooit. Manlief mist talent voor organiseren, plannen, inpakken, opruimen en schoonmaken ;( . Dus dat is mijn afdeling.
pi_198180575
quote:
17s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:36 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Opzetten doet MeneerEend inderdaad ook alleen, maar wij hebben ook zo'n makkelijke. Inpakken is mijn ding want anders past het gewoon nooit. Manlief mist talent voor organiseren, plannen, inpakken, opruimen en schoonmaken ;( . Dus dat is mijn afdeling.
Mijn vriendin mist talent voor organiseren en plannen maar inpakken kan ze als de beste. Soms roep ik wat nuttigs zoals: zet de gasfles maar gewoon zo ver mogelijk aan de achterkant dan ontploft alleen de achterkant van de vouwwagen.
Of: als je wilt egaliseren van gewicht kan ik wel wat meer bierkratten halen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 13:45:01 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198180624
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:03 schreef PippenScottie het volgende:
Heeft iemand leren-fietsen-tips?

We hadden bij onze oudste de zijwieltjes er een keer afgehaald toen ze vier was en ze ging direct.

De jongste proberen we al een tijd te leren fietsen, maar ze verkrampt helemaal. Ze knijpt in de rem, gaat scheef hangen op haar fiets en/of haalt haar voeten van de trappers.
Met zijwieltjes rijdt ze soepel en snel, maar het lukt maar niet om haar los te laten fietsen.

Ze is net zes en het begint wat mij betreft nu echt wel tijd te worden.
je kunt evt. de trappers er afhalen, zodat ze het eerst een tijd als loopfiets kan gebruiken en daarmee het vertrouwen op haar evenwichtsgevoel weer terugkrijgt.

En verder is het heel wisselend inderdaad hoe snel kinderen dit leren. Onze jongste heeft er ook heeel lang over gedaan, ze kon het echt pas met een jaar of 11. Daar hebben we op een gegeven moment echt fietsles voor geregeld want we konden haar zelf niet meer houden. Die man haalde dus meteen haar trappers eraf en ging even met haar op pad. Diezelfde middag kon ze fietsen. :o (hij is nog wel een paar keer terug gekomen hoor, om bochtjes te oefenen e.d.).

Zij had meer dan gemiddeld moeite met automatiseren van bepaalde motorische vaardigheden. Dat was ook te zien bij zwemles, ze heeft ook jaren over haar A-diploma gedaan. Leren zwemmen schijnt vaak parallel te lopen met leren fietsen, omdat het op een vergelijkbare manier een beroep doet op het kunnen uitvoeren van een paar verschillende (geautomatiseerde) motorische vaardigheden tegelijkertijd.
in de haak.
pi_198180757
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:41 schreef exode het volgende:

[..]

Mijn vriendin mist talent voor organiseren en plannen maar inpakken kan ze als de beste. Soms roep ik wat nuttigs zoals: zet de gasfles maar gewoon zo ver mogelijk aan de achterkant dan ontploft alleen de achterkant van de vouwwagen.
Of: als je wilt egaliseren van gewicht kan ik wel wat meer bierkratten halen.
Onze gasfles zit vastgebonden in de keuken die inderdaad ook achteraan de vouwwagen hangt.

En dankje, je maakt mijn zin om op vakantie te gaan met de klapkar nu alleen maar erger :* Campings zijn al geboekt voor dit jaar *O*
pi_198180758
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:03 schreef PippenScottie het volgende:
Heeft iemand leren-fietsen-tips?

We hadden bij onze oudste de zijwieltjes er een keer afgehaald toen ze vier was en ze ging direct.

De jongste proberen we al een tijd te leren fietsen, maar ze verkrampt helemaal. Ze knijpt in de rem, gaat scheef hangen op haar fiets en/of haalt haar voeten van de trappers.
Met zijwieltjes rijdt ze soepel en snel, maar het lukt maar niet om haar los te laten fietsen.

Ze is net zes en het begint wat mij betreft nu echt wel tijd te worden.
Sjaal om je dochter haar middel en dan zelf de uiteinden vasthouden. Eerst redelijk kort houden en steeds wat langer zodat ze haar evenwicht in balans krijgt. Wel oppassen dat wanneer ze haar evenwicht goed kan bewaren, ze in enen weg is en je erachteraan kan rennen :P
Kreeg deze tip van een vriendin toen zoonlief niet echt verder kwam met fietsen. En toen fietste hij binnen no-time helemaal zelf.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_198180764
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:02 schreef Elleska het volgende:

[..]

Kan je het niet op een akkoordje gooien met de buurman dat jullie het samen doen?
Onze buren kunnen of durven de ladder niet op maar als onze ladder er staat is het een kleine moeite om die dakgoten mee te nemen. Het is ook nog eens een gezamenlijke dakgoot dus het schiet niet op wanneer we alleen ons eigen deel schoonmaken. De buren zorgen voor een paar extra handen om de ladder te verplaatsen, dingen aan te geven, emmers leeg te gooien enzovoort.
Oehh goeie, vindt hij waarschijnlijk nog hartstikke leuk ook.

Ik zal de lade versus mandje nog eens voorleggen aan man. En in de keuken-indeling kijken of er idd een la naast de vaatwasser zit, dat voelt wel als een vereiste bij la ipv mandje. Thanks allen! O+
pi_198180772
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:37 schreef Vaiana het volgende:
Ohja in het kader van opsom; ik weet dat hier een vaatwasser bestekmandje versus bestekla opsom is geweest. Ik weet alleen niet meer wat de onderbouwingen waren. Wij gaan de keuken verbouwen en ik dacht aan bestekla omdat je dan de grote dingen ook makkelijker kwijt kan. Maar realiseerde me deze week dat ik wel altijd het bestekmandje meeneem naar de la om hem uit te ruimen dus nu twijfel ik weer.
Ben dus benieuwd naar jullie pros and cons. *)
Lade: ik kan al gelijk de soorten lepels/messen/vorken sorteren, dat maakt uitruimen makkelijk & snel. Er past ook meer in als het netjes gesorteerd is. Het wordt (vind ik) beter schoon. Bij ons is de vaatwasser recht tegenover de besteklade, dus uitruimen is sowieso easy peasy :Y.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_198180783
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:29 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waarom duurt dat langer? Je doet er maximaal zoveel bestek in en hoeveel scheelt het in de praktijk nu werkelijk qua tijd? :P
Omdat je steeds heen en weer moet lopen naar je bestekla, in plaats van het mandje boven de la op het aanrecht te planten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198180815
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:03 schreef PippenScottie het volgende:
Heeft iemand leren-fietsen-tips?

We hadden bij onze oudste de zijwieltjes er een keer afgehaald toen ze vier was en ze ging direct.

De jongste proberen we al een tijd te leren fietsen, maar ze verkrampt helemaal. Ze knijpt in de rem, gaat scheef hangen op haar fiets en/of haalt haar voeten van de trappers.
Met zijwieltjes rijdt ze soepel en snel, maar het lukt maar niet om haar los te laten fietsen.

Ze is net zes en het begint wat mij betreft nu echt wel tijd te worden.
Wij hebben een speciaal fietsvest, met een handvat op de rug. Daarmee kun je ze zelf laten fietsen, maar wel in eerste instantie ondersteunen, en dan steeds meer loslaten. Die van ons is van bikybiky, op de vrijmarkt ooit gekocht (of nouja, mijn moeder. Zij krijgt elk jaar een verlanglijstje mee met dingen die ze voor ons mag kopen als ze ze goedkoop tegen komt).
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_198180842
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:45 schreef trui het volgende:

[..]

je kunt evt. de trappers er afhalen, zodat ze het eerst een tijd als loopfiets kan gebruiken en daarmee het vertrouwen op haar evenwichtsgevoel weer terugkrijgt.

En verder is het heel wisselend inderdaad hoe snel kinderen dit leren. Onze jongste heeft er ook heeel lang over gedaan, ze kon het echt pas met een jaar of 11. Daar hebben we op een gegeven moment echt fietsles voor geregeld want we konden haar zelf niet meer houden. Die man haalde dus meteen haar trappers eraf en ging even met haar op pad. Diezelfde middag kon ze fietsen. :o (hij is nog wel een paar keer terug gekomen hoor, om bochtjes te oefenen e.d.).

Zij had meer dan gemiddeld moeite met automatiseren van bepaalde motorische vaardigheden. Dat was ook te zien bij zwemles, ze heeft ook jaren over haar A-diploma gedaan. Leren zwemmen schijnt vaak parallel te lopen met leren fietsen, omdat het op een vergelijkbare manier een beroep doet op het kunnen uitvoeren van een paar verschillende (geautomatiseerde) motorische vaardigheden tegelijkertijd.
Wat logisch idd! Ik kon zelf pas op mijn 8e fietsen en aan zwemles heb ik (ook) niet zulke goede herinneringen. :') L & R zijn gelukkig motorisch beter ontwikkeld dan ik.

Wat leuk dat C ook verkering heeft met een meisje. Ik doe mn best om er zo laconiek mogelijk op te reageren, want het is natuurlijk heeeeel normaal, maar stiekem vind het toch wel wat hoor, op een positieve manier. Niet zozeer het feit dat ze op meisjes valt (hoewel ik het heel bijzonder vind om weer een extra kijkje te mogen nemen in een niet zo heel verrassend maar toch 'nieuw' onderdeel van haar identiteit), maar om te zien als hoe vanzelfsprekend het wordt ervaren door haar vriendinnen en klasgenoten. Net als een vriendje van haar dat ik groep 7 zit en verkering heeft met een jongen.

Ik vind het een heel gave en hoopvolle ontwikkeling. ♡ Ik kan me niet voorstellen/herinneren dat daar in onze jeugd zo relaxed over gedaan werd.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Spring op 24-02-2021 14:50:31 ]
pi_198180854
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:41 schreef trui het volgende:

[..]

Staat de zon er de hele dag op?
Ja zo ongeveer wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198180864
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:03 schreef PippenScottie het volgende:
Heeft iemand leren-fietsen-tips?

We hadden bij onze oudste de zijwieltjes er een keer afgehaald toen ze vier was en ze ging direct.

De jongste proberen we al een tijd te leren fietsen, maar ze verkrampt helemaal. Ze knijpt in de rem, gaat scheef hangen op haar fiets en/of haalt haar voeten van de trappers.
Met zijwieltjes rijdt ze soepel en snel, maar het lukt maar niet om haar los te laten fietsen.

Ze is net zes en het begint wat mij betreft nu echt wel tijd te worden.
Hier precies zo (al heeft onze fiets geen zijwieltjes, maar hij kan wel goed op de loopfiets). Ik durfde zelf ook niet goed te fietsen, die knop ging pas om toen ik 7 was. Ik zou zeggen, geef het de tijd. Onze jongste is met alle grof motorische dingen flink later dan de oudste. Ik herinner me dat ik zelf vooral heel geīrriteerd was als iemand zei dat ik 'nu toch echt wel zou moeten kunnen fietsen'. Dat was niet bepaald helpend.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_198180865
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:21 schreef PippenScottie het volgende:
Ik lees dat je leren fietsen niet echt kan afdwingen. Het kind moet er ook klaar voor zijn. Ik probeer met tussenpozen van een paar maanden steeds weer opnieuw een tijdje en dan laat ik het weer rusten. Het baart me toch wel een beetje zorgen.
Bij ons ging het exact hetzelfde :Y uiteindelijk was mijn zoon ook ruim 6 toen hij op een dag zo wegfietste. Dat was overigens met opa, dus misschien is 'vreemde ogen dwingen' nog een idee?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198180884
quote:
17s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Onze gasfles zit vastgebonden in de keuken die inderdaad ook achteraan de vouwwagen hangt.

En dankje, je maakt mijn zin om op vakantie te gaan met de klapkar nu alleen maar erger :* Campings zijn al geboekt voor dit jaar *O*
Wij nu dus ook. Zij wilde hem in de achterbak of in 1 van de kratten van de vouwwagen. Nu dus inderdaad gewoon op zijn plekje in de keuken, vastgesnoerd en uitgedraaid. Rest van de keuken stouwen we vol handdoeken dus hij heeft een bumper;)
Wel kwam pas uit de keuring en onderhoud dat alle gasslangen en aanverwanten vervangen moesten worden..... Oeps.
pi_198180891
Bij mij als klein kind was het leren fietsen vooral vertrouwen winnen. Ik kon het allang, maar durfde alleen als mijn moeder de bagagedrager vast had en achter me aan rende. :') Kan me niet herinneren dat ze iets speciaals gedaan hebben, vooral een kwestie van geduld. Maargoed, ik fietste dus wel zonder zijwieltjes, alleen met moeder.
pi_198180902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:45 schreef trui het volgende:

[..]

je kunt evt. de trappers er afhalen, zodat ze het eerst een tijd als loopfiets kan gebruiken en daarmee het vertrouwen op haar evenwichtsgevoel weer terugkrijgt.

En verder is het heel wisselend inderdaad hoe snel kinderen dit leren. Onze jongste heeft er ook heeel lang over gedaan, ze kon het echt pas met een jaar of 11. Daar hebben we op een gegeven moment echt fietsles voor geregeld want we konden haar zelf niet meer houden. Die man haalde dus meteen haar trappers eraf en ging even met haar op pad. Diezelfde middag kon ze fietsen. :o (hij is nog wel een paar keer terug gekomen hoor, om bochtjes te oefenen e.d.).

Zij had meer dan gemiddeld moeite met automatiseren van bepaalde motorische vaardigheden. Dat was ook te zien bij zwemles, ze heeft ook jaren over haar A-diploma gedaan. Leren zwemmen schijnt vaak parallel te lopen met leren fietsen, omdat het op een vergelijkbare manier een beroep doet op het kunnen uitvoeren van een paar verschillende (geautomatiseerde) motorische vaardigheden tegelijkertijd.
Wat interessant! Het klinkt wel heel herkenbaar inderdaad. Zwemles ging ook nog niet fantastisch, na ca. een jaar zit hij nog steeds in badje 1. Maar goed, er was ook weinig continuīteit het afgelopen jaar...
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_198180989
Ik was 3 dagen met de kinderen op pad. Last-minute een airbnb huisje geregeld als verrassing. Voor het eerst dat ik zonder vriend weg was voor meerdere dagen, dat vond ik stiekem best spannend. Maar het was echt heel tof! Bij het huisje waren schapen en kippen en een trampoline, dat is meestal wel genoeg om ze lekker bezig te houden :P. Zelf was ik toch wel veel 'bezig', dus echt uitgerust ben ik niet, maar dat geeft niet. Vriend heeft lekker kunnen werken en ik hoefde niet op mijn tenen te lopen om dat mogelijk te maken :+. Dat gaf wel lucht even.

En net kreeg ik bericht dat de badkamerverbouwing over ca. 2 weken gaat starten *O*. Heel fijn maar ik zie er ook enorm tegenop. oO<

/dagboek
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_198181126
Mijn zoon had in groep 2 al A, B en C, dus die vlieger gaat hier niet op. Bij hem gaat het meer over angst om te vallen en vertrouwen in zijn eigen kunnen. Hij doet dat als zijn hele leven, hij rolde met nog geen 3 maanden van rug naar buik maar pas 2 maanden later terug, dan moet je immers je achterover laten vallen. En met 10 maanden racete hij achter een loopkar door de kamer maar pas 4 maanden later durfde hij los te lopen. Met fietsen dus net zo. Past ook helemaal bij zijn karakter trouwens O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2021 @ 14:39:44 #103
426493 crew  PippenScottie
pi_198181285
Dank voor alle fiets-tips.
Het is ook fijn om te horen dat wij niet de enige zijn met deze struggles.
  woensdag 24 februari 2021 @ 14:47:37 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198181377
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:38 schreef trui het volgende:

[..]

maar het moet in je keukenla toch wel soort bij soort terecht komen? Dus of je het ordenen nou voor of na de vaatwasser doet, wat maakt het uit?
Nee, ik vind 'alles in het mandje plempen' en als het schoon en droog is per soort daaruit vissen echt veel sneller dan uitgezocht per soort in de besteklade en dan netjes erin leggen. De eventuele paar seconden tijdwinst bij uitruimen wegen dan niet op tegen de extra tijd bij inruimen. Maar ieder z'n ding hoor, het is duidelijk heel persoonlijk...

En ik heb m'n zinnen gezet op een weekje zee in september of oktober. Gelukkig heb ik subtiel bij mijn schoonouders gedropt dat ze best mee mogen (dat is soort van traditie), maar dan wel in aparte huisjes. Ik ben die constante drukte voor prul zķ beu. Ze laten haar geen minuut met rust, bemoeien zich overal mee (denk: 'prul, je moet wel eten hoor, anders blijf je altijd een klein meisje' terwijl wij vinden dat borden niet per se leeg hoeven of 'prul, je kunt best zelf glijden' terwijl ze onderaan de trap staat te huilen en het met eerst een paar keer helpen wél prima gaat) en maken tot ver na middernacht herrie door lekker te kletsen, lege wijn- en bierflessen in kratjes te mikken, tv te kijken enz. En laat dat in een gehorig vakantiehuisje nou niet ideaal zijn. Dus aparte huisjes it is _O_
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198181390
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:16 schreef Phaidra het volgende:
Ik was 3 dagen met de kinderen op pad. Last-minute een airbnb huisje geregeld als verrassing. Voor het eerst dat ik zonder vriend weg was voor meerdere dagen, dat vond ik stiekem best spannend. Maar het was echt heel tof! Bij het huisje waren schapen en kippen en een trampoline, dat is meestal wel genoeg om ze lekker bezig te houden :P. Zelf was ik toch wel veel 'bezig', dus echt uitgerust ben ik niet, maar dat geeft niet. Vriend heeft lekker kunnen werken en ik hoefde niet op mijn tenen te lopen om dat mogelijk te maken :+. Dat gaf wel lucht even.

En net kreeg ik bericht dat de badkamerverbouwing over ca. 2 weken gaat starten *O*. Heel fijn maar ik zie er ook enorm tegenop. oO<

/dagboek
Heerlijk!!
En met die badkamer komt het echt wel goed! Hoe lang verwachten ze bezig te zijn?


Met een beetje gelukt komt de bank volgende week of de week erna. Zou eigenlijk in week 2 komen, maar de fabriek was stilgelegd.

Vanmorgen voor tuintegels gekeken.. pff wat een keus. We willen wel keramiek, maar zijn nog niet helemaal uit de kleur.

Wij zijn kindloos tot vrijdag. De meiden zijn vanmorgen op de fiets naar mijn moeder gegaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198181441
Heerlijk Vicky!!
Hoop dat mijn kinderen ook snel weer kunnen gaan logeren.

Na lange quarantaine en covid kinderen alles weer terug naar ‘normaal’ hier. Ben best gefrustreerd want we zijn eindelijk zo ver om een huis te kopen, mega veel geld wat uitgegeven gaat worden..., maar geen huis te vinden. Heb op zich best wel geduld maar merk dat ik hier onrustig van word.
Met een meidenkwartet
pi_198181460
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Omdat je steeds heen en weer moet lopen naar je bestekla, in plaats van het mandje boven de la op het aanrecht te planten.
Ohja. Als je keuken zo is, dan is dat onhandig. :Y
Onze vaatwasser staat tegenover de besteklade van de keuken. Ik hoef mij dus alleen maar een halve cirkel om te draaien.
pi_198181511
Ik heb nooit een besteklade gehad. Denk dat mijn man dat fantastisch zou vinden. Ik ben team: gooi alles er maar in. Vw uitladen doen de kinderen.
Met een meidenkwartet
  woensdag 24 februari 2021 @ 15:01:09 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198181530
Nou hadden wij in ons oude huis een enorm kleine keuken, maar de besteklade van de vaatwasser kon er ook gewoon uitgetild worden? Indien je een landhuiskeuken hebt waar je een marathon moet lopen om van de vaatwasser naar de keukenlade met het bestek te lopen :+
Ik zal die functie in ons nieuwe huis dus idd wel gaan gebruiken :')
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198181538
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

Heerlijk!!
En met die badkamer komt het echt wel goed! Hoe lang verwachten ze bezig te zijn?

Met een beetje gelukt komt de bank volgende week of de week erna. Zou eigenlijk in week 2 komen, maar de fabriek was stilgelegd.

Vanmorgen voor tuintegels gekeken.. pff wat een keus. We willen wel keramiek, maar zijn nog niet helemaal uit de kleur.

Wij zijn kindloos tot vrijdag. De meiden zijn vanmorgen op de fiets naar mijn moeder gegaan.
De verwachting is 3 weken. Maar eerlijk gezegd denk ik wel dat het uitloopt. Er moet best veel omgelegd worden, niet alleen badkamer maar ook de toilet beneden wordt verplaatst.

Moeilijk kiezen he! Ik ben er ook heel slecht in. Naarmate er meer keus is, wordt het alleen maar moeilijker. En hopelijk is de bank er snel!

@Cathmar dat lijkt me ook heel frustrerend ja. Hopelijk komt er toch snel iets leuks vrij!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_198181635
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De verwachting is 3 weken. Maar eerlijk gezegd denk ik wel dat het uitloopt. Er moet best veel omgelegd worden, niet alleen badkamer maar ook de toilet beneden wordt verplaatst.

Moeilijk kiezen he! Ik ben er ook heel slecht in. Naarmate er meer keus is, wordt het alleen maar moeilijker. En hopelijk is de bank er snel!

@:Cathmar dat lijkt me ook heel frustrerend ja. Hopelijk komt er toch snel iets leuks vrij!
Ik hoop dat het voorspoedig verloopt.

Keuzestress is verschrikkelijk. Dat hadden wij toen met de badkamer heel erg. Dachten dat we het wisten, toen zei iemand dat we ook eens bij Jan Groen moesten gaan kijken.. nou dan weet je het echt niet meer..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198181648
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:53 schreef Cathmar het volgende:
Heerlijk Vicky!!
Hoop dat mijn kinderen ook snel weer kunnen gaan logeren.

Na lange quarantaine en covid kinderen alles weer terug naar ‘normaal’ hier. Ben best gefrustreerd want we zijn eindelijk zo ver om een huis te kopen, mega veel geld wat uitgegeven gaat worden..., maar geen huis te vinden. Heb op zich best wel geduld maar merk dat ik hier onrustig van word.
Oeh dat lijkt me ook klote!! Hopelijk vinden jullie snel iets!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198181756
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:06 schreef exode het volgende:

[..]

Wij nu dus ook. Zij wilde hem in de achterbak of in 1 van de kratten van de vouwwagen. Nu dus inderdaad gewoon op zijn plekje in de keuken, vastgesnoerd en uitgedraaid. Rest van de keuken stouwen we vol handdoeken dus hij heeft een bumper;)
Wel kwam pas uit de keuring en onderhoud dat alle gasslangen en aanverwanten vervangen moesten worden..... Oeps.
Hahaha oeps. Nou, dat zijn dingen die manlief dan wel netjes checkt en regelt gelukkig. Welke klapper hebben jullie ook alweer?
pi_198182308
quote:
17s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha oeps. Nou, dat zijn dingen die manlief dan wel netjes checkt en regelt gelukkig. Welke klapper hebben jullie ook alweer?
Trigano Odyssee.
Wij weten nog niet of we hem gaan houden of toch gaan verkopen. Ik ben wel team kamperen met die kinderen maar irriteer me vaak mateloos aan medekampeerders. Dat laatste ligt aan mij dus wie weet toch een andere manier van vakantie vieren zoeken.
pi_198182857
quote:
17s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Onze gasfles zit vastgebonden in de keuken die inderdaad ook achteraan de vouwwagen hangt.

En dankje, je maakt mijn zin om op vakantie te gaan met de klapkar nu alleen maar erger :* Campings zijn al geboekt voor dit jaar *O*
Wat zijn de plannen? :)

Wij hebben in november ook een vouwwagen gekocht. Nu al zoooo'n zin in O+
pi_198182985
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:00 schreef exode het volgende:

[..]

Trigano Odyssee.
Wij weten nog niet of we hem gaan houden of toch gaan verkopen. Ik ben wel team kamperen met die kinderen maar irriteer me vaak mateloos aan medekampeerders. Dat laatste ligt aan mij dus wie weet toch een andere manier van vakantie vieren zoeken.
Oh ja, soms heb je echt pech. Ik heb vorig jaar een buurjochie enorm op zijn falie gegeven toen hij met een pistooltje met van die plakpijltjes op M richtte, omdat M aan zijn step zat (for the record, M was 1,5). Moeder zat op haar mobiel te koekeloeren en zei niks.
Ik had helemaal niks met die mensen. Dikke caravan, met airco en een mover. Die kerel stond met zijn opgepompte borst en neus in de lucht heel stoer zijn caravan te parkeren (half in de bosjes :D). In de voortent stonden twee airfryers, een magnetron en mini-oven. Twee kinderen van 7 en 5 en een meisje van 2 op een dreumes veld. Die jochies konden geen kant op en gingen van verveling andere kinderen irriteren.
Maar aan de andere kant stonden hele leuke mensen en dat zijn nu enorme goede vrienden O+

Net als in de sauna: ik negeer zo veel mogelijk de mensen om mij heen. Als ik er acht op ga slaan dan irriteer ik me de hele dag mateloos.
pi_198183216
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:52 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Oh ja, soms heb je echt pech. Ik heb vorig jaar een buurjochie enorm op zijn falie gegeven toen hij met een pistooltje met van die plakpijltjes op M richtte, omdat M aan zijn step zat (for the record, M was 1,5). Moeder zat op haar mobiel te koekeloeren en zei niks.
Ik had helemaal niks met die mensen. Dikke caravan, met airco en een mover. Die kerel stond met zijn opgepompte borst en neus in de lucht heel stoer zijn caravan te parkeren (half in de bosjes :D). In de voortent stonden twee airfryers, een magnetron en mini-oven. Twee kinderen van 7 en 5 en een meisje van 2 op een dreumes veld. Die jochies konden geen kant op en gingen van verveling andere kinderen irriteren.
Maar aan de andere kant stonden hele leuke mensen en dat zijn nu enorme goede vrienden O+

Net als in de sauna: ik negeer zo veel mogelijk de mensen om mij heen. Als ik er acht op ga slaan dan irriteer ik me de hele dag mateloos.
We kamperen sinds 2015 met de vouwwagen. Op een gegeven moment moet je de conclusie trekken dat het aan jezelf ligt ipv aan de anderen. :)
Nou hebben we ook aso's meegemaakt hoor maar dat waren uitzonderingen.

Ik wil stilte als ik slaap, dat gaat niet zo goed samen met kamperen. En wij gaan nooit naar campings met animatie etc dus we zoeken de campings wel uit op kleinschalig en rustig.
pi_198183502
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:00 schreef exode het volgende:

[..]

Trigano Odyssee.
Wij weten nog niet of we hem gaan houden of toch gaan verkopen. Ik ben wel team kamperen met die kinderen maar irriteer me vaak mateloos aan medekampeerders. Dat laatste ligt aan mij dus wie weet toch een andere manier van vakantie vieren zoeken.
Herkenbaar.
Zogezegde natuurcampings of kleine boerderij campings komt vaak ander volk op af dan de massa en familie campings
pi_198184312
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:00 schreef exode het volgende:

[..]

Trigano Odyssee.
Wij weten nog niet of we hem gaan houden of toch gaan verkopen. Ik ben wel team kamperen met die kinderen maar irriteer me vaak mateloos aan medekampeerders. Dat laatste ligt aan mij dus wie weet toch een andere manier van vakantie vieren zoeken.
Owja, nu weet ik het weer.

Wel jammer dat je je daar aan irriteert. Wij zitten nu nog voor de schoolvakanties, dat scheelt wellicht ook nog wat maar afgelopen jaar de laatste week op de berenkuil was ook uhm, interessant :X

@Peacefull, welke hebben jullie? We gaan naar Bij Ons in Groesbeek en naar de Lemeler Esch in Lemele. Kleine, groene kindvriendelijke campings. Die laatste heeft wel wat animatie, maar meer scouting-stijl. En we staan daar op het tenten-en-vouwwagens-veld *O*
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:38:34 #120
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_198184538
Ik heb ook een hekel aan mensen en vooral hun lawaai, maar gelukkig nog nooit last gehad van mensen en al helemaal niet ‘s avonds of in de nacht! We kiezen altijd kleinschalige natuurcampings. En ik houd van privacy dus grote plekken en het liefst nog redelijk beschut ook.
Dit jaar een week een huisje geboekt in Nederland. voor ¤1.700,- :X 8)7
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_198185414
Ik hou van kamperen, mijn man niet :( het huidige plan is dit jaar een roadtrip door Nederland te maken in de zomer (het originele plan was eigenlijk een roadtrip door Utah dit jaar), maar mijn man wil dus niet kamperen maar gewoon midweken/weekenden naar huisjes. Ik gok dus dat dat uiteindelijk niet doorgaat vanwege de krent in mij :@ De 5-persoons ouwe camper van m’n ouders lenen en dan kamperen wil hij niet.

Maar goed, in theorie hebben we genoeg andere dingen gepland staan, wat daarvan door kan gaan zien we dan wel weer.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 februari 2021 @ 20:05:53 #122
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_198186296
Vouwwagen O+ We hebben een Camplet Apollo Lux uit 1994 in grijs en roooooozzzzuhhhhh :') gekocht in 2010 en er sindsdien elk jaar mee weggeweest, behalve afgelopen zomer. We zoeken de camping er wel op uit, niet te groot en niet te veel animatie inderdaad. Nu al helemaal niet meer, die animatie. Een zwembad is wel een vereiste.

In Frankrijk kan ik Flower campings van harte aanraden, in het bijzonder La Châtaigneraie in Anneyron (Drôme) en Longchamp in Saint Lunaire (Bretagne).
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_198186325
Team besteklade *O* meer ruimte onderin en je hebt heb geen bakje vol vorken die in elkaar of dat bakje vasthaken.

En je kan het in de lade alvast sorteren en in een grijp alle messen oid pakken.

In hoogte verstelbare lades zijn wel fijn :Y

Edit: oh dit was al van de vorige pagina :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198186469
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Team besteklade *O* meer ruimte onderin en je hebt heb geen bakje vol vorken die in elkaar of dat bakje vasthaken.

En je kan het in de lade alvast sorteren en in een grijp alle messen oid pakken.

In hoogte verstelbare lades zijn wel fijn :Y

Edit: oh dit was al van de vorige pagina :')
Ja we zijn nu weer bij welke klapkar heb je :P

Team bestekmandje overigens.

En een Kavango game drive XL van Aart Kok. Eind 2019 gekocht. Top ding ^O^
  woensdag 24 februari 2021 @ 20:16:12 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198186493
quote:
17s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:24 schreef douche-eendje het volgende:

@:Peacefull, welke hebben jullie? We gaan naar Bij Ons in Groesbeek en naar de Lemeler Esch in Lemele. Kleine, groene kindvriendelijke campings. Die laatste heeft wel wat animatie, maar meer scouting-stijl. En we staan daar op het tenten-en-vouwwagens-veld *O*
Ik vond de Lemeler Esch heel leuk maar niet klein! Al hangt het misschien van je referentiekader af.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198186789
quote:
17s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:14 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja we zijn nu weer bij welke klapkar heb je :P

Team bestekmandje overigens.

En een Kavango game drive XL van Aart Kok. Eind 2019 gekocht. Top ding ^O^
Geen klapkar hier, ik weet niet of ik heel enthousiast wordt van kamperen met een peuter. Ik erger me soms wat teveel aan anderen :@ en vind dingen snel vies, dus ik denk dat het geen match zal zijn.

Overigens als kind/student wel vaak gekampeerd :Y en dat vond ik altijd wel tof. Maar nu zie ik het mezelf nog niet echt doen, lijkt me niet echt ontspannen ofzo. (Hoewel ik het idee van "op vakantie kun je ontspannen" meteen heb kunnen schrappen na de eerste vakantie met kapitein :') ). Andere omgeving ed is lekker, maar echt ontspannen, nah. Hard werken vond ik het :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198186814
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:16 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik vond de Lemeler Esch heel leuk maar niet klein! Al hangt het misschien van je referentiekader af.
Ik ben van alles gewend aan campings inmiddels. Van heel mini tot 500 plaatsen :'). Ik ben heel benieuwd wat onze ervaring daar gaat zijn
pi_198187043
Ik kampeerde wel zonder kinderen maar sinds Melba er is huren we meestal ergens een huisje (meestal niet op een park, behalve in Zweden twee jaar geleden)

Dit jaar geen vakantie geboekt. Ik word niet gelukkig van Nederlandse huisjesparken en alles is zo duur hier :@ en buitenland zie ik nog niet gebeuren (komt ook een baby in maart dus dat is ook nog wel een dingetje)
Kwak
pi_198187152
Team muren-tussen-mij-en-andere-mensen :+

We hebben net een weekje CenterParcs geboekt voor begin september. Prénatal korting dus was maar een beetje duur. Het is niet mijn favoriete vakantie maar we boeken nu liever niet buiten Nederland. Anderzijds zou ver rijden met de kotsfontein achterin ook verre van ideaal zijn.
pi_198187186
ohja zet voor mij ook maar een streepje bij bestekla.
Je krijgt er zo veel ruimte voor terug.

Of je moet een uge keuken hebben, maar anders is het graai messen - een stap/half draai in je bestelka... graai vorken, lepels, rommel la zut en klaar.
Zon bestek mandje loopt ook te druipen als ie net klaar is, moet je ook opvegen. Win je geen tijd mee.
  woensdag 24 februari 2021 @ 20:51:10 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198187217
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:16 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik vond de Lemeler Esch heel leuk maar niet klein! Al hangt het misschien van je referentiekader af.
Dat vond ik ook een super leuke camping en ik haat kamperen. (No worries, we kwamen er alleen even lunchen :+).
Ik heb voor het eerst in jaren echt geen idee wat te doen deze zomervakantie. Iets in Nederland, sowieso.
KuikenGuppy
pi_198187226
Ik heb er niet zoveel behoefte aan om voor de hoofdprijs in Nederland een huisje te boeken terwijl we daar eigenlijk niet zo gelukkig van worden :N

Wat ik wel nog tof zou vinden is een camper huren als ze landsgrenzen weer open gaan. En dan niet naar campings maar wildkamperen :Y wel de vrijheid, lekker met z'n drietjes, maar geen tetterende buren en opgedwongen sociaal gedoe ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 24 februari 2021 @ 20:52:42 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198187243
Oh en voor de statistieken: ik was team bestekmandje, maar ben compleet om naar besteklade. Ik word heel zen van het netjes op volgorde leggen van het bestek O+.
KuikenGuppy
pi_198187250
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:52 schreef Burdie het volgende:
Oh en voor de statistieken: ik was team bestekmandje, maar ben compleet om naar besteklade. Ik word heel zen van het netjes op volgorde leggen van het bestek O+.
Ja O+ lekker mindful rijtjes maken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198187387
Wij hebben sinds 3 jaar een stacaravan op een kleine camping in Brabant en dat vind ik zo fijn! Afgelopen weekend zijn we er al geweest en we gaan alle weekenden waarin het enigszins lekker weer is. Mijn hangmat staat er, Sjaak heeft er vriendjes, er is een zwembad wat open is bij lekker weer, we zitten tussen de bossen en heide... Ik hou ervan.

Overigens ben ik heel slecht in al het sociale wat op de camping gebeurt, maar dat heeft iedereen ondertussen wel door gelukkig. Dus ze vinden het niet heel erg meer dat ik ze vaak negeer.
pi_198187389
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb er niet zoveel behoefte aan om voor de hoofdprijs in Nederland een huisje te boeken terwijl we daar eigenlijk niet zo gelukkig van worden :N

Wat ik wel nog tof zou vinden is een camper huren als ze landsgrenzen weer open gaan. En dan niet naar campings maar wildkamperen :Y wel de vrijheid, lekker met z'n drietjes, maar geen tetterende buren en opgedwongen sociaal gedoe ^O^
Dat hebben mn broertje en schoonzusje afgelopen zomer gedaan met hun 2jarige peuter, in Noorwegen en Zweden. Was een aanrader ;).
pi_198187445
quote:
17s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat hebben mn broertje en schoonzusje afgelopen zomer gedaan met hun 2jarige peuter, in Noorwegen en Zweden. Was een aanrader ;).
Zoiets lijkt me heerlijk 🥰 denk ook wel dat dat tegen de zomer wel weer kan, maar dat nu al reserveren vind ik niet zo'n tof idee ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198187489
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Zoiets lijkt me heerlijk 🥰 denk ook wel dat dat tegen de zomer wel weer kan, maar dat nu al reserveren vind ik niet zo'n tof idee ;(
Zij hebben echt een maand van tevoren geloof ik alles geregeld. Typisch iets voor hun :P.
pi_198187741
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben sinds 3 jaar een stacaravan op een kleine camping in Brabant en dat vind ik zo fijn! Afgelopen weekend zijn we er al geweest en we gaan alle weekenden waarin het enigszins lekker weer is. Mijn hangmat staat er, Sjaak heeft er vriendjes, er is een zwembad wat open is bij lekker weer, we zitten tussen de bossen en heide... Ik hou ervan.

Overigens ben ik heel slecht in al het sociale wat op de camping gebeurt, maar dat heeft iedereen ondertussen wel door gelukkig. Dus ze vinden het niet heel erg meer dat ik ze vaak negeer.
Je verhuurd hem niet? ;)
Wij moeten in de meivakantie ons huis uit.

Iemand nog een betaalbare tip qua huisjes oid.
pi_198187809
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Zoiets lijkt me heerlijk 🥰 denk ook wel dat dat tegen de zomer wel weer kan, maar dat nu al reserveren vind ik niet zo'n tof idee ;(
En toch zit ik nadat ik dit poste te dromen op camptoo :@ :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:30:51 #141
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198187986
Nou mijn zus ging drie jaar geleden met een camper door de states met de kinders, en de hele schoonfamilie. Ze waren toen 13 11 en 9, je zou denken, supercool, Yosimite, Grand Canion etc. Kids echt alleen maar janken. Te warm, teveel rijden, niet elke dag douchen, ze vonden het de hel. Ze kunnen er nog uren over klagen, luxepaardjes. Ze vond het zelf wel heel leuk, haar vriend vond het ook niks want niet overal wifi :')
Toch durfde ze het aan om het jaar daarna met ze naar de Molukken te gaan. Dat was pas basic, daar vond alleen haar vriend het niks op Ceram zonder wifi en met de moskee die midden in de nacht je je bed uit tetterde. Ambon vonden ze te gek, achter op brommers met iedereen mee crossen zonder helm en zo.
Mijn ouders hadden vroeger een stacaravan en een klepwagen, maar dat deden ze met ons broertje, wij bleven dan lekker alleen thuis, ze waren in de weekenden nooit thuis, win win.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198188123
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:19 schreef F_r het volgende:

[..]

Je verhuurd hem niet? ;)
Wij moeten in de meivakantie ons huis uit.

Iemand nog een betaalbare tip qua huisjes oid.
Haha misschien wel in de tweede week van de meivakantie. Dan willen we misschien wel naar zee.
pi_198189490
Wij gaan dus alleen naar kleine campings zonder gedoe erop. 2 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk geweest met maar 8 kampeerplekken. Daar hebben we het eerste jaar echt zo ontzettend veel lol gehad. Daar was het doodstil na 22:00 :) :) Maar het tweede jaar hadden we buren die bijna onder onze luifel waren gaan staan en elke avond de radio aan hadden. Ze zijn na een week 'weggestuurd' vanwege de vele klachten. Daarna was het weer fijn.

Vorig jaar naar camping Lolotte geweest. Echt een hele mooie rustige camping. Maar ik irriteerde me dood aan de spelende kinderen buiten om 07:00 en de ouders die elke avond tot ver in de nacht bij de kampvuren zaten. Dat ging allemaal zonder muziek, zonder gegil etc, kortom hele normale kampeergeluiden.

It's really me. Daar kan ik me prima overheen zetten totnogtoe omdat de kinderen het echt waanzinnig vinden en mijn vriendin ook. Ik vind ook bijna alles aan kamperen leuk, maar als ik slaap moet het gewoon stil zijn.
Dat is mijn afwijking geloof ik, we wonen nu ook in een hele stille straat. Heerlijk.

Oh 2 jaar geleden stonden we wel op een baggercamping. Maar 20 plekken, geen animatie, geen bar, gewoon niets. Top!
Helaas zat het vol mensen die daarom zelf maar feestjes gingen bouwen. Vooral onze buurvrouw vond 01:00 een prima tijd om te stoppen met drinken, zingen, heeeeel hard praten en filmpjes kijken op het hoogste volume. Zelfs mijn vriendin irriteerde zich, dan ga je ver hoor.
  woensdag 24 februari 2021 @ 23:15:58 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198190295
Gratis tip van trui: het is 'ik erger me' of 'dat irriteert me'. 8-)
(maar dus niet 'ik irriteer me' - of je moet je rot ergeren aan jezelf. :P )
in de haak.
pi_198190500
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:29 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Geen klapkar hier, ik weet niet of ik heel enthousiast wordt van kamperen met een peuter. Ik erger me soms wat teveel aan anderen :@ en vind dingen snel vies, dus ik denk dat het geen match zal zijn.

Overigens als kind/student wel vaak gekampeerd :Y en dat vond ik altijd wel tof. Maar nu zie ik het mezelf nog niet echt doen, lijkt me niet echt ontspannen ofzo. (Hoewel ik het idee van "op vakantie kun je ontspannen" meteen heb kunnen schrappen na de eerste vakantie met kapitein :') ). Andere omgeving ed is lekker, maar echt ontspannen, nah. Hard werken vond ik het :@
Daarom ben ik ook zo blij dat we ieder jaar naar Hongarije kunnen. Daar zijn mijn schoonouders en meer familie/vrienden ook altijd, dus dan heb ik daadwerkelijk af en toe mijn handen vrij.
Afgelopen jaar was mijn schoonvader alleen daar en zijn vrienden van ons een weekje langsgekomen. Heeft schoonvader zelf een avondje voorgesteld om op te passen en konden wij met z’n 4 uit eten. Heerlijk O+

Ik hoop echt zķ dat we dit jaar weer kunnen. Qua coronagevaar geloof ik het daar wel. 100 inwoners in het dorp en de grotere stad in de buurt is nog een flink dorp in Nederlandse begrippen :D
Afgelopen maand had de burgemeester/buurman als eerste van het hele dorp een besmetting.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 25 februari 2021 @ 08:32:56 #146
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198192482
Wij gaan sinds een aantal jaar naar een kleinschalige camping in de Ardennen. Ligt in een vallei, aan een rivier, echt bloedmooi. O+ Gerund door een echtpaar dat vooral de natuur in ere wil laten daar. Geen animatieteams - daar heb ik een gloeiende hekel aan -, er mogen geen groepen mensen komen dus geen hordes bezopen irritantjes, en ze hebben blokhutten met echte bedden wat mijn rug heel fijn vindt. Ik hoop zo dat we dit jaar weer mogen. O+
  donderdag 25 februari 2021 @ 09:07:46 #147
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198192808
Heb je een linkje nanu?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 25 februari 2021 @ 09:20:18 #148
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198192956
Wij hebben een huis met prive faciliteiten geboekt voor de zomer in de ardennen.
Als er maar geen mensen zijn en zoveel mogelijk prive vind ik het best.
pi_198193083
Ik heb een gespleten persoonlijkheid hoor, ik houd dus wel echt van het campingleven. Overal een beetje ouwehoeren, de kinderen die overal en nergens rondhangen, de gezelligheid, alles.

Maar ik zou graag geluidsisolatie in mijn vouwwagen willen ;)
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:11:05 #150
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198193708
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Heb je een linkje nanu?
https://www.campingmaka.be
pi_198195561
quote:
17s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:24 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Owja, nu weet ik het weer.

Wel jammer dat je je daar aan irriteert. Wij zitten nu nog voor de schoolvakanties, dat scheelt wellicht ook nog wat maar afgelopen jaar de laatste week op de berenkuil was ook uhm, interessant :X

@:Peacefull, welke hebben jullie? We gaan naar Bij Ons in Groesbeek en naar de Lemeler Esch in Lemele. Kleine, groene kindvriendelijke campings. Die laatste heeft wel wat animatie, maar meer scouting-stijl. En we staan daar op het tenten-en-vouwwagens-veld *O*
Wij hebben een Raclet Safari uit 2020. Vorige zomer zijn we nog met ons 4 persoons tentje geweest, maar met een dreumes van ruim 1,5 was dat af en toe best pittig, krap en koud.

Lemeler Esch ligt hier letterlijk om de hoek joh :D Ik woon in de grotere, toeristische stad vlakbij ;) De andere ken ik niet, die ga ik eens Googlen.
Wij gaan dit jaar juist wel naar wat grotere campings, op verzoek van manlief. In mei proberen we de vouwwagen hier in de buurt uit (De Kleine Wolf) en in de zomer staan we op Hof van Domburg. Ik ben nu al bang voor de massa :') Maar we staan naast vrienden, dus dat zal ongetwijfeld gezellig worden :)
pi_198196366
Ik werk in het onderwijs dus zelfs toen Melba nog niet leerplichtig was zaten wij vast aan schoolvakanties. Die CP kortingen kunnen dus ook nooit...

Het fijne aan een huis huren buiten een park vind ik idd de privacy en het gevoel dat je gewoon even ergens anders woont. In het buitenland ook vaak veel goedkoper dan in Nederland trouwens.

We hebben via AirBnB in de Ardennen geboekt toen, via een Engelse huisjessite in Noord-Engeland, via een Deense huisjessite in Denemarken en de langere rondreis in Zweden en Denemarken was de uitzondering, wel op parken en via Scanbrit (en nog een losse Landal in Denemarken) maar die parken in Zweden vind ik echt heeel anders dan in Nederland. Dat zouden we wel nog een keer doen, maar dan een andere route.

Twee jaar geleden in NL gebleven, goedkoop een stacaravan / chalet op een heel klein park bij Haaksbergen, en vorig jaar niet weg. Vind het wel jammer dat we misschien dit jaar weer niet gaan maar durf echt nog niks te boeken....
Kwak
pi_198196691
Ik durf ook nog niet aan vakantie te denken. Vorig jaar ook niet geweest. Normaal zijn wij van de rustige huisjes met veel ruimte in Denemarken of Duitsland.

Ik moest vanochtend mijn auto laten afslepen ;( Ben benieuwd wat het oordeel van de garage gaat zijn, de pechhulp kreeg hem niet aan de praat. Ik vrees dat daar mijn toekomstig vakantiegeld gaat, ķf de auto zelf.
pi_198197476
Wij boeken nog maar niks. Mijn man heeft wel vrij 3 weken in de zomervakantie.
Ik vind het wel prima om thuis te blijven. Aan de andere kant ben ik ook een beetje bang dat de drempel om wel weer op vakantie te gaan er niet lager van wordt.
Ik vind op vakantie gaan lastig zullen we maar zeggen en we hebben heel wat jaren compromissen gesloten, maar mijn man wil ook wel wat verder dan hier in de provincie.
Dat deden we 2 jaar terug, net over de grens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De volgende vakantie moet beter gaan, no pressure :X
Mocht iemand nog briljante tips hebben om relaxed op vakantie te gaan... maar ik heb de gouden formule die bij mij werkt nog niet gevonden.
Het is niet zo dat ik nergens heen wil, maar ik vind het wel ontzettend lastig om van huis te gaan.
En zo met de vakantie nog ver weg kan ik ook echt wel dingen bedenken die ik zou willen, maar als het zo ver is dan draai ik het het liefst allemaal terug en blijf thuis :X
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 25 februari 2021 @ 14:42:11 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198197902
Heb je dan zo'n heimwee? Of waar zit het probleem 'm in?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198198454
@Nijna, wat ik hier regelmatig tegen kom:
1 partner met kinderen op vakantie, ander blijft thuis
2 zie 1, maar dan komt er partner die thuis blijft af en toe langs
3 tig jaar hetzelfde huisje, of dezelfde caravan
4 vooraf op een locatie gaan kijken hoe de sfeer/prikkels e.d. zijn
5 vooraf programma van activiteiten met ruimte om bij te komen voor iedereen
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_198200165
Voor ons is komende zomer ook nog spannend, Zweden staat nog geboekt. Als dat niet doorgaat en we ons geld niet terugkrijgen is het sowieso met de vouwwagen, wsl Nederland.
We denken er wel aan om de vouwwagen vanaf de meivakantie op een camping te zetten in Nederland.
pi_198200301
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:42 schreef Tink89 het volgende:
Heb je dan zo'n heimwee? Of waar zit het probleem 'm in?
Een beetje heimwee, maar als ik alleen ga (althans toen ik ooit alleen een weekend weg was) dan heb ik er minder last van.
Weggaan van huis, vind ik een ding op zich.
Dingen niet zo goed los kunnen laten, me overal ontzettend verantwoordelijk voor voelen en een vleugje autisme helpt denk ik ook niet altijd mee.
Alhoewel ik er vroeger iets minder last van had (of ik heb dat verdrongen ;) ). Sinds ik zelf kinderen heb, heb ik er meer last van.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:21 schreef YPPY het volgende:
@:Nijna, wat ik hier regelmatig tegen kom:
1 partner met kinderen op vakantie, ander blijft thuis
2 zie 1, maar dan komt er partner die thuis blijft af en toe langs
3 tig jaar hetzelfde huisje, of dezelfde caravan
4 vooraf op een locatie gaan kijken hoe de sfeer/prikkels e.d. zijn
5 vooraf programma van activiteiten met ruimte om bij te komen voor iedereen
Mijn man wil niet echt alleen op vakantie en ik zou het loslaten ook wel lastig vinden, maar deze optie is inderdaad al wel eens voorbij te komen, net als optie 2. We hebben een paar jaar dichtbij gezeten en dan ging ik soms even naar huis.

Zelfde omgeving is misschien ook een optie, we zijn een tijdje naar dezelfde camping gegaan (glamping), maar die plek worden de kinderen misschien wat groot voor intussen. En mijn man vond het te dichtbij, die wil verder weg. Maar als we een fijn plekje zouden vinden vind ik zoiets zeker een optie.

Vooraf gaan kijken kan als het niet te ver weg is wel, soms moet je het met plaatjes doen. In het geval van onze laatste vakantie, waren de plaatjes toch echt niet van recent ;).

En dat programma heb ik ook al aan zitten denken, iets meer duidelijkheid misschien maakt dat het behapbaarder.

Bedankt voor je tips Yppy! Ik neem ze mee :* .
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 25 februari 2021 @ 17:54:51 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198201069
Een super luxe huisje huren, zou dat verschil maken, Nijna? Dat je lekker in de sauna of jacuzzi kan, of in de sunshower? O+.
KuikenGuppy
pi_198201413
Ik heb dus heel erg heimwee. Zelfs met een weekendje weg kan ik met buikpijn rondlopen, zo’n vervelend gevoel.
Maar wat mij dus helpt is inderdaad een vaste plek. De eerste keer dat we naar Hongarije gingen had ik zoveel heimwee, echt dagenlang het liefst opsluiten en huilen. Nu voelt het als thuiskomen en heb ik misschien 1 dag dat gevoel.

Wat me op dat moment zelf helpt is rust zoeken. Dus als de rest dan uit eten gaat blijf ik alleen in het huis, warm iets makkelijks op en ga een feelgood-roman lezen ofzo.

3 weken naar een onbekende camping in de zinderende hitte in Spanje, sommige mensen zou je dolgelukkig maken, ik zou na een week een enkeltje naar huis boeken :')

Wat trouwens ook wel helpt is als we een hele actieve vakantie hebben met veel verschillende bestemmingen. Dan heb ik geen tijd om heimwee te krijgen denk ik.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198201526
En de eerste keer dat ik écht verdriet heb van de maatregelen. Mijn tante is aan haar laatste tijd bezig, het lijkt nu heel snel te gaan. Ze heeft altijd met mijn oma gewoond en heeft na haar overlijden eigenlijk een beetje de oma-rol in de familie gehad.
Maar wij hebben een hele grote familie en door de huidige maatregelen kunnen we dus niet allemaal bij haar uitvaart zijn ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198201805
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:14 schreef LeSage het volgende:
Ik heb dus heel erg heimwee. Zelfs met een weekendje weg kan ik met buikpijn rondlopen, zo’n vervelend gevoel.
Maar wat mij dus helpt is inderdaad een vaste plek. De eerste keer dat we naar Hongarije gingen had ik zoveel heimwee, echt dagenlang het liefst opsluiten en huilen. Nu voelt het als thuiskomen en heb ik misschien 1 dag dat gevoel.

Wat me op dat moment zelf helpt is rust zoeken. Dus als de rest dan uit eten gaat blijf ik alleen in het huis, warm iets makkelijks op en ga een feelgood-roman lezen ofzo.

3 weken naar een onbekende camping in de zinderende hitte in Spanje, sommige mensen zou je dolgelukkig maken, ik zou na een week een enkeltje naar huis boeken :')

Wat trouwens ook wel helpt is als we een hele actieve vakantie hebben met veel verschillende bestemmingen. Dan heb ik geen tijd om heimwee te krijgen denk ik.
Kamperen in de hitte snap ik ook echt niet :D toch gruwelijk oncomfortabel
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198201824
Thuis heb je waarschijnlijk een vast ritme en structuur, in hoe verre kun je deze verder zetten op vakantie?
Als plannen helpt, doen.

Als je een Air b&b huisje huurt kun je misschien eens vragen of je een life rondleiding kunt krijgen van de eigenaren. Gewoon kletspraatje wie ze zijn en oh hier is de keuken en daar is de bank ed.
Omgeving kun je bekijken via Google maps.

De weken naar de vakantie toe ook al je zelf voorbereiden, kans dat je je zelf helemaal ziek maakt door spanning is ook niet fijn.

Oefenen? Starten met weekendje weg? Dan een lang weekend en dan een mid week? Om succes te ervaren?
Heb je een coach of therapeut die je kunt begeleiden?

Als je man niet zo van vakantie is, vinden de kinderen het wel leuk om op kamp te gaan? Dat ze toch ff weg zijn?

Helpt het als er bekenden in je huis zijn, een kennis die dan katten en planten oppas doet? Of geeft dat nog meer onrust?

Ik heb loslaten ook heel moeilijk gevonden, bang om iets te vergeten als ik weg ga. Tegenwoordig is het telefoon, portemonnee, sleutels en medicatie belangrijke spullen check. Mocht ik iets van de rest vergeten dan kun je dat altijd nog opvangen/overbruggen of kopen.
pi_198203655
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Kamperen in de hitte snap ik ook echt niet :D toch gruwelijk oncomfortabel
Met een hitte golf slaap ik dan wel weer liever in onze vouwwagen. Koelt heerlijk af 's nachts.

Wij zorgen wel altijd voor een schaduwplek.

Afgelopen zomer serieus overwogen om samen met de overburen de vouwwagen op te zetten op het grasveld van de speeltuin. Beter dan een airco :)
pi_198203877
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:17 schreef Nijna het volgende:
Wij boeken nog maar niks. Mijn man heeft wel vrij 3 weken in de zomervakantie.
Ik vind het wel prima om thuis te blijven. Aan de andere kant ben ik ook een beetje bang dat de drempel om wel weer op vakantie te gaan er niet lager van wordt.
Ik vind op vakantie gaan lastig zullen we maar zeggen en we hebben heel wat jaren compromissen gesloten, maar mijn man wil ook wel wat verder dan hier in de provincie.
Dat deden we 2 jaar terug, net over de grens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De volgende vakantie moet beter gaan, no pressure :X
Mocht iemand nog briljante tips hebben om relaxed op vakantie te gaan... maar ik heb de gouden formule die bij mij werkt nog niet gevonden.
Het is niet zo dat ik nergens heen wil, maar ik vind het wel ontzettend lastig om van huis te gaan.
En zo met de vakantie nog ver weg kan ik ook echt wel dingen bedenken die ik zou willen, maar als het zo ver is dan draai ik het het liefst allemaal terug en blijf thuis :X
Mijn formule is om zelf de tassen en auto in te pakken. Als ik dat niet doe dan heb ik echt een kut vakantie met een dagelijkse huilbui. Een week van tevoren zet ik een grote opklapkrat neer en gooi er dan in wat ik die week tegenkom en niet wil vergeten. Voor de rest zou ik het heel fijn vinden om elke keer dan de zelfde te gaan (voor part een eigen bungalow/caravan kopen) maar mijn man wil dat niet. Daarom gaat hij 2 keer in het jaar (ongeveer) met zn Pa of vrienden naar het buitenland op vakantie. De dingen doen of bekijken die hij graag wil zien. Ik vind het vaak al zo’n opgave om op vakantie te gaan dat ik vaak niet de puf heb om dingen te gaan doen. Aan de andere kant wil ik wel één keer per jaar een weekje uit huis. Zodat ik een weekje niet hoef op te ruimen of wassen of......
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 25 februari 2021 @ 20:31:59 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198204759
Ik zit nu hier op Terschelling met een vriendin: https://luxevakantiehuisterschelling.nl/buitenbosch/

Heeft ze voor een week gehuurd voor haar verjaardag en steeds zijn er andere mensen voor 2-3 dagen.

Het is zķ’n waanzinnig fijn huis! :Y
(Mag ook wel voor die prijs. ;) )
***
pi_198205509
Ik maak er een sport van leuke goedkope huisjes te vinden.

Ons huisje in de Ardennen was 450 voor een week geloof ik
Engeland was 285 per week :o
Denemarken 380 per week
Nederland 345 voor een week

Allemaal hele fijne knusse plekjes, niet duister of vies of krakkemikkig

Zweden wil ik niet meer aan denken wat dat gekost heeft... maar wel fantastisch en incl boot enzo O+
Kwak
pi_198205877
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:54 schreef Burdie het volgende:
Een super luxe huisje huren, zou dat verschil maken, Nijna? Dat je lekker in de sauna of jacuzzi kan, of in de sunshower? O+.
Nee, daar geef ik niet zoveel om ;).

@LeSage, wat naar om dan niet met z'n allen bij die uitvaart te kunnen zijn :*

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:36 schreef Roosgeluk het volgende:
Thuis heb je waarschijnlijk een vast ritme en structuur, in hoe verre kun je deze verder zetten op vakantie?
Als plannen helpt, doen.

Als je een Air b&b huisje huurt kun je misschien eens vragen of je een life rondleiding kunt krijgen van de eigenaren. Gewoon kletspraatje wie ze zijn en oh hier is de keuken en daar is de bank ed.
Omgeving kun je bekijken via Google maps.

De weken naar de vakantie toe ook al je zelf voorbereiden, kans dat je je zelf helemaal ziek maakt door spanning is ook niet fijn.

Oefenen? Starten met weekendje weg? Dan een lang weekend en dan een mid week? Om succes te ervaren?
Heb je een coach of therapeut die je kunt begeleiden?

Als je man niet zo van vakantie is, vinden de kinderen het wel leuk om op kamp te gaan? Dat ze toch ff weg zijn?

Helpt het als er bekenden in je huis zijn, een kennis die dan katten en planten oppas doet? Of geeft dat nog meer onrust?

Ik heb loslaten ook heel moeilijk gevonden, bang om iets te vergeten als ik weg ga. Tegenwoordig is het telefoon, portemonnee, sleutels en medicatie belangrijke spullen check. Mocht ik iets van de rest vergeten dan kun je dat altijd nog opvangen/overbruggen of kopen.
Wat we tot nu toe niet gedaan hebben is dat plannen van tevoren. Dus dat is zeker iets om te proberen.
Voorbereiding is altijd wel goed, inclusief overcomplete paklijst die ik intussen in de computer heb staan, dus uitprinten en afstrepen. Maar de aanloop naar vakantie geeft ook al veel stress.

Ik ben in therapie, wellicht is dit ook nog wel iets om te bespreken.

Mijn man wil wel op vakantie, liefst ver en lang. De kinderen maakt het niet zoveel uit, die vinden thuis ook prima en op kamp willen ze beide niet. Ik leefde vroeger echt toe naar die ene week zomerkamp.

Bekenden in huis weet ik niet, misschien ga ik me daar dan weer druk over maken :')

@Tally, die krat heb ik ook altijd staan voor de vakantie.
Mooie oplossing dat je man dan met vrienden of zijn vader op vakantie gaat.

@BE, dat ziet er wel knus uit en ook licht. Dat scheelt toch echt wel.
Veel plezier nog!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 25 februari 2021 @ 21:14:05 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198206021
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
Ik maak er een sport van leuke goedkope huisjes te vinden.

Ons huisje in de Ardennen was 450 voor een week geloof ik
Engeland was 285 per week :o
Denemarken 380 per week
Nederland 345 voor een week

Allemaal hele fijne knusse plekjes, niet duister of vies of krakkemikkig

Zweden wil ik niet meer aan denken wat dat gekost heeft... maar wel fantastisch en incl boot enzo O+
Ik heb daar niet echt het geduld voor of geluk mee. En ik begin vaak ook te laat, dan is alles al weer weg
***
pi_198206592
Doe je dat ook in opdracht, @kwakz0r? ;)
pi_198206727
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:32 schreef lunapuella het volgende:
Doe je dat ook in opdracht, @:kwakz0r? ;)
Haha waar zoek je iets? Ik zag wel dat “ons” ardennenhuisje nu al 750 per week is, maar t chalet in enschede staat nog voor 50 euro per nacht op airbnb (ik denk alleen dat je man niet in t bed past daar, J is korter en had t nogal krap daar).

Ik vind t leuk om te zoeken dusseh, ja?

Edit: als ik nu moest boeken zou dit bijv wel aanspreken. https://www.cottages.com/cottages/denhill-cottage-w4226

Wel iets duurder dan onze vorige cottage maar alles is nu duurder gok ik....

[ Bericht 16% gewijzigd door kwakz0r op 25-02-2021 21:42:19 ]
Kwak
pi_198213411
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Kamperen in de hitte snap ik ook echt niet :D toch gruwelijk oncomfortabel
2 jaar geleden, 45 graden in Zuid-Frankrijk :'( . Echt niet tof. Maar dat was het ook niet geweest in een huisje. In de tent was het vanaf 1 uur ‘s nachts prima, eerder wilde je gewoon niet gaan slapen :'). Ik vond het vooral heel jammer dat uitjes ook lastig waren. Er was in de omgeving echt veel te doen, maar in de hitte was dat gewoon niet leuk of verstandig.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_198213527
@LeSage wat een verdrietige situatie. Sterkte :*

Ik vind de gedachte aan op vakantie heerlijk, maar ik moet me dan op locatie zelf er heel erg toe zetten om wat te gaan doen. De eerste paar dagen vind ik alles te veel moeite. :') Het scheelt dat we nu onze eigen camper hebben, dat voelt wat vertrouwder en ook ons huisje in Spanje is bekend terrein. Dat lamgeslagen gevoel is trouwens veel sterker geworden sinds de komst van mijn oudste. Ik heb mezelf aangeleerd om de dagen voor we gaan meditaties te doen om in te zoomen op mijn gevoel en ook op vakantie zelf pak ik dagelijks vijftien minuten.

Het maakt voor mij ook veel verschil of ik een paar dagen voor vertrek al vrij ben, rechtstreeks vanuit werk op vakantie is niet zo'n heel groot succes.
pi_198213528
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
Ik maak er een sport van leuke goedkope huisjes te vinden.

Ons huisje in de Ardennen was 450 voor een week geloof ik
Engeland was 285 per week :o
Denemarken 380 per week
Nederland 345 voor een week

Allemaal hele fijne knusse plekjes, niet duister of vies of krakkemikkig

Zweden wil ik niet meer aan denken wat dat gekost heeft... maar wel fantastisch en incl boot enzo O+
Tof! Zo waren wij ook voordat de kinderen kwamen. Zo hebben we een paar keer spotgoedkoop in de Ardennen gezeten. Nog geen 250 euro per week in het hoogseizoen :o Ok, het was geen landalhuisje, maar nog steeds prima te doen en prachtige omgeving O+ Als je met zijn tweetjes bent, boeit een huisje niet echt vind ik. Je slaapt er, eet er en doucht er en voor de rest ben je toch vaak de hort op. Met kinderen wil ik wel ietsje meer luxe :)
pi_198213979
Het grote nadeel van ver van familie wonen is dat veel van de vakantie opgaat aan familie zien...Als we de grens weer mogen oversteken in de zomer denk ik dat we toch de helft van onze vakantie kwijt zijn aan familie en vrienden bezoeken. Leuk, maar toch anders dan vakantie met het gezin...
pi_198214389
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Kamperen in de hitte snap ik ook echt niet :D toch gruwelijk oncomfortabel
In juni in Noorwegen met 0 graden snachts was ook geen aanrader :D. Zo koud.
pi_198214940
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Het grote nadeel van ver van familie wonen is dat veel van de vakantie opgaat aan familie zien...Als we de grens weer mogen oversteken in de zomer denk ik dat we toch de helft van onze vakantie kwijt zijn aan familie en vrienden bezoeken. Leuk, maar toch anders dan vakantie met het gezin...
Familiebezoek in inderdaad iets heel anders dan vakantie. Je wordt dan meer geleefd en je hebt veel minder tijd voor elkaar. Ik besprak dit toevallig van de week met mijn ouders, we zijn als gezin jarenlang om het jaar naar familie in Canada gegaan. Het kost veel geld en je hebt daarna behoefte aan een echte vakantie.
pi_198215023
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:30 schreef Cholula het volgende:

[..]

Familiebezoek in inderdaad iets heel anders dan vakantie. Je wordt dan meer geleefd en je hebt veel minder tijd voor elkaar. Ik besprak dit toevallig van de week met mijn ouders, we zijn als gezin jarenlang om het jaar naar familie in Canada gegaan. Het kost veel geld en je hebt daarna behoefte aan een echte vakantie.
Ja, en voor ons is het probleem dat er drie families zijn. Mijn familie zien we buiten corona regelmatig. De duutser's familie (gescheiden ouders) eigenlijk niet, dus dan is het gelijk ook langer. Die zien we meestal 2x per jaar, en dan 3-4 dagen...
pi_198215319
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tof! Zo waren wij ook voordat de kinderen kwamen. Zo hebben we een paar keer spotgoedkoop in de Ardennen gezeten. Nog geen 250 euro per week in het hoogseizoen :o Ok, het was geen landalhuisje, maar nog steeds prima te doen en prachtige omgeving O+ Als je met zijn tweetjes bent, boeit een huisje niet echt vind ik. Je slaapt er, eet er en doucht er en voor de rest ben je toch vaak de hort op. Met kinderen wil ik wel ietsje meer luxe :)
De huisjes waar ik het over heb hadden allemaal meerdere slaapkamers (behalve denemarken, daar sliepen we in de kamer op een bedbank), tv, een prima keuken en badkamer en een tuin en wasmachine enzo. Geen zwembaden idd. Maar echt niet slecht!

We brengen vaak ook best wel tijd in het huis door namelijk, zeker in Engeland waar het 10-15 graden was het grootste deel van de tijd 😂

Ik ben nu wel iets makkelijker geworden met iets duurder boeken hoor, maar Landal trekt me gewoon niet...
Kwak
pi_198215386
Wij hadden geen familie in het buitenland, maar wij gingen altijd 'op vakantie' naar mijn opa en oma in Limburg vroeger. Ik heb daar alleen maar heel fijne en warme herinneringen aan. Het huis was fantastisch (in mijn herinnering gigantisch groot, viel in werkelijkheid best mee, gewoon een huurhuis, maar wel 2 onder 1 kap), de tuin minstens 4x zo groot als de onze. De reis erheen was al spannend (toen mochten we nog in de achterbak enzo :+ ) en láng (want mijn vader reed nooit harder dan 80 en we vertrokken na werktijd op vrijdagmiddag dus altijd file). Mijn opa en oma zagen we verder niet zo heel vaak, dus het was zo fijn om dan een hele week daar te zijn met z'n allen. Wandelen met onze hond op de Limburgse heide, spelletjes spelen met opa en uren in de tuin en nieuwe vriendjes maken in de buurt.

Ik weet niet hoe het voor mijn ouders was, maar we gingen verder nooit op vakantie, dus ze wisten denk ik ook niet echt wat ze misten. Al snap ik dat het heel anders voelt om echt even met je eigen gezin erop uit te zijn.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_198215599
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:06 schreef Cholula het volgende:
@:LeSage wat een verdrietige situatie. Sterkte :*

Ik vind de gedachte aan op vakantie heerlijk, maar ik moet me dan op locatie zelf er heel erg toe zetten om wat te gaan doen. De eerste paar dagen vind ik alles te veel moeite. :') Het scheelt dat we nu onze eigen camper hebben, dat voelt wat vertrouwder en ook ons huisje in Spanje is bekend terrein. Dat lamgeslagen gevoel is trouwens veel sterker geworden sinds de komst van mijn oudste. Ik heb mezelf aangeleerd om de dagen voor we gaan meditaties te doen om in te zoomen op mijn gevoel en ook op vakantie zelf pak ik dagelijks vijftien minuten.

Het maakt voor mij ook veel verschil of ik een paar dagen voor vertrek al vrij ben, rechtstreeks vanuit werk op vakantie is niet zo'n heel groot succes.
Nou, dat! Dat levert me altijd zoveel stress op dat die hele vakantie van mij dan al niet meer hoeft.

Wij zijn net terug van een weekje in een chaletje in Fryslân (¤536, for the record :+). Dat zoek ik dan wel zelf via internet, maar voor langere of uitgebreidere vakanties met meerdere accommodaties heb ik daar echt geen zin in. :X . Dan doet Baard het, of we laten het regelen, zoals toen we naar Amerika en Australië gingen en onze huwelijksreis. Dan laten we dat lekker doen door iemand die er verstand van heeft. Verras ons maar. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_198215761
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

De huisjes waar ik het over heb hadden allemaal meerdere slaapkamers (behalve denemarken, daar sliepen we in de kamer op een bedbank), tv, een prima keuken en badkamer en een tuin en wasmachine enzo. Geen zwembaden idd. Maar echt niet slecht!

We brengen vaak ook best wel tijd in het huis door namelijk, zeker in Engeland waar het 10-15 graden was het grootste deel van de tijd 😂

Ik ben nu wel iets makkelijker geworden met iets duurder boeken hoor, maar Landal trekt me gewoon niet...
Waar ben je in Denemarken geweest? Ik vind Denemarken op zich niet zo heel boeiend, maar Odense was wel heel leuk :)
pi_198215920
@LeSage Dat is ook stom :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:06 schreef Cholula het volgende:
rechtstreeks vanuit werk op vakantie is niet zo'n heel groot succes.
Wij gaan het liefst meteen de eerste zaterdag van de schoolvakantie op vakantie. Ik vind de laatste werkweek altijd heel stressvol, met werk afronden en vakantie spullen inpakken. Maar het maakt zodra ik op weg ben wel dat ik mijn werk goed los kan laten. Als ik thuisblijf, blijf ik bezig met mijn werk, ook al ben ik vrij.
Ik ben van de lijstjes in Excel, en dan na de vakantie aanvullen wat je gemist hebt enz (en wat voor weer het was ivm kleding) zodat je bijna een kant en klare lijst hebt voor de volgende vakantie.
pi_198216885
Wij zijn 1 keer meteen op vakantie gegaan, dat nooit meer.

Maar goed ik heb de luxe dat ik en zelf mijn werktijd indeel en lang vakantie kan nemen aangezien ik veel dagen koop. De zomervakantie is voor mij werktechnisch heel rustig, daardoor ben ik eerst een week half/half vrij dan 4 weken echt vrij (helaas geen back up dus ik moet bereikbaar zijn en soms ook echt even werken).

B moet ook echt even ontscholen en mijn vriendin ook.
pi_198217026
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:28 schreef exode het volgende:
Wij zijn 1 keer meteen op vakantie gegaan, dat nooit meer.

Maar goed ik heb de luxe dat ik en zelf mijn werktijd indeel en lang vakantie kan nemen aangezien ik veel dagen koop. De zomervakantie is voor mij werktechnisch heel rustig, daardoor ben ik eerst een week half/half vrij dan 4 weken echt vrij (helaas geen back up dus ik moet bereikbaar zijn en soms ook echt even werken).

B moet ook echt even ontscholen en mijn vriendin ook.
Is jullie woonkamer al omgebouwd?
pi_198217134
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:06 schreef Cholula het volgende:
@:LeSage wat een verdrietige situatie. Sterkte :*

Ik vind de gedachte aan op vakantie heerlijk, maar ik moet me dan op locatie zelf er heel erg toe zetten om wat te gaan doen. De eerste paar dagen vind ik alles te veel moeite. :') Het scheelt dat we nu onze eigen camper hebben, dat voelt wat vertrouwder en ook ons huisje in Spanje is bekend terrein. Dat lamgeslagen gevoel is trouwens veel sterker geworden sinds de komst van mijn oudste. Ik heb mezelf aangeleerd om de dagen voor we gaan meditaties te doen om in te zoomen op mijn gevoel en ook op vakantie zelf pak ik dagelijks vijftien minuten.

Het maakt voor mij ook veel verschil of ik een paar dagen voor vertrek al vrij ben, rechtstreeks vanuit werk op vakantie is niet zo'n heel groot succes.
Voor mij is juist meteen op vakantie gaan beter, dan heb ik minder tijd om vooraf veel stress op te bouwen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198217244
Wij gingen vroeger altijd naar het huis van familie op vakantie. Zij woonden in Middelburg, maar vluchtten zelf in de zomer altijd voor het toerisme. En dan gingen wij daar 3 weken in huis zitten. Op de fiets naar de zee, ‘s avonds naar de bootjes in de grachten kijken, schelpen zoeken en met mama winkelen O+
Het hoeft allemaal niet exotisch te zijn, ik heb er heerlijke herinneringen aan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198217274
Speaking of op vakantie gaan: waar zouden jullie naartoe gaan als je een paar nachtjes in je eentje weg zou gaan? Wel in Nederland.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:57:15 #189
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_198217355
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Speaking of op vakantie gaan: waar zouden jullie naartoe gaan als je een paar nachtjes in je eentje weg zou gaan? Wel in Nederland.
Wij hebben vorig jaar 1 nachtje verbleven in een kleine B&B. De omgeving was heel mooi. Wij verbleven in de omgeving van Driebergen-Rijssenburg / Zeist.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_198217622
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Speaking of op vakantie gaan: waar zouden jullie naartoe gaan als je een paar nachtjes in je eentje weg zou gaan? Wel in Nederland.
Ergens bij het strand. Want strand. O+
pi_198218020
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Speaking of op vakantie gaan: waar zouden jullie naartoe gaan als je een paar nachtjes in je eentje weg zou gaan? Wel in Nederland.
Echt helemaal alleen-alleen? Ik denk dat ik zou kiezen voor het Limburgse heuvelland of Drenthe. Wandelen in bosrijke omgeving O+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_198218087
Ja, echt alleen-alleen! Ik ben dat van plan in de meivakantie, alleen heb ik nu keuzestress. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:48:45 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198218201
LeSage, wat een rotsituatie met je tante. Veel sterkte, hopelijk kun je er nog wel een keertje naar toe om afscheid te nemen?
in de haak.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:50:10 #194
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_198218215
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Speaking of op vakantie gaan: waar zouden jullie naartoe gaan als je een paar nachtjes in je eentje weg zou gaan? Wel in Nederland.
Zuid-Limburg. Heuvels, bos, wandelen, rust (en vlaai :Y))
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:50:28 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198218223
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, echt alleen-alleen! Ik ben dat van plan in de meivakantie, alleen heb ik nu keuzestress. :D.
heerlijk, succes met iets kiezen! Ik denk dat een stad ook wel leuk kan zijn (musea bezoeken, naar de film), maar omdat nu nog niet zeker is of dat tegen die tijd weer kan zou ik ook voor iets aan zee of in een ander fijn natuurgebied gaan denk ik. Hangt ook wel af van wat je zelf fijn vindt uiteraard.
in de haak.
pi_198218231
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Speaking of op vakantie gaan: waar zouden jullie naartoe gaan als je een paar nachtjes in je eentje weg zou gaan? Wel in Nederland.
Ik zou de Wellness vakantiebungalow van m'n nichtje huren :P
pi_198218299
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik zou de Wellness vakantiebungalow van m'n nichtje huren :P
Linkje? O-) .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_198218453
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:55 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Linkje? O-) .
DM :P
pi_198218504
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik zou de Wellness vakantiebungalow van m'n nichtje huren :P
Ohai, hier ben ik ook wel benieuwd naar. _O- Mag ik ook een linkje?
pi_198218993
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Waar ben je in Denemarken geweest? Ik vind Denemarken op zich niet zo heel boeiend, maar Odense was wel heel leuk :)
West Sjaelland. Wij genoten van de rustige zandstrandjes en de kleine dorpjes. Niet eens naar Odense of Kopenhagen geweest.

Vond Sjaelland wel tien keer leuker dan Noord-jutland waar we later een weekje geweest zijn (vanuit zweden op weg naar huis)
Kwak
pi_198219739
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Speaking of op vakantie gaan: waar zouden jullie naartoe gaan als je een paar nachtjes in je eentje weg zou gaan? Wel in Nederland.
Ik ben 2 keer een weekend gaan zeilen, niet helemaal alleen. Want daar op de zeilschool waren ook anderen en ik zat in de boot ook met anderen. Maar voor mij is zeilen wel ontspanning, het goot van de regen en ik heb alleen maar met een gelukzalige glimlach in die boot gezeten :') . (en toen lukte het dus wel prima om even weg te zijn, ben ik ook alleen maar verantwoordelijk voor mijzelf enzo).

Echt alleen, dan zou ik denk ik naar een van de eilanden willen, Vlieland bijvoorbeeld en dan wat fietsen en wandelen langs het strand.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 februari 2021 @ 17:29:50 #202
269689 crew  Viv
pi_198220379
Het ging hier laatst over die baby die levend gevonden was in een vuilcontainer. De ouders zijn nu aangehouden, ze zijn allebei 17 jaar:

https://nos.nl/l/2370417
pi_198220547
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:36 schreef Malteser het volgende:

[..]

Is jullie woonkamer al omgebouwd?
Jaaaaaa :) Leuk dat je het onthouden hebt.

Gisteren omgebouwd en vandaag laatste dingen gedaan. Het viel uiteraard nog wat tegen, we hadden met meten de gordijnroede bij de openslaande deuren over het hoofd gezien bijvoorbeeld. Dus daar moest een stukje af en nu staat de kast een beetje te ver naar links.
De apothekerskast is looooodzwaar en mijn vriendin had van die hondjes van haar werk meegenomen. Dat ging redelijk....maar bij het eraf halen, donderde de kast bijna om en kon ik hem net tegenhouden en nu heb ik pijn in mijn schouder.

Ik zal morgen eens foto's maken als het opgeruimd is, voor en na foto's 8-)
We zijn er in ieder geval blij mee, we hebben ineens meer ruimte in de woonkamer O+
  vrijdag 26 februari 2021 @ 18:07:26 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198220830
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Speaking of op vakantie gaan: waar zouden jullie naartoe gaan als je een paar nachtjes in je eentje weg zou gaan? Wel in Nederland.
Hotel Zuiderduin. Of iets van vergelijkbare luxe O+.
KuikenGuppy
pi_198220861
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Speaking of op vakantie gaan: waar zouden jullie naartoe gaan als je een paar nachtjes in je eentje weg zou gaan? Wel in Nederland.
Ik ben afgelopen nazomer een paar daagjes op de Veluwe geweest. Geboft met het weer. Het Kruller Muller stond hoog op mijn lijstje. Vandaar. Kan ik met gemak een hele dag in zo'n museum vertoeven<3. De andere dagen waren gevuld met wandelen en kringloop doen. Was echt fijn!

Had hotel gezocht waar ik een bad had. Volgende keer misschien een combi met sauna <3
  vrijdag 26 februari 2021 @ 18:26:48 #206
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_198221089
Ik zou kiezen voor Vlieland
pi_198221094
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:43 schreef exode het volgende:

[..]

Jaaaaaa :) Leuk dat je het onthouden hebt.

Gisteren omgebouwd en vandaag laatste dingen gedaan. Het viel uiteraard nog wat tegen, we hadden met meten de gordijnroede bij de openslaande deuren over het hoofd gezien bijvoorbeeld. Dus daar moest een stukje af en nu staat de kast een beetje te ver naar links.
De apothekerskast is looooodzwaar en mijn vriendin had van die hondjes van haar werk meegenomen. Dat ging redelijk....maar bij het eraf halen, donderde de kast bijna om en kon ik hem net tegenhouden en nu heb ik pijn in mijn schouder.

Ik zal morgen eens foto's maken als het opgeruimd is, voor en na foto's 8-)
We zijn er in ieder geval blij mee, we hebben ineens meer ruimte in de woonkamer O+
Heel benieuwd naar de foto’s!
pi_198221184
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef trui het volgende:
LeSage, wat een rotsituatie met je tante. Veel sterkte, hopelijk kun je er nog wel een keertje naar toe om afscheid te nemen?
Nee, helaas niet. Ze heeft nog 11 levende broers en zussen en die wisselen de bezoeken af. Ze gaat nu naar een soort hospice en daar willen ze het bezoek liever beperkt hebben. 35 nichtjes/neefjes passen daar dus niet bij :{
Mijn zusjes en ik hebben gelukkig afgelopen maand toen ze nog iets beter was een mooie kaart geschreven naar haar O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198221230
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Speaking of op vakantie gaan: waar zouden jullie naartoe gaan als je een paar nachtjes in je eentje weg zou gaan? Wel in Nederland.
Als je van plan bent om te gaan wandelen zou ik het boek ‘wandellust’ van Cynthia Schultz aanraden. Daarin staan allemaal toffe wandelplekken en ze geeft bij iedere plek fijne eettentjes en overnachtingen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 26 februari 2021 @ 18:59:40 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198221628
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:32 schreef LeSage het volgende:

[..]

Nee, helaas niet. Ze heeft nog 11 levende broers en zussen en die wisselen de bezoeken af. Ze gaat nu naar een soort hospice en daar willen ze het bezoek liever beperkt hebben. 35 nichtjes/neefjes passen daar dus niet bij :{
Mijn zusjes en ik hebben gelukkig afgelopen maand toen ze nog iets beter was een mooie kaart geschreven naar haar O+
Och wat verdrietig. Wel begrijpelijk, maar moeilijk zeg. Sterkte.
in de haak.
pi_198221785
Ik heb al iets geboekt. :D. *O* .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_198222425
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Speaking of op vakantie gaan: waar zouden jullie naartoe gaan als je een paar nachtjes in je eentje weg zou gaan? Wel in Nederland.
Dat ligt ook een beetje aan je interesses. Ik zou naar een stad gaan met wat geschiedenis en daar dingen gaan doen. Stadswandelingen, en als het open is musea enzo. Op eigen tempo dingen kunnen doen O+. Wandelen op de hei oid doe ik zelf juist liever wel met anderen.

Als ik nu zou moeten kiezen zou het Amsterdam worden, ook omdat het daar nu veel minder toeristisch is dan normaal gesproken. En als je na 4 mei gaat zijn de kransen op de dam ook mooi om een keer te zien. Den Haag is ook een leuke optie met veel te zien in de buitenlucht. Ik zou je alleen Scheveningen afraden, dat is momenteel belachelijk druk als het niet regent (van horen zeggen, ik kom er zelf sowieso niet graag).

Edit: spuit 11 dus. Wat je geboekt hebt ziet er goed uit! Lijkt me een fijne combinatie ook zo, deels samen deels apart!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_198223315
Wat heerlijk DaD! Ik ben vorig jaar een nachtje met mijn moeder geweest, zo genieten. Vooral dat ik op het strand kon liggen, alleen, met een boekje. Niemand in de gaten hoeven houden.

Ik heb net met mijn zus afgesproken dat ik binnenkort een keer een nachtje in haar studiootje in Tilburg ga logeren. En nog een keer in de zomer, als de terrassen weer open zijn en het park ‘s avonds nog lekker is O+
Ik heb wel behoefte aan wat tijd alleen af en toe :)

@exode ik ben heel benieuwd naar de foto’s. Leuk altijd dat zo’n verandering je hele huis anders laat voelen, meer ruimte inderdaad.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 26 februari 2021 @ 20:30:54 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198223380
Eigenlijk vind ik het wel een heel goed idee, DaD :7.
KuikenGuppy
pi_198225023
Ik ga binnenkort ook een weekendje weg met een vriendin. Wij gaan naar buitenplaats holten aan de Holterberg.

Ik heb er zin in!
Sinds ik mama ben, ben ik nooit een nachtje alleen weggeweest. Wordt wel tijd na twee jaar.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 22:19:28 #216
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_198225388
ooh heerlijk cava!
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:36:14 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198229056
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:19 schreef Budabuddumbam het volgende:
ooh heerlijk cava!
Ik las deze reactie zonder context en dacht dat het over bubbels ging :9 :').
KuikenGuppy
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:29:27 #218
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_198230901
ha ik drink dan weer liever iets als rum of whisky
pi_198234568
Picture time ;)
Het was even zoeken naar 'voor' foto's, tenminste die een overzicht toonde en niet alleen een kind :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tv moet nog opgehangen worden en de lampen boven de eettafel ook. De lampen moeten we even voor knutselen aangezien de lichtpunten niet kloppen. Schilderij rails boven de eettafel moet ook nog terug inclusief schilderij.
Nu het zo staat vinden we het rond het grote raam aan de voorkant enorm wit en leeg, we denken aan een koof/kast op maar inclusief radiatorombouw.

De tv kast is tijdelijk, we hebben er nog geen naar onze zin gevonden. Goedkoop basiselement van Ikea gekocht, de planken en deurtjes hadden we nog.
pi_198235076
Leuk om zo even binnen te gluren Exode!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198235369
@exode: Leuk! En spot ik daar nou ook de op maat gemaakte raambekleding ;).
pi_198235658
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:58 schreef Malteser het volgende:
@:exode: Leuk! En spot ik daar nou ook de op maat gemaakte raambekleding ;).
Jaaaaa en hij past :)
pi_198236474
Exode is jullie raambekleding met touwtjes?
pi_198238364
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:16 schreef F_r het volgende:
Exode is jullie raambekleding met touwtjes?
Ja, met geleiders om ze hoog genoeg op te bergen zeg maar vanwege de kiddies.
pi_198239088
Leuk, je woonkamer zo te zien. Wat een heerlijk, warme uitstraling. :)
En de blauwe of turkoois stoelen. :+
pi_198239270
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:58 schreef exode het volgende:

[..]

Ja, met geleiders om ze hoog genoeg op te bergen zeg maar vanwege de kiddies.
Ik zoek zonder touwtjes. Dan moet ik verder zoeken.

Mooi geworden bij jullie
  zondag 28 februari 2021 @ 10:20:58 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198245877
Ik vond de voor-indeling geloof ik mooier. Maar af en toe wat veranderen is altijd leuk natuurlijk.
in de haak.
pi_198246243
Leuk om een keer een beetje beeld bij het verhaal te hebben @Exode. Je vertelt vaak over hoe knus en fijn jullie er wonen en de foto's bevestigen dat nog eens :-).

Is het ook zo lekker zonnig bij jullie? Ik ga zo maar eens ontdekken of het ook een beetje aangenaam is kwa temperatuur buiten.
pi_198246732
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:48 schreef Roosgeluk het volgende:
Leuk om een keer een beetje beeld bij het verhaal te hebben @:Exode. Je vertelt vaak over hoe knus en fijn jullie er wonen en de foto's bevestigen dat nog eens :-).

Is het ook zo lekker zonnig bij jullie? Ik ga zo maar eens ontdekken of het ook een beetje aangenaam is kwa temperatuur buiten.
Zonnig ja, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat de temperatuur niet optimaal is ;(
Straks maar wandelen in de bossen, krijgen we het vanzelf warm.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198247793
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:20 schreef trui het volgende:
Ik vond de voor-indeling geloof ik mooier. Maar af en toe wat veranderen is altijd leuk natuurlijk.
:) Echt? Wij denken alleen maar 'dit hadden we veel eerder moeten doen'. Het is nu alleen wat leeg.

En op zoek naar een hoekbank, dat kon in de vorige opstelling niet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 februari 2021 @ 12:28:10 #231
269689 crew  Viv
pi_198247857
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 12:25 schreef exode het volgende:

[..]

:) Echt? Wij denken alleen maar 'dit hadden we veel eerder moeten doen'. Het is nu alleen wat leeg.

En op zoek naar een hoekbank, dat kon in de vorige opstelling niet.
Ik vind de eettafel op een logischere plek staan nu. :) De tv/zithoek oogt niet af, maar daar zijn jullie ook nog mee bezig.
pi_198247911
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 12:28 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik vind de eettafel op een logischere plek staan nu. :) De tv/zithoek oogt niet af, maar daar zijn jullie ook nog mee bezig.
Nee die is echt kaal he. Wie weet komt daar iets om de seizoenstaferalen inclusief Lego neer te zetten. Want die stonden de tv kast van 240 cm.
pi_198248196
Die eettafel op de oude plek is juist de meest logische plek voor mij, maar gelukkig doet iedereen wat ie zelf wil en leuk vindt :+
Kwak
pi_198249264
Exode ik vind het leuk geworden. Leuk ook even een inkijkje te hebben.

Hier is dochter gisteren getest. Die werd met erge keelpijn wakker. Nu wachten op de uitslag.
Ze is nu wel al aan het opknappen gelukkig.
Testen was best pittig. De neustest ging goed. Maar met de keeltest had ze erg last en moest ze er ook van spugen.
pi_198249295
Ik stem ook op na exode. Sowieso eettafel dichtbij de keuken want lui. Wij hebben het zitgedeelte ook vooraan maar dan idd met hoekbank. Plan je de hoekbank dan voor het raam of richting de kamer?
pi_198249473
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik stem ook op na exode. Sowieso eettafel dichtbij de keuken want lui. Wij hebben het zitgedeelte ook vooraan maar dan idd met hoekbank. Plan je de hoekbank dan voor het raam of richting de kamer?
Voor de verwarming, de relax stoel mag niet voor de radiator vanwege het leer.

In de oude opstelling konden we geen hoekbank vanwege de openslaande deuren en convectorput. De speelruimte van de kinderen was ook tussen de tv en bank wat best irritant was.

Grappige is dat het huis zo ook ooit gebouwd is. Waar onze eettafel nu staat, zat in de originele bouw de keuken, dat was de eetkamer.
pi_198249529
Ik vind beide leuk Exode.

Ohhh met een beetje geluk komt de bank EINDELIJK deze week of volgende week.. Ben het wachten nu wel zat!



Ik zit in mijn ontsteende tuin.. het is een grote zandbak, maar het is er heerlijk. Uit de wind, lekker zonnetje. Ik kan niet wachten tot de tuin klaar is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 februari 2021 @ 14:17:52 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198249598
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 12:25 schreef exode het volgende:

[..]

:) Echt? Wij denken alleen maar 'dit hadden we veel eerder moeten doen'. Het is nu alleen wat leeg.

En op zoek naar een hoekbank, dat kon in de vorige opstelling niet.
Ik denk dat het vooral de plaats van die kast is. Hoe die eerst stond vond ik mooier.
in de haak.
  zondag 28 februari 2021 @ 14:48:50 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198250090
Hier is het echt heerlijk in de zon, net enorm genoten met een kopje thee buiten.

En ik heb niet echt een mening over voor of na, vind het er allebei gezellig uit zien O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198250338
Dank jullie wel voor de reacties :)
pi_198251785
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 14:10 schreef exode het volgende:

[..]

Voor de verwarming, de relax stoel mag niet voor de radiator vanwege het leer.

In de oude opstelling konden we geen hoekbank vanwege de openslaande deuren en convectorput. De speelruimte van de kinderen was ook tussen de tv en bank wat best irritant was.
Zo hebben wij het ook maar daar kwam nogal commentaar op. Blijkbaar polariseert dat bijna evenveel als besteklade vs bestekbak :+
pi_198252465
Oh voor mijn gevoel was de eettafel juist bij de keuken, ik heb in mijn hoofd de keuken daarachter geplakt :+ daar zit hij dus niet :')

Hier is er een uitbouw, de meeste mensen hebben de eethoek dus bij de keuken maar wij hebben daar juist lekker veel ruimte nu en de eethoek in de uitbouw O+

(Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we vaak op schoot/bij de salontafel eten en de eettafel meer een leeftafel is, net als bij ons vroeger dus dat is ook een beetje wat ik gewend ben)
Kwak
pi_198255251
Vind je dat echt handig @kwakz0r om aan/bij de salontafel te eten? Ik krijg mijn eten dan niet fatsoenlijk geprakt/gesneden/in mijn mond geschoven.

@exode, deze indeling is wel beter ja. Al is het maar omdat je nu uit het raam de straat in kunt kijken. O+

Ik ging vanmorgen vroeg fietsen met de elektrische bakfiets, de mist op zien trekken en genieten van het ochtendgloren in de duinen. O+ Alleen kreeg mijn bakfiets een lekke band en moest ik vanuit de duinen kilometers naar huis lopen met de bakfiets aan de hand. :X Ik heb nu al spierpijn in mijn hele bovenlijf van het duwen en trekken. :')
pi_198256039
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Vind je dat echt handig @:kwakz0r om aan/bij de salontafel te eten? Ik krijg mijn eten dan niet fatsoenlijk geprakt/gesneden/in mijn mond geschoven.

@:exode, deze indeling is wel beter ja. Al is het maar omdat je nu uit het raam de straat in kunt kijken. O+

Ik ging vanmorgen vroeg fietsen met de elektrische bakfiets, de mist op zien trekken en genieten van het ochtendgloren in de duinen. O+ Alleen kreeg mijn bakfiets een lekke band en moest ik vanuit de duinen kilometers naar huis lopen met de bakfiets aan de hand. :X Ik heb nu al spierpijn in mijn hele bovenlijf van het duwen en trekken. :')
Melle eet op een stoeltje aan de tafel, ik snijd mijn eten in de keuken en eet dan op schoot. J snijdt op zijn schoot op zijn bord.

Handig is anders maar ik heb niet altijd puf de leeftafel af te ruimen, te dealen met mokkend kind die niet wil eten in de buurt van “insert willekeurig eten dat nu weer stinkt en zorgt dat hij niet eet”.

Dus we doen wat werkt ;)
Kwak
pi_198258037
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Vind je dat echt handig @:kwakz0r om aan/bij de salontafel te eten? Ik krijg mijn eten dan niet fatsoenlijk geprakt/gesneden/in mijn mond geschoven.

@:exode, deze indeling is wel beter ja. Al is het maar omdat je nu uit het raam de straat in kunt kijken. O+

Ik ging vanmorgen vroeg fietsen met de elektrische bakfiets, de mist op zien trekken en genieten van het ochtendgloren in de duinen. O+ Alleen kreeg mijn bakfiets een lekke band en moest ik vanuit de duinen kilometers naar huis lopen met de bakfiets aan de hand. :X Ik heb nu al spierpijn in mijn hele bovenlijf van het duwen en trekken. :')
Oh nee wat een waardeloos einde aan een mooie fietstocht :*

Wij hebben de eettafel in de keuken, hebben daar ook de ruimte voor en een schuifdeur tussen de keuken en de woonkamer, echt wel fijn.
Onze buren hebben de schuifdeur die er zat weg gehaald, je hebt zeeën van ruimte, maar het doet ook iets met de akoestiek. Wij laten onze deur voorlopig zitten in elk geval ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198263247
Net voor deze lockdown was ik van plan om naar een gemeentelijk archief te gaan voor de originele bouwplannen en tekeningen van ons huisje. Ik wil deze inlijsten om op te hangen. Ik ben benieuwd hoe de indeling was, er was natuurlijk nog geen uitbouw in 1926 dus ik vraag me af waar het toilet en zo was.
Ik weet wel van veel verhalen om ons heen dat ons huis een veel grotere tuin had vroeger. Dat een paar bewoners geleden deze grond is verkocht aan de achterburen. Dat deel is heel lang open gebleven als een soort parkje waar kinderen uit de buurt gingen spelen.

Onze kadastrale grenzen zijn ook vreemd met hoekjes en uitsteeksels en bochten. De keuken van de buren komt een deel ons huis binnen en andersom.

Ik houd wel van al die oude verhalen, wat dat betreft hebben we het perfecte huis in de perfecte wijk. Omringd door oude buitenhuizen O+
  maandag 1 maart 2021 @ 09:17:41 #247
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198263596
Ik vind aan een salontafel eten zo vreselijk. :@ Maar onze eettafel staat aan het raam aan de tuinkant, en achter onze tuin ligt een bos dus we zouden wel gek zijn om niet dagelijks van dit uitzicht te willen genieten. O+
pi_198263786
Wij hebben geen salontafel :Y)
pi_198263801
Wij eten alleen chips aan op de bank :P Wij hebben niet eens een salontafel alleen wat bijzettafeltjes.

Eten is bij ons aan tafel en nu met uitzicht op onze eigen tuin dus nog meer reden om daar aan het werk te gaan. Mijn handen jeuken maar ik weet dat ik nog even geduld moet hebben om weer eens wat te planten.
  maandag 1 maart 2021 @ 09:35:18 #250
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_198263840
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:17 schreef Nanukerst het volgende:
Ik vind aan een salontafel eten zo vreselijk. :@ Maar onze eettafel staat aan het raam aan de tuinkant, en achter onze tuin ligt een bos dus we zouden wel gek zijn om niet dagelijks van dit uitzicht te willen genieten. O+
Ik vind het ook niet ideaal. Maar zeker hoogzwanger en met een kindje met gebruiksaanwijzing die naar mate broertje dichterbij komt en met alle coronaperikelen nog een beetje moeilijker is dan normaal doe ik alles wat ik kan om de maaltijd ontspannen te laten verlopen :@

Het helpt ook niet dat ik sinds mijn maagoperatie eigenlijk standaard misselijk ben na het eten van mijn miniportie en de aanblik van pannen op tafel of andere mensen die nog eten me vaak teveel is. Nu ik zwanger ben is dat nog erger.

(Brood en tussendoortjes gaan goed, warme maaltijd is gewoon niet echt leuk meer...)
Kwak
  maandag 1 maart 2021 @ 09:35:23 #251
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198263841
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben geen salontafel :Y)
Wij ook niet. :D We hebben een soort klein bijzettafeltje naast de bank, maar daar passen zeker geen vier borden op.
  maandag 1 maart 2021 @ 09:36:38 #252
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198263861
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:32 schreef exode het volgende:
Wij eten alleen chips aan op de bank :P Wij hebben niet eens een salontafel alleen wat bijzettafeltjes.

Eten is bij ons aan tafel en nu met uitzicht op onze eigen tuin dus nog meer reden om daar aan het werk te gaan. Mijn handen jeuken maar ik weet dat ik nog even geduld moet hebben om weer eens wat te planten.
Wij hebben afgelopen week de moestuinbakken alweer gevuld, die zijn klaar voor het seizoen! Maar het wordt weer ijskoud dus nog even wachten met buiten zaaien, voorzaaien in de kweekkas doen we wel deze week. O+
pi_198263920
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:36 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Wij hebben afgelopen week de moestuinbakken alweer gevuld, die zijn klaar voor het seizoen! Maar het wordt weer ijskoud dus nog even wachten met buiten zaaien, voorzaaien in de kweekkas doen we wel deze week. O+
Leuk!
Ik wil eigenlijk onze hele achtertuin anders, veeeeeel te veel tegels. Maar het is op het Noordwesten en B heeft nogal last van hooikoorts dus gras is niet echt een optie en kunstgras vind ik niet mooi. Het liefste zou ik heel veel groen hebben.

Ik ga vooral vervangen dit jaar, de lavendel heeft het niet naar zijn zin daar wil ik oa mooie varens voor terug. Nadeel is dat onze katten de borders als 1 grote kattenbak zien, ik heb zo vaak dode planten omdat zij die er gewoon uitgraven.

In de voortuin wil ik nog wat planten erbij, maar dat zullen er maar 3 of zo zijn. Die is al groen genoeg O+ In het voorjaar zitten we vaak op het bankje in de zon in de voortuin.
pi_198263974
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:40 schreef exode het volgende:

[..]

Leuk!
Ik wil eigenlijk onze hele achtertuin anders, veeeeeel te veel tegels. Maar het is op het Noordwesten en B heeft nogal last van hooikoorts dus gras is niet echt een optie en kunstgras vind ik niet mooi. Het liefste zou ik heel veel groen hebben.

Ik ga vooral vervangen dit jaar, de lavendel heeft het niet naar zijn zin daar wil ik oa mooie varens voor terug. Nadeel is dat onze katten de borders als 1 grote kattenbak zien, ik heb zo vaak dode planten omdat zij die er gewoon uitgraven.

In de voortuin wil ik nog wat planten erbij, maar dat zullen er maar 3 of zo zijn. Die is al groen genoeg O+ In het voorjaar zitten we vaak op het bankje in de zon in de voortuin.
Je zou een alternatief voor gras kunnen zoeken. Mos wordt bijvoorbeeld wel gebruikt als gazon!

Wij zijn ook aan het denken wat we met de tuin willen, maar zijn nogal overweldigd. Net een offerte gekregen voor een tuinontwerp, en daar zaten we aan 2500 euro, dat vind ik ook wel veel geld...
pi_198264010
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Je zou een alternatief voor gras kunnen zoeken. Mos wordt bijvoorbeeld wel gebruikt als gazon!

Wij zijn ook aan het denken wat we met de tuin willen, maar zijn nogal overweldigd. Net een offerte gekregen voor een tuinontwerp, en daar zaten we aan 2500 euro, dat vind ik ook wel veel geld...
Ooooh mos, dat is zo lekker zacht! Maar vast enorm duur...kan je dat eigenlijk wel kopen?

Maar de tuin zit er sowieso even niet in, er staan nog wat andere dingen op het lijstje helaas. Dus wat kleine aanpassingen dit jaar.
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 09:50:37 #256
5428 crew  miss_sly
pi_198264048
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Je zou een alternatief voor gras kunnen zoeken. Mos wordt bijvoorbeeld wel gebruikt als gazon!

Wij zijn ook aan het denken wat we met de tuin willen, maar zijn nogal overweldigd. Net een offerte gekregen voor een tuinontwerp, en daar zaten we aan 2500 euro, dat vind ik ook wel veel geld...
2500 euro waarvoor precies? Het ontwerp of de inrichting?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198264066
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

2500 euro waarvoor precies? Het ontwerp of de inrichting?
alleen het ontwerp!
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 09:52:24 #258
5428 crew  miss_sly
pi_198264077
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

alleen het ontwerp!
Whut :o Dat vind ik wel echt veel geld.

En dan moet je het ook nog eens gaan realiseren, dan loop je helemaal leeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 maart 2021 @ 09:57:52 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198264181
inderdaad zeg, dat is veel geld!
in de haak.
pi_198264356
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

alleen het ontwerp!
Bizar. Nu heb ik er weinig verstand van maar waarom zoveel geld voor alleen een ontwerp?
Dat is niet de norm, toch?
pi_198264740
Ik heb juist teveel mos in m'n tuin :{w
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198264895
Kwakzor, dat lijkt me echt super vervelend, dat je niet meer van je eten kunt genieten.

Wij eten alleen friet en pizza voor op de bank. Anders aan tafel, dan wordt er beter gegeten en kunnen we even samen kletsen.
Maar ik ben dat ook gewend van vroeger uit, ik denk dat dat ook bepalend is in hoe je het zelf doet.

@Jagar wauw, dat is een klap geld :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198264911
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:35 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Wij ook niet. :D We hebben een soort klein bijzettafeltje naast de bank, maar daar passen zeker geen vier borden op.
Dit hebben wij ook ja. Alleen ligt daar zoveel meuk op, dat ik dat altijd eerst op zij moet schuiven om een glas erop te kunnen zetten.
pi_198265008
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 09:48 schreef exode het volgende:

[..]

Ooooh mos, dat is zo lekker zacht! Maar vast enorm duur...kan je dat eigenlijk wel kopen?

Maar de tuin zit er sowieso even niet in, er staan nog wat andere dingen op het lijstje helaas. Dus wat kleine aanpassingen dit jaar.
Je kunt ook loopkamille gebruiken, ruikt ook lekker..
pi_198265133
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:43 schreef LeSage het volgende:
Kwakzor, dat lijkt me echt super vervelend, dat je niet meer van je eten kunt genieten.

Wij eten alleen friet en pizza voor op de bank. Anders aan tafel, dan wordt er beter gegeten en kunnen we even samen kletsen.
Maar ik ben dat ook gewend van vroeger uit, ik denk dat dat ook bepalend is in hoe je het zelf doet.

@:Jagar wauw, dat is een klap geld :o
ja, dat gaan we ook niet doen!

Wij eten met de kinderen 95% van de maaltijden aan tafel.

Als we met z'n 2'en eten nadat de kinderen in bed liggen is dat altijd op de bank voor de televisie...
pi_198265282
quote:
81s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:35 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb juist teveel mos in m'n tuin :{w
+1 :')
Ons gazon begint een half wildgroei-gebied te worden. Met mos, sneeuwklokjes, krokusjes, paardebloemen. We wilden eerst gewoon een helemaal nieuw gazon aan laten leggen, maar nu de uitbouw zoveel duurder uitvalt eerst maar eens kijken hoeveel geld we straks nog hebben. Dus nu gaan we het zelf proberen wat netter te krijgen, door te verticuteren en bij te strooien enzo.

Wij zijn nog koos kinderloos en eten daardoor altijd samen op de bank. Onze eettafel gebruiken we om spelletjes aan te spelen, of als er gasten zijn.

Exode, ik vind het heel leuk zo! Oogt een stuk ruimer inderdaad. O+
pi_198265321
sneeuwklokjes en crocussen zijn leuk toch in een gazon?
pi_198265471
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 11:08 schreef watmoetikkiezen het volgende:
sneeuwklokjes en crocussen zijn leuk toch in een gazon?
Ja we vinden het nu wel gezellig inderdaad. O+ Alleen zodra het bloempje weg is zit je de rest van het jaar met groene sprieten die 2x zo snel groeien als het gras, dus als je doel is om een beetje een net gazon te hebben dan wordt dat daarmee vrij onmogelijk gemaakt.
Alleen weet ik eigenlijk niet waarom dat ons doel zou moeten zijn. _O- We gebruiken het gras verder toch niet zoveel, beter dat er dan bloemen staan waar de bijen nog een beetje blij van worden.
  maandag 1 maart 2021 @ 11:25:24 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198265554
Wij kregen de WOZ-beschikking... de gemeente vindt dat ons huis in 1 jaar 71.000 meer waard geworden is, terwijl we een taxatierapport van november hebben waarin het 'maar' 28.000 scheelt. En dan moet je bellen, is het continu te druk, heb ik het BSN van mijn man nodig (want je kunt natuurlijk niet als medeverantwoordelijke en -eigenaar zelf iets doen als je jonger en een vrouw bent ofzo) en levert het zo veel frustratie op allemaal.

[/rant]

En onze tuin is nu alleen maar tegels nog. We gaan er wel mee aan de slag, maar eerst even deze baby op de wereld zetten en weer aan het werk gaan enzo. De tuin komt daarna.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198265949
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 11:25 schreef Tink89 het volgende:
Wij kregen de WOZ-beschikking... de gemeente vindt dat ons huis in 1 jaar 71.000 meer waard geworden is, terwijl we een taxatierapport van november hebben waarin het 'maar' 28.000 scheelt. En dan moet je bellen, is het continu te druk, heb ik het BSN van mijn man nodig (want je kunt natuurlijk niet als medeverantwoordelijke en -eigenaar zelf iets doen als je jonger en een vrouw bent ofzo) en levert het zo veel frustratie op allemaal.

[/rant]

En onze tuin is nu alleen maar tegels nog. We gaan er wel mee aan de slag, maar eerst even deze baby op de wereld zetten en weer aan het werk gaan enzo. De tuin komt daarna.
Ahh ja dat is čcht geen makkelijk proces volgens mij, zo stom.
Onze WOZ is 36k omhoog ten opzichte van vorig jaar en daarmee nog 21k lager dan de taxatiewaarde, dus daar ga ik geen werk van maken.
Je hebt ook bedrijfjes die voor jou het bezwaar afhandelen volgens mij, misschien is dat interessant als het zo'n gedoe blijft?
pi_198266034
Bij ons is de WOZ veel hoger geworden en het percentage wat je erover moet betalen enorm gestegen. Er is een enorme rel over begreep ik omdat er beloftes zijn gedaan over die percentages. Voor ons scheelt het ook een paar honderd ¤.

Oooh ik zou wel een tuin wil met gras, mos, sprietjes en krokusjes. O+
pi_198266048
En de site van de Belastingdienst is wel weer ouderwetse down he op 1 maart, ongelofelijk.
pi_198266054
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 11:18 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja we vinden het nu wel gezellig inderdaad. O+ Alleen zodra het bloempje weg is zit je de rest van het jaar met groene sprieten die 2x zo snel groeien als het gras, dus als je doel is om een beetje een net gazon te hebben dan wordt dat daarmee vrij onmogelijk gemaakt.
Alleen weet ik eigenlijk niet waarom dat ons doel zou moeten zijn. _O- We gebruiken het gras verder toch niet zoveel, beter dat er dan bloemen staan waar de bijen nog een beetje blij van worden.
Haha, dat gevoel dat dingen netjes moeten zijn had ik eerst ook.. Maar dat doel heb ik losgelaten..

Oh en de heistruikjes in de voortuin zitten nu stikvol bijen. Gezellig dat gezoem..
  maandag 1 maart 2021 @ 11:59:02 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198266125
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 11:48 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ahh ja dat is čcht geen makkelijk proces volgens mij, zo stom.
Onze WOZ is 36k omhoog ten opzichte van vorig jaar en daarmee nog 21k lager dan de taxatiewaarde, dus daar ga ik geen werk van maken.
Je hebt ook bedrijfjes die voor jou het bezwaar afhandelen volgens mij, misschien is dat interessant als het zo'n gedoe blijft?
Bezwaar maken is niet zo ingewikkeld, zeker niet met een taxatierapport van 11 dagen vķķr 01-01-2020, maar ze vragen dus heel expliciet een paar keer in de aanslag om eerst te bellen. Dat snap ik, een bezwaar afhandelen kost ze meer tijd en dus geld dan een ambtshalve verlaging op basis van een telefoontje, maar ik ben net door het systeem (met het bsn van mijn man) en nu is de wachttijd 17 minuten. Lekker demotiverend...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198266356
Onze WOZ is ook +42k. 8)7
Op zich denk ik dat de WOZ waarde wel proma is, want het is nog steeds minder dan de vraagprijs en meestal nog hogere verkoopprijs van huizen om ons heen, dus we laten het maar zo.
pi_198266498
quote:
81s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:35 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb juist teveel mos in m'n tuin :{w
Hier ook en ik wil het niet ;) .
En madeliefjes, mijn man heeft ze vorig jaar geprobeerd te elimineren, maar waar dat gelukt is is het nu kaal en voor de rest zit er nog genoeg tussen zeg maar...

@Tink89, dat is wel heel veel verschil zeg... Ik heb gelijk even gekeken, hier "maar" 17.000.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198266541
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 12:19 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hier ook en ik wil het niet ;) .
En madeliefjes, mijn man heeft ze vorig jaar geprobeerd te elimineren, maar waar dat gelukt is is het nu kaal en voor de rest zit er nog genoeg tussen zeg maar...

@:Tink89, dat is wel heel veel verschil zeg... Ik heb gelijk even gekeken, hier "maar" 17.000.
Bloemetjes vind ik niet zo erg, maar mos grasmaaien gaat dus écht niet :')
Heb alweer wat nieuw graszaad gestrooid her en der..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198266626
Met die bureautjes moet je trouwens wel oppassen:
https://www.consumentenbo(...)itgelicht/wozbureaus

Je kunt het sowieso beter zelf doen, want die bureaus claimen dus best wat geld bij je gemeente. En hier in Rotterdam hebben ze al gewaarschuwd dat die hoge kosten uiteindelijk weer bij de belastingbetaler terecht komen (je gaat gewoon meer gemeentelijke belasting betalen omdat ze de percentages omhoog gooien). Dus conclusie: zelf bezwaar maken als het de moeite waard is :P
  maandag 1 maart 2021 @ 12:39:43 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198266872
Ik zou ook gewoon zelf bezwaar gemaakt hebben, maar na 29 minuten in de wacht kon er na wat uitleg zo 40.000 af. Belastingpercentage daarvan is mooi toch weer budget voor een dagje dierentuin ofzo *O* En ik vind het ook gewoon fijn dat het klopt nu, voelt beter ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 1 maart 2021 @ 12:48:13 #280
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_198266983
Onze WOZ is ook flink omhoog én hoger dan de taxatie van vorig jaar, maar niet zoveel dat bezwaar maken zin heeft (scheelt 8000 met de taxatie maar die is 12 maanden oud dus ja...)

Ik zou ook wel willen dat we hier gezellig aan tafel zaten en gesprekjes voerden enzo, heb me ook lang verzet tegen hoe het nu is, maar het is even niet anders.

Als alle spanning wat afneemt en de baby er is en iets groter is dan gaan we t weer proberen. Die heeft een newbornstoeltje op de tripp trapp dus dan kunnen we met zn vieren aan tafel O+

En kak, de belastingen doe ik altijd maar nu echt geen puf voor. Moet ook uitzoeken hoeveel we kunnen aftrekken ivm hypotheek verhogen/afsluitkosten.... tot wanneer heb je ook alweer de tijd?
Kwak
pi_198267274
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 12:48 schreef kwakz0r het volgende:
Onze WOZ is ook flink omhoog én hoger dan de taxatie van vorig jaar, maar niet zoveel dat bezwaar maken zin heeft (scheelt 8000 met de taxatie maar die is 12 maanden oud dus ja...)

Ik zou ook wel willen dat we hier gezellig aan tafel zaten en gesprekjes voerden enzo, heb me ook lang verzet tegen hoe het nu is, maar het is even niet anders.

Als alle spanning wat afneemt en de baby er is en iets groter is dan gaan we t weer proberen. Die heeft een newbornstoeltje op de tripp trapp dus dan kunnen we met zn vieren aan tafel O+

En kak, de belastingen doe ik altijd maar nu echt geen puf voor. Moet ook uitzoeken hoeveel we kunnen aftrekken ivm hypotheek verhogen/afsluitkosten.... tot wanneer heb je ook alweer de tijd?
Tot 1 mei, maar als je voor 1 april aangifte doet heb je zekerheid dat je voor 1 juli de definitieve aangifte (en dus je geld) binnen hebt.

Wij hebben een huis gekocht in 2020, ik heb helemaal geen zin in die aangifte doen. :') Maargoed, wel meer geld terugkrijgen dus yay daarvoor.
  maandag 1 maart 2021 @ 13:19:35 #282
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198267438
Owja, belastingaangifte. Meest saaie klusje van het jaar :O . Woz viel mee, dit jaar 2000 meer. Vorig jaar 30k omhoog gegaan, mede dankzij de verbouwing het jaar daarvoor.
pi_198267443
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 12:48 schreef kwakz0r het volgende:
En kak, de belastingen doe ik altijd maar nu echt geen puf voor. Moet ook uitzoeken hoeveel we kunnen aftrekken ivm hypotheek verhogen/afsluitkosten.... tot wanneer heb je ook alweer de tijd?
Heb je de hypotheek geregeld via een adviseur? Misschien kan de adviseur kan de gegevens aanleveren die je nodig hebt voor het hypotheekgedeelte.
Wij kregen direct bij de facturen een lijstje waarop de bedragen die aftrekbaar zijn waren gemarkeerd.
pi_198267538
Mijn vriend is boekhouder O+
Hij klaagt ooit dat ik me niet verdiep in de belastingen, maar dan gooi ik hem voor de voeten dat hij zich niet verdiept in de boodschappen en dan zijn we weer mooi klaar met de discussie :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198267678
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:24 schreef LeSage het volgende:
Mijn vriend is boekhouder O+
Hij klaagt ooit dat ik me niet verdiep in de belastingen, maar dan gooi ik hem voor de voeten dat hij zich niet verdiept in de boodschappen en dan zijn we weer mooi klaar met de discussie :+
klaagt hij soms of ooit?
  maandag 1 maart 2021 @ 13:35:42 #286
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_198267691
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

Heb je de hypotheek geregeld via een adviseur? Misschien kan de adviseur kan de gegevens aanleveren die je nodig hebt voor het hypotheekgedeelte.
Wij kregen direct bij de facturen een lijstje waarop de bedragen die aftrekbaar zijn waren gemarkeerd.
Ik denk dat het op de factuur van de notaris staat (we hebben t via de bank geregeld) of in de papieren van de bank.

Toch maar even regelen voor de bevalling dan :') we betalen onze hypotheek bruto dus krijgen vaak 4000 euro terug ofzo...
Kwak
pi_198267778
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

klaagt hij soms of ooit?
?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198267838
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik denk dat het op de factuur van de notaris staat (we hebben t via de bank geregeld) of in de papieren van de bank.

Toch maar even regelen voor de bevalling dan :') we betalen onze hypotheek bruto dus krijgen vaak 4000 euro terug ofzo...
Daar is onze rente niet hoog genoeg voor, voor zulke bedragen. Wel lekker. O+
Ik gebruik een overzichtje van vereniging eigen huis, het staat bij mij niet op de afrekening van de notaris iig.
pi_198267922
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:43 schreef LeSage het volgende:

[..]

?
Je typte in dialect ;)
pi_198267974
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:52 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Je typte in dialect ;)
Ah oké. En dit begrijpen mensen verder niet dan?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198268048
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:56 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ah oké. En dit begrijpen mensen verder niet dan?
Nja, ik wel. Maar iemand anders blijkbaar niet :)
pi_198268061
Ik kan uit de zin wel opmaken wat je bedoelt maar het woord Ooit heeft een totaal andere betekenis dus dat gedeelte begrijp ik niet nee. wist ook niet dat het een dialect dingetje is.
pi_198268132
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:02 schreef Elleska het volgende:
Ik kan uit de zin wel opmaken wat je bedoelt maar het woord Ooit heeft een totaal andere betekenis dus dat gedeelte begrijp ik niet nee. wist ook niet dat het een dialect dingetje is.
Ik moest ook 2x lezen voordat ik het begreep. Als er stond "mijn vriend klaagde ooit" was het duidelijker...
pi_198268266
Ik vind belastingaangifte niet vervelend, ik doe het altijd voor ons en ook voor mijn moeder en ik help mijn broer erbij. Dit jaar alleen even extra opletten omdat wij een energielening hebben en die is aftrekbaar.

In normale jaren is het even nalopen en klaar. We hebben in 2020 wel meer ziektekosten gehad maar we halen de drempel toch niet om dit aftrekbaar te krijgen dus ik ga het niet eens invullen.

Maar het is wel weer typisch voor de Belastingdienst om op 1 maart een storing te hebben. >:)
pi_198270986
Onze WOZ ging de afgelopen jaren steeds fiks omhoog, dus ik had me al schrap gezet. Maar de referentiewoningen waren dit jaar niet heel vergelijkbaar, dus zijn we omlaag gegaan. Ook prima.
Bij ons zat er een folder bij dat bezwaar maken weinig geld oplevert en wel veel geld kost aan de bureaus. Groot gelijk. De folders liggen hier met stapels in de brievenbus :')

Belastingaangifte is een kwestie van goed voor gaan zitten. Verder vind ik dat niet zo'n probleem. Het verzamelen van de juiste papieren duurt het langst. Zeker nu je bijna alles digitaal krijgt. Brieven kun je apart leggen...

Kind is verkouden, dus zijn eerste corona test is een feit. Nu ben ik (als leerkracht) de enige thuis die nog geen test gehad heeft :D *afkloppen*
pi_198281166
Zo, taxatie wordt ingepland, afspraak met hypotheekverstrekker gemaakt en we zijn aan het rondbellen voor offertes. We gaan de hypotheek laten verhogen.
Ik heb net nog eens naar de WOZ waarde gekeken en die ligt ¤ 30.000 boven het aankoopbedrag van 2016 en dat terwijl de markt toen ook debiel was met opbieden.

Er zijn meerdere huizen verkocht in de straat de afgelopen maanden en 2 huizen hebben laten taxeren dus ik kan wel aardig inschatten wat we bij kunnen lenen.

Dan kunnen we eindelijk het huis laten zandstralen, opnieuw voegen (knipvoeg) en impregneren. Zwager komt de uitbouw isoleren en er komt dan meteen vloerverwarming in de speelkamer en keuken.
Hopelijk blijft er dan wat over voor sunscreens/rolluiken en een markies voor de voorkant van het huis.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 09:21:33 #297
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198281282
Jongesssss ik heb nu TWEE kinderen weer op school! *O* En had om 9:00 al de afwas gedaan, bedden verschoond, en een was draaiende. Blijkbaar kan ik echt bergen verzetten zonder kroost om me heen. Puber had er geen zin in - HET IS ZO KOUD IK MOET EEN MUTS OP MAAR DAN GAAT MIJN HAAR SLECHT ZITTEN DIT IS NU AL EEN ROTDAG - :') dus ik ben benieuwd hoe hij thuis komt vanmiddag.

Belastingdienst is nog steeds niet bereikbaar. Geen ramp, ik vind het gewoon altijd zo leuk om te weten hoeveel geld er deze kant op komt. O+
pi_198281427
Woz waarde van ons oude huis.
(Gisteren was de overdracht ik had er toch wel moeite mee.)
Is lager dan de verkoopprijs. Dus ik teken maar geen bezwaar aan
pi_198281539
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:21 schreef Nanukerst het volgende:
Jongesssss ik heb nu TWEE kinderen weer op school! *O* En had om 9:00 al de afwas gedaan, bedden verschoond, en een was draaiende. Blijkbaar kan ik echt bergen verzetten zonder kroost om me heen. Puber had er geen zin in - HET IS ZO KOUD IK MOET EEN MUTS OP MAAR DAN GAAT MIJN HAAR SLECHT ZITTEN DIT IS NU AL EEN ROTDAG - :') dus ik ben benieuwd hoe hij thuis komt vanmiddag.

Belastingdienst is nog steeds niet bereikbaar. Geen ramp, ik vind het gewoon altijd zo leuk om te weten hoeveel geld er deze kant op komt. O+
Ik was halverwege en werd eruit gegooid en kom er niet meer in dus ik hoop wel dat er iets is opgeslagen....
  dinsdag 2 maart 2021 @ 11:03:18 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198282516
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 12:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou ook gewoon zelf bezwaar gemaakt hebben, maar na 29 minuten in de wacht kon er na wat uitleg zo 40.000 af. Belastingpercentage daarvan is mooi toch weer budget voor een dagje dierentuin ofzo *O* En ik vind het ook gewoon fijn dat het klopt nu, voelt beter ofzo.
dat is toch een leuk resultaat van dat wachtrij-hangen. Bij ons was ie ook flink gestegen, ik ga toch maar eens kijken of we bezwaar kunnen maken.
in de haak.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 18:56:41 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198289512
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')