abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_198160715
Ik las dit artikel over het oversluiten van je boetevrije deel binnen een hypotheek
Dus ieder jaar het deel wat je boetevrij mag aflossen (vaak 10% geloof ik) in een nieuwe hypotheek (bij de zelfde verstrekker) onderbrengen tegen uiteraard een lagere rente.

Zo zou je dus in een jaar of 10 je volledige hypotheek hebben ondergebracht onder een nieuwe goedkopere rente.

Wie heeft hier ervaring mee en is dit de moeite waard?

Nu las ik wel ergens dat Nationale Nederlanden hierin niet erg blij mee is, en laat dat nou de verstrekker zijn waar wij ook bij zitten.

https://www.homefinance.n(...)oversluiten-kan-dat/
pi_198161067
Het zal nog niet meevallen om een hypotheekverstrekker te vinden die daar aan meewerkt. Misschien met een flinke overwaarde.
You have to be very clean to get really dirty
  dinsdag 23 februari 2021 @ 16:23:21 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198163558
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:57 schreef Sometimes het volgende:
Het zal nog niet meevallen om een hypotheekverstrekker te vinden die daar aan meewerkt. Misschien met een flinke overwaarde.
Ook dan gaat de hypotheekverstrekker er niet aan meewerken je jaarlijks een nieuw hypotheekdeel te geven ter waarde van 10% van de oude hypotheek.

Het idee is leuk, maar het gaat niet werken.
Je zou je hypotheekbank nog wel kunnen benaderen met een verzoek een aflossingsvrij deel boetevrij over te sluiten naar een annu´tair deel.
Wullie bin KOEL ę Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198163763
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook dan gaat de hypotheekverstrekker er niet aan meewerken je jaarlijks een nieuw hypotheekdeel te geven ter waarde van 10% van de oude hypotheek.

Het idee is leuk, maar het gaat niet werken.
Je zou je hypotheekbank nog wel kunnen benaderen met een verzoek een aflossingsvrij deel boetevrij over te sluiten naar een annu´tair deel.
Je zou die 10% volgens mij wel over kunnen sluiten als familielening.
pi_198164363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:23 schreef Leandra het volgende:

Dat kan vaak wel, maar dan verandert de rente niet. Of bedoel je het anders?
You have to be very clean to get really dirty
pi_198167091
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:57 schreef Sometimes het volgende:
Ons huis heeft best wat overwaarde, iets meer dan 2x de hypotheek.
pi_198168246
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Je zou die 10% volgens mij wel over kunnen sluiten als familielening.
Waarschijnlijk niet, want aflossen dient (over het algemeen) met eigen geld te gebeuren en niet met elders geleend geld.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')