abonnement Unibet Coolblue
pi_198157475


quote:
De wereldberoemde natuurserie van
Sir David Attenborough als kinderboek!
In de zee leven meer verschillende soorten planten en dieren dan waar ook op aarde. Toch hebben we betere landkaarten van Mars dan van de oceaanbodem. Er valt nog zoveel te ontdekken! Ga mee op reis en ontmoet wezens die je wildste fantasieën te boven gaan, zwem achter otters aan door de kelpwouden en doorkruis de oneindige oceaan met de bultrugwalvissen. Ontdek onze Blauwe Planeet aan de hand van alle wonderbaarlijke, ontroerende en humoristische verhalen van de BBC-televisieserie en raak betoverd.
ISBN: 9789047713036 | Uitvoering: Gebonden | Prijs: ¤ 16,99
Het boek bestellen kan hier: Hardcover

Uitgeverij Lemniscaat heeft een recensie-exemplaar van Blauwe Planeet, Blue Planet II ter beschikking gesteld aan FOK!. Ik mocht vervolgens voor OUD onderstaande recensie schrijven.

Een documentaire van sir David Attenborough in kinderboekvorm

Dit boek is een kinderversie van de bekende documentaires van sir David Attenborough, bekend van de BBC.

Blauwe Planeet - Blue Planet II neemt je mee onder water. Het vertelt over de verschillende soorten oceanen op de wereld en welke zeedieren je daar kunt vinden.

De diepzee wordt bezocht en de bewoners hiervan worden omschreven. Je leert over de koraalriffen, hoe deze ontstaan en welke dieren hier leven. Er wordt geschreven over de groene zeeën en haar planten. Er wordt uitgelegd hoe potvissen slapen, welke soorten pinguïns er zijn en je kunt lezen over verhalen van de kust. Uiteraard ontbreken dolfijnen en schildpadden niet in dit boek. Er komen veel bekende, maar ook een hoop nieuwe zeewezens langs.

Natuurlijk wordt er ook aandacht besteed aan hoe mensen met de zee en haar bewoners omgaan, en wat we eraan kunnen doen om deze beter te behandelen. Er wordt verteld waarom het belangrijk is om goed voor de oceanen te zorgen. Gelukkig wordt ook aangestipt dat we al dingen wel goed doen en leren we dat we dat nog beter kunnen doen.

Ik vind het een geweldig mooi boek, wat qua niveau goed aansluit bij kinderen. Je leest over verschillende zeedieren en leert over allemaal een beetje, waardoor het afwisselend blijft en interessant voor kinderen. De vele kleurrijke illustraties zijn verhelderend en maken het verhaal levendig.
Het boek raad ik aan voor kinderen tussen de 5 en 10 jaar. Op iedere leeftijd zullen ze nieuwe informatie uit dit boek kunnen halen.

Ik geef het boek 5 sterren.

Zie hieronder eerdere recensies van nieuwe kinderboeken van Lemniscaat:
OUD / [recensie kinderboek] Zullen we vriendjes zijn? - McBratney & Jeram

[ Bericht 4% gewijzigd door Viv op 23-02-2021 10:07:02 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 23 februari 2021 @ 13:47:27 #2
269689 crew  Viv
pi_198160934
Staat er ook in of pinguïns op de Zuidpool op zijn kop hangen? Dat wilde mijn 4-jarige laatst weten. ;)

Fijne recensie weer, dank je wel! O+
pi_198161668
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:47 schreef Viv het volgende:
Staat er ook in of pinguïns op de Zuidpool op zijn kop hangen? Dat wilde mijn 4-jarige laatst weten. ;)

Fijne recensie weer, dank je wel! O+
Hmmm... nee, dat wordt niet uitgelegd O+
pi_198163065
Jammer dat er geen afbeelding van een pagina uit het boek bij de review staat, dat zou een fijne toevoeging aan de reviews zijn. Bij een boek over Hazeltje weet ik wel wat ik kan verwachten, maar dat is nu lastig. Juist bij kinderboeken beslis ik vooral wat ik koop op basis van hoe de pagina's eruit zien en de hoeveelheid tekst per pagina (al begint dat laatste nu steeds minder belangrijk te worden). Even bij een boekhandel bladeren gaat nu niet zomaar helaas, en bol heeft ook geen inkijkexemplaar.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_198163107
Ik snap wat je bedoelt, ik weet niet of ik hier wat mag plaatsen (@Viv weet jij dat?).

Je kunt hier: https://www.lemniscaat.nl/boeken/blauwe-planeet-blue-planet-ii/ wel een filmpje vinden waarin ook bladzijden te zien zijn.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 23 februari 2021 @ 16:02:06 #6
269689 crew  Viv
pi_198163128
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, ik weet niet of ik hier wat mag plaatsen (@:Viv weet jij dat?).

Je kunt hier: https://www.lemniscaat.nl/boeken/blauwe-planeet-blue-planet-ii/ wel een filmpje vinden waarin ook bladzijden te zien zijn.
Dat filmpje staat ook op YouTube, mogen we dus wel plaatsen hier:


Foto's/scans uit het boek zou ik hier niet plaatsen voor de zekerheid. :)
pi_198163597
Bedankt! Het filmpje geeft wel een goede indruk daarvan idd. Ziet eruit als een boek dat mijn zoon geweldig gaat vinden, met duidelijke tekeningen en korte tekstblokken en een onderwerp dat hij sowieso interessant vindt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')