abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198155573
Horeca is wachten op heropening zat en stapt opnieuw naar de rechter.


quote:
De horecasector eist dat cafés en restaurants zo snel mogelijk weer open mogen. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) stapt naar de rechter en wil ook alle schade van de gedwongen horecasluiting vergoed krijgen.

In een persbericht zegt KHN het onverteerbaar te vinden dat de sector opnieuw achteraan moet sluiten. Vooral een interview met minister De Jonge afgelopen weekend in De Telegraaf wekt veel woede en onbegrip op.

Daarin stelde De Jonge onder meer dat de epidemiologische ruimte die er te verdelen is verdwijnt met de heropening van de horeca. Ook gaf hij aan de komende tijd weinig mogelijkheden te zien voor de sector.

'Diep teleurgesteld'
Het is niet de eerste keer dat de branche naar de rechter stapt om heropening af te dwingen. Vorig jaar gebeurde dat ook al, toen leverde dat niets op.

Nu wil de branche via een bodemprocedure inzage krijgen in het onderzoek waarop het kabinet zich baseert dat er geen versoepelingen voor het midden- en kleinbedrijf - waaronder ook de horeca - mogelijk zijn. Op die manier wil KHN ook duidelijk krijgen welke gronden er aan de besluiten ten grondslag liggen en wie daarvoor verantwoordelijk zijn.
"We zijn diep teleurgesteld in dit kabinet", zegt KHN-voorzitter Willemsen. "We hebben tot op het laatst geprobeerd om in overleg tot een andere kijk en strategie te komen door te kijken wat er wél kan in plaats van alles hermetisch op slot te houden. Ondertussen gaat de horeca naar de kloten."
^O^ ^O^
pi_198155578
lauwe pis. Waarom niet protesteren en het land LAM leggen (hehe)
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_198155587
De Nachtclubs/disco's waren al de grote verliezers en de Horeca kun je daar zeker wel aan toevoegen qua perspectief die ze hebben!
pi_198155607
In een persbericht zegt KHN het onverteerbaar te vinden dat de sector opnieuw achteraan moet sluiten.

Omdat het totaal niet essentieel is.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_198155659
quote:
9s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:41 schreef KennyPowers het volgende:
In een persbericht zegt KHN het onverteerbaar te vinden dat de sector opnieuw achteraan moet sluiten.

Omdat het totaal niet essentieel is.
Essentieel... En de nagelstudio's dan? Nou weet ik niet of Kappers ook essentieel zijn... voor sommigen wel en anderen weer niet....
  maandag 22 februari 2021 @ 23:52:07 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198155677
quote:
9s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:41 schreef KennyPowers het volgende:
In een persbericht zegt KHN het onverteerbaar te vinden dat de sector opnieuw achteraan moet sluiten.

Omdat het totaal niet essentieel is.
In tegenstelling tot de slijterijen en chocoladewinkels _O-
Laffe huichelaar
pi_198155686
quote:
9s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:41 schreef KennyPowers het volgende:
In een persbericht zegt KHN het onverteerbaar te vinden dat de sector opnieuw achteraan moet sluiten.

Omdat het totaal niet essentieel is.
Dat is toch niet het argument? Het argument gaat toch over verkeer?
-nee-
pi_198155747
Het is ook onverteerbaar.

Toch is er nog geen ruimte om de horeca te heropenen.

En nee, het gaat niet alleen om verkeer. Elk contact of samenzijn tussen mensen geeft risico op verspreiding van het virus. Vandaar dat er alleen (kleine) versoepelingen zijn in de meest essentiële sectoren, zoals het onderwijs.
pi_198155763
Het is sowieso allemaal fake joh. Niet essentiële winkels moeten dicht, maar hier ik Eindhoven en Veldhoven zijn toch allerlei winkels wel open zoals de fietsenmaker, tuincentra, enkele mode winkels..
En ja wss zal de gemeente t best vinden maar het is niet volgens de regels.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 00:05:32 #10
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198155769
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:02 schreef spinazieruiker het volgende:
Het is ook onverteerbaar.

Toch is er nog geen ruimte om de horeca te heropenen.

En nee, het gaat niet alleen om verkeer. Elk contact of samenzijn tussen mensen geeft risico op verspreiding van het virus. Vandaar dat er alleen (kleine) versoepelingen zijn in de meest essentiële sectoren, zoals het onderwijs.
Ok, Rutte
  dinsdag 23 februari 2021 @ 00:07:03 #11
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198155779
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:04 schreef Chinless het volgende:
Het is sowieso allemaal fake joh. Niet essentiële winkels moeten dicht, maar hier ik Eindhoven en Veldhoven zijn toch allerlei winkels wel open zoals de fietsenmaker, tuincentra, enkele mode winkels..
En ja wss zal de gemeente t best vinden maar het is niet volgens de regels.
Schone schijn.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 00:08:17 #12
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198155786
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:02 schreef spinazieruiker het volgende:
Het is ook onverteerbaar.

Toch is er nog geen ruimte om de horeca te heropenen.

En nee, het gaat niet alleen om verkeer. Elk contact of samenzijn tussen mensen geeft risico op verspreiding van het virus. Vandaar dat er alleen (kleine) versoepelingen zijn in de meest essentiële sectoren, zoals het onderwijs.
Oke Hugo.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 23 februari 2021 @ 00:10:03 #13
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198155795
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:08 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Oke Hugo.
*boks

De tiefus met die leraren.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 00:13:21 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198155817
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:02 schreef spinazieruiker het volgende:
Het is ook onverteerbaar.

Toch is er nog geen ruimte om de horeca te heropenen.

En nee, het gaat niet alleen om verkeer. Elk contact of samenzijn tussen mensen geeft risico op verspreiding van het virus. Vandaar dat er alleen (kleine) versoepelingen zijn in de meest essentiële sectoren, zoals het onderwijs.
Dat bepaal jij niet, dat gaan ze aan de rechter vragen. Ieders goed recht
Laffe huichelaar
pi_198155842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet, dat gaan ze aan de rechter vragen. Ieders goed recht
Waar zeg ik dat ze dat recht niet hebben?

Het lijkt me heel goed dat dit soort zaken onafhankelijk worden getoetst. Ook om de overheid scherp te houden.

Ik vind het vooral zo zonde dat partijen als de horeca het bij het uiten van terechte onvrede steeds doen voorkomen alsof de regering de grote boosdoener is. Dat ze hun zin nog niet krijgen betekent niet dat het kabinet hun belangen niet erkent.

Zij zien kennelijk mogelijkheden die het kabinet niet ziet, maar vecht dat vooral in de rechtszaal uit in plaats van de maatschappij op te hitsen met zwartmakerij in de media.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 01:06:21 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198156021
Het is ook gewoon bullshit dat kappers straks wel open mogen en horeca en winkels niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198156034
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 01:06 schreef Harvest89 het volgende:
Het is ook gewoon bullshit dat kappers straks wel open mogen en horeca en winkels niet.
Eens. Hoewel ik denk dat een kappersbezoek noodzakelijker is dan een biertje in de kroeg, is een knipbeurt ook weer niet zo onmisbaar. De kapsalons hadden nog best een maandje dicht kunnen blijven.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 01:30:20 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198156090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 01:09 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Eens. Hoewel ik denk dat een kappersbezoek noodzakelijker is dan een biertje in de kroeg, is een knipbeurt ook weer niet zo onmisbaar. De kapsalons hadden nog best een maandje dicht kunnen blijven.
Dan krijgen we de discussie wat noodzaak is en wat niet.
Ik heb gewoon een tondeuse in de badkamer liggen, en ja, ook een kratje bier in de schuur.
Maar cafe's en restaurants geven je ook de plek om lekker te socializen. Een gevoel van vrijheid en ontspanning na een week hard werken.

Daar komt bij dat ik bij een gast in de kroeg een grotere afstand houd, dan een kapster die (misschien onbewust) haar tieten bijna je gezicht in duwt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 06:29:11 #19
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198156370
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de slijterijen en chocoladewinkels _O-
Slijterijen zijn vrij essentieel, vooral voor o.a. verslaafden en mensen die even eenzaam zijn.

Aan chocoladewinkels hoor je niet te zitten. Je opent pandora's box. Gaat de overheid dan een hele lijst genereren om te bepalen welke consumptie wel of niet hoort? kaaswinkels wel, chocoladewinkels niet, slagerijen niet, bakkers wel, combinaties van bakkers en slagers mogen wel/niet? Snoepwinkels niet, maar als een bakker ook snoep verkoopt, dan weer wel?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198156390
Ben eigenlijk niet zo'n uitgaanstype, maar de maandelijkse 90' danceparty in het Streeperkruis en de Seven bar mis ik nu toch wel. En half uitgaan van erop en eraf op de dansvloer vanwege corona regels bvegin ik niet aan. Uitgaan is bij mij doorgaan tot sluitingstijd!
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_198156599
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 01:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dan krijgen we de discussie wat noodzaak is en wat niet.
Ik heb gewoon een tondeuse in de badkamer liggen, en ja, ook een kratje bier in de schuur.
Maar cafe's en restaurants geven je ook de plek om lekker te socializen. Een gevoel van vrijheid en ontspanning na een week hard werken.
Die behoefte voelen veel meer mensen. Dat het er niet in zit betekent niet dat het kabinet dat niet ziet. Het betekent dat de cijfers en modellen het nog niet toelaten.

quote:
Daar komt bij dat ik bij een gast in de kroeg een grotere afstand houd, dan een kapster die (misschien onbewust) haar tieten bijna je gezicht in duwt.
Dat geloof ik in jouw geval meteen. Naar je houdt nog meer afstand tot een gast in de kroeg als jullie allebei thuiszitten.

Er zijn ook genoeg kroegen en restaurants waar het zo gezellig kan zijn dat de voorwaarden om open kunnen makkelijk vervangen. Of je kapster, als je haar daar tegenkomt, ook haar borsten in je gezicht drukt laat ik even in het midden ;)

In alle normen en maatregelen, of het nu de 1,5 meter is of de scholen of kappers die open kunnen zit alsnog een risicofactor. Voor een optimale besmetting met die 1,5 meter misschien wel 3 meter zijn, maar dan kun je supermarkten, OV, ziekenhuizen en andere essentiële infrastructuur net zo goed sluiten. En het heropenen van de scholen en kappers brengt onvermijdelijk extra besmetting met zich mee.

Je moet de besmettingsrisico's niet onderling vergelijken. Voor het effect van versoepelingen moet je ze bij elkaar optellen.

Leuker is het helaas niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door spinazieruiker op 23-02-2021 07:50:28 ]
pi_198156658
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:18 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ze dat recht niet hebben?

Het lijkt me heel goed dat dit soort zaken onafhankelijk worden getoetst. Ook om de overheid scherp te houden.

Ik vind het vooral zo zonde dat partijen als de horeca het bij het uiten van terechte onvrede steeds doen voorkomen alsof de regering de grote boosdoener is. Dat ze hun zin nog niet krijgen betekent niet dat het kabinet hun belangen niet erkent.

Zij zien kennelijk mogelijkheden die het kabinet niet ziet, maar vecht dat vooral in de rechtszaal uit in plaats van de maatschappij op te hitsen met zwartmakerij in de media.
Er ligt wel degelijk een oorzaak bij het kabinet. Het kabinet had al prima mogelijkheden kunnen onderzoeken op welke manier het wel veilig is om open te gaan voor heel veel sectoren, maar dat is altijd tegen gehouden. We zijn inmiddels bijna een jaar verder en er is letterlijk niks onderzocht.

Verder hebben we nog allerlei drogmaatregelen waarvan bewezen is dat ze niet werken. Neem bijvoorbeeld de mondkapjes, drooglegging vanaf acht uur 's avonds en de avondklok.

Het is daarnaast toch wel ontzettend krom dat je gewoon rond mag lopen in een supermarkt, maar niet op anderhalve meter afstand stil mag zitten in een restaurant. Boodschappen afhalen of bezorgen is prima mogelijk namelijk, supermarkten bewijzen dat al jaren.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 07:59:14 #23
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198156670
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 07:45 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Die behoefte voelen veel meer mensen. Dat het er niet in zit betekent niet dat het kabinet dat niet ziet. Het betekent dat de cijfers en modellen het nog niet toelaten.
[..]

Dat geloof ik in jouw geval meteen. Naar je houdt nog meer afstand tot een gast in de kroeg als jullie allebei thuiszitten.

Er zijn ook genoeg kroegen en restaurants waar het zo gezellig kan zijn dat de voorwaarden om open kunnen makkelijk vervangen. Of je kapster, als je haar daar tegenkomt, ook haar borsten in je gezicht drukt laat ik even in het midden ;)

In alle normen en maatregelen, of het nu de 1,5 meter is of de scholen of kappers die open kunnen zit alsnog een risicofactor. Voor een optimale besmetting met die 1,5 meter misschien wel 3 meter zijn, maar dan kun je supermarkten, OV, ziekenhuizen en andere essentiële infrastructuur net zo goed sluiten. En het heropenen van de scholen en kappers brengt onvermijdelijk extra besmetting met zich mee.

Je moet de besmettingsrisico's niet onderling vergelijken. Voor het effect van versoepelingen moet je ze bij elkaar optellen.

Leuker is het helaas niet.
Dat kan je helemaal niet zo simpel stellen natuurlijk. Als mensen bijvoorbeeld af willen spreken om wat te eten dan kijken ze naar de mogelijkheden.

Nu is dat binnen bij iemand thuis, waar geen regels gelden wat betreft social distancing etc.

Als bijvoorbeeld restaurants/terrassen open zijn, dan kan het zijn dat mensen ervoor kiezen om juist daar af te spreken. Waar wel regels gelden, of in de buitenlucht.

Dus het is niet simpel een optelsom.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198156696
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 01:06 schreef Harvest89 het volgende:
Het is ook gewoon bullshit dat kappers straks wel open mogen en horeca en winkels niet.
Dat hebben ze volgens mij gewoon afgekeken van Duitsland, waar ze de kappers hebben opengegooid onder het mom van 'mentale gezondheid' ( :')). dus (wederom) weinig eigen visie.
Somebody that I used to know
pi_198156717
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:04 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat hebben ze volgens mij gewoon afgekeken van Duitsland, waar ze de kappers hebben opengegooid onder het mom van 'mentale gezondheid' ( :')). dus (wederom) weinig eigen visie.
Ik krijg langzamerhand het idee dat er echt amper een eigen visie is van het kabinet. Maatregelen worden haast een op een overgenomen van het OMT of afgekeken van buurlanden. Zowel de UK als DE zijn inmiddels bezig met een routekaart voor versoepelingen, goede kans dat wij die binnenkort dus ook krijgen.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 08:10:31 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198156734
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:08 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ik krijg langzamerhand het idee dat er echt amper een eigen visie is van het kabinet. Maatregelen worden haast een op een overgenomen van het OMT of afgekeken van buurlanden. Zowel de UK als DE zijn inmiddels bezig met een routekaart voor versoepelingen, goede kans dat wij die binnenkort dus ook krijgen.
Waarschijnlijk nog voor 17 maart ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198156751
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:02 schreef spinazieruiker het volgende:
Het is ook onverteerbaar.

Toch is er nog geen ruimte om de horeca te heropenen.

En nee, het gaat niet alleen om verkeer. Elk contact of samenzijn tussen mensen geeft risico op verspreiding van het virus. Vandaar dat er alleen (kleine) versoepelingen zijn in de meest essentiële sectoren, zoals het onderwijs.
Die is er zeer zeker wel. Als je maar denkt in oplossingen en niet in beren op de weg.

Het is veiliger dan menig supermarkt waar iedereen nog altijd rakelings langs elkaar loopt en waar er 0,0 controle is op de 1,5 meter en max aantal klanten.

Maargoed, blijf vooral zo denken. Grow a spine.
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
pi_198156783
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:04 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat hebben ze volgens mij gewoon afgekeken van Duitsland, waar ze de kappers hebben opengegooid onder het mom van 'mentale gezondheid' ( :')). dus (wederom) weinig eigen visie.
Dit inderdaad. In België zijn de kappers deze week weer open gegaan en in Duitsland gaan ze weer open. In Nederland gaan ze gewoon open om grensverkeer tegen te gaan.
pi_198156967
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 07:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat kan je helemaal niet zo simpel stellen natuurlijk. Als mensen bijvoorbeeld af willen spreken om wat te eten dan kijken ze naar de mogelijkheden.

Nu is dat binnen bij iemand thuis, waar geen regels gelden wat betreft social distancing etc.

Als bijvoorbeeld restaurants/terrassen open zijn, dan kan het zijn dat mensen ervoor kiezen om juist daar af te spreken. Waar wel regels gelden, of in de buitenlucht.

Dus het is niet simpel een optelsom.
Het is inderdaad niet simpel. Ook jouw theorie is te kort door de bocht.

Als ik bij iemand thuis afspreek om wat te eten dan is het risico dat wij elkaar besmetten misschien groter dan als we in een restaurant zouden afspreken. Echter komen we in dat restaurant (en onderweg er naartoe) ook gasten, bediening en andere mensen tegen die we normaal gesproken nooit tegen zouden komen. Oftewel mensen die anders niet met elkaar in contact zouden komen kunnen elkaar besmetten. Dat is iets dat je wilt voorkomen, omdat het virus dan makkelijker grote "afstanden" in onze samenleving kan overbruggen en omdat het het volgen en isoleren van het virus bemoeilijkt. Terwijl er tussen mensen in hetzelfde sociaal netwerk vaak toch al lijntjes lopen via kinderen/school, werk, gezamenlijke vrienden enz.

Dit zijn allemaal zaken die in de modellen van het RIVM zitten. Als je die eruit haalt en een theoretische werkelijkheid schept waarin iedereen in de horeca of een winkel zich keurig aan regels houdt dan lijkt het inderdaad allemaal veel gunstiger om sectoren te heropenen.
pi_198156997
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:42 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet simpel. Ook jouw theorie is te kort door de bocht.

Als ik bij iemand thuis afspreek om wat te eten dan is het risico dat wij elkaar besmetten misschien groter dan als we in een restaurant zouden afspreken. Echter komen we in dat restaurant (en onderweg er naartoe) ook gasten, bediening en andere mensen tegen die we normaal gesproken nooit tegen zouden komen. Oftewel mensen die anders niet met elkaar in contact zouden komen kunnen elkaar besmetten. Dat is iets dat je wilt voorkomen, omdat het virus dan makkelijker grote "afstanden" in onze samenleving kan overbruggen en omdat het het volgen en isoleren van het virus bemoeilijkt. Terwijl er tussen mensen in hetzelfde sociaal netwerk vaak toch al lijntjes lopen via kinderen/school, werk, gezamenlijke vrienden enz.

Dit zijn allemaal zaken die in de modellen van het RIVM zitten. Als je die eruit haalt en een theoretische werkelijkheid schept waarin iedereen in de horeca of een winkel zich keurig aan regels houdt dan lijkt het inderdaad allemaal veel gunstiger om sectoren te heropenen.
Exact hetzelfde kun je over supermarkten ook zeggen. Alleen wordt in supermarkten de anderhalve meter over het algemeen niet gerespecteerd waar dat in restaurants wel het geval is.
pi_198157072
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:04 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat hebben ze volgens mij gewoon afgekeken van Duitsland, waar ze de kappers hebben opengegooid onder het mom van 'mentale gezondheid' ( :')). dus (wederom) weinig eigen visie.
Das mooi want dan gooien ze hier de bouwmarkten en tuincentra ook open!
pi_198157078
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:46 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Exact hetzelfde kun je over supermarkten ook zeggen. Alleen wordt in supermarkten de anderhalve meter over het algemeen niet gerespecteerd waar dat in restaurants wel het geval is.
Voor de inperking van het virus kunnen supermarkten beter gesloten zijn dan open.

Als jij moet kiezen tussen de supermarkten open of de restaurants open dan kies jij de laatste?

Natuurlijk het liefst beide open, maar dan moet je de besmettingen (ook na maatregelen) optellen. Als mensen zich in supermarkten beter aan de richtlijnen zouden houden zou daarvoor al iets meer ruimte zijn.
pi_198157121
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:56 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Voor de inperking van het virus kunnen supermarkten beter gesloten zijn dan open.

Als jij moet kiezen tussen de supermarkten open of de restaurants open dan kies jij de laatste?

Natuurlijk het liefst beide open, maar dan moet je de besmettingen (ook na maatregelen) optellen. Als mensen zich in supermarkten beter aan de richtlijnen zouden houden zou daarvoor al iets meer ruimte zijn.
Allebei open. De maatregelen in de horeca worden naar mijn beleving harstikke goed nageleefd, daarom zou het prima kunnen om alles open te gooien.

Juist door alles open te doen is er regulering en zullen thuisfeestjes waar geen maatregelen worden nageleefd minder worden. In de horeca is er toezicht en dus inachtneming van maatregelen. Dat zorgt voor minder besmettingen.
pi_198157192
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:01 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Allebei open. De maatregelen in de horeca worden naar mijn beleving harstikke goed nageleefd, daarom zou het prima kunnen om alles open te gooien.

Juist door alles open te doen is er regulering en zullen thuisfeestjes waar geen maatregelen worden nageleefd minder worden. In de horeca is er toezicht en dus inachtneming van maatregelen. Dat zorgt voor minder besmettingen.
Een hoop mensen zullen denken, 30 man in de kroeg, dan mogen er ook dertig thuis...
Ik verwacht juist een hoop uitgestelde verjaardagen en housewarming feesten.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:10:45 #35
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198157203
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Een hoop mensen zullen denken, 30 man in de kroeg, dan mogen er ook dertig thuis...

Er mogen nu al dertig man thuis. Zonder afstandsregels. Zonder mondkapjes.

Dat is nou juist het probleem.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:23:08 #36
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198157298
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er mogen nu al dertig man thuis. Zonder afstandsregels. Zonder mondkapjes.

Dat is nou juist het probleem.
Dit, alles wat je nu in de kroeg zou doen kan je nu gewoon thuis doen. Maar dan zonder regels.
pi_198212813
Ze gaan blijkbaar gewoon open volgende week! *O*
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:44:08 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198213240
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 00:18 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ze dat recht niet hebben?

Het lijkt me heel goed dat dit soort zaken onafhankelijk worden getoetst. Ook om de overheid scherp te houden.

Ik vind het vooral zo zonde dat partijen als de horeca het bij het uiten van terechte onvrede steeds doen voorkomen alsof de regering de grote boosdoener is. Dat ze hun zin nog niet krijgen betekent niet dat het kabinet hun belangen niet erkent.

Zij zien kennelijk mogelijkheden die het kabinet niet ziet, maar vecht dat vooral in de rechtszaal uit in plaats van de maatschappij op te hitsen met zwartmakerij in de media.
Op zich in de media naar buiten brengen dat je bedrijf waar je wellicht jaren voor gewerkt hebt naar de klote gaat is niets mis mee. Een MKB ondernemer heeft geen telefoonnummer van Rutte zoals de KLM dat bijvoorbeeld wel heeft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:45:52 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198213265
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er mogen nu al dertig man thuis. Zonder afstandsregels. Zonder mondkapjes.

Dat is nou juist het probleem.
Op zich mag thuis alles zolang dat geen overlast veroorzaakt. Daar is niets aan veranderd door de corona maatregelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 26-02-2021 09:58:22 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:17:52 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198213685
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich mag thuis alles zolang dat geen overlast veroorzaakt. Daar is niets aan veranderd door de corona maatregelen.
Precies. Dus is het misschien slim om goede alternatieven te bieden, zoals restaurants en terrassen met afstandsregels.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:31:09 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198213920
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Dus is het misschien slim om goede alternatieven te bieden, zoals restaurants en terrassen met afstandsregels.
Met terrassen alleen ga je het niet redden ben ik bang.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198214473
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich in de media naar buiten brengen dat je bedrijf waar je wellicht jaren voor gewerkt hebt naar de klote gaat is niets mis mee. Een MKB ondernemer heeft geen telefoonnummer van Rutte zoals de KLM dat bijvoorbeeld wel heeft.
Moet daar dan gelijk het dreigement bij om open te gaan?

De ondernemers die opengaan worden gelijk gesloten, daar zijn de autoriteiten niet gevoelig voor.
En zowel regels overtreden ten koste van gezondheid als steeds weer loze dreigementen helpen niet voor het sympathie en de geloofwaardigheid van de horeca.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 februari 2021 @ 11:03:21 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198214508
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Met terrassen alleen ga je het niet redden ben ik bang.
Als het mooi weer is, is dat meer dan genoeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:07:28 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198214552
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:01 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Moet daar dan gelijk het dreigement bij om open te gaan?

De ondernemers die opengaan worden gelijk gesloten, daar zijn de autoriteiten niet gevoelig voor.
En zowel regels overtreden ten koste van gezondheid als steeds weer loze dreigementen helpen niet voor het sympathie en de geloofwaardigheid van de horeca.
Ik kan me voorstellen dat de emotie hoog oploopt als je bedrijf kapot gaat waar je al je geld in gestopt hebt. Zeker als je ook niet duidelijk is wanneer er weer wat perspectief gaat komen. En de trend nu is trouwens dat het vertrouwen in de corona maatregelen aan het afnemen is. Logisch want er is geen perspectief en of doel in de genomen maatregelen te bespeuren richting een oplossing.

De persconferenties zijn erger dan een slecht nieuws show.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:08:56 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198214571
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als het mooi weer is, is dat meer dan genoeg.
Er zijn zat horeca zaken met geen of maar een klein terras. Voor hen is het niet genoeg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198214644
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat de emotie hoog oploopt als je bedrijf kapot gaat waar je al je geld in gestopt hebt. Zeker als je ook niet duidelijk is wanneer er weer wat perspectief gaat komen. En de trend nu is trouwens dat het vertrouwen in de corona maatregelen aan het afnemen is. Logisch want er is geen perspectief en of doel in de genomen maatregelen te bespeuren richting een oplossing.
Plaats die emotie dan centraal in je verhaal in plaats van een hard dreigement.
Ik vind ook dat de overheid meer moet doen voor dit soort bedrijven. Maar illegaal opengaan is niet het antwoord.

Het klopt dat er momenteel geen duidelijk en hoopgevend perspectief is.
En doordat de maatregelen het virus wegduwen lijkt het juist alsof ze geen zin hebben.
Dat is allemaal heel vervelend, maar niet per se iets dat je de overheid kunt aanrekenen. Lopen schreeuwen en dreigen daar wordt het draagvlak alleen maar minder van. En hoe minder goed mensen zich aan maatregelen houden, hoe langer en hoe meer maatregelen we nodig hebben.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:18:52 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198214742
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:13 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Plaats die emotie dan centraal in je verhaal in plaats van een hard dreigement.

Het klopt dat er momenteel geen duidelijk en hoopgevend perspectief is.
En doordat de maatregelen het virus wegduwen lijkt het juist alsof ze geen zin hebben.
Dat is allemaal heel vervelend, maar niet per se iets dat je de overheid kunt aanrekenen. Lopen schreeuwen en dreigen daar wordt het draagvlak alleen maar minder van. En hoe minder goed mensen zich aan maatregelen houden, hoe langer en hoe meer maatregelen we nodig hebben.
Het als protest openen van een terras zie ik niet direct als een hard dreigement. Ik verwacht daar geen geweld bij en dergelijke. En gezien meer zaken die nu spelen zou een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid wellicht niet eens zo slecht zijn?

Vertrouwen moet van twee kanten komen tenslotte. En het mag wel duidelijk zijn nu dat de burger niet vertrouwd word door de overheid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198214774
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het als protest openen van een terras zie ik niet direct als een hard dreigement. Ik verwacht daar geen geweld bij en dergelijke. En gezien meer zaken die nu spelen zou een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid wellicht niet eens zo slecht zijn?

Vertrouwen moet van twee kanten komen tenslotte. En het mag wel duidelijk zijn nu dat de burger niet vertrouwd word door de overheid.
Het heeft als gevolg dat er meer onderlinge contacten zijn en dus een verdere verspreiding van het virus, ze dreigen daarmee als het ware met extra ziektegevallen/doden.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:22:26 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198214803
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het heeft als gevolg dat er meer onderlinge contacten zijn en dus een verdere verspreiding van het virus, ze dreigen daarmee als het ware met extra ziektegevallen/doden.
Weet ik niet? Als ze zich aan de mondkapjes regel en de 1.5 meter regel houden doen ze het inderdaad beter dan wat er in de parken wel mag van de overheid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:23:05 #50
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_198214815
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:46 schreef ArnosL het volgende:
Alleen wordt in supermarkten de anderhalve meter over het algemeen niet gerespecteerd waar dat in restaurants wel het geval is.
De 1,5 meter is natuurlijk geen magische grens waar het virus niet voorbij kan. Je bent waarschijnlijk een stuk veiliger af wanneer je een besmet persoon die een mondkapje draagt op een halve meter passeert in de supermarkt, dan wanneer je daar een uur lang op anderhalve meter vanaf zit te eten.

Bovendien is de supermarkt noodzakelijk voor wat betreft het in huis halen van levensmiddelen, een restaurant is wat dat betreft een luxe, geen noodzaak. En hoewel afhaal- en bezorgdiensten inderdaad prima werken voor supermarkten, werkt dat nu prima omdat een minderheid van de klanten daar gebruik van maakt. Dat schaal je niet zomaar even op naar alle klanten.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:26:06 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198214862
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:23 schreef Leshy het volgende:

[..]

De 1,5 meter is natuurlijk geen magische grens waar het virus niet voorbij kan. Je bent waarschijnlijk een stuk veiliger af wanneer je een besmet persoon die een mondkapje draagt op een halve meter passeert in de supermarkt, dan wanneer je daar een uur lang op anderhalve meter vanaf zit te eten.

Bovendien is de supermarkt noodzakelijk voor wat betreft het in huis halen van levensmiddelen, een restaurant is wat dat betreft een luxe, geen noodzaak. En hoewel afhaal- en bezorgdiensten inderdaad prima werken voor supermarkten, werkt dat nu prima omdat een minderheid van de klanten daar gebruik van maakt. Dat schaal je niet zomaar even op naar alle klanten.
Duidelijk mag zijn dat als je open wilt kunnen blijven als ondernemer los van de supermarkt je in de drank en nutella winkels moet gaan zitten. Schijnen essentieel te zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:27:16 #52
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198214880
De ongehoorzaamheid begin ik steeds meer te begrijpen. Zeker als je dat geklungel rond die uitbetaling van de LVT ziet.
pi_198214904
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het als protest openen van een terras zie ik niet direct als een hard dreigement. Ik verwacht daar geen geweld bij en dergelijke. En gezien meer zaken die nu spelen zou een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid wellicht niet eens zo slecht zijn?

Vertrouwen moet van twee kanten komen tenslotte. En het mag wel duidelijk zijn nu dat de burger niet vertrouwd word door de overheid.
Jouw associatie met een dreigement is geweld.
Als mensen elkaar onzichtbaar het virus doorgeven is dat onschuldig?

Waar moet dat vertrouwen vandaan komen volgens jou?
Moet het beleid worden aangepast op de wens van 17 miljoen virologen om weer naar de horeca te kunnen?
Dit is een oprechte vraag trouwens.

Het gevoerde beleid is (mede) gebaseerd op deskundigen uit de infectieziektenbestrijding en de zorg. Wat kan de overheid doen om recht te doen aan wetenschappelijke adviezen en tegelijk te zorgen voor meer draagvlak en minder schade?

Door te roepen dat de horeca open moet lijkt dat op voorhand de enige acceptabele stap en trek je elk advies dat daar tegenin gaat automatisch in twijfel. Het lijkt me nuttiger dat de samenleving, ondernemers, de politiek, de zorg en de wetenschap constructief samenwerken in plaats van elkaar te bestrijden. Daarbij mag van de beleidsmakers ook best wat meer worden gevraagd als dat nodig is. Maar als je de discussie versmalt tot 'moet de horeca open of niet' ga je er niet samen uitkomen. Of het wordt een slap compromis waar niemand blij van wordt.
pi_198214906
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Weet ik niet? Als ze zich aan de mondkapjes regel en de 1.5 meter regel houden doen ze het inderdaad beter dan wat er in de parken wel mag van de overheid.
Een deel zal zich er inderdaad aan houden, maar een deel ook niet. Je krijgt dus hoe dan ook een toename. En wat er in de parken gebeurde mag niet van de overheid en daar is ook tegen opgetreden, als je gaat toestaan dat mensen de wet mogen breken omdat anderen dat ook doen is het einde echt zoek.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:32:13 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198214967
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef spinazieruiker het volgende:
Moet het beleid worden aangepast op de wens van 17 miljoen virologen om weer naar de horeca te kunnen?
Dit is een oprechte vraag trouwens.

Het gevoerde beleid is (mede) gebaseerd op deskundigen uit de infectieziektenbestrijding en de zorg. Wat kan de overheid doen om recht te doen aan wetenschappelijke adviezen en tegelijk te zorgen voor meer draagvlak en minder schade?
Ik zie dit juist eerder als een groot probleem virologen zijn namelijk geen mensen die oog hebben voor de ook ernstige sociale gevolgen van de maatregelen. In het OMT zitten geen economen en of sociale wetenschappers die wat tegengewicht kunnen bieden tegen de virologen. Men kijkt alleen naar de strikt medische kant van de zaak.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198214980
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Met terrassen alleen ga je het niet redden ben ik bang.
In het najaar hebben veel uitbaters in overleg mooie tenten neer gezet met terrasverwarmers met het idee dat je daarmee wel even vooruit kan. In de strenge winter is dat geen optie, maar dagen zoals nu kunnen dan al prima.
Even daarna werden de terrassen gesloten.

Dat is niet alleen in Nederland, ook in de buurlanden zijn de terrassen dicht. In New York zijn de terrassen wel open op deze manier en heeft de overheid dit veilig genoeg gevonden. Ik snap dat de horeca nu met het mooiere weer ook met deze constructie verder wil gaan.
pi_198215011
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er zijn zat horeca zaken met geen of maar een klein terras. Voor hen is het niet genoeg.
Diegene met een klein terras maar wel aan een plein of een brede rustige straat kunnen nu tijdelijk uitbreiden.

Cafe's direct aan een drukke straat hebben dan inderdaad pech.
pi_198215082
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Weet ik niet? Als ze zich aan de mondkapjes regel en de 1.5 meter regel houden [...]
We huren mensen met door studie en praktijk opgedane kennis en ervaring in om te adviseren wat verantwoord kan. Er is veel wantrouwen over omdat het nut en de logica niet altijd duidelijk is. Moeten we die adviezen dan maar negeren en die mensen ontslaan?

Dat er tot nu toe geen versoepeling van de horeca is betekent niet dat die er drie weken later (als het effect van de huidige maatregelen niet tegenvalt) niet alsnog kan komen.

We verwachten van de overheid dat die ons beschermt tegen een levensbedreigend virus maar ook dat die operatie zo weinig mogelijk consequenties heeft voor ons leven. Dat is hoe dan ook ingewikkeld. Het aantal besmettingen is een optelsom van ingecalculeerde risico's. Dit is ingewikkelder dan "maar in de supermarkt kan het ook met 1,5 meter afstand dus waarom kan de horeca dan niet open".

quote:
[...] doen ze het inderdaad beter dan wat er in de parken wel mag van de overheid.
Hier heb je zeker een punt.

Tegelijk is dit niet alleen een verantwoordelijkheid van de overheid. Mensen wordt opgeroepen weg te blijven van drukke plekken.

Als mensen zich daar niet aan houden moet je ingrijpen (dat is deze week ook gebeurd: politie heeft na versterking iedereen weggestuurd, de gemeente Amsterdam heeft sindsdien de toegang beperkt) maar je kunt moeilijk elk park preventief afsluiten. Dan krijg je weer klachten dat we amper naar buiten kunnen en in de praktijk verplaats je de drukte alleen maar.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:38:47 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198215084
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef Adames het volgende:

[..]

Diegene met een klein terras maar wel aan een plein of een brede rustige straat kunnen nu tijdelijk uitbreiden.

Cafe's direct aan een drukke straat hebben dan inderdaad pech.
Voorlopig heb ik niet begrepen dat de horeca open mag trouwens. Alleen de contactberoepen met uitzondering van sekswerkers mogen weer open. En het middelbaar onderwijs. Al met al veranderd er dus voor de horeca dus niets.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198215130
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:38 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

We huren mensen met door studie en praktijk opgedane kennis en ervaring in om te adviseren wat verantwoord kan. Er is veel wantrouwen over omdat het nut en de logica niet altijd duidelijk is. Moeten we die adviezen dan maar negeren en die mensen ontslaan?
Het OMT was destijds niet voor de sluiting van restaurants.
Of welke mensen met kennis en ervaring bedoel je?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:43:07 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198215189
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:38 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

We huren mensen met door studie en praktijk opgedane kennis en ervaring in om te adviseren wat verantwoord kan. Er is veel wantrouwen over omdat het nut en de logica niet altijd duidelijk is. Moeten we die adviezen dan maar negeren en die mensen ontslaan?

Dat er tot nu toe geen versoepeling van de horeca is betekent niet dat die er drie weken later (als het effect van de huidige maatregelen niet tegenvalt) niet alsnog kan komen.

We verwachten van de overheid dat die ons beschermt tegen een levensbedreigend virus maar ook dat die operatie zo weinig mogelijk consequenties heeft voor ons leven. Dat is hoe dan ook ingewikkeld. Het aantal besmettingen is een optelsom van ingecalculeerde risico's. Dit is ingewikkelder dan "maar in de supermarkt kan het ook met 1,5 meter afstand dus waarom kan de horeca dan niet open".
[..]

Hier heb je zeker een punt.

Tegelijk is dit niet alleen een verantwoordelijkheid van de overheid. Mensen wordt opgeroepen weg te blijven van drukke plekken.

Als mensen zich daar niet aan houden moet je ingrijpen (dat is deze week ook gebeurd: politie heeft na versterking iedereen weggestuurd, de gemeente Amsterdam heeft sindsdien de toegang beperkt) maar je kunt moeilijk elk park preventief afsluiten. Dan krijg je weer klachten dat we amper naar buiten kunnen en in de praktijk verplaats je de drukte alleen maar.
Het is afwachten. Maar ben niet positief. De trend dat steeds meer mensen zich niet meer aan de regels houden zo een 20% al heb ik begrepen is verontrustend maar ook goed te begrijpen. Dit met de nogal weinig inspirerende persconferenties kan wel eens vervelende gevolgen hebben voor het draagvlak van de maatregelen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:45:38 #62
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198215231
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:41 schreef Adames het volgende:

[..]

Het OMT was destijds niet voor de sluiting van restaurants.
Of welke mensen met kennis en ervaring bedoel je?
Dit inderdaad plus dat kennis en ervaring hebben geen garantie is dat de genomen beslissingen juist zijn. Zeker als die maar beperkt zijn tot medici en virologen. En ook omdat de tot totstandkoming daarvan geheim is. Voor buitenstaanders waar ook deskundigen bij zitten is die totaal niet inzichtelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198215235
Als de horeca voet bij stuk houdt dinsdag dan zal er wel een bericht vanuit de overheid komen waar het min of meer gedoogd gaat worden. Wat wil je doen tegen minstens 10.000 ondernemers die hun terras opengooien? Allemaal ¤4000 boete?

Kan me dan wel voorstellen dat andere ondernemers (detailhandel ) ook gaan steigeren dan.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:52:33 #64
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_198215356
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:26 schreef Megumi het volgende:
Duidelijk mag zijn dat als je open wilt kunnen blijven als ondernemer los van de supermarkt je in de drank en nutella winkels moet gaan zitten. Schijnen essentieel te zijn.
Natuurlijk zijn die niet essentieel, maar ik snap ook best dat de overheid niet tot in uitgebreid detail gaat regelen welke producten wel of niet essentieel zijn, en in welke mate een winkel die producten moet verkopen om tot een "winkel met essentiële levensmiddelen" gerekend te mogen worden. Als je daarmee begint, staat er binnen de kortste keren een rij van hier tot Tietjerksteradeel voor je deur. Mag de kaasboer open? Is kaas essentieel? De slager? Is vlees essentieel? De vegetarische slager-winkel? Die hippe winkel die allemaal exotische fruitsapjes verkoopt? De Nespresso-winkel? Is koffie essentieel?

Dan komt er dus gewoon een definitie van een winkel wiens handel voor x% bestaat uit eten en/of drinken en niet tot de horeca behoort. En ja, daar valt de slijterij en de nutella-winkel toevallig ook onder. Mazzel voor hen.
pi_198215554
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:53 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat is toch niet het argument? Het argument gaat toch over verkeer?
Klopt. Maar er wordt wel steeds over 'essentiële winkels' gesproken. En dat de rest wel dicht kan, om de 'bewegingen' te minimaliseren.

Ik moet diegene boven je gelijk geven. Waarom zijn slijters en chocoladewinkels essentieel? Ja, ze verkopen levensmiddelen. Maar hoe essentieel is alcohol en chocola?
pi_198215701
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:41 schreef Adames het volgende:

[..]

Het OMT was destijds niet voor de sluiting van restaurants.
Of welke mensen met kennis en ervaring bedoel je?
De sluiting van de horeca was een politiek besluit. Het kabinet wilde een hamer tegen het virus, om daarna te kunnen versoepelen. Dat dit tegen het OMT inging daar kun je wat van vinden, maar er was ook sterke druk om juist te kijken hoe versoepelingen mogelijk gemaakt konden worden.

Toen de besmettingscijfers opliepen kon van die versoepeling geen sprake zijn. En adviseerde het OMT juist meer maatregelen.

De cijfers gaven sindsdien geen ruimte om het OMT te vragen om een advies of en hoe de horeca weer open kon - en de prioriteit lag bij de scholen. Zou het OMT in januari ongevraagd hebben geadviseerd om de horeca te heropenen als zij daarvoor ruimte had gezien? Dit is een nogal theoretische vraag. Zeker als je beschouwt dat er zelfs de invoering van een avondklok werd geadviseerd.

Ik denk dat je het feit dat de horeca dicht is al sinds eind december niet meer kunt toerekenen aan het eerdere politieke besluit de horeca dicht te doen.
pi_198216292
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:02 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Klopt. Maar er wordt wel steeds over 'essentiële winkels' gesproken. En dat de rest wel dicht kan, om de 'bewegingen' te minimaliseren.

Ik moet diegene boven je gelijk geven. Waarom zijn slijters en chocoladewinkels essentieel? Ja, ze verkopen levensmiddelen. Maar hoe essentieel is alcohol en chocola?
Dat laatste ben ik het absoluut mee eens.
-nee-
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:03:09 #68
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198216341
Alle winkels dicht en gaarkeukens instellen ^O^
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:06:25 #69
338319 ZarB
Piña colada
pi_198216389
Mooi. Liever vandaag dan morgen. Als je bang bent voor corona kom je niet en blijf je uit de buurt bij mensen die wel gaan *O*
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198216450
Alsof we het niet allemaal zat zijn ja, ik snap dat het water ze aan de lippen staat maar het is wel erg naïef om te denken dat dit niet, ondanks alle goede intenties, gierend uit de klauw gaat lopen.

Het probleem is nog steeds aanwezig,,,
Het is koud, het is guur....
pi_198216502
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:06 schreef ZarB het volgende:
Mooi. Liever vandaag dan morgen. Als je bang bent voor corona kom je niet en blijf je uit de buurt bij mensen die wel gaan *O*
Weer zo eentje die het totaal niet snapt. :')
Het is koud, het is guur....
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:13:15 #72
338319 ZarB
Piña colada
pi_198216546
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:11 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Weer zo eentje die het totaal niet snapt. :')
Oh het interesseert me ook niet zoveel. Terras open en wel nu :Y :Y :Y
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198216709
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:13 schreef ZarB het volgende:

[..]

Oh het interesseert me ook niet zoveel. Terras open en wel nu :Y :Y :Y
Dit inderdaad, de rest kan me ook steeds minder schelen.
pi_198218385
Boete van Grapperhaus als ze open gaan volgende week! :(

https://nos.nl/artikel/23(...)errassen-openen.html
pi_198218545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 01:06 schreef Harvest89 het volgende:
Het is ook gewoon bullshit dat kappers straks wel open mogen en horeca en winkels niet.
De politici willen zelf naar de kapper. Heb je hun haren gezien?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198219881
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De politici willen zelf naar de kapper. Heb je hun haren gezien?
Van Grapper? _O-

De regering heeft Nederland in de Tang! :Y
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:59:18 #77
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198219982
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:52 schreef Leshy het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die niet essentieel, maar ik snap ook best dat de overheid niet tot in uitgebreid detail gaat regelen welke producten wel of niet essentieel zijn, en in welke mate een winkel die producten moet verkopen om tot een "winkel met essentiële levensmiddelen" gerekend te mogen worden. Als je daarmee begint, staat er binnen de kortste keren een rij van hier tot Tietjerksteradeel voor je deur. Mag de kaasboer open? Is kaas essentieel? De slager? Is vlees essentieel? De vegetarische slager-winkel? Die hippe winkel die allemaal exotische fruitsapjes verkoopt? De Nespresso-winkel? Is koffie essentieel?

Dan komt er dus gewoon een definitie van een winkel wiens handel voor x% bestaat uit eten en/of drinken en niet tot de horeca behoort. En ja, daar valt de slijterij en de nutella-winkel toevallig ook onder. Mazzel voor hen.
Gezien de economische en persoonlijke gevolgen voor ondernemers zou ik wel een aanpak met oog voor details willen. Maar de verkoop van alcohol en nutella daar mag jij van vinden dat dit essentieel is natuurlijk. Die zijn gewoon open in Amsterdam. En de rest is dicht los van de supermarkten en wat voedingszaken.

En zo snel mogelijk terug naar normaal is natuurlijk essentieel. En gezien de informatie vanuit de overheid gaat dat nog lang duren. Het vaccineren en testen blijft een ramp. En naar mijn mening is vaccineren en testen de oplossing.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 26-02-2021 17:31:24 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198220048
twitter


Psst, tapbiertje kopen? Onder het viaduct, kom alleen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 17:12:02 #79
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198220120
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:04 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Psst, tapbiertje kopen? Onder het viaduct, kom alleen.
_O- En met een shotje Spoetnik V er gratis bij?

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 26-02-2021 17:35:56 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198227496
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:06 schreef ZarB het volgende:
Mooi. Liever vandaag dan morgen. Als je bang bent voor corona kom je niet en blijf je uit de buurt bij mensen die wel gaan *O*
Goed plan! Maar, als je dan corona oploopt dan ziek je ook volledig thuis uit en blijf je uit de buurt van de ziekenhuizen. Lijkt me wel zo fair dat je de artsen en verpleging dan ook niet lastig valt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')