abonnement Unibet Coolblue
pi_198148843
De VVD verzuimt giften openbaar te maken

quote:
De VVD maakt giften niet openbaar, terwijl politieke partijen dat wel verplicht zijn. Dat zegt het platform voor onderzoeksjournalistiek Follow the Money (FTM) dat de VVD ‘kampioen fondsenwerving’ noemt.

Volgens FTM organiseert vastgoedondernemer Cor van Zadelhoff op eigen kosten zeker twee fondsenwervingsdiners per jaar voor de partij. Het platform becijferde dat deze avonden in geld uitgedrukt ten minste 12.772 euro waard zijn. “VVD-leden kunnen daar een vorkje prikken met coryfeeën, variërend van premier Mark Rutte tot (oud-)ministers en Kamerleden. Maar de VVD meldde donaties in natura van Van Zadelhoff niet.” Het is nog onbekend hoeveel geld er voor de komende verkiezingen is opgehaald.

Het platform plaatst nog wel een kanttekening: “Er is niets mis met doneren. Van Zadelhoff geniet het volle recht om, zoals hij dat zelf zegt, ‘zijn vrienden’ een gunst te bewijzen. Maar politieke partijen moeten alle donaties boven de 4500 euro openbaar maken, ook geschenken in natura. Maar ze komen niet voor op de geschenkenlijsten die de VVD elk jaar moet inleveren bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Bij de verkiezingen van 2017 kocht Van Zadelhoff een paginagrote verkiezingsadvertentie voor de VVD in De Telegraaf, die de partij evenmin meldde.”

Volgens een woordvoerder van de VVD worden de diners georganiseerd door Van Zadelhoff en wordt de opbrengst ervan gewoon gemeld als gift. De waarde van de etentjes, een gift in natura, hoeft de partij volgens de regels niet te melden, aldus de woordvoerder.

https://www.trouw.nl/poli(...)r-te-maken~b4298ad8/
pi_198148874
Hier zoekt de VVD toch wel erg de grens op.
Wat mij betreft is volledige openheid over de partijfinanciering een harde voorwaarde om ook maar in aanmerking te komen voor één cent subsidie.
  maandag 22 februari 2021 @ 17:16:44 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198149106
Je zou toch verwachten dat de meest verstokte VVD-stemmer zich inmiddels wel eens achter de oren gaat krabben.
  maandag 22 februari 2021 @ 17:21:55 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198149206
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:16 schreef BasEnAad het volgende:
Je zou toch verwachten dat de meest verstokte VVD-stemmer zich inmiddels wel eens achter de oren gaat krabben.
Nog altijd beter dan de alternatieven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198149348
Rutte doctrine weer om te :r
pi_198149522
Dit verbaast wie?

Gras = groen.
pi_198149641
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:38 schreef Cockwhale het volgende:
Dit verbaast wie?

Gras munnie = groen.
pi_198150292
Gezien het gevoerde beleid van de afgelopen jaren zou het eerder vreemd zijn als vastgoedpartijen niet vuistdiep in de VVD zaten. Eerlijk gezegd valt me een flut-dinertje dan weer tegen.
pi_198150677
De Zadelhoffs en de Harry mensen rulen de B.V. Nederland. En de VVD maakt dat mogelijk. Zo simpel is het. Is dat goed voor ons? Nee. Arbeiders en gewone werkers die tegen hun belang op de VVD stemmen... Het is een rare wereld. Als de VVD het zou moeten hebben van de achterban die zij echt vertegenwoordigen was het een splinterpartij.

De slogan "Samen voor ons Eigen" brengen zij beter dan wie ook in de praktijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 22 februari 2021 @ 18:51:06 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198150857
Groot gelijk hebben ze, het klapvolk blijft toch wel op ze stemmen, waarom dan niet een greep doen naar de absolute macht?

VVD, voor al uw neoliberale gekkigheid.
We have always been at war with Eastasia.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 22 februari 2021 @ 18:57:26 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198150977
Ik ben op het punt aangekomen dat Rutte bij wijze van spreken een bejaarde man in de bek kan tuffen en het hem alsnog zetels oplevert. Zit dit land echt zo vol met volidioten?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 22 februari 2021 @ 19:00:52 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198151033
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben op het punt aangekomen dat Rutte bij wijze van spreken een bejaarde man in de bek kan tuffen en het hem alsnog zetels oplevert. Zit dit land echt zo vol met volidioten?
Ik ontwaar twee oorzaken:
1 Nederland zit vol met apathische schaapjes.
2 Rutte heeft nauwelijks serieuze concurrentie als lijsttrekker.
We have always been at war with Eastasia.
pi_198151287
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben op het punt aangekomen dat Rutte bij wijze van spreken een bejaarde man in de bek kan tuffen en het hem alsnog zetels oplevert. Zit dit land echt zo vol met volidioten?
Ik ken eigelijk niemand die hem moet. Waar komen die stemmers dan vandaan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 22 februari 2021 @ 20:18:54 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198152568
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:18 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik ken eigelijk niemand die hem moet. Waar komen die stemmers dan vandaan?
Gezien de vele integriteitsaffaires door de jaren heen zou ons dat niet moeten verbazen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 22 februari 2021 @ 20:37:06 #15
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_198152871
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:42 schreef Bart2002 het volgende:
De Zadelhoffs en de Harry mensen rulen de B.V. Nederland. En de VVD maakt dat mogelijk. Zo simpel is het. Is dat goed voor ons? Nee. Arbeiders en gewone werkers die tegen hun belang op de VVD stemmen... Het is een rare wereld. Als de VVD het zou moeten hebben van de achterban die zij echt vertegenwoordigen was het een splinterpartij.

De slogan "Samen voor ons Eigen" brengen zij beter dan wie ook in de praktijk.
Het eeuwige gejammer, ik bedoel maar.

U bent bekend met de uitdrukking: wie voor een dubbeltje geboren is, wordt nooit een kwartje?
Ik ken de werkelijke persoon achter uw account niet, maar let op mijn woorden: het zou niet de eerste keer zijn dat na het ontstaan van gunstigere financiële situaties dan het leven als 'gewone werker' men vervolgens daar ook naar gaat stemmen. Bij velen hier evenals in andere mij bekende gevallen lijkt dat niet het geval te zijn, dus geeft men af op de VVD puur uit frustratie.

En ik denk ook niet dat andere partijen alles beter zouden managen dan het huidige demissionair kabinet, later dit jaar wellicht Rutte IV en niet zo ver af van langstzittende premier ooit.
Voor bepaalde mensen zal geen enkele coalitie ooit goed genoeg zijn, dus is het makkelijk afgeven op een stevig in het zadel zittende VVD al is zij ook niet altijd even perfect en dat is volgens mij toch niet voor niets.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_198152915
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nog altijd beter dan de alternatieven.
Weer die volledige kletskoek die VVD-kontlikkers verspreiden.

Roepen dat er geen alternatieven zijn zonder argumenten
pi_198153085
De gehele VVD-partijtop kan qua schandalen een kinderdagverblijf inclusief het personeel anaal verkrachten en er nog mee wegkomen, dus da's geen verrassing :P
-
  maandag 22 februari 2021 @ 20:53:11 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198153145
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 20:39 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Weer die volledige kletskoek die VVD-kontlikkers verspreiden.

Roepen dat er geen alternatieven zijn zonder argumenten
Voor mij qua partijprogramma niet. Zeker niet na hun beweging naar links.

Misschien CDA. Ga me daar nog eens op beraden, maar acht de kans niet zo groot.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198153626
Goed. Dus ene Cor van Zadelhoff verzorgt etentjes. Moet 'ie zelf weten. van Zadelhoff zit zelf niet in de VVD maar draagt de partij een warm hart toe. Dan snap ik niet wat er mis is. in de laatste regel staat dat de opbrengst als gift de boeken in gaat. zolang de belastingbetaler die etentjes niet hoeft te betalen, wat is dan het punt? welk verzuim?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198153742
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Goed. Dus ene Cor van Zadelhoff verzorgt etentjes. Moet 'ie zelf weten. van Zadelhoff zit zelf niet in de VVD maar draagt de partij een warm hart toe. Dan snap ik niet wat er mis is. in de laatste regel staat dat de opbrengst als gift de boeken in gaat. zolang de belastingbetaler die etentjes niet hoeft te betalen, wat is dan het punt? welk verzuim?
|:(
pi_198153817
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Goed. Dus ene Cor van Zadelhoff verzorgt etentjes. Moet 'ie zelf weten. van Zadelhoff zit zelf niet in de VVD maar draagt de partij een warm hart toe. Dan snap ik niet wat er mis is. in de laatste regel staat dat de opbrengst als gift de boeken in gaat. zolang de belastingbetaler die etentjes niet hoeft te betalen, wat is dan het punt? welk verzuim?
Zo lang en ingewikkeld is het artikel toch niet?
pi_198153844
quote:
3s.gif Op maandag 22 februari 2021 20:37 schreef Scjvb het volgende:
Bij velen hier evenals in andere mij bekende gevallen lijkt dat niet het geval te zijn, dus geeft men af op de VVD puur uit frustratie.
Dus men geeft niet af op de VVD vanwege alle schandalen in de afgelopen jaren (en die zijn er nogal wat!), maar puur uit frustratie dat voortkomt uit een niet zo gunstige financiële situatie? Wie probeer je nu voor de gek te houden?

quote:
3s.gif Op maandag 22 februari 2021 20:37 schreef Scjvb het volgende:
En ik denk ook niet dat andere partijen alles beter zouden managen dan het huidige demissionair kabinet
"De VVD mag veel fout doen want andere partijen zouden het waarschijnlijk niet beter doen." Je begrijpt zelf toch ook wel dat dit geen zinnig argument is?
  maandag 22 februari 2021 @ 21:34:11 #23
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198153966
quote:
11s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zo lang en ingewikkeld is het artikel toch niet?
Dus als de VVD geld ontvangt van een bedrijf moeten ze niet alleen dat dat geld opgeven, maar ook kijken op welke manieren dat bedrijf aan dat geld is gekomen en ook de kosten die dat bedrijf gemaakt heeft opgeven?

Lijkt me sterk, maar goed
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198154236
VVD :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
pi_198154317
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus als de VVD geld ontvangt van een bedrijf moeten ze niet alleen dat dat geld opgeven, maar ook kijken op welke manieren dat bedrijf aan dat geld is gekomen en ook de kosten die dat bedrijf gemaakt heeft opgeven?

Lijkt me sterk, maar goed
Nee, ze moeten giften in natura ook vermelden in het register. Ingewikkelder is het niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')