abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 februari 2021 @ 16:40:13 #1
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198148608
‘Donkere trainers krijgen geen kans’

quote:
Clarence Seedorf krijgt vanwege zijn donkere huidskleur geen aanbiedingen om trainer te worden bij een club. Dat zegt de oud-speler van Ajax, Real Madrid, Internazionale en AC Milan in de Italiaanse krant Gazzetta dello Sport. ,,Er zijn geen gelijke kansen voor coaches. De cijfers spreken voor zich; nergens zie je donkergekleurde mensen in de hoogste posities in het voetbal”, aldus de 87-voudig international.

Seedorf zegt dat hij tevergeefs op aanbiedingen heeft gewacht vanuit Italië, waar hij grote successen vierde als voetballer en in 2014 ongeveer vijf maanden trainer was van AC Milan. Ook vanuit Nederland kreeg hij geen telefoontjes. ,,Iedereen, vooral degenen die dingen kunnen veranderen, moet de verantwoordelijkheid nemen alle mogelijkheden open te houden als er naar topprestaties wordt gestreefd. De beste resultaten komen voort uit diversiteit”, aldus Seedorf.

De 44-jarige geboren Surinamer trainde na AC Milan zonder veel succes ook het Chinese Shenzhen Xiangxue en het Spaanse Deportivo La Coruña. Hij was tussen 2018 en 2019 bondscoach van Kameroen.

Commissie Mijnals
,,De KNVB en de overheid hebben een jaar geleden een aanvalsplan gelanceerd om racisme en discriminatie (dus niet alleen racisme) in het voetbal te bestrijden‘’, zo laat de voetbalbond in een reactie weten. ,,Dit is een plan met 20 onderdelen verdeeld over 4 pijlers: bewustwording, bewijsvoering, sanctioneren en samenwerken.

De Commissie Mijnals, genoemd naar de eerste voetballer van Surinaamse afkomst die het Nederlands elftal haalde, is één van deze 20 onderdelen. Zij geven de KNVB gevraagd en ongevraagd advies.

De commissie liet zich vorig jaar na de aanstelling van Frank de Boer als bondscoach kritisch uit over de selectieprocedure van de KNVB.

https://www.ad.nl/buitenl(...)geen-kans~a8b2a9fcf/
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198148611
Seedorf _O_

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2021 16:40:51 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 22 februari 2021 @ 16:42:15 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198148642
Wat kon Seedorf nou gebeuren toen hij van elf meter schoot :T

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 22 februari 2021 @ 16:42:33 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_198148648
Gejank weer , hij heeft net zoals Ruud Gullit bijzonder slecht gepresteerd als trainer.
Geen club die daar z'n handen aan gaat branden.
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 22 februari 2021 @ 16:43:08 #5
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_198148660
Heel heel heeeeel misschien zit niemand op je trainerscapaciteiten te wachten Clarence?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_198148748
Komt omdat ie zwart is, snap dat dan.
  Spellchecker maandag 22 februari 2021 @ 16:49:27 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198148759
Tevergeefs wacht hij op telefoon ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 februari 2021 @ 16:53:41 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_198148814
Het ligt niet aan mijn competenties. Het ligt aan mijn huidskleur.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_198148864
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:42 schreef Enchanter het volgende:
Gejank weer , hij heeft net zoals Ruud Gullit bijzonder slecht gepresteerd als trainer.
Geen club die daar z'n handen aan gaat branden.
Gullit heeft uitstekend gepresteerd als speler/manager bij Chelsea, maar hij heeft daarna de boot gemist als zo'n typische 'spelers moeten het zelf zien' trainer.

Ik ben wel Seedorf fan maar hij heeft helemaal geen enkele moeite gedaan om zich in het trainersvak te bekwamen, is op basis van zijn naam erg hoog begonnen en heeft vervolgens nergens goed gepresteerd. In tegendeel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 22 februari 2021 @ 17:03:30 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198148948
Pedante, eigenwijze trainers - die al enige kansen hebben gehad overigens - krijgen geen kans.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 22 februari 2021 @ 17:07:41 #11
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198148997
Solliciteert hij ook bij clubs, of wacht hij tot hij gebeld wordt?
pi_198149310
Krijgt direct na zijn carriere een baan als trainer van Milan of all places en dan nog janken dat je geen kansen krijgt door je huidskleur.
pi_198149421
Clarence heeft zijn kans gehad als coach en is daarin keihard door het ijs gezakt. Het feit dat je een uitzonderlijke voetballer bent geweest is geen garantie dat je ook een goeie coach gaat worden, voorbeelden genoeg. Het ligt niet aan je huidskleur Clarence, maar aan je trackrecord, en die zuigt gewoon. Bovendien ben je een beetje een zeurkous, een betwetertje, en die zijn doorgaans niet graag gezien. Wellicht heeft Airfryer of Aquarium een baantje voor je in de subsideiecarroussel van zeiknegers.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 22 februari 2021 @ 17:33:34 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198149427
Ja, het heeft ongetwijfeld te maken met zijn huidskleur en niet met het feit dat hij er zo weinig van bakt dat hij tot nu gemiddeld na 6 maanden weggestuurd wordt als trainer.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198149503
Rijkaard en Ten Cate zijn zeker spierwit?
pi_198149537
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:26 schreef Luckyseven het volgende:
Krijgt direct na zijn carriere een baan als trainer van Milan of all places en dan nog janken dat je geen kansen krijgt door je huidskleur.
Dit inderdaad. En daarna is hij steeds kleinere clubs gaan trainen...

Ik denk dat nu zelfs een eredivisieclub te hoog gegrepen is. Hij zou bij een tweede elftal, Jong Ajax of FC Volendam ervaring op moeten doen. Een club waar de druk niet zo hoog is. En als hij dan succesvol is, kan hij naar de eredivisie en daarna een grotere internationale club. Goede trainers hebben vaak ook veel ervaring.

Maar Seedorf zal daar waarschijnlijk anders over denken. Hij wil een grote club en anders is het racisme...
  maandag 22 februari 2021 @ 17:41:15 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198149587
Wat moet het toch bevrijdend zijn om al je tekortkomingen af te kunnen schuiven op racisme en/of discriminatie.
pi_198149626
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Seedorf zou bij een tweede elftal, Jong Ajax of FC Volendam ervaring op moeten doen.
fußballverein Meerstadt
  maandag 22 februari 2021 @ 17:44:15 #19
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198149631
quote:
84s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:42 schreef Starhopper het volgende:
Wat kon Seedorf nou gebeuren toen hij van elf meter schoot :T

Hij had het hier al over CO2, in 1997.
Praat over de hel en je komt er.
  maandag 22 februari 2021 @ 17:44:25 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198149635
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:33 schreef Hathor het volgende:
Clarence heeft zijn kans gehad als coach en is daarin keihard door het ijs gezakt.
Frank de Boer ook en toch krijgt hij genoeg aanbiedingen. Ondanks de kampioenschappen bij ajax waren ze blij dat ie weg was want het voetbal vonden ze niet om aan te gluren.
pi_198149792
quote:
19s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:44 schreef Gunner het volgende:

[..]

Frank de Boer ook en toch krijgt hij genoeg aanbiedingen. Ondanks de kampioenschappen bij ajax waren ze blij dat ie weg was want het voetbal vonden ze niet om aan te gluren.
Hoe je het ook wend of keert, hij heeft wel 4 landskampioenschappen op zijn CV staan. Resultaat is resultaat, het is zeker niet altijd op een mooie manier gegaan. Maar een pragmatisch ingestelde directie kan daar door wel voor hem kiezen.
  maandag 22 februari 2021 @ 17:56:41 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198149819
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:55 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Hoe je het ook wend of keert, hij heeft wel 4 landskampioenschappen op zijn CV staan. Resultaat is resultaat, het is zeker niet altijd op een mooie manier gegaan. Maar een pragmatisch ingestelde directie kan daar door wel voor hem kiezen.
Ja, maar bij Inter en in de VS is hij keihard op z'n bek gegaan. En zo iemand maken ze zelfs hier in nederland bondscoach ;)

Seedorf heeft wel een punt dat er bijna geen donkere trainers zijn.
pi_198149836
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gullit heeft uitstekend gepresteerd als speler/manager bij Chelsea, maar hij heeft daarna de boot gemist als zo'n typische 'spelers moeten het zelf zien' trainer.

Ik ben wel Seedorf fan maar hij heeft helemaal geen enkele moeite gedaan om zich in het trainersvak te bekwamen, is op basis van zijn naam erg hoog begonnen en heeft vervolgens nergens goed gepresteerd. In tegendeel.
Ik ken iemand die onder Gullit werkte bij de LA Galaxy. Gullit had niet echt zin om op het veld te staan en het echte trainerswerk te doen, daar waren de assistenten voor. Hij was meer van de media, zeg maar.
pi_198149874
quote:
19s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:56 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja, maar bij Inter en in de VS is hij keihard op z'n bek gegaan. En zo iemand maken ze zelfs hier in nederland bondscoach ;)

Seedorf heeft wel een punt dat er bijna geen donkere trainers zijn.
Die constatering van Seedorf klopt,of het door racisme komt is echter een behoorlijke aanname. Seedorf heeft absoluut kansen gehad ook niet bij de minste clubs. De wereld lag aan zijn voeten en hij heeft zijn kans niet gepakt. Balen voor hem.
  maandag 22 februari 2021 @ 18:03:16 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198149908
Ik wist niet dat Rijkaard en Gullit blanken waren
  maandag 22 februari 2021 @ 18:03:35 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198149913
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:58 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik ken iemand die onder Gullit werkte bij de LA Galaxy. Gullit had niet echt zin om op het veld te staan en het echte trainerswerk te doen, daar waren de assistenten voor. Hij was meer van de media, zeg maar.
Dat is niet helemaal fair, dat is vrij gebruikelijk in het Engelse voetbal. (waar Gullit ook werkzaam is geweest) end at heeft hij waarschijnlijk vanuit daar meegenomen als werkwijze.
  maandag 22 februari 2021 @ 18:05:18 #27
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_198149936
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Rijkaard en Ten Cate zijn zeker spierwit?
Menzo. Fraser. Reiziger.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_198149942
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:41 schreef Twiitch het volgende:
Wat moet het toch bevrijdend zijn om al je tekortkomingen af te kunnen schuiven op racisme en/of discriminatie.
Wij roomblanke witmannen hebben die mogelijkheid inderdaad een stuk minder. Verder geen verstand van voetbal maar Seedorf ken ik wel als iemand die altijd anderen / andere redenen de schuld geeft. In het kader van het onderzoek wil ik er nog even niets meer over zeggen voorlopig. :) Het zijn wel lastige dilemma's omdat het nooit te bewijzen is dat het zo is maar ook niet dat het niet zo is. Dus men maakt altijd een kans met dit soort beweringen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_198149976
Wel eens dat er veel te weinig donkere trainers zijn, zou mooi zijn als dat ook naar de verhoudingen gaat van wat er op de velden rondloopt aan voetballers.
Echter, Seedorf is nu juist iemand die juist wel kansen heeft gekregen maar er niet zoveel van gebakken heeft.
Sowieso moet je het niet willen om gelijk in de top te gaan beginnen als trainer maar eerst het 'ambacht' leren op een lager niveau. Zie ook Van Basten overigens.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_198149982
quote:
19s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:44 schreef Gunner het volgende:

[..]

Frank de Boer ook en toch krijgt hij genoeg aanbiedingen. Ondanks de kampioenschappen bij ajax waren ze blij dat ie weg was want het voetbal vonden ze niet om aan te gluren.
Hij mag blij zijn dat Koeman naar Barcelona ging, anders was hij nu gewoon werkeloos. Buiten de KNVB zat er helemaal niemand meer op de Boer te wachten, niet na zijn laatste drie mislukte buitenlandse avonturen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198150010
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hij mag blij zijn dat Koeman naar Barcelona ging, anders was hij nu gewoon werkeloos. Buiten de KNVB zat er helemaal niemand meer op de Boer te wachten, niet na zijn laatste drie mislukte buitenlandse avonturen.
Och, Koeman is buiten Southampton (waar hij het redelijk heeft gedaan) nou ook niet bepaald succesvol geweest in het buitenland. Zegt dus ook niet alles.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_198150015
quote:
19s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:56 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja, maar bij Inter en in de VS is hij keihard op z'n bek gegaan. En zo iemand maken ze zelfs hier in nederland bondscoach ;)

Seedorf heeft wel een punt dat er bijna geen donkere trainers zijn.
Misschien zijn donkere mensen gewoonweg niet geinteresseerd in het coaching gebeuren? Zelfs in de NBA waar het merendeel van de spelers zwart zijn, zijn de coaches overwegend blank.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198150019
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:58 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik ken iemand die onder Gullit werkte bij de LA Galaxy. Gullit had niet echt zin om op het veld te staan en het echte trainerswerk te doen, daar waren de assistenten voor. Hij was meer van de media, zeg maar.
Het heet in Engeland ook niet voor niks een manager en de pers heeft het omgaan met de pers tot essentiele trainerseigenschap verklaard. Als speler/manager heb je sowieso een heel ander positie maar het type trainer dat vaart op de ervaring van zijn spelers is gewoon ingehaald door degenen die er bovenop zitten.

quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:41 schreef Twiitch het volgende:
Wat moet het toch bevrijdend zijn om al je tekortkomingen af te kunnen schuiven op racisme en/of discriminatie.
Ik denk het niet, het is een slachtoffercultuur die mensen geketend houdt aan lage verwachtingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198150042
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:03 schreef Hexagon het volgende:
Ik wist niet dat Rijkaard en Gullit blanken waren
Fraser en Ten Cate ook niet?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198150075
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:09 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Och, Koeman is buiten Southampton (waar hij het redelijk heeft gedaan) nou ook niet bepaald succesvol geweest in het buitenland. Zegt dus ook niet alles.
Met het NL elftal heeft hij wel goede resultaten geboekt, en dat trok de aandacht in Barcelona.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198150108
Alsof dat wat uitmaakt, grote clubs willen een trainer die zich al bewezen heeft. En Seedorf zal zich wel tegoed voelen voor een kleine club. Clubs kijken echt niet naar huidkleur als het gaat om voetbal, ja misschien wat Oost-Europese clubs en supporters.
pi_198150109
Vier keer op een rij hopeloos gefaald als een trainer bij Milan, Deportivo, in China en als bondscoach van Kameroen. Dat lijkt me meer aannemelijke reden dan zijn huidskleur. Voor iemand met zijn ego is het echter moeilijk toe te geven dat je wellicht ergens niet geschikt voor bent.
pi_198150113
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:55 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Hoe je het ook wend of keert, hij heeft wel 4 landskampioenschappen op zijn CV staan. Resultaat is resultaat, het is zeker niet altijd op een mooie manier gegaan. Maar een pragmatisch ingestelde directie kan daar door wel voor hem kiezen.
Frank won ook de Amerikaanse beker. Hij was wel sterk afhankelijk van zijn selectie en had toen een goede spits, Martinez.

Overigens vind ik Frank ook een fantasieloze coach die weinig meerwaarde uit zijn selecties weet te halen. Hij als bondscoach is wat mij betreft een lachertje.
pi_198150161
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Misschien zijn donkere mensen gewoonweg niet geinteresseerd in het coaching gebeuren? Zelfs in de NBA waar het merendeel van de spelers zwart zijn, zijn de coaches overwegend blank.
Het zijn ook bijna nooit voormalig basketballers van hoog niveau.
pi_198150437
quote:
Clarence Seedorf krijgt vanwege zijn donkere huidskleur geen aanbiedingen om trainer te worden bij een club.
En dan

quote:
Hij was hoofdtrainer van AC Milan, Shenzhen Xiangxue en Deportivo La Coruña
Het AD heeft toch nog wat humor over

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2021 18:33:04 ]
  maandag 22 februari 2021 @ 18:37:02 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_198150540
Het is ook niet echt de tijd van het jaar. Ik denk dat Seedorf nog even geduld moet hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Tengano op 22-02-2021 18:44:35 ]
  maandag 22 februari 2021 @ 21:20:11 #42
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_198153688
Als hij nu eens coach wordt van het nationale team van Suriname en hij zorgt ervoor dat ze wereldkampioen worden? Een land als Ghana of Angola is ook een optie. Dan krijgen ze daar wellicht spijt dat ze destijds hun broeders verkocht hebben aan Europeanen en Arabieren. Komt er een grote campagne vanuit Afrikaanse landen om mensen van kleur naar hun continent van herkomst te migreren en is Afrika binnen de kortste keren een continent van welvaart en vrede.
Non possumus non loqui
  maandag 22 februari 2021 @ 21:26:59 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198153816
Nee Clarence je kunt er gewoon geen reet van (als trainer).
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198153992
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:09 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Och, Koeman is buiten Southampton (waar hij het redelijk heeft gedaan) nou ook niet bepaald succesvol geweest in het buitenland. Zegt dus ook niet alles.
Bij Southampton heeft hij het uitstekend gedaan (redelijk :') ), Everton 1e seizoen was ook gewoon goed. Daarna ging het wel helemaal mis :')
pi_198154250
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:18 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het zijn ook bijna nooit voormalig basketballers van hoog niveau.
Nou doorgaans wel hoor.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198154353
Clarence Jankbal Seedorf
pi_198154444
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou doorgaans wel hoor.
Je hebt vast gelijk, het zijn zelden allergrootste namen.
Magic, Jordan, Pippin, Rodman etc
pi_198154497
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Je hebt vast gelijk, het zijn zelden allergrootste namen.
Magic, Jordan, Pippin, Rodman etc
Ik dacht dat we het over blanke coaches hadden?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198154529
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Je hebt vast gelijk, het zijn zelden allergrootste namen.
Magic, Jordan, Pippin, Rodman etc
oh en Pippin?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198154630
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik dacht dat we het over blanke coaches hadden?
Eigenlijk had ik het over coaches in de NBA, dat zijn zelden de grootste namen.
Die zijn dan weer zelden blank.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')