abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 23 februari 2021 @ 00:26:27 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198155875
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:32 schreef Maharski het volgende:
Die vrouwen zijn vaak hartstikke aardig
Oh, dat weet ik.
Een oude kameraad van me is totaal niet gelovig maar wel getrouwd met een Marokkaanse. Die vrouw is verstoten van haar familie, en dat zijn geen extreme salafisten, maar gewone moslims.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198197901
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:46 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ja, dat ook inderdaad. Muziek doet toch duidelijk gewoon mee, ook daar. Ik snap dat gebod dan ook echt niet, en vind het vrij bizar.
Maar het lijkt er dus idd op dat het voor 'bepaalde muziek' geldt. Muziek die je van Allah afbrengt, of zo. Vrij vaag ook, maar goed.
Hoe is dat bijv. in het boeddhisme (ik bedoel hiermee niet de 'westerse' variant)? Mag je daarin wel gewoon muziek luisteren, en is het ook alle vormen van muziek (denk aan pop, rap, metal, enz.)?

Ik kan me voorstellen dat het daarin ook afgeraden wordt (of misschien zelfs verboden is) om (bepaalde) muziek te luisteren, omdat het je spirituele ontwikkeling kan hinderen. Het laat je immers meer 'hechten' aan wereldse zaken, leidt af, zweept op, stimuleert je emoties, wordt gebruikt om voor de realiteit/problemen weg te vluchten, wekt verlangens in je op, enz. Allemaal zaken die je spirituele ontwikkeling, je weg naar nirvana, hinderen.

Overigens zijn het vooral de salafisten die van mening zijn dat muziek (in het algemeen) verboden is, 99% van de moslims volgen echter niet het salafisme. En zelfs onder salafisten is daar een meningsverschil over. Je zag bijv. ook dat salafisten als ISIS muziek/nasheed gebruikte als propaganda. Muziek die onzedelijkheden of andere verboden zaken promoten is wel verboden volgens alle wetscholen in de Islam (daar is geen meningsverschil over).
pi_198617583
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:02 schreef Maharski het volgende:
Eén van de meest rare dingen die ik ooit gehoord heb, is dat binnen de Islam muziek 'haram' zou zijn, verboden.
Zoals Friedrich Nietzsche zei: 'Without music, life would be a mistake'.
Eén van de mooiste menselijke uitvindingen, even doodleuk verbieden, klinkt in mijn ogen als totaal krankzinnig, en toont een bordje: hier snel wegwezen!
Dat is jouw mening. En jouw mening is onbelangrijk.

quote:
Maar goed..... Ook in de Islamitische wereld houdt volgens mij vrijwel niemand zich daar aan?
Veel houden zich er niet aan.

quote:
Heel veel moslims maken rapmuziek.
Niet veel, maar het bestaat. Niet zo praktiserende moslims natuurlijk.

quote:
Je hebt natuurlijk ook de Islamitische zang.
Bestaat niet. Islam verbied muziek/zang, dus het kan nooit Islamitisch zijn. Maar je hebt het natuurlijk over anasheed wat onterecht wordt gezien als "Islamitisch".

quote:
Ook zie je mosims vaak met oordopjes in het openbaar vervoer, waar gewoon muziek uit komt. Kortom: daar houden ze zich echt totaal niet aan?
De meeste moslims praktiseren hun geloof niet (volledig).

quote:
Het zal dus ook wel een beetje een misverstand zijn, en iets genuanceerder liggen allemaal. Wie hier kan uitleggen hoe dit nu eigenlijk precies zit?
Er is geen misverstand. De meeste mensen die hunzelf moslim noemen praktiseren hun religie niet.
pi_198643432
Och, hier hebben we een ekte hardcore moslim die moslimmer is dan veruit de meesten.
Eens kijken
pi_198643448
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 01:18 schreef Maharski het volgende:
Och, hier hebben we een ekte hardcore moslim die moslimmer is dan veruit de meesten.
Als 75% van een groep mensen beweren dat ze krokodillen zijn en geen mensen.....zijn ze dan krokodillen?
pi_198643450
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 01:23 schreef BookFreak het volgende:
Als 75% van een groep mensen beweren dat ze krokodillen zijn en geen mensen.....zijn ze dan krokodillen?
Nee.
Eens kijken
pi_198643469
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 01:25 schreef Maharski het volgende:

[..]

Nee.
Goed. Misschien zou het beter zijn om dus de inhoud te bestuderen (kwaliteit) ipv slechts de meerderheid blind te volgen (kwantiteit).
pi_198643549
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:38 schreef BookFreak het volgende:

Bestaat niet. Islam verbied muziek/zang, dus het kan nooit Islamitisch zijn. Maar je hebt het natuurlijk over anasheed wat onterecht wordt gezien als "Islamitisch".
Hoezo zijn anasheed verboden? Jouw positie is dus rechts van IS?
pi_198643557
Er zijn eigenlijk allerlij stromingingen in de islam, maar wat wij hier hebben geimporteerd en elke week binnen komen wandelen, zijn met van het salafistisch/wahabistiche versie van de islam.
Extreme soenies, beetje vergelijkbaar met extreme protestanten of jehova's, een erg dominant en irritante versie van de islam uit saudie-arabie.

en eigenlijk, is mijn vader moslim, mijn zus en mijn moeder moslim, alleen ik niet.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:00:54 #35
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_198699167
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 15:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
christelijke muziek
Mijn nichtje zingt mooi. Ze zingt echter vooral gospels en dat is een belediging voor de muziek in het algemeen. Bijna zonder uitzondering is het zouteloze troep.

Orgelbewerkingen van psalmen vind ik dan vaak wel weer mooi. De Jan Zwart bewerking van psalm 146 is geweldig.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:37:16 #36
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198699779
De islam verbied geen muziek, maar legt wel beperkingen op. Bepaalde muziek mag wel en andere niet.

Afhankelijk van de stroming wordt dat strakker of losser geïnterpreteerd. Letterlijker of meer in de geest van het woord.
Afhankelijk van het mens vind men bepaalde regels belangrijker dan anderen om zelf na te leven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_198700156
Eigenlijk is islamitsche/arabische muziek, wel een klein beetje zoals rap muziek, het is gewoon, Bam Bam Bam een een verhaal vertellen in 1 toon, er zit eigenlijk bijna nooit veel variatie in, ze doen dan niet aan symphonie ofzo, het is meestal een rap, maar bruggetjes of adempauzes kennen ze niet.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 29 maart 2021 @ 18:53:00 #38
414785 sirdanilot
pi_198753722
Naar mijn weten is muziek alleen verboden binnen de allerstrengste stromingen van de islam, zoals het wahabisme in Saudi Arabië en wat de mensen in Afghanistan allemaal geloven.

Er zijn wel wat 'trucjes' die ook deze strenge mensen kunnen doen voor muziek. Zoals gewoon een tekst inspreken, en dit dan een liedje maken d.m.v. Autotune. Dat is hoe ISIS de propagandavideo's maakt, dit telt dan niet als 'muziek' :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198828846
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 03:23 schreef uzala05 het volgende:

[..]

Hoezo zijn anasheed verboden? Jouw positie is dus rechts van IS?
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
De islam verbied geen muziek, maar legt wel beperkingen op. Bepaalde muziek mag wel en andere niet.

Afhankelijk van de stroming wordt dat strakker of losser geïnterpreteerd. Letterlijker of meer in de geest van het woord.
Afhankelijk van het mens vind men bepaalde regels belangrijker dan anderen om zelf na te leven.
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 18:53 schreef sirdanilot het volgende:
Naar mijn weten is muziek alleen verboden binnen de allerstrengste stromingen van de islam, zoals het wahabisme in Saudi Arabië en wat de mensen in Afghanistan allemaal geloven.

Er zijn wel wat 'trucjes' die ook deze strenge mensen kunnen doen voor muziek. Zoals gewoon een tekst inspreken, en dit dan een liedje maken d.m.v. Autotune. Dat is hoe ISIS de propagandavideo's maakt, dit telt dan niet als 'muziek' :')
The Prophet (salallāhu ‘alaihi wasallam) said: “There will be a people at the end of time who will make permissible fornication, silk (for men), wine and musical instruments” (Bukhari 5590)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')