Niet als de huizenprijzen in een jaar 10% stijgen - op een bedrag van 400.000 is dat toch al zo 25k-30k.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:52 schreef namliam het volgende:
[..]
Precies, alleen de kosten van het afsluiten van een verhuurhypotheek al...
Taxatie
Nieuwe hypotheek akte, advies, notaris kosten
Oude akte laten uitschrijven, notaris kosten
Alleen deze -standaard- kosten eten je eerste 5 of 6 maanden aan "huur opbrengsten" op
Als je een langere periode hebt voor rente vast (wat veel Nederlanders hebben) dan mag je nog een boete gaan betalen en die kan aardig oplopen.
Dan moet je het wel iets meer dan een jaartje willen verhuren om alleen al die kosten er uit te halen.
[..]
Goede contracten kan je gewoon downloaden van diverse sites, o.a. roz.quote:Op maandag 1 maart 2021 22:39 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Geen last gehad van mijn hypotheekverstrekker omdat het niet mocht, goed contract in elkaar getimmerd en een mooi bedrag kunnen incasseren terwijl mijn huis 8% meer waard was na 12 maanden (op een bedrag van 300k).
Vermoedelijk niet, als ik dit zo lees:quote:Op dinsdag 2 maart 2021 07:46 schreef namliam het volgende:
[..]
Goede contracten kan je gewoon downloaden van diverse sites, o.a. roz.
Heb je uberhaubt overlegt met je bank? In 99,9% van alle niet verhuurhypotheken staat expliciet dat verhuur niet toegestaan is, tenzij expliciet toestemming is gegeven en dat krijg je meestal alleen maar als je een leegstandsvergunning hebt.
Een leegstandsvergunning krijg je echter niet in dit geval.
Niks "grijs" aan overigens.quote:Op maandag 1 maart 2021 22:39 schreef Landgeld het volgende:
Ik ga hier inderdaad uit van de "Grijze" variant.
[...]
Je moet soms iets durven en niet te bang zijn.
Bij verhuur ga ik niet met mijn bank overleggen nee...quote:Op dinsdag 2 maart 2021 08:40 schreef baskick het volgende:
[..]
Vermoedelijk niet, als ik dit zo lees:
[..]
Niks "grijs" aan overigens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |