abonnement Unibet Coolblue
pi_198135791
ik gebruik alleen zout en peper maar ik vraag me af welke kruiden zijn nu echt belangrijk?
pi_198135862
Ik heb zelf altijd de volgende wel in huis:
- paprikapoeder
- oregano
- nootmuskaat
- tijm

Verder nog wel meer, maar deze vier gebruik ik iedere week wel eens.
pi_198135877
Knoflook is het belangrijkst.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 21 februari 2021 @ 19:58:56 #4
338319 ZarB
Piña colada
pi_198135903
Wat hier boven staat + kerriepoeder
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 21 februari 2021 @ 19:59:31 #5
338319 ZarB
Piña colada
pi_198135919
Italiaanse en franse kruiden gebruik ik ook vaak.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198135928
Wat hier boven staat + kurkuma
  zondag 21 februari 2021 @ 20:08:00 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198136091
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:56 schreef 111210 het volgende:
Ik heb zelf altijd de volgende wel in huis:
- paprikapoeder
- oregano
- nootmuskaat
- tijm

Verder nog wel meer, maar deze vier gebruik ik iedere week wel eens.
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:57 schreef Hallojo het volgende:
Knoflook is het belangrijkst.
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:58 schreef ZarB het volgende:
Wat hier boven staat + kerriepoeder
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat hier boven staat + kurkuma
Zout, peper en knoflookpoeder zijn in de basis het enige wat je nodig hebt.
Hierboven over dat andere bocht slaat nergens op. Knoflook geeft alles de beste smaak. Die andere shit verpest het alleen maar
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198136108
quote:
89s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:08 schreef Mikeytt het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Zout, peper en knoflookpoeder zijn in de basis het enige wat je nodig hebt.
Hierboven over dat andere bocht slaat nergens op. Knoflook geeft alles de beste smaak. Die andere shit verpest het alleen maar
Knoflookpoeder als je gewoon verse knoflook kan gebruiken :`)
  zondag 21 februari 2021 @ 20:09:35 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198136118
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:08 schreef 111210 het volgende:

[..]

Knoflookpoeder als je gewoon verse knoflook kan gebruiken :`)
Smaakt gewoon hetzelfde :') Enige verschil is dat verse knoflook een bite heeft :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198136276
quote:
89s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:09 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Smaakt gewoon hetzelfde :') Enige verschil is dat verse knoflook een bite heeft :')
_O-
  zondag 21 februari 2021 @ 20:16:59 #11
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198136282
Ik gebruik het meest zeezout, witte peper, knoflookpoeder, uienpoeder, paprikapoeder, oregano, peterselie en chilivlokken.
  zondag 21 februari 2021 @ 20:27:32 #12
338319 ZarB
Piña colada
pi_198136521
quote:
89s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:08 schreef Mikeytt het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Zout, peper en knoflookpoeder zijn in de basis het enige wat je nodig hebt.
Hierboven over dat andere bocht slaat nergens op. Knoflook geeft alles de beste smaak. Die andere shit verpest het alleen maar
Dus al jouw eten smaakt hetzelfde?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198136603
Ik gebruik het meest: komijn, koriander, paprika, cayenne, kurkuma, oregano, kaneel, mosterdpoeder. Daarmee kan je in wisselende samenstelling basisversies van Mexicaanse, Griekse, Marokkaanse en Indiase mixen maken.
En alle andere kruiden en specerijen gebruik ik ook.
Spoilers!
  zondag 21 februari 2021 @ 20:38:55 #14
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198136797
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:27 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dus al jouw eten smaakt hetzelfde?
alsof kruiden alle smaak geven. Slechte koks verhullen alle smaak met kruiden terwijl veel groentes al een hele lekkere smaak van zichzelf hebben als je het goed bereid.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 21 februari 2021 @ 20:42:32 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_198136895
quote:
89s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:38 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

alsof kruiden alle smaak geven. Slechte koks verhullen alle smaak met kruiden terwijl veel groentes al een hele lekkere smaak van zichzelf hebben als je het goed bereid.
Wat is "goed bereiden" volgens jou?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 22 februari 2021 @ 16:33:07 #16
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_198148513
Hangt vd keuken af, voor de nederlandsche keuken, peper,nootmuskaat,laurier,kruidnagel, jeneverbes, thijm, venkel, selderij, mosterd en nog wel een paar.
Als je hollandse gerechten wilt maken kom je die tegen.

Probeer maar eens speculaas te bakken zonder kruidnagel of nootmuskaat....
Hachee zonder laurier en kruidnagel.

Dat word hem echt niet.
pi_198148772
quote:
89s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:38 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

alsof kruiden alle smaak geven. Slechte koks verhullen alle smaak met kruiden terwijl veel groentes al een hele lekkere smaak van zichzelf hebben als je het goed bereid.
Dat gaat niet altijd op, bijv de indiase keuken draait het vaak juist wel om de kruiden en specerijen. Probeer jij anders eens een linzencurry te maken zonder kruiden of specerijen, smaakt nergens naar.
  maandag 22 februari 2021 @ 17:09:14 #18
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_198149016
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:50 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat gaat niet altijd op, bijv de indiase keuken draait het vaak juist wel om de kruiden en specerijen. Probeer jij anders eens een linzencurry te maken zonder kruiden of specerijen, smaakt nergens naar.
:{w hij bedoelt met "koken" dat hij af en toe wat in de magnetron gooit of een eitje bakt, niet serieus nemen, voor hem is idd peper en zout nét genoeg verantwoordelijkheid.
  maandag 22 februari 2021 @ 17:17:42 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198149126
quote:
89s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:38 schreef Mikeytt het volgende:

Slechte koks verhullen alle smaak met kruiden terwijl veel groentes al een hele lekkere smaak van zichzelf hebben als je het goed bereid.
Dus al die Michelinsterrenkoks die kruiden gebruiken om het eten nog lekkerder te maken zijn allemaal maar prutsers en slechte koks? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_198149218
Joh.. mijn kast/rekje puilt inmiddels uit joh! Ook mijn tuin overigens, ik heb een kleine moestuin binnen (winters nu) en buiten (munt deed het uitMUNTend deze winter buiten 😜)

Elke keer als ik wat ook heb ik wat nodig, dan haal ik het en bewaar ik het. Liefste vers of gevriesdroogd, maar ruime keuze uit potjes ook. Een aantal mixen ook voor de snellere hap (Mexicaanse mix, Italiaanse mix; vaak zelfgemaakt) maar eerlijk gezegd is kruiden een kwestie van smaak.

Kijk gewoon naar wat je vaker eet, fix dat als je het dus nodig hebt. 💁 Bewaren van die dingen is van 'THT' ruik en proef even na de datum. 👍
pi_198149223
-

[ Bericht 100% gewijzigd door HannahVrede op 22-02-2021 17:24:11 ]
pi_198149243
Dubbele edit, bah.. sorry 😂😁
pi_198149248
Piment nootmuskaat laurier komijn koriander.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 22 februari 2021 @ 18:06:12 #24
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_198149950
quote:
16s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Piment nootmuskaat laurier komijn koriander.
Ik ben genetisch benadeeld voor koriander, ik vind thais ook meestal niet lekker terwijl het er altijd zo lekker uit ziet ;(
pi_198150134
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:06 schreef robber57 het volgende:

[..]

Ik ben genetisch benadeeld voor koriander, ik vind thais ook meestal niet lekker terwijl het er altijd zo lekker uit ziet ;(
:'(

Zelfs bij verse?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198150266
Oregano, tijm, rozemarijn, gerookt paprikapoeder, laurierblad en zwarte peper gaan hier snel op, maar ik heb bakken vol met diverse kruiden en specerijen. Nootmuskaat alleen maar zelf raspen, poeder in zo’n potje is muf spul.
  maandag 22 februari 2021 @ 18:48:23 #27
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_198150801
quote:
16s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

:'(

Zelfs bij verse?
In het bijzonder bij verse, alsof ik een hap waspoeder zit te kanen }:|

Ik ben dan wel weer gek op nootmuskaat terwijl veel mensen dat niet kunnen hachelen en pijnboompitten doen me ook niet veel,soms zit het mee soms zit het tegen.
  maandag 22 februari 2021 @ 18:56:44 #28
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_198150961
Kruidentip voor een onbekend kruidje genaamd kummel of karwij zaad, het lijkt op komijn maar is het niet en smaakt heel anders.
Als je gebakken aardappels maakt je aardappels eerst koken in water met kummel/karwij, het is iets uit de duitse keuken, iets van een afgestreken eetlepel op een flinke pan water met kruimige aardappels uit laten dampen en in plakjes snijden en dan langzaam smoren in roomboter en dan langzaam krokant bakken+ spek en ui, serveren met een goede hand peterselie, oh boy :9

Lekker eten hoeft niet gecompliceerd te zijn.
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 februari 2021 @ 19:59:01 #29
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_198152124
Altijd gerookte paprikapoeder in huis hebben! :9
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_198152319
Ieuw koriander :r Ook peterselie heb ik nooit begrepen :)

Citroengras is hier ook een standaard.
-nee-
pi_198325826
Komijn
Kurkuma
Italiaanse kruiden
Paprikapoeder
Knoflook (dat heb ik liever niet in poeder, maar vers)
pi_198329865
-Knoflook, zowel vers als poeder. Dat laatste is lang niet van elk merk geschikt. Ik haal het bij de Toko, en gebruik het poeder eigenlijk alleen bij vlees.
-Oregano. Pizza, alles met tomaten, veel salades, en veel oven groenteschotels. Airfryer liefhebbers moeten uitkijken, het wordt opgezogen en verbrand.
-Peper. Liefst uit een molen, maar de ultrafijne poeder die je standaard koopt heb je ook nodig. En als je peper lekker vindt: de peperkorrels op sap van oa Carbonel oid zijn een verrijking voor pizza, jus, ovenschotels
-Kerrie. En dan het liefst de zakjes Masaka kerrie die in het orient pad bij de AH liggen. Lekker met vlees, aardappelen en voor een sausje.
-Als je zelf stooft: laurierblaadjes en jeneverbessen.
-Stegeman kipkruiden. Zijn niet alleen lekker op kip, maar deze kruiden kunnen op zo'n beetje alles waar je Aromat ook op kan strooien. Tot tomaten op brood an toe.
-Vers: Basilicum. Staat een plant op mijn balkon, en die gaat door zo'n beetje alle combinaties waar vlees en vocht samengaan.
-Vers: Rosemarijn. Idem op mijn balkon, is lekker bij vlees, aardappels en alle gerechten waar je wijn inflikkert.
-Vers: Tijm. Ja, groeit ook op mijn balkon. Vlees, vis, gevogelte, aardappels, courgettes.. Tijm is een wat subtielere bijsmaak, en kan bij heel veel dingen.

Overigens: let bij de AH eens op de Oregano. Staat een kiloprijs bij het potje, en daar ga je van schrikken. (>50 euro, ik meen zelfs meer dan 100 euro). Bij een gewone Toko haal je je kruiden in bakjes die veel groter zijn (zelf even potje regelen, Markplaats, Dille Kamille oid) en je bespaart meer dan 75% op de kosten. Vaak zijn de bakjes (zelfde maat als shoarmaboer-sausbakjes) goedkoper dan de potjes bij de AH, en je kunt zo'n potje 3 keer vullen van dat bakje. Wel donker bewaren.

Enne..

quote:
Slechte koks verhullen alle smaak met kruiden terwijl veel groentes al een hele lekkere smaak van zichzelf hebben als je het goed bereid.
is onzin. Sowieso een drogreden ("als je het goed bereid") in de valse soort, maar gewoon niet waar. Vrijwel alle recepten die iedereen gebruikt bestaan uit basis-voedingsmiddelen en smaakmakers. Aardappelen (= ook groenten) eet je net als rijst of pasta als vulling, en die geef je smaak. Hoe beter je een smaak weet neer te zetten met kruiden, des te minder zout heb je nodig om een interessante smaak te creëren. En bijvoorbeeld kip en bloemkool ook. Kun je op veel manieren bereiden (tot rauw aan toe, al zou ik dat bij kip niet doen) Veel bereidingen (bijvoorbeeld koken) leveren niet veel extra smaak op. Bakken wel, maar dan nog zal ongeveer iedereen er een smaakkie bij willen. En daar is Masale Kerrie voor uitgevonden!
_-L'avenir est déja là
pi_198339152
Paprikapoeder :')

Dat smaakt echt nergens naar, dus waarom je dit als kruid zou gebruiken ...
Wel lekker hip op een gevuld ei.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 16:54:09 #34
414785 sirdanilot
pi_198339971
Hangt af van de keuken die je het vaakst kookt. Mijn kastje puilt uit van allerlei soorten kruiden.

Voornamelijk voor Indiase recepten heb je de halve toko aan kruiden nodig.

Voor Nederlands eten is het niet meer dan een snufje nootmuskaat (of foelie als je Pietverdriet heet), zwarte peper, mischien een kruidnageltje, laurierblaadje, jeneverbesje voor stoofvlees. Dat is het wel.

Voor Braziliaans eten gebruik ik ook niet zo veel, wel oregano en laurierblaadje en peper , maar voornamelijk verse kruiden.

Voor Indo koken heb ik nog wel wat dingen nodig die soms lastig te vinden zijn hier in Ierland, als ik naar NL ga neem ik het mee terug. B.v. laos, kentjoer, kemierienoten en zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198340182
quote:
89s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:08 schreef Mikeytt het volgende:

knoflookpoeder
Die poeder meuk smaakt nergens naar. Bij voorkeur vers en wanneer je te lui ben om een teentje te pellen, dan gewoon een potje van dit in je koelkast bewaren:
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_198341746
De vraag schreeuwt om een wedervraag... :) Met welke ingrediënten kook je graag?

Bv.

Bij Tomaat, kun je heel erg goed Basilicum.Peterselie of Oregano gebruiken.
Bonen,Bonenkruid of Uienpoeder.
Bloemkool, Kaneel of Nootmuskaat.

Varken, Salie.
Rund, Rozemarijn of Tijm.
Lam, Munt of Dragon.
Vis, Dille.

Kers,Vanille.
Appel of Peer Kaneel.

Dat zijn een paar klassiekers...

Over smaak valt niet te twisten je kan het zo gek niet bedenken. ^O^

Maar koken is dan ook de kunst van het weglaten... :9~ :P
pi_198376297
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:56 schreef robber57 het volgende:
Kruidentip voor een onbekend kruidje genaamd kummel of karwij zaad, het lijkt op komijn maar is het niet en smaakt heel anders.
Als je gebakken aardappels maakt je aardappels eerst koken in water met kummel/karwij, het is iets uit de duitse keuken, iets van een afgestreken eetlepel op een flinke pan water met kruimige aardappels uit laten dampen en in plakjes snijden en dan langzaam smoren in roomboter en dan langzaam krokant bakken+ spek en ui, serveren met een goede hand peterselie, oh boy :9

Lekker eten hoeft niet gecompliceerd te zijn.
Karwij gaat bij mij samen met majoraan (marjolein) in de goulash :9
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_198383848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:07 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Die poeder meuk smaakt nergens naar. Bij voorkeur vers en wanneer je te lui ben om een teentje te pellen, dan gewoon een potje van dit in je koelkast bewaren:
[ afbeelding ]
Ik gebruik vers en poeder voor verschillende doeleinden. Kijk bijvoorbeeld naar deze video:


Deze gast heeft 1.3M abonnees, en ik ben het vaak met hem eens. (kook zelf ook sous vide)

Gewoon knoflook slaat niet zo sterk aan als poeder. Overigens komen uit bovenstaande test zowel poeder als de gehakte knoflook erg goed uit de bus. Mijn ervaring is echter wel dat je lang niet elk merk kunt gebruiken, er zijn ook hele slechte knoflook poeders.
_-L'avenir est déja là
pi_198384363
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:39 schreef Paddo het volgende:

[..]

Ik gebruik vers en poeder voor verschillende doeleinden. Kijk bijvoorbeeld naar deze video:


Deze gast heeft 1.3M abonnees, en ik ben het vaak met hem eens. (kook zelf ook sous vide)

Gewoon knoflook slaat niet zo sterk aan als poeder. Overigens komen uit bovenstaande test zowel poeder als de gehakte knoflook erg goed uit de bus. Mijn ervaring is echter wel dat je lang niet elk merk kunt gebruiken, er zijn ook hele slechte knoflook poeders.
Die verse had hij natuurlijk niet in hele teentjes erop moeten leggen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_198528312
Komijnzaad is toch wel een specerij waar ik ondertussen niet meer zonder kan.
Ik heb het lang af kunnen houden als 'die vieze shit die ze in komijnenkaas stoppen'
Maar het kwam in steeds meer recepten terug, dus maar eens een potje gekocht.
Volgens mij voor speculaas.
En omdat ik het toch had, het maar gaan gebruiken in al die andere recepten.
Wereld. Geopend.

Verder zijn tijm en rozemarijn ook wel universeel inzetbaar.

Gember en Citroengras zijn wel lekker in meer aziatisch georiënteerde gerechten.
En Azië begint al aan de andere kant van de Bosporus, hè.

Kaneel begin ik ook steeds meer mee te doen.
Dat is niet alleen lekker in appeltaart.
Dat kan ook in oosterse, Aziatische, en Mexicaanse gerechten en stoofpotten.

Verder peterselie, koriander en oregano.

Kruidnagel en nootmuskaat ben ik meestal niet zo van, maar soms is het net wat een gerecht nodig heeft.

Een laurierblad een poosje mee laten pruttelen, kan ook heel veel doen voor een gerecht.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 11:56:53 #41
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_198616082
Hangt af wat je maakt, als je een schnitzel maakt dan alleen peper en zout.
Als je gehakt maakt dan zijn mosterdpoeder (gemalen mosterdzaad dus), piment, fenegriek heel erg lekker naast wat er al genoemd is. Gember en kurkuma kan ook zowat overal wel in.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_198700158
Gewoon alles wat de wereld te bieden heeft aanschaffen en jezelf niet beperken bij iets wat je iedere dag doet.

Eten _O_
pi_198700241
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:39 schreef Paddo het volgende:

[..]

Ik gebruik vers en poeder voor verschillende doeleinden. Kijk bijvoorbeeld naar deze video:


Deze gast heeft 1.3M abonnees, en ik ben het vaak met hem eens. (kook zelf ook sous vide)

Gewoon knoflook slaat niet zo sterk aan als poeder. Overigens komen uit bovenstaande test zowel poeder als de gehakte knoflook erg goed uit de bus. Mijn ervaring is echter wel dat je lang niet elk merk kunt gebruiken, er zijn ook hele slechte knoflook poeders.
Die teentjes moet je dan ook platslaan voor je ze in de boter gooit en als ze lekker zacht zijn geworden beetje zo prakken en op je vlees leggen en met het rusten bij het folie erbij inpakken. :9~

Daarna ook gewoon op je bord leggen en het prakje over je stukje zo smeren want tegen die tijd is het zompig zat om dat te doen.

Trek gekregen.
pi_198700253
Gemalen komijnzaad gebruik ik ook erg veel ja. Lekkere pot van een halve kilo staan. :Y)


En steranijs ruikt heerlijk. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198700276
quote:
16s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Piment nootmuskaat laurier komijn koriander.
Papoea gespot
pi_198700287
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 14:14 schreef Azula het volgende:

[..]

Papoea gespot
Papoea keuken. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198700292
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 14:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Papoea keuken. _O_
Papoea’s koken _O_
pi_198700305
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 14:15 schreef Azula het volgende:

[..]

Papoea’s koken _O_
Kannibalisme. :Y)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198700331
Shit moet nu kiezen tussen entrecote of Papoea kip vanavond. Moeilijk moeilijk.
  zondag 28 maart 2021 @ 19:41:34 #50
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_198739836
Zout en peper moet iedereen hebben natuurlijk.
De rest is afhankelijk van de keuken(s) die vaak kookt.

Komijn en curcuma voor Indo en India bijvoorbeeld.
Oregano voor Italië.
Paprika, komijn voor Mexico.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_198739970
Er staan stuk 30/40 verschillende kruiden en/of kruidenmixen in m'n kast. Pakjes en zakjes gebruik ik nooit.

Maar HOE, hoe kun je alleen maar koken met peper en zout?!
pi_198740155
quote:
1s.gif Op zondag 28 maart 2021 19:49 schreef Brybry het volgende:
Er staan stuk 30/40 verschillende kruiden en/of kruidenmixen in m'n kast. Pakjes en zakjes gebruik ik nooit.

Maar HOE, hoe kun je alleen maar koken met peper en zout?!
Biefstuk bakken met aardappel en spruiten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198745483
Qua kruiden die je in potjes kan bewaren:

chili(vlokken)
cayennepeper
komijnzaad
karwijzaad
oregano
salie
tijm
gember
knoflook
rozemarijn
gerookte paprika
kruidnagel

Dit zijn wel m'n meestgebruikte.

Kruiden als koriander, basilicum, munt en peterselie zou ik niet in potjes kopen. Soms is het eerste gebruik nog oke, maar die worden heel snel compleet smaakloos.
pi_198750689
Wat mij betreft de meest gebruikelijke kruiden:

zout/peper
paprika, kerrie, knoflook
tijm, rozemarijn, oregano

Hiernaast gebruik ik ook regelmatig onderstaande:
venkel, komijn, ui, gerookte paprika, chili vlokken en shoarma kruiden (goed voor kip, vlees, aardappels etc :P )
hardcoholic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')