abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 februari 2021 @ 13:35:09 #151
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198145628
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 12:58 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ik verwelkom de avondklok helemaal niet enthousiast, maar het maakt een versoepeling mogelijk die het leven voor heel veel mensen beter maakt. Die mensen kunnen namelijk weer aan de slag.

Het enige wat ik zeg is dat een avondklok te verantwoorden is als het andere versoepelingen mogelijk maakt, de rest heb je er bij bedacht in al je woede. Van een onbepaalde avondklok is overigens geen sprake.
Er zijn alleen helemaal geen versoepelingen geweest na het invoeren van de avondklok. Daarnaast is er wel sprake van een avondklok voor onbepaalde tijd. Er werd namelijk bij de invoering gezegd dat het 2 weken zou duren. Inmiddels duurt het al bijna 4 weken met nog minimaal 1 week te gaan.
pi_198145731
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:35 schreef Hahug13 het volgende:
et nog minimaal 1 week te gaan.
..maar waarschijnlijker nog minimaal 1 maand. :')
pi_198145876
quote:
15s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Maar dat is niet zo, dat is de leugen waarmee ze jou er warm voor maken. Er is geen enkele vermindering van het aantal infecties als direct gevolg van de avondklok aangetoond. Dat kunnen ze helemaal niet en dat willen ze ook helemaal niet. Ze willen jou een worst voor houden waar je dan ter afleiding even blij mee kunt zijn. :')
Kan zijn, punt is wel dat de verspreiding van het virus bemoeilijkt wordt en dat is nodig om het virus er onder te krijgen. Het is moeilijk om een gevolg van één bepaalde maatregel te meten, maar de combinatie van maatregelen doet zijn werk.

quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:35 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Er zijn alleen helemaal geen versoepelingen geweest na het invoeren van de avondklok. Daarnaast is er wel sprake van een avondklok voor onbepaalde tijd. Er werd namelijk bij de invoering gezegd dat het 2 weken zou duren. Inmiddels duurt het al bijna 4 weken met nog minimaal 1 week te gaan.
Basisscholen zijn weer open, komende week komen er dus verdere versoepelingen. Dat de avondklok is verlengd maakt hem nog niet voor onbepaalde tijd.
  maandag 22 februari 2021 @ 13:51:38 #154
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198145904
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:49 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Kan zijn, punt is wel dat de verspreiding van het virus bemoeilijkt wordt en dat is nodig om het virus er onder te krijgen. Het is moeilijk om een gevolg van één bepaalde maatregel te meten, maar de combinatie van maatregelen doet zijn werk.
[..]

Basisscholen zijn weer open, komende week komen er dus verdere versoepelingen. Dat de avondklok is verlengd maakt hem nog niet voor onbepaalde tijd.
Als je zo vaak kan verlengen als je wil is het toch praktisch hetzelfde als onbepaalde tijd. En ja basisscholen open, daar heb ik niet zo veel aan. Doe dan maar weer basisscholen dicht en avondklok eraf.
pi_198145939
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:51 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Als je zo vaak kan verlengen als je wil is het toch praktisch hetzelfde als onbepaalde tijd. En ja basisscholen open, daar heb ik niet zo veel aan. Doe dan maar weer basisscholen dicht en avondklok eraf.
Het betekent dat er iedere keer een weeg moment is. Ik heb er persoonlijk ook geen voordeel aan dat de basisscholen weer open zijn, maar er is een hele grote groep die dat wel heeft. Die kinderen zelf bijvoorbeeld.
pi_198146051
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:17 schreef RapaNui het volgende:
Wat ik steeds in de aankondigingen door Rutte en De Jonge mis is dat gevaccineerden "ongestoord" naar de kapper mogen of binnensport mogen beoefenen.

Ik weet dat het om een minderheid gaat, maar ze zijn er wel. Mensen die in de zorg werken zijn gevaccineerd, mensen op leeftijd ook.

En wat de buitensport betreft: ik ben van mening dat het kabinet daarin is doorgeschoten.
Waarom een restrictie van twee personen die samen buiten mogen sporten? Als je buiten keurig netjes afstand tot elkaar houdt, zeg maar drie meter, dan kun je best met een groepje samen sporten!

En: de binnensport wordt om zeep geholpen. Veel vormen van binnensport kunnen niet met twee man buiten worden beoefend. Is niet rendabel.

En dan terug naar de gevaccineerden: die kunnen weer prima binnen gaan sporten.
Dat is dus het idiote nu was ik gevaccineerd 2x maar moest ik alsnog in quarantaine omdat m’n vriend besmet geraakt was. Op deze manier was er geen enkele noodzaak om te beginnen met zorgverleners vaccineren want die blijf je in de quarantaine molen houden.
Wat nou verminderen druk op de zorg?
  maandag 22 februari 2021 @ 22:42:22 #157
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_198154996
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is dus het idiote nu was ik gevaccineerd 2x maar moest ik alsnog in quarantaine omdat m’n vriend besmet geraakt was. Op deze manier was er geen enkele noodzaak om te beginnen met zorgverleners vaccineren want die blijf je in de quarantaine molen houden.
Wat nou verminderen druk op de zorg?
Het is nog onvoldoende bekend of gevaccineerden wel of niet anderen kunnen besmetten.
Daarom wordt er nog geen risico genomen.


Verspreiden coronavirus na vaccinatie

Bent u gevaccineerd? Dan is de kans groot dat u niet (of minder) ziek wordt na besmetting met corona. Het is nog niet bekend of iemand die tegen corona gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Daarom gelden voor gevaccineerde personen voorlopig dezelfde maatregelen als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Wie dit leest is gek
pi_198156574
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:42 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is nog onvoldoende bekend of gevaccineerden wel of niet anderen kunnen besmetten.
Daarom wordt er nog geen risico genomen.


Verspreiden coronavirus na vaccinatie

Bent u gevaccineerd? Dan is de kans groot dat u niet (of minder) ziek wordt na besmetting met corona. Het is nog niet bekend of iemand die tegen corona gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Daarom gelden voor gevaccineerde personen voorlopig dezelfde maatregelen als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.

Ja en dat vind ik dus idioot. Het zou onlogisch zijn als hernieuwde beschermt tegen besmetting en op deze manier is het dus ook onlogisch om met de zorgmedewerkers te beginnen. De grootste druk op de zorg zit er nu in dat mensen in quarantaine moeten, wel of niet besmet.
pi_198156979
Je hoort nu toch echt veel overal dat WE gewoon open gaan op maandag 1 maart... (Fcuk Rutte en de Jonge!)
  dinsdag 23 februari 2021 @ 08:47:28 #160
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_198157012
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:43 schreef Cockwhale het volgende:
In 2023 kunnen we weer mensen!
2021. DIT jaar en niks later.
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
  dinsdag 23 februari 2021 @ 12:55:57 #161
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_198160060
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 07:41 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ja en dat vind ik dus idioot. Het zou onlogisch zijn als hernieuwde beschermt tegen besmetting en op deze manier is het dus ook onlogisch om met de zorgmedewerkers te beginnen. De grootste druk op de zorg zit er nu in dat mensen in quarantaine moeten, wel of niet besmet.
Nou, zo gaat het als je met 50% van de kennis 100% van de beslissingen moet nemen.
De hoop en de verwachting is wel dat het goed werkt maar de zekerheid is er pas als het daadwerkelijk zo gebleken is.
Tot die tijd zou je theoretisch ook een andere groep eerder kunnen vaccineren maar omdat uiteindelijk de gehele bevolking aan de beurt kom sla je nu hopelijk 2 vliegen in 1 klap.
Maar de eerste vlieg heb je altijd.
Wie dit leest is gek
pi_198164731
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is dus het idiote nu was ik gevaccineerd 2x maar moest ik alsnog in quarantaine omdat m’n vriend besmet geraakt was. Op deze manier was er geen enkele noodzaak om te beginnen met zorgverleners vaccineren want die blijf je in de quarantaine molen houden.
Wat nou verminderen druk op de zorg?
Dat is best krom iid. Dat schiet niet op.

Er zijn wel kromme dingen gaande de laatste tijd.

En het effect vd avondklok is helemaal niet aangetoond. Ze blijven het daar in Den Haag herhalen (dat het wel effect heeft) totdat ze er zelf in geloven.

Volgens het RIVM is de derde golf al begonnen!:
https://www.nu.nl/coronav(...)-en-bezoekregel.html

Terwijl de grafieken (grafiek zks opnames heb ik gisteren gepost) geen derde golf laten zien. Ze laten een hele lange tweede golf zien. Een stabiel lage golf die al sinds 30 november duurt.

Er is helemaal geen "derde golf die 10% lager uitkomt door de avondklok".
  dinsdag 23 februari 2021 @ 23:47:21 #163
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_198174336
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:17 schreef RapaNui het volgende:
En het effect vd avondklok is helemaal niet aangetoond.
Maakt toch niet uit of het wel op niet is aangetoond? Het wordt in elk geval niet meer.
Better safe than sorry
Wie dit leest is gek
pi_198174665
Heb sinds vannacht geen last meer van de avondklok, mag met deze uitleg en verklaring gewoon wandelen. Omdat ik onder behandeling sta bij stichting MEE heeft mijn begeleiding een contactkaartje voor mij gemaakt die ik gewoon kan laten zien als oom agent mij om 02:00 gaat aanhouden. Dus hoef geen illegale nachtelijke bush crafting meer te doen in het bos, nu kan het gewoon legaal. *O*

https://www.rijksoverheid(...)ring-avondklok-nodig

Wanneer is een ‘Eigen verklaring avondklok’ niet verplicht?

Dit is het geval voor:

Als u vanwege psychische nood tijdens de avondklok dringend naar buiten moet vanwege uw eigen veiligheid of de veiligheid van uw huisgenoten dan valt dit onder een noodsituatie en heeft u geen Eigen Verklaring nodig. Het helpt wel als u iets meeneemt dat uw verklaring onderschrijft. Denk daarbij aan een crisiskaart, een afsprakenkaart van een behandelaar of een briefje met de naam en telefoonnummer van de behandelaar.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  woensdag 24 februari 2021 @ 03:35:53 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198175642
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:47 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit of het wel op niet is aangetoond? Het wordt in elk geval niet meer.
Better safe than sorry
Vanaf nu allemaal verplicht hinkelen zodra je buiten bent en in het openbaar allemaal een spreekverbod. Communiceren doen we met een aantal basisgebaren.

Zo ontmoedig je mensen naar buiten te gaan en door niet te spreken verspreid je minder virusdeeltjes.

Geen idee of het echt helpt maar better safe than sorry natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198178809
Briefing door het RIVM was net live te volgen. Ging onder andere over het positieve effect van de avondklok.

Woorden van de heer Van Dissel: hier zie je duidelijk het positieve effect van de avondklok, want er treedt een daling op in het aantal besmettingen na de invoering. Zie grafiek en de rode pijl op blz. 17 van de presentatie:


bron: https://www.tweedekamer.n(...)24_februari_2021.pdf

Hoeveel van de toehoorders had op dat moment door dat de avondklok op 16-17 januari (datum van de rode pijl) helemaal nog niet was ingevoerd?
Er zijn wel kritische vragen gesteld, maar niemand heb ik Van Dissel terug horen fluiten over de datum van invoering van de avondklok: zaterdag 23 januari. Dat is ná de daling in de grafiek. Die overigens daarna weer een stijginkje laat zien..... na de invoering van de avondklok nota bene.


Hier nogmaals de coronamaatregelen op een rij:
pi_198178865
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:44 schreef Bocaj het volgende:
Je hoort nu toch echt veel overal dat WE gewoon open gaan op maandag 1 maart... (Fcuk Rutte en de Jonge!)
Dat hebben we vaker gehoord, allemaal blufpoker.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198180016
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:29 schreef RapaNui het volgende:
Die overigens daarna weer een stijginkje laat zien..... na de invoering van de avondklok nota bene.
Engelse variant. Precies zoals het model voorspelde.
Of wou je beweren dat minder contacten tot meer besmettingen leidt?
Wie dit leest is gek
  woensdag 24 februari 2021 @ 15:03:30 #169
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198181553
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:47 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit of het wel op niet is aangetoond? Het wordt in elk geval niet meer.
Better safe than sorry
Je kan ook op je handen gaan lopen en 5 mondkapjes dragen.
Better safe than sorry toch
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 24 februari 2021 @ 15:06:37 #170
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198181593
quote:
99s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Engelse variant. Precies zoals het model voorspelde.
Of wou je beweren dat minder contacten tot meer besmettingen leidt?
Niks Engelse variant allemaal aannames die modellen maar hé lekker blijven geloven angsthaas.

Hopelijk gaat alles en iedereen op 1 maart open fuck de maatregelen als je bang bent ga je maar lekker zelf in lockdown.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198183580
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:06 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Niks Engelse variant allemaal aannames die modellen maar hé lekker blijven geloven angsthaas.

Hopelijk gaat alles en iedereen op 1 maart open fuck de maatregelen als je bang bent ga je maar lekker zelf in lockdown.
Ik ben zelf nergens bang voor, heb het al lang gehad in de eerste golf, maar respecteer de keuzes die gemaakt worden. Het zou voor jou ook beter zijn als je je neerlegt bij het nieuwe normaal anders zit je jezelf maar in de weg.
Al in april werd er gezegd: Wen er maar vast aan.
En om met Joop den Uyl te spreken: De wereld van voor Corona komt nooit meer terug.
Wie dit leest is gek
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:20:36 #172
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198185228
quote:
99s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:39 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik ben zelf nergens bang voor, heb het al lang gehad in de eerste golf, maar respecteer de keuzes die gemaakt worden. Het zou voor jou ook beter zijn als je je neerlegt bij het nieuwe normaal anders zit je jezelf maar in de weg.
Al in april werd er gezegd: Wen er maar vast aan.
En om met Joop den Uyl te spreken: De wereld van voor Corona komt nooit meer terug.
Het nieuwe normaal want dat is normaal? Of leg je jezelf er gewoon bij neer?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198192730
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:20 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Het nieuwe normaal want dat is normaal? Of leg je jezelf er gewoon bij neer?
Zoals het was is niet normaal. Veel te druk overal, waardoor er veel geroezemoes was, zodat mensen met stemverheffing/luid moesten spreken.
  donderdag 25 februari 2021 @ 09:07:02 #174
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198192804
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Zoals het was is niet normaal. Veel te druk overal, waardoor er veel geroezemoes was, zodat mensen met stemverheffing/luid moesten spreken.
Er zijn best goede argumenten maar "teveel geroezemoes overal" is echt een argument waarbij ik denk "Hoe kan de mensheid toch al 1000en jaren bestaan, als er teveel geroezemoes is :')".

Zoals het was, was wél normaal. Want "normaal" verandert. Vroeger scheten we op straat. Nu is dat ook niet "normaal".
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198193123
quote:
99s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Engelse variant. Precies zoals het model voorspelde.
Of wou je beweren dat minder contacten tot meer besmettingen leidt?
Ik maak geen beweringen over dat stijginkje. De grafiek toont overal golfbeweginkjes, dus ook daar.

De heer Van Dissel beweerde gisteren echter wel iets: dat de avondklok voor een daling zorgde daar waar de rode pijl staat. Maar daar waar de rode pijl staat, was de avondklok nog helemaal niet ingevoerd.

Op basis van dit soort beweringen worden standpunten genomen en worden adviesen gegeven en besluiten genomen.

Vóór invoering van de avondklok sprak het RIVM of de OMT (of allebei) van een 10% reductie in het R getal. Die 10% kwam uit de literatuur. (Hoewel in Frankrijk die 10% reductie in de praktijk niet bleek te kloppen.)

Nu zeggen ze: kijk, hier is de reductie van 10% merkbaar. Tien procent. Precies 10%. Niet 9% of 11%, nee, precies die 10% uit de literatuur. Ze herhalen gewoon wat ze vóór de invoering van de avondklok hadden gezegd.
Ze kunnen en hebben die 10% niet berekend. En: ze laten die daling van 10% zien op een verkeerde plek in de grafiek!
pi_198193185
quote:
99s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Engelse variant. Precies zoals het model voorspelde.
Of wou je beweren dat minder contacten tot meer besmettingen leidt?
Nog even terug over de Engelse variant "Precies zoals het model voorspelde"
Volgens het OMT zitten we nu al in de derde golf!
(hoe komen ze erbij)
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:10:25 #177
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_198193695
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Zoals het was is niet normaal. Veel te druk overal, waardoor er veel geroezemoes was, zodat mensen met stemverheffing/luid moesten spreken.
Neem jij drugs?

Serieuze vraag op basis van je posts.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 25 februari 2021 @ 11:08:50 #178
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198194643
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Zoals het was is niet normaal. Veel te druk overal, waardoor er veel geroezemoes was, zodat mensen met stemverheffing/luid moesten spreken.
Dan blijf jij toch lekker in je torentje.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198196689
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:10 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Neem jij drugs?

Serieuze vraag op basis van je posts.
Het is toch nergens voor nodig om persoonlijk te worden? Maar persoonlijk worden zal voor jou wel gemakkelijker zijn dan inhoudelijk reageren hè?
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:38:49 #180
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_198196855
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:24 schreef torentje het volgende:

[..]

Het is toch nergens voor nodig om persoonlijk te worden? Maar persoonlijk worden zal voor jou wel gemakkelijker zijn dan inhoudelijk reageren hè?
Dan moet er wel inhoud zijn, hè.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_198197489
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:38 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Dan moet er wel inhoud zijn, hè.
Er is inhoud genoeg, maar jij zal wel een van de veroorzakers zijn van de drukte waardoor men niet kan spreken op zachte toon door het geroezemoes.
  donderdag 25 februari 2021 @ 14:30:34 #182
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_198197711
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:17 schreef torentje het volgende:

[..]

Er is inhoud genoeg, maar jij zal wel een van de veroorzakers zijn van de drukte waardoor men niet kan spreken op zachte toon door het geroezemoes.
Maak je geen zorgen, ik ben geen veroorzaker van geroezemoes.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_198202856
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:33 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik maak geen beweringen over dat stijginkje. De grafiek toont overal golfbeweginkjes, dus ook daar.

De heer Van Dissel beweerde gisteren echter wel iets: dat de avondklok voor een daling zorgde daar waar de rode pijl staat. Maar daar waar de rode pijl staat, was de avondklok nog helemaal niet ingevoerd.

Op basis van dit soort beweringen worden standpunten genomen en worden adviesen gegeven en besluiten genomen.

Vóór invoering van de avondklok sprak het RIVM of de OMT (of allebei) van een 10% reductie in het R getal. Die 10% kwam uit de literatuur. (Hoewel in Frankrijk die 10% reductie in de praktijk niet bleek te kloppen.)

Nu zeggen ze: kijk, hier is de reductie van 10% merkbaar. Tien procent. Precies 10%. Niet 9% of 11%, nee, precies die 10% uit de literatuur. Ze herhalen gewoon wat ze vóór de invoering van de avondklok hadden gezegd.
Ze kunnen en hebben die 10% niet berekend. En: ze laten die daling van 10% zien op een verkeerde plek in de grafiek!
Nooit heeft iemand beweert precies te weten wat de effecten van welke maatregelen zijn maar dat wil niet zeggen dat niet iedereen naar eer en geweten zijn best doet de politiek van goede adviezen te voorzien.
En ondanks dat er over een paar weken verkiezingen zijn staat nog steeds de overgrote meerderheid van de 2e kamer achter het huidige beleid.
En trouwens niet alleen de 2e kamer maar de bevolking ook.

Maar het is met jou en je kompanen zo dat je over altijd alles denkt beter te weten dan de verantwoordelijken en ook nog een denkt dat het allemaal alleen maar is om jou te pesten.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')