abonnement Unibet Coolblue
pi_198117126
Hoe meer stappen, hoe lager de premie: gedragsbeloning in trek bij verzekeraars

Hoe meer stappen je op een dag zet, hoe meer premie of cadeaubonnen je krijgt van je (aanvullende) zorgverzekeraar. Of: hoe rustiger je met de auto een bocht neemt, hoe goedkoper je autoverzekering.

Steeds meer Nederlanders vinden hun weg naar 'leefstijlverzekeringen': meestal vormgegeven als gezondheidsprogramma dat werkt met een financiële beloning in ruil voor gezond of veilig gedrag. Daarvoor kijkt de verzekeraar naar persoonlijke data, gemeten via een app of dongel in de auto.

Dat dit in trek is, is niet zo gek, zegt zorgeconoom Marcel Canoy. "Veel mensen hebben al een gezondheidsapp. Zij zijn vertrouwd met de technologie. Daarnaast is gezondheid een groter maatschappelijk probleem geworden. Het is logisch dat verzekeraars hierop inspringen. Bovendien levert gezondheidspreventie hen geld op."

Er zijn ook zorgen. Zo vraagt de Consumentenbond zich bij rijstijlverzekeringen af in hoeverre de privacy is gewaarborgd. "Want verzekeraars en andere bedrijven verzamelen soms meer gegevens dan noodzakelijk."

In het geval van de gezondheidsprogramma's van verzekeraars wordt ook gevraagd naar tailleomvang en bloeddruk. Bij ASR geldt dat hoe meer van deze bijzondere persoonsgegevens je aanlevert, hoe meer punten je verdient. De verzekeraar zegt zich daarbij te houden aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Data afstaan in ruil voor geld of cadeaubonnen, daar moet je goed over nadenken, zegt Canoy. "Maar zolang mensen zich bewust zijn van de implicaties en de verzekeraars worden gecontroleerd door een toezichthouder, zie ik geen probleem."
'Grotere kloof'

Niet elke verzekeraar is gecharmeerd van het concept. Zo zegt CZ dat de solidariteit in het geding kan komen. "Solidariteit betekent dat je ook bereid moet zijn om te betalen voor anderen, het uitgangspunt van verzekeren. Wij dragen gezamenlijk risico, ook bij de aanvullende verzekering", aldus een woordvoerder.

Volgens CZ zouden leefstijlkortingen bovendien kunnen leiden tot een grotere kloof tussen bevolkingsgroepen. "Voor de leefstijl van jouw verzekerde kan het een positief gevolg hebben, maar sommige mensen vallen buiten de boot. En als die daardoor op een of andere manier te maken krijgen met hogere kosten kan dat onbedoelde maatschappelijke effecten hebben."

Ook gedragsexpert Liza Luesink van gedragsveranderingsbureau Duwtje denkt dat leefstijlverzekeringen de kloof kunnen vergroten tussen mensen met een gezonde en ongezonde leefstijl - tenzij verzekeraars extra moeite doen om die tweede groep te bereiken.

"Dit soort initiatieven bereikt vaak de mensen die al goed bezig zijn, die al gemotiveerd zijn of de ruimte, tijd en financiële middelen hebben. En voor hen kan het ook goed werken. Maar de echte gezondheidsproblemen doen zich vaker voor bij mensen die die middelen niet hebben."

Een lagere verzekeringspremie als je gezond bent was lange tijd taboe in Nederland. Als het gaat om financiële prikkels in de basiszorgverzekering is dat nog steeds zo, zegt Canoy. "Maar in je aanvullende pakket is dat anders, de prikkels liggen dan goed. Je tornt niet aan het solidariteitsbeginsel en biedt alsnog basiszorg voor iedereen. Een win-win situatie."

quote:
Nadine (36) (achternaam bekend bij de redactie) begon in april 2020 met ASR Vitality. Aanvankelijk omdat het gratis werd aangeboden bij haar verzekering. Ze is secretaresse en zit door de lockdown veel thuis, daardoor had ze de behoefte om meer te bewegen.

"Ik ben een echte couch potato. Ik dacht niet dat dit mij zou helpen, maar ik ben er toch betere keuzes door gaan maken." Om het eerste doel te behalen, moest ze elke dag 10.000 stappen zetten. "Dat lukte en na een maand had ik al twintig euro aan cadeautegoed verdiend."

Nadine combineert wandelen met in huis dansen, springen en lopen. "Hoe stom dan ook: geld helpt. Met alleen een smartwatch en het bijhouden van je activiteit, krijg je geen beloning. Ik heb mijzelf nu een groter doel gesteld: als ik al mijn punten haal, mag ik van dat geld na een jaar een nieuwe keukenmachine kopen."
:') !!!

NOS
pi_198117135
Wie van de Fokkers gaat of wil hier aan meedoen? Volgens mij zijn er nog wel wat gezien het gekanker en geklaag op de corona maatregelen, dikkerds, rokers, sporters en noem alles maar op. Om er over een jaar of tien achter te komen dat de regels veranderd zijn en je dus zoveel stappen dient te maken anders ben je niet meer verzekerd ofzo...
  zaterdag 20 februari 2021 @ 20:42:18 #3
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198117168
Mensen die een bocht echt veel rustiger nemen dan naar gelang redelijk is moeten echt dood.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198117174
Ja leuk als een soort big brother je verzekerden in de gaten gaan houden. Eerst is het een beloning, straks is het een verplichting. Flikker op man, ik betaal al genoeg aan jullie.
pi_198117187
quote:
"Ik ben een echte couch potato.
wat :')
  zaterdag 20 februari 2021 @ 20:45:06 #6
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198117246
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:42 schreef Sapstengel het volgende:
Ja leuk als een soort big brother je verzekerden in de gaten gaan houden. Eerst is het een beloning, straks is het een verplichting. Flikker op man, ik betaal al genoeg aan jullie.
Je kan er vergif op innemen dat met het huidige systeem je straks niet alleen bij de zwarte lijst verzekaar terecht komt als je jouw auto 3x hebt kortgereden. Nee dan kom je erop, omdat je niet vaak stilstaat voordat je een rotonde oprijdt.

Al is dat 30x op een lege en overzichtelijke kruising.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198117325
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:42 schreef Sapstengel het volgende:
Ja leuk als een soort big brother je verzekerden in de gaten gaan houden. Eerst is het een beloning, straks is het een verplichting. Flikker op man, ik betaal al genoeg aan jullie.
Precies, verzekeraars moeten ook gewoon winst maken en als iedereen lekker kalm aan rijdt moet iedereen "beloond" worden dus gaat de premie alsnog omhoog... :') _!

En verder kunnen de verplaatsingsgegevens weer mooi doorgesluisd worden naar de overheid die daar dan rekeningrijden aan gaat koppelen, want he, je hebt toch al vrijwillig zo'n Big Brother kastje in de auto?
pi_198117331
Ik probeer elke week een blote vuistgevecht over 12 ronden met een zorgverzekaarsmanager te doen maar meestal haal ik maar 2 rondjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198117348
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik probeer elke week een blote vuistgevecht over 12 ronden met een zorgverzekaarsmanager te doen maar meestal haal ik maar 2 rondjes.
Houdt zo'n kantoorslaaf het nog lang uit... :')
pi_198117495
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:40 schreef AchJa het volgende:
Wie van de Fokkers gaat of wil hier aan meedoen?
Ja want die zijn zo gezond.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 20:55:33 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198117574
pi_198117599
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:53 schreef Waterdrinker het volgende:

Ja want die zijn zo gezond.
Nou ja, dat vinden ze van zichzelf over het algemeen wel met al dat: "Waarom moet ik betalen voor een dikzak, roker, te snel rijder, alcoholist" etc. etc. geklaag hier.
pi_198117640
Het zou allemaal prima zijn, als het zou gaan om een vrijwillige verzekering. Maar aangezien het een verplichte verzekering betreft, is het NIET prima.

Ziet men niet de glijdende schaal?

1. Verplichte verzekering
2. Verplicht gedrag
3. ... vul maar in ...
pi_198117723
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het zou allemaal prima zijn, als het zou gaan om een vrijwillige verzekering. Maar aangezien het een verplichte verzekering betreft, is het NIET prima.

Ziet men niet de glijdende schaal?

1. Verplichte verzekering
2. Verplicht gedrag
3. ... vul maar in ...
Dat zie jij, dat zie ik, dat zien hopelijk heel veel mensen. Behalve Nadine (36)... Die wordt blij gemaakt met een cadeaubon van 20 piek en aan het eind van het jaar kan ze een keukenmachine kopen... :') _!
pi_198117780
He verrek, ik dacht op een of andere manier dat dit een scjvb-topic zou zijn.

Hoe dan ook, pleur op met je zogenaamd goedbedoelde "hulp".
pi_198118123
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:42 schreef Sapstengel het volgende:
Ja leuk als een soort big brother je verzekerden in de gaten gaan houden. Eerst is het een beloning, straks is het een verplichting. Flikker op man, ik betaal al genoeg aan jullie.
Dit idd. In het voorland de VS is het al zo ver dat het moeilijk een betaalbare verzekering te verkrijgen zonder monitoring.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198121233
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het zou allemaal prima zijn, als het zou gaan om een vrijwillige verzekering. Maar aangezien het een verplichte verzekering betreft, is het NIET prima.

Ziet men niet de glijdende schaal?

1. Verplichte verzekering
2. Verplicht gedrag
3. ... vul maar in ...
Bij ASR Vitality is deelname vrijwillig, de eerste vier maanden heb ik het gratis bij m'n Ditzo zorgverzekering. Daarna kost het ¤4 per maand. Ik doe er nu twee maanden aan mee en het heeft me 2 cadeaubonnen van ¤20 opgeleverd.

Jaarlijks kun je ook een cashback verdienen op je aanvullende verzekeringen door genoeg punten te halen. De maximale cashback krijg je alleen door een gezondheidschecklist in te vullen. Doe je dat niet, dan is de cashback iets minder. Ik vul die checklist in elk geval niet in.

De Garmin app waar ik m'n sporthorloge mee gesynchroniseerd heb synchroniseert met de ASR Vitality app. De enige gegevens die overgedragen worden is je gemiddelde hartslag van de activiteit je gedaan hebt en het aantal stappen per dag.

Het levert mij dit jaar zo'n beetje ¤250 op als ik netjes m'n weekdoelen haal.
pi_198121464
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:53 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Het levert mij dit jaar zo'n beetje ¤250 op als ik netjes m'n weekdoelen haal.
En dat geld gaat de verzekeraar ongetwijfeld elders weer ophalen, zeker wanneer de kosten hoog op gaan lopen voor ze. Gratis geld bestaat niet.
pi_198121999
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:01 schreef Prego het volgende:

[..]

En dat geld gaat de verzekeraar ongetwijfeld elders weer ophalen, zeker wanneer de kosten hoog op gaan lopen voor ze. Gratis geld bestaat niet.
Ongetwijfeld. Hopelijk halen ze het weg bij alle dikkerds die dankzij het ontbreken van een ruggengraat in combinatie met het verstouwen van kilo's voedsel een maagverkleining nodig hebben. Of andere dure zorg waardoor m'n premie de laatste jaren omhoog is gegaan.
pi_198122184
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:21 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Hopelijk halen ze het weg bij alle dikkerds die dankzij het ontbreken van een ruggengraat in combinatie met het verstouwen van kilo's voedsel een maagverkleining nodig hebben. Of andere dure zorg waardoor m'n premie de laatste jaren omhoog is gegaan.
Bijvoorbeeld kankerpatienten?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_198122312
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld kankerpatienten?
Wat dacht je van alle dikke 50+ mannen die nu op hun buik op de ic liggen? Of de dikkerds die een maagverkleining nodig hebben. Of de dikkerds die de huisartsen plat lopen om medicatie te krijgen die alle problemen onderdrukken die ontstaan zijn als gevolg van overgewicht.

De premie is de afgelopen jaren steeds verder omhoog gegaan, dit biedt mij een legitieme manier om de kosten te verlagen. Daar maak ik graag gebruik van.
pi_198122454
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:53 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Bij ASR Vitality is deelname vrijwillig, de eerste vier maanden heb ik het gratis bij m'n Ditzo zorgverzekering. Daarna kost het ¤4 per maand. Ik doe er nu twee maanden aan mee en het heeft me 2 cadeaubonnen van ¤20 opgeleverd.

Jaarlijks kun je ook een cashback verdienen op je aanvullende verzekeringen door genoeg punten te halen. De maximale cashback krijg je alleen door een gezondheidschecklist in te vullen. Doe je dat niet, dan is de cashback iets minder. Ik vul die checklist in elk geval niet in.

De Garmin app waar ik m'n sporthorloge mee gesynchroniseerd heb synchroniseert met de ASR Vitality app. De enige gegevens die overgedragen worden is je gemiddelde hartslag van de activiteit je gedaan hebt en het aantal stappen per dag.

Het levert mij dit jaar zo'n beetje ¤250 op als ik netjes m'n weekdoelen haal.
Een volgende uitbreiding zou kunnen zijn dat de app ook bijhoudt of je wel voldoende neukt en met de juiste persoon. Bij goed gedrag weer extra cashback!
pi_198122663
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:35 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Wat dacht je van alle dikke 50+ mannen die nu op hun buik op de ic liggen? Of de dikkerds die een maagverkleining nodig hebben. Of de dikkerds die de huisartsen plat lopen om medicatie te krijgen die alle problemen onderdrukken die ontstaan zijn als gevolg van overgewicht.

De premie is de afgelopen jaren steeds verder omhoog gegaan, dit biedt mij een legitieme manier om de kosten te verlagen. Daar maak ik graag gebruik van.
Ja, oke. Slechts één groep dus. Verbaast me niet! _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_198122776
Die shag rokende dikzakken die kunstmatig in leven gehouden worden door hun maandelijkse salaris van de staat krijgen wat ze meer moeten betalen toch weer gecompenseerd met allemaal toeslagen dus tenzij het systeem drastisch veranderd zie ik geen meerwaarde
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:59:56 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198122850
Masturberen is ook hartstikke gezond, ik wil 2 euro korting op mijn zorgverzekering per ruksessie.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 21 februari 2021 @ 00:02:32 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198122918
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:21 schreef ArnosL het volgende:

Ongetwijfeld. Hopelijk halen ze het weg bij alle dikkerds die dankzij het ontbreken van een ruggengraat in combinatie met het verstouwen van kilo's voedsel een maagverkleining nodig hebben. Of andere dure zorg waardoor m'n premie de laatste jaren omhoog is gegaan.
Je weet dat jij degene bent die het meeste geld kost?
quote:
Uiteindelijk maakt dit dat juist gezond levende mensen het duurst zijn voor de zorg, over hun hele leven gerekend. Recente berekeningen geven aan dat rokers zo’n 60.000 euro en mensen met ernstig overgewicht zo’n 30.000 euro goedkoper zijn over hun hele leven gerekend dan mensen met een gezonde levensstijl (Van Baal et al., 2008). Ongezond leven straft zich dan ook vooral door een korter leven en meer ziekte, niet door hogere zorgkosten
https://www.mejudice.nl/a(...)-dikke-mensen-omlaag
pi_198123174
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 00:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je weet dat jij degene bent die het meeste geld kost?
[..]

https://www.mejudice.nl/a(...)-dikke-mensen-omlaag
Mooi stuk, maar vol aannames. Er wordt van uit gegaan dat zorgkosten voor gezond levenden later komt, maar nergens wordt aangegeven welke kosten dat zijn of wanneer het komt. Dat terwijl die kosten voor rokers en mensen met overgewicht duidelijk zijn.
  zondag 21 februari 2021 @ 00:18:23 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198123243
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 00:14 schreef ArnosL het volgende:

Mooi stuk, maar vol aannames. Er wordt van uit gegaan dat zorgkosten voor gezond levenden later komt, maar nergens wordt aangegeven welke kosten dat zijn of wanneer het komt. Dat terwijl die kosten voor rokers en mensen met overgewicht duidelijk zijn.
He, wat vervelend toch als de feiten je niet uitkomen. _O-
  zondag 21 februari 2021 @ 00:30:16 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198123956
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik probeer elke week een blote vuistgevecht over 12 ronden met een zorgverzekaarsmanager te doen maar meestal haal ik maar 2 rondjes.
Rule number 1 about fight club is you don't talk about fight club :{w
  zondag 21 februari 2021 @ 05:43:25 #32
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198124571
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:53 schreef ArnosL het volgende:
De Garmin app waar ik m'n sporthorloge mee gesynchroniseerd heb synchroniseert met de ASR Vitality app.
:')
  zondag 21 februari 2021 @ 06:19:58 #33
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198124638
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:42 schreef Fcu030 het volgende:
Mensen die een bocht echt veel rustiger nemen dan naar gelang redelijk is moeten echt dood.
Is dit de mentaliteit van tegenwoordig?
Praat over de hel en je komt er.
pi_198124746
Als verzekeraars dit echt gaan doen dan moet ik haast al beloond gaan worden met een gratis zorg polis. Ik kom dagelijks met gemak aan 15000 tot zelfs 20000 stappen. En binnenkort wordt de racefiets weer van stal gehaald. :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zondag 21 februari 2021 @ 07:29:18 #35
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198124779
Het lijkt me alleen maar goed als je door middel van gamification de bevolking een stukje gezonder kunt krijgen. Om dit rechtstreeks te koppelen aan verzekeringen zit me dan weer minder lekker. Voor je het weet belonen we gezondheid en niet alleen gezond gedrag, en dat is iets waar je niet altijd zelf de controle over hebt.
pi_198124811
Vieze ratten zijn het die dit soort social credit score systemen bedenken :r Lekker het Chinese model overnemen.
pi_198124812
De verzekeraars zouden er dan wel mogen zorgen dat de automobilisten het wandelen en/of sporten op straat niet kunnen storen.
pi_198124834
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zie jij, dat zie ik, dat zien hopelijk heel veel mensen. Behalve Nadine (36)... Die wordt blij gemaakt met een cadeaubon van 20 piek en aan het eind van het jaar kan ze een keukenmachine kopen... :') _!
Inderdaad, mensen zoals Nadine zijn juist de gevaarlijke mensen in onze samenleving, je privacy opgeven voor een appel en een ei is niet OK.
  zondag 21 februari 2021 @ 07:54:57 #39
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198124838
Werd tijd.

In een dergelijk systeem waar verzekeringen verplicht zijn, is het volkomen terecht als op lange termijn dikke mensen, rokers, zware drinkers, niet-sporters etc. meer gaan betalen.

Ik zie het probleem niet zo. Ben inmiddels ook al aan het researchen, want dit klikt goed
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198124865
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:00 schreef AchJa het volgende:
Dat zie jij, dat zie ik, dat zien hopelijk heel veel mensen. Behalve Nadine (36)... Die wordt blij gemaakt met een cadeaubon van 20 piek en aan het eind van het jaar kan ze een keukenmachine kopen... :') _!
We hebben een ziener in ons midden hoor! Jij doorziet alles; wat ben jij speciaal! :')
  zondag 21 februari 2021 @ 08:15:51 #41
338319 ZarB
Piña colada
pi_198124892
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 07:40 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vieze ratten zijn het die dit soort social credit score systemen bedenken :r Lekker het Chinese model overnemen.
Black mirror heeft daar een aflevering over. Punten verdienen om toegang te krijgen tot normale dagelijkse dingen. Is dan afhankelijk van je populariteit. Eng, maar wel een geinige aflevering.

Hoewel ik geen zin heb in allerlei opdringerige dingen vanuit de verzekeraar, klinkt het niet langer dokken voor zuipende rokende vretende dikzakken me als muziek in de oren. Solidariteit my ass. Want uiteindelijk werkt het gewoon 1 kant op. Als jij je leven kapot wilt maken, ga je gang, maar dat is dan je eigen verantwoordelijkheid.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198124921
Ook gewoon nietszeggend die app. Want een stappenteller zegt niks over gezond zijn. Die bouwvakker die elke dag frituur heeft en te dik is loopt wel met gemak die stappen op z’n werk. Ben je dan gezond? Mensen die niet zittend werk doen hebben sowieso voordeel.

Of gewoon je smartwatch bij je kind omdoen, die rent ook heel de dag
  zondag 21 februari 2021 @ 09:38:54 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 21 februari 2021 @ 09:43:12 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198125531
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 07:54 schreef Mikeytt het volgende:
Werd tijd.

In een dergelijk systeem waar verzekeringen verplicht zijn, is het volkomen terecht als op lange termijn dikke mensen, rokers, zware drinkers, niet-sporters etc. meer gaan betalen.
Zo wil ik dat motorrijders, crossers, skieers, voetballers, hardlopers etc. meer gaan betalen vanwege het risico op letsel en blessures. En lui die met hun gehobby iets oplopen leveren maar dagen in en gaan maar in hun eigen tijd naar de dokter/ herstellen.

4.4 Miljoen sporters met blessures op jaarbasis...

https://www.sportenbewege(...)toren/blessurerisico

[ Bericht 6% gewijzigd door AchJa op 21-02-2021 09:49:10 ]
pi_198125615
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 08:25 schreef alopio het volgende:
Ook gewoon nietszeggend die app. Want een stappenteller zegt niks over gezond zijn. Die bouwvakker die elke dag frituur heeft en te dik is loopt wel met gemak die stappen op z’n werk. Ben je dan gezond? Mensen die niet zittend werk doen hebben sowieso voordeel.

Of gewoon je smartwatch bij je kind omdoen, die rent ook heel de dag
:D
pi_198125628
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo wil ik dat motorrijders, crossers, skieers, voetballers, hardlopers etc. meer gaan betalen vanwege het risico op letsel en blessures. En lui die met hun gehobby iets oplopen leveren maar dagen in en gaan maar in hun eigen tijd naar de dokter/ herstellen.

4.4 Miljoen sporters met blessures op jaarbasis...

https://www.sportenbewege(...)toren/blessurerisico
Het is ook nooit goed ! _O-
  zondag 21 februari 2021 @ 10:03:58 #47
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198125762
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo wil ik dat motorrijders, crossers, skieers, voetballers, hardlopers etc. meer gaan betalen vanwege het risico op letsel en blessures. En lui die met hun gehobby iets oplopen leveren maar dagen in en gaan maar in hun eigen tijd naar de dokter/ herstellen.

4.4 Miljoen sporters met blessures op jaarbasis...

https://www.sportenbewege(...)toren/blessurerisico
Niks mis mee. Zorgverzekeringen op maat. Dat is in sommige landen al het geval. American football speler? Meer betalen. Gezonde matige hardloper die het voedselplan van de verzekering volgt, niet rookt en niet drinkt? Minder betalen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198125802
Ik ben op zoek naar een verzekering gebaseerd op het aantal uur per week dat je WoW speelt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 21 februari 2021 @ 10:09:07 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198125848
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Het is ook nooit goed ! _O-
Nee precies. Dat is wat je natuurlijk gaat krijgen als iedereen voor eigen parochie gaat preken en van mening is dat iedereen met een andere levensstijl wel meer kan gaan betalen...

Heb ik trouwens het klussen in en om huis al genoemd? Meer betalen!

120.000 Ongevallen waarvan er 24.000 naar de SEH moeten...

https://www.letselschade.(...)-door-doe-het-zelven

Je huurt maar een professional in! Ik weiger mee te betalen aan deze hobbyisten!
  zondag 21 februari 2021 @ 10:11:02 #50
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198125879
quote:
89s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:03 schreef Mikeytt het volgende:

Niks mis mee. Zorgverzekeringen op maat. Dat is in sommige landen al het geval. American football speler? Meer betalen. Gezonde matige hardloper die het voedselplan van de verzekering volgt, niet rookt en niet drinkt? Minder betalen.
Zullen we de VS maar eens niet als ons grote voorbeeld nemen vwb gezondheidszorg... :')
  zondag 21 februari 2021 @ 10:27:42 #51
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198126091
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed ! _O-
Wat niet goed is, is het vernietigen van zowel het recht op privacy als het solidariteitsbeginsel waar het hele systeem van verzekeringen op is gebouwd vanwege een of ander verongelijkt gevoel dat iemand wel eens meer zou kunnen kosten dan jij. Het is precies die oppervlakkige egocentrische misplaatste afgunst waar de overheid en nu dus verzekeringen handig op inspelen om groepen tegen elkaar op te zetten en uiteindelijk iedereen akkoord te laten gaan met afbraak van de hele maatschappij. Want het is kennelijk niet erg om je privacy en vrijheid op te geven als het betekent dat je handenwrijvend kunt toekijken hoe je buurman een paar euro meer moet betalen. "Haha, lekker voor hem, de dikzak/roker/iemand die iets anders doet dan ik! Gelukkig komen ze niet voor mij!" Nog niet...

TS heeft meer dan gelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_198126137
Waarom gaat de feitelijke premie niet omlaag dan? Waarom krijg je alleen maar geld voor een select aantal gesponsorde giften? In ruil voor je persoonlijke data :')

Dit gaat puur om winst, geen gezondere samenleving.
pi_198126149
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wat niet goed is, is het vernietigen van zowel het recht op privacy als het solidariteitsbeginsel waar het hele systeem van verzekeringen op is gebouwd vanwege een of ander verongelijkt gevoel dat iemand wel eens meer zou kunnen kosten dan jij. Het is precies die oppervlakkige egocentrische misplaatste afgunst waar de overheid en nu dus verzekeringen handig op inspelen om groepen tegen elkaar op te zetten en uiteindelijk iedereen akkoord te laten gaan met afbraak van de hele maatschappij. Want het is kennelijk niet erg om je privacy en vrijheid op te geven als het betekent dat je handenwrijvend kunt toekijken hoe je buurman een paar euro meer moet betalen. "Haha, lekker voor hem, de dikzak/roker/iemand die iets anders doet dan ik! Gelukkig komen ze niet voor mij!" Nog niet...

TS heeft meer dan gelijk.
ik heb erg veel gekost met mijn medicijnen en operaties, sorry -O-

Hoog tijd dat ik dood ga, maar jah... van een flat afspringen is ook weer zoiets heh...

en ik heb hoogtevrees ook nog :@
pi_198126516
Een aantal jaren terug kreeg je aan het eind van het jaar premie terug als je weinig zorg had afgenomen.
Dat was om de burger bewust te maken van de zorgkosten... Maar blijkbaar moest er teveel worden uitbetaald dus werd die regel afgeschaft en het verplichte eigen risico ingevoerd.
  zondag 21 februari 2021 @ 11:08:26 #55
338319 ZarB
Piña colada
pi_198126646
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ik heb erg veel gekost met mijn medicijnen en operaties, sorry -O-

Hoog tijd dat ik dood ga, maar jah... van een flat afspringen is ook weer zoiets heh...

en ik heb hoogtevrees ook nog :@
Heb je die operaties en medicijnen aan je eigen vreet/rook/zuipgedrag te danken dan? Zo nee, dan hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 21 februari 2021 @ 11:13:41 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198126725
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:08 schreef ZarB het volgende:

Heb je die operaties en medicijnen aan je eigen vreet/rook/zuipgedrag te danken dan? Zo nee, dan hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen.
Waarom zijn die zaken wel een issue voor jou en bv. motorrijden, sporten en klussen niet? Dat is ook verwijtbaar handelen.
pi_198126730
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:08 schreef ZarB het volgende:

[..]

Heb je die operaties en medicijnen aan je eigen vreet/rook/zuipgedrag te danken dan? Zo nee, dan hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen.
ah... nee vreet/rook/zuipgedrag was niet de schuldige, oké wel een ex_roker inmiddels ;)
pi_198126790
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom zijn die zaken wel een issue voor jou en bv. motorrijden, sporten en klussen niet? Dat is ook verwijtbaar handelen.
Ik heb net wél de gordijnen opgehangen in de slaapkamer, want ik had ze gewassen ... dan moet je
wel op een trap staan, voor dat je het weet mis je een treetje en lig je met een gebroken been, arm.
heup, of weet ik veel wat... :D dus tja.......
pi_198126809
Maar ze hangen! Dus nu kan ik een dutje doen in een Frisse Slaapkamer O+ :z
  zondag 21 februari 2021 @ 11:21:07 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198126828
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

ah... nee vreet/rook/zuipgedrag was niet de schuldige, oké wel een ex_roker inmiddels ;)
En al was dat wel zo geweest dan nog is dat geen reden om je aangesproken te moeten voelen. Afgunst is tegenwoordig bon ton.
  zondag 21 februari 2021 @ 11:32:18 #61
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198126982
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 06:19 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Is dit de mentaliteit van tegenwoordig?
Niet in het verkeer, dus maak je maar geen zorgen.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  zondag 21 februari 2021 @ 11:41:31 #62
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198127121
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

En al was dat wel zo geweest dan nog is dat geen reden om je aangesproken te moeten voelen. Afgunst is tegenwoordig bon ton.
Afgunst op mensen die ziek of gewond zijn ook echt :') Hoe durven ze daar lekker voor hun eigen lol in het ziekenhuis te liggen, ons hardwerkende Nederlanders uitlachend. Ze doen het erom! Afstraffen!
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 21 februari 2021 @ 11:43:19 #63
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198127155
quote:
Niet elke verzekeraar is gecharmeerd van het concept. Zo zegt CZ dat de solidariteit in het geding kan komen. "Solidariteit betekent dat je ook bereid moet zijn om te betalen voor anderen, het uitgangspunt van verzekeren. Wij dragen gezamenlijk risico, ook bij de aanvullende verzekering", aldus een woordvoerder.
Iemand die zichzelf volpropt of kapot rookt is anders ook niet echt solidair met de rest.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zondag 21 februari 2021 @ 11:47:31 #64
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198127223
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:43 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Iemand die zichzelf volpropt of kapot rookt is anders ook niet echt solidair met de rest.
Gezond zijn moet je ook voor jezelf willen, niet voor een ander.

Overigens, wanneer ben je dan solidair genoeg? Gevaarlijke sporten, thuis klussen, stressvolle beroepen, te weinig bewegen, te veel bewegen, uitgaan (buiten coronatijd), barbecuen... En hoe controleren we dat allemaal?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 21 februari 2021 @ 11:50:39 #65
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198127258
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Gezond zijn moet je ook voor jezelf willen, niet voor een ander.
Te dik zijn met daaruit alle voortvloeiende kwalen ontwikkelen of COPD oplopen ook.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zondag 21 februari 2021 @ 11:52:03 #66
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198127278
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:50 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Te dik zijn met daaruit alle voortvloeiende kwalen ontwikkelen of COPD oplopen ook.
Dat klopt. Die keuze is aan jezelf, niet aan een verzekeraar of de maatschappij. Zijn we dat eens.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 21 februari 2021 @ 11:58:51 #67
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198127375
Ik denk dat alleen yoga voor een gezonder bewegingsgestel zorgt. Alle andere sporten zorgen vroeg of laat voor blessures en slijtages
  zondag 21 februari 2021 @ 12:05:48 #68
338319 ZarB
Piña colada
pi_198127493
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom zijn die zaken wel een issue voor jou en bv. motorrijden, sporten en klussen niet? Dat is ook verwijtbaar handelen.
Omdat teveel eten en roken en drinken in z'n algemeenheid bewezen slecht is voor de gezondheid. Met sporten, klussen of motorrijden (of eigenlijk leven) is niet per definitie sprake van een groot risico als het gaat om de gezondheid.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198127516
Je bent tegenwoordig een complotgek als je ervan overtuigd bent dat we richting een Chinees model gaan waar straks overheden je wel even gaan uitleggen waar je je geld aan moet besteden.

Zeker met de huidige technologie om mensen in de gaten de houden wrijven overheden en talloze andere instellingen in hun handen.

Ik ben tegen dit soort idioterie. Maar het is helaas niet meer te stoppen.
  zondag 21 februari 2021 @ 12:08:28 #70
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198127525
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:45 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Je kan er vergif op innemen dat met het huidige systeem je straks niet alleen bij de zwarte lijst verzekaar terecht komt als je jouw auto 3x hebt kortgereden. Nee dan kom je erop, omdat je niet vaak stilstaat voordat je een rotonde oprijdt.

Al is dat 30x op een lege en overzichtelijke kruising.
moeten ze wel eerst camera's fixen maar in de praktijk worden camera's van auto's van de handhaving al gebruikt voor zwerfafval en wordt er op de snelwegen gefilmd of iemand niet met zijn handen op zijn mobiel zit.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  zondag 21 februari 2021 @ 12:09:34 #71
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198127540
De zorgindustrie die talloze miljarden per jaar verdiend probeert linksom en rechtsom van bezuinigen op hun verdienmodel te voorkomen
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  zondag 21 februari 2021 @ 12:11:56 #72
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198127573
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:05 schreef ZarB het volgende:

[..]

Omdat teveel eten en roken en drinken in z'n algemeenheid bewezen slecht is voor de gezondheid. Met sporten, klussen of motorrijden (of eigenlijk leven) is niet per definitie sprake van een groot risico als het gaat om de gezondheid.
Jawel. Dat zijn allemaal vermijdbare handelingen met een vergroot risico op nare ongelukken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 21 februari 2021 @ 12:15:25 #73
338319 ZarB
Piña colada
pi_198127629
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jawel. Dat zijn allemaal vermijdbare handelingen met een vergroot risico op nare ongelukken.
Ja dat is leven in z'n algemeenheid. Zorgverzekering op maat is nogal lastig maar als je je al 4 x hebt gemeld bij de dokter voor een nieuwe zuurstoftank en je blijft lekker door paffen.. tja daar heb ik wel moeite mee.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198127666
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:15 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ja dat is leven in z'n algemeenheid. Zorgverzekering op maat is nogal lastig maar als je je al 4 x hebt gemeld bij de dokter voor een nieuwe zuurstoftank en je blijft lekker door paffen.. tja daar heb ik wel moeite mee.
Tja als je als wielrenner na de zoveelste val weer moet melden bij de eerste hulp vind ik daar ook wel wat van. Of een sporter na de zoveelste blessure.
Tja daar heb ik wel moeite mee.
  zondag 21 februari 2021 @ 12:22:03 #75
338319 ZarB
Piña colada
pi_198127709
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:18 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja als je als wielrenner na de zoveelste val weer moet melden bij de eerste hulp vind ik daar ook wel wat van. Of een sporter na de zoveelste blessure.
Tja daar heb ik wel moeite mee.
Een zieke roker kost structureel geld (medicatie, ziekenhuisbezoeken). Ik geloof niet dat een wielrenner dermate veel blessures en ongelukken krijgt dat het te vergelijken is met de kosten van eerdergenoemde. daarbij denk ik ook dat de wielrenner in kwestie na tig ongelukken en blessures misschien denkt aan stoppen. Zo niet, dan mag hij wat mij betreft op de stapel obese overeters en luchthappende rokers hoor ^O^
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 21 februari 2021 @ 13:08:25 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198128577
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:22 schreef ZarB het volgende:

Een zieke roker kost structureel geld (medicatie, ziekenhuisbezoeken).
Volgens mij had ik eerder al een link gepost dat juist de ongezond levende mensen over de hele linie goedkoper zijn dan de gezond levende mensen die vele jaren ouder worden. Maar dat kwartje wil ook maar niet vallen heb ik ik het idee. Het is hier op Fok! in de loop der jaren al vele malen voorbijgekomen.

quote:
Ik geloof niet dat een wielrenner dermate veel blessures en ongelukken krijgt dat het te vergelijken is met de kosten van eerdergenoemde. daarbij denk ik ook dat de wielrenner in kwestie na tig ongelukken en blessures misschien denkt aan stoppen. Zo niet, dan mag hij wat mij betreft op de stapel obese overeters en luchthappende rokers hoor ^O^
4.4 Miljoen sportblessures per jaar, 120.000 klusongevallen per jaar waarvan er 24.000 naar de SEH moeten, 430.000 personen per jaar betrokken bij een verkeersongeval, waarvan een kleine 22.000 personen ernstig gewond raken en ongeveer 680 personen overlijden...

Maar he, we moeten de rokers, dikkerds en de buurman die aan de Schultenbrau zit hebben hoor! Aan het einde van de rit maakt die ruim minder kans om bij een verkeersongeluk betrokken te raken bij zijn wekelijkse wandeltochtje naar de Aldi voor zijn tray Schultenbrau en pakje zware Zilver dan jij die 5X per week 150 km woon- werkverkeer maakt met de auto en in de zomer het liefst op de motor waarbij de kans op overlijden 30X hoger is dan met de auto...
  zondag 21 februari 2021 @ 13:09:45 #77
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198128594
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:22 schreef ZarB het volgende:

[..]

Een zieke roker kost structureel geld (medicatie, ziekenhuisbezoeken). Ik geloof niet dat een wielrenner dermate veel blessures en ongelukken krijgt dat het te vergelijken is met de kosten van eerdergenoemde. daarbij denk ik ook dat de wielrenner in kwestie na tig ongelukken en blessures misschien denkt aan stoppen. Zo niet, dan mag hij wat mij betreft op de stapel obese overeters en luchthappende rokers hoor ^O^
Welke mensen in jouw hoofd op welke stapel mogen is aan jou. Maar die mensen zijn net zo min verantwoording verschuldigd aan jou als jij aan hen. Je leven is niet van de overheid, niet van een verzekeraar en niet van je buurman, maar van jezelf. Wat jij nu voorstaat is dat we allemaal de diepste details van ons privéleven afstaan aan verzekeraars om daar vrijuit over te oordelen, financiële consequenties aan te verbinden en hoogstwaarschijnlijk ook wel een keer op straat te laten slingeren, omdat jij vanuit je eigen selectieve morele verontwaardiging vindt dat anderen minder recht hebben op zorg dan jij op basis van zelfbedachte criteria. En je denkt wellicht dat je veilig bent, dat jij zult profiteren ten koste van de ander. Maar ze komen ook bij jou hoor. Uiteindelijk verliest iedereen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_198128911
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:22 schreef ZarB het volgende:

[..]

Een zieke roker kost structureel geld (medicatie, ziekenhuisbezoeken). Ik geloof niet dat een wielrenner dermate veel blessures en ongelukken krijgt dat het te vergelijken is met de kosten van eerdergenoemde. daarbij denk ik ook dat de wielrenner in kwestie na tig ongelukken en blessures misschien denkt aan stoppen. Zo niet, dan mag hij wat mij betreft op de stapel obese overeters en luchthappende rokers hoor ^O^
Gezond levende mensen kosten veel meer dan rokers en vetkleppen. Een roker is zo'n 70.000 euro goedkoper qua zorgkosten alleen al omdat die gemiddeld eerder doodgaat en niet met zijn demente kop het verpleeghuis nog 2 decennia onderpist. Vandaar dus ook dat de zorverzekeraars en de rest van de zorgindustrie bezig zijn om hun omzet te vergroten door een gezonde leefstijl aan te moedigen/af te dwingen.

Je moet nooit iets uit goedertierendheid proberen te verklaren wanneer geld dat ook kan. Dus naast de accijnzen betaalt zo'n roker ook nog eens 1000 euro per jaar voor jouw zorgbehoefte. Ik zal het niet asociaal noemen, zolang je dat in zwijgende dankbaarheid accepteer tenminste.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198129268
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 13:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Welke mensen in jouw hoofd op welke stapel mogen is aan jou. Maar die mensen zijn net zo min verantwoording verschuldigd aan jou als jij aan hen. Je leven is niet van de overheid, niet van een verzekeraar en niet van je buurman, maar van jezelf. Wat jij nu voorstaat is dat we allemaal de diepste details van ons privéleven afstaan aan verzekeraars om daar vrijuit over te oordelen, financiële consequenties aan te verbinden en hoogstwaarschijnlijk ook wel een keer op straat te laten slingeren, omdat jij vanuit je eigen selectieve morele verontwaardiging vindt dat anderen minder recht hebben op zorg dan jij op basis van zelfbedachte criteria. En je denkt wellicht dat je veilig bent, dat jij zult profiteren ten koste van de ander. Maar ze komen ook bij jou hoor. Uiteindelijk verliest iedereen.
Prima omschreven.
pi_198132018
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:01 schreef Prego het volgende:

[..]

En dat geld gaat de verzekeraar ongetwijfeld elders weer ophalen, zeker wanneer de kosten hoog op gaan lopen voor ze. Gratis geld bestaat niet.
In dit geval wel. Als 1000 mensen wat meer gaan lopen, dan zullen er een paar tussen zitten die niet ziek worden, waar ze het anders wel waren geworden. Als iedereen lekker rustig door de bocht gaat, dan hoeft er minder geld naar schadebedrijven.

Al zou Glazenmaker deze praktijken zsm verbieden als hij de grote leider van Nederland was. Big Brother in de handen van bedrijven leggen, wat kan er fout gaan?
pi_198133102
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik probeer elke week een blote vuistgevecht over 12 ronden met een zorgverzekaarsmanager te doen maar meestal haal ik maar 2 rondjes.
Neem de volgende keer een mes mee.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:33:40 #82
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_198139571
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 17:41 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Neem de volgende keer een mes mee.
Iedereen is dood. Einde.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_198146110
Goed idee, krijgen we minder te dikke mensen
  dinsdag 23 februari 2021 @ 01:42:00 #84
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_198156109
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:56 schreef Fugue het volgende:
Die shag rokende dikzakken die kunstmatig in leven gehouden worden door hun maandelijkse salaris van de staat krijgen wat ze meer moeten betalen toch weer gecompenseerd met allemaal toeslagen dus tenzij het systeem drastisch veranderd zie ik geen meerwaarde
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 00:14 schreef ArnosL het volgende:
Mooi stuk, maar vol aannames. Er wordt van uit gegaan dat zorgkosten voor gezond levenden later komt, maar nergens wordt aangegeven welke kosten dat zijn of wanneer het komt. Dat terwijl die kosten voor rokers en mensen met overgewicht duidelijk zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 07:54 schreef Mikeytt het volgende:
Werd tijd
In een dergelijk systeem waar verzekeringen verplicht zijn, is het volkomen terecht als op lange termijn dikke mensen, rokers, zware drinkers, niet-sporters etc. meer gaan betalen.
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 08:15 schreef ZarB het volgende:
Hoewel ik geen zin heb in allerlei opdringerige dingen vanuit de verzekeraar, klinkt het niet langer dokken voor zuipende rokende vretende dikzakken me als muziek in de oren. Solidariteit my ass. Want uiteindelijk werkt het gewoon 1 kant op. Als jij je leven kapot wilt maken, ga je gang, maar dat is dan je eigen verantwoordelijkheid.
Ik ben het volledig met jullie eens, maar dan wil ik even goed alle toeslagen zien verdwijnen, evenals de overtollige ZW premie die ik betaal voor zwangere&kindwerpende vrouwen.
Want ik erger me echt dood aan al die Nederlanders die elke maand hun hand op houden voor zorg-, huur-, kinder-, kinderopvang toeslag, electrisch vehikel subsidie en hypotheekrente-aftrek, als je het niet kan betalen, laat het dan uit je hoofd, en van het geld wat ik dan overhoud omdat jullie je eigen sores moeten bekostigen betaal ik dan met liefde een hogere zorgpremie omdat ik rook, drink, weinig wandel en niet sport.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_198156350
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gezond levende mensen kosten veel meer dan rokers en vetkleppen. Een roker is zo'n 70.000 euro goedkoper qua zorgkosten alleen al omdat die gemiddeld eerder doodgaat en niet met zijn demente kop het verpleeghuis nog 2 decennia onderpist. Vandaar dus ook dat de zorverzekeraars en de rest van de zorgindustrie bezig zijn om hun omzet te vergroten door een gezonde leefstijl aan te moedigen/af te dwingen.

Je moet nooit iets uit goedertierendheid proberen te verklaren wanneer geld dat ook kan. Dus naast de accijnzen betaalt zo'n roker ook nog eens 1000 euro per jaar voor jouw zorgbehoefte. Ik zal het niet asociaal noemen, zolang je dat in zwijgende dankbaarheid accepteer tenminste.
Reken die 70.000 eens voor.
Ben benieuwd...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  dinsdag 23 februari 2021 @ 06:25:14 #86
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198156362
quote:
16s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 01:42 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik ben het volledig met jullie eens, maar dan wil ik even goed alle toeslagen zien verdwijnen, evenals de overtollige ZW premie die ik betaal voor zwangere&kindwerpende vrouwen.
Want ik erger me echt dood aan al die Nederlanders die elke maand hun hand op houden voor zorg-, huur-, kinder-, kinderopvang toeslag, electrisch vehikel subsidie en hypotheekrente-aftrek, als je het niet kan betalen, laat het dan uit je hoofd, en van het geld wat ik dan overhoud omdat jullie je eigen sores moeten bekostigen betaal ik dan met liefde een hogere zorgpremie omdat ik rook, drink, weinig wandel en niet sport.
Ben ook volledig tegenstander van toeslagen. Volledig krankjorum dat we meebetalen aan de zorg- huur en kinderopvang van mensen die te lui zijn om daadwerkelijk te gaan werken.

En ja, iedereen die huurtoeslag of zorgtoeslag ontvangt op lange termijn is gewoonweg lui. Of van die gezinnen die kinderen nemen en dan afhankelijk zijn van kinderopvangtoeslag of kinderbijslag... Neem dan geen stinkkinderen.

Als je de huurtoeslag afschaft, zal je tevens ook een groot deel van het woningtekort hebben opgelost.

Ik ontvang verder geen toeslagen en houd dat graag zo.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198156795
quote:
89s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 06:25 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ben ook volledig tegenstander van toeslagen. Volledig krankjorum dat we meebetalen aan de zorg- huur en kinderopvang van mensen die te lui zijn om daadwerkelijk te gaan werken.

En ja, iedereen die huurtoeslag of zorgtoeslag ontvangt op lange termijn is gewoonweg lui. Of van die gezinnen die kinderen nemen en dan afhankelijk zijn van kinderopvangtoeslag of kinderbijslag... Neem dan geen stinkkinderen.

Als je de huurtoeslag afschaft, zal je tevens ook een groot deel van het woningtekort hebben opgelost.

Ik ontvang verder geen toeslagen en houd dat graag zo.
Jij moet niet doen alsof de overbetaalde pretbaantjes waardoor men geen toeslagen nodig heeft voor iedereen bereikbaar is. Om zo'n overbetaald pretbaantje te krijgen moet men namelijk doortrapt zijn. Lui zijn de mensen die toeslagen krijgen dus nooit.
pi_198156797
quote:
16s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 01:42 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik ben het volledig met jullie eens, maar dan wil ik even goed alle toeslagen zien verdwijnen, evenals de overtollige ZW premie die ik betaal voor zwangere&kindwerpende vrouwen.
Want ik erger me echt dood aan al die Nederlanders die elke maand hun hand op houden voor zorg-, huur-, kinder-, kinderopvang toeslag, electrisch vehikel subsidie en hypotheekrente-aftrek, als je het niet kan betalen, laat het dan uit je hoofd, en van het geld wat ik dan overhoud omdat jullie je eigen sores moeten bekostigen betaal ik dan met liefde een hogere zorgpremie omdat ik rook, drink, weinig wandel en niet sport.
Eens hoor, weg met dat gedrocht van een toeslagenstelsel. Het levert alleen maar problemen op. Gelukkig gaat een nieuw kabinet dit aanpakken, samen met het verhogen van het minimumloon naar EUR 14 per uur. Dat gaat er voor zorgen dat meer mensen hun eigen broek op kunnen houden.

Een gezonde levensstijl moet altijd gepromoot worden wat mij betreft.
pi_198156804
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 06:20 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Reken die 70.000 eens voor.
Ben benieuwd...
60.000 uit het RIVM onderzoek van 2011 en dan gecorrigeerd voor inflatie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 08:25:06 #90
9859 crew  Karina
Woman
pi_198156822
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:06 schreef Hathor het volgende:
Ik ben op zoek naar een verzekering gebaseerd op het aantal uur per week dat je WoW speelt.
Beste idee tot nu toe :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 23 februari 2021 @ 08:25:58 #91
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198156831
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:21 schreef torentje het volgende:

[..]

Jij moet niet doen alsof de overbetaalde pretbaantjes waardoor men geen toeslagen nodig heeft voor iedereen bereikbaar is. Om zo'n overbetaald pretbaantje te krijgen moet men namelijk doortrapt zijn. Lui zijn de mensen die toeslagen krijgen dus nooit.
Pretbaantjes... _O-
Iedereen kan aan een goede baan komen als ze niet lui zijn. Ben nota bene 23 en ontvang ook geen toeslagen.

In de huidige economie en arbeidsmarkt is luiheid de voornaamste reden om werkloos te zijn.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198157084
quote:
16s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 01:42 schreef YuckFou het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Ik ben het volledig met jullie eens, maar dan wil ik even goed alle toeslagen zien verdwijnen, evenals de overtollige ZW premie die ik betaal voor zwangere&kindwerpende vrouwen.
Want ik erger me echt dood aan al die Nederlanders die elke maand hun hand op houden voor zorg-, huur-, kinder-, kinderopvang toeslag, electrisch vehikel subsidie en hypotheekrente-aftrek, als je het niet kan betalen, laat het dan uit je hoofd, en van het geld wat ik dan overhoud omdat jullie je eigen sores moeten bekostigen betaal ik dan met liefde een hogere zorgpremie omdat ik rook, drink, weinig wandel en niet sport.
Ik voel me niet aangesproken, ik ontvang iig helemaal niks maar betaal me scheel aan inkomstenbelasting
pi_198157319
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:25 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Pretbaantjes... _O-
Iedereen kan aan een goede baan komen als ze niet lui zijn. Ben nota bene 23 en ontvang ook geen toeslagen.

In de huidige economie en arbeidsmarkt is luiheid de voornaamste reden om werkloos te zijn.
Niet waar, om een baan te krijgen die goed betaald wordt waardoor men geen toeslagen nodig heeft moet men doortrapt zijn.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:40:37 #94
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198157514
quote:
89s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Niks mis mee. Zorgverzekeringen op maat. Dat is in sommige landen al het geval. American football speler? Meer betalen. Gezonde matige hardloper die het voedselplan van de verzekering volgt, niet rookt en niet drinkt? Minder betalen.
Behalve dat kleine detail dingetje natuurlijk.

Dat we eigenlijk nog niet goed weten wat nou wel of niet precies gezond is.

Hardlopen is bijvoorbeeld helemaal niet zo goed voor je knieen. Volgens mij kan je beter andere vormen van cardio doen.

Plus natuurlijk dat als je buiten loopt met koud weer de premie juist omhoog moet, want je kan dan misschien uitglijden.

Men zal ook wekelijks bij je langs moeten komen om slijtage op te meten van je schoenzolen. Bij veel slijtage vind ik dat de premie juist omhoog moet omdat je dan minder grip op de grond hebt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:44:19 #95
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198157553
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Dat we eigenlijk nog niet goed weten wat nou wel of niet precies gezond is.

Hardlopen is bijvoorbeeld helemaal niet zo goed voor je knieen.
Grappig dat jij dan wel zeker schijnt te weten dat hardlopen niet goed is voor de knieën :R
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:46:05 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198157573
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:44 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Grappig dat jij dan wel zeker schijnt te weten dat hardlopen niet goed is voor de knieën :R
Dat hoor je nu veel. Maar over een jaar of wat zou dat weer anders kunnen zijn. Het veranderd constant.

Wat te denken aan de onderzoeken naar fijnstof die nu op gang komen? Krijgt iedereen die in de stad woont sowieso een hogere premie omdat ze misschien hardlopen in straten met veel fijnstof? Er is geen einde aan te vinden op die manier.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:47:19 #97
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198157584
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat hoor je nu veel.
Neehoor
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198157629
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:24 schreef torentje het volgende:

[..]

Niet waar, om een baan te krijgen die goed betaald wordt waardoor men geen toeslagen nodig heeft moet men doortrapt zijn.
Wat zeg jij? :') Een degelijk diploma en een beetje hard werken en je komt al een heel eind hoor
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:55:37 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198157656
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:47 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Neehoor
welhoor. Zo ook veel met voeding. Jaar X is het opeens niet meer gezond om veel van product A te eten, en dan een paar jaar later lees je opeens dat het toch wel goed is om kanker te voorkomen ofzo.

Er is geen concensus over wat precies gezond is, dus als elke zorgverzekeraar dat zelf gaat bepalen kan het nog een leuke boel worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:06:05 #100
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198157772
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

welhoor. Zo ook veel met voeding. Jaar X is het opeens niet meer gezond om veel van product A te eten, en dan een paar jaar later lees je opeens dat het toch wel goed is om kanker te voorkomen ofzo.

Er is geen concensus over wat precies gezond is, dus als elke zorgverzekeraar dat zelf gaat bepalen kan het nog een leuke boel worden.
Er is prima consensus over wat gezond is. Dat jij je elke keer door de media iets anders laat aanpraten is pas ongezond.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:52:58 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198158333
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:06 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Er is prima consensus over wat gezond is. Dat jij je elke keer door de media iets anders laat aanpraten is pas ongezond.
Dat is niet helemaal waar.

Toen lang geleden mensen steeds dikker werden is men gaan kijken naar de oorzaak. Daar kwamen 2 dingen uit suiker en vet. Er was geen vetlobby, maar wel een suikerlobby, dus van vet werd men dik en alle producten werden "mager"

Nu zijn we 30 jaar verder, de halve wereld is veel te dik en nu pas word suiker misschien een beetje aangepakt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 23 februari 2021 @ 11:02:08 #102
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198158442
Hoe moeilijk zou het zijn om je telefoon elke dag 100.000 stappen te laten tellen terwijl je gewoon op de bank zit? Niet heel moeilijk lijkt me.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 11:15:11 #103
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_198158605
quote:
89s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 06:25 schreef Mikeytt het volgende:
Ben ook volledig tegenstander van toeslagen. Volledig krankjorum dat we meebetalen aan de zorg- huur en kinderopvang van mensen die te lui zijn om daadwerkelijk te gaan werken.

En ja, iedereen die huurtoeslag of zorgtoeslag ontvangt op lange termijn is gewoonweg lui. Of van die gezinnen die kinderen nemen en dan afhankelijk zijn van kinderopvangtoeslag of kinderbijslag... Neem dan geen stinkkinderen.

Als je de huurtoeslag afschaft, zal je tevens ook een groot deel van het woningtekort hebben opgelost.

Ik ontvang verder geen toeslagen en houd dat graag zo.
Jij bent Amerikaan, jij hebt geen begrip van een solidariteits-beginsel :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:57 schreef Fugue het volgende:
Ik voel me niet aangesproken, ik ontvang iig helemaal niks maar betaal me scheel aan inkomstenbelasting
Same here, maar zie met lede ogen hoe dat geld met bakken tegelijk als toeslag naar anderen terugvloeit :'(

quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:21 schreef ArnosL het volgende:
Eens hoor, weg met dat gedrocht van een toeslagenstelsel. Het levert alleen maar problemen op. Gelukkig gaat een nieuw kabinet dit aanpakken, samen met het verhogen van het minimumloon naar EUR 14 per uur. Dat gaat er voor zorgen dat meer mensen hun eigen broek op kunnen houden.
eerst zien dan....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_198159492
quote:
89s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 06:25 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ben ook volledig tegenstander van toeslagen. Volledig krankjorum dat we meebetalen aan de zorg- huur en kinderopvang van mensen die te lui zijn om daadwerkelijk te gaan werken.

En ja, iedereen die huurtoeslag of zorgtoeslag ontvangt op lange termijn is gewoonweg lui. Of van die gezinnen die kinderen nemen en dan afhankelijk zijn van kinderopvangtoeslag of kinderbijslag... Neem dan geen stinkkinderen.

Als je de huurtoeslag afschaft, zal je tevens ook een groot deel van het woningtekort hebben opgelost.

Ik ontvang verder geen toeslagen en houd dat graag zo.
Je zit vol met vooroordelen. Totdat er een tijd komt dat je zelf in de shit geraakt.
pi_198159687
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:52 schreef Fugue het volgende:

[..]

Wat zeg jij? :') Een degelijk diploma en een beetje hard werken en je komt al een heel eind hoor
De goedbetaalde en lichte baantjes krijgt men niet als men een eerlijk mens is.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 13:52:43 #106
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198161005
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 12:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je zit vol met vooroordelen. Totdat er een tijd komt dat je zelf in de shit geraakt.
Die tijd gaat nooit komen, want ben niet lui genoeg om langdurig werkloos te zijn.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:29:22 #107
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198161454
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Die tijd gaat nooit komen, want ben niet lui genoeg om langdurig werkloos te zijn.
En dan kom je morgen onder een auto en heb je een dwarslaesie...
pi_198161536
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Die tijd gaat nooit komen, want ben niet lui genoeg om langdurig werkloos te zijn.
Ik hoop voor jou ondanks deze instelling dat het tegendeel nooit bewezen hoeft te worden.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:39:48 #109
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198161621
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:29 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

En dan kom je morgen onder een auto en heb je een dwarslaesie...
Ja, want met een lichamelijke handicap kan je niet werken?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198161901
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Die tijd gaat nooit komen, want ben niet lui genoeg om langdurig werkloos te zijn.
Uiteraard jij word nooit ziek. Jij zult je ook nooit onmisbaar noemen.
pi_198161924
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:39 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ja, want met een lichamelijke handicap kan je niet werken?
Oh je verliest geen inkomen bij invaliditeit. Praat eens met een middenstander die zich de pleuris werkt en nu door corona de klos is. Je hebt een bizarre gedachtengang.
pi_198161939
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:34 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik hoop voor jou ondanks deze instelling dat het tegendeel nooit bewezen hoeft te worden.
Ik hoop het ook voor hem. Niemand wens je dat toe. Bij invaliditeit raak je sowieso al 30% van Je laatst genoten inkomen kwijt. Je zult maar een bouwvakker zijn en door invaliditeit verlies 30% aan inkomen ook al vind je aangepast werk. En dan maar niet hopen dat die zzp er die zich de pleuris werkt ook nog niet goed verzekerd is. Dan is het al helemaal een drama. Maar volgens sommige users zijn het allemaal luie donders die recht hebben op een vorm van subsidie of andere hulp.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cherni op 23-02-2021 15:12:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')