Treinen hebben we genoeg?quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:35 schreef Zwerfkind het volgende:
Klimaatneutraal in 2040. Zet in op kernenergie, stimuleer circulaire landbouw, stop met korte afstandsvluchten en investeer in een Europees treinnetwerk.
En toen had ik al weer genoeg gelezen.
Kernenergie stimuleren terwijl je zoveel kan doen met zonne-energie.
Treinen hebben we al genoeg en men is nu bezig met diverse soorten brandstof te testen voor vliegtuigen.
Je wilt toch vooruit met de Eu of terug naar begin 20ste eeuw met boemel treintjes overal?
Nee, ik vind het te achterlijk voor woorden. Investeer in onderzoek naar de mogelijkheden voor het hyperloop met weinig CO2 uitstoot maar leg dit debiele gedrag alsjeblieft aan banden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:42 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn ja. Jij niet?
Zeker. Geen probleem hoor. Wat is probleem? Dat je niet in elk gehucht afgezet kan worden?quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:44 schreef Leonos het volgende:
[..]
Treinen hebben we genoeg?
Weleens met de trein door Europe geprobeerd te reizen?
Dat je 36 keer moet overstappen en het niet te betalen is.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:46 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Zeker. Geen probleem hoor. Wat is probleem? Dat je niet in elk gehucht afgezet kan worden?
Laat staan de kosten. Als je met de trein naar Berlijn wil ben je vaak al meer dan 200 euro kwijt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit idd, laat ze in godsnaam in een fatsoenlijk Europees treinnetwerk investeren, ik ga met liefde met de trein naar Barcelona als dat met 1 of 2 overstappen (vanaf Amsterdam, Utrecht of Rotterdam) te doen is, maar nu kan ik met goed fatsoen niet eens een kaartje kopen voor zo'n reis, omdat je tig overstappen en lokale boemeltjes moet pakken.
Er had een tijd geleden iemand een mooie metrokaart gemaakt als suggestie voor een EU treinnetwerk, even zoeken.
Het is bizar dat het goedkoper is om van Amsterdam naar Barcelona te vliegen dan om van Amersfoort naar Amsterdam te rijden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:42 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn ja. Jij niet?
Nee, ik vind dat verschrikkelijk. In vliegen moet de milieuschade zijn beprijsd. Vliegen moet dus vele malen duurder worden. Wat was er mis met pakweg 25 jaar geleden, dat vliegen iets unieks was waar je voor spaarde en wat je zeker niet jaarlijks deed?quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:42 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn ja. Jij niet?
Inderdaad, maak het OV goedkoper of zelfs gratis en betaal dat (deels) door een forse extra belasting op vliegen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is bizar dat het goedkoper is om van Amsterdam naar Barcelona te vliegen dan om van Amersfoort naar Amsterdam te rijden.
Dus jij vind het niets dat mensen met een laag inkomen eindelijk eens naar landen kunnen gaan waar ze nog nooit geweest zijn?quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:45 schreef Fugue het volgende:
[..]
Nee, ik vind het te achterlijk voor woorden. Investeer in onderzoek naar de mogelijkheden voor het hyperloop met weinig CO2 uitstoot maar leg dit debiele gedrag alsjeblieft aan banden.
Dat willen ze toch ook? In ieder geval niet meer dat om de haverklap heen-en-weer afreizen naar Brusselquote:Op woensdag 24 februari 2021 13:50 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Dus jij vind het niets dat mensen met een laag inkomen eindelijk eens naar landen kunnen gaan waar ze nog nooit geweest zijn?
Dat tientje toont mij alleen maar aan dat je zelfs vliegtuigen voor zo weinig geld kan laten vliegen terwijl nu een zooitje geld (blijkbaar) in de zakken van aandeelhouders vloeit.
Nog zo iets: Europese Unie van 21e eeuw
Wij zien Europese samenwerking als de oplossing voor problemen van de 21e eeuw.
Idd. 1 vertegenwoordiger per land in 1 pand in Brussel met 1 secretaresse ipv die gore uitvreters die nu de EU besturen en miljoenen erdoor heen gooien.
Is niet genoeg. Als je een flink aantal kiezers wil trekken dan ga je keihard tegen dit soort gegraai in. Ik ben absoluut voor een sterke EU maar niet op de US manier.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:55 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dat willen ze toch ook? In ieder geval niet meer dat om de haverklap heen-en-weer afreizen naar Brussel
In vliegen zit niet eens accijns op de brandstof.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat verschrikkelijk. In vliegen moet de milieuschade zijn beprijsd. Vliegen moet dus vele malen duurder worden. Wat was er mis met pakweg 25 jaar geleden, dat vliegen iets unieks was waar je voor spaarde en wat je zeker niet jaarlijks deed?
Dit zou echt cool zijnquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:12 schreef Leandra het volgende:
Deze is leuk, het was niet degene die ik zocht volgens mij maar vrijwel hetzelfde:
Bron: https://www.metropa.eu/
[ afbeelding ]
Nou nee, als vliegtuigen en vliegtuigbrandstof niet allerlei vrijstellingen hadden dan zou het helemaal niet kunnen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:50 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Dus jij vind het niets dat mensen met een laag inkomen eindelijk eens naar landen kunnen gaan waar ze nog nooit geweest zijn?
Dat tientje toont mij alleen maar aan dat je zelfs vliegtuigen voor zo weinig geld kan laten vliegen terwijl nu een zooitje geld (blijkbaar) in de zakken van aandeelhouders vloeit.
Nog zo iets: Europese Unie van 21e eeuw
Wij zien Europese samenwerking als de oplossing voor problemen van de 21e eeuw.
Idd. 1 vertegenwoordiger per land in 1 pand in Brussel met 1 secretaresse ipv die gore uitvreters die nu de EU besturen en miljoenen erdoor heen gooien.
Als die er al zijn, zijn maar een paar stoelen. Daar staan ook stoelen van ¤200+ tegenover.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:34 schreef Leandra het volgende:
Laten we alsjeblieft niet doen alsof een vliegtuig kostendekkend van Amsterdam naar Barcelona kan voor een tientje per stoel.
Iedere stoel veroorzaakt bijna evenveel kerosine-uitstoot.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Als die er al zijn, zijn maar een paar stoelen. Daar staan ook stoelen van ¤200+ tegenover.
Goeie UIquote:Op woensdag 24 februari 2021 16:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Iedere stoel veroorzaakt bijna evenveel kerosine-uitstoot.
Maar hoe is het relevant hoe de maatschappij voor welke prijs z'n stoelen vult?quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Iedere stoel veroorzaakt bijna evenveel kerosine-uitstoot.
Er zal veel meer vliegtax moeten komen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar hoe is het relevant hoe de maatschappij voor welke prijs z'n stoelen vult?
ok 10 euro is ook belachelijk maar vliegtax? Je moet de maatschappijen niet lamleggen hiermee. En zolang men naar goedkopere schonere btandstof zoekt vind ik het geen probleem.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er zal veel meer vliegtax moeten komen.
Oh kom zeg. En Schiphol mag zeker ook niet extra belast worden. Het is duurder voor een maatschappij om zijn vloot aan de grond te houden dan voor een paar tientjes pp op en neer te vliegen. Dat gaat helemaal nergens meer overquote:Op woensdag 24 februari 2021 17:10 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
ok 10 euro is ook belachelijk maar vliegtax? Je moet de maatschappijen niet lamleggen hiermee. En zolang men naar goedkopere schonere btandstof zoekt vind ik het geen probleem.
Helemaal eens dat maatschappijen en Schiphol nuttig zijn. Intercontinentale vluchten en vrachtvluchten zijn noodzakelijk. Maar vliegen van Amsterdam naar Barcelona, Parijs, Londen of Berlijn moet echt niet kunnen. Dat zijn plaatsen die in maximaal 2 keer overstappen en soms zelfs zonder overstappen met de trein kunnen worden bereikt. Dan moet het gewoon zo zijn dat de trein goedkoper is dan vliegen. En eigenlijk moet zo'n vlucht helemaal niet kunnen. Die vluchten moeten gewoon uit de markt worden geprijsd, met Europese samenwerking (anders vliegt men vanuit Duitsland of België).quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:10 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
ok 10 euro is ook belachelijk maar vliegtax? Je moet de maatschappijen niet lamleggen hiermee. En zolang men naar goedkopere schonere btandstof zoekt vind ik het geen probleem.
Ik wil nog even op dit misverstand in gaan, want dit jaagt mensen het vliegtuig in. De trein naar Berlijn is enkele reis vanaf 38 euro: https://www.nsinternation(...)d/trein-naar-berlijnquote:Op woensdag 24 februari 2021 13:46 schreef Fugue het volgende:
[..]
Laat staan de kosten. Als je met de trein naar Berlijn wil ben je vaak al meer dan 200 euro kwijt.
Ligt er maar net aan wanneer je boekt/ wilt gaan. die 38 is sowieso als je weken vooraf boekt. Dat lukt mij niet ivm werk en ik heb ook echt nog nooit die 38 betaald.quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik wil nog even op dit misverstand in gaan, want dit jaagt mensen het vliegtuig in. De trein naar Berlijn is enkele reis vanaf 38 euro: https://www.nsinternation(...)d/trein-naar-berlijn
Maar vliegen op hetzelfde stuk zou dus om minder interessant te zijn (het is namelijk wel sneller) denk ik dan al snel minstens 100 tot 150 euro moeten kosten.
En gaat dan om een enkele reis, je moet ook nog terug.quote:Hoe eerder u boekt, hoe lager de prijs. De laagste prijs vanaf Amsterdam naar Berlijn is ¤ 38. Als de tickets van ¤ 38 op zijn op een bepaalde dag en tijd, dan stijgt de prijs naar ¤ 45 tot ¤ 131. U betaalt extra als u flexibel wilt zijn.
Ah, oké. De enige keer dat ik dit deed (een paar jaar geleden) boekte ik inderdaad al een half jaar van te voren. Was ook gewoon een vakantie, dan heb je natuurlijk vaste data.quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:47 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wanneer je boekt/ wilt gaan. die 38 is sowieso als je weken vooraf boekt. Dat lukt mij niet ivm werk en ik heb ook echt nog nooit die 38 betaald.
[..]
En gaat dan om een enkele reis, je moet ook nog terug.
In 3 uur van Amsterdam naar Parijs, in 5,5 uur van Amsterdam naar Berlijn (binnenkort 4,5 uur), 4 uur van Amsterdam naar Londen, over een tijdje als het goed is binnen 10 uur van Amsterdam naar Barcelona. Zonder inchecken, bagage gewoon bij je houden, veel relaxter. Als het dan ook nog een stuk goedkoper is, is dat best concurrerend. In Japan is het standaard om onder de 1000km in de trein te stappen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:19 schreef GSbrder het volgende:
Treinen gaan niet echt kunnen concurreren, want de fysieke infrastructuur is gewoon beperkt. Net zoals meer rijbanen aanleggen geen oplossing is voor autofiles, gaan meer sporen niet zorgen voor snellere treinverbindingen. De stations zijn de bottlenecks.
Vraag me af of het Japanse model te kopiëren is, omdat je dan dus naast intercitysporen ook bullettrain sporen moet toevoegen in oude steden. Begrijp me goed, ik ben met de trein van Amsterdam naar München, Londen en Parijs gegaan in 2019, maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen een oplossing is. Vooral zakelijk blijft vliegen veel efficiënter.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
In 3 uur van Amsterdam naar Parijs, in 5,5 uur van Amsterdam naar Berlijn (binnenkort 4,5 uur), 4 uur van Amsterdam naar Londen, over een tijdje als het goed is binnen 10 uur van Amsterdam naar Barcelona. Zonder inchecken, bagage gewoon bij je houden, veel relaxter. Als het dan ook nog een stuk goedkoper is, is dat best concurrerend. In Japan is het standaard om onder de 1000km in de trein te stappen.
Ik hoop dat een deel van het zakelijk verkeer na corona niet meer terugkomt omdat men nu ervaart dat veel ook digitaal kan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vraag me af of het Japanse model te kopiëren is, omdat je dan dus naast intercitysporen ook bullettrain sporen moet toevoegen in oude steden. Begrijp me goed, ik ben met de trein van Amsterdam naar München, Londen en Parijs gegaan in 2019, maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen een oplossing is. Vooral zakelijk blijft vliegen veel efficiënter.
Als je dan toch nieuwe sporen gaat aanleggen hoeven ze ook niet per se in de oude binnensteden uit te komen, lijkt me idd ook niet realistisch. Maar een overstap voor de laatste x km via een trein op een regulier spoor lijkt me zeker overkomelijk, zeker als het een snel shuttletreintje is. Met een vliegtuig kom je ook niet in een binnenstad aan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vraag me af of het Japanse model te kopiëren is, omdat je dan dus naast intercitysporen ook bullettrain sporen moet toevoegen in oude steden. Begrijp me goed, ik ben met de trein van Amsterdam naar München, Londen en Parijs gegaan in 2019, maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen een oplossing is. Vooral zakelijk blijft vliegen veel efficiënter.
Het is ronduit belachelijk dat vrachtwagens en personenauto's accijnzen betalen op brandstof en de luchtvaart niet. Dat is geen vliegtax om dat op een normale wijze te belasten en rekening houdend met de emissies van vliegtuigbrandstof.quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:10 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
ok 10 euro is ook belachelijk maar vliegtax? Je moet de maatschappijen niet lamleggen hiermee. En zolang men naar goedkopere schonere btandstof zoekt vind ik het geen probleem.
Daar gaat het ook om. Vliegen IS efficienter dan een trein.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vraag me af of het Japanse model te kopiëren is, omdat je dan dus naast intercitysporen ook bullettrain sporen moet toevoegen in oude steden. Begrijp me goed, ik ben met de trein van Amsterdam naar München, Londen en Parijs gegaan in 2019, maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen een oplossing is. Vooral zakelijk blijft vliegen veel efficiënter.
Trein is een heel onpraktisch (landschap vernietigende) oplossing in anno 2121. in 1800 was het een hele goede methode om de wereld te verbinden, nu zijn er veel praktischere en betere mogelijkheden. Zoals vliegen, persoonsautos etc, digitaal werken, hyperloops, drones etc.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vraag me af of het Japanse model te kopiëren is, omdat je dan dus naast intercitysporen ook bullettrain sporen moet toevoegen in oude steden. Begrijp me goed, ik ben met de trein van Amsterdam naar München, Londen en Parijs gegaan in 2019, maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen een oplossing is. Vooral zakelijk blijft vliegen veel efficiënter.
Dan moet je dus vol gaan inzetten op waterstof, wat Volt dan ook wilquote:Op donderdag 25 februari 2021 06:58 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Daar gaat het ook om. Vliegen IS efficienter dan een trein.
Dus hoe sneller ze met alternatieve brandstoffen komen voor vliegtuigen des te beter het is.
De EU is het niet met je eens, 2021 is het jaar van het spoor: https://europa.eu/year-of-rail/index_nlquote:Op donderdag 25 februari 2021 08:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Trein is een heel onpraktisch (landschap vernietigende) oplossing in anno 2121. in 1800 was het een hele goede methode om de wereld te verbinden, nu zijn er veel praktischere en betere mogelijkheden. Zoals vliegen, persoonsautos etc, digitaal werken, hyperloops, drones etc.
Het is heel begrijpelijk waarom de trein na 1900 nooit echt meer iets is geworden in Europa en andere westerse landen.
Vroeger bouwde men steden rondom treinen want, dit betekende handelsverkeers, net zoals altijd steden zich rond handelswegen/wateren vestigden. En vaak op cruciale punten ontstonden grote steden. de trein is de mens zijn eerste gemaakte geautomatiseerde netwerkverbinding. Net als kanalen, werkt dit alleen naar metropolen, nooit naar kleine steden of gebieden. echter haalde innovatie de trein al in voordat dit zich echt kon inslijpen. Plus dat de wereld zoveel maler voller is in europa, een kanaal of trein netwerk nu gewoon zeer onpraktisch is.
Het enige wat ik zie dat toekomst (als soort van treinsysteem) heeft is een hyperloop systeem, als snelweg verbindingen, met autonome subcabines die kunnen invoegen en afslaan , waarin mensen individueel op bestemming komen.
waarom waterstof? wat is het toch met die obsessie van waterstof? terwijl je leest dat het nog lang niet voldoende aanslaat en daarbij ook de zelfde problemen (schaarste) zal creeren als met alle fossiele brandstoffen?quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:44 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dan moet je dus vol gaan inzetten op waterstof, wat Volt dan ook wil
Waterstof is een circulaire brandstof, heel wat anders dan fossiele brandstoffen. Waterstof kunnen we zelf maken, olie niet.quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom waterstof? wat is het toch met die obsessie van waterstof? terwijl je leest dat het nog lang niet voldoende aanslaat en daarbij ook de zelfde problemen (schaarste) zal creeren als met alle fossiele brandstoffen?
Waterstof is niet schaars, het is namelijk geen brandstof maar een energiedrager. Zolang je energie(overschotten) hebt kun je het maken. En daarom zet iedereen er op in, omdat naarmate er meer zon- en windparken gebouwd worden, er in de zomer steeds vaker een elektriciteitsoverschot ontstaat. Daar kun je dan voor weinig groene waterstof mee produceren.quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom waterstof? wat is het toch met die obsessie van waterstof? terwijl je leest dat het nog lang niet voldoende aanslaat en daarbij ook de zelfde problemen (schaarste) zal creeren als met alle fossiele brandstoffen?
Ik ga er vanuit dat het op een lager pitje zal komen te staan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:17 schreef archito het volgende:
[..]
Ik hoop dat een deel van het zakelijk verkeer na corona niet meer terugkomt omdat men nu ervaart dat veel ook digitaal kan.
Dat vereist dus wel de aanleg van nieuwe stations bij steden en haalt het snelheidsargument er weer uit. Net zoals reizen naar Londen/Parijs aantrekkelijk is voor iemand die op korte afstand van Amsterdam woont, maar voor een Groninger al weer minder. Dan krijg je hetzelfde verhaal als bij Ryanair: "London Stansted" is niet echt Londen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:21 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je dan toch nieuwe sporen gaat aanleggen hoeven ze ook niet per se in de oude binnensteden uit te komen, lijkt me idd ook niet realistisch. Maar een overstap voor de laatste x km via een trein op een regulier spoor lijkt me zeker overkomelijk, zeker als het een snel shuttletreintje is. Met een vliegtuig kom je ook niet in een binnenstad aan.
Als je dan toch nieuw spoor aan gaat leggen, dan kunnen die stations er ook wel bijquote:Op donderdag 25 februari 2021 14:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat vereist dus wel de aanleg van nieuwe stations bij steden en haalt het snelheidsargument er weer uit. Net zoals reizen naar Londen/Parijs aantrekkelijk is voor iemand die op korte afstand van Amsterdam woont, maar voor een Groninger al weer minder. Dan krijg je hetzelfde verhaal als bij Ryanair: "London Stansted" is niet echt Londen.
Heb je die kaart in de link over TEN-T die ik heb geplaatst gezien? Dat ziet er wat mij betreft heel goed uit.quote:Op donderdag 25 februari 2021 15:24 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je dan toch nieuw spoor aan gaat leggen, dan kunnen die stations er ook wel bij
En de tijdswinst haal je weer in doordat de trein niet voor elke stop een stad in of uit moet, met de daarbij horende snelheidsbeperkingen en wachttijden voor perrons etc. Dan kan zo'n eerder geplaatst Europees 'Metrokaartnetwerk' nog wel werken.
Maar heel realistisch is dat scenario niet helaas.
Als iedereen zo denkt, dan gaat Volt nooit de drempel halen nee.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:10 schreef speknek het volgende:
Ik zou best op Volt stemmen, maar de kans dat ze de drempel niet halen is aanzienlijk, en dan wordt mijn stem verdeeld over de andere partijen. Kan ik beter gewoon D66 stemmen. We hebben een preferentieel (ranked choice) stemsysteem nodig.
Ik denk dat er best ruimte op progressief centrumrechts is, maar dat moet losscheuren van de VVD, in plaats van dat D66 en Volt elkaars stemmers gaan uitruilen.
We moeten naar een maatschappij waarin de reizen dat je met de trein kan, per vliegtuig worden verboden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vraag me af of het Japanse model te kopiëren is, omdat je dan dus naast intercitysporen ook bullettrain sporen moet toevoegen in oude steden. Begrijp me goed, ik ben met de trein van Amsterdam naar München, Londen en Parijs gegaan in 2019, maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen een oplossing is. Vooral zakelijk blijft vliegen veel efficiënter.
Van mij hoef je niets te verbieden, als je partner tijdens een zakenreis in Spanje in het ziekenhuis komt te liggen door een ongeluk wil je daar nou eenmaal zo snel mogelijk naartoe.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 16:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We moeten naar een maatschappij waarin de reizen dat je met de trein kan, per vliegtuig worden verboden.
Klopt. Er zijn altijd redenen dat een vlucht mogelijk moet zijn. Een directeur van een bedrijf die plots een miljoenendeal ziet afketsen en door snel er heen te gaan zijn bedrijf en werkgelegenheid kan redden vind ik ook nog wel prima. En inderdaad, bij ongelukken, ziekte en overlijden is soms de snelheid gewoon belangrijker dan wat ook. Het gaat vooral om die vakantievluchten en werkgerelateerde vluchten van mensen die genoeg tijd hebben (vaak gewoon nog even de stad in gaan) of het zelfs online vanuit eigen land kunnen doen. Die vluchten moeten gewoon weg en dus onaantrekkelijk duur.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van mij hoef je niets te verbieden, als je partner tijdens een zakenreis in Spanje in het ziekenhuis komt te liggen door een ongeluk wil je daar nou eenmaal zo snel mogelijk naartoe.
Daarentegen vind ik wel dat ze vliegen op korte afstanden gewoon dusdanig duur mogen maken dat de trein een aantrekkelijk alternatief wordt.
Maar dat vereist wel dat er een beter spoortraject in Europa komt en dat de prijzen van treinkaartjes meer gesubsidieerd gaan worden dan nu de vliegtuigstoelen.
Wie gaat dan bepalen of een reis “kan”?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 16:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We moeten naar een maatschappij waarin de reizen dat je met de trein kan, per vliegtuig worden verboden.
Een dag eerder? Incl inchecken, uitchecken en reis vanaf het vliegveld is Amsterdam-Londen per trein ongeveer net zo snel als per vliegtuig. Alleen is dat vliegtuig dus vanwege het gebrek aan accijnzen en milieubelasting goedkoper.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wie gaat dan bepalen of een reis “kan”?
Iemand die mijn agenda inziet en mag beoordelen of een dag eerder naar London wel of niet mogelijk is?
Dat is godsonmogelijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 16:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We moeten naar een maatschappij waarin de reizen dat je met de trein kan, per vliegtuig worden verboden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |