abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 zondag 21 februari 2021 @ 12:52:05 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198128260
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:18 schreef Grems het volgende:
Goede zaak. Eindelijk komen we aan bij het plezante gedeelte van de Reset, leven zonder paupers te hoeven zien.
Komen die massagraven van je alsnog. Maar goed, dat was ook je hele idee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 februari 2021 @ 13:16:24 #102
451005 Grems
Clown World
pi_198128686
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Komen die massagraven van je alsnog. Maar goed, dat was ook je hele idee.
Nou ja, niet mijn idee, ik had aanvankelijk nog wel een beetje hoop voor het volk maar aangezien de waanzinmaatregelen blijkbaar ~80% draagvlak hebben kan ik mij er niet meer zo druk over maken.
pi_198170112
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 14:31 schreef mrevil1337 het volgende:

Overheid is ook niet achterlijk dat is wel dichtgetimmert.
Proest _O- _O-
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198170281
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 18:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik constateer dat je mijn vraag niet beantwoordt.
Ik vind het grappig dat je datgene waar je cognitief dissonant voor bent, direct labelt met het woordje "complot".
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198404121
Ik snap niks van het bezwaar tegen een vaccinatiepaspoort als eis voor de toegang naar bv een festival.
Dat is toch voor iedereen een zegen. Nu heb je helemaal niks. Als je perse niet gevaccineerd wil worden heb je er toch baat bij dat degene die dat wel willen hutje mutje bij elkaar op lowlands zitten, dan heb jij lekker meer ruimte in een natuurgebied.
Daar heb je toch zelf geen nadeel bij.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 04:37:20 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198404344
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 01:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik snap niks van het bezwaar tegen een vaccinatiepaspoort als eis voor de toegang naar bv een festival.
Dat is toch voor iedereen een zegen. Nu heb je helemaal niks. Als je perse niet gevaccineerd wil worden heb je er toch baat bij dat degene die dat wel willen hutje mutje bij elkaar op lowlands zitten, dan heb jij lekker meer ruimte in een natuurgebied.
Daar heb je toch zelf geen nadeel bij.
Klopt, is typisch Nederlands afgunstig denken. Ik niet, hij niet!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198404720
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 01:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik snap niks van het bezwaar tegen een vaccinatiepaspoort als eis voor de toegang naar bv een festival.
Dat is toch voor iedereen een zegen. Nu heb je helemaal niks. Als je perse niet gevaccineerd wil worden heb je er toch baat bij dat degene die dat wel willen hutje mutje bij elkaar op lowlands zitten, dan heb jij lekker meer ruimte in een natuurgebied.
Daar heb je toch zelf geen nadeel bij.
Het is gewoon volslagen krankzinnig dat mensen een jaar zijn opgesloten waarbij de solidariteit benadrukt werd, en diezelfde solidariteit nu bij het grofvuil wordt gezet.

Daarbij is het tevens van belang dat mensen misschien niet eens de optie tot vaccineren hebben gehad, en dus verplicht elke 72 uur zo'n staaf in hun huig moeten knallen, daar dus elke 3 dagen überhaupt heen moeten om een biertje te mogen drinken.

Ik ben absoluut geen coronawappie en steun de meeste maatregelen, maar vrijheid is wel iets wat je niet verdient maar gewoon hoort te krijgen. Zeker zodra de kwetsbaren zijn ingeënt is de noodzaak voor zo'n vaccinatiepaspoort gewoon niet meer aanwezig. Het is dan een individuele keuze of je op het terras gaat zitten of niet.

Daarnaast kun je er donder op zeggen dat de overheid niet om kan gaan met je privacygevoelige gegevens, en het is wachten op het eerste lek.
pi_198405141
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 07:13 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Het is gewoon volslagen krankzinnig dat mensen een jaar zijn opgesloten waarbij de solidariteit benadrukt werd, en diezelfde solidariteit nu bij het grofvuil wordt gezet.

Daarbij is het tevens van belang dat mensen misschien niet eens de optie tot vaccineren hebben gehad, en dus verplicht elke 72 uur zo'n staaf in hun huig moeten knallen, daar dus elke 3 dagen überhaupt heen moeten om een biertje te mogen drinken.

Ik ben absoluut geen coronawappie en steun de meeste maatregelen, maar vrijheid is wel iets wat je niet verdient maar gewoon hoort te krijgen. Zeker zodra de kwetsbaren zijn ingeënt is de noodzaak voor zo'n vaccinatiepaspoort gewoon niet meer aanwezig. Het is dan een individuele keuze of je op het terras gaat zitten of niet.

Daarnaast kun je er donder op zeggen dat de overheid niet om kan gaan met je privacygevoelige gegevens, en het is wachten op het eerste lek.
Naar ik meen was er vroeger toch altijd zo'n inentingsboekje (zo'n geel boekje meen ik).
Kwestie van een stempel. Als zo'n festivalhouder daar genoegen mee neemt (zonder verdere registratie) dan is dat toch voor iedereen prima.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198405269


https://www.sdu.nl/shop/h(...)rofylaxe-pak-50.html

Dit bestaat dus allemaal al.....

Wat is het probleem?
Een festivalhouder kan dan vragen om legitimatie en een stempel in het vaccinatieboekje.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 08:36:02 #110
330056 Rhapus
Raphus cucullatus
pi_198405436
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]

https://www.sdu.nl/shop/h(...)rofylaxe-pak-50.html

Dit bestaat dus allemaal al.....

Wat is het probleem?
Een festivalhouder kan dan vragen om legitimatie en een stempel in het vaccinatieboekje.
Proest! Dit systeem is al jaren zo lek als een mandje.
life is so overrated
pi_198405481
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:36 schreef Rhapus het volgende:

[..]

Proest! Dit systeem is al jaren zo lek als een mandje.
Hoezo, ja, een stempel kun je namaken.
Maar als de overheid weer een nieuw IC-project moet beginnen is het einde zoek.
Nu heb je al vast wat.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 08:45:37 #112
330056 Rhapus
Raphus cucullatus
pi_198405540
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoezo, ja, een stempel kun je namaken.
Maar als de overheid weer een nieuw IC-project moet beginnen is het einde zoek.
Nu heb je al vast wat.
Alleen al een van 30% korting bij een bestelling van 200 boekjes in 1*.
life is so overrated
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:14:47 #113
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198405872
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 04:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klopt, is typisch Nederlands afgunstig denken. Ik niet, hij niet!!
"We doen dit samen", ik zit niet voor niets nu exact een jaar thuis te werken en ruim 4 maanden niet te sporten. Niet omdat ik besmet ben, risico loop of iets dergelijks maar om de kwetsbaren te beschermen. Kwetsbaren beschermt? Alles open. Heb je geen vaccinatie/test/immuniteits-bewijs voor nodig.

Griep treft, normaliter, ook ieder jaar wel een aantal zwakkeren, mag ik ook een prik voor halen, doe ik ook niet en er is geen hont die daar naar kraait. Ik hoef al helemaal niet te laten zien op mn werk, bij Lowlands of in de Efteling dat ik een griepprik heb gehad of op z'n minst geen griep heb op dat moment. Waarom moet dat voor Corona dan wel?
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:43:04 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198406302
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:14 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

"We doen dit samen", ik zit niet voor niets nu exact een jaar thuis te werken en ruim 4 maanden niet te sporten. Niet omdat ik besmet ben, risico loop of iets dergelijks maar om de kwetsbaren te beschermen. Kwetsbaren beschermt? Alles open. Heb je geen vaccinatie/test/immuniteits-bewijs voor nodig.

Griep treft, normaliter, ook ieder jaar wel een aantal zwakkeren, mag ik ook een prik voor halen, doe ik ook niet en er is geen hont die daar naar kraait. Ik hoef al helemaal niet te laten zien op mn werk, bij Lowlands of in de Efteling dat ik een griepprik heb gehad of op z'n minst geen griep heb op dat moment. Waarom moet dat voor Corona dan wel?
Zodra de graad hoog genoeg is is het allemaal niet meer nodig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:44:06 #115
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198406323
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zodra de graad hoog genoeg is is het allemaal niet meer nodig.
Oh ja, jij denkt dat ze hier een app gaan bouwen van een paar ton en die drie maanden gaan gebruiken om hem vervolgens op de schroot te gooien?
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:45:30 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198406347
quote:
18s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:44 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Oh ja, jij denkt dat ze hier een app gaan bouwen van een paar ton en die drie maanden gaan gebruiken om hem vervolgens op de schroot te gooien?
Zal niet de eerste keer zijn dat er geld wordt verbrast.
Overigens is het wel uitermatige handig mocht er niet voldoende geprikt worden voor versoepelingen.

Dan wil ik niet binnen blijven omdat anderen weigeren zich te prikken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:51:28 #117
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198406432
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zal niet de eerste keer zijn dat er geld wordt verbrast.
Dat kan ik zeker niet ontkennen :P

quote:
Overigens is het wel uitermatige handig mocht er niet voldoende geprikt worden voor versoepelingen.

Dan wil ik niet binnen blijven omdat anderen weigeren zich te prikken.
Maar dat is het ding natuurlijk: Wat is voldoende? En wat is het doel? 100% vaccinatiegraad ga je niet halen, daar hoeven we niet eens over na te denken maar waar moet je dan voor gaan? 90? 80? 65?
Uiteindelijk is denk ik het belangrijkste om te kijken naar de druk op de zorg, waar het oorspronkelijk om ging. Als die weer gewoon op normaal niveau draait heb je volgens mij geen maatregelen maar ook geen checks nodig.
pi_198406859
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 09:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waarom is dat een probleem ? ik zie het niet
omdat je niet hoort te betalen voor iets wat niets hoort te kosten. Deelname aan het normale leven horen geen extra kosten of verplichtingen aan te zitten. Als jij naar een restaurant gaat hoor je te betalen voor het eten en drinken, niet voor een covid test of voor het recht om daar uberhaupt te mogen zijn.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:21:30 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198407672
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dat kan ik zeker niet ontkennen :P
[..]

Maar dat is het ding natuurlijk: Wat is voldoende? En wat is het doel? 100% vaccinatiegraad ga je niet halen, daar hoeven we niet eens over na te denken maar waar moet je dan voor gaan? 90? 80? 65?
Uiteindelijk is denk ik het belangrijkste om te kijken naar de druk op de zorg, waar het oorspronkelijk om ging. Als die weer gewoon op normaal niveau draait heb je volgens mij geen maatregelen maar ook geen checks nodig.
Je beantwoord de vraag zelf al ;) Zodra er voldoende geprikt is om de zorg te ontlasten moeten alle maatregelen ophouden te bestaan.

Hoeveel procent dat exact is weten we nog niet en is ook niet zo boeiend.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198408054
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 01:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik snap niks van het bezwaar tegen een vaccinatiepaspoort als eis voor de toegang naar bv een festival.
Dat is toch voor iedereen een zegen. Nu heb je helemaal niks. Als je perse niet gevaccineerd wil worden heb je er toch baat bij dat degene die dat wel willen hutje mutje bij elkaar op lowlands zitten, dan heb jij lekker meer ruimte in een natuurgebied.
Daar heb je toch zelf geen nadeel bij.
En waarom zou ik als ik zo mijn vaccin heb gehad, bezorgd moeten zijn om mensen die geen vaccin wilden? Ik heb echt geen last van die mensen..
pi_198409062
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je beantwoord de vraag zelf al ;) Zodra er voldoende geprikt is om de zorg te ontlasten moeten alle maatregelen ophouden te bestaan.

Hoeveel procent dat exact is weten we nog niet en is ook niet zo boeiend.
Jammer dat Rutte gisteren aangegeven heeft dat het zo niet werkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198409293
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:50 schreef aspi het volgende:

[..]

En waarom zou ik als ik zo mijn vaccin heb gehad, bezorgd moeten zijn om mensen die geen vaccin wilden? Ik heb echt geen last van die mensen..
Als je zelf niet rookt, maar je verkeert in gezelschap van rokers, is dat nog steeds slecht voor je.
Ander voorbeeld: Als in een droog bos bosbrandgevaar loert, moet je zoveel mogelijk bomen nat houden. Want als je als "natte boom" midden tussen allerlei droge bomen staat, is het gevaar nog steeds aanwezig dat je ook verbrandt. Alleen samen houden we corona onder controle.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 13:34:50 #123
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198409604
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als je zelf niet rookt, maar je verkeert in gezelschap van rokers, is dat nog steeds slecht voor je.
Ander voorbeeld: Als in een droog bos bosbrandgevaar loert, moet je zoveel mogelijk bomen nat houden. Want als je als "natte boom" midden tussen allerlei droge bomen staat, is het gevaar nog steeds aanwezig dat je ook verbrandt. Alleen samen houden we corona onder controle.
Uit onderzoek van Pfizer bleek dat maar 0,04% van de gevaccineerden Corona opliep na de 2e vaccinatie.
Dus bijna geen risico als jij als gevaccineerde tussen ongevaccineerde gaat zitten.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 13:35:48 #124
3542 Gia
User under construction
pi_198409624
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:45 schreef Drekkoning het volgende:

Zal niet de eerste keer zijn dat er geld wordt verbrast.
Overigens is het wel uitermatige handig mocht er niet voldoende geprikt worden voor versoepelingen.

Dan wil ik niet binnen blijven omdat anderen weigeren zich te prikken.
Ik vind het onzin dat er zo'n maatregel, vaccinatiebewijs, komt, om degenen die zich weigeren te vaccineren in zekere zin tegen zichzelf te beschermen.

Dat iets dergelijks, 'niet besmettelijk' bewijs er komt voor festivals en reizen naar het buitenland, prima.
Maar niet voor de kroeg, kapper, c&a of de Ikea. Daar is het, wmb, eigen risico voor de (nog) niet gevaccineerden.
pi_198409681
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:34 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Uit onderzoek van Pfizer bleek dat maar 0,04% van de gevaccineerden Corona opliep na de 2e vaccinatie.
Dus bijna geen risico als jij als gevaccineerde tussen ongevaccineerde gaat zitten.
Die percentages zeggen nu niet zo veel. Er kunnen zo weer mutaties komen. De strijd tegen Corona blijft, en zal net als griep, een kwestie zijn van jaarlijkse prik.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 13:42:11 #126
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198409727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Die percentages zeggen nu niet zo veel. Er kunnen zo weer mutaties komen. De strijd tegen Corona blijft, en zal net als griep, een kwestie zijn van jaarlijkse prik.
Bij de griep krijgen de meeste mensen toch helemaal geen jaarlijkse griepprik? Alleen ouderen en kwetsbaren.
pi_198409740
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind het onzin dat er zo'n maatregel, vaccinatiebewijs, komt, om degenen die zich weigeren te vaccineren in zekere zin tegen zichzelf te beschermen.

Dat iets dergelijks, 'niet besmettelijk' bewijs er komt voor festivals en reizen naar het buitenland, prima.
Maar niet voor de kroeg, kapper, c&a of de Ikea. Daar is het, wmb, eigen risico voor de (nog) niet gevaccineerden.
Dat is dan een win win situatie. Als de gevaccineerden hutje mutje staan te springen op LowLands en de Zwarte Cross, blijft er meer ruimte bij de Ikea en op de stranden en natuurgebieden.
Dus wat is het probleem.
Net als met die terrassen. Wat je nú ziet is dat mensen koffie halen bij zo'n afhaal-keet en dan op gemeentebankjes tegen elkaar aanzitten of op hekken leunen en op paaltjes zitten, terwijl 100 meter verder een roodwit lint om een terras staat met stoelen, tafels en spatschermen, netjes 1,50 meter van elkaar. Bizar.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198409762
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:42 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Bij de griep krijgen de meeste mensen toch helemaal geen jaarlijkse griepprik? Alleen ouderen en kwetsbaren.
Ik denk dat Corona wat agressiever is, dus wellicht dat daar meer vaccinatie-druk wordt vereist. Het gaat om het principe dat je het jaarlijks moet bijhouden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')