abonnement Unibet Coolblue
pi_198394338
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:59 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ik vind die randzaken wel erg . Als christenen zoals jij bijvoorbeeld beweren dat iedereen die niet in Jezus z'n opstanding gelooft naar de hel gaat (en dan niet de bijbelse hel 'de Gehenna vallei') maar de onbijbelse hel die nog het meest lijkt op die van Dante en Hieronymus Bosch dan vind ik dat toch wel erg hoor. Dan kan ik maar 1 conclusie trekken en dat is dat je zelf niet nadenkt over de materie en blind gelooft wat anderen ooit tegen je gezegd hebben. Hoogstwaarschijnlijk omdat het angst wegneemt. En dat is toch wel erg hoor, geloof op basis van angst. Wel ben ik het met je eens dat het onmogelijk is om Christen te zijn als je niet in de fysieke opstanding van Jezus gelooft.

Maar goed, ik moet m'n woorden terugnemen. Je komt wel duidelijk met argumenten. Kort samengevat in eigen woorden zijn deze:
- De bijbel is God's woord want anders zouden er minder christenen zijn.
- De bijbel is God's woord want ik kan het op mezelf betrekken.
- De bijbel is God's woord want mensen zoeken er elkaar op in moeilijke tijden.
- De bijbel is God's woord want het is geen simpel boek.
- De bijbel is God's woord want er staan geen menselijke fouten in.

Dit zijn natuurlijk allemaal subjectieve argumenten. Het zegt alles over jou, over jouw geloof en over hoe jij erover denkt. Dat is echt alles. Het is allemaal niet te bewijzen. Pas als je het kunt bewijzen kun je sterk staan in een discussie. Nu is het slechts een getuigenis en staat het ver af van je eerdere opmerking dat het een aangenomen feit is dat de bijbel door God's leiding geschreven is.
Die gehenna valei was ook geen pretje, dus al gaat men naar die "hel".
Dan nog is het een verschrikkelijke plek om te vertoeven, ik weet niet wat jij weet over die gehenna vallei en wat het was?
Anders bij deze wikipedia er over, maar het is of was sowieso 1 van de meest verschrikkelijke plaatsen op aarde.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gehenna

Ik ben niet blind mijn geloof heeft mij juist ziende gemaakt over de dingen in de wereld en wat er allemaal gebeurd. En wat bedoel je precies met niet nadenken over materie? Over welke materie denk je dat ik niet nadenken bijvoorbeeld?

Geldt dat "bewijzen" dan niet ook voor de oerknal en de evolutie? Daar zijn ook geen werkelijke/ feitelijke bewijzen voor. Men denkt dat het zo gegaan is.
Er is geen materiaal gevonden die de oerknal aantoont of een bewezen evolutie of ontstaan van eencelligen die zich uiteindelijk hebben geëvolueerd tot zowel, vissen als zoogdieren en vogels etc etc.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_198394403
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:32 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Die gehenna valei was ook geen pretje, dus al gaat men naar die "hel".
Dan nog is het een verschrikkelijke plek om te vertoeven, ik weet niet wat jij weet over die gehenna vallei en wat het was?
Anders bij deze wikipedia er over, maar het is of was sowieso 1 van de meest verschrikkelijke plaatsen op aarde.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gehenna

Ik ben niet blind mijn geloof heeft mij juist ziende gemaakt over de dingen in de wereld en wat er allemaal gebeurd. En wat bedoel je precies met niet nadenken over materie? Over welke materie denk je dat ik niet nadenken bijvoorbeeld?

Geldt dat "bewijzen" dan niet ook voor de oerknal en de evolutie? Daar zijn ook geen werkelijke/ feitelijke bewijzen voor. Men denkt dat het zo gegaan is.
Er is geen materiaal gevonden die de oerknal aantoont of een bewezen evolutie of ontstaan van eencelligen die zich uiteindelijk hebben geëvolueerd tot zowel, vissen als zoogdieren en vogels etc etc.

Dit is echt om te lachen zo slecht. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 maart 2021 @ 16:43:19 #78
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198394533
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:32 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Die gehenna valei was ook geen pretje, dus al gaat men naar die "hel".
Dan nog is het een verschrikkelijke plek om te vertoeven, ik weet niet wat jij weet over die gehenna vallei en wat het was?
Anders bij deze wikipedia er over, maar het is of was sowieso 1 van de meest verschrikkelijke plaatsen op aarde.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gehenna

Ik ben niet blind mijn geloof heeft mij juist ziende gemaakt over de dingen in de wereld en wat er allemaal gebeurd. En wat bedoel je precies met niet nadenken over materie? Over welke materie denk je dat ik niet nadenken bijvoorbeeld?

Geldt dat "bewijzen" dan niet ook voor de oerknal en de evolutie? Daar zijn ook geen werkelijke/ feitelijke bewijzen voor. Men denkt dat het zo gegaan is.
Er is geen materiaal gevonden die de oerknal aantoont of een bewezen evolutie of ontstaan van eencelligen die zich uiteindelijk hebben geëvolueerd tot zowel, vissen als zoogdieren en vogels etc etc.
De aanwijzingen dat er zoiets als een oerknal heeft plaatsgevonden zijn in elk geval een stuk sterker dan die voor het bestaan van een specifieke bijbelse god. En evolutie door natuurlijke selectie is wel voldoende bewezen, lijkt me, aangezien het fossielenbestand bijna niet anders te interpreteren valt en er ook een mechanisme kan worden aangetoond dat die geleidelijke veranderingen kan verklaren.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:22:00 #79
545 dop
:copyright: dop
pi_198395181
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:32 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Geldt dat "bewijzen" dan niet ook voor de oerknal en de evolutie? Daar zijn ook geen werkelijke/ feitelijke bewijzen voor. Men denkt dat het zo gegaan is.
Er is geen materiaal gevonden die de oerknal aantoont of een bewezen evolutie of ontstaan van eencelligen die zich uiteindelijk hebben geëvolueerd tot zowel, vissen als zoogdieren en vogels etc etc.
wat had je gewild, een foto van de oerknal zelf?

er zijn zeer veel tastbare bewijzen van zowel evolutie als de oerknal, maar .
als een goed christen wil je de hele film zien van begin tot einde, nou vriend dat wordt een wat lange zit.
als het om je geloof gaat neem je genoegen met een vertelling door verschillende (jouw onbekende) personen zonder enig tastbaar bewijs. dan mag het allemaal losjes met veel interpretatie en verschillende uitleg.
maar evolutie of de oerknal is geen enkel tastbaar bewijs goed genoeg maar wil je elke tussenliggende stap ook zien. hoeveel tijd heb je?
er is z'n ongelofelijke schat aan data die ons over het leven leert van voor de bijbel en zeer veel uitgebreider dan de bijbel ons vertelt.
op vele vlakken zowel van de wetenschap sluiten deze bewijzen op elkaar aan.

natuurlijk lukt het altijd om een tussenvraag of vervolg vraag te stellen.
als ik aan jou vraag wie zijn je vader en moeder dan kun jij daar gemakkelijk antwoord op geven, maar vraag ik je wie je voorouders waren uit 1500 dan moet je maar het geluk hebben dat je hier nog enig bewijs van kunt terug vinden. als dat niet lukt? besta jij dan niet , ben je dan geen mens?
is je DNA dan in eens niet voldoende meer?

als het om wetenschap gaat doe je telkens niet meer dan antwoorden in twijfel trekken zonder verder bewijs.
We weten al lang dat de aarde ouder is dan de bijbel vertelt, we weten ook dat hij niet plat is, dat de aarde om de zon draait, en dat de zon slechts een eenvoudige ster is in een veel groter universum.
de bijbel zit er op die punten heel duidelijk naast.
ook geschiedkundig blijkt de bijbel geen sluitende of kloppende vertelling te zijn.
maar dat doet er dan in eens niet toe?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 8 maart 2021 @ 19:46:56 #80
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_198398553
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:32 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Die gehenna valei was ook geen pretje, dus al gaat men naar die "hel".
Dan nog is het een verschrikkelijke plek om te vertoeven, ik weet niet wat jij weet over die gehenna vallei en wat het was?
Anders bij deze wikipedia er over, maar het is of was sowieso 1 van de meest verschrikkelijke plaatsen op aarde.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gehenna
Reeds meerdere keren heb ik je uitleg gegeven over de Gehenna vallei, het verbaast mij daarom dat je je nu afvraagt wat ik er over weet. En dat merk ik vaker. Dat mensen reageren op jou en je dan vroeg of laat precies weer met hetzelfde op de proppen komt waarna mensen zichzelf maar weer eens moeten herhalen. Je lijkt reacties van anderen niet op te slaan en te verwerken.

quote:
Ik ben niet blind mijn geloof heeft mij juist ziende gemaakt over de dingen in de wereld en wat er allemaal gebeurd.
Ik vind het oprecht fijn voor je dat je dit zo ervaart. Zelf denk ik dat je vooral last hebt van een bepaalde tunnelvisie.

(Even tussendoor, ik maak ook schrijffouten hoor. Maar dit is een fout die je veel maakt. Dus gewoon een tip. Het is gebeurd (met een d want verleden tijd). Het gebeurt (met een t want tegenwoordige tijd).
quote:
En wat bedoel je precies met niet nadenken over materie? Over welke materie denk je dat ik nsiet nadenken bijvoorbeeld?
Gewoon het voorbeeld waar we het over hebben. Corrigeer me als ik ernaast zit. Maar jij gelooft toch dat mensen naar de hel gaan die niet in de opstanding van Jezus geloven?

quote:
Geldt dat "bewijzen" dan niet ook voor de oerknal en de evolutie? Daar zijn ook geen werkelijke/ feitelijke bewijzen voor. Men denkt dat het zo gegaan is.
Er is geen materiaal gevonden die de oerknal aantoont of een bewezen evolutie of ontstaan van eencelligen die zich uiteindelijk hebben geëvolueerd tot zowel, vissen als zoogdieren en vogels etc etc.
Ik zelf heb me nooit echt verdiept in oerknal en evolutie. Ik weet er wel het 1 en ander van maar ik ben geen expert. Ik zie ook helemaal geen noodzaak om een verzameling van mythen, geloofsverhalen en liederen te vergelijken met een wetenschappelijke theorie. Wat ik wel erg interessant vind is na te denken over de stappen tussen oerknal en geloofsverhaal. Daar weet ik wel veel van al geldt daar ook voor dat het vooral speculaties zijn.

Maar daar ging het natuurlijk allemaal niet om al zou ik het daar vroeg of laat best met je over willen hebben. Het ging erom dat het volgens jou een algemeen aangenomen feit is dat de bijbel door de leiding van God's geest geschreven is. Als je dat kunt bewijzen heb je gelijk bewezen dat God bestaat. En dat lukt je natuurlijk niet. Het is daarom zo vreemd dat je dat zei.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_198409712
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:22 schreef dop het volgende:

[..]

wat had je gewild, een foto van de oerknal zelf?

er zijn zeer veel tastbare bewijzen van zowel evolutie als de oerknal, maar .
als een goed christen wil je de hele film zien van begin tot einde, nou vriend dat wordt een wat lange zit.
als het om je geloof gaat neem je genoegen met een vertelling door verschillende (jouw onbekende) personen zonder enig tastbaar bewijs. dan mag het allemaal losjes met veel interpretatie en verschillende uitleg.
maar evolutie of de oerknal is geen enkel tastbaar bewijs goed genoeg maar wil je elke tussenliggende stap ook zien. hoeveel tijd heb je?
er is z'n ongelofelijke schat aan data die ons over het leven leert van voor de bijbel en zeer veel uitgebreider dan de bijbel ons vertelt.
op vele vlakken zowel van de wetenschap sluiten deze bewijzen op elkaar aan.

natuurlijk lukt het altijd om een tussenvraag of vervolg vraag te stellen.
als ik aan jou vraag wie zijn je vader en moeder dan kun jij daar gemakkelijk antwoord op geven, maar vraag ik je wie je voorouders waren uit 1500 dan moet je maar het geluk hebben dat je hier nog enig bewijs van kunt terug vinden. als dat niet lukt? besta jij dan niet , ben je dan geen mens?
is je DNA dan in eens niet voldoende meer?

als het om wetenschap gaat doe je telkens niet meer dan antwoorden in twijfel trekken zonder verder bewijs.
We weten al lang dat de aarde ouder is dan de bijbel vertelt, we weten ook dat hij niet plat is, dat de aarde om de zon draait, en dat de zon slechts een eenvoudige ster is in een veel groter universum.
de bijbel zit er op die punten heel duidelijk naast.
ook geschiedkundig blijkt de bijbel geen sluitende of kloppende vertelling te zijn.
maar dat doet er dan in eens niet toe?
Hahaha op z'n minst misschien of geschriften van iemand die het heeft meegemaakt. ;) ^O^ :Y
Maar helaas, dat is er allemaal niet.

Van de bijbel zijn er ook vele tastbare bewijzen.
Genoeg archeologische vondsten.

Maar ook minder tastbare bewijzen die ook nu nog voorkomen en dan doel ik op de vele wonderen die ook nu gebeuren.
Genezingen, mensen die op wat voor manier de dood praktisch in de ogen hebben gekeken tijdens een ongeluk of een overval of een natuurramp. En die dit toch door een wonder overleefd hebben.
Zoals bijvoorbeeld die overvaller waarbij het wapen spontaan weigert.
Of iemand die langere tijd met een hernia loopt die door gebed is genezen en diegene dus weer normaal kan lopen?

Verder zijn wat ik weet vele dateringsmethoden gericht op het verval van bepaalde radio actieve zaken in oude fossielen bijvoorbeeld. Maar hoe wil je die methode gebruiken als er bijvoorbeeld een atoombom ergens is ontploft? Dat trekt ook die bodem in en verspreid zich over de aardlagen en fossielen die er wellicht in de bodem zit etc.
En hoe verder je terug in de tijd gaat met die dateringsmethoden, hoe minder nauwkeurig die wordt.
Want dan wordt er niet gekeken naar een jaartje of 1000 of misschien wel 10.000 jaar ofzo meer of minder.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_198410355
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:46 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Reeds meerdere keren heb ik je uitleg gegeven over de Gehenna vallei, het verbaast mij daarom dat je je nu afvraagt wat ik er over weet. En dat merk ik vaker. Dat mensen reageren op jou en je dan vroeg of laat precies weer met hetzelfde op de proppen komt waarna mensen zichzelf maar weer eens moeten herhalen. Je lijkt reacties van anderen niet op te slaan en te verwerken.
[..]

Ik vind het oprecht fijn voor je dat je dit zo ervaart. Zelf denk ik dat je vooral last hebt van een bepaalde tunnelvisie.

(Even tussendoor, ik maak ook schrijffouten hoor. Maar dit is een fout die je veel maakt. Dus gewoon een tip. Het is gebeurd (met een d want verleden tijd). Het gebeurt (met een t want tegenwoordige tijd).
[..]

Gewoon het voorbeeld waar we het over hebben. Corrigeer me als ik ernaast zit. Maar jij gelooft toch dat mensen naar de hel gaan die niet in de opstanding van Jezus geloven?
[..]

Ik zelf heb me nooit echt verdiept in oerknal en evolutie. Ik weet er wel het 1 en ander van maar ik ben geen expert. Ik zie ook helemaal geen noodzaak om een verzameling van mythen, geloofsverhalen en liederen te vergelijken met een wetenschappelijke theorie. Wat ik wel erg interessant vind is na te denken over de stappen tussen oerknal en geloofsverhaal. Daar weet ik wel veel van al geldt daar ook voor dat het vooral speculaties zijn.

Maar daar ging het natuurlijk allemaal niet om al zou ik het daar vroeg of laat best met je over willen hebben. Het ging erom dat het volgens jou een algemeen aangenomen feit is dat de bijbel door de leiding van God's geest geschreven is. Als je dat kunt bewijzen heb je gelijk bewezen dat God bestaat. En dat lukt je natuurlijk niet. Het is daarom zo vreemd dat je dat zei.
Daar komt het wel op neer ja, omdat Jezus de enige weg is tot God/ De Vader.
Mensen die Hem dus willens en wetens afwijzen zijn zich zelf tot oordeel, je kent johannes 3 vanaf vers 16 toch al wel inmiddels?

Waarom zou het volgens jou dan niet eerlijk zijn dat jij verloren zou gaan omdat je niet geloofd hebt?

Als jij met 180 door de bebouwde kom rijdt en je rijdt iemand daardoor dood dan is het toch ook niet meer dan logisch dat je daar een fikse straf voor krijgt?
Maar wat als er op dat moment iemand daar is in de rechtbank die zich voor jou opoffert en de bak in gaat om jou vrij te pleiten zonder enige , zou jij dat aanbod afslaan?

Verder wil ik niet alle wetenschap uitsluiten. Maar sommige heb ik soms wel zo mijn bedenkingen bij.
Hoe kijk jij bijvoorbeeld naar die hele corona crisis momenteel?
Ik heb het idee dat we vaak maar een eenzijdig verhaal horen over hoe het zit, terwijl het mensen vooral bang worden gemaakt denk ik en ook soms onwetend of dom worden gehouden.
Terwijl er ook genoeg onderzoekers zijn die met heel andere conclusies komen.

Het kabinet en vele andere landen gooien het telkens op het vaccin dat alles zou moeten oplossen.
Terwijl ook bewezen is dat Hydroxychloroquine met zink als uitstekend medicijn kan dienen, maar dat werd aan het begin gewoon in een verdomhoekje gestopt en werd alles op dat vaccin gegooid.

Verder is de bijbel door God geïnspireerd inderdaad, omdat we door de bijbel God kunnen leren kennen etc.
En verder niet door andere boeken.
Het is lastig uit te leggen zo in wat teksten hier op een forum, ik probeer het zo duidelijk mogelijk.
Als het niet duidelijk genoeg is moet ik jou/ jullie hier denk ik toch door verwijzen naar een evangelist of dominee in je buurt wellicht dat die meer kan vertellen. Vragen staat altijd vrij.
Of je stuurt een bericht via een facebook of website van een bepaalde gemeente.
Vele mogelijkheden om achter meer info te komen.

En dan zeg je van iemand op een forum zegt dat en dat, klopt dat? Of hoe zit dat dan?
En dan zal die je hopelijk meer info geven.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_198410823
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Hahaha op z'n minst misschien of geschriften van iemand die het heeft meegemaakt. ;) ^O^ :Y
Maar helaas, dat is er allemaal niet.

Van de bijbel zijn er ook vele tastbare bewijzen.
Genoeg archeologische vondsten.

Maar ook minder tastbare bewijzen die ook nu nog voorkomen en dan doel ik op de vele wonderen die ook nu gebeuren.
Genezingen, mensen die op wat voor manier de dood praktisch in de ogen hebben gekeken tijdens een ongeluk of een overval of een natuurramp. En die dit toch door een wonder overleefd hebben.
Zoals bijvoorbeeld die overvaller waarbij het wapen spontaan weigert.
Of iemand die langere tijd met een hernia loopt die door gebed is genezen en diegene dus weer normaal kan lopen?

Verder zijn wat ik weet vele dateringsmethoden gericht op het verval van bepaalde radio actieve zaken in oude fossielen bijvoorbeeld. Maar hoe wil je die methode gebruiken als er bijvoorbeeld een atoombom ergens is ontploft? Dat trekt ook die bodem in en verspreid zich over de aardlagen en fossielen die er wellicht in de bodem zit etc.
En hoe verder je terug in de tijd gaat met die dateringsmethoden, hoe minder nauwkeurig die wordt.
Want dan wordt er niet gekeken naar een jaartje of 1000 of misschien wel 10.000 jaar ofzo meer of minder.
Zeg, waarom doen jullie gelovigen even niet meer je best bij je voorman om er voor te zorgen dat Hij de wereld van Corona verlost?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 9 maart 2021 @ 15:48:00 #84
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198411605
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Hahaha op z'n minst misschien of geschriften van iemand die het heeft meegemaakt. ;) ^O^ :Y
Maar helaas, dat is er allemaal niet.

Van de bijbel zijn er ook vele tastbare bewijzen.
Genoeg archeologische vondsten.
Ja, bevestigingen van koningsnamen in het OT. Dat maakt de verhalen eromheen nog niet waar. Als het bestaan van Karel de Grote door munten wordt bevestigd wil dat nog niet zeggen dat de speren van zijn soldaten bijvoorbeeld van de ene op de andere dag in bloeiende planten konden veranderen, zoals in sommige legenden wordt beweerd.
quote:
Maar ook minder tastbare bewijzen die ook nu nog voorkomen en dan doel ik op de vele wonderen die ook nu gebeuren.
Genezingen, mensen die op wat voor manier de dood praktisch in de ogen hebben gekeken tijdens een ongeluk of een overval of een natuurramp. En die dit toch door een wonder overleefd hebben.
Zoals bijvoorbeeld die overvaller waarbij het wapen spontaan weigert.
Tegenover elk wapen dat spontaan weigert staan er honderden die gewoon hun werk doen, met alle fatale gevolgen voor de slachtoffers van dien. Alle machines gaan wel eens stuk. Wonder of toeval?

quote:
Of iemand die langere tijd met een hernia loopt die door gebed is genezen en diegene dus weer normaal kan lopen?
Nou ja, wie weet. Waar het om pijnbestrijding gaat is vaak ook een component autosuggestie aanwezig. Mensen willen ook weleens positief reageren op placebo's. Bij kanker worden er bij mijn weten eigenlijk nooit zulke successen geboekt met gebedsgenezing.
quote:
Verder zijn wat ik weet vele dateringsmethoden gericht op het verval van bepaalde radio actieve zaken in oude fossielen bijvoorbeeld. Maar hoe wil je die methode gebruiken als er bijvoorbeeld een atoombom ergens is ontploft? Dat trekt ook die bodem in en verspreid zich over de aardlagen en fossielen die er wellicht in de bodem zit etc.
Fossielen worden over de hele wereld opgegraven. We hebben de afgelopen 70 jaar niet over de hele wereld atoombomen laten afgaan. Dat zal dus wel meevallen.
quote:
En hoe verder je terug in de tijd gaat met die dateringsmethoden, hoe minder nauwkeurig die wordt.
Want dan wordt er niet gekeken naar een jaartje of 1000 of misschien wel 10.000 jaar ofzo meer of minder.
Al voor de ontdekking van die radiometrische dateringsmethoden was men tot de conclusie gekomen dat de aarde veel ouder moest zijn dan het verhaal in Genesis suggereert. De fossielhoudende aardlagen zijn vele kilometers dik. Die worden niet in een korte tijdsspanne afgezet.
pi_198411741
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 14:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zeg, waarom doen jullie gelovigen even niet meer je best bij je voorman om er voor te zorgen dat Hij de wereld van Corona verlost?
Waarom vraag je het God niet zelf? ;) :)

Want wat jij nu zegt klinkt alsof je aan een kameraad gaat vragen om even voor jou naar de dokter te gaan om een splinter uit je duim te halen of een wond te hechten die jij hebt opgelopen.
Maar iedereen is vrij om tot God te bidden.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_198411793
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 15:58 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Waarom vraag je het God niet zelf? ;) :)

Want wat jij nu zegt klinkt alsof je aan een kameraad gaat vragen om even voor jou naar de dokter te gaan om een splinter uit je duim te halen of een wond te hechten die jij hebt opgelopen.
Maar iedereen is vrij om tot God te bidden.
Als overtuigd atheist valt er voor mij vrij weinig te bidden, dat laat ik liever over aan gelovigen die denken dat het werkt. Dus, doe jullie ding en laat voor de eerste keer in 200.000 jaar zien dat het ook echt werkt en niet berust op toevalligheden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198411977
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 15:58 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Waarom vraag je het God niet zelf? ;) :)

Want wat jij nu zegt klinkt alsof je aan een kameraad gaat vragen om even voor jou naar de dokter te gaan om een splinter uit je duim te halen of een wond te hechten die jij hebt opgelopen.
Maar iedereen is vrij om tot God te bidden.
Wat jij met je evangelische neigingen doet is alsof je een kameraad probeert op te dringen dat hij ernstig ziek is en naar een dokter moet, terwijl hij zelf totaal geen klachten ervaart.
-
pi_198411992
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
Geldt dat "bewijzen" dan niet ook voor de oerknal en de evolutie? Daar zijn ook geen werkelijke/ feitelijke bewijzen voor. Men denkt dat het zo gegaan is.
Er is geen materiaal gevonden die de oerknal aantoont of een bewezen evolutie of ontstaan van eencelligen die zich uiteindelijk hebben geëvolueerd tot zowel, vissen als zoogdieren en vogels etc etc.
Je liegt weer voor Jezus. Het is je al vele malen uitgelegd waarom dit nonsens is.

Alleen daarom al zou ik niet weten waarom mensen hier wat van je zouden moeten aannemen. Je liegt met het grootste gemak.En valse lippen zijn voor de HEERE een gruwel. Waarom zouden we jou überhaupt dan serieus moeten nemen als christen?
-
pi_198412351
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 16:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je liegt weer voor Jezus. Het is je al vele malen uitgelegd waarom dit nonsens is.

Alleen daarom al zou ik niet weten waarom mensen hier wat van je zouden moeten aannemen. Je liegt met het grootste gemak.En valse lippen zijn voor de HEERE een gruwel. Waarom zouden we jou überhaupt dan serieus moeten nemen als christen?
@sjoemie1985 gaat naar de hel! :o
  dinsdag 9 maart 2021 @ 16:54:00 #90
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198412508
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 15:58 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Waarom vraag je het God niet zelf? ;) :)

Want wat jij nu zegt klinkt alsof je aan een kameraad gaat vragen om even voor jou naar de dokter te gaan om een splinter uit je duim te halen of een wond te hechten die jij hebt opgelopen.
Maar iedereen is vrij om tot God te bidden.
Dat is een hele goeie opmerking.
Praat over de hel en je komt er.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 16:54:08 #91
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_198412511
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 14:16 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer ja, omdat Jezus de enige weg is tot God/ De Vader.
Mensen die Hem dus willens en wetens afwijzen zijn zich zelf tot oordeel, je kent johannes 3 vanaf vers 16 toch al wel inmiddels?
Ook ik zie de bijbel als een door mensen geschreven boek dat door God geïnspireerd is. Daarmee wil ik niet zeggen dat God bestaat of dat God er achter zit. Het is geschreven vanuit het geloof in God. Op het moment dat dit vers geschreven werd geloofde de schrijver blijkbaar dat niemand tot de vader komt dan door Jezus. Hoe we dit moeten verstaan is moeilijk te zeggen. De fout die veel mensen maken is deze teksten op zich zelf betrekken. Terwijl deze teksten helemaal niet voor jou, voor mij of voor hedendaagse christenen geschreven zijn. Daarnaast maken mensen nogal vaak de fout om zo'n tekst als deze verder in te vullen. 'Het verloren gaan' wordt dan gezien als 'naar de hel gaan'. En dat gaat mij veel te ver. Dat is bijbelvervalsing want het staat er niet. Het is dan beter om, in hoeverre dat mogelijk is, na te gaan hoe de toehoorder voor wie de tekst geschreven is de tekst verstond. Joden geloofden op dat moment in het dodenrijk en Joden zagen de Gehenna als een vallei waar kinderen aan afgoden geofferd werden. Om een plek buiten onze dimensie met allemaal demonen en een duivel waar men eeuwig gestraft wordt erbij te halen vind ik daarom van de zotte.

quote:
Waarom zou het volgens jou dan niet eerlijk zijn dat jij verloren zou gaan omdat je niet geloofd hebt?
Ik ben geen oorspronkelijke toehoorder van het betreffende evangelie. De tekst heeft geen betrekking op mij. Daarnaast zijn het maar woorden van een schrijver en hoe hij over God dacht.

quote:
Als jij met 180 door de bebouwde kom rijdt en je rijdt iemand daardoor dood dan is het toch ook niet meer dan logisch dat je daar een fikse straf voor krijgt?
Ja dat is logisch.

quote:
Maar wat als er op dat moment iemand daar is in de rechtbank die zich voor jou opoffert en de bak in gaat om jou vrij te pleiten zonder enige , zou jij dat aanbod afslaan?
Ja natuurlijk zou ik dat afslaan. Ik dop m'n eigen boontjes.

quote:
Verder wil ik niet alle wetenschap uitsluiten. Maar sommige heb ik soms wel zo mijn bedenkingen bij.
Hoe kijk jij bijvoorbeeld naar die hele corona crisis momenteel?
Ik heb het idee dat we vaak maar een eenzijdig verhaal horen over hoe het zit, terwijl het mensen vooral bang worden gemaakt denk ik en ook soms onwetend of dom worden gehouden.
Terwijl er ook genoeg onderzoekers zijn die met heel andere conclusies komen.

Het kabinet en vele andere landen gooien het telkens op het vaccin dat alles zou moeten oplossen.
Terwijl ook bewezen is dat Hydroxychloroquine met zink als uitstekend medicijn kan dienen, maar dat werd aan het begin gewoon in een verdomhoekje gestopt en werd alles op dat vaccin gegooid.

Onder de wetenschappers zitten zeker kwakzalvers en ik heb ook mijn bedenkingen bij heel dat Corona beleid.

quote:
Verder is de bijbel door God geïnspireerd inderdaad, omdat we door de bijbel God kunnen leren kennen etc.
En verder niet door andere boeken.
We kunnen slechts leren over hoe de schrijver van een bepaald stuk over God dacht.

quote:
Het is lastig uit te leggen zo in wat teksten hier op een forum, ik probeer het zo duidelijk mogelijk.
Als het niet duidelijk genoeg is moet ik jou/ jullie hier denk ik toch door verwijzen naar een evangelist of dominee in je buurt wellicht dat die meer kan vertellen. Vragen staat altijd vrij.
Of je stuurt een bericht via een facebook of website van een bepaalde gemeente.
Vele mogelijkheden om achter meer info te komen.
En dan zeg je van iemand op een forum zegt dat en dat, klopt dat? Of hoe zit dat dan?
En dan zal die je hopelijk meer info geven.
[/quote]

Is niet nodig. Ik ga al vanaf m'n 13e naar verschillende kerken en ik heb theologie gestudeerd. Ik heb verder ongeveer 10 jaar lang geprobeerd te geloven dat de God van de bijbel bestaat als levende entiteit. Maar het is niet mijn ding. God is een concept.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:30:09 #92
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_198423701
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 15:58 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Waarom vraag je het God niet zelf? ;) :)

Want wat jij nu zegt klinkt alsof je aan een kameraad gaat vragen om even voor jou naar de dokter te gaan om een splinter uit je duim te halen of een wond te hechten die jij hebt opgelopen.
Maar iedereen is vrij om tot God te bidden.
Je gaat me toch niet vertellen dat jij wel eens naar een dokter gaat Sjoemie. Een dokter is namelijk wetenschapper en wetenschappers zijn dom en vooringenomen volgens jou. Daar kun je beslist niet op vertrouwen.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:33:52 #93
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_198423762
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
Van de bijbel zijn er ook vele tastbare bewijzen.
Genoeg archeologische vondsten.
De Bijbel is zelf een tastbaar bewijs. Maar welke archeologische vondsten bewijzen dat je de Bijbel woord voor woord moet geloven?
pi_198425628
quote:
3s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:30 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat jij wel eens naar een dokter gaat Sjoemie. Een dokter is namelijk wetenschapper en wetenschappers zijn dom en vooringenomen volgens jou. Daar kun je beslist niet op vertrouwen.
Dat laatst heb ik nooit beweerd, ik zeg alleen dat bepaalde wetenschappen niet of niet altijd te vertrouwen zijn.
ik heb nooit beweerd dat dokters of chirurgen etc nooit te vertrouwen zijn.
Nu ben jij aan het liegen hoatzin.
Want nu haal jij zaken aan die ik nooit beweerd heb, want ik heb het altijd over bepaalde wetenschappen gehad.

De meeste dokters doen prima hun werk, en kunnen ook een instrument zijn in de handen van God.
En als iemand onder het mes moet mogen we ook bidden dat God de handen van de chirurgen zegent en gebruikt worden om de patient te genezen.
En soms wordt iemand genezen en soms (nog) niet.
En waarom dat is weet ik gewoon niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De Bijbel is zelf een tastbaar bewijs. Maar welke archeologische vondsten bewijzen dat je de Bijbel woord voor woord moet geloven?
nu lieg je weer.
Ik heb bij mijn weten nooit gezegd dat archeologie de bijbel woord voor woord bevestigd.
Wel dat sommige vondsten bepaalde teksten bevestigd.
Het zijn meerdere vondsten die vaak teksten bevestigen. in het Britisch museum zijn vele vondsten te zien. 1 daarvan heb ik ooit al aker benoemd en dat is de nabonidus cilinder
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 10 maart 2021 @ 13:57:32 #95
545 dop
:copyright: dop
pi_198426768
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 12:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]


Het zijn meerdere vondsten die vaak teksten bevestigen. in het Britisch museum zijn vele vondsten te zien. 1 daarvan heb ik ooit al aker benoemd en dat is de nabonidus cilinder
En die cilinder bewijst wat?
Het bestaan van een maangod?
De bouw van tempels?

Sorry ik heb je eerdere uitleg daar over gemist.

Van vele Egyptische goden en farao's kunnen ook behoorlijk wat tempels, graven en verhalen terug vinden.
Is dat bewijs voor het bestaan van hun goden, of bewijst het hun geloof?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 10 maart 2021 @ 16:13:51 #96
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_198429162
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 12:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat laatst heb ik nooit beweerd, ik zeg alleen dat bepaalde wetenschappen niet of niet altijd te vertrouwen zijn.
ik heb nooit beweerd dat dokters of chirurgen etc nooit te vertrouwen zijn.
Nu ben jij aan het liegen hoatzin.
Want nu haal jij zaken aan die ik nooit beweerd heb, want ik heb het altijd over bepaalde wetenschappen gehad.

De meeste dokters doen prima hun werk, en kunnen ook een instrument zijn in de handen van God.
En als iemand onder het mes moet mogen we ook bidden dat God de handen van de chirurgen zegent en gebruikt worden om de patient te genezen.
Dus als ik het goed begrijp vertrouw je op de wetenschap behalve als deze wetenschap de betrouwbaarheid van de Bijbel aantoont. Dan is het ineens allemaal onzin, zoals de evolutietheorie, waar volgens jouw geen bewijs voor is. Of opgravingen die aantonen dat de geschiedenis van het land Kanaän/Israël anders in elkaar steekt dan de Bijbel beweert.
quote:
En soms wordt iemand genezen en soms (nog) niet.
En waarom dat is weet ik gewoon niet.
Ik wel. Die doodenkele keer dat een zieke geneest na een gebed is stom toeval. Dat wordt vervolgens bejubeld als "zie je wel?" Er genezen echter ook mensen "onverklaarbaar" zonder gebed.

Mensen die niet genezen na gebed hoor je nooit wat over... Ook dit zul je wel weer gaan negeren.
quote:
nu lieg je weer.
Ik heb bij mijn weten nooit gezegd dat archeologie de bijbel woord voor woord bevestigd.
Wel dat sommige vondsten bepaalde teksten bevestigd.
Het zijn meerdere vondsten die vaak teksten bevestigen. in het Britisch museum zijn vele vondsten te zien. 1 daarvan heb ik ooit al aker benoemd en dat is de nabonidus cilinder
Oh ik beweer nergens dat er louter leugens in de Bijbel staan. Integendeel. Maar als je beweert dat dit hele boek onder toezicht staat van (of geïnspireerd is door) de Heilige Geest dan impliceert dat volgens mij dat het boek feilloos, dus zonder fouten moet zijn. Dat is het dus niet bepaald, er staat een hoop nonsens in.

[ Bericht 2% gewijzigd door hoatzin op 10-03-2021 16:20:13 ]
pi_198429316
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 13:57 schreef dop het volgende:

[..]

En die cilinder bewijst wat?
Het bestaan van een maangod?
De bouw van tempels?

Sorry ik heb je eerdere uitleg daar over gemist.

Van vele Egyptische goden en farao's kunnen ook behoorlijk wat tempels, graven en verhalen terug vinden.
Is dat bewijs voor het bestaan van hun goden, of bewijst het hun geloof?
Dan moet ik je door verwijzen naar de volgende site.
maar als je op google zoekt naar die cilinder + Belshazzar + Daniel Dan kom je meer tegen.
Maar het bevestigd wat verhalen omtrent die Belshazzar en het (boek) Daniël in de bijbel.

https://www.markandjackie(...)iption-of-nabonidus/
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 10 maart 2021 @ 16:31:26 #98
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_198429535
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 16:21 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dan moet ik je door verwijzen naar de volgende site.
maar als je op google zoekt naar die cilinder + Belshazzar + Daniel Dan kom je meer tegen.
Maar het bevestigd wat verhalen omtrent die Belshazzar en het (boek) Daniël in de bijbel.

https://www.markandjackie(...)iption-of-nabonidus/
Want het bestaan van Belsazar wordt ontkend of zo?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Belsazar
pi_198429679
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 16:13 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp vertrouw je op de wetenschap behalve als deze wetenschap de betrouwbaarheid van de Bijbel aantoont. Dan is het ineens allemaal onzin, zoals de evolutietheorie, waar volgens jouw geen bewijs voor is. Of opgravingen die aantonen dat de geschiedenis van het land Kanaän/Israël anders in elkaar steekt dan de Bijbel beweert.
[..]

Ik wel. Die doodenkele keer dat een zieke geneest na een gebed is stom toeval. Dat wordt vervolgens bejubeld als "zie je wel?" Er genezen echter ook mensen "onverklaarbaar" zonder gebed.

Mensen die niet genezen na gebed hoor je nooit wat over... Ook dit zul je wel weer gaan negeren.
[..]

Oh ik beweer nergens dat er louter leugens in de Bijbel staan. Integendeel. Maar als je beweert dat dit hele boek onder toezicht staat van (of geïnspireerd is door) de Heilige Geest dan impliceert dat volgens mij dat het boek feilloos, dus zonder fouten moet zijn. Dat is het dus niet bepaald, er staat een hoop nonsens in.
Ik weet niet welke opgravingen de geschiedenis van Kanaän in twijfel trekken en wellicht in lijn zouden staan met de bijbel? Wat meer info zou wenselijk zijn net zoals ik dus ook een website post met wat ik bedoel over de betreffende cilinder.
Anders kan ik hier allerlei beweringen doen, zoals dat er opgravingen zijn gedaan die en dat er bewijsstukken zijn voor de ark van noach. zonder enige verdere info en moet jij mij dus in dit geval geloven op wat ik hier over dat punt post. ;)
Of dat darwin eigenlijk ook maar een verzinsel is van iemand. ;)

Wat zou je moeten horen dan van mensen die niet genezen nadat er voor ze gebeden is.
Ik heb toch ook aangeven dat mensen na gebed niet kunnen genezen zijn?
Dat is wel het eerlijke verhaal, dat heeft op zo'n moment niet te maken met dat iemand te weinig geloof ofzo heeft.
Het zou wel wat hypocriet zijn denk ik dat als iemand voor zich laat bidden en hij/ zij geneest niet dat die dan zoiets heeft van Ja dan bestaat God ook niet. Want dan heb je dit denk ik gedaan uit eigen winst bejag. Dus uit een egoïstisch oogpunt.
God doet dingen op zijn tijd de ene keer is het direct en de andere keer zit er tijd tussen.

Dat laatste zijn jouw woorden, maar is daar wetenschappelijk of ander onderzocht bewijs voor dat het gene jij voor nonsens houdt in de bijbel dat ook werkelijk zo is?

Betreft de evolutie theorie trek ik die wel in twijfel.
in ieder geval zoals die wordt voorgesteld als vorming van alle levende wezens op aarde.

Ik geloof op zich wel in micro evolutie, dat sommige dieren zich in kleine dingen soms aanpassen om te overleven of om in een andere omgeving toch te kunnen overleven.

Maar dat er eencellige wezens zijn ontstaan en dat de 1 een vis is geworden en een ander in een land dier en dat land dier of misschien ook die eencellige dat die een vogel is geworden na vele jaren.
Daar heb je mijns inziens een heel groot geloof voor nodig ;)
Ik heb dus vooral moeite met o.a. de makro evolutie.

[ Bericht 11% gewijzigd door sjoemie1985 op 10-03-2021 16:53:09 ]
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_198429724
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 16:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Want het bestaan van Belsazar wordt ontkend of zo?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Belsazar
Het schijnt dat het ooit alleen maar een mythe geweest te zijn omdat die naam alleen in de bijbel voor kwam.
Maar door de vondst van die cilinder heeft men nu ook bewijs.
Wat dus ook weer beijst dat de Daniël in de bijbel zou moeten bestaan.
Dus het 1 vult het andere aan.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')