Mannen neem je niet, mannen krijg jequote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:17 schreef Amee het volgende:
Ik zou nooit een man nemen die mijn kinderen niet goed behandelt.
Welnee. Ze zijn er, je neemt ze of je neemt ze niet. Kinderen krijg jequote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:18 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mannen neem je niet, mannen krijg je
Misschien dat mensen die er een goede ervaring mee hebben minder de behoefte hebben om er een topic over te openen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:06 schreef osodevo het volgende:
Waarom hoor ik zoveel slechte en nare ervaringen met stiefouders? In mijn geval was hij altijd zo streng om zijn regels te handhaven maar verwaarloosde hij mij op andere vlakken.
Whahahahahaquote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:14 schreef -marz- het volgende:
Misschien is hij jaloers omdat jij dieper in je moeder hebt gezeten dan hij.
Die tijd is wel al voorbij dat de stiefvader/ vader de kostwinnaar is he.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:21 schreef LeesFoknl het volgende:
Bagatelliseer de positie van een stiefvader niet! Vaak is ie wel de kostwinnaar, maar tweede keus (of derde etc.) van de vrouw, als er iets is tussen de stiefvader en het kind trekt de vrouw altijd partij van haar kind, en krijgt ie een grote bek van zijn stiefkind (als dat al wat groter, ouder is) .... jij hebt niks te zeggen, jij bent mijn vader niet! Vaak, helaas, stank voor dank.
Dus, bezint eer ge begint !!!!!!
Een goede vrouw en moeder zou nooit toelaten dat haar kind zo praat tegen zijn stiefvader. Of wie dan ook. Goede behandeling moet van beide kanten komen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:21 schreef LeesFoknl het volgende:
Bagatelliseer de positie van een stiefvader niet! Vaak is ie wel de kostwinnaar, maar tweede keus (of derde etc.) van de vrouw, als er iets is tussen de stiefvader en het kind trekt de vrouw altijd partij van haar kind, en krijgt ie een grote bek van zijn stiefkind (als dat al wat groter, ouder is) .... jij hebt niks te zeggen, jij bent mijn vader niet! Vaak, helaas, stank voor dank.
Dus, bezint eer ge begint !!!!!!
Maar ik heb het ook niet over jouw specifieke situatie. Zie de woorden zoals vaakquote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:24 schreef osodevo het volgende:
Nou nee hoor, mijn moeder betaalde voor me. Ik was immers zijn kind niet he
Omdat je daar specifiek naar op zoek bent?quote:Waarom hoor ik zoveel slechte en nare ervaringen met stiefouders?
Amen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:49 schreef Amee het volgende:
Gelukkig zijn er ook genoeg goede stiefvaders en -moeders die de stiefkinderen normaal behandelen.
De heks en de snijboon werden door hun beider stiefvaders geslagen. Doordat er geen 'echte man' in het huis van de heks was werd haar stiefbroer verliefd op haar (en is dat nog steeds).quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:06 schreef osodevo het volgende:
Waarom hoor ik zoveel slechte en nare ervaringen met stiefouders? In mijn geval was hij altijd zo streng om zijn regels te handhaven maar verwaarloosde hij mij op andere vlakken.
Ik ben opgegroeid met slechte verhalen over stiefouders toen mij sprookjes werden verteld over boze stiefmoeders enzo. Toen ik wat ouder werd, begreep ik dat stiefouders gewone mensen zijn. Net als iedereen kunnen stiefouders enorm verschillen. Daarbij hoor je pas wat over andere situaties als ze negatief zijn. Verhalen over stiefouders die niet goed zijn voor de kinderen van hun partner hoor je veel eerder dan verhalen waarbij de stiefouders wel goed zijn voor de kinderen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:06 schreef osodevo het volgende:
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:14 schreef -marz- het volgende:
Misschien is hij jaloers omdat jij dieper in je moeder hebt gezeten dan hij.
Veel stiefvaders maken altijd de grootste fout die je kan maken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:06 schreef osodevo het volgende:
‘Gezogt’quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:56 schreef jameshond7 het volgende:
Wat vervelend dat jij jouw stiefvader zo hebt ervaren. Heb jij al hulp gezogt bij een psycholoog?
Ik begrijp je helemaal en heb dezelfde gedachten over mijn helaas veel te vroeg overleden (stief)vader.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Lang niet elke stiefvader (of stiefmoeder) is zo.
Dit is niet je eerste topic erover en ik zeg weer hetzelfde.
Mijn (stief) vader is er niet meer, maar ik kan het niet eens zonder haakjes eromheen schrijven.
Ik mis hem nogsteeds ontzettend en noem hem mijn vader. Dat was hij in alle opzichten.
Misschien is het voor mij anders, mijn biologische vader overleed toen ik nog zo klein was dat ik daar geen eigen herinneringen aan heb.
Toen mijn vader in mijn leven kwam was in de tijd van de eerste bewuste herinneringen. En onze band is altijd goed geweest.
Hij zal altijd in mijn hart zijn als vader.
Ja, en de stiefmoeder van Sneeuwwitje, dat was pas een heks !!!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:56 schreef stokj het volgende:
[..]
De heks en de snijboon werden door hun beider stiefvaders geslagen. Doordat er geen 'echte man' in het huis van de heks was werd haar stiefbroer verliefd op haar (en is dat nog steeds).
Ken ook iemand wiens oom zijn stiefvader is.
Ook dat nog ja. De ma van de heks heeft inderdaad wel van die hekserige trekjes.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:12 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ja, en de stiefmoeder van Sneeuwwitje, dat was pas een heks !!!
Ik snap deze uitspraken nooit zo goed. Als het goed is dan hebben kinderen zowel een vader als moeder, dat veranderd niet het moment dat een gezin uiteen valt.quote:
Vind dat een vreemde reactie van jou., beetje wereldvreemd ...quote:Op zondag 21 februari 2021 12:16 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik snap deze uitspraken nooit zo goed. Als het goed is dan hebben kinderen zowel een vader als moeder, dat veranderd niet het moment dat een gezin uiteen valt.
Opvoeden is iets anders dan liefde en aandacht geven. Dat kost je niets en kan je onbetaalbaar veel voor terug krijgen. Daarnaast kiezen kinderen er niet voor dat hun ouders uit elkaar gaan.
Ik deel overigens wel je mening dat je weg moet blijven bij de vrouwen die een financier zoeken, maar zo zijn ze lang niet allemaal.
Vind dat een vreemde reactie van jou, beetje wereldvreemdquote:Op zondag 21 februari 2021 12:16 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik snap deze uitspraken nooit zo goed. Als het goed is dan hebben kinderen zowel een vader als moeder, dat veranderd niet het moment dat een gezin uiteen valt.
Opvoeden is iets anders dan liefde en aandacht geven. Dat kost je niets en kan je onbetaalbaar veel voor terug krijgen. Daarnaast kiezen kinderen er niet voor dat hun ouders uit elkaar gaan.
Ik deel overigens wel je mening dat je weg moet blijven bij de vrouwen die een financier zoeken, maar zo zijn ze lang niet allemaal.
Vind dat een vreemde reactie van jou, beetje wereldvreemdquote:Op zondag 21 februari 2021 12:16 schreef M1stral het volgende:
[..]
Lees mijn reacties, daar staat het toch allemaal al.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:58 schreef M1stral het volgende:
@:LeesFoknl:
Zeker nog nooit vrouwen gedate, welke prima zelf voor zichzelf en hun kroost kunnen zorgen, zonder daarbij afhankelijk te zijn van de portemonnee van hun partner?
Daarnaast is opvoeden niet hetzelfde als liefde en aandacht geven. Het eerste bestaat zo goed als niet zonder het tweede, maar het tweede kan prima zonder een opvoedende rol tot je te nemen. Ik dacht dat jij zo wereldwijs was?
Je kan een kind prima liefde en aandacht geven zonder een opvoedende rol tot je te nemen. Die opvoedende rol is namelijk voor de ouders van het kind en je denkt het nogal hoog in je bol te hebben als je als partner of buitenstaander so be it, de daadwerkelijke ouder buiten spel denk te kunnen zetten.quote:Op zondag 21 februari 2021 17:30 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Lees mijn reacties, daar staat het toch allemaal al.
Hoe kom je erbij dat opvoeden, Ik kopieer " bestaat zo goed als niet zonder het tweede" natuurlijk kan me opvoeden zonder liefde en aandacht. Dat meen je toch niet, dat er in iedere opvoeding liefde en aandacht is.
En het tweede, ik kopieer weer " maar het tweede kan prima zonder een opvoedende rol tot je te nemen", sorry maar daar zit je ook fout. Wij zijn nu grootouders. Wij kunnen nu liefde en aandacht geven ZONDER op te voeden. Dat is het leuke van grootouder zijn. Lekker alleen maar knuffelen en verwennen en met hen bezig zijn, boek inkijken, tekening, speelgoed. Vooral dus met ongebreidelde aandacht. Lola en lolo (Filipijns voor oma en opa). Maar niet opvoeden kan je niet in het geval dat de vader er niet is en jij als man met het gezin samen leeft als zijnde de nieuwe partner van de moeder. Ik denk dat zij al snel zal zeggen, trek je ook iets aan van de opvoeding van de kinderen, je bent hier geen logé. Of het moet een relatie zijn dat je niet bij elkaar woont dan lukt je dat misschien wel, maar niet als je als bij elkaar wonend stel samenwoont met kinderen uit een eerder huwelijk of relatie.
Ja, want je stelt als man doorgaans voor een ijsje te gaan eten met de vrouw, wetende dat de kinderen er zijn als je dat voorstel doet.quote:Op zondag 21 februari 2021 16:41 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Vind dat een vreemde reactie van jou., beetje wereldvreemd ...
Het vetgedrukte deel, tuurlijk zijn ze het niet allemaal. Uitzonderingen bevestigen de regel. Maar het is wel zeer welkom als ie financieert of toch in ieder geval stevig, goed mee financieert aan de kosten voor de kinderen. En in de praktijk zal dat bij veel van die koppels met kinderen van de vrouw met een nieuwe vriend, de niet echte-vader van de kinderen, een breekpunt worden in de relatie, binnen het jaar!
Denk eens hoe dat in de praktijk moet gaan, zou gaan. Man zegt tegen vrouw, we gaan een ijsje eten op het terras. Een uurtje zitten, nog een koffie of een biertje erna, ben je met twee man toch zeker 15 euro kwijt. Nou, als de kinderen dan opspringen en zeggen, oh leuk, wij willen ook mee, en springen met drieën al in de auto op de achterbank, en je zegt dan als man, euh wacht even, dat betaal ik niet ... Eens zien hoe lang dat goed gaat. En natuurlijk, als pa en of ma een heel goed inkomen hebben en ma heel netjes is en het ijs van de kinderen zelf betaalt, hoeft dat geen probleem te zjjn. Maar ... hoe vaak is dat.
Ik heb in mijn "viriele"levensperiode veel vrouwen gekend en een relatie mee gehad, een jaar of 60 in totaal, maar de keren dat de vrouw betaalde kan ik op een hand tellen. Omgerekend, één keer per 8 jaar.( Mijn huidige vrouw betaalt wel heel vaak).
Die andere vrouwen, als ze eens per 8 jaar een kop koffie betaalden, dan voelden ze zich. Waw! Wat ben ik toch een sterke onafhankelijke vrouw, ik betaal die koffie van jou wel ( 2 euro). Maar als 3 kinderen mee moeten ijs eten inclusief moeders á 7,50 pp dan kost dat de man 30 euro. En ik durf er een dik ijs op te verwedden dat als ie zegt, voor die kinderen betaal ik niet, dat het ijsje eten NIET doorgaat. Dus, dat duurt geen 6 3 maanden als de nieuwe man niet bijdraagt. En ja, ergens in Nederland zal het misschien wel goed geregeld zijn, namelijk bij de uitzondering. Maar als de man niet geld uitgeeft ook aan de kinderen, dan is ie "niet leuk, niet aardig, gierig, enz." Hebben we het nog niet over verjaardagen en Kerst en zo gehad.
![]()
![]()
![]()
Heb je een duimpje gegeven, ben het volledig met je eens. Zo zou het moeten zijn. Maar ik vrees dat het in veel gevallen wishfull thinking is. Dat het in de praktijk allemaal heel vaak niet zo ideaal gaat.quote:Op zondag 21 februari 2021 17:21 schreef M1stral het volgende:
Een beetje vader blijft ten allen tijden betrokken als het zijn kinderen aangaat. Veel mensen vinden het alleen nodig om de problemen die men met elkaar heeft nadat de breuk in gang gezet is, uit te spelen via kinderen.
Veranderd nog niets aan het feit dat ieder kind gewoon een vader en moeder heeft en jij als partner niet die taken tot je hoeft te nemen. Dat dat anders ingekleed word omdat je dat of zelf graag zo ziet of omdat de vader daadwerkelijk niet naar zijn kroost omkijkt is, hoe je het ook wend of keert, niet jouw verantwoordelijkheid. Het zegt alleen heel veel over de mensen die samen een kind op de wereld gezet hebben en hun eigen belangen boven die van hun eigen vlees en bloed plaatsen.
Ik snap je punt, maar dat was niet de strekking van mijn post.quote:Op zondag 21 februari 2021 17:57 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
[..]
Heb je een duimpje gegeven, ben het volledig met je eens. Zo zou het moeten zijn. Maar ik vrees dat het in veel gevallen wishfull thinking is. Dat het in de praktijk allemaal heel vaak niet zo ideaal gaat.
Ik kopieer uit je post ......
Veranderd nog niets aan het feit dat ieder kind gewoon een vader en moeder heeft en jij als partner niet die taken tot je hoeft te nemen. Dat dat anders ingekleed word omdat je dat of zelf graag zo ziet of omdat de vader daadwerkelijk niet naar zijn kroost omkijkt is, hoe je het ook wend of keert, niet jouw verantwoordelijkheid.
Of de betreffende nieuwe man dat zo ziet ???
Maar de praktijk, als je samenwoont met de moeder en met haar kinderen en de biologische vader is er dus niet, dan zal een vrouw verwachten dat je een deel van de vaderrol overneemt. Misschien niet schoolkeuze en zo, maar als de kinderen flink ruzie maken en jij bent bij ze en zij op dat moment niet, dan wordt verwacht dat je op een gegeven moment ingrijpt. Daar schiet mij een goed woord in. Ik denk dat de vrouw van jou ook een zeker "commitment" verwacht naar haar kinderen toe. Liefde, aandacht, maar ook opvoeden, eens ingrijpen. En dat bij die commitment ook al gauw iets financieels verwacht wordt. Zelfs als een vrouw zelf geld heeft zal ze, behalve als je arm bent als een kerkmuis, toch ook op dat gebied enig commitment van je verwachten.
Echt waar hoor![]()
![]()
![]()
Volledig met je eens! Been there, done that. Een keer , en dat is met de vrouw waar ik nu al bijna 20 jaar mee samen ben, en het is allemaal goed gegaan, gekomen, ook met de kinderen. Maar de eerste jaren waren moeilijker. Teenager jongen van 15-16, door en door verwend. Overigens, de ouders waren niet gescheiden maar de vader was na lang erg ziek te zijn geweest overledenquote:Op zondag 21 februari 2021 18:05 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat wanneer de mogelijkheid er is, beide ouders hun verantwoordelijkheid nemen in het opvoedkundige proces. Dan zijn zaken duidelijk voor de kinderen. Als partner van zo’n persoon is het veel makkelijker toe te zien op hoe bestaande “regels” gehandhaafd worden, dan jezelf maar lukraak met opvoeden bezig te gaan houden.
En als de situatie niet werkbaar is, ga je in gesprek. Communicatie is namelijk net zo belangrijk als commitment.
Maar als jullie samenwoonden nam ie sowieso wel een deel van de kost van het huishouden, telt dat niet mee? Ik betaal ook maar af en toe iets voor m'n stiefdochter maar weet wel dat mijn partner het een stuk moeilijker zou hebben als ze alles alleen moest trekkenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:24 schreef osodevo het volgende:
Nou nee hoor, mijn moeder betaalde voor me. Ik was immers zijn kind niet he
Omdat de families waar het goed gaat niet de neiging hebben om dit op een forum neer te zettenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:06 schreef osodevo het volgende:
Sorry, maar dat ligt dan aan je sociale kring. Ik ken echt geen enkele vrouw zoals jij beschrijft. Allen zochten en zoeken een partner. Soms lukt dat, soms niet. Maar ik ken er geen die zegt hatsieflatsie, hier heb je een heel gezin, zorg er maar voor.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:35 schreef LeesFoknl het volgende:
Mannen hebben ook behoeftes. Seks uiteraard, 15 tot 20 maal zoveel testosteron als een vrouw !! En die zijn tegenwoordig ook al met hun één - vijftiende tot één - twinstigste testosteron van een man behoorlijk losgeslagen. Ik denk dat als een man zo was als een vrouw (dat tomeloos toegeven aan seksuele verlangens) geen vrouw meer over straat zou durven. Gelukkig zijn wij niet zo. Vrouwen hebben het gemakkelijk, veel meer seks toys voor vrouwen (worden meest door vrouwen gekocht en de eerste seks toys waren bedoeld voor "hysterische" vrouwen zie de geschiedenis van de vibrator) en veel meer aanbod van uit het andere en eigen geslacht voor seks.
Maar ook hebben mannen behoefte aan een gezin, een partner, kinderen.
Deze twee sterke behoeftes van de man, seks en gezinnetje, worden misbruikt en gemanipuleerd door vrouwen met kinderen van een andere man (ik hou het hier gericht op het topic). Eigenlijk worden de mannen geëxploiteerd door deze vrouwen. Niet allen natuurlijk, er zullen beslist wel wat vrouwen zijn die echt hun nieuwe partner, levensgezel menen gevonden te hebben, maar vaak is voor haar de "liefdesrelatie" het resultaat van een gedegen calculatie.
Niet raar maar waar!
![]()
![]()
Wat heb jij een vertekend beeld van de wereld zeg.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:35 schreef LeesFoknl het volgende:
Mannen hebben ook behoeftes. Seks uiteraard, 15 tot 20 maal zoveel testosteron als een vrouw !! En die zijn tegenwoordig ook al met hun één - vijftiende tot één - twinstigste testosteron van een man behoorlijk losgeslagen. Ik denk dat als een man zo was als een vrouw (dat tomeloos toegeven aan seksuele verlangens) geen vrouw meer over straat zou durven. Gelukkig zijn wij niet zo. Vrouwen hebben het gemakkelijk, veel meer seks toys voor vrouwen (worden meest door vrouwen gekocht en de eerste seks toys waren bedoeld voor "hysterische" vrouwen zie de geschiedenis van de vibrator) en veel meer aanbod van uit het andere en eigen geslacht voor seks.
Maar ook hebben mannen behoefte aan een gezin, een partner, kinderen.
Deze twee sterke behoeftes van de man, seks en gezinnetje, worden misbruikt en gemanipuleerd door vrouwen met kinderen van een andere man (ik hou het hier gericht op het topic). Eigenlijk worden de mannen geëxploiteerd door deze vrouwen. Niet allen natuurlijk, er zullen beslist wel wat vrouwen zijn die echt hun nieuwe partner, levensgezel menen gevonden te hebben, maar vaak is voor haar de "liefdesrelatie" het resultaat van een gedegen calculatie.
Niet raar maar waar!
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |