abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198095482
Hallo,

Vorige week stond mijn auto geparkeerd op een parkeerterrein.
Blijkbaar is gedurende die dag iemand door de gladheid tegen mijn auto gebotst.
Schade: dikke kras op de portier en een deuk met lakschade op het achterscherm.

Toen ik bij mijn auto aankwam zat er een briefje onder mijn ruitenwisser met een voorletter, achternaam (gekrabbel) en een telefoonnummer.
Ik hem gebeld, 1000x sorry gekregen, hij was erg geschrokken.
Hij vroeg of er voor open stond om het buiten de verzekering om te doen vanwege zijn schadevrije jaren.
Hij wist ook nog wel een garage van een vriend daar in de buurt, vlakbij mijn werk, die dit voor ongeveer 200 euro kon repareren dacht hij.

Ik had gezegd dat ik in ieder geval alvast zijn gegevens wilde en dat hij mij even de gegevens van die garage moest sturen.
Als die garage er een beetje betrouwbaar uit zag en prima reviews had op Google, durfde ik het wel aan en wilde het hem niet lastiger maken dan nodig.

Hij zou gelijk de dag erna naar de garage gaan met de foto's en filmpjes die ik had gemaakt om een offerte op te laten maken.
Die dag niets meer gehoord, 2 dagen later hem weer gebeld en hij zou die dag alsnog gaan.
Je raadt het al: weer niks.
In de tussentijd heb ik zelf ook al een paar offertes opgevraagd dus allemaal uitkomen op 650-850 euro.

Hem toen gebeld en gezegd dat als ie niet meteen die gegevens van de garage zou sturen we het op mijn manier gingen doen en dus gewoon via de verzekering.
Gisteren kreeg ik dus de gegevens van de garage en hier werd ik niet vrolijk van.
Een vrij obscuur eensmanszaakje op een industrieterreintje zonder website en reviews.
Hem hiermee geconfronteerd en gezegd dat ik dat niet wil en het dus via de verzekering wil doen, dus of ie alsnog zijn gegevens kon sturen.

Tot op heden hier niets meer van gehoord.
Wat kan ik nu doen?
Ik heb alleen zijn halve (buitenlandse) achternaam (briefje is erg slecht geschreven), zijn voornaam heb ik kunnen ontfutselen via zijn e-mailadres die ik heb gevraagd voor de foto's, zijn e-mailadres dus en telefoonnummer.
Ik heb geen kenteken, adresgegevens, verzekeringsgegevens etc. dus ik kan zo zijn verzekeraar niet aansprakelijk stellen.

Is het daarnaast handig om alvast de schade te laten repareren door een eigen garage en dan te hopen dat ik de schade achteraf kan claimen?
Of moet er sowieso eerst een schade-expert van zijn verzekering naar kijken?
Sorry voor de vele vragen, gelukkig nog geen eerdere ervaring gehad met zoiets.

Alle tips zijn welkom :)
pi_198095635
Ik zou aangifte doen bij de politie en je verzekeraar bellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 februari 2021 @ 14:58:01 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_198095662
In ieder geval aangifte doen, en al deze details erbij vermelden.

Mocht je er met deze Sjaak Achmed niet uitkomen, dan kun je altijd nog proberen het via het Waarborgfonds te laten lopen.

Dan heb je echter wel getuigen nodig van de situatie voor en na aantreffen van de schade.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198095705
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou aangifte doen bij de politie en je verzekeraar bellen.
Dit. En overhandig ze alle mails, foto's e.d. die onderling verstuurd zijn.
pi_198095740
Zelf ben ik WA met beperkt casco verzekerd, dus mijn verzekering gaat denk ik niet veel doen.
Helaas ook geen getuigen, dus dat Waarborgfonds zal ook niets uithalen.
pi_198095786
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:01 schreef Noisecontrollers het volgende:
Zelf ben ik WA met beperkt casco verzekerd, dus mijn verzekering gaat denk ik niet veel doen.
Daarom moet je ook aangifte doen. Ik heb ooit het waarborgfonds ingeschakeld zonder getuigen, naar dat was lang geleden.

Ik heb ook ooit eens schade zo gemaakt en mijn nummer achtergelaten en de eigenaar mocht van mij zelf kiezen waar en of ze het liet repareren....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:55:47 #7
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_198097624
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:48 schreef Noisecontrollers het volgende:
Toen ik bij mijn auto aankwam zat er een briefje onder mijn ruitenwisser met een voorletter, achternaam (gekrabbel) en een telefoonnummer.
Ik hem gebeld, 1000x sorry gekregen, hij was erg geschrokken.
Hij vroeg of er voor open stond om het buiten de verzekering om te doen vanwege zijn schadevrije jaren.
Hij wist ook nog wel een garage van een vriend daar in de buurt, vlakbij mijn werk, die dit voor ongeveer 200 euro kon repareren dacht hij.

nooit op dit soort dingen ingaan. Gelijk schade formulier invullen en vermeldt dat meneer de schade bij zijn verzekering kan afkopen om zo zijn schadevrije jaren te behouden.
In het geval meneer niet wilt meewerken, aangifte doen van verlaten ongeval
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_198097975
En ook geen rechtsbijstand met verkeer, of een verhaalservice bij je huidige verzekering?

Ik denk dat ik dan op zijn minst aangifte zou doen?

Ik weet ook niet of dat überhaupt wel kan, meneer heeft dan wel de plaats van het ongeval verlaten maar ook zijn gegevens achter gelaten, hij wil nu alleen niet meewerken op de manier die jij wil, dat zal dan iets van civielrecht zijn en niets strafbaars?

Ik blijf nog even meelezen, succes!
pi_198098292
Bij mijn weten kun je alleen een beroep doen op het waarborgfonds als de veroorzaker van de schade onbekend is en dat is hier niet het geval.
Doorrijden na een aanrijding gaat em ook niet worden want dat is pas een misdrijf als de dader vertrekt zónder zich kenbaar te maken en dat is hier wél gebeurd door naam en telefoonnummer achter te laten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 februari 2021 @ 19:07:32 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_198099351
Bel je verzekering en leg de situatie uit. Zij kunnen je adviseren wat je het beste kunt doen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage vrijdag 19 februari 2021 @ 22:09:22 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_198103205
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:52 schreef vannelle het volgende:
Bij mijn weten kun je alleen een beroep doen op het waarborgfonds als de veroorzaker van de schade onbekend is en dat is hier niet het geval.
.
Goed punt
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198104958
Lastig verhaal dus eigenlijk.
Ik ga dan inderdaad aangifte doen en maandag mijn verzekeraar bellen, ook al ben ik WA met beperkt casco verzekerd, misschien hebben ze wel goed advies.
Ik vraag mij voornamelijk af of het slim is om al op eigen houtje de schade te laten herstellen en dan hopen het factuurbedrag ooit ergens te kunnen claimen of te wachten tot de politie hem zover krijgt zijn verzekeringsgegevens met mij te delen.
Dan zijn we waarschijnlijk weken zo niet maanden verder...
Stel het wordt uiteindelijk toch een verzekeringskwestie en de schade is al hersteld, sta ik dan nog wel sterk?
Een eventuele schade-expert van zijn verzekeraar kan dan namelijk niet meer beoordelen wat een redelijk schadebedrag zou zijn.
pi_198105894
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Noisecontrollers het volgende:
Stel het wordt uiteindelijk toch een verzekeringskwestie en de schade is al hersteld, sta ik dan nog wel sterk?
Een eventuele schade-expert van zijn verzekeraar kan dan namelijk niet meer beoordelen wat een redelijk schadebedrag zou zijn.
Voor het schadebedrag dat jij noemt gaat een verzekeraar geen schade expert inschakelen. En buiten dat, de tegenpartij veroorzaakt schade aan jouw auto, dus jij bepaalt gewoon zelf waar je de auto laat herstellen. Dat gaat een verzekeraar van de tegenpartij echt niet bepalen.
pi_198105959
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ik vraag mij voornamelijk af of het slim is om al op eigen houtje de schade te laten herstellen
Kun je het je veroorloven om hier 700 euro aan uit te geven?
Zo ja, dan vooral doen als je liever een mooie auto hebt.
Zo nee, dan wachten tot je zeker weet dat je iets vergoed gaat krijgen.

Ik zou dan eerst met de verzekeraar bellen om te vragen hoe zij de schade vastgelegd willen hebben.
Misschien vinden ze een rapport van een erkend schadebedrijf voldoende, misschien willen ze hun eigen expert sturen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_198114637
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:28 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Voor het schadebedrag dat jij noemt gaat een verzekeraar geen schade expert inschakelen. En buiten dat, de tegenpartij veroorzaakt schade aan jouw auto, dus jij bepaalt gewoon zelf waar je de auto laat herstellen. Dat gaat een verzekeraar van de tegenpartij echt niet bepalen.
Dat is goed om te weten, thanks!
pi_198114720
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:34 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Kun je het je veroorloven om hier 700 euro aan uit te geven?
Zo ja, dan vooral doen als je liever een mooie auto hebt.
Zo nee, dan wachten tot je zeker weet dat je iets vergoed gaat krijgen.

Ik zou dan eerst met de verzekeraar bellen om te vragen hoe zij de schade vastgelegd willen hebben.
Misschien vinden ze een rapport van een erkend schadebedrijf voldoende, misschien willen ze hun eigen expert sturen.
Bedankt voor de tip, dan is het denk ik slimmer nog even te wachten met herstel.
Ik kan die 700 euro wel ophoesten, maar het is ook niet zo dat die auto niet meer rijdbaar is.
Zou toch balen als ik hem nu laat repareren en straks die verzekering zegt "dit had eerst doorgegeven moeten worden", "we accepteren alleen claims van schadeherstellers met keurmerk X" of "we willen toch eerst iemand laten kijken naar de schade"
pi_198114925
Je bent de sjaak, maar dat wist je al.....
pi_198118776
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 18:43 schreef Noisecontrollers het volgende:
Zou toch balen als ik hem nu laat repareren en straks die verzekering zegt "dit had eerst doorgegeven moeten worden", "we accepteren alleen claims van schadeherstellers met keurmerk X" of "we willen toch eerst iemand laten kijken naar de schade"
Dat kan niet.
Het eerst iemand laten kijken naar de schade zou betekenen dat zolang hun klant niet meewerkt jij met de schade aan je auto zou moeten blijven rijden. Daarnaast heeft een verzekeraar van de tegenpartij helemaal niet te zeggen van welke schadeherstellers zij een claim accepteren. Ze zullen waarschijnlijk zelf wel zaken doen met een bepaalde keten, maar als jij je auto bij de merkdealer wil laten herstellen dan hebben zij daar niks van te vinden. Hun cliënt maakt schade, zij dienen die te vergoeden.
pi_198142073
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:01 schreef Noisecontrollers het volgende:
Je hebt er nu niet veel aan, maar dit gaat vanaf 1 juli 2021 veranderen.
Dus vanaf die datum kunnen ook verzekerden zonder allrisk polis gewoon naar hun eigen verzekeraar stappen.
pi_198154606
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:56 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Je hebt er nu niet veel aan, maar dit gaat vanaf 1 juli 2021 veranderen.
Dus vanaf die datum kunnen ook verzekerden zonder allrisk polis gewoon naar hun eigen verzekeraar stappen.
Goed om te weten!
Maar voor mij inderdaad net de laat :P
pi_198455539
Mocht er iemand nog geïnteresseerd zijn in de uitkomst (mooie plottwist):

Hij bood aan om het schadebedrag in 2 delen te betalen, 1 deel meteen en het 2e deel een week later.
Ik ben akkoord gegaan op voorwaarde hij al zijn gegevens zou delen zodat ik alsnog naar de verzekering kon als hij niet op tijd het 2e deel zou betalen.
Dat heeft hij inderdaad gedaan, weliswaar met een verkeerde letter in het kenteken waar ik achter kwam door de kleur op RDW op te zoeken die afweek van de kleur schade die ik had.
Toen hem een foto laten maken van de auto + kentekenplaat en bleek de D een B te zijn....
Je raadt het al, 2e deel werd niet betaald en meneer kwam met allerlei smoesjes dat hij problemen had met overmaken, de bank had storing blablabla.

Ik daarop mijn verzekering gebeld en de situatie voorgelegd.
Mijn verzekering heeft toen o.b.v. het kenteken en opgegeven polisnummer in het systeem gekeken en toen bleek dat het opgegeven polisnummer al was verlopen sinds december.
Hij was nu verzekerd bij een andere verzekering.

Ik toen die verzekering gebeld en het hele verhaal uitgelegd.
Heel begripvolle dame aan de lijn die meteen een dossier aanmaakte en zei dat het helemaal in orde zou komen als ik alle foto's en whatsappgesprekken doorstuurde als bewijs.
Zij zou ook nog contact opnemen met de verzekerde.

Nu de plottwist: ik werd opeens gebeld door de moeder van meneer.
Zij schrok zich een ongeluk omdat ze opeens een mail kreeg van de verzekering dat ze een claim hadden gekergen van 700 euro.
Blijkt dat die knul thuis had verteld dat alles al opgelost en afgehandeld was.
Ze schaamde zich diep voor haar zoon en heeft direct het openstaande bedrag overgemaakt en mij verzekerd haar zoon alle hoeken van huis te laten zien _O-
pi_198456606
Wellicht dat die auto op de naam van zijn moeder stond en dat ie haar auto geleend had zonder toestemming :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 12 maart 2021 @ 06:52:13 #23
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198456631
Gelukkig is het opgelost. Klinkt als een beschamende situatie van iemand die ook andere problemen heeft. Gelukkig ben je door diens moeder gebeld en wordt het alsnog compleet opgelost.

Dit hebben wij ook wel eens gehad, buurjongen raakte onze auto met inparkeren. We stonden erbij en keken ernaar zelfs :+. Hij had een vriend bij hem in de auto zitten die nota bene heel agressief en dominant werd tegen ons. Dus we zagen de bui al hangen. Beetje moeilijk gedoe met invullen van het formulier enzo. Uiteindelijk, Ouders komen naar buiten, geven aan waar ze verzekerd zijn en schade wordt prompt via verzekering geregeld. Hele begripvolle ouders die super vriendelijk het gedrag van de vriend van hun zoon beschamend vonden. Het waren ook mensen in een typische arbeiderswijk trouwens, tuintje voor - je kent het dus wij waren best op onze hoede. Bleek helemaal niet nodig ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198459610
Wat zou er toch van de wereld worden zonder moeders? :)
  vrijdag 12 maart 2021 @ 12:24:58 #25
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198460233
Wel vaag dat die gast niet gewoon weggereden is als hij toch al niet wilde betalen (of hij heeft het geld gewoon niet). Een buitenlander met een geweten, unicum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')