Hallo,
Vorige week stond mijn auto geparkeerd op een parkeerterrein.
Blijkbaar is gedurende die dag iemand door de gladheid tegen mijn auto gebotst.
Schade: dikke kras op de portier en een deuk met lakschade op het achterscherm.
Toen ik bij mijn auto aankwam zat er een briefje onder mijn ruitenwisser met een voorletter, achternaam (gekrabbel) en een telefoonnummer.
Ik hem gebeld, 1000x sorry gekregen, hij was erg geschrokken.
Hij vroeg of er voor open stond om het buiten de verzekering om te doen vanwege zijn schadevrije jaren.
Hij wist ook nog wel een garage van een vriend daar in de buurt, vlakbij mijn werk, die dit voor ongeveer 200 euro kon repareren dacht hij.
Ik had gezegd dat ik in ieder geval alvast zijn gegevens wilde en dat hij mij even de gegevens van die garage moest sturen.
Als die garage er een beetje betrouwbaar uit zag en prima reviews had op Google, durfde ik het wel aan en wilde het hem niet lastiger maken dan nodig.
Hij zou gelijk de dag erna naar de garage gaan met de foto's en filmpjes die ik had gemaakt om een offerte op te laten maken.
Die dag niets meer gehoord, 2 dagen later hem weer gebeld en hij zou die dag alsnog gaan.
Je raadt het al: weer niks.
In de tussentijd heb ik zelf ook al een paar offertes opgevraagd dus allemaal uitkomen op 650-850 euro.
Hem toen gebeld en gezegd dat als ie niet meteen die gegevens van de garage zou sturen we het op mijn manier gingen doen en dus gewoon via de verzekering.
Gisteren kreeg ik dus de gegevens van de garage en hier werd ik niet vrolijk van.
Een vrij obscuur eensmanszaakje op een industrieterreintje zonder website en reviews.
Hem hiermee geconfronteerd en gezegd dat ik dat niet wil en het dus via de verzekering wil doen, dus of ie alsnog zijn gegevens kon sturen.
Tot op heden hier niets meer van gehoord.
Wat kan ik nu doen?
Ik heb alleen zijn halve (buitenlandse) achternaam (briefje is erg slecht geschreven), zijn voornaam heb ik kunnen ontfutselen via zijn e-mailadres die ik heb gevraagd voor de foto's, zijn e-mailadres dus en telefoonnummer.
Ik heb geen kenteken, adresgegevens, verzekeringsgegevens etc. dus ik kan zo zijn verzekeraar niet aansprakelijk stellen.
Is het daarnaast handig om alvast de schade te laten repareren door een eigen garage en dan te hopen dat ik de schade achteraf kan claimen?
Of moet er sowieso eerst een schade-expert van zijn verzekering naar kijken?
Sorry voor de vele vragen, gelukkig nog geen eerdere ervaring gehad met zoiets.
Alle tips zijn welkom