quote:Shorttrackster Shim uit ploeg gezet wegens dubieuze sms'jes op Spelen 2018
De Zuid-Koreaanse shorttrackster Shim Suk-hee, tweevoudig winnares van olympisch goud, is uit de nationale ploeg gezet vanwege bedenkelijke sms-berichten die ze tijdens de Olympische Winterspelen van 2018 in Pyeongchang heeft verstuurd.
In de berichten, die ze stuurde naar een coach en onlangs zijn uitgelekt, suggereerde Shim dat ze haar ploeggenote Choi Min-jeong opzettelijk onderuit zou halen als een race niet volgens haar plan zou gaan.
De Zuid-Koreaanse zei onder meer dat ze "een vrouwelijk Steven Bradbury" wilde creėren. De Australiėr won tijdens de Winterspelen van 2002 goud op de 1.000 meter nadat de koplopers in de laatste bocht allemaal ten val kwamen.
Tijdens de Winterspelen van 2018 kwamen Shim en Choi inderdaad met elkaar in aanraking tijdens de finale van de 1.000 meter, die werd gewonnen door Suzanne Schulting.
Shim werd gediskwalificeerd en Choi eindigde als vierde. Volgens persbureau Yonhap heeft de Zuid-Koreaanse schaatsbond een onderzoek ingesteld om te achterhalen of er inderdaad sprake was van opzet.
'Ik wil me verontschuldigen voor mijn onvolwassen acties'
Shim heeft het trainingskamp in Jincheon inmiddels verlaten. Daar bereidt de ploeg zich voor op de kwalificatiewedstrijden voor de Olympische Spelen van begin volgend jaar in Peking. Shim doet ook niet mee aan de eerste wereldbekerwedstrijd later deze maand in de Chinese hoofdstad.
De 24-jarige Shim heeft inmiddels al haar excuses aangeboden voor haar berichtjes van destijds. "Ik wil me oprecht verontschuldigen voor het teleurstellen en kwetsen van veel mensen met mijn onvolwassen acties en woorden."
Toch ontkent Shim dat ze Choi met opzet heeft neergehaald. "Het was een ongelukkige botsing", aldus de Zuid-Koreaanse, die met de aflossingsploeg op de 3.000 meter goud won bij de Spelen van 2014 in Sotsji en die van 2018 in Pyeongchang.
Ik zie het hele schema daar nog niet eens, alleen zoals dit er al weken/maanden staat:quote:Op woensdag 20 oktober 2021 08:54 schreef borisz het volgende:
https://shorttrack.sportresult.com/ staat klaar. Alleen de loting voor de kwalificaties moeten er nog op.
Op de niet-terugkijkbare NOS-stream met walgelijk commentaar. Dus geluid uit en kijken maar!quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:26 schreef heywoodu het volgende:
Waar kijken we, behalve de niet-terugkijkbare NOS-stream? Ben wat laat, dus ik wil vanaf het begin kijken
Het commentaar kan met niet heel veel schelen, kijken zonder geluid is ergerquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:37 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Op de niet-terugkijkbare NOS-stream met walgelijk commentaar. Dus geluid uit en kijken maar!
Op tijd voor de kamikaze-actie van Stijn Desmet? Die geeft even een nieuwe dimensie aan kapotgaan op de shorttrackbaan.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het commentaar kan met niet heel veel schelen, kijken zonder geluid is erger
Als het maar te zien is...nou ja, dan de eerste finale maar gemist, hopelijk komt die straks nog ergens online ofzo, tot die tijd laat ik de uitslagen wel even links liggen. Tenminste nog op de tijd voor de mannen op de 1500m en de 500m's daarna.
Ja, ik schakelde in toen de 1500m-finale net bezig was met de eerste startquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:45 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Op tijd voor de kamikaze-actie van Stijn Desmet? Die geeft even een nieuwe dimensie aan kapotgaan op de shorttrackbaan.
Dan wens ik je veel plezier bij de Zuid-Koreaanse faal in de finale 1.500 meter dames :-)quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:55 schreef heywoodu het volgende:
Jongens jongens jongens, de Eurosport PLAYER heeft het ook!!
Zo even op het gemakje terugkijken dan
De Eurosport Player heeft het ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |